ANKETA: Máte zakrytou webkameru?

12. srpna 2016 v 8:00 | Standa |  Ptáme se vás
Zabudovanou kameru má dnes každý notebook i smartphone. Napadlo vás někdy, že by ji někdo mohl zneužít a tajně vás sledovat? Některé případy z nedávné minulosti ukazují, že zakrývat svoji webkameru v době její nečinnosti nemusí být zas tak špatný nápad.


Osobně se přiznám, že by mě to samotného nikdy nenapadlo. Obecně mi přijde, že lidi jsou ve vztahu k novým věcem až přehnaně nedůvěřiví - sám jsem ještě zažil dobu, kdy se kupříkladu věřilo, že záření z mobilních telefonů může poškozovat mozek, a znám třeba i chlapíka, který doma odmítá mít mikrovlnku, protože prý její "záření" škodí zdraví.

Pokud přijde řeč na jakékoli kamery, pak ty mají tu "smůlu", že ve všeobecném povědomí figuruje univerzální obeznámenost s Orwellovým románem 1984. Velký bratr tě sleduje, opakují do zblbnutí i lidi, kteří Orwella ani nikdy nečetli, a ostatně těžko popírat, že všudypřítomný výskyt kamer v naší současnosti je nepřehlédnutelný. Kdysi jsem četl, že jenom když jdete z Václaváku na Staromák, cestou vás zabere přibližně 100 kamer (dnes už to bude určitě mnohem víc). Čím dál víc lidí si dnes dává kameru k sobě domů, do auta, na chalupu, prostě všude.

Samostatnou kapitolou jsou pak právě webkamery na našich noteboocích, tabletech a smartphonech, které všichni dobrovolně pouštíme až do svého nejintimnějšího soukromí. Existují ostatně i početné konspirační teorie, že za rozšířením módy selfie stojí nejrůznější nadnárodní spiknutí, která usilují o šmírání lidí a sbírání dat z jejich soukromí - a přední kamerky na smartphonech mají být takovou vstupní branou do našeho soukromí, kterou jim dobrovolně otvíráme.

Vždycky jsem to považoval za neškodné nesmysly, kterým nikdo soudný nemůže věřit. Až jsem jednou na jednom nejmenovaném blogu náhodou narazil na názor jedné blogerky, která psala, že má na svém notebooku webkameru přelepenou černou páskou. Protože jeden nikdy neví, tvrdila, a k mému překvapení jí její kamarádky dávaly za pravdu - i my máme svou webkameru přelepenou. Nenecháme se přece nikým šmírovat! volaly ty ženy unisono.

No a takto přátelé vznikají články na Srdce Blogu - Standa si na nějakém blogu něco přečte a hned ho napadne, že by z toho mohl být nový článek :) Anketa na téma, zda si i další blogeři zakrývají svoje kamery, mi přišla jako super nápad.

Jak jsem už napsal, osobně mi to přijde jako paranoidní nesmysl, kterému se osobně vysmívám. Na svém domácím notebooku samozřejmě kameru mám, ale vůbec ji nepoužívám, a představa, že někomu může stát za to hacknout můj počítač a na dálku mě sledovat, mě nechává ledově klidným.

Současně si ale uvědomuji, že to skutečně teoreticky nastat může. Pro organizace typu americké NSA pravděpodobně není problém hacknout libovolnou webkameru na světě (samozřejmě včetně toho, že během záznamu kamery bude její kontrolka vypnutá, takže vůbec nebudete vědět, že je kamera v provozu).

Proč ale chodit tak daleko, když i z českého prostředí známe dvě mediálně hodně propírané kauzy, které mohly otřást vírou mnoha lidí v to, že u sebe doma mají soukromí.

Tou první byl proslulý případ chlapíka, který vypátral svůj ukradený notebook právě díky tomu, že se na dálku dostal k obrazu z webkamery. Fotky zloděje pak vypustil na net, což bylo pikantní v tom, že ho zabíraly zrovna asi v tom nejvíc trapném okamžiku - během jeho masturbace. Celý internet se tehdy dobře bavil, připomeňte si třeba články Vystopoval svůj ukradený notebook. Teď musí zaplatit odškodné 173 tisíc lidem, kteří ho měli u sebe nebo OKRADENÝ SLEDUJE, jak před jeho notebookem NĚKDO ONANUJE (všimněte si té kreativní práce s verzálkami v titulku :D).

Druhou kauzou, kterou stojí za to v této souvislosti zmínit, byl případ jiného chlapíka, který pro změnu šmíroval své nájemníky - mladé pěkné studentky - skrytou kamerou v koupelně. Přišlo se na to úplnou náhodou, kdy nájemnice zrcadlo rozbily, a soud mimochodem toho člověk tehdy zcela osvobodil. Čtěte Majitel bytu tajně sledoval nájemníky kamerou za zrcadlem v koupelně.

Když jsem se o tom tehdy dočetl, připomnělo mi to jeden pozapomenutý film z r. 1993 Někdo se dívá, ve kterém má majitel luxusního manhattanského mrakodrapu (ve výborném hereckém ztvárnění Williama Baldwina) nainstalované všude po domě skryté kamery, kterými tajně sleduje své nájemníky. Někdo však v tom domě i vraždí, a když na scénu vstoupí nová nájemnice (obstojný výkon tehdy 35 leté Sharon Stone), začnou se dít věci. Že by se ten jihlavský koupelnový šmírák inspiroval právě tímto filmem? V kolika dalších bytech po Česku asi mají jejich majitelé skryté kamery, kterými tajně sledují své nájemníky? Kdo to ví, odpoví....

A konečně, když přijde řeč na paranoiu, že bude člověk nějak zneužit, aniž by o tom věděl, vybavila se mi ještě jedna věc, která mě kdysi zaujala. Jedna blogerka kdysi v komentářích pod jedním mým článkem napsala, že si jaksi preventivně "na všelijakých fórech a stránkách zakládá účty pod svou přezdívkou, aby aspoň trošku zabránila tomu, že by jí ji někdo vzal". Chápete, kolik to musí dát mravenčí práce, pořád si hlídat, jestli někdo někde pod mojí přezdívkou nepíše nějaké zlé věci? A přitom možná úplně práce na nic, protože pokud se takový pošuk už jednou vyskytne, cestu si vždycky nějak najde?

Opět nezbývá, než si jako vždy povzdychnout nad tím, v jakém světě to někdy žijeme. Hlasujte v anketě pod článkem a pište své názory na preventivní zakrývání webkamery. A samozřejmě nezapomeňte na slavná slova Kurta Cobaina:


"To, že jsi paranoidní, neznamená, že po tobě nejdou."



--

Čtěte také:

 

23 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 I am Jane I am Jane | Web | 12. srpna 2016 v 9:30

Já jí naštěstí nemám :-D ale kdyby ano tak bych si jí asi tedˇ zakrývala :-x .

2 brunett-live brunett-live | Web | 12. srpna 2016 v 9:37

Já si na žádném zařízení kameru nepřelepuju... Ale kdyby mě někdo sledoval, asi by se dobře nade mnou pobavil. Mám na sobě zelenou pleťovou masku a růžový župánek :D

brunett-live.blog.cz

3 H. H. | E-mail | 12. srpna 2016 v 9:40

Mám zakrytou, jsem totiž šílenej paranoid :-D

4 Nany Nany | Web | 12. srpna 2016 v 9:41

Sice nevím, koho bych zrovna já zajímala, ale přelepenou ji mám - jsem strašně paranoidní, beztak na druhé straně sedí šéf CIA a Obama a chtějí mě zničit.
Jinak s tím zářením z mobilů/mikrovlnek bych byla opatrná, možná to úplná prdel nebude, pro člověka to přece není nic přirozeného. Uvidíme ještě za pár let.

5 Princezna Princezna | E-mail | 12. srpna 2016 v 9:48

jojo, na noťasu kamera přelepená, na mobilu zatím ne, ale plánuju to :D

6 irmik irmik | E-mail | Web | 12. srpna 2016 v 10:02

Je jasne (i z tohoto clanku) ze dostat se do vaseho pc. Vasi kamery. Neni asi zas tak tezky, pro nejaky lidi, ze by to zvladla jedine Nasa..... :-P Aniz bych nekde neco cetla, od te doby co jsem poridila prvni ntb mam kameru vzdy prelepenou. :-D

7 the--mish the--mish | Web | 12. srpna 2016 v 10:05

Měla jsem, ale asi si webkameru přelepím znovu:D Taky jsem šílená paranoid,takže na to věřím :P

8 Joina Joina | Web | 12. srpna 2016 v 10:37

Řešilo se to v naší rodině už nějaké roky zpět. Ja si říkám, že máme jeden z těch starších notebook, tak proč by se k nám někdo přez ní naboural. Ale stalo se mi už párkrát že moje podvěděmí mě donutilo abych si webku  přikryla, jinak  si to nelepím a nepřikrývám.
Větší obavu bych měl při té modernější technice.

9 RaTTvs. RaTTvs. | Web | 12. srpna 2016 v 10:40

Taky jsem paranoidní. Ještě navíc ajťák. Na notebooku webku nemám, mobil mám radši hloupej, tak tam to taky řešit nemusím. :D

10 Kateřina Kateřina | Web | 12. srpna 2016 v 11:06

Teda, nad tím jsem přemýšlela tak dva roky zpátky (protože jsem dost paranoidní :D) a dokonce jsem tu webku měla zakrytou. A myslím, že to vzniklo právě po přečtení 1984, takže jsem začala zkoumat televizi, zrcadla a samozřejmě webku.
Tohle období ale skončilo, koupila jsem si nový počítač a webce jsem nechala volný rozhled. Paranoia ale nikdy nezmizí úplně a tak i teď si občas říkám, většinou když ztřeštěně tancuju po pokoji nebo se převlíkám, jestli tam náhodou nějakej šmírák není. Jestli je, tak ať si to užije, sranda musí bejt, i kdyby fotra věšeli.

11 Jess Jess | Web | 12. srpna 2016 v 11:15

Webkameru zakrytou mám, ale ne kvůli tomu, že bych se bála nějakého konspiračního sledování (to mi přijde jako blbost), ale prostě proto, že notebook mám pracovní a používám ho doma a když mám hovor na skype, nechci, aby na mě někdo koukal, když jsem doma třeba v teplákách, nenalíčená a tak. :-D

12 furahayamaisha furahayamaisha | E-mail | Web | 12. srpna 2016 v 11:34

Kameru běžně zakrytou nemám, jen když jdu na deep web, tak ji raději zakreju, protože tam člověk nikdy neví :D

13 Monica Hell Monica Hell | E-mail | Web | 12. srpna 2016 v 11:41

Já jí mám také zakrytou. Teď jsem začala přemýšlet i o kameře na mobilu. Asi ji nakonec také zakryji, stejně selfíčka nefotim :D a kvalita té přední teda nic moc...

14 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 12. srpna 2016 v 11:42

Webkameru na notebooku mám, ale nezakrývám jí. Už jsem se na podobné téma bavila se svým příbuzným, který si jí zakrývá. Napadlo mě to - občas umím být strašlivě paranoidní - ale proč by zrovna mě někdo sledoval? A co by z toho měl?
1984 jsem četla a zamilovala se do té knihy. A ano, ne každý den vypadám tak úžasně aby to museli všichni vidět a občas u notebooku setrvávám v podivných pozicích, ale nevidím jakoukoliv výhodu v pozorování mé osoby přes webkameru. A když se převlíkám, notebook stejně trošku sklopím aby nepřekážel.
Mou ošklivost by stejně nikdo vidět nechtěl...

15 Sheilene Sheilene | Web | 12. srpna 2016 v 11:55

Na notebooku mi webku prvotně zakryl otec a tak nějak jsem to nechala být, protože jsem jí stejně nepoužívala. Na tabletu jsem to dlouho neřešila a teprve až teď o prázdninách jsem ji zakryla. Ale až se s ním vrátím do zase do školy, tak to sloupnu, aby se na mě všichni podivně nedívali a navíc.. co by to bylo za zábavu sledovat znuděného studenta? :D Co se týče mobilu, tak to neřeším vůbec.. 0,3mpx je fakt kvalitka :D :D

16 Lokusta Lokusta | Web | 12. srpna 2016 v 12:04

Posledného polroka ju mám zakrytú. Nemyslím si, že by som bola natoľko zaujímavá, aby ma museli sledovať tajné organizácie, ale bežní unudení hackeri už hej. Bez toho, aby ich zaujímalo, koho to nasnímali. Kamarátka mi vysvetľovala, ako to funguje (nie že by som si to pamätala).

17 inspiracenauteku inspiracenauteku | Web | 12. srpna 2016 v 12:26

Já jsem paranoidní a mám jí zakrytou vždycky :D Už asi od 12, když jsem četla právě nějakej podobnej debilní článek o sledování přes webkameru.. :D Ale nějak mě to dodnes nepustilo no. :D

18 Denda Denda | Web | 12. srpna 2016 v 12:47

Sestra si kamerku na notebooku nějakou dobu zalepovala, pak ji to nějak přešlo. Já osobně si myslím, že je klidně možné, že nás někdo sleduje přes tyto kamerky, ale hned na to si pak řeknu, že já asi nijak atraktivní cíl nebudu. Přeci jen je to dost námahy a kvůli čemu, aby se člověk dozvěděl, jaká je moje oblíbená tyčinka? Je to Deli, jen tak pro zájemce :D

19 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 12. srpna 2016 v 12:47

No, webku mám zakrytou. Občas mě popadne taková touha mazat a odpojovat, která vždycky přejde až když mi to zkomplikuje práci s nějakou službou, ale webku mám spíš zakrytou proto, že už se mi párkrát rozsvítila a spustila, aniž bych ji spustila já. Možná to jen automaticky spustil nějaký program (v nastavení jsem zakázala, ale třeba nějaký bug), možná vir (loni byl taky v servisu) ale jelikož ji stejně nepoužívám, tak mi nevadilo ji zalepit. Na mobilu to ale neřešim. Přední foťák má, ale dosud jsem nepřišla na to, jak ho zapnout, protože přepínání předního a zadního foťáku prostě nemůžu najít, ale jelikož je stejně většinou v kapse, tak je to fuk :D

20 Moderní Viking Moderní Viking | Web | 12. srpna 2016 v 13:11

Zase až tak paranoidní nejsem :D Kdo by na mě co viděl? :D Možná bych se bál, kdybych byl nějaká hezká holka...

21 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 12. srpna 2016 v 13:15

Jo! V jednom kuse se toho bojím. Nejraději bych to webkamerové oko vypíchla :-D  :-D Jednu dobu jsem přes ni měla přilepený papír, teď teda nic ale webka mě děsí a děsit bude. Ve všech programech které by ji mohli použít ji mám odpojenou a zakázanou. :-| Jednou jedinkrát jsem ji zapla a kvalita stejně stojí za prd...

22 K. K. | E-mail | Web | 12. srpna 2016 v 13:20

Když jsem ještě žila s jedním bláznivým člověkem, tak ten mě šmíroval webkou (ze svého notebooku nadálku), takže jsem si ji u sebe na notebooku paranoidně nakonec fakt zalepila. Teď mám už notebook nový, s člověkem v kontaktu nejsem, tak doufám že mě nepozoruje. :-D Najednu stranu, i kdyby, tak by na tom nebylo pro něj nic zábavnýho.

23 Míša Míša | Web | 12. srpna 2016 v 13:49

Na notebooku mam zakrytou. Na mobilu ne. Kdyz se ale treba prevlekam, mobil otacim.

Jinak, mikrovlnka ... babicka ma budika a lekari ji bylo zakazano si ji poridit.

24 Sayuri Sayuri | Web | 12. srpna 2016 v 15:07

ja ju mám prelepenú, ale nie preto, že sa bojím stalkerov ale preto, že ju nikdy nepoužívam a nepáči sa mi, ked v nej tak svieti (chapete..tak.. kamerovsky :D)
ale na mobile nemám, ved selfie musia byť :D

25 K. K. | Web | 12. srpna 2016 v 15:13

Asi se přidávám k paranoikům, protože já mám svou webku zakrytou od tak pět let. Jinak mám pocit, že se na mě někdo kouká z druhé strany drátu. Navíc potom, co jsem před x lety viděla jeden z dílů Krajních mezí, ze kterého si dnes pamatuji už jen zelené světlo, spousta kamer a všechny sledovaly každý pohyb jednoho člověka, i když se dostal z budovy ... po takovém zážitku je nejlepší si webkameru raději zakrýt. :D

26 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 12. srpna 2016 v 15:26

Kameru mám zabudovanou přímo v notebooku a přes kameru tam mám nálepku. Udělali mi to tenkrát rodiče a mě to nijak neomezuje, protože webkameru vůbec nepoužívám vůbec na nic. Nemám skype ani žádný chat ve kterém bych ji používala, nenatáčím ani videa. Takže mi to nevadí.

Na mobilu nemám ten přední fotoaparát na selfíčka. Jenom ten zezadu na normální fotografování, ale jestli tam zepředu je nějaký tajný, to nechávám koňovi. Mobil vytahuji jen když telefonuji, takže by někdo viděl nanejvýš můj vnitřek ucha.

Opatrnosti není nikdy dost, ale jak píšeš v závěru, cesta se najde vždycky. Už jsem taky tak někdy paranoidně uvažovala jako zmíněná slečna. Stát se to může.
Co se týče webkamer, jestli jdou napíchnout ony, jdou napíchnout určitě i reproduktory, takže zalepovat si i je, by bylo jako boj s větrnými mlýny :D

27 L. L. | Web | 12. srpna 2016 v 15:56

Webku zakrytou nemám, ale nemyslím si, že zakrývání je jenom paranoia.  Je asi blbost si představovat, že nás všechny sleduje nějaká NSA, nebo jiní ilumináti, ale u hackerů tam to nebezpečí určitě je, není to tak dávno, co někdo na net pověsil stream z několika tisíc hacknutých webkamer a průmyslových kamer, takže tam narozdíl od odmítání mikrovlnek je asi nějaká reálná hrozba.

28 Guizmo Guizmo | 12. srpna 2016 v 16:02

Přiznám se, že mám zalepeou i kamerku na mobilu i na tabletu i na počítači. Jednou jsem ji tam nalepila a o té doby tam prostě jsou. :D

29 inspiracenauteku inspiracenauteku | Web | 12. srpna 2016 v 16:10

[27]: Naprosto souhlasím. Na druhou stranu, proč tam tu samolepku nemít, prostě..jen tak...pro jistotu.. :D Jojo, paranoia

30 Gipsík Gipsík | E-mail | Web | 12. srpna 2016 v 17:02

Upřímně řečeno, vlastně moc nechápu, proč třeba existují některé zákony,podle kterých není zcela legální používat v autě kameru atd. (u nás to tak přísné není, ale u některých našich sousedů vlastně kameru nejenže nesmíte mít zapnutou, ale nesmíte ji mít v autě vůbec, podle toho, co jsem se doslechla). Jsem zastáncem toho, že ať si mě kdo chce natáčí na co chce, protože přeci nic špatného nedělám :) Tyhle zákony jsou dobré jen na ochranu těch, kteří by spíš měli být trestáni...

A jestli mě někdo šmíruje mojí webkou, tak to ať si tedy užije :D Doufám, že mi to na těch drahocenných videozáznamech aspoň sluší :-P No, pochybuji, že by moje tělo všechny webcamerové hackery nenechávalo chladnými, myslím, že za tolik námahy by se jim víc vyplatilo hacknout nějakou modelku 8-)

31 Nany Nany | Web | 12. srpna 2016 v 17:20

Já o tom víc už docela dlouho, ale nechává mě to klidnou. Za počítačem nedělám nic zvlátního, hacker by maximálně získal mě v pyžamu a moje podivné výrazy, když čtu něco vtipného, nebo naopak děsivého :D.

32 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 12. srpna 2016 v 17:50

Na větším notebooku kamerka je zabudovaná, ale pokud ji na skypu nezapnu, nevím, zda "vidí". K tomu notebooku musím připínat mikrofon. Na zrovna používaném kamerka není a pokud chci, tak ji musím připnout. Mikrofon zabudovaný je. Bude to asi tím, že typ notebooku je manažerský a byl repasovaný. Když mám otevřený, obvykle před tím sedím již oblečená, tak trochu upravená (jsem tak zvyklá i doma se upravovat-nemyslím líčit.)Tak čeho se bát? ;-)

33 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 12. srpna 2016 v 19:45

Dobrá, tak si zrcadlo zakryju kusem hadru, až se budu koupat. Před počítačem jsem většinou oblečená.
Jo, jasně, že se bojím, že mě skrz ní sleduje, ale jsem líná něco neustále zakrývat.

34 Martina Martina | E-mail | 12. srpna 2016 v 20:40

Ano, mám zakrytou webkameru. Ne, že bych věřila, že mě někdo skutečně sleduje, ale po té, co jsem viděla jeden film, se tak cítím mnohem lépe. :-D

35 Kiara Kiara | E-mail | Web | 12. srpna 2016 v 21:17

Já mám zakrytou webkameru, protože se bojím, že na skypu náhodou nějak zapnu kameru :D

36 slecnavseznalkova slecnavseznalkova | 12. srpna 2016 v 21:20

Zakrývám.Bezpečnost je bezpečnost.A jistota jistota.. ;-)  :-)

37 Morell Morell | Web | 12. srpna 2016 v 21:45

Já teda webku vždy zakrývám, kromě noťasu, který k internetu nepřipojuji a sám to nedokáže. Webka je jako oko. :-D
Bez legrace, když ji nemám zakrytou, tak mám tendenci na ní dělat xichty. :-D

38 Čerf Čerf | E-mail | Web | 12. srpna 2016 v 22:50

Pokud je někdo ochoten vydat nesmyslně svou energii na to, aby mne hacknul a sledoval, myslím, že si zaslouží být potrestán tím, že mu nebudu kazit výhled :-).

V tomhle směru paranoidní nejsem. Když o to někdo tak moc stojí, ať si klidně poslouží, já se před lidmi neskrývám!

39 Snílek Snílek | E-mail | Web | 13. srpna 2016 v 0:54

No, jelikož jsem mírně paranoidní, tak mám webku zakrytou a zakázaný vzdálený přístup. Jestli by mi to pomohlo, kdyby přišlo co k čemu, tak těžko říct :D Sice nečekám, že zrovna mě a můj ntb bude chtít někdo hacknout, ale jistota je jistota :D

40 Hanyuu Hanyuu | Web | 13. srpna 2016 v 9:41

Já jsem paranoidní až hrůza, takže webka neviděla světlo světa od prvního dne, co jsem noťas dostala... a že už to nějaká doba je, tuším tak pět let. :D
Ale nejde ani tak o to, že bych byla přesvědčená, že mě rozhodně někdo sleduje, proč by měli šmírovat zrovna mě, žejo... Ale jak na mě ta webka "čumí" mám z ní blbý pocit. Ale to mi vadí obecně, takže když je venku tma a já doma svítím, pečlivě si zkontroluju, jestli nemám v žaluzkách škvírku, aby mi sem nikdo nečuměl. Nesnáším zvědavý šmíráky. :D

41 cedor cedor | E-mail | Web | 13. srpna 2016 v 10:00

Jo já se toho docela bojím, protože se mi občas stává, že se mi kontrolka na notebooku sama rozsvítí a kamerů nepoužívám. A stáva se to i mojí sestře.  Ale nelepím se na to kameru nic. :D

42 Geheimnis Geheimnis | E-mail | Web | 13. srpna 2016 v 14:20

Já webkameru nepoužívám, ale ani nemám zakrytou. Pravda ale je, že takový šimravý pocit, že mě někdo sleduje, občas mívám. :-D Ale to nemusí být jen přes kameru... Stačí někde na internetu někam nechtěně kliknout a už se všechna data přeposílají třetí straně.
V tomhle je dnešní svět nebezpečný, stačí málo a člověk lítá v průseru. Jenže kdybychom měli všechno úzkostlivě hlídat, tak se z toho po*erem :-)

43 signoraa signoraa | Web | 13. srpna 2016 v 15:14

Přiznám se, že mě nikdy nenapadlo kameru zakrýt, ale po přečtení tvého článku se asi možná zamyslím. Citát Kurta Cobaina je super. :-D
Nicméně už jsem se nechala ovlivnit člověkem, který má "počítačovou firmu" a který mě upozornil, že každá klávesa na počítači či notebooku je hackery vysledovatelná, takže kupříkladu při interbankingu jsem začala používat virtuální klávesnici. Čert nikdy nespí a Velký bratr nás hlídá. :-D

44 Dena Destra Dena Destra | E-mail | Web | 13. srpna 2016 v 17:17

Haha, potom by sa mal báť človek ozaj všetkého, i horšieho ako je prenasledovanie, kedykoľvek môže spadnúť meteorit, priletieť ufoni...netreba brať život až tak vážne, i ked tiež mávam rôzne paranoje

45 Ella Queen Ella Queen | Web | 13. srpna 2016 v 19:15

Hezká holka nejsem a ani nic zajímavého u počítače nedělám...jenom sedím, píšu, píšu a ano, píšu. Sem tam kliknu myší a dívám se na filmy a dětinské pořady, závítám na YT a to je tak všechno. Jo, ještě se občas rozčiluju, když mi něco nefunguje.

Myslím si, že kdyby kohokoliv kdokoliv chtěl sledovat, zakryté webkamery mu nepomůžou. je mnohem více možností, jak se dá "stolkrovat". SMS, sledování v terénu, focení někde ze skrýše atd.
Možná mě to trošku znepokojilo, ale kamery si zakrývat nehodlám. Nic jsem neukradla a ani nezpronevěřila, takže asi tak.

Závěrem? Kdyby jsme si z takovýhle věcí měli dělat těžkou hlavu, asi by sme zešíleli. Nikdy nevíme co se může stát, autonehody, zemětřesení, přílet mimozemšťanů. Takže, si žijme a buďto nás někdo bude sledovat a nebo ne. Buďto zažijeme bouračku a nebo ne...atd ;-)

46 Vailer Vailer | Web | 13. srpna 2016 v 19:57

Já mám tedy noťas, ve kterém je kamera zabudovaná,  a párkrát mě to už napadlo. Občas si utrhnu kousek kapesníku, když mám pocit, že mě někdo sleduje, a zakryju ji tím... ale jen málokdy. Ovšem nejmenované, hodně blízké osobě se dokonce stalo, že se jí pc nějak zaviroval, kamera v ntb ji vyfotila a vyhrožovali jí, že pokud nezaplatí nějakou určitou částku, tak ji zavřou...

47 Eliss Eliss | Web | 14. srpna 2016 v 7:42

Webkameru si zakrývám, ani by mě nenapadlo se s někým takhle bavit...

48 David David | E-mail | Web | 14. srpna 2016 v 14:11

Zalepenou webkameru má i šéf Facebooku Mark Zuckerberg. ;-)

http://www.dvojklik.cz/proc-si-mark-zuckerberg-prelepuje-webkameru

49 Natalie Natalie | E-mail | Web | 14. srpna 2016 v 19:18

Já webkameru rozhodně nemám zalepenou. Nic hrozného nedělám, takže ať se někdo na mě koukne když chce :-D nemám problém, ale nevím jestli by se jim pohled na mě líbil :-D. Každopádně se v dnešním světě není co divit, že jsou lidé paranoidní. Bůhví co nás sleduje :-D.

50 SchwarzRosen SchwarzRosen | 14. srpna 2016 v 19:36

Taky mám na noťasu (už na druhým) přelepenou. A přemýšlím, jestli tu vůbec nějakou kontrolku mám. Ještě když jsem měla počítač, tak k němu jsem měla dokoupenou, tak tu jsem vždycky obracela do zdi.
Mimochodem pamatuju si, že jsem kdysi na lameru (nebo jak se ty stránky jmenovaly)četla hlášku ve který šlo zhruba o toto: Nějaký kluk hledal předmět X a stěžoval si kamarádovi přes net, že ho nemůže najít. Kamarád mu na to odpověděl, že hledaný předmět X je v té hromadě věcí vlevo. Klučina to napřed vzal jako "v poho, díky" a pak mu došlo, že ten druhý o žádné hromadě nemůže vědět, natož aby věděl, že je tam hledaný předmět. Vyšlo najevo, že ho sledoval webkou.

51 Elle Elle | Web | 14. srpna 2016 v 21:22

Webkameru zalepenou mám, ale co mi to pomůže, když on není vůbec problém se vám dostat do PC, šikovný hacker si vždy najde cestu, jak někoho sledovat a získat různá data.

52 hogreta hogreta | E-mail | Web | 15. srpna 2016 v 23:13

Neboj Stando, ono to zase taková mravenčí práce není :-D. Trochu jsi to vytrhl z kontextu, ne? Prostě když se ocitnu na nějakém fóru, tak místo toho, abych tam přispěla anonymně, tam založím účet se svoji přezdívkou, i když pak už nemám v plánu tam chodit. Ono těch větších českých diskuzních fór zase tolik není, že. A zase jako taková šílená paranoia mi to teda nepřipadá, opravdu se netřepu doma pod peřinou strachy z toho, že i tak někdo moji přezdívku zneužije. Navíc to, že se někdo vydává za mě se mi už párkrát stalo, takže to není jen nějaká moje paranoidní představa. Už mi díky takovým lidem přišlo i pár výhružných zpráv a emailů. Takže zase taková sranda to holt není.

A ne, kameru si nezakrývám. Už jen proto, že si na svůj počítač všechno instaluju sama a vědomě, sama si jej spravuji a myslím, že mám dost přehled o tom, jaké procesy mám zrovna spuštěny a jaké věci a z jakých zdrojů instaluju. Navíc mi přijde přirozené ve chvíli, kdy notebook nepoužívám, jej zaklapnout. A nahá na něm opravdu nepracuju :-D.

Takové ty řeči o nebezpečném záření z mobilů a mikrovlnek většinou vedou lidi, kteří nemají ani z desetiny tušení, jak vlastně ty mobily a mikrovlnky fungují...

53 Ell-e Ell-e | E-mail | Web | 16. srpna 2016 v 12:22

Já jí teda přelepenou mám, protože mě jednou vyděsila jedna kamarádka tím, že jí jeden kamarád předváděl, jak je to všechno jednoduchý pro člověka, co aspoň trochu ví, jak na to. Ale u mobilu to moc neřeším, to občas vyřeší zavírací kryt.

54 Standa Standa | Web | 17. srpna 2016 v 12:29

[52]: Holt nevýhoda výrazný přezdívky no :D V tomhle mám výhodu, za mě se někdo může někde vydávat jen těžko, protože "Standů" je spousta :D Navíc většina webů snad má toto nějak ošetřené, ne? Když se tam někdo za někoho vydává, čekal bych, že se dá nějak kontaktovat provozovatel, aby to řešil. (Jen moje představa, diskusní fóra jsou pro mě absolutně španělská vesnice).

55 Skylar Skylar | E-mail | Web | 20. srpna 2016 v 18:44

[12]: To neni vôbec špatný nápad. Teda hlavne pokiaľ si mala na mysli aj jeho súčasť(?) Dark web. Tam ale radšej len nikoho nevyprovokovať, lebo ak zistia IP-adresu tak zakrývanie kamier je asi tak trochu zbytočné. :-D

56 Skylar Skylar | E-mail | Web | 20. srpna 2016 v 18:44

Osobne by som si viac než z toho, že ma dáky úchyl odvedľa sleduje cez kameru, robila starosti skôr s tým aké fotky a údaje uverejňujem na nete alebo posielam cez net (Nakoľko intímne a pod.) a toho kam a ku komu všetkému sa to dostane. (Dajme tomu aj na darkweb)
Prípadne, že čo všetko (údaje, heslá...) sa dostane do rúk nevhodných ľudí napr. cez spyware.
Tým sledovaním cez kameru notebooku by som si starosti nerobila, ja ak by som niekoho sledovala tak by som sa skôr zamerala na obsah zdieľaný na internete. Na dáta, z ktorých, ak by som bola vláda, tak by som sa snažila vytriediť potenciálnu hrozbu. Kto nerobí naprieky vládnym orgánom by sa podľa mňa v podstate nemusel báť, že by sa získané informácie proti nemu otvorene zneužili. No a v prípade, že by som bola hackerka, tak by som sa pravdepodobne z toho snažila vyťažiť dačo hodnotné, dajme tomu kompromitujúce informácie vplyvných jedincov či organizácii alebo heslá bežných občanov, vďala ktorým by som sa vedela dostať trebárs k ich účtom a financiám. No ich domáci outfit by ma nezaujímal natoľko aby som riskovala basu.

Ale tak, čo bežný človek s tým "špehovaním" narobí? Nič moc. A najkomickejšie mi pripadá keď niekto predstiera paranoju a popritom každú chvíľu veselo nahlasuje svoju aktuálnu polohu na facebooku, či inej aplikácii. Prípadne uverejňuje také intímne až kompromitujúce záležitosti na sociálnych sieťach, ale boja sa, že nejaký maniak z druhého konca sveta bude 24 hodín denne slledovať práve ich. :-D

57 furahayamaisha furahayamaisha | E-mail | Web | 20. srpna 2016 v 22:25

[55]: Samozřejmě, dark web je součástí deep webu a tam se musí opatrně. Proto tam lezu přes "cibuli", která mi zajistí aspoň částečnou anonymitu i co se týká IP adresy.

58 Skylar Skylar | Web | 27. srpna 2016 v 7:12

[57]: S tým síce popravde moc skúsenosti nemám, ale už len z myšlienky na "Made in USA" som akosi skeptická.

59 SchwarzRosen SchwarzRosen | 6. září 2016 v 2:38

https://www.novinky.cz/internet-a-pc/bezpecnost/413769-vir-dokaze-napichnout-webkameru-a-pote-vydirat-obet-kompromitujicimi-zabery.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Citace z článku: "Technologie, která dokáže na počítači spustit webkameru a nerozsvítit přitom kontrolku nahrávání, je na světě už dlouho."
Samozřejmě si nemyslím, že by někdo někoho zde přítomného sledoval způsobem popsaným v článku. Spíš si myslím, že je to jen otázka času, kdy to nebude ani tak hrozná námaha.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama