ROZHOVOR: Karma

18. října 2015 v 8:00 | Standa |  Rozhovory
Poznáte majitelku tohoto očička? :) Je jí blogerka vystupující pod přezdívkou Karma. Ať už je to pro vás stará známá, nebo o ní slyšíte poprvé, nenechte si následující čtení ujít. Odpověděli byste na její otázky jinak? Nenechte si to pro sebe a napište to do komentářů.


Kolik ti je a odkud jsi?

Je mi devatenáct a pocházím z vesničky v Královéhradeckém kraji.

Jak by ses popsala jednou větou?

Asi tak, že jsem zasněný, věčně nespokojený individuál s kočičí duší toužící po vyrovnanosti a splnění milionu absurdních snů.

Co je podle tebe tvoje silná stránka?

Pravděpodobně otevřenost…? Kterou jsem tak nějak získala před ne úplně dlouhou dobou. Nemyslím tím absolutní otevřenost vůči všem, ale když jsem s někým blíž, tak jsem schopná mluvit naprosto o všem a můžu poslouchat naprosto cokoliv. Jsou lidi, se kterými víte, že se "nesmíte" bavit o určitých věcech, protože na to nejsou, anebo nevíte, jaká by byla jejich reakce a tak dále, já jsem ochotná mluvit prakticky o všem a baví mě to.

Co na sobě naopak nemáš ráda?

Tvrdohlavost. Je toho víc, ale tohle je pravděpodobně nejhorší. Taky umím být celkem vztahovačná. Někdy je to fakt na nic, tvrdohlaví lidi si nejsou schopní připustit, že nemají pravdu, a potom přijde takový ten moment, kdy se člověku rozsvítí a pozná, že nemá pravdu, ale už je jaksi pozdě to vzít zpátky, a tak si jen čistě z principu dál svojí za svým, heh. To není úplně nejlepší. Taky když si něco umanu, tak prostě musí být.

Dalo by se říct, že tvůj blog je kombinací deníčku a toho, čemu se v jistých kruzích říká "názorový blog"? Kdo si na takovém blogu počte?

No, řekla bych, že prakticky kdokoliv, v tom je to kouzlo. Snažím se už blog držet spíš názorový, než deníčkový, protože ne každého zajímá můj život, a mně osobně přijde zajímavější psát články na různá témata, protože se k tomu může vyjádřit kdokoliv. Pokud bych dělala blog třeba o koních, vyjádří se k tomu jen lidi, co mají rádi koně a tak dále. Názorové blogy mi přijdou zajímavé, ať je píše kdokoliv, vždycky si jde počíst.

Máš přehled o tom, kolik lidí tvůj blog pravidelně sleduje? Dáváš spíše přednost tomu, abys měla menší návštěvnost poskládanou z lidí podobných zájmů, věku i názorů, nebo bys ve skutečnosti chtěla, aby tě četlo co nejvíce lidí?

Přehled mám, dle počítadla je to cca 100 lidí denně, někdy dvakrát míň, někdy dvakrát víc, záleží na tom, co zrovna vydám, jak jsem aktivní,... Eh, to je těžká otázka. Samozřejmě bych chtěla věrnou základnu čtenářů, jenže pokud by to byli jen lidé podobných názorů a zájmů, takže by to v komentářích nepřineslo nic moc nového, takže by to chtělo něco mezi tím a větším množstvím lidí, kteří na můj blog přijdou a třeba to není jejich šálek čaje, ale můžou přinést něco zajímavého do diskuze, zajímavé návrhy na témata na články, postoje,...

Jak je to u tebe vůbec s přístupem k odlišným názorům? Podle slavného sociologa Zygmunta Baumana má internet velký vliv na to, že se lidé uzavírají do informačních bublin, kam nepouští nic, co tam nechtějí mít (např. si na Facebooku vytváří přátele výhradně z názorově stejně naladěných lidí apod.). V takových "komfortních zónách" nemusí řešit žádné kontroverze ani obhajovat svoje myšlenky ani nic vysvětlovat. Na blogu se toto projevuje také - blogeři se spřátelují podle společných okruhů zájmů, věku nebo názorů - a blogy, které vyjadřují jim protikladné názory, nesledují. Setkat se lze také s mazáním nesouhlasných komentářů, které dotyčným blogerům narušují představu jejich komfortní zóny. Takže jak je to u tebe - dáváš přednost tomu slyšet od ostatních, že s tebou souhlasí, nebo tě naopak baví tříbit své argumentační schopnosti v diskusi s lidmi opačných názorů?

Tak přijde mi pochopitelné, že nebudu sledovat blog ortodoxního křesťana, když s křesťanstvím nesouhlasím, že. Mně nepřijde, že bych se uzavírala do nějaké bubliny, občas si poslechnu video od někoho, s kým nesouhlasím, např. jsem sledovala jednu muslimku a její videa anebo kde mluvila o víře. Nedonutí mě to s ní souhlasit, ale je to zajímavé, protože mít kolem sebe jen lidi, co mají stejné zájmy a souhlasí, to se člověk nedozví nic moc nového. Mám ráda sledování rozdílných názorů a postojů a než to někdo napíše do komentářů - ano, mám přesto problémy takové reakce někdy snášet a občas bývám až přehnaně obhajující ohledně svých postojů a možná je i ostatním vnucuju. To veřejně přiznávám, je to charakterový kaz, na kterém musím pracovat, ale i přes to všechno mám ráda diskuze s lidmi s jinými názory, protože pokud nejsou vyjádřené stupidně (typu "já mám pravdu, jsi p***a, čau) tak je to zajímavá diskuze. Ovšem co si budeme povídat, není nad pohlazení ega, když s vámi lidé souhlasí.

Jaký máš vlastně názor na mazání komentářů - je to podle tebe čistě osobní věc každého, nebo to z principu neuznáváš, nebo volíš nějakou cestu mezi tím (typu "nejhrubší vulgarity je třeba mazat, ale nesouhlasné komentáře nechám")? Respektive mažeš ty sama nějaké komentáře, a případně jaké?

Osobně si stojím za tím, že lidé si na svých blozích můžou mazat, co chtějí. I kdyby někdo smazal všechny nesouhlasné komentáře a nechal jen ty hezké a tím vytvořil iluze toho, že s ním všichni souhlasí - je to pořád jeho blog a jeho volba. Něco jiného je samozřejmě třeba nějaká oficiálnější stránka jako například novinky.cz, ale na blogu ať si každý dělá, co chce.

Komentáře mažu, když mě vyloženě otravují a připadá mi, že nijak nepřispívají k diskuzi. Nesmažu sloh konstruktivně kritizující můj článek, ale smažu několika slovnou větu, kde mi autor v podstatě oznamuje, že jsem blbá. Proč bych to měla na blogu mít? Nevidím důvod. Jsem blbá, a? Hodnotný přínos do diskuze nulový. Taky mi nepřijde jako problém mazat komentáře někoho, kdo chodí na můj blog čistě jen buzerovat a snaží se mě akorát vytočit. Nevidím na tom nic špatného. To už mi přijdou horší moderované komentáře, ty jsou trochu otravné a nepůsobí to úplně dobře.

Dnes je v módě nostalgicky vzdychat po časech, kdy žádný internet nebyl. Změnil podle tebe internet náš život k lepšímu, nebo spíše naopak?

Naprosto cokoliv se dá buď dobře využít anebo zneužít. Je to tak s internetem i se vším ostatním. Moc nemusím to vzdychání o tom, jak internet ničí děti, protože jsou pořád na tabletech a podobně. Je to jen chyba výchovy a rodičů, nic víc. Internet rozhodně není bezchybná věc, ale myslím, že přinesl dostatek plusů, aby si na něj lidi přestali stěžovat a svádět na něj všechny problémy světa.

Líbí se mi stávající vzhled tvého blogu. Jakou váhu přikládáš designu blogu? Je důležitější než samotné články? Dokázala bys číst a mít ráda blog s designem, který by se ti nelíbil?

Design je důležitý. Stejně jako si nekoupím knihu s laciným obalem, protože v 98% bude laciný i vnitřek, tak nebudu číst blog s designem, co se mi nelíbí. Tím neříkám, že blogy, co nemají dokonalý design, jsou nekvalitní, jen se mi zatím vždycky osvědčilo, že zkrátka a jednoduše nejsou můj šálek čaje. Design většiny blogů, co čtu anebo jsem četla, se mi líbil, a stejně tak jejich obsah. Vzhled by měl vyjadřovat obsah, kvalitu a zaměření blogu, stejně jako logo firmy, obálka knihy, plakát filmu,...

V minulosti jsi střídala adresy i přezdívky (v seznamu členů AK jsi dokonce uvedena pod jinou přezdívkou, než máš u nejnovějších článků :). Jaké to má podle tebe výhody a nevýhody?

Jestli to má nějaké výhody, to netuším, leda tu, že se cítím líp. :D Jsem přelétavý člověk, čas od času prostě potřebuju změnu a tak to udělám. Nevýhoda bývá ta, že ačkoliv jsem si ve chvíli, kdy to udělám, jistá, po pár letech se třeba rozpomenu na jeden článek, co jsem měla na minulém blogu, ten je ovšem smazaný, takže smůla. Taky samozřejmě po každé změně blogu klesne návštěvnost. Kdybych byla pořád na blogu, co jsem měla před lety a měla tam všechny články, asi mám lepší návštěvnost a tak dále, ale já mám potřebu čas od času pálit mosty, takže mám v tomhle smůlu.

Blogery, kteří jsou takto "přelétaví", podle mě stejně jednou blog omrzí a nechají toho. Pozoruješ ty sama nějaký rozdíl mezi tebou (a tím, co pro tebe blog znamená) a mezi lidmi, kteří si svou přezdívku roky drží jako svou chráněnou značku? Dalo by se říct, že ti na tvém blogu záleží méně než jim?

Stejně tak může blog omrzet někoho, kdo je tři roky na jednom blogu se stejnou přezdívkou. Prostě ho to přestane bavit a skončí. To podle mě vůbec nesouvisí. Lidé, co mají stejné blogy a přezdívky léta, se většinou bojí změn, nepotřebují je, jsou pohodlní anebo to prostě neberou tak vážně. Jestli mi na mém blogu záleží méně, než jim? To netuším, haha. Každý s blogováním přestane a dle mého nezáleží na tom, jestli přestanu po deseti letech, 5 blozích a třech přezdívkách anebo deseti letech a jednom blogu s jednou přezdívkou.

Když jsem u té blogerské "výdrže". Na Blog.cz sice najdeme i rekordmany, kteří mají jeden blog v kuse už 10 let, ale jejich počet by šel spočítat na prstech jedné ruky. Většina lidí odpadne brzy po založení blogu, další krize přijde po prvním roce, pak po dvou, a ani dlouholetí blogeři nejsou v bezpečí před rizikem, že je blog neomrzí - nedávno jsem dokonce napsal, že čím déle máte blog, tím větší je pravděpodobnost, že ho sami zrušíte. Jak se na to díváš ty, vsadila by sis, že budeš mít stávající blog ještě, řekněme, za dva roky?

No nevím. Bloguju už asi… devět let? A ačkoliv střídám blogy, přezdívky a identity, pořád bloguju, takže těžko říct. Chtěla jsem skončit několikrát a neudělala jsem to, takže je možné, že budu blogovat i za dva roky. Tohle je podle mě něco, co člověk nemůže odhadnout. Na druhou stranu se moje nálady a názory mění denně, takže to může být úplně jinak. Těžko říct.

Už dlouhé roky pořád čtu (ale moc tomu nevěřím) o tom, že nejmladší generace vůbec nesledují televizi, protože místo ní koukají na YouTube. Jak je to u tebe?

Pod pojmem "mladší generace" si představím spíš děti ve věku 10-15 let. Vím, že moje sestra na televizi kouká, a asi i dost dalších lidí, ale jinak souhlasím s tím, že většina lidí kolem mého věku na ni asi moc nekouká. Nemůžu samozřejmě mluvit za všechny, ale v televizi prostě většinou není to, co chce člověk zrovna sledovat. Většinou se najdou tak dva filmy za celý den, na které by se dalo podívat, kdežto na YouTube si stačí vybrat, na jaké téma se chcete dívat čistě podle nálady, a hned to máte. Můžete se dívat v jakýkoliv čas, zastavovat a tak dále, takže se nedivím, proč je sledování seriálů/filmů/youtube videí na internetu populárnější, než televize.

Taky se poslední dobou pořád píše o tom, jak nás všichni na internetu sledují a jak mizí naše soukromí. Co si o tom myslíš ty, máš strach o své soukromí a znepokojuje tě třeba Facebook nebo Google tím, co všechno o nás ví?

Snažím se držet svoji panoiu na uzdě a moc na to nemyslet, ačkoliv mě to znepokojuje asi tak jako kohokoliv jiného. Není to samozřejmě fajn, ale člověk s tím moc neudělá. Hlavní je asi na fejsbuk nedávat všechno možný, a hlavně věci, co člověk chce nechat jako soukromé, v tom nevidím zase takový problém. Historie vyhledávání google je pak trochu strašidelnější, ale každý ví, že co je jednou na internetu, je tam navždy, takže je na každém člověku, jak s tím naloží… Pak by šlo taky polemizovat o tom, co je soukromí a zda je to soukromí, pokud se to rozhodnu jakkoliv hodit na síť, že...

Co posloucháš za hudbu?

Poslední dobou všechno možné, od klasické, přes popík, po rap, ale nejradši mám asi trap music anebo epickou hudbu, pomáhá mi to myslet a psát. Cokoliv, z čeho čiší energie, má zajímavý text anebo je to prostě chytlavé, je můj šálek čaje, ať je to jakýkoliv žánr.

Jaká je tvoje oblíbená barva?

Černá! Sláva černé. Vím, že v černé teď chodí úplně všichni, ale už na základce jsem zjistila, že je to nejvíc pohodlná, příjemná barva, která se jednoduše ladí, a cítím se v ní dobře. Cokoliv černého na mě působí neskutečně uklidňujícím, mystickým a příjemným dojmem. Tehdy jsem byla trochu za podivína, teď je to in. Co nadělám.

Jaké jsi znamení? Čteš si ráda horoskop?

Jsem rak, celkový popis a vlastnosti tohohle znamení na mě docela sedí, ale horoskopy nečtu vůbec. Ztráta času. No a i kdyby byly pravdivý, tak nepotřebuji znát každý detail svého dne, raději se nechám překvapit a zjistím to sama.

Kam ses podívala letos v létě a jak jsi ho strávila?

V létě jsem tak nějak cestovala po Skotsku s kamarádkou, chvíli jsme pracovaly na farmě a potom v B&B hotelu. Byl to asi nejšílenější a nejplodnější zážitek a zkušenost, co jsem kdy měla, a i když jsme si to představovaly jinak, bylo to fajn. Určitě bych to každému doporučila si vyzkoušet, dělat spontánní rozhodnutí a prostě sledovat, kam ho život zavane.

Moje oblíbené téma, o kterém poslední dobou rád píšu, je setkávání se naživo s lidmi z internetu. Máš s tím nějaké zkušenosti a chtěla by ses vidět třeba s někým z Blog.cz nebo z jiné stránky?

Na blogu jsem před pár lety potkala dvě svoje "nejlepší kámošky" a s oběma jsem se několikrát setkala, byla u nich, ony byly u mě, s jednou jsem i trávila prázdniny, jak jsem psala nahoře. Takže zkušenosti mám dobré. Nikdy jsem nebyla na žádném blogovém srazu anebo podobně a většinou se scházím jen s lidmi, co mě extrémně zaujmou, ale to už je jen má vybíravost. Myslím, že poznávání naživo s blogery je ale úplně normální a v pohodě, v podstatě jsem neslyšela ani žádné hrůzostrašné příběhy, jen spokojenost.

Dalším mým oblíbeným tématem, na které se rád lidí ptám, je tetování. Mezi blogery najdeme jak ty, kteří mu bezmezně propadli (třeba lady-mushroom.blog.cz), tak ty z opačného konce názorového spektra (např. autor blogu navzdysam.blog.cz tetování u dívek rezolutně odmítá a považuje ho dokonce za "zohavení" :-). Jaký máš názor na tetování ty a chtěla bys ho?

Huh, no, pochopitelně se mi líbí, psala jsem o tom články, jsem fanoušek body modů celkově a to hodně. Líbí se mi sebevyjádření a kreativita. Že to někdo vidí jako zohavení, to je jeho problém, hlavně ho vůbec nemusí trápit to, že se nějaký cizí člověk zohavuje, když se ho to vůbec netýká. Já to vidím jako umění a nevidím rozdíl mezi malbou na plátně anebo na kůži. Zda obrázky na kůži patří nebo ne, to si myslím může každý rozhodnout za sebe.

Je nějaké trendy slovo nebo slovní spojení, na které jsi alergická?

Jsem těžce alergická na tumblr výmysly jako cokoliv "shaming" (fat shaming, body shaming, všechno je teď shaming) a taky už tak nějak na výrazy jako "rasistický, sexistický, xenofobní" a tak dále, protože už to lidé používají naprosto u všeho a ta slova tak ztrácejí význam a stávají se hloupými nesmyslnými nadávkami, které jsou házeny na každého, kdo prostě s něčím nesouhlasí. Nějakej swag je proti tomu pohoda.

Prozradíš, kolik máš přátel na Facebooku a přidáváš si každého, nebo jen lidi, které znáš osobně?

Na FB mám v přátelích 51 lidí, většina jsou spolužáci, pár známých a pak taky několik lidí, se kterými se osobně neznám a třeba si s nimi ani nepíšu, ale mají zajímavé statusy a tak se občas vyjadřuji k nim, takže o sobě máme povědomí. Rozhodně si nepřidávám každého, ale nepřidávám si jen lidi, co znám osobně. :) Trend mít na FB každého známého známého známého mi přijde trochu úsměvný.

Jedno z témat, které blogery hodně polarizuje, jsou uprchlíci a současná migrační krize. Co si o tom myslíš ty?

Už jsem o tom psala článek a nechci se k tomu nějak dlouze vyjadřovat. Ignorovala jsem to, pak mě přístup většiny lidí k tomu vytočil, nelíbí se mi, jak se k tomu lidé staví, ale je to komplikované téma. I můj článek je napsaný v averzi a nepojednává o všem, to přiznávám. Jediné, co řeknu, je, že jsem mírně zděšená a dost zvědavá, jak to nakonec všechno dopadne...

Máš nějaké oblíbené blogy a kolik? Cítíš se členem nějaké komunity a zajímáš se o ni, nebo si spíše připadáš jako osamělý bloger, který si jede to svoje a o ostatní se moc nestará?

Je pár blogů, na jejíž článek vždycky kliknu, když vidím jméno toho blogera na titulce, ale na žádný blog vyloženě nechodím denně, abych kontrolovala, zda nepřibylo něco nového. Zda se cítím členem komunity? No, ano. Každý, kdo komentuje a čte články, je určitým způsobem členem komunity, a to já dělám. Člověk podle mě nemusí chodit na padesát blogů, aby byl člen komunity, jen tu jsou tací, co jsou do toho víc zapálení, než třeba já.

Jsi u blogů háklivá na gramatiku? Vadí ti, když někdo píše s chybami?

Gramatika je pochopitelně důležitá, ale nejsem zase grammar nazi. Taky někdy udělám chybu, překlepnu se, a stejně tak ostatní lidé. Pokud někdo píše s chybami ve smyslu ne že napíše slovo, dvě v článku špatně a jednou se překlepne, ale nezná y/i a podobně, tak mi to vadí, ale v komentářích ho buzerovat nebudu, prostě z blogu odejdu anebo to neřeším, když je článek dobrý.

Před časem vzbudil na blogu nebývale kladné přijetí článek jedné blogerky, která psala otevřeně o své menstruaci (asi proto, že většina uživatelů Blog.cz je ženského pohlaví). Setkal jsem se však i s opačným názorem, že ten článek je "sračka, protože utápět se v něčem, co máš každý měsíc několik dní 50 let, je hodně promrhanej čas"). Co si o tom článku myslíš ty? Měly by podle tebe existovat nějaké hranice toho, o čem by blogeři psát neměli?

Pokud nepočítáme hranice se smyslu porušování pravidel služby anebo zákonů, tj. psaní nenávistných článků přímo útočících vulgárně na někoho, vyloženě se snahou jim ublížit anebo nějakých naturalistických ujetostí typu "jak jsem stáhl novorozeně z kůže", tak ne, nevidím důvod pro nějaké hranice. Blogeři si můžou psát o čem chtějí, že se to někomu nelíbí, to už jen jeho problém. Kór otevřené psaní o menstruaci mi teda nepřijde jako nějaká sračka anebo šílenost.

Co bys dělala, kdyby ti někdo nabídl hodně peněz za to, abys příznivě napsala o něčem, co se ti přitom nelíbí?

Je samozřejmě jasné, že nikdo by veřejně neřekl "vzal/a bych to", ani kdyby to byla pravda. Taky to řeknu, protože to tak prostě je, jednou mi i někdo nabízel knihu zadarmo za kladnou recenzi na obchod, což by ani nebylo lhaní, a já to nevzala, protože si prostě nemyslím, že tyhle placený věci a blog by se měly míchat, ať se člověku ty produkty ve skutečnosti líbí nebo ne. Na druhou stranu chápu, že z toho někdo žije (beauty blogerky na blogspotu anebo YouTubeři ze sponzorů), ale problém je prostě zjistit, jestli člověk nelže, no. Takže je lepší to nedělat vůbec.

Jak bys závěrem pozvala čtenáře na svůj blog?

Jsem vděčná za každou návštěvu a názor, i když se mi to ne vždycky musí líbit, stejně tak jako se ne každému musí líbit můj blog anebo články. Takže kdo chce, ať se ke mně podívá a třeba se i vrátí, kdo ne, tak holt ne. :)



Karma, autorka blogu arzenal.blog.cz

 

16 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 18. října 2015 v 9:30

Standa zvolil pěkně rozmanité otázky, od všeho něco :-) Jdu se podívat na tvůj blog :-)

2 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 18. října 2015 v 9:42

Nevěříš tomu? Jo, když jsem řekla sestřenici, že televizi nemám, protože ji nepotřebuju, taky vykulila oči, jak kdyby jí někdo přitáhnul culík. Kupodivu, televize fakt nepatří mezi základní potřeby člověka. Najíš se z ní? Nebo ji vydejcháš? Když mám počítač, na co utrácet za zbytečnou televizi. Sledovat české vysílání stejně nechci. Ovšem místo toho Youtube, to si teda představit nedokážu. Tam moc filmů neni a seriály skoro vůbec.
Ale Karmu čtu sem tam. Celkem se mi tam líbí.

3 Čerf Čerf | E-mail | Web | 18. října 2015 v 11:04

Celkem zajímavé odpovědi, určitě nakouknu, protože dobré názorové blogy mě zajímají. Mám sice jiný pohled na mazání komentářů, ale ctím právo každého blogera přistupovat k tomu tak, jak mu to vyhovuje.

4 Viollet Viollet | E-mail | Web | 18. října 2015 v 11:57

Blog mam uz nejakou dobu v oblibenych. Rada se vracim, autorciny nazorove clanky jsou ctive a vystizne. :-)

5 Illumináti Illumináti | Web | 18. října 2015 v 12:28

wow
      such karma
very rozhovor
                   so blog
        8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

6 Zabíječka tulipánů Zabíječka tulipánů | Web | 18. října 2015 v 12:57

A kdo televizi doopravdy potřebuje? Nikdo. Stejně tak ale nikdo k životu nepotřebuje YouTube.

7 Zabíječka tulipánů Zabíječka tulipánů | Web | 18. října 2015 v 13:02

Každopádně sdílím slečnin názor na tetování.

8 Miloš Miloš | Web | 18. října 2015 v 14:37

Blogerku jsem zatím vůbec nezaregistroval, i když podle členství v AK by měla být viditelná, zřejmě nicky mění rychlostí světla :)
Rozhovor je docela zajímavý, jen nechápu otázku (a už vůbec ne odpověď) na design.
"Design je důležitý. Stejně jako si nekoupím knihu s laciným obalem, protože v 98% bude laciný i vnitřek, tak nebudu číst blog s designem, co se mi nelíbí."

Takový názor mně přijde hodně povrchní. Mezi nejlepší blogy na tomto serveru patří blogy, jejichž design se blíží základní šabloně (King Rucola, TlusŤjoch, Malkiel, dlouho takový měl i Čerf), velmi jednoduchý design mají i zajímavé mladé blogerky Bloud, Grumpy, Marta, userka, ...
A kupovat knížky podle obalu? Pochopil bych to v předškolním věku.

9 Sigmund Werther Sigmund Werther | Web | 18. října 2015 v 15:59

[8]: To s tím designem mě také poněkud zarazilo. Když už jsme u těch knížek, tak přiznávám, že když jsem v knihovně a nehledám nic konkrétního, hodně se řídím obalem, ale s kvalitou knihy to podle mého názoru nemá vůbec nic společného (navíc obálku většinou nevybírá autor, ale nakladatel).
U blogů je podle mě design důležitý v tom smyslu, že nesmí odrazovat od čtení. Myslím to tak, že asi moc dlouho nevydržím číst článek napsaný drobným červeným písmem na jasně zeleném podkladu. Osobně si u designu myslím, že v jednoduchosti je síla. Když má někdo hezký blog, je to plus, ale ne hlavní kritérium toho, jestli mě blog zaujme nebo ne.

Jinak slečnu jsem zatím nezaregistroval, ovšem jsem tu dost krátce. Na její blog se určitě někdy rád podívám.

10 Kitty Kitty | E-mail | Web | 18. října 2015 v 16:02

Povídání o tobě mě zaujalo, jdu tvůj blog okouknout. Zatím jsem se s tebou nikde nesetkala. Taky nečtu všechny a ty jsi pro mě "mlaďoch", i když asi píšeš zajímavě.
S rejstříkem návštěvníků to mám asi taky tak. Nový rozumný či vtipný potěší, reklamky naštvou. Standovi děkuju, třeba pro mě osobně ulovil "zlatou rybku". Zdravím oba a přeju pěknou neděli :-)

11 Grumpy Grumpy | Web | 18. října 2015 v 17:47

Tuto blogerku znám, ačkoliv nejsem pravidelným návštěvníkem. Píše zajímavě, ale většinou o tématech, která mě tak nějak míjejí. Čas od času se nicméně zastavím a počtu si.

Rozhovor je zajímavý, některé věci mě však udivují. Stejně jako někteří ostatní jsem se zastavila nad zmínkou o designu a mazání komentářů. Design je nedílnou součástí blogu, ale co je podle slečny laciné? Je jasné, že když má blog moc zářivé barvy nebo nečitelný text na strakatém pozadí, tak to asi spoustu lidí odradí, ale nečíst blog jenom proto, že jeho design není úplně "můj šálek čaje" mi přijde trochu hloupé. A mazat komentáře, se kterými nesouhlasím, je taky zvláštní, ale každý ať si na svém blogu dělá co chce. Sdílím ale stejný postoj k moderovaným komentářům - diskuse pak působí irelevantně.

12 Žeby... žebyjá? Žeby... žebyjá? | 19. října 2015 v 7:13

Bože, že se tady nerozběhne stopadesátá debata na téma "jak je povrchní soudit blogy podle vzhledu," řekni, že ne...

Karmu čtu ráda, byť se dost často názorově rozcházíme - její blog má totiž něco, co spoustě blogů chybí, a to je osobnost. Těžko se to popisuje, ale je to prostě to něco, co na její blogy přitahovalo lidi i když je měnila "jako ponožky." Něco, podle čeho ji člověk poznal. Od tý doby, co jsem zmizela z blogosféry, čtu pravidelně jen pár blogů a ten její je na popředí - možná i kvůli dobrýmu designu ;-)  ;-) muhehe

13 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 21. října 2015 v 12:14

Tak zatím jsem přečetla jen půlku rozhovoru, zato se v mnoha ohledech (cca 75 %) v odpovědích "vidím" v době, kdy mi bylo 19 let. (Dneska mi je 60.)
Až dočtu, tak jistěže z pohledu svého věku zkritizuju; ale to, co jsem zatím přečetla je dobrý a fajn.

14 Kerr Kerr | 23. října 2015 v 16:11

Já teda blogerku Karmu neznám, ale přijde mi celkem sympatická- sice se se všemi jejími názory neshoduji, ale v některých se naopak nacházím docela přesně .)

15 Nami Nami | Web | 31. října 2015 v 21:07

Televize? Co to je? Ne vážně, on ještě nekdo pochybuje o tom, že telku dneska sleduje o hodně, hodně míň mladých lidí než dříve?

16 Kiťa Kiťa | Web | 1. listopadu 2015 v 0:38

To striedanie blogov máme spoločné :-) . Som rada že nie som jediná.

17 wecreateyoutoo wecreateyoutoo | E-mail | Web | 1. listopadu 2015 v 15:31

Dle jejího způsobu vyjadřování je to moc sympatická slečna s vytříbenými názory :-)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama