ROZHOVOR: NikiScary

13. prosince 2015 v 8:00 | Standa |  Rozhovory
Pestrost blogů na Blog.cz je bezmezná a za každým z nich stojí nějaký příběh. Blogerka NikiScary si svůj blog založila s úplně jiným účelem, než k jakému jí později blog začal sloužit. V současností její blog představuje tematicky nevyhraněnou směs deníčku, osobních úvah a nejrůznějších videí, kterým blogerka v poslední době propadla. Přečtetě si, jak odpověděla na naše otázky a podívejte se na její blog - stojí to za to.


Kolik ti je a odkud jsi?

Bude mi brzy sedmnáct let a pocházím z menšího městečka u Olomouce.

Jak by ses popsala jednou větou?

Malý, většinou barevnovlasý človíček s vlastním názorem, pomíchanými myšlenkami, zvláštními nápady, cílevědomostí, ale také ohromnou leností.

Co je podle tebe tvoje silná stránka?

Moje silná stránka jsou asi moje sny, které do budoucna mám a hlavně to, že si je chci a hodlám splnit. Potom ještě asi moje upřímnost, i když ta umí být občas trošku na škodu. Moc ráda taky poslouchám problémy ostatních a snažím se jim pomoct, tak doufám, že se mi to zatím daří. :)

Co na sobě naopak nemáš ráda?

Jak už jsem psala výše, jsem docela lenoch. Například, než jsem se donutila odpovědět na tyhle otázky, opravdu mi to trvalo. Myslím, že mě to hodně brzdí, ale snažím se s tím něco dělat. :)

Máš nějaké oblíbené blogy, nebo žádné blogy nesleduješ?

Abych byla upřímná, ostatní blogy moc nesleduji. Nejsem moc doma, takže ani není moc chvil, kdy se do nich začíst. Když ale narazím na zajímavý článek, ráda si ho přečtu, okomentuji a blog si prohlédnu. :)




Co na tvém blogu můžeme najít a kdo si na něm počte?

Na mém blogu si můžete přečíst věci z mého života, at' už jsou to zážitky, nebo vylévání srdíčka, když to na mě příjde. :) Ale také různé návody, DIY a sem tam se tam objeví i nějaký ten inspirační článek. Hodně se ted' snažím na blog sdílet i má videa, protože se snažím začít pravidelně točit. :)

Spousta lidí se překvapivě stydí za to, že mají blog, a před svým okolím to tají. Jak to máš ty?

O mém blogu ví z mého okolí asi jen ti nejbližší, kteří jsou se mnou téměř každý den. Někteří z nich čtou i každý článek a potom se třeba stane, že jim chci ráno říct nějakou novinku, ale oni už o tom ví díky článku na blogu, což je docela vtipná situace. :) Jinak například na svůj Facebook bych si blog nesdílela, protože se mi líbí, když mohu svůj blog pokládat za takový svůj svět, o kterém moje okolí neví.

V létě jsi natočila 3 videa se svým kamarádem. Jeden z tvých čtenářů se tě tehdy ptal, jestli jste skutečně jenom kamarádi, nebo jestli mezi vámi něco je. Jak se ty sama díváš na věčně probírané téma, zda muž a žena můžou být jenom přátelé?

Ano, s Matym jsme skutečně "jen" nejlepší přátelé. Je tu se mnou již tak dlouho, že je to pro mě spíš něco jako bratr. Myslím, že přátelství mezi mužem a ženou je možné jen tehdy, když oba ví, že od toho nic víc nechtějí. :)

Natočili jste od té doby něco dalšího? A chtěli byste na YouTube jednou prorazit, nebo vám stačí, když mají vaše videa pár tisíc zhlédnutí?

Spolu jsme již nic nového nenatočili, protože nebyl čas se k tomu sejít, a ted' už ta chut' k dalšímu točení zůstala jen mně, takže točím sama. :) Samozřejmě, že bych chtěla prorazit, ale chce to všechno čas a hlavně nepřestat.




Chodíš teď s někým?

Ano. :)

Na Blogu je spousta nezadaných lidí, kteří nemůžou najít partnera. Líbilo by se ti, kdyby na Blog.cz byla nějaká seznamka pro blogery, kteří hledají novou známost? A jaký je tvůj recept na seznámení?

Podle mě by to nebylo vůbec špatné, protože pomocí Blog.cz by se seznámili lidé se stejným zájmem a to je fajn začátek. :) Můj recept je: Choďte mezi lidi a nebojte se komunikovat! :)

Věříš v Boha?

Nevěřím úplně v Boha, ale určitě věřím v nějakou vyšší sílu, co se podílí na našich osudech a částečně řídí dění na zemi odněkud shora.

Kromě blogu máš i Instagram a kanál na YouTube. Co z trojice blog/IG/YT tě baví nejvíc?

Za mě asi Instagram! Sice musím říct, že všude je to o něčem úplně jiném. Kdybych to ale brala tak, kde trávím nejvíce času, byl by to určitě IG. (Takže mě nezapomeňte sledovat. :D)

Když se dívám na tvoje fotky na Instagramu, přijde mi, že máš všude strašně smutný pohled. Vypadáš jako taková viktoriánská panenka, která nemá daleko k slzám. Jak je to ale s tebou doopravdy? :)

Nejsem ani moc smutná, ani moc veselá. Abych to nějak vyjádřila, nálady se u mě mění jako na horské dráze. Dokáži se smát tak, až brečím, ale také se někdy užírám a smutním. Raději se ale samozřejmě směji! :)

Na tvém blogu mě jednou zaujal článek, ve kterém jsi psala, že tě zaskočilo, když čtenáři objevili tvůj článek s fotkami, kde jsi v plavkách, a že si od té doby budeš dávat lepší pozor na to, co dáváš na internet. Stále se tím řídíš a kde máš své hranice, co bys už na internet nedala?

Své hranice určitě mám. Je ale rozdíl, pokud jste úspěšná modelka a máte na internetu například akty od fotografa, nebo jestli zde máte polonahé fotky v zrcadle. Je to napsané s nadsázkou, ale snad chápete, co tím myslím. :)

Spousta lidí si nechce přiznat, že jim vlastně vyhovuje malá návštěvnost, a pokud jim na blog náhodou zavítá větší množství lidí, cítí se tím nepříjemně zaskočeni. Jak to máš ty, chtěla bys mít hodně navštěvovaný blog, nebo ti stačí těch 100-200 lidí, kteří si tvůj blog v průměru otevřou dnes?

Byla bych moc ráda, kdyby byl můj blog hodně navštěvovaný. Ale zase nemůžu říct, že by mi vadilo, že moje návštěvnost se pohybuje od 100 do 200 lidí, pokud jsou to lidi, které opravdu zajímá, co píši. :)

Vzpomínám si rovněž na jeden tvůj článek, v němž jsi psala, že ti je líto, že sis zničila vlasy barvením. Jak to s tvými vlasy vypadá dnes a co si myslíš o barvení vlasů po této zkušenosti?

Když jsem byla mladší, hodně jsem toužila po platinové blond (hodně světlá blond), a tak jsme se o ni začaly s mamkou doma snažit. Hlavní problém byl, že jsem to nenechala na kadeřnici a celkem dost jsem si tím své vlasy zničila. Ted' už si nechávám u kadeřnice dělat jen blond melíry a vlasy jsou na tom mnohem líp. :)





Všimnul jsem si, že Instagram máš v angličtině - proč? Copak není naprostá většina účtů, které tě sledují, z Česka?

Angličtinu mám zkrátka ráda, příjde mi hezčí a pocity se mi v ní sdělují snadněji a lépe.

S angličtinou se setkáme i na tvém blogu. Opět stejná otázka - nejsou snad všichni tví čtenáři Češi? Jaký má ta angličtina smysl?

Opět stejná odpověd' jako u předchozí otázky. Dnes se už anglicky ve škole povinně učí každý, takže doufám, že mi čtenáři rozumí. :)

V Česku už je spousta blogerek, které se blogováním živí. Chtěla bys k nim jednou patřit, nebo pro tebe bude blog vždy jen koníček?

Chtěla bych spíš více točit, než psát, protože mě to více baví. Psaní ale určitě bude vždycky koníčkem, který pro mě moc znamená a kdo ví, třeba se tomu jednou začnu věnovat naplno.

Naprostá většina blogerů z Blog.cz strašně stojí o to, aby jim někdo zhodnotil blog (design, články, apod.). Máš to taky tak, nebo ti je jedno, co si o tvém blogu někdo myslí?

Ano, určitě bych stála o zhodnocení, protože jedině kritika čtenářů mi naznačí, kam se ubírat dál. Myslím, že pokud chce člověk psát pro lidi, musí znát jejich názor na to co píše. :)

Jaké čekáš reakce na tento rozhovor? Bojíš se jich třeba?

Samozřejmě, že se na jednu stranu komentářů bojím. Říkám si ale, že je to můj první rozhovor v životě, kde jakoby ukazuji část sebe, takže musím počítat s jakoukoli reakcí. :)

Blog sis zakládala velmi mladá a o Vánocích ho budeš mít už 4 roky. V úplně prvním článku jsi napsala, že sis založila blog, abys na něm prodávala svoje výrobky z fimo hmoty. Vnímáš za tu dobu nějakou změnu, kterou jsi prošla ty i tvůj blog?

Vlastně první důvod k založení blogu bylo opravdu to, že jsem chtěla prodávat šperky, co jsem vyráběla z fima. Inspiroval mě k tomu tehdy sweetbunnyshop.blog.cz. Malovala jsem si to jako Hurvínek válku a brzy mi došlo, že to tak lehké nebude. :) Ani nevím, jak mě tenkrát napadlo, začít psát. Ale musím říct, že jsem za ten nápad svému minulému "já" moc vděčná.

Kde se vidíš za 10 let?

Za 10 let bych už mohla mít vystudovanou vysokou školu, bydlet v praze, být úspěšná Youtuberka a…
Dělám si legraci, tohle všechno jsou sice moje sny, ale raději přemýšlím o tom, co dělat ted', abych si je během těch deseti let opravdu splnila. :)

Děkuji moc za nabídku rozhovoru, moc si toho vážím. Mrkněte na můj blog a hlavně YouTube kanál, budu moc ráda za podporu, pokud se vám videa líbí. :)



Blog zpovídané blogerky najdete na adrese it-is-cute.blog.cz

 

21 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Sigmund Werther Sigmund Werther | Web | 13. prosince 2015 v 9:56

Blog mě zaujal, zajímavé články. Určitě se ještě někdy zastavím. Všechny ty DIY věcičky, které jsem si stihl prohlédnout, se mi hrozně líbí, kéž bych něco takového uměl :-)

2 M. M. | 13. prosince 2015 v 10:53

... "angličtina mi příjde hezčí a pocity se mi v ní sdělují snadněji a lépe. Dnes se už anglicky ve škole povinně učí každý, takže doufám, že mi čtenáři rozumí."

Tak určitě. Podle této logiky mohl Mácha napsat Máj německy a vyšlo by to nastejno.

Pokud se ti v angličtině sdělují lépe pocity než v tvém rodném jazyce, tak je to dost smutné. Proč si potom nezaložíš blog někde na blog.com a nepíšeš ho CELÝ ANGLICKY? Ne, počkat, ještě lepší návrh - proč se rovnou neodstěhuješ pryč ze své rodné země, když tě tvoje mateřština tak SVAZUJE?!

Děvče děvče, ty jsi tak konformní s těma husičkama z Instáče, kterým se chceš podobat, až to bolí. Kdyby to mohli číst obrozenci, točili by se v hrobě jak gyros.

3 Karma Karma | Web | 13. prosince 2015 v 11:16

[2]: Co máš za vnitřní problém prosím tě? Taky miluju angličtinu a musím souhlasit, že se v ní některé věci vyjadřují lépe a lépe znějí. Jako někdo, kdo píše novely můžu říct, že často přemýšlím, jak něco napsat a napadají mě pořád naprosto dokonalá hodící se slova v angličtině, ale musím to nějak překomolit do češtiny. Češtinu mám ale pořád ráda, je to krásnej jazyk a ačkoliv jsem chtěla dávno začít psát v angličtině, pořád je píšu v češtině, protože k ní mám vztah a prostě se mi v ní píše dobře. Nevidím ale absolutně žádný důvod, proč hned na někoho takhle vyjíždět. Kdyby to samé napsala o... já nevím, portugalštině, tak se taky tak vytočíš? Anebo je to jen nenávist proti angličtině která se, chtěj nechtěj, prostě rozmáhá?

4 M. M. | 13. prosince 2015 v 12:00

[3]: Kolik těch novel jsi vydala a v jakém nakladatelství vyšly, smím-li se optat?

Pokud musíš něco "překomolovat" do češtiny, znamená to, že ji pořádně neznáš, a že jsi tak odkojená angličtinou, že už jsi líná vyjadřovat se plnohodnotně v češtině.

"Vnitřní problém" máš možná tak ty, když vyjíždíš po někom, kdo slušně vyjádřil svůj názor, že používání angličtiny na ČESKÉM blogu pro ČESKÉ čtenáře nemá opodstatnění. To, že se dotyčná slečinka tak ráda uchyluje k angličtině, znamená jen to, že chce jít s dobou, protože angličtina je nejvíc "cool" (stačí se podívat na názvy blogů, které postoupily do finále Blogerky roku a které lze považovat za vzorové ukázky blogů, kterým se NikiScary a jí podobné chtějí podobat - jeden vedle druhého samá angličtina).

Důvod, proč si nezaloží blog na zahraničním serveru a nepíše ho anglicky, je zcela prostinký - dobře  ví, že by jí takový blog z Česka nikdo nečetl, a stejně tak dobře ví, že anglických blogů je tolik, že by se mezi nimi ten její úplně ztratil.

Používání angličtiny na českém blogu pro české čtenáře tak odsuzuji ze dvou důvodů: je to póza, falešné pozlátko světovosti, stupidní konformita stáda oveček, které bečí polo česky a polo anglicky, protože je angličtina zrovna v módě. Funguje to ovšem pouze v českém prostředí - v momentě, kdy by začala psát blog v angličtině, nikoho tím už neohromí, protože by se postavila po bok lidem, pro něž je angličtina jejich rodný jazyk (a vedle nichž by se nejspíš ještě ztrapnila svými chybami v angličtině, kterou jistě nemá na úrovni rodného mluvčího).

Tvrdíte-li obě, že se vám v angličtině lépe vyjadřuje a podobné plky, pak se jen usvědčujete z vlastní konformity svézt se na vlně módního jazyka a současně lenosti naplno využívat jazyk rodný, který dostatečně neznáte. To je celé.

5 Karma Karma | Web | 13. prosince 2015 v 12:47

[4]: Slušný vyjádření názoru si já teda představuju trochu jinak.

Spíš se mi tak zdá, že někoho prostě sere angličtina a v tom to bude. Umíš anglicky? Asi těžko. Jinak bys rozuměl/a (sorry, nedokážu rozeznat tvé pohlaví) tomu, že v angličtině prostě JSOU slova co vyjádří něco, co je třeba v češtině napsat zdlouhavě a jinak. To není žádná móda anebo pozérství, to je sakra prostě fakt.

Nebudu se s tebou hádat o tom jak dobře znám češtinu a angličtinu, ukazovat moje vysvědčení, e-maily učitelů udělanejch z mojí novely ani podobný věci, protože to je absolutně k ničemu. Jsi nějaká arogantní osoba, která má potřebu něco do morku kostí hejtit, protože jinak by to nebyla pořádná neděle a protože někomu se líbí něco jinýho a to je špatně. "To je celé."

A nevstouvejte mi slova do úst. Napsala jsem, že jsou jen angličtině NĚKTERÁ SLOVA (tzn. ne všechna) která prostě vyjadřují určité věci lépe, než v češtině. Že se mi v angličtině obecně vyjadřuje líp než v angličtině jsem nenapsala a není to tak. Kdyby to tak bylo, nepíšu blog v češtině, věřte mi.

6 Illumináti Illumináti | Web | 13. prosince 2015 v 12:52

8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

7 M. M. | 13. prosince 2015 v 13:09

[5]: Tak přejít do osobních útoků na mou osobu je taky řešení, jak odvést pozornost. Ale pořád tu ještě zůstává ten názor - že používání angličtiny na českém blogu pro české čtenáře nemá opodstatnění - proti němuž tu zatím stále nezazněl rozumný protiargument.

Pokud jím tedy nemá být tvoje přesvědčení, že některé věci jdou v angličtině vyjádřit líp. Jenže to platí i naopak, některá česká slova a věty zase nejdou plnohodnotně přeložit do angličtiny. Tam, kde třeba čeština rozlišuje bratrance a sestřenici, si musí angličtina vystačit jen s tím jejich "cousin".

Zatím se mi jevíš jako cholerický a vulgární člověk, který musí mít za každou cenu pravdu a který nedokáže rozumně diskutovat. Na otázku, v jakých nakladatelstvích jsi vydala ty své novely, odpovídat odmítáš (protože oba víme, že jsi nikdy nic nevydala), a namísto toho mě obviňuješ z toho, že neumím anglicky, a proto kritizuji českou blogerku, která na svém českém blogu píše polo česky polo anglicky - bravo, to je fakt myšlenkový vývod na úrovni!

A ještě se k tomu chlubíš jakýmisi e-maily jakýchsi učitelů, kteří byli z těch tvých novel "udělaní". Kolik těch e-mailů a učitelů bylo, prosímtě, a proč by to na mě nebo na kohokoli mělo udělat dojem, nebo eventuálně proč by to mělo nějak souviset s tím, jestli dává smysl psát na českém blogu pro české čtenáře anglicky?

Diskutovat s tebou se mi zatím jeví jako ztráta času.

8 Miloš Miloš | Web | 13. prosince 2015 v 13:28

[2]: Souhlas, ta angličtina spočívá jen v názvech některých rubrik a obratech "Well...ted' mám nehty vážně moc dlouhý".
Angličtina je nepochybně nejdůležitější světový jazyk a stala se univerzálním dorozumívacím prostředkem, ale mít rubriku About Me a v ní všechno česky nedává žádný smysl, tady určitě nelze argumentovat, že "About me" je výstižnější než "O mně".

Celkově blog je samozřejmě cool zkombinovaný s beauty a fashion, hlavně nails jsou zde na vysoké úrovni, ale moc mě neobohatil a ten vlog s výraznou gestikulací také ne :)

9 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 13. prosince 2015 v 13:35

[7]: [5]:
Myslím, že Praha (Prague) se v obou jazycích píše s velkým písmenem (viz odpověď na poslední otázku).

Nejde jen o vyjádření významu, jde i o zvukomalebnost jazyka; v každém jazyku jsou slova, která jsou trefná a mazlivá.
Já bych se velmi styděl, kdybych nedokázal vyjevit své pocity v mateřštině.

10 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 13. prosince 2015 v 14:25

Cílevědomý lenoch je dobrá kombinace!

11 M. M. | 13. prosince 2015 v 14:45

[8]: Přesně tak, angličtina je zde použita jen na efekt, a tyto banality jde zcela bez problémů vyjádřit v češtině.

Něco jiného je samozřejmě třeba vědecký diskurz v nějakém rychle se vyvíjejícím odvětví, kde dosud není vytvořena odpovídající česká terminologie a kde je používání anglických výrazů prostou nutností. To ale není příklad nějakého blogového deníčku české dívenky, kde píše o svém životě.

Napsat na takovém blogu "About me" namísto "O mně" je přinejlepším úsměvné. Ty dívenky se můžou vztekat jak chtějí, že si každý na svém blogu může dělat co chce, a že když se mi to nelíbí, mám mlčet, ale tím jen zakrývají vlastní neschopnost vyargumentovat použití angličtiny v kontextu, kde čeština poskytuje zcela ekvivalentní výrazivo.

[9]: To, že NikiScary ani neumí napsat pořádně slova jako "Praha" nebo "přijde mi", je jen smutným dokladem toho, že rodný jazyk skutečně dostatečně neovládá, a měla by se v první řadě zaměřit na něj.

12 Péťa Péťa | Web | 13. prosince 2015 v 15:52

V mém případě v tuhle chvíli nastala zcela paradoxní situace, kdy je mi slečně z rozhovoru silně nesympatická, ale její blog se mi docela líbí. Projela jsem si některé její články a přestože to asi nebude úplně můj šálek kávy, vypadá to příjemně.
Zato z rozhovoru mám pocit, že si Niky protiřečí. Svoje používání angličtiny si podle mého neobhájila, spíš ze sebe jen udělala terč.

13 .:.:. .:.:. | 13. prosince 2015 v 15:54

[11]: Myslím, že v tom hledáš víc, než v tom je. Co je pádnějším argumentem pro používání anglickejch výrazů na blogu, než to, když ti někdo řekne, že na svým blogu anglický slovíčka používá, protože se mu to prostě líbí, chce je tam mít a vyhovuje mu to? To, že se ti tahle argumentace nezdá dostatečně pádná, přece vůbec není problém autora blogu - a už vůbec to není důvod k hromadě urážek a shazování lidí, kteří na věc mají jiný názor. Nech brouka žít... ;)

14 lovitka lovitka | Web | 13. prosince 2015 v 15:58

Přijde mi ubohé navážet se do sedmnáctileté dívky kvůli její konformitě nebo nedostatečné znalosti čehokoliv.
Škoda, že v rozhovoru nebylo víc otázek na konkrétní témata, kterýma se slečna zabývá. Třeba cosplay, to mi přijde jako super zajímavý koníček :)
A obdivuju Niki za to, jak otevřeně na blogu hovoří o svém boji s anorexií.
Hodně štěstí do budoucna přeju :)

15 Malé kotě Malé kotě | Web | 13. prosince 2015 v 16:04

[11]: Taky mám názvy článku a některé vsuvky v angličtině. Proč? Čtenáře to aspoň občas na chvilku vytrhne a zarazí - beru to jako ozvláštnění textu. Tedy kromě toho, že angličtinu mám rád jen o malinko méně než češtinu a u nás doma se některé dny mluví jen anglicky, některé jen česky. A ano, je pravda, že některé jazyky mají výrazy, pro které není správný český překlad, který by dokonale vystihl kupříkladu situaci. Hurá, někdo ti dal argument, tak přestaň řešit blbosti a dělej něco, co ti k něčemu aspoň bude. Pěkný den. :)
(Když se chceš ohánět češtinou, zkus nepoužívat cizí slova. A nebo mít alespoň komentáře stoprocentně gramaticky správně. :))

16 .:.:. .:.:. | 13. prosince 2015 v 16:05

[12]: Neobhájila? Copak lidi nemůžou dělat/používat věci jenom proto, že se jim prostě líbí (jak autorka uvedla)? Musí se nutně každá banalita (což pár slovíček na netu je) sáhodlouze obhajovat? Proč to prostě nepřijmout jako fakt, jako součást její identity?

17 Lokusta Lokusta | Web | 13. prosince 2015 v 17:29

Na tento typ blogov nechodím, ale autorka pôsobí ako milé dievča. S názorom na angličtinu spamovať nebudem, počkám si, až  Standa vytiahne nejaký k tomu vhodný článok či už tu alebo na titulke. Nedávno som tiež mala zaujímavú príhodu s mladšou blogerkou, tak to mám akurát v hlave.

18 Heaven Heaven | E-mail | Web | 13. prosince 2015 v 17:43

Blog je docela pěkný, ale upřímě, myslím, že by se dal vzhledově ještě trochu vylepšit. Co se týče té angličtiny, nevím, proč vás nepřijde jako dostatečně dobrý důvod tvrzení, že se jí to prostě líbí. Uznávám, že v některých případech je trošku nevhodná, ale mnohdy může jít i o pěkné okořenění jinak nudné věty, nadpisu nebo něčeho podobného. Čeština je samozřejmě taky krásná, ale angličtina vládne světu, nechápu, proč to všem pořád tolik vadí :-)

19 NikiScary NikiScary | E-mail | Web | 13. prosince 2015 v 19:26

[4]: Celý tvůj komentář zní, jako jeden obrovský komplex z toho, že nějakému množství Čechů je angličtina stejně blízká, někdy možná bližší než-li čeština.

Nevím, zda na tebe působím, jako "slečinka" co potřebuje jít s dobou, protože angličtina je "cool". Nikdy jsem nad tím takhle nepřemýšlela. Nikdy jsem nebrala angličtinu, jako prostředek pro nějaké "ohromování". Přijde mi totiž absurdní, aby se někdo nechal ohromit pár slovy v angličtině.
Takže tento, ani žádný jiný záměr za mou občasnou angličtinou nestojí. :-)

Jinak děkuji za komentář. :-)

20 Péťa Péťa | Web | 13. prosince 2015 v 19:46

[16]: Lidé pochopitelně mohou používat/dělat věci jen proto, že se jim líbí. Vlastě si myslím, že to je naprosto žádoucí. Ale mám pocit, že pokud je v rozhovoru taková otázka, a vhledem k aktuálnímu ladění blogosféry, muselo být tak trochu jasné, že pokud nenapíše něco víc, strhne se tady to, co se strhlo.
Rozhodně bych kvůli používání angličtiny neodmítla člověka jako takového, ani bych ho podle toho nehodnotila. Nic takového jsem ve svém komentáři neřekla, dokonce ani nenaznačila. Myslím, že jsem konstatovala holý fakt, a zatím si, i vzhledem k ladění ostatních komentářů, stojím.

21 NikiScary NikiScary | E-mail | Web | 13. prosince 2015 v 19:51

V první řadě vám moc děkuji za komentáře, at' už pozitivní, či negativní. :-)

Jsem moc ráda, že někteří o angličtině na blogu přemýšlí stejně jako já. Nevidím důvod, proč nedělat něco, co mi sedí a vyhovuje, když to nikoho nepoškozuje a celé je to víceméně úplná banalita. Nevidím důvod, proč by si člověk musel obhajovat věci, co k němu zkrátka již delší dobu patří. :-)  
Neřekla jsem si: "Tak, ted' budu používat anglické výrazy". Dělám to, aniž bych nad tím přemýšlela a jestli se to někomu tak moc nelíbí, má smůlu, protože mně se takhle píše zkrátka dobře. :-) Myslím, že kdyby každý řešil takovéhle věci, všichni bychom se za chvíli zbláznili. :-)

22 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 14. prosince 2015 v 7:52

Začnu AJ, mě se prostě v češtině zakomponovaná nelíbí. Že si její náziry malinko protiřečí? No a? Probohá, v jejím věku na to má nárok.  Mrkla jsem se na YouTube a byla jsem zklamaná. Tohle se mi nelíbilo, mluví strašně rychle. Viděla jsem adventní kalendář. Nebudu to rozvádět, ale balit kokina do krepáku není dobrý nápad. Blog se mi ale líbí a nejspíš tam zavítám častěji. Jinak jí držím pěsti, aby ji elán a nadšení vydrželo co nejdéle. :-)

23 Jana Jana | E-mail | Web | 14. prosince 2015 v 8:34

Blog znám a dost často na něj chodím jen tak, pro zlepšení nálady. Nemám jen v oblíbených, ale adresu si nějakým záhadným způsobem pamatuji :)

24 Grumpy Grumpy | Web | 14. prosince 2015 v 10:28

"Bydlet v praze"? Jsem konsternována.

25 Sentencia Sentencia | Web | 14. prosince 2015 v 20:30

Blog mladé slečny nezapadá zrovna do kategorie stránek, které bych často navštěvovala, ale musím uznat, že některé články nejsou špatné a pobaví ;) Svoje čtenáře si Niki určitě najde a věřím, že budou přibývat, protože tahle podoba teď opravdu letí. Stejně jako Instagram a kupa dalších "sebevyjadřovacích" kanálů/stránek/aplikací.
Rozpoutaná žabomyší diskuze o používání angličtiny mi přijde trochu zbytečná. Každý podle svého gusta. Chápu důvody Niky, ale vesměs souhlasím s názory M., i když se daly napsat maličko méně útočně.

26 M. M. | 14. prosince 2015 v 20:35

[19]: Tak určitě, já mám komplex, zatímco to, že ty svévolně mícháš angličtinu s češtinou (kterou ani pořádně neovládáš), je zcela v pořádku.

Pochopitelně, že ty jsi nad tím "takhle nepřemýšlela. Ty jsi totiž na svým používáním angličtiny na českém blogu nepřemýšlela NIKDY. Ty máš tu konformitu tak dokonale inkorporovanou, že už ani nejsi schopna sebereflexe, proč děláš něco, co děláš. Jak jsi hezká, tak jsi blbá.

Vlastně vůbec nevím, proč tě do rozhovoru vybrali. Žádné další blogy tě nezajímají (byť to takto na plnou hubu nepřiznáš a maskuješ to eufemistickou formulací "... ostatní blogy moc nesleduji"), nejvíc tě vlastně baví Instagram, a místo na blogu svou budoucnost vidíš v točení videa. Vzorovou blogerku si představuju trochu jinak :D

Tak za mě aspoň jednu radu do budoucna. Jestli to fakt myslíš s těma videema vážně, zkus se nejdřív zamyslet nad lepším místem, kde je točit. Ta vaše paneláková socialistická kuchyň není úplně ideální :D

27 Ami Ami | E-mail | Web | 15. prosince 2015 v 18:34

Jej, milujem rozhovory s blogermi^^. Takže som si ho s radosťou prečítala a uźila som si ho :3 :D
Mhhh... ja viem, viacerý sú tu alergický na angličtinu, čo aj mne trochu vadí, že sa píše len po anglicky, keď bloger je Čech či Slovák. Ale je to tvôj blog, takže je to v poho :-)

28 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 15. prosince 2015 v 20:27

Některé názory mě docela zarážejí... Kdyby jen páni Dobrovský a Jungmann slyšeli, jak se pomalu, ale jistě, u některých jedinců čeština staví do pozice jazyku č. 2. :-? :-D

29 Nekra Nekra | 18. prosince 2015 v 17:01

M: Nic proti vašemu silnému vlastenectví, ale "protože chci" je dostatečný důvod k tomu, jak si autor(ka) pojmenuje svoje rubriky. Pokud to teda neodporuje pravidlům služby, autorskému právu nebo nějakým jiným pravidlům.
Vám to samozřejmě může přijít libovolně hloupé či trapné ;).

Zdá se mi však divné až znepokojující, že dříve se lidé proti rozpínání Němčiny bránili, zatímco v současnosti se proti rozpínavosti angličtiny nebojuje.

30 Myšák Myšák | 23. prosince 2015 v 11:45

[4]: Co se týká angličtiny naprosto souhlasím s M. Čeština je krásný a bohatý jazyk, angličtiny je už všude plno, tak nechápu proč by někdo měl do češtiny cpát angličtinu.
Je sice krásné, že proti rozpínavosti angličtiny se zatím nebojuje, ale zároveň je to taky smutné. Zabte mě.

31 Illumináti Illumináti | Web | 23. prosince 2015 v 14:03

Sice moc nechápeme, co tím sledujete, ale dokážeme si představit, jak se cítíte.
Do toho.
Emancipujte češtinu na blog.cz.
https://www.youtube.com/watch?v=0QVjmR0b8aU
8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

32 Georgina Deer Georgina Deer | Web | 27. prosince 2015 v 12:04

Pěkný rozhovor :-)

33 Zelený jezevčík Zelený jezevčík | Web | 30. prosince 2015 v 2:41

[16]: Líbí? A nebo to prostě jenom někde viděly?
Jak to tak čtu, mám chuť začít psát nadpisy v japonštině. Uvidíme, jakej to bude mít ohlas. :-D

34 Zelený jezevčík Zelený jezevčík | Web | 30. prosince 2015 v 2:48

同様に、あなたは石に彼を必要とするが、私には、これらの波線LIBEを、私はここに投稿しますと私は、私と私はかなりまたはエレガントな私には来ないだろうだろうしますが、それが日本語で表現する方法をよく知っていますか?それは私は正直だから、私は日本の言葉を話すことはできませんが、それは、そのような免除は自分の感情のGoogleを書くことができます。    

Jakože mne třeba ukamenujte, ale mne se tyto klikyháky líbějí a budu je sem psát a budu a budu a budu, nepřijde mi to hezký ani vkusný, ale víte, jak dobře se v japonštině vyjadřuje? Je to takové osvobození moct své city psát Googlu, protože, budu upřímná, japonsky neumím ani slovo, ale je to v.

35 Zelený jezevčík Zelený jezevčík | Web | 30. prosince 2015 v 2:54

[15]:  Mno tak moje "japonština", myslím, čtenáře spolehlivě "vytrhne a zarazí"..

[Vím, že jsem paranoidní.. Vy normální lidi si toho nevšímejte, ale 1922.]

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama