ANKETA: Věříte v Boha?

17. května 2016 v 8:00 | Standa |  Ptáme se vás
Čas od času neuškodí zveřejnit v rubrice Ptáme se vás anketu na nějaké "neblogové" téma, abychom se lépe poznali. Velmi zajímavým tématem je to, kolik blogerů na Blog.cz je vlastně věřících. Jsou podle vás na Blog.cz v menšině? A hraje podle vás roli, zda bloger je či není věřící?


K tomuto článku mě inspiroval nedávný moment, kdy jsem se o jedné známé blogerce z Blog.cz náhodou dozvěděl, že je z velmi věřící rodiny. Kvůli tomu je od dětství navyklá chodit neděli co neděli do kostela, Bibli zná dle svých slov nazpaměť, odmala byla vedena k dodržování Desatera, chození ke zpovědi, apod. Z jejího blogu byste to ale přitom nijak nepoznali - nikde tam o tom není ani zmínka.

To mě přimělo k úvaze, kolik takových dalších "skrytých křesťanů" se asi na Blog.cz pohybuje. Odhalí se v diskuzi pod tímto článkem? Nebo blogeři svou víru berou jako intimní věc, kterou svému blogu nesvěřují? Shodou okolností jsem v nedávné době narazil hned na několik blogerů, kteří na téma Bůh napsali článek. Je to docela pestrá škála postojů a názorů.

Blogerka Míša v článku Jak je to vlastně s tím bohem? (sic!) vyslovuje obavy z vlastní smrtelnosti, před níž hledá útěchu právě ve víře. V co konkrétně by ale měl člověk věřit, už sama neví, a článek je koncipován především k tomu, aby čtenáře vyzval k reflexi vlastního postavení na světě.

Blogerka Sonja v článku Zavři oči a věř píše, že si prošla "ateistickým, něcoistickým i křesťanským obdobím", a že nyní "věří ve staré Ásy a Vány". Dále vyjadřuje víru v pevně daný osud a své přimknutí k pohanským bohům zdůvodňuje tím, že "na ni na rozdíl od křesťanského Boha nekašlou".

Velkou odezvu mezi blogery vyvolal článek Svázaná? Svobodná. blogerky Followerky. Píše v něm, že víra v Boha je pro ni osvobozující, protože se nemusí bát budoucnosti, nikdy není sama, apod.

Na její článek reagovala blogerka magthealien, která se ve svém článku O čem to skutečně je křesťanů zastává a zdůrazňuje význam lásky pro naplněný život. Doslova píše, že všechny věřící obdivuje, a ačkoli se přiznává, že dosud "nenašla náboženství, které by mohla následovat", baví ji život s vírou.

Blogerka Dariya se v článku Existuje - li Bůh, proč je na Zemi tolik utrpení? věnuje tradičním otázkám, "proč Bůh nechá trpět lidi, proč je na světě nespravedlnost", apod. Bůh podle ní existuje, ale lidé za své činy nesou vlastní odpovědnost, a za neštěstí ve světě tak mohou jen oni sami.

--

TIP: Pokud vás blogerské názory na toto téma zajímají více, můžete si procházet články přiřazené na téma týdne Víra, které bylo na Blog.cz vyhlášeno v dubnu 2010.

--

Blogerka Dee v článku Věřím ve víru vyjadřuje přesvědčení, že všichni v něco věříme. A samotná víra je podle ní dokonce důležitější než to, v co člověk věří. Jednoduše proto, že když člověk v něco věří, je to pro něj skutečné, a tím pádem to na něj nějak působí.

Blogerka Tucka se v článku Největší chyba, kterou lidstvo udělalo naopak staví k víře velmi kriticky. Většinu válek podle ní v minulosti zavinila náboženství, a sní o tom, jak by mohl dnešní svět vypadat, kdyby náboženství nikdy neexistovala. Historie lidstva je podle ní kvůli náboženství jen velkou přehlídkou utrpení.

K ateismu se hlásí i bloger Weiler, který ve svém článku Karma píše, že mu představa Boha přijde absurdní, a že naše životy ovlivňuje hlavně to, jak se chováme. "Udělám něco hezkého = cítím se dobře, a naopak." Karma mu přijde jako "fajn koncept" a zajímavá je pro něj tím, že v něm evokuje "pocit určité osobní zodpovědnosti a osobní morálky, přesto vázané vyšším řádem".

Blogerka Guizmo v článku Říká, že je ateista vyjadřuje přesvědčení, že čistý ateismus ve skutečnosti neexistuje. To, že "nechodíte do kostela/synagogy/mešity" podle ní ještě neznamená, že jste ateisti. Je to kvůli tomu, že moderní člověk prostě Boha vyměnil třeba za "feng šuej, horoskopy v každém dámském časopise, homeopatika, věštění z karet, numorologii..." Zkrátka za ezoteriku, která je velmi populární i na Blog.cz. "Ahoj Aluško, promiň, děsíš mě.", vzkazuje Guizmo na závěr svého článku.

Blogerka MadHatter v článku Křesťanství píše, že je sice pokřtěná, ale to bere jen jako tradici. Kostely podle ní vždy byly "prostředek k ovládání lidí". Sama o sobě píše, že v Boha věří ("Ježíše obdivuji"), ale do kostela chodit odmítá, a kritizuje rovněž celibát kněží.

A konečně bloger Milan v článku Kritika náboženství píše, že ačkoli pochází z hluboce věřících kořenů, sám se křesťanství zříká. A ve svém článku uvádí, co všechno mu na křesťanství vadí.

Jak můžete vidět, na tomto malém vzorku několika článků jsme si ukázali, že paleta blogerských názorů na témata jako víra, náboženství či Bůh je skutečně široká. Při hledání nějakého jednotnějšího pohledu na otázku víry v Boha jsem shodou okolností nedávno na webu generation-what.cz narazil na výborný článek Bezbožná generace? Ne, jen nechceme, aby nám někdo říkal, v co máme věřit.

Píše se v něm, že "mladí Češi náboženství ke štěstí nepotřebují". V článku se dočtete, že při posledním sčítání lidu v roce 2011 se mezi mladými lidmi mezi 15-30 lety našlo 40% příslušníků této generace, kteří jsou bez náboženské víry. "Naše společnost je ale jen zdánlivě ateistická," oponuje astronom a člen klubu skeptiků Jiří Grygar s tím, že Češi jsou především pověrčiví. A podobně mluví i mladý evangelický teolog Pavel Roubík: "Lidé se u nás k ateismu víc než kde jinde hrdě hlásí, a to aniž by opravdu ateisty byli. Češi totiž svým ateismem často míní buď náboženskou lhostejnost, nebo nevíru v nějakou podobu boha, ve kterého ale křesťané také nevěří." Lidé věří v horoskopy, kartářky, esoterické síly, v sebe a vlastní schopnosti, v pokrok vědeckého bádání...

Napsali jste někdy o své (ne)víře článek? Podělte se v komentářích o odkaz. A hlasujte i v anketě pod článkem a diskutujte v komentářích. Patří podle vás víra na blog? Rozlišujete blogery na věřící a nevěřící? A v co věříte vy? Je to Bůh?

--

Čtěte také:

 

29 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Věříte v Boha?

Ano
Ne

Komentáře

1 Sayuri Sayuri | Web | 17. května 2016 v 11:24

Verím iba v Boha, nečítala som Bibliu a ani nechodím moc do kostola. Vlastne nie som ani pokrstená a moja viera je vlastne mix náboženstiev. Ale ten Boh tam je :-)

2 olgag olgag | E-mail | Web | 17. května 2016 v 11:46

Ano. V Boha věřím. A moji víru nemůže nic ohrozit.
Jako dítě jsem věřila pouze proto, že jsem  byla k víře vedena. Narodila jsem se do katolické rodiny.
Když jsem dospěla chtěla jsem být užitečnou komunistkou. Stalo se. Z církve jsem vystoupila. Bibli jsem nerozuměla.
Dnes po pádu komunismu věřím v Boha. V církvi nejsem. V žádné. I když jsem v několika církvích byla.
Dnes je pro mne Bible knihou nejmoudřejší...
Mnohé chápu. Něčemu nerozumím. Ale to co vím mi nedovolí od Boha se odvrátit.

3 zijuproknihy zijuproknihy | Web | 17. května 2016 v 11:48

Věřím, že je něco nad námi, ale nejsem příslušníkem církve či sekty.

4 Alice Alice | Web | 17. května 2016 v 13:38

Jsem křesťanka a jsem na to hrdá. Taky jsme si v minulosti proš takovou menší krizí víry, ale utvrdilo mě v to, že jsem pak v patnácti přežila něco, co jsem podle lékařů vůbec přežít neměla.
Neříkám, že jsem zrovna vzor ctností. To jsme nikdy nebyla a hádám ani nikdy nebudu. Taky věřím např. na minulé životy, jako na druhou šancy od Boha pro ty, kteří neměli možnost dostat se do nebe, ale nejsou až tak špatní, aby si zasloužili peklo.
Co se bible týče, nikdy jsem ji nečetla celou. Jen párkrát některé pasáže a uvědomuju si, že né všechno z ní by se mělo interpretovat doslovně. Chce to zkrátka mít svou hlavu a snažit se pochopit, né jen bezhlavě číst.

Nakonec stejně každý na něco věří. A jestli tvrdíte, že ne, tak se vzpomeňte na zkouškový. Můžete o sobě tvrdit, že jste ateista, ale během testu budete věřit klidně i na Poseidona. :-D

5 Luci Large Luci Large | E-mail | Web | 17. května 2016 v 14:11

Ako mala som bola hrda, zesom krestanka. Potom prisiel cas, ked som kvoli ucitelke nabozenstva neznasala svoju vieru, ale teraz je to uz v poriadku, lebo som prisla na to, ze nech nam ucitelka hovori co chce, Boh je dobry.
Aj ked si myslim, ze je kvoli nabozenstvu zytocne vela konfliktov. :-( je mi to luto.
Nechodim do kostola, ale snazim sa zit podla krestanskej vieri, lebo moj Boh hovori nezabijat. Nie som svatec.
A okrem toho, ludia vzdy potrebovali, potrebuju a budu potrebovat v nieco verit. Tak preco to nemoze byt Boh? :-)

6 Lúmenn Lúmenn | Web | 17. května 2016 v 14:29

Ta anketa je trochu zavádějící - já sice věřím v Boha, ale nejsem křesťan (ani nevyznávám jiné abrahámovské náboženství), takže nemohu hlasovat, aniž by to bylo zavádějící;)

7 Tori Tori | Web | 17. května 2016 v 14:33

Vůči věřícím nic nemám, ale vadí mi katolická církev, lépe řečeno její činy z minulosti. Na druhou stranu obdivuji nynějšího papeže, souhlasím s jeho postoji i názory.
Nechci se v životě spoléhat na nějakou vyšší sílu ale v to, co sama udělám a co si zvolím. Přijde mi hloupé přijímat to, co mi jiní podstrkují, jako třeba stvoření světa apod., mám ráda všechno najisto a empiricky i teoreticky dokázané. Nemůžu vystát ty, co svou víru někomu vnucují a odsuzují ty, co nevěří.

8 Weiler Weiler | Web | 17. května 2016 v 14:38

A to je zase pravda, že je tu podle mě mnohem víc agnostiků, než opravdovejch ateistů. Lidi jsou náchylní k uvěření ve všelijakej nesmysl, počínaje tou dlouho tradovanou lží velkejch Bohů, až po smůlu vyvolanou porušením ranního rituálu. Jenže kde třeba zmiňovaná Followerka (v jiném článku) hovoří o síle potřebné k víře, já musím poznamenat, že vydat se všanc beznadějnosti života zbaveného spirituálna, zapomenout na veškeré nezdokazatelné síly, a žít život opravdového bezvěrce, vyžaduje stejnou, ne-li větší kuráž.

[2]: Kolik pasáží musíš dneska v Bibli ignorovat, aby to pořád byla kniha nejmoudřejší?
[4]: Máš pravdu. Taky věřím, že nám snad jednou ten ateismus přestanete vymlouvat. Je to víra stejně bláhová...

9 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 17. května 2016 v 14:44

Ať tě Odin provází, Zeus ti dá sílu a Amon nikdy nevrhne stín.
Já došla k tomu, že všechna náboženství vypráví stejný příběh jen s jinými postavami, a tak nemá smysl věřit v nějaké bohy. Stačí jen vědět, že historie je zaznamenávaná těmi prostředky, které mají lidé k dispozici, a lidé mají k dispozici jen to, co dokáží chápat na momentální úrovni svého vývoje. A když něco chápat nedokáží, tak si pro to vymyslí vysvětlení. A proto tu máme hromadu náboženství, která jsou vlastně jen velmi nepřesným a svérázným záznamem dějin.

10 Myšák Myšák | 17. května 2016 v 14:49

[4]: Like u komentářů bez možnosti existence na facebooku ,je asi jedno z mála, co na blog.cz chybí :D

11 Rozkvetlý půlměsíc Rozkvetlý půlměsíc | E-mail | Web | 17. května 2016 v 14:53

V článku se píše o "skrytých křesťanech", ale křesťanství není jediné náboženství. V Česku asi nejčastější, to je pravda, ale věřím, že jsou mezi námi i židé, muslimové, buddhisté a další. Osobně si myslím, že víra člověka nijak zvláštně neovlivňuje, věřící člověk vede normální život, jen se prostě občas pomodlí. K minulému tématu týdne "zavři oči a věř" jsem napsala článek o tom, co mě přivedlo k islámu :-)

12 Daisy Moon Daisy Moon | E-mail | Web | 17. května 2016 v 15:06

Jsem věřící a hlásím se k tomu. Avšak to ještě neznamená, že hltám bibli slovo od slova, nedělám nic jiného než že se jen modlím a cpu ostatním svůj názor... Spousta lidí nemůže pochopit, že ačkoliv věřím v Boha, jsem ve skutečnosti úplně stejná jako ostatní... Ano, jsou tu extrémy, ale to je jen výjimka, tak z nich nedělejme  pravidla :)

13 mysteriouswolf mysteriouswolf | Web | 17. května 2016 v 15:25

Kdysi jsem v boha věřila. Po sérii zlých životních událostí už nevěřím a nejlépe moje pocity vystihuje tento citát :

Je bůh ochotný zabránit zlému, ale neschopen toho? Pak není všemocný.
Je schopen, ale neochotný? Pak je škodolibý.
Je jak schopný, tak ochotný? Pak, odkud se bere zlo?
Je jak neschopný, tak neochotný? Pak proč ho nazývati bohem?
Epikúros

Ovšem nikoho nepřesvědčuji o svém názoru a nikdo z věřících zase nepřesvědčí mě.
Věřím ale v určité tajemno, paranormální vědy atd.

14 Michal Michal | Web | 17. května 2016 v 15:26

V boha zásadně nevěřím, jsou to jen pohádky, kterým se věřit nedá. Neexistují hmotné důkazy o tom, že by cokoliv co je v bibli v minulosti skutečně existovalo. Co jsem slyšel, tak křesťané pokládají ateismus taky za víru. Ale je snad nesbírání zámek záliba? Je to úplně to samé. Nevěřím ani tomu, že by existovala nějaká vyšší bytost, fyzika vždy fungovala a bude fungovat bez zásahu jakékoliv vyšší bytosti.

15 Lenin Lenin | 17. května 2016 v 15:30

Nevěřím. Jsme sami. Za vlastní život si člověk odpovídá sám a jediný, kdo ho kromě něj může ovlivnit, jsou ti, se kterými behěm něj přijde do styku.

Nevěřím v nebe, nevěřím v peklo, nevěřím na životy minulé ani v to, že až zdechnu, tak mě čeká něco víc než tma.

Ano, občas mi hlavou běží nějaký mindfuck, třeba jako "co když je náš vesmír pouhopouhým obsahem pampeliškovýho semínka, který odpadlo od pampleišky v jiném světě", nebo se snažím pojmout nekonečno vesmíru až do bolesti hlavy a nerozumím tomu, jak a proč vznikl velký třesk a co bylo před ním, ale to všechno je jen věc mojí omezenosti... :-D

16 Ellí Ellí | Web | 17. května 2016 v 15:46

Ano, také patřím do skupiny věřících na blogu. Narodila jsem se do křesťanské rodiny a ačkoliv nikdo z nás nepatří mezi náboženské fanatiky, jistá přesvědčení a názory máme hluboko v sobě a já jsem za to upřímně ráda. Nicméně ale nevidím důvod proč tyto své názory vytrubovat do světa, víra, nebo naopak nevíra je dle mého názoru naprosto osobní věc každého z nás.

Povšimla jsem si ale, že hodně nevěřících lidí v mém okolí má na náboženství jako takové dost zkreslené názory. Samozřejmě to je u každého jinak, ale pro mě třeba víra neznamená to, že musím být každou neděli v kostele, že musím znát každý odstavec bible zpaměti nebo že musím se vším, co mé náboženství káže, bezvýhradně souhlasit.
Podle mě je to spíš o nějakém osobním přesvědčení, vlastním svědomí a o ideálu život. Je to o něčem, co si každý musí vyjasnit sám, uvnitř sebe :).

17 Alice Alice | Web | 17. května 2016 v 15:52

[13]: Bůh opravdu není automat, do kterého vložíš motlitbu a dostaneš zázrak. :-x

Možná ti Bůh příjde škodolibý, že nezabraňuje všemu zlému, ale jak by se člověk mohl vůbec změnit, kdyby všechno v životě vycházelo? Ze svých zkušeností vím, že k lepšímu mě změnilo většinou to, že mi dal život pořádně přes hubu.
BTW, nenapadlo tě, že to zlo se bere často z nás? Pramení z nás a z našich rozhodnutí. Občas to poznáme hned, občas se projeví rozhodnutí, které jsme my nebo někdo další učinili před lety.

[14]: To s důkazy není tak docela pravda. Například ,,Babylonská věž" byla pravděpodobně už odhalena. Jiné věci, jako třeba Svatý grál byly údajně něčím jiným, než jak je známe teď(zrovna grál prý nebyla žádná nádoba, ale v podstatě myšlenka- jako nádoba je myslím uváděn až někdy kolem 13.století).

18 Joina Joina | Web | 17. května 2016 v 15:57

Určitě blogerů, kteří věří v boha je méně, ale v tomhle případě by to nemělo hrát snad žádnou roli. Já sama jsem věřící, i když do kostela chodím, měně než když jsem byla mladší, ale jednou za čas tam zajdu.
Mám plno nevěřících kamarádů a neodsuzijí mě, za to že jsem křesťanka i přesto, že vím, že tu jsou i jiné nadpřitozené síly.

19 Akim Akim | E-mail | Web | 17. května 2016 v 16:13

V Boha věřím, v náboženství nikoliv. :-)  :-)  :-)

20 Náhodná čtenářka Náhodná čtenářka | 17. května 2016 v 16:15

[11]: Teď budu mluvit z vlastních zkušeností, vztahuje se to tedy pouze ke křesťanství: Musím naprosto nesouhlasit s větou "...víra člověka nijak zvláštně neovlivňuje, věřící člověk vede normální život, jen se prostě občas pomodlí". Já, jakožto věřící křesťanka, si troufám tvrdit, že víra člověka ovlivňuje od morku kostí až po konečky vlasů. Víra je to, co určuje směr smýšlení daného věřícího, jeho chování, přístup k věcem, názory a cíle. Pokud tomu tak není (teď nechci nikoho odsuzovat, ale takhle to beru já), člověk není "opravdový" věřící. Víra sama o sobě by měla být naprostou prioritou v životě každého křesťana, ne nějaké hobby či přesvědčení. Víra je (měla by být) pro křesťana smyslem života, z čehož tedy logicky vyplývá, že opravdu velice daného člověka ovlivňuje :)

21 Weiler Weiler | Web | 17. května 2016 v 16:32

[17]: Víš, problém s tímhle je, že ve vágní představu čehosi nad námi je nesmyslné věřit. A pokud tedy Bůh není automatem na zázraky, pak je čím?
O tvých tzv. důkazech raději budu mlčet :D

22 K. K. | 17. května 2016 v 16:42

Som kresťanka. Často sa mi nechce ísť v Nedeľu do kostola ale keď som tam, napĺňa ma pocit radosti. Ale poznáte to, tý ktorý neveria ničomu veria všetkému. :-)

23 Crystal Crystal | Web | 17. května 2016 v 17:02

Ja som niečo medzi tým. Od detstva som bola vychovávaná v plneveriacej kresťanskej rodine, ale ja určite neverím všetkému. Svet sa nemohol stvoriť sám, lenže čo ak áno, a kto stvoril Boha?... Hmatateľný dôkaz môžu byť nevysvetliteľné zázraky, ale stojí za tým práve Boh? Možno existuje vyššia sila, ale možno nie. A napríklad nerozumiem, prečo sa mám modliť. Určite nie som čisto veriaca a zvažujem teóriu života po živote. Človek si však život riadi sám a sama budem radšej konať dobro, z toho, že chcem, nie z toho, že mi to niekto prikazuje.

24 Yuta Yuta | Web | 17. května 2016 v 17:14

[1]:jako bys citovala mě :D mám to uplně stejně

25 Nikia Nikia | E-mail | Web | 17. května 2016 v 17:17

Já jsem křesťanka, ale nemám potřebu to psát na blog nebo někomu vyprávět na počkání :-) Myslím, že to nemá vůbec žádný vliv na kvalitu blogu. Asi hodně záleží na osobnosti, podle mého je to každého osobní věc :-)

26 Anice Anice | E-mail | Web | 17. května 2016 v 17:55

Já v Boha věřím. Ale také v Satana, se kterým mám smlouvu na nesmrtelnost a věčnou krásu, takže chodím každý čtvrtek do místního satanistického kláštera, kde vzýváme samotného Lucifera a obětujeme mu jednoho z členů, aby byl spokojen a nezničil nás svým pekelným hněvem xD

27 Just Blaze Just Blaze | 17. května 2016 v 17:59

Já si hlavně myslím, že Bible jako kniha je především dlouhá a to tak dlouhá, že i kdyby byla o polovinu kratší, tak je stále dlouhá...

28 skippella17 skippella17 | Web | 17. května 2016 v 18:10

Já byla vychována jako křesťanka, ale jako křesťan se nechovám. Když se někdo dozví, že jsem nábožensky založena, jen vykulí oči

29 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 17. května 2016 v 18:32

[9]:
Pod obě vyjádření se mohu podepsat. Jen doplním, že je věc každého v co věří, neměl by svoji víru vnucovat druhému, případně ho odsuzovat za to, že má odlišný názor. Dá se slušně žít i bez příkazů a zákazů,(což většinou v církvích různých je) jen musí být člověk poctivý k  sobě i druhým.
[14]:

30 Čerf Čerf | E-mail | Web | 17. května 2016 v 18:36

Víra - ať už věříme v cokoli (případně věříme, že nevěříme v nic) - nás, myslím, ovlivňuje naprosto zásadně. Já osobně věřím v Boha, ale ne v ty, kteří se prezentují jako jeho prostředníci. A je to velmi niterní a vyvážený vztah, který po mně nevyžaduje ani nesvobodné, tím méně podřízené jednání. A protože je to téma pro mne důležité, v úplných počátcích svého blogu před sedmi lety jsem o něm napsal krátký upřesňující článek, na kterém vlastně dodnes nemám důvod nic zásadního měnit: http://pvapenik.blog.cz/0904/o-tom-v-co-verim

31 petrflasar27 petrflasar27 | 17. května 2016 v 18:41

Věřím v Boha.
Náboženství nemá s Bohem nic společného. Jen komolí a zneužívá pro svou vlastní moc.

32 L Arpet L Arpet | E-mail | Web | 17. května 2016 v 19:03

[7]:Mno, činy katolické církve v minulosti nebyly z náboženských důvodů, ale církev a víra byla zneužita pro světské špatnosti. Pod jejím jménem se páchaly věci, které s tím neměly nic společného. Ale pravá katolická církev, tam kde je v jádru Bůh, si nezaslouží odsouzení. :)

[17]: hodně dobře řečeno, tleskám a "smekám klobouk až na zem":)

Jsem taky křesťanka, o vyprávím těm, kteří jsou ochotni naslouchat nebo chtějí vědět. Avšak pokud někdo nechce slyšet, tak mu ho necpu :)  šířit víra by se měla a je na ostatních, zda se rozhodnou přijmout :)

33 skolakouzel-krycijmeno-pajdak skolakouzel-krycijmeno-pajdak | 17. května 2016 v 19:14

věřím v enerigii, ne v Boha
je mi jasný, že tam něco je, ale "Bůh" to nebude

34 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 17. května 2016 v 19:18

A přitom nikdo nenastínil ten obrovský rozdíl, mezi náboženstvím a vírou.

35 Xerodoth Sigmius Xerodoth Sigmius | E-mail | Web | 17. května 2016 v 19:24

Nevěřím v personifikovatelný koncept bohů. Uznávám myšlenku něčeho, co se projevuje vesmírnými ději, ale nemusí to být nutně stvořitel odporující vědě a evoluční teorii. Stejně tak může náš svět být pouze myšlenka v něčí hlavě, což by znamenalo, že my sami můžeme být bohy svých vesmírů. Na tohle mám kvanta hypotéz. Ale faktem je, že člověku není dáno znát pravdu.

36 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 17. května 2016 v 19:29

[29]:Dědeček byl hodně sečtělý člověk, ten neměl rád církevní hodnostáře, ač byl křtěný katolík, do kostela nechodil. Říkával: Něco nad námi určitě je- přírodní zákony či něco podobného, ale ostatní si lidé vytvořili pro získání nadvlády nad ostatními lidmi.

37 Péťa Péťa | Web | 17. května 2016 v 20:02

Já osobně jsem dost na hraně víry-nevíry. Asi to má co dělat i se vší tou filosofií, které se kolem mě stahuje (do smyčky zvané státnice :D).

Dnes ale vidím, že hodně lidí se uchyluje k "aleternativním" vírám. Na jógu se mnou chodí dvě budhistky a znám i slečnu, která vyznává Ásatrú. Možná by nebylo špatné, to třeba v anketě nějak zohlednit, protože víra určitě není jen jedna a právě Budhismus je třeba náboženství, které ani boha nemá (což z něj vlastně do důsledku dělá spíš filosofii, co?)

Jinak moje dobrá kamarádka je křesťanka a nijak extra se to na jejím chování neodráží, řekla bych. Nosí křížek, zná Bibli, chodí do kostela, ale že by to na ní "bylo poznat na první pohled", to opravdu ne. Spíš si myslím, že se to odráží na způsobu jejího uvažování.

38 Kikča Kikča | E-mail | Web | 17. května 2016 v 20:10

Věřící přímo nejsem, tak že se nechodím nikam modlit, Jsem tak trochu Ateista. Ale úplně to nezavrhuji, věřím že nějaké to nadpřirozeno okolo nás je. Jenom se neukazuje :-)

39 radyprosuperholky radyprosuperholky | E-mail | Web | 17. května 2016 v 20:26

V boha verim,ale zase do kostela nechodim

40 Jenda Jenda | E-mail | 17. května 2016 v 21:13

[17]:moc hezké - máš to v sobě
Jenda :-)

41 Anett Anett | E-mail | 17. května 2016 v 21:17

[15]: Souhlasím, mám stejný názor. :-D

42 T. T. | Web | 17. května 2016 v 22:19

Kdysi jsem tohle téma rozpitvávala v jednom článku (odkaz ve webu), kdyby to někoho zajímalo :P. Bůh je fajn, ale jen tak nějak na dálku.

43 Lokusta Lokusta | Web | 17. května 2016 v 22:53

Verím, ale často zabúdam.

44 L. L. | Web | 18. května 2016 v 0:09

Ono se u nás (v důsledků tezí, jako byl třeba Marxisticko-vědecký ateismus za minulého režimu) dnes bere víra jako něco zpátečnického, k čemu se lidé moc nehlásí a snad se za to i stydí, což je špatně a najde se spousta lidí, co má předsudky vůči lidem, kteří se k nějakému náboženství hlásí. Ale třeba i Jiří Grygar, který je v článku citován jako předseda klubu skeptiků je sám věřící a je u nás spoustu dalších zajímavých a inspirativních osobností, které jsou věřícími. Nakonec, ono se to s vědou nijak nevylučuje a paradoxně je pro spoustu lidí uvěřitelnější, že vesmír vznikl božím zásahem, než když budeme tvrdit, že vesmír vznikl tak, že na chvíli přestaly v singularitě platit fyzikální zákony a tak došlo k velkému třesku.

Kdybych měl charakterizovat své náboženské názory já sám, tak nejbližší mi je asi deismus.

45 Čerf Čerf | E-mail | Web | 18. května 2016 v 5:42

[43]: Moc pěkně formulované! :-)

46 K. K. | Web | 18. května 2016 v 8:15

Věřím v Boha a Bohyni, ale ne v Boha jako toho křesťanského. V křesťanství jsem celkově přestala věřit už pár let nazpátek.
Křesťanství je pro mne moc plné přesných protikladů a linie u nich se neprolínají, jak je to v běžném životě. Proto to není náboženství pro mě.

47 André=) André=) | Web | 18. května 2016 v 10:57

Pozri, je rozdiel veriť v boha a mať ho rád, ja verím v boha, ale z celej svojej duše ho nenávidím, mám radšej Satana, ale verím v neho. A je mi jedno, ako dopadnem po smrti, každý sa sám rozhoduje :-)

48 zivot zivot | 18. května 2016 v 12:23

Mezi námi je mnoho lidí, kteří věří v boha a mnoho, kteří v něj nevěří. Dokonce jsou mezi námi, kteří věří v opačnou stranu - Satana. Co se týče mé osoby, tak jsem křtěná, ale do kostela na mše nechodím. Kostely ráda navštěvují, protože mne nějak dobíjí, miluji jejich vnitřní výzdobu, nádherný oltář, varhany, kresby na stěnách, staré ošumtělé lavice atd.. A co se týče samotného Boha? Na něj nevěřím, ale věřím že mezi námi a nebem něco je. Ať se vám to teď bude zdát třeba i k smíchu, tak mi teda do smíchu nebylo. Nejednou se mi zjevila postava, ale bůh to nebyl. Byla jsem i  na druhé straně a protože ještě nenadešel můj čas, vrátila jsem se zpět. Spíše jsem byla vyhnána, abych se vrátila zpět. Cítím to, co normální člověk necítí, vnímám jinak než vy kolem mne. Já věřím v osobu, která se mi zjevila, říkám mu Anděl strážný.

49 wolfandowl wolfandowl | 18. května 2016 v 15:15

Ja som kresťanka, a mám na to viacero dôvodov.

[14]:
To s tými dôkazmi nie je pravda. To, že Ježiš žil, a bol ukrižovaný, je podložené kopou dôkazov. A keby teória, že Ježišovi učeníci skryli jeho telo bola pravdivá, prečo by boli za to ochotný zomrieť? Ak by si to všetko vymysleli, tak by sa k tomu priznali, keď ich chceli zabiť. Ale oni to nezapreli! To je 1. dôkaz. Navyše, Ježiš sa po svojom zmŕtvychvstaní nezavil iba 12, vlastne ich ostalo iba 11, ale potom to pokračovalo, ale tisíckam ľudí naraz, a bolo by podľa mňa náročné aby sa tisíc ľudí zhodlo v tej dobe na klamstve.

[7]: Ľudia berú vieru často ako niečo čo ich zaväzuje. Ale jediná viazanosť kresťanstva, je viazanosť lásky. Viera nás zaväzuje, aby nás mohla odviazať. Tý čo neveria, sa často cítia niekde vnútri viac zviazaný ako tý, čo neveria.

Svoju vieru nechcem nikomu vnucovať. Ale ak sa rozhodnete nájsť pravdu, siahnite po Biblii. Je z nej čo čerpať. :-)

50 Simoňka Simoňka | 18. května 2016 v 22:33

Neradím sa medzi veriacich. Nepopieram vyššiu moc, verím v osud, ale nikdy som nemala potrebu modliť sa k niečomu/ niekomu, chodiť do kostola. Nepotrebujem byť súčasťou nejakého náboženstva.
Myslím si, že pokiaľ je niekto neveriaci, neznamená to, že je zlý. Každý slušný človek nepotrebuje chodiť sa spovedať a spoliehať sa na desatoro.

51 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 19. května 2016 v 5:59

Neverím hlavne a predovšetkým sám sebe.

52 Dariya Iczkova Dariya Iczkova | Web | 19. května 2016 v 11:24

Ano věřím, ;-)

53 Morell Morell | Web | 19. května 2016 v 15:23

S tím sčítáním lidí je to tak, že když nepíšete pravdu, pokutují vás a když napíšete vyznání upřímě ale jim se to nezdá... tak vás taky pokutují, že to neberete vážně. Děkuji pěkně. :-?

Já věřím. Věřím v magii, věřím v bohy, věřím v moc lidí a spolupráce. Obyčejně to schovám pod škatulku mág-pohan. :-D

54 Veronika Veronika | Web | 20. května 2016 v 22:06

Škoda, že v anketě není ještě třetí odpověď, protože já jsem něco mezi tím. :) Nemůžu říct, že ne, ale ani to, že ano. Myslím, že to tak má i více lidí, protože tohle téma je opravdu hodně diskutabilní...

55 Denda Denda | Web | 21. května 2016 v 12:03

Já myslím, že u mě je to jen takové přání, aby měl svět nějaký hlubší význam. Když se ale tak zamyslím nad smrtí, je to prostě konec - však víte, přerušení biologicko-fyzikálně-chemických procesů v mozku a tak. Pro mě už nic dalšího není... Ale jestli se mi to jednoho dne vyvrátí,asi se zlobit nebudu.

56 Call me Anit ❤ Call me Anit ❤ | Web | 21. května 2016 v 12:32

Věřim v karmu a osud.

57 Michal Michal | Web | 21. května 2016 v 13:53

[17]: Existence Babylonské věže nedokazuje existenci boha. A to, že svatý grál je myšlenka, jen dokazuje, kam až lidská fantazie může sahat.

[49]: Protože chtěli sjednotit něčím lidstvo, chtěli aby lidé mezi sebou neválčili a byli si v něčím blízcí. Například John Lennon také zemřel pro za mír.

58 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 23. května 2016 v 12:51

[6]:Anketa mi nepřijde zavádějící - klade jednoduchou otázku: Věříte v boha (jehož nedefinuje; je jedno v kterého...) a není těžké odpovědět, zda ano, nebo ne.

59 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 23. května 2016 v 12:56

[7]:Stoprocentní souhlas! Ať si kdekdo věří v kdeco - ale nevnucuje a už vůbec ne násilím.
Taky chci mít "svobodnou vůli", aniž by mi římskokatolická církev sdělovala, že na to je Ježíš ,který vede mé kroky...

60 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 23. května 2016 v 13:04

[19]:Já náboženství víceméně nesnáším (rozhodně do té míry, do níž o nich něco vím - zejména pak jakékoliv fundamentalisty, radikály, a tak...). A jak Vy věříte v boha, tak já (teda čím dál míň ;-) ) věřím v lidstvo. Jakože se vzpamatuje a bude sociálně cítit a zeměkouli nezneužívat...a to tak, že samo. Bez toho, že by je vedl bůh, ať už se mu říká jakkoliv.
No jo, každej jsme nějakej... ;-)

61 Sariklen Sariklen | E-mail | 24. května 2016 v 20:06

Věřit v Boha samo o sobě nic neznamená. (Osobně mám na mysli křesťanského Boha, Trojjediného, který poslal na Zem svého Syna, Ježíše Krista, aby vzal na sebe naše provinění a zemřel místo nás, a tak nám nabídnul záchranu a obnovil cestu ke vztahu s Bohem, která byla našimi vinami narušena.) Již v listu Jakubově v Novém zákoně v Bibli se píše: „Ty věříš, že je jediný Bůh? Dobře děláš. Tomu ale věří i démoni – a třesou se!“ Takže jenom věřit v Boha nic neznamená. Pakliže neuvěříme v jeho oběť a nepřijmeme ji a nebudeme chtít, aby nás v životě provázel, tak nemůže měnit náš život, ať si v něj věříme, nebo ne.
Takže co se týče mě, tak já nejen, že věřím v Boha, ale taky s ním mám vztah. Letos to byly čtyři roky, co jsem ho pozvala do svého života. Nepocházím z věřící rodiny, ale setkala jsem se s lidmi mého věku, kteří byli křesťani. A já u nich viděla, že jsou jiní, že prostě mají něco, co já nemám. Vyzařovalo to z nich. V té době jsem neměla moc dobré zkušenosti s lidmi, spíše jsem se jich stranila. Ale oni si ke mně přesto našli cestu, zaskočilo mě, že jsou milí, že se na mě nedívají skrz prsty… Zanedlouhou jsem se pak rozhodla, že to s Bohem taky zkusím, protože co kdyby byli jiní (a milí, hodní...) právě proto, že mají Boha? Tak za to nic nedám, když to zkusím, že… A tak sem Ježíšovi řekla že chci, aby vstoupil do mého života, aby mě vedl, že chci přijmout jeho lásku, jeho oběť atp. :) A on to i přes mé pochyby vzal vážně a do mého života vstoupil. A je nádherné ho více poznávat, vidět, jak v mém životě jedná, jak mě podporuje, utěšuje, povzbuzuje, dává světlo tam, kde je tma, provází mě těžkostmi… Naučil mě spoustu věcí. Když bych namátkou měla jednu vybrat, tak třeba mě naučil (a stále učí, je to dlouhý proces, ve kterém si myslím nikdy nebudu dokonalá) to, abych se nefixovala na lidi. Na žádné. Třeba před třemi lety asi se mi rozpadla parta mých věřících kamarádů. Postupně někteří přestávali chodit, pak se to prostě zrušilo úplně... A já jsem z toho byla strašně zdrcená. Hodně. Ale Bůh v té době ke mně tak jasně promluvil, a hlavně tak jemně, utěšoval mě. :) Říkal, že je to potřeba pro můj růst. Že se potřebuju spoléhat na něj, ne na lidi, kteří kdykoli můžou zradit a zklamat. Bůh nezradí nikdy. On je pořád stejný. :)
Tož tak. Takže křesťanství není o „věření“, ale o vztahu. A není to o chození do nějaké budovy. Církev jako taková, jak je vysvětlena v Bibli, je prostě společenství těch, kteří chtějí dělat věci, které pro ně Bůh má. Ke kterým je uzpůsobil :) A které pro ně připravil. Není to primárně instituce, budova… Církev má být živá a hlavně ne uzavřená. Vždyť Ježíš říká: „Jděte do celého světa a čiňte mi učedníky!“ Máme jít a mluvit s lidmi o něm! :) Vlastně názor, že když někdo věří, tak ho to nijak neovlivňuje ani nemění, je správný. Víra bez skutků je totiž mrtvá :) Viz ostatně první část mého komentáře.
Mohla bych toho psát ještě hodně, ale asi už skončím. Jsem otevřená všem dotazům, buď zde, nebo na email. Nemám patent na rozum, nevím všechno, ale budu se snažit, třeba i společně, přijít na odpověď. :) P.S. Kdyby někoho zajímal věk, je mi 19.

62 Patricius Patricius | Web | 9. června 2016 v 23:56

Verím, ale nie v podobe človeka na obláčiku. Skôr vo forme všetkého okolo nás.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama