Rozhovor: Alexander1918

5. února 2016 v 15:30 | Standa |  Rozhovory
V pravidelné rubrice Rozhovory, která představuje výrazné osobnosti z Autorského klubu, se dnes můžete seznámit s velice zajímavou postavou blogové scény (na níž se zatím stále cítí jako nováček). Říká si Alexander1918 a je to inteligentní mladý muž, kterých je na Blog.cz jako šafránu. Jeho blog najdete na adrese egoistuv-denik.blog.cz.


Kolik ti je let a odkud jsi?

Tož ještě pár měsíců mi bude 19 let, ale čím víc se blíží datum mého narození, tím více mě mrzí, že už nebudu ten "náctník."

Bydlím na Valašsku a su na to patřičně hrdý. Přesněji v jedné obci nedaleko od Vsetína.

Jak by ses popsal jednou větou?

Štíhlý, modrooký blonďák, který má rád knížky a sport, student doufající v to, že díky jeho zvoleným oborům se z něho stane pedagog ve stylu Indiana Jonese, multiinstrumentalista a především basista ve dvou cimbálových muzikách se zálibou v kloboucích, jezdeckých holínkách a vojenských kabátech s lesklými knoflíky.

Zn.: Nehledám nic, jen se chválím.

Proč sis založil svůj blog a co sis od toho sliboval? Naplnil blog tvá očekávání?

Já byl tehdy ve 4. ročníku na gymnáziu a zahlcený učivem jsem rozhodně nebyl, takže jsem chtěl zkusit něco nového, blog jsem nikdy předtím neměl. To zaměření mělo být původně poněkud jiné, ale já s těmi články spokojený nebyl. Člověk tam musel hodně nadsazovat a to rozhodně nebylo něco, s čím bych byl spokojený. To je ostatně věc, která se někdy stává. Autor se snaží být např. vtipný, ale je zřetelně vidět, že musí hodně přehrávat a není to přirozené. Jak říkám, nikdy předtím jsem blog neměl, takže já ani pořádně nevěděl, kde začít. Abych byl upřímný, sám nevím, co jsem si od toho sliboval a já ani žádná očekávání neměl. Naproti tomu dnes můžu říct, že jsem poznal spoustu fajn lidí a člověk tady může prezentovat své názory, takže rozhodnutí založit si blog vůbec nelituju.

Adresa tvého blogu je dost výmluvná. Nakolik ji ovšem máme brát vážně? Jsi skutečně takový "egoista"? Jak se to projevuje?

Když máme s některou z mých cimbálovek např. zkoušku, často slýchávám věty jako: "To tvé ego je stejně velké jako tvoje IQ." A vzhledem k tomu, že stále hledám tu "životní partnerku" a nemusím se na nic ohlížet, mohu si snad trochu toho "egoismu" dovolit…

Ale teď trochu vážně. Rozhodně si nemyslím, že jsem nějaký sobec, nebo dokonce egoista. Člověk by se neměl brát tolik vážně, a proto nevidím důvod, proč bych kazil nějaké fórky a vtípky mířené na mě. Ono je to spíš o takové "roli," kterou člověk plní. Když je to v legraci, alespoň se zasmějeme. Je samozřejmě velmi smutné, když člověk upřednostňuje své ego před blízkými a tím jim ubližuje.

Blog nemáš ještě ani rok, ale už na něm lze pozorovat klesající frekvenci nových článků. Z počátku to bylo 6-7 článků do měsíce, v prosinci a lednu to už byly jen 1-2 články (v listopadu dokonce žádný článek). Omrzel tě blog, nebo je za tím něco jiného?

Blog mě neomrzel, to rozhodně ne. Já se tehdy v listopadu ocitl docela dost blízko smrti a potom jsem si prostě chtěl přehodnotit určité věci. Proto jsem blog na určitou chvíli "odložil" a věnoval se jiným záležitostem. Je ovšem také pravda, že chci na svém blogu zavést určitou pravidelnost a snad se to tedy do budoucna podaří.

Pokud se nepletu, politicky jsi orientovaný doleva. Jsi přímo členem KSČM, nebo jen podporovatelem? Jak se stavíš k rozšířenému názoru, že komunistická strana měla být po r. 89 zakázána?

Já k tomu dodávám, že jsem orientovaný doleva, ovšem s akcentem k národním zájmům.

Co se týká druhé otázky, tak ano, jsem řádným členem KSČM, ale nepíšu to takto explicitně. Ono to totiž v tomto prostředí působí jako pěst na oko. Což jsem si už v "realitě" stihl ověřit i v tom doslovném slova smyslu...

Nemyslím si, že k zákazu je nějaký důvod. Historie KSČM začíná rokem 1991 a jako nová strana se omluvila za chyby, které tady nepochybně byly a zároveň splnila veškeré náležitosti týkající se parlamentní demokracie. A když se člověk podívá na současnou politickou scénu, KSČM je z těchto stran zdaleka nejvíce demokratická. Ono se spíše jedná o takový "hon," který je pořádán s cílem mít objekt, na který se v případě potřeby dá poukázat a strašit jím. Pravdou je, že v řadách KSČM zůstali lidé, kteří si za svým názorem stojí. Naproti tomu různí oportunisté a převlékači kabátů se rozprchli do různorodých politických stran a dnes jsou z nich ti největší "naháněči pravdy," kteří tímto jen odvracejí pozornost od opravdových problémů. I v roce 2011, kdy se projednával "zákaz," "Bezpečnostní informační služba" potvrdila, že KSČM je bezúhonnou stranou, která ničím demokratické principy neporušuje. Vzpomínám si i na ty tzv. hladovky, které pořádali studenti z jednoho gymnázia a můžu s klidným svědomím říct, že se nejedná o nic jiného, než pokusy se alespoň nějak projevit a na tomto tématu se přiživit. Pokud se totiž dnes křičí něco o "zákazu komunistické strany," poukazuje to pouze na to, že demokracie, svoboda projevu a základní práva a svobody jsou jen prázdná hesla.

Poslední dobou vládnou politickým diskusím na internetu dvě témata: uprchlíci a Miloš Zeman. Jaký máš na obě témata názor?

O imigrantech se toho napsalo dost a dost. I já mám na svém blogu dost článků týkajících se tématu. Tak jen velmi krátce. Já myslím, že "Kolínské" útoky nám ukázaly dvě možnosti. První možnost je ta, že imigranti nejsou tak mírumilovní a hodní lidé, jak se nám to snaží předestřít média. Druhá možnost spočívá v tom, že pokud to byli lidé, kteří již v dané zemi žijí, tož jsme je za ty dvě, tři, čtyři generace nedokázali integrovat. Je potom dobrý nápad pokračovat v podpoře imigrace? Samozřejmě je i hodně hlasů, že imigraci prostě potřebujeme, protože vymíráme. Ano, to je pravda, ale nepotřebovali bychom ji, pokud by vlády přestali být tak asociální a vedla se slušná populační politika. Je hloupost ohrožovat bezpečnost vlastních občanů a v tomto musím souhlasit s panem Ficem, který tvrdí, že jedinou možností, jak minimalizovat rizika, je zabránit vytvoření ucelené komunity těchto lidí. My samotní bychom se měli z historie poučit, že i taková menšina dokáže rozbít stát. Abych to shrnul, ano, měli bychom pomoci, je spousta způsobů, kterými to lze udělat, ale měli bychom být velmi ostražití. Ti lidé opravdu nemají žádné právo na bohatství, které tady naši předci více než tisíc let budovali. To je naše dobrá vůle, že se o něj podělíme. Velice důležité je ale také pochopit počátek tohoto problému. Nejvíce zřetelné je to na příkladu Libye. Dnes je z této země rozvrácená krajina, kde mezi sebou opět bojují jednotlivé kmeny. Muammar Kaddáfí se stal dlouhodobě a záměrně vyhledanou obětí, protože on byl jediný z "afrických vůdců," který svoji vlast postavil na stejnou úroveň vůči všem a chtěl jednat jako rovnocenný partner. I my bychom se z tohoto mohli poučit, neboť kdo četl "Zelenou knihu," musí uznat, že věci, které jsou zde v rámci demokracie předkládané jsou v mnohém přelomové a zřejmě jsou i zatím nejvíce vyspělým způsobem, jakým předat opravdu moc do rukou lidu. Pokud by byl podobným způsobem "odstraněn" Bašár Asad, který se snaží celou situaci urovnat, znamenalo by to pro tento region, potažmo Evropu a vlastně celý svět problém, který bychom už také nemuseli zvládnout.

Co se týká našeho pana prezidenta, i já ho bral jako "menší zlo" a v mnohém se naše názory rozcházejí. Na druhou stranu zatím není mnoho věcí, které bych mu mohl vytknout a nemám tedy nějaké velké důvody si stěžovat. Oceňuji na něm např. jeho postoj k současné uprchlické krizi a vlastně i to, že dokáže ustát mnohdy nechutné a ponižující útoky ze strany různých "aktivistů, umělců, apod."

Byl bych nerad, kdyby se potom strhla nějaká hádka, proto bych rád podotkl, že já sám doufám v to, že do dalších voleb bude kandidovat např. pan Jan Keller, v současné chvíli europoslanec. Tento pán se mi vždy jeví jako slušný a kultivovaný člověk s velice rozumnými názory.

Považuji za záslužné, že jsi na svém blogu upozornil na případ blogerky, která se na svém blogu vydávala za afghánského uprchlíka. Osobně jsem trochu zapátral a zjistil, že dotyčná dívka se ve vydávání za někoho jiného vyloženě vyžívá - na Blog.cz má spoustu blogů, na nichž se v minulosti vydávala například za Španělku, Vietnamku, Američanku, Řekyni nebo Angličanku. Na svém posledním blogu pro změnu obhajuje islám, téma uprchlíků ji podle všeho tedy stále nepustilo… V čem vidíš největší nebezpečí toho, když se někdo takový vydává za uprchlíka?

Já se to tehdy snažil popsat v mém článku a stále si za tím stojím. U téhle cérky to bylo vlastně jedno, on ji stejně skoro nikdo nečetl, ale když si člověk představí, že někdo může uvěřit téhle lhářce, jak si může být člověk jistý, že mu nelže televize, rozhlas, noviny, atd.? Ona to byla vlastně jen malá ukázka toho, co se může dít dnes a denně a vlastně o tom ani nevíme. Je to nebezpečná manipulace a pro mě osobně nechutný způsob lživé "propagandy." O to horší, že si něco takového osvojuje člověk, který má 16 let.

Na svém jiném blogu se ovšem dotyčná hrdě hlásí ke komunistické ideologii. To máte přece společné, ne?

To si nemyslím. U člověka, který tak tvrdě obhajuje islám, ale zároveň přizná, že všechno, co o tom ví, si přečetla maximálně tak v anotaci na "Wikipedii," nějak nepočítám s tím, že může něčemu takovému opravdu věřit a chápat celkový smysl. Abych se zopakoval, s člověkem, který dokáže takhle lhát, nechci nic mít. Ona se mi ani jednou neomluvila za to, že mi tehdy ukradla moji myšlenku a vydávala ji za svou, za to, že na mě potom, co jsem poukázal na fakt, že se vydává za uprchlíka, nechutně útočila a demagogicky otáčela celou "kauzu," jako bych za všechno vlastně mohl já, atd.

Podle toho, jak se chová, se jedná o rozmazleného fracka, který by potřeboval proplesknout. A na závěr dodám jen to, že člověk, který opravdu věří levicové myšlence, se jako buran, dacan a kdo ví, co ještě nechová.

Jak se díváš na současnou Sobotkovu vládu? Jsi spokojen s polistopadovým vývojem v Česku?

No... jedna "trojkolka" vystřídala druhou. Ale abych byl fér, musím uznat, že taková hrůza, kterou tady předváděla předchozí "pravicová", vláda to tedy není. Co se týká stran - z ČSSD se v podstatě stala pravicová strana, která se zdiskreditovala tím, že s vidinou vládních křesel kapitulovala na opětovné projednávání "církevních restitucí." Hnutí ANO na mě působí jako strana jednoho muže, které ovšem nelze věřit, když člověk ví, že ten "šéf" se sám podílel na "likvidaci" našeho průmyslu a našich podniků. Lidovci se dlouhodobě pohybují na hraně vstupu do parlamentu, ale figurují v téměř každé vládě. To myslím o mnohém vypovídá.

"Polistopadový vývoj" je velice těžké hodnotit v tomto malém rozsahu, ony totiž ty reformy a strukturální změny, kterých bylo potřeba, vůbec nebyly uvedeny do praxe, takže uvedu jen pár chyb, které vidím jako zásadní. V prvé řadě to bylo rozdělení Československa bez referenda. Dále rozprodání našeho průmyslu a velkých, strategických, státních podniků, které měly zůstat v rukou státu. Vstup do NATO, i když bylo deklarováno, že Česká republika již nikdy do žádného vojenského paktu nevstoupí. Opět bez referenda. Tady ovšem spočívá obrovská chyba tehdejších představitelů, kteří společně se zánikem "Varšavské smlouvy," nepožadovali též zánik NATO. Vstup do EU, který se ukazuje jako krok vedle. Obrovský úpadek školství a zdravotnictví a z poslední doby to jsou "církevní restituce." Nad tímto počinem ještě zejména moje generace velice hořce zapláče.

Četl jsem nedávno zajímavý text, v němž autor razí tezi, že internet se v současnosti stal hlavním médiem frustrované střední střídy, která trpí pocitem, že její názory nejsou dostatečně slyšet a nedokáže nic ovlivnit - zejména ne postoj politických elit, které jsou odtržené od "normálních lidí". Díky internetu si může každý vybudovat svůj malý Hyde Park - osobní blog či Facebookovou stránku nebo skupinu - kde může oslovovat stejně smýšlející lidi a ventilovat svoje názory. Řekl bys, že je to i tvůj případ? Dává ti internet pocit, že je tvůj hlas víc slyšet?

Zčásti určitě. Díky své angažovanosti se dostanu na různé diskuze, setkání atd., ale díky internetu a blogu může člověk oslovit zase jiné skupiny lidí, se kterými by se třeba nikdy osobně nesetkal.

Jak je to u tebe vůbec s přístupem k odlišným názorům? Podle slavného sociologa Zygmunta Baumana má internet velký vliv na to, že se lidé uzavírají do informačních bublin, kam nepouští nic, co tam nechtějí mít (např. si na Facebooku vytváří přátele výhradně z názorově stejně naladěných lidí apod.). V takových "komfortních zónách" nemusí řešit žádné kontroverze ani obhajovat svoje myšlenky ani nic vysvětlovat. Na blogu se toto projevuje také - blogeři se spřátelují podle společných okruhů zájmů, věku nebo názorů - a blogy, které vyjadřují jim protikladné názory, nesledují. Setkat se lze také s mazáním nesouhlasných komentářů, které dotyčným blogerům narušují představu jejich komfortní zóny. Takže jak je to u tebe - dáváš přednost tomu slyšet od ostatních, že s tebou souhlasí, nebo tě naopak baví tříbit své argumentační schopnosti v diskusi s lidmi opačných názorů? A z jakých internetových zdrojů čerpáš hlavní informace o aktuálním dění?

Je celkem jasné, že vzhledem k mým postojům jdu do "nesouhlasné" diskuze relativně často. I někteří moji velice dobří přátelé mají jiný, nebo dokonce zcela opačný názor na politiku, ale dokážeme se respektovat. Nepřijde mi také, že bych se tady na blogu "přátelil" s blogery, kteří mají úplně stejné názory. Lidi, které sleduju, se většinou politikou moc nezaobírají, takže se zde na blogu určitě do nějaké "bubliny" nezavírám. Co se týká nějakých delších diskuzí, jsou určití lidé, se kterými si tady většinou vyměňujeme názory a neshodneme se téměř na ničem. Jsem ale rád, že jsou to v drtivé většině inteligentní lidé a diskuze nesklouzne do nějakých urážek, posměšků, atd.

Co se týká mých zdrojů - já doslova zprávami den začínám a taky ho s nimi končím. Snažím se o to, abych ty zdroje řekněme "vyvážil." Takže čerpám jak z těch "seriózních," tak z "alternativních." Díky tomu, že ovládám kromě angličtiny ještě němčinu a ruštinu, čtu i různé cizojazyčné servery a z tohoto souhrnu si poté tvořím celkový obrázek. Nechci tady uvádět přímo názvy, protože někdo řekne, že tento server je takový, další je makový, atd. Co bych mohl na ukázku uvést je to, že např. "Parlamentní listy" považuju za vyvážený "názorovo - politický" server díky tomu, že na něj může přispívat opravdu každý. Jak lidé z pravicové části politického spektra, tak ti z té levicové části.

Vím o tom, že jsi měl v minulosti nějaký konflikt s autorem blogu malkiel.blog.cz. O co tam šlo a co si myslíš o jeho blogu, který je podle názoru řady lidí už za hranou dobrého vkusu?

Ano, tam se jednalo o jeden článek, který mi vlastně v důsledku ani tak nevadil, jako fakt, že v článku byla taková zřejmě rádoby vtipná poznámka, která mě ale docela urazila a myslím, že hodně dalších lidí také. Já tu byl tehdy ještě čerstvý nováček a uznávám, že jsem ten komentář mohl trochu "uzpůsobit," na druhou stranu Malkiel potom taky použil takové "přirovnání" a už se ta hádka nějak rozjela. My jsme si potom samozřejmě vyměňovali další názory, ale nemyslím si, že se mezi námi jedná o nějakou nevraživost.

Co se týká jeho blogu - můj šálek čaje to není, já vyhledávám jiné blogy. Řekl bych to asi takhle - pokud se v článcích neobjevují věci, které záměrně urážejí nebo zesměšňují, nemám v zásadě nic proti.

Jaký máš názor na mazání komentářů - je to podle tebe čistě osobní věc každého, nebo to z principu neuznáváš, nebo volíš nějakou cestu mezi tím (typu "nejhrubší vulgarity je třeba mazat, ale nesouhlasné komentáře nechám")? Respektive mažeš ty sám nějaké komentáře, a případně jaké?

Když jsem si blog zakládal, říkal jsem si, že nebudu mazat vůbec nic. A na tom nehodlám nic měnit. Tuto zásadu jsem porušil jen asi ve 2 nebo 3 případech, všechny se týkaly té "blogerky," která se vydávala za toho uprchlíka. Měl jsem k tomu jednoduchý důvod. Nemám tolik času, abych zdlouhavě do komentářů vypisoval "obranu" na její stále se opakující lživé a demagogické útoky. Opravdu nemám zapotřebí vidět urážky rozmazleného fracka, který zřejmě trpí nějakou poruchou osobnosti.

Dnes je v módě nostalgicky vzdychat po časech, kdy žádný internet nebyl. Změnil podle tebe internet náš život k lepšímu, nebo spíše naopak? A co si myslíš třeba o Facebooku?

To záleží na úhlu pohledu. Je úžasné, že dnes stačí pár kliknutí a dostaneme se k informacím, ke kterým by dříve byla cesta velmi zdlouhavá. Na druhou stranu dnešní děti tráví na internetu, respektive mobilu obrovskou část svého času a to mě jako budoucího pedagoga dost děsí. Toto se na generaci zákonitě projeví a už tak zdecimovanému školství bude uštědřen další políček. Nehledě na to, když si představím, o co všechno se děti ochuzují. Ještě my jsme chodili hrát fotbal, dnes umí ogar kopnout do balónu jen pomocí klávesy nebo páčky na ovladači.

U sociálních sítí platí to samé, co jsem napsal výše. Prostě to chce zdravý rozum, myslím, že většina těchto sítí má určitý věkový limit, od kterého by už měl člověk vědět, co dělá. To, že se tento limit obchází a tyto sítě používá hodně dětí, které z toho nemají rozum, není chyba sociální sítě, ale rodičů, které tohle povolí, protože nemají čas se dětem věnovat.

Sám používám na osobní záležitosti Facebook, na oficiální věci Twitter. Z těch "hlavních" mi stačí a nepotřebuju žádné další. V jistém směru by se dala chápat jako sociální síť také "Databáze knih" a "Interpals," kde tedy mám také účty. Sdružují se zde lidé s podobnými zájmy, i když mi připadá, že "Interpals" nějak ztrácí svoji původní myšlenku a stává se z něj spíše seznamka. Daleko častěji než cizinec vám totiž napíše cérka odsud. I když bych tedy lhal, kdybych tvrdil, že mi to nelichotí...

Na blogu píšeš o politice a společnosti. Takový typ blogů je doménou hlavně serveru iDnes.cz a na Blog.cz představuje jen okrajovou menšinu. Necítíš se kvůli tomu mezi ostatními blogery z Blog.cz, kde převažují teenagerky píšící o svém životě, kosmetice a módě, řekněme trochu "nepatřičně"?

Ani ne, nepřijde mi to nějak zvláštní. Prostě mám svůj okruh zájmu, stejně jako ho mají ostatní. Na Blog.cz se mi líbí to, že je tady taková komunita lidí, která je docela soudržná, byť je zde obrovská paleta zájmů a směrů, kterým se jednotliví blogeři věnují.

V menšině jsi na Blog.cz nejenom tématem svého blogu, ale i tím, že jsi muž. Proč podle tebe muže nikdy psaní blogu neoslovilo tolik jako ženy?

Já myslím, že je to docela jasné. Ono je totiž "psaní blogu" a "psaní blogu." Velká část blogů jsou tzv. "deníčky" a my prostě nemáme potřebu někde vypisovat, že se něco stalo nebo jsme se s někým např. pohádali. My si totiž raději dáme jednoduše do "držky" a je to vyřešené, dál se tím člověk nezaobírá. Na druhou stranu je vidět, že když už ogar bloguje, tak je to většinou nějak vyhraněné - ať už je to ta politika, recenze, atd.

Málo se ví překvapivý fakt, že někteří lidé se stydí za to, že mají blog, a proto ho před svým okolím tají. Jak to máš ty, ví někdo o tvém blogu? Stydíš se za to, že jsi bloger?

Nestydím se za to. Ono to dává určitý pocit "výlučnosti," není to zase tak běžný koníček. O blogu ví dost lidí, někteří moji blízcí, někteří přátelé, taková klasika… Nemám potřebu to nějak tajit.

Čteš nějaké blogy, nebo tě nezajímají? Jsi u ostatních blogů citlivý na gramatiku, nebo ti je jedno, jak kdo píše?

Ano, v oblíbených odkazech mám pár blogů, které čtu pravidelně. Ale rád si přečtu i články dne, články tématu týdne nebo články od autorů z AK. Pokud bych měl některé vypíchnout, když už tedy mám tu možnost a udělat jim takovou malou reklamu, tak bych zmínil Baruschku z baruschkasf.blog.cz a Annie z mojeverse.blog.cz. V prvním případě se jedná o bezva příhody ze života nebo laskavé zamyšlení. V tom druhém je třeba říct, že Annie je výborná básnířka a mně se líbí, že ona i přes fakt, že poezie není zrovna věc, které by holdovaly zástupy lidí, přidává kvalitní básně pro ty, kteří mají poezii rádi.

Tož pokud vidím článek, ve kterém je nasekána chyba na chybě, ani se mi takový článek číst nechce. Pokud se ale jedná o normální článek, ve kterém se občas objeví chybka, nevadí mi to. Lidi to tady berou jako koníček a chybu může přehlédnout i člověk, který si to po sobě poctivě přečte. Jsme přece lidi, ne?

Patří podle tebe na blog vulgarismy?

Rozhodně ne. Já se držím toho názoru, že dělat vulgární humor dovede každý. Tvořit humor, který je kultivovaný, dá daleko větší práci. A co se týká takových těch "deníčkových" zápisků… Jako ogar můžu klidně říct, že sprostá mluva u cérek moc atraktivní není.

Co bys dělal, kdyby tě někdo oslovil s nabídkou napsat za peníze pochvalný článek o nějakém člověku nebo produktu? Korumpují se podle tebe blogeři PR články?

Dovolím si říct, že bych to odmítnul. Jedna z věcí, kterou nesnáším, je lež a sám bych si musel dát facku, kdybych měl psát o něčem, o čem nejsem přesvědčený. On někdo argumentuje tím, že je to přivýdělek, ale já osobně s tím nesouhlasím. Vždycky se dají vydělat peníze i jinak. Já osobně si platím studium z peněz, které si vydělám přes léto na brigádě, případně přes rok díky sázení na sport, takže můžu s klidným svědomím napsat můj názor na PR články. Možná jsem jen zabedněný ogar, ale když čtu, že šampon od značky "X" má tuto, tamtu a támhletu vlastnost a je daleko lepší než šampony od značek "Y" a "Z" a celé je to zakončeno něčím ve stylu: "Já sama tento produkt nepoužívám, ale vy si ho rozhodně kupte…" Nějak to ve mně vyvolává dojem, že tady něco nehraje.

Mezi tvými oblíbenými blogy figuruje krasna-anice.blog.cz - čím tě tento blog oslovil?

Já si tohoto blogu všiml hned v začátcích a taky jsem byl jeden z prvních, kteří společně s autorkou blogu vytvořili ten pomyslný "virtuální most přátelství." Já myslím, že Anice je nepochopená. Ono se může na první pohled zdát, že se chová arogantně, atd., ale ona jen prostě výborně hraje tu roli, se kterou se tady na Blog.cz objevila. Já když si představím to množství práce, které s tím ta cérka (tedy předpokládám, že to tvoří cérka) musí mít… Ty obrázky, články, komentáře, které vzbudí ty emoce, to vše je ohromné množství práce. A je třeba dodat, že kvalitní, byť se na první pohled může zdát jako kontroverzní. Člověk se musí oprostit od takové té ješitnosti a brát to tak, že je to pouze role a nechápat to smrtelně vážně. Co se zpracování týče je Anice výborná, to se nedá popřít a já rád podpořím člověka, který se snaží dělat něco kvalitně.

Věříš v Boha?

To je těžká otázka. Já se stále snažím najít nějakou odpověď, protože je nepochybné, že něco, co my nedokážeme pochopit nad námi určitě je. A je jen na nás, jak se k tomu postavíme. Rozhodně ale nevěřím v nějaké církve. K tomu, abych věřil, nepotřebuju to, aby mi někdo říkal, jak to mám dělat,

Spousta lidí si nechce přiznat, že jim vlastně vyhovuje malá návštěvnost, a pokud jim na blog náhodou zavítá větší množství lidí, cítí se tím nepříjemně zaskočeni. Jak to máš ty, chtěl bys mít hodně navštěvovaný blog, nebo ti stačí stávající návštěvnost?

Myslím, že by bylo pokrytecké říct, že bych nechtěl vyšší návštěvnost. Co se týká mého zaměření, bylo by to fajn, člověk by mohl oslovit více lidí. Na druhou stranu jsem rád za to, co mám. Vždyť blog neoslavil ještě ani rok existence a pořád se tak nějak považuju za začátečníka.

Co si myslíš o blogerech, kteří na svém blogu kombinují české texty a anglické titulky článků a rubrik?

Mně se to nelíbí. Ono když se něco napíše v angličtině, tak to téměř vždy vypadá "hustodémonsky krutopřísně," ale vymyslet něco v češtině tak, aby to mělo šmrnc a dokázalo to zaujmout, tomu je třeba věnovat čas. Navíc je tohle míchání jazyků dost dvojsečné. Nejenom, že to moc nedává smysl, ale zároveň mám takový pocit, že u některých lidí začíná převládat názor, že "angličtina se přece už používá všude a tak bychom se do ní asi měli taky nějak asimilovat." Co by na to řekli obrozenci? Před němčinou nás zachránili a my se teď budeme sami vzdávat češtiny ve prospěch angličtiny?

Jaké očekáváš reakce pod tímto rozhovorem?

Nevím, ani bych se snad raději neodvažoval hádat. Možná rozporuplné? Já dobře chápu, že politika je velice křehké téma, které se může lehce zvrhnout do netušených rovin. Samozřejmě bych byl rád za pozitivní reakce, ale člověk musí počítat se vším.

Na závěr bych rád poděkoval za nabídku rozhovoru. Takové možnosti si velice cením a rozhodně takovou příležitost neberu jako samozřejmost. Čtenářům bych chtěl poděkovat za trpělivost a třeba je i pozvat na můj blog. Není tam jen politika, ale např. aj něco z té valaštiny. Pokud budete mít náladu, klidně se zastavte. :)



Alexander1918, autor blogu egoistuv-denik.blog.cz

 

55 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Kvakva Kvakva | Web | 5. února 2016 v 16:18

treba mladých komunistov ako soľ :)

2 mengano mengano | E-mail | Web | 5. února 2016 v 17:11

Mám na politiku naprosto diametrálně odlišný názor než Alexander, ale přesto uznávám, že rozhovor byl zajímavý a chlapec je chytrý. Neodpustím si jednu věc - se soudružkou Semelovou bych nemohla být ani v jedné místnosti. To ti nevadí, že ve straně jsou s tebou takováto "monstra"?

3 Connor Heath Connor Heath | Web | 5. února 2016 v 17:13

Nejdřív jsem se do čtení nechtěl pouštět, neboť nemám rád komunisty, a jakožto hrdý Kopaničár nemám rád hrdé Valachy :D ale nakonec jsem se přemohl, rozhovor přečetl a musím říct, že jsem rád, protože jsem zase jednou narazil na někoho zajímavého a s povahou podle mého gusta :-D

4 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | 5. února 2016 v 17:22

Každý komunista je komunistou do té doby, dokud nezjistí, že je to politický systém zcela neaplikovatelný na tak velký celek, jako je stát. Jestliže ho ani nová daná situace nepřesvědčí, tak přestává být komunistou, nýbrž se z něj stává socialista.

Zcela upřímně, teď se mi před očima odehrává scéna, kdy časem tento člověk dopadne jako Slavoj Žížek. Otázkou ovšem je, jestli bude taky slintat a šišlat :-D Připadá mi jako jeho takové mladé alter-ego. Pardon, nic ve zlym, ale já to tak opravdu trochu vidim.

5 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 5. února 2016 v 17:27

Jůůů, objev blogové scény?
Panečku, tomu říkám nástup :-)
Já s Alexandrem politické spory nemám :-) Je to dané tím, že mi politika vlastně nic neříká. Když slyším názor, vyslechnu si ho a pokud je rozumný, souhlasím. Možná :-)
Alexander je na svůj věk velice moudrý. Přemýšlí a hloubá, dokáže se srozumitelně vyjádřit a já ho mám ráda. Jednou z něj bude skvělý učitel.

A mimochodem, Alexandře, děkuji :-)

6 Miloš Miloš | Web | 5. února 2016 v 18:15

Velmi zajímavý rozhovor.
Já jsem sice s komunisty nikdy nic neměl a nebyl jsem ani v SSM, kde byli až na výjimky všichni, ale oceňuji, když někdo je schopen své přesvědčení hájit, aniž by z toho kynuly výhody, nebo dokonce se pro něj stával terčem výsměchu.
Stejně jako Alexander1918 nesnáším převlékače kabátů, třeba exministr Vladimír Dlouhý, předseda stranické organizace v Prognostickém ústavu, který udělil Miloslavu Ransdorfovi stranickou důtku, že podepsal Několik vět (dokument z konce 80. let, kritizující poměry u nás a vládnutí KSČ), po Listopadu hned odhodil průkaz, ze kterého tyl, přes noc se stal zapáleným pravičákem a dnes má drzost naznačovat, že by rád kandidoval na prezidenta.

Alexandra jsem zaregistroval jen v diskuzích, hodně jsem překvapený, že jde o mladíka, svými názory a obhajováním starého režimu mně připadal mnohem starší, něco jako Old Boy.

Jeho zaměření je mně vzdálené, politiku už dávno nevyhledávám a jestli něco nesnáším v hudbě, tak je to cimbálová hudba, juchající šohajové, folklór, kotlíkaři a country, prostě lidovky všeho druhu. Ale rozhovor se povedl.

7 Egoped Egoped | E-mail | Web | 5. února 2016 v 18:46

Inteligentní kluk to je, i ten klobouk mu sluší. Jen ty názory máme často opačné :)

8 Loretten Loretten | Web | 5. února 2016 v 19:14

Člověk to bude inteligentní, ale s IQ které mu bylo naděleno by mohl naložit daleko lépe, než být členem KSČM... jakkoliv se ta strana mohla omluvit, tak stát prostě není maminka a levicové ideály mi přijdou trochu mimo mísu.

9 Libor Libor | Web | 5. února 2016 v 19:15

Tak to je fajn, že je zde někdo s "akcentem k národním zájmům". Docela by mě zajímalo, co to ty národní zájmy jsou a kdo je artikuluje. Popř. když s těmito zájmy někdo nesouzní, je členem národa?

10 surpan surpan | E-mail | Web | 5. února 2016 v 20:45

Mě přijde rozhovor také dost zajímavý. V něčem souhlasím, v něčem ne, Malkiela jsem si naopak dost oblíbil jeho ne zrovna jemným humorem, ale o tom to je. Tisíc lidí, tisíc názorů a nikdy nejde říct, kde je přesně ta pravda. Znám pár komunistů, jsou to velmi vzdělané lidé, kteří ví, co chtějí a s minulým režimem to už fakt nemá nic moc společného. Vždy to bylo a bude o lidech, pokud je člověk hajzl, je jedno, jestli je vlevo nebo vpravo. Stejně tak to platí u slušných lidí. A ti taky byli vždycky..

11 Allex Allex | E-mail | Web | 5. února 2016 v 21:22

Párkrát jsem na Alexandrův blog narazila a dost mě zaujal, takže jsem se o něm ráda dozvěděla víc. A rozhodně to bylo zajímavé čtení :))

12 Kosma Kosma | Web | 5. února 2016 v 21:44

Myslím, že tvořím velkou část návštěvnosti blogů Alexandra a Baruschky - neumím říct proč, prostě mě baví! :-) Alexander je na svůj věk neuvěřitelný tím, jak má svoje názory promyšlené. Vážím si jeho komentářů. O jeho politické orientaci jsem měla jasno hned z prvních názorů, a přestože jsem trochu jinde, myslím, že v každé politické straně se najdou kvalitní lidé...

13 Viza | Mossy Plains Viza | Mossy Plains | Web | 5. února 2016 v 22:34

Tak tenhle teda je. :D

jediný, u čeho jsem se zvedla ze židle, byla ta část o lhářce co se vydává za uprchlíky a další. Fakt mě to dostalo..

Ale víc mě dostalo, jak taková příšernost jako je podporování ISIS může navštívit 60 lidí za jeden okamžik...

... asi proto, protože takovouhle monstrózní fosílii ještě neviděli. 8-)

Jdu se pohoršit.

14 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 6. února 2016 v 0:08

Obrovský úpadek školství a zdravotnictví? Čtu špatně nebo vidíme příklad propagandy?

15 Jana Jana | E-mail | Web | 6. února 2016 v 9:23

Rozhovor je to více než zajímavý, jsem pravidelným čtenářem, neboť názory jsou podávány hodně inteligentní a příjemnou cestou. Jenže jaksi nevím, jak inteligentně komentovat, tak jen každé dny otvírám blog a čekám na článek :)

16 userka userka | E-mail | Web | 6. února 2016 v 10:04

Díky tomu rozhovoru mám Alexandra o něco radši ;)

17 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 6. února 2016 v 10:11

Občas jsem na něj narazila, názory mám asi často jiné, ale vždycky mi přišlo, že Alexandr ty své podává celkem rozumně a vytvořil ve mně svými komentáři dojem, že je mu kolem čtyřiceti :D Fakt jsem nečekala mladýho kluka :D

18 Akim Akim | E-mail | Web | 6. února 2016 v 12:16

Komunisté jsou v podstatě mírumilovní lidé, nepočítáme-li ty miliony obětí, které má komunismus, případně socialismus na svědomí, ale což, holt byla taková doba, že? Je třeba zkusit je zvolit znovu a s úsměvem na rtu doufat, že pro tentokrát to nebude snad tak drsný. A co takhle druhý pokus pro Třetí Říši? :-P  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D :-D  :-D :-D  :-D

19 Ryuzaki Ryuzaki | Web | 6. února 2016 v 12:32

Jeden z prvních bloggerů, s kterým až na pár vyjímek souhlasím. Díky za tebe.

[18]: Máš v tom trošku zmatek, pleteš si komunismus aj socialismus... navíc komunismus, dá se říct, nikdy nebyl.

20 Akim Akim | E-mail | Web | 6. února 2016 v 12:43

[19]: Ten tzv. poctivý komunismus, který opravdu nikdy nebyl je utopie, která nikdy nemůže v reálu fungovat. Je jedno, jak to pojmenuješ, zlý komunismus, nebo socialismus, život těm lidem, kteří byli zabiti, případně umučeni to stejně nevrátí. Ale je třeba doufat, že? :-P  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D  :-D

21 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 6. února 2016 v 13:39

Co znamená pedagog ve stylu Indiana Jonese?:)

22 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 6. února 2016 v 16:15

Alexandrův blog znám, ale nějak často jej nenavštěvuji, styl psaní se mi zamlouvá, ale jsem člověk, kterého na blogu politika zajímá jen okrajově (spíš, ráda o politice čtu, nerada ji ovšem komentuji a pouštím se do diskuzí).
Mám ale pocit, že v rozhovoru bylo nějak moc politiky a osobních otázek ("Jsi členem KSČM, věk, místo odkud je apod.)- beru samozřejmě v úvahu dva fakty, že rozhovory na blogu moc nečtu a také, jak moc je blog dotazovaného těmito informacemi prosycen (tj. jestli o nich takhle sám veřejně píše- což o něčem určitě píše).
Souhlasím s Alexandrovým názorem na "zakazování politických stran", pamatuju si, jak jsem se kdysi (tj. před dva a půl rokem) snažila vůči "zakazování komunistů" ohradit tím, že dokud je to neškodné a bez rozporu vůči demokracii tak proč to nenechat, zákázáním by se stát už nemohl nazývat demokratickým, kdyby zákonem potíral jiné smýšlení než kterým se sám řídí (a které s ním není v rozporu), no tenkrát jsem nepochodila a teď v osmnácti vím, že s některými lidmi se nemá cenu bavit. A šlo mi spíš o princip, než o samotný komunismus.

Dotazovaný ví o čem mluví, umí to vysvětlit, má to hlavu a patu, vede blog s kvalitními články (co si pamatuji). Po rozhovoru asi budu navštěvovat častěji :-D

23 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 6. února 2016 v 16:19

Tak v Německu se třeba strana prostě přejmenovala na "Zelené" a o jejich demokratičnosti nemůže být pochyb. Co mi právě na naší třešni přijde tak zarážející, je tenhle jejich rudiment, ten přímý odkaz, který ve svém názvu nesou. Komunistická. Proč?!

Já sem taky doleva, ale zkrátka mi vadí, když se někdo hlásí k historii, ke které se já osobně hlásit nikdy nehodlám. To mi zkrátka rozhodně neevokuje nějaké úsilí demokratičnosti. Evokuje mi to hustý vobočí a tlustý brejle.

Ano, nehledě na to, jak už někdo podotkl, že komunistické principy nejsou funkční. Stát je ten naprosto, úplně, totálně a absolutně nejhorší hospodář. Nestojím o další uranový expresy. Před komunismem jsme měli potenciál, teď máme leda schopnost nacpat se do řitních otvorů tak malých, kam se nikdo jiný nevejde.

Škoda, že nemáš rád vulgarismy. Kurevská škoda.

24 mojeverse mojeverse | E-mail | Web | 6. února 2016 v 16:36

S tím souhlasím, komunismus zatím nefungoval,
jako teorietický koncept je dobrý, jenže stejně
dobrý teoretický koncept je demokracie - ta také
říká, že jsme si všichni rovni. Nu - jsme si
rovni, ale rovnější. My jsme nyní divoká byrokratická
džungle směřující k totalitě větší, než jakou si dokážeme
představit a to byrokratickému multikulturalismu v jejímž čele
bude stát všemocná EU, ovládaná USA. Jak jinak vysvětlit věci,
co se dějí? Nepamatuju dobu před rokem 1989, to přiznávám, ale je
to období, které mě vždy zajímalo. Ale to jsem odbočila k vizi
budoucnosti. Alexander to má uspořádáno v hlavě dobře. Jen bohužel
díky mediální masáži má mnoho slov dneska neativní nádech - stejně
jako imbecilie kdysi byla regulérním lékařským termínem...

25 Jaroslav Kašík Jaroslav Kašík | E-mail | 7. února 2016 v 7:19

Tož sem o Tobě nevěděl a protože též občas píšu na Blog.cz tož sem na Tebe trefil. A dobře sa stalo. Sem rád, že máme na Valašsku eště takového ogara, kerý umí vzíť pero do ruky a pochváliť sa, že je Valach. Je mně už přes osumdesát a takej mně bylo devatnáct.A na Vsetíně sem vyštudoval průmyslovku, ne Hrádku /vinárňa/ pod kostelem sem s ogarama sem tam popíjal, sem takej Valach od Mezříča a Valašsko znám jak svoje krpce, keré mám eště skované od doby, kdy sem tančil ve Valašských krůžkach a třeba jezdil s Jarynů Šulákovů, kerá prodávala graqmofonové ploztně u vsetínského nádraží, na Strážnické slavnosti.Tož ať sa ti vede a třeba sa aji ozvi.
Jaroš

26 surpan surpan | E-mail | Web | 7. února 2016 v 9:41

[25]: Souhlas, všude dobře, na Valašsku nejlíp. Přímo v Mezříču jsem byl 4 roky na průmce. A teď vždycky těším na cestu za kámošema za Zlín, téměř na hranice. Tam je takový klid a pohoda. Prostě Valašsko je pro mě nej, i když tady na jižní Moravě v oblasti dobrého vína, je taky fajn, na Valachách to jednoznačně vede.

27 Miloš Miloš | Web | 7. února 2016 v 10:43

[25]:[26]: A jsou tam švarná krojovaná děvčata, Jaryna Šuláková je taky čupr a jak pěje!

28 Chloe Chloe | Web | 8. února 2016 v 21:20

Trochu mi připadá jako egoista. V některých věcech.
Ale neznám ho a nemůžu ho soudit.

29 myší královna myší královna | 9. února 2016 v 8:55

A jéje, kolega súdruh Valach. Že na cérkách nejsú atraktivní vulgarismy. To je přesně to, co cérky zajímá, co si o nich ogaři myslíja. :-D

30 mengano mengano | E-mail | Web | 9. února 2016 v 16:17

[4]: Nádhera :D Naprosto jsi mne dostala, takovýhle komentář bych od tebe nikdy nečekala.

31 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 9. února 2016 v 16:36

[30]: ? proč

32 Lisi Lisi | Web | 9. února 2016 v 18:48

Zajímavý rozhovor, myslím si, že není běžné být v 19 tak vyhraněný,v mém okolí jsou spíše naopak.
Líbily se mi všechny ty cérky, tím jsem si připomněla Gabru a Málinko. To slovo se stále v běžné mluvě používá?

33 Angelika M. Angelika M. | E-mail | Web | 9. února 2016 v 20:03

Kvalitný rozhovor, myslím, že asi jeden z najlepších. Páči sa mi, že je otvorený diskusii a zdôvodňuje svoje názory argumentmi s hlavou a pätou. Jeden z mála vyspelých chalanov, mimochodom, tiež hrám na basu :)

34 Teeda Teeda | Web | 10. února 2016 v 0:06

Ach jo.
Kdyby někdo chtěl zakládat fašistickou stranu, tak by si všichni mysleli, že se zbláznil. No co už.

Na druhou stranu vytáhnout na rozhovor takového člověka je terno. Každej si bude chtít komentnout. :)
Nemám pochopení, nicméně když dám stranou odlišné názory, tak zajímavý rozhovor, to zase jo. :)

35 mengano mengano | E-mail | Web | 10. února 2016 v 8:09

[31]: Protože jsi mi nepřipadala (podle tvého blogu, jak na něm vystupuješ) jako holka, která by mohla něco takového napsat. Překvapila jsi mne ;-)

36 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 10. února 2016 v 10:56

[35]: K dokončení dokonalosti efektu překvapení bude ještě ohňostroj... "ALLAHU AKBAAAR!" *cvak- BUM*

No jo, Poděs neni blbej. Surprise, surprise...

37 myší královna myší královna | E-mail | Web | 10. února 2016 v 17:01

[32]: Moje babička je zrovna z míst, kde se Gabra a Málinka odehrává, ale je pravda, že to je takový "konec světa", jakoby za čínskou zdí... Loni tam postavili supermarket, tak už tuplem nemusejí nikam do civilizace jezdit. Jazyk se tam tím pádem dost zasekl. Takže ano, cérky a ogaři se pořád používají, stejně jako jiné figury.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama