ANKETA: Nabídl vám někdo spolupráci?

9. října 2015 v 10:00 | Standa |  Ptáme se vás
Článek z pravidelné rubriky Ptáme se vás zjišťuje zkušenosti a postoje našich blogerů v otázce, která podle všeho nabírá na významu. Žijí místní blogeři v závětří obecných trendů, nebo i sem dorazilo psaní článků takříkajíc "na objednávku"?


Četl jsem nedávno na Mediáři zajímavý článek Firmy oslovují bezmála polovinu českých blogů, podle něhož se české blogy profesionalizují: firmy nabízejí blogerům své výrobky a zvou je na akce. Článek je výstupem výzkumu Blogbarometr 2015 agentury Donath Business & Media a člověk se v něm dočte spoustu zajímavých věcí. Třeba co firmy blogerům nabízí, jaké benefity taková spolupráce blogerům přináší nebo jaké je věkové a zájmové složení blogerů.

Výzkum byl prováděn na vzorku 482 blogerů respondentů z řad českých blogerů a blogerek, takže by stálo za to vědět, jestli se mezi nimi objevili i nějací blogeři z Blog.cz, resp. jestli lze na ně zjištěné výsledky také vztáhnout. Třeba ta informace o poměru pohlaví (81,6 % blogerů jsou ženy a jen 18,4 % muži) nebo o tom, že blogeři nejčastěji zveřejní několik nových článků měsíčně, myslím na Blog.cz sedne velmi dobře.

Zajímavé jsou mimochodem ty benefity, které už tak nějak předznamenávají, jaký typ blogů firmy budou ke spolupráci oslovovat nejčastěji: vzorky zdarma, pozvánky na akce, přímé platby, smluvní bannery. Se vším tím se přece už dávno setkáváme u kategorie blogů, které na Blog.cz říkáme Krása a móda. I ve výstupech výzkumu je upozorněno, že na skutečně podstatné příjmy dosáhne jen několik procent členů aktivní blogosféry (převažují mezi nimi blogy s více než 10 000 unikátními návštěvníky měsíčně v oborech móda a kosmetika).

Znamená to, že se mezi blogery otevírají postupně nůžky, kdy jsou zde na jedné straně amatérští nadšenci, kteří blogují čistě pro radost, a na druhé straně profesionalizující se fashion a beauty blogerky, kterým blog přináší benefity? Otázek, které se vnucují, je mnohem víc:

Reflektuje ten výzkum skutečně reálné poměry mezi českými blogery, nebo ukazuje jen nejviditelnější špičku ledovce (nejúspěšnější blogery, kteří se postupně profesionalizují), protože naprostou většinu blogů tyto trendy míjí?

U kterých kategorií blogů dává spolupráce s firmami největší smysl, a kde si ji naopak vůbec nedovedete představit?

Přijdou vám zjištění výzkumu pozitivní, nebo naopak negativní, a proč? Jak moc to sedne na vás? Máte osobní zkušenosti s nabídkou od firem? Pokud ano, o jakou nabídku se jednalo? Pokud ne, měli byste o to sami zájem? Myslíte, že taková spolupráce přináší firmám hmatatelné výsledky, nebo možnosti blogerů přeceňují a jedná se o nafouklou bublinu, která časem praskne? A v neposlední řadě: co byste dělali, kdyby vám někdo nabídnul hodně peněz za to, abyste napsali o něčem, co se vám hodně nelíbí?

Hlasujte v anketě pod článkem a podělte se o svůj názor v komentářích, je to velmi zajímavé téma k diskusi, které se dá probírat z mnoha stran. (Protože podle mě to tentokrát není ani tak o tom, jestli je "správné" psát PR články - což je otázka, který dlouhodobě blogery na Blog.cz hodně polarizuje - ale spíše o tom, jestli jsme skutečně svědky těch rozvírajících se nůžek mezi blogery-amatéry a blogery-profesionály).

--

Čtěte k tématu:

 

14 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 9. října 2015 v 10:50

Já bych měla zájem o spolupráci s restaurací u Bansethů, ale hmatatelný výsledek bych z toho měla asi jenom já.

2 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 9. října 2015 v 11:18

No, kdyby se mi to hodně nelíbilo, tak asi nic. Ale taky záleží co. Kdyby mi nabídli hodně peněz za dobrou recenzi na blbou knížku, tak bych to možná dokázala napsat víceméně neutrálně (nedokázala bych přímo chválit), kdyby mi nabídli spoustu peněz na dobrou recenzi na krém, po kterém mi naskočil ekzém, tak je pošlu do pr, protože bych nemohla chválit něco, co je mi fakt doslova proti srsti, to je jak kdybych měla napsat pochvalnej článek o aktivistech za zákaz potratů. Nějakou hranici má každej. Ale nejsem proti psaní za odměnu, kdyby šlo o obor, co mě baví, zkusila bych to, přesně do chvíle, kdy bych musela vystavět z ho*na věž, ale leda za peníze, o vzorky ani pozvánky nebo poukázky bych žádnej zájem neměla, za to si nekoupím, co potřebuju víc. Ale jelikož návštěvnost nemám, stejnak mi nikdo nic nenabídne, takže nemusím řešit :D Jednou mi akorát nabídli spolupráci na jiném webu, než je blog, a tam působím, ale nebylo to kvůli blogování a nejsou to recenze nebo názory na něco, takže se tam nedá zaplatit postoj ani chvála.

3 Čerf Čerf | E-mail | Web | 9. října 2015 v 11:56

[2]: Je mi celkem jedno, jak se rozevírají jaké nůžky. Mám poměrně jasnou představu o tom, jak má můj blog vypadat a o čem a jak chci a budu psát, a nenechám si do toho mluvit někým, komu jde jen o to, aby do textu co nejlépe a nejnenápadněji zabudoval reklamu na své výrobky, a myslí si, že když zatřese plným prasátkem, vrhnu se mu nadšeně kolem krku. Sice je to takovým lidem většinou stejně jedno, ale těší mě ukázat jim, že se ve své představě o nekonečné síle peněz mýlí :-).

4 surpan surpan | E-mail | Web | 9. října 2015 v 12:01

Pár lidí mi už psalo, ale chci zůstat objektivní, hlavně u recenzí. Napsat to, co si o výrobku myslím podle mých skutečností a ne něco lidem nalhávat. Dokonce mi nedávno paní pochválila i recenzi na vysavač, že si pak podle mě vysavač koupila a je spokojená. a o tom to je. To by musel být hodně dobrý výrobek, abych ho zrecenzoval.

5 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 9. října 2015 v 12:25

[3]: No moje nůžky se rozevíraj celkem dobře, ale zase nejsou moc povolený, aby potřebovaly utáhnout, a ostrý jsou taky dost, tudíž pohoda... jinak nevím, co já s tím? :D

6 Čerf Čerf | E-mail | Web | 9. října 2015 v 12:30

[5]: Vidím, že jsem se uťuknul a svůj komentář jsem přisoudil jako reakci k tomu tvému, zatímco se měl vztahovat jen k článku. Omlouvám se a držím palce, ať se všechny nůžky rozevírají právě tak, jak mají :-).

7 Miloš Miloš | Web | 9. října 2015 v 12:58

Mně nabízeli 3-krát, abych za odměnu do článků (zřejmě cestovatelských) začlenil propagaci jedné pojišťovny a pak ještě něčeho, o čem ani nevím, co to mělo být. Vždy to končilo tím, že se mám ozvat na mail a dohodnou se podrobnosti. Já jsem ale nikam nepsal, protože o to vůbec nemám zájem. Nechci do článků vkládat, co tam nepatří. Reklam je už tak dost kolem nich.

8 Ducii Ducii | 9. října 2015 v 13:03

[1]: Tak to bych brala taky všema deseti :-) Ta jejich kachna!

9 Fibian Fibian | Web | 9. října 2015 v 13:04

Kdyby mě oslovili s něčím, co by nebylo úplně pitomý nebo proti mému přesvědčení, tak bych se tomu rozhodně nebránila. Troufnu si říct, že bych to uměla "prodat", dost mě zajímá copywriting. Ale rozhodně mi nic takového nehrozí, protože nemám beauty ani fashion blog.

10 fakynn fakynn | E-mail | Web | 9. října 2015 v 13:07

Já po žádných spoluprácích netoužím, ani nemám blog ve směru, o který by měl někdo zájem, ale myslím, že bych neodmítla, kdyby mi někdo nabídl peníze za to, abych napsala nějaký článek, o nic nejde a taková brigádka v pohodičce. :D Ale kdybych měla psát jen články za peníze, tak nevím, asi by to bylo super, dostávat zaplaceno za něco, co člověka baví, ale úplně bych zničila svůj krásný koníček a myslím, že to by mi za to nestálo.

11 Terka Terka | E-mail | Web | 9. října 2015 v 13:09

[9]: Nemyslím si, že by to byla výsada pouze beauty a fashion blogů. Už jen vzhledem k tomu, že já ho v této kategorii nemám, a přesto se mi dostalo již dvou nabídek. :-) Myslím, že tobě by časem mohli nabídnout něco, na co se na blogu specializuješ. Co jsem se dívala, píšeš velmi poutavě a určitě se časem nějaká ta nabídka objeví. :-)

12 Sentencia Sentencia | Web | 9. října 2015 v 13:11

Podle mě je tahle spolupráce přínosná pro obě strany - obchody mají reklamu, blog svým způsobem taky a bloger si ještě přijde na nějakou "odměnu". Trochu jinačí kategorie jsou blogy, které se vyloženě specializují na kosmetiku a módu, tam je těch možností asi nejvíce. Když je recenze objektivní a bloger se i přes benefit "zadarmo" nebojí napsat pravdu, tak proč ne? Kolikrát se tak dostane k věcem, které by si jinak nepořídil. Já byla takto oslovena asi 2x a pokaždé jsem si mohla za recenzi stránky, jejích produktů a dosílkové služby, vybrat nějaký výrobek do stanovené hodnoty.

13 Fibian Fibian | Web | 9. října 2015 v 13:39

[11]: díky za povzbuzení, to je milé, tak uvidíme :-)

14 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 9. října 2015 v 13:50

Na svém blogu dávám pouze reklamu na JV King Rukolu (nechť nám žije věčně) http://nivnice.blog.cz/
a to bez nároku na odměnu.
Neboť král je král.

[1]:
Tam sedával Hašek.

15 Terka Terka | E-mail | Web | 9. října 2015 v 14:40

[13]: Nemáš za co. :-)

16 Wye Wye | Web | 9. října 2015 v 15:05

Jednou mi nabídl spolupráci nějakej eshop s erotickejma pomůckama, to jsem se celkem pobavila :'D

Jinak mám zkušenosti se spoluprácí s pár nakladatelstvými a knižními eshopy, od kterých čas od času dostanu recenzní výtisk nějaké knihy. Tenhle systém se mi líbí a myslím, že je užitečný pro obě strany - já mám knihu a oni recenzi (ať už kladnou nebo zápornou, zkrátka risk je zisk, znáte to, a i špatná reklama je pořád reklama, že :D).

17 David David | E-mail | Web | 9. října 2015 v 15:19

Byla mi nabídnuta nějaká spolupráce s vidinou výhodných benefitů, ale tiše jsem to odmítl.

18 Dragell Dragell | Web | 9. října 2015 v 15:21

Už když jsem blogovala tady, tak jsem měla několik nabídek na spolupráci a po přesunu na nový web se to zlepšilo. Zatím se mi poštěstilo spolupracovat v okruhu knih, filmů a společenských her - takže není to jen o beauty a fashion blozích. A vždy to bylo produkt za recenzi - tedy žádné peníze a žádná vynucená kladná recenze, jak si tady asi mnozí myslí (což mě překvapuje).

19 Illumináti Illumináti | Web | 9. října 2015 v 15:26

wow
      such spolupráce
much firma
                  so blog.cz
           8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

20 slunecnyden slunecnyden | Web | 9. října 2015 v 16:11

Já jsem chvilku psala amatérsky, ale za peníze. Psala jsem na stránky jedné organizace články, nejdříve zadarmo a pak mi byl nabídnut honorář. Ve smlouvě nebylo vymezeno o čem blogovat, ale samozřejmě jsem se snažila držet se toho, o čem stránky byly. Teď mi většinu času zabírá můj blog tady. Psán sice zadarmo, ale s radostí. :-)

21 Dominik Landsman Dominik Landsman | Web | 9. října 2015 v 19:04

No asi takhle. Stává se celkem často, že někdo otravuje, že jestli si může dát na můj blog Deníček moderního fotra nějaký banner, že dostanu potom procenta z prodaného zboží, který si někdo koupí proklikem z mýho blogu. Dále jsou samozřejmě nabídky, že bych se mohl o jejich produktu zmínit v článku (nejlépe i s odkazem) a že mi jako úlitbu pošlou třeba dudáka nebo nějakýho plyšovýho ksindla.
Byl tu dokonce střelec, který chtěl, abych sdílel videa a psal k nim nějaký zajímavý text. Každý týden jedno video za krásnýho litříka měsíčně. Nabídka jak hrom.
Další jsou produkt články. Tedy, že napíšu dlouhou recenzi na jejich produkt, připojím odkaz a oni mi pak ten produkt nechají. Udělal jsem to jednou pro jednu firmu, která mi za to slíbila, že mi zpropaguje knížku. Knížku mi nezpropagovala, takže další supr kšeft.
PR články píšu, ale na blog je nesdílím. Prostě jim něco napíšu, pošlu, oni mi pošlou peníze a můžou si s tím článkem dělat co chtějí.
Zrovna dneska mi přišla nabídka od slevomatu zase na banner a proklik a spousta peněz z provize, děsná vata, do konce života nohy nahoře, válení se na pláži, vlastní jachta, vila a popíjení drinků. Lákavé, ale kašlu na ně.
Jinak samozřejmě za prachy píšu jinam. Źivím se tím. Díky blogu. Ale na svým blogu mám reklamu jenom svojí a samozřejmě i ten nesmysl proklik přes seznam, nebo google, co tam máme všichni, co ale neovlivníme a reklamy si tam mrská blog.cz (Nemám jim to za zlé. Přece to tu neprovozujou jen tak pro dobrý pocit. Rodinu nakrmí láskou a podobně)

22 Mersmerize Mersmerize | E-mail | Web | 9. října 2015 v 19:13

Já mám na internet-blogové reklamy neutrální, spíš kladný názor. V dnešní době už je hlavním lákadlem a komerčním prostorem pro reklamy hlavně internet a blogy konkrétně. Proč? Protože to je pro firmy a podnikatele neuvěřitelně levné, narozdíl třeba od TV spotu, za který musí zaplatit i v řádu statisícikorun, i milionů. Na blogu buď dají na vyzkoušení produkt, nebo něco málo zaplatí a udělá to taky dost. Hlavně třeba pro takové e-shopy je to mnohem výhodnější, je to totiž jeden ze způsobů, jak si zlepšit pozici ve vyhledávačích a získat tak více zákazníků a to vám TV neposkytne.

Podle mě je v pořádku, když bloger bere peníze nebo produkty, testuje, zkouší, píše, ale vše má svoje hranice. Stejně jako se mi nelíbí, když se nějaký herec/modelka zaprodá např. kosmetické značce a říká jak je perfektní (alespoň pokud lže a dělá to jen pro peníze), nelíbí se mi, když bloger chválí něco jen proto, že to dostal zadarmo. Co ale musím říct je to, že podle mého názoru ti lepší, schopnější a ambicioznější blogeři s propracovanými blogy a úžasnými nápaditými články se nenechají jen tak uplatit. Když někdo tvoří blog pro radost (a nemusí to být JEN pro radost, benefity jsou fajn), vybírá si a to pečlivě. Pokud mu někdo napíše, dohodne podmínky a na rovinu řekne, že i kdyby mu produkt který mu firma poslala nevyhovoval, napíše to a tečka. (příklad). V dnešní době je neuvěřitelné množství blogů a když se člověk zaprodá, čtenáři si většinou všimnou a náležitě to ocení (negativně samozřejmě) a při takové konkurenci - vážně stojí za to riskovat, že člověk ztratí čtenáře kvůli jedné hloupé spolupráci?

Na druhou stranu je to občas problém, hlavně u mladších ročníků (ale nechci ukazovat ani úplně zobecňovat, výjimky jsou všude), které si často založí blog právě a jen s vyhlídkou na spoustu peněz a benefitů. Už kolikrát jsem se setkala s dotazem, jak udělat, aby firmy samy nabízely spolupráce a jak rychle začne blog vydělávat apod. Tak jako tak si myslím, že to na blogu a i blogerovi bude poznat.

Já třeba vítám formu reklamy v podobě "dáme ti produkt, napiš co si o něm skutečně myslíš, tady máš odkazy, které do článku umístíš". Většina lidí si totiž myslí, že inzerentům jde hlavně o to, aby bloger napsal tu nejlepší recenzi, aby produkt vychválil až do nebe a přesvědčil čtenáře, aby si danou věc koupil, protože bez ní nemůže žít. Ve většině případů to ale tak vůbec není. Často jsou rozhodující právě a jen ty odkazy umístěné blogerem v článku. Ty zvýší počet zpětných odkazů, pozici ve vyhledávačích a to zapříčiní i vyšší návštěvnost daného e-shopu, i bez toho, aby někdo tu recenzi skutečně četl. Samozřejmě to ale nejvíc funguje na samostatných doménách s vyšším page rankem. Pokud si odkaz umístí někdo, kdo má na hlavní stránce deset tisíc odkazů na spřátelené blogy, pět tisíc odkazů na oblíbené e-shopy, hodnota jednoho odkazu tím klesá. Proto si e-shopy nejčastěji na tyhle recenze vybírají samostatné domény, které nerozdávají odkazy na přání, ale vědí, jakou mají v dnešní době hodnotu. Proto je často jedno, jestli bloger napíše o produktu zda je stupidní nebo skvělý - to, za co si zaplatí nebo za co produkt pošlou je odkaz v recenzi, ne názor.

Ale jak píšu, není to tak vždy. Záleží na konkrétním případu.

23 Gil Gil | Web | 9. října 2015 v 19:17

Oslovili mě z knižního e-shopu, kde si můžu zdarma vybrat knihu jakou chci a napsat o ní recenzi. Ale zatím jsem se do toho nepustila. Ale napsala jsem jim úvodník o buddhistické filozofii a nic jsem za to nechtěla.

--

Pochválit za peníze něco, co se mi nelíbí, bych samozřejmě neuměla.
V opačném případě (pochválit něco, co skutečně miluji a stejně jsem o tom chtěla napsat) by to šlo, aspoň bych měla peníze na všechny char. projekty, kam bych ráááda přispívala :D

24 Opica Opica | Web | 9. října 2015 v 20:18

Nejvíc mě štvou recenze na věci z postovnezdarma.cz, protože valná většina zboží na stránkách jsou naprosté šunty, co by si dané slečny nikdy nekoupily, ale když to dostanou zadarmo, tak přece pochválit musí... Bleble :-P

25 surpan surpan | E-mail | Web | 9. října 2015 v 20:58

[24]: Jn, to jsem už taky viděl. Je to pecka, kvalitní a levné zboží největší kvality :-D

26 Katka Katka | E-mail | Web | 9. října 2015 v 21:18

Mně párkrát přišel mail s nabídkou, která ale byla výhodná jen pro druhou stranu. Měla jsem si dát na blog banner a samozřejmě nic z toho nemít, kývla jsem jen na jednu nabídku, pokud by na ten banner někdo kliknul a na stránce si koupil zájezd, tak bych z toho něco málo měla, moc dlouho mi to ale na stránce nevydrželo. Pak mi nabízeli, že by mi na blog jednou měsíčně psali článek a v něm by byly odkazy na jejich stránky.

27 surpan surpan | E-mail | Web | 9. října 2015 v 21:48

[26]: Takové jednostranné nabídky jsou super :-D Dejte si na Váš blog, který léta budujete nás banner, ze kterého my budeme vydělávat a Vám za to úpřimně poděkujeme :-D
To jsem taky už jednou zažil, nějaký eshop s knihami. Paní se hrozně divila, proč do toho nejdu :-D

28 Vlasta Vlasta | E-mail | Web | 9. října 2015 v 22:32

Já spolupracovala s mnoha nakladatelstvími, ale je to časově náročné, takže teď už čtu knihy zase jen vlastní.. :-)

29 Katka Katka | E-mail | Web | 9. října 2015 v 22:48

[27]: Já na to ani nereagovala, upřímně řečeno, nedovedu si představit, že jim na to někdo řekne ano. Já ráda podpořím nějakou stránku, která by se mi líbila, ale tohle? Kdyby aspoň něco symbolického nabídli.. Ale evidentně to prostě zkouší :-D

30 Míša Míša | E-mail | Web | 10. října 2015 v 1:03

Ano, občas mi někdo něco nabídne. Nepsala bych o něčem, co by nezapadalo do kontextu mého blogu a o něčem, co by bylo proti mému přesvědčení.
Jinak, v posledních asi třech měsících mi přišlo několik mailů na umístění reklamy nebo banneru, kde mi zaplatí podle počtu mých návštěvníků. Byly si dost podobné a připadaly mi jako spamy, na ně jsem teda ani neodpovídala.

31 T(h)om T(h)om | Web | 10. října 2015 v 5:06

Těch nabídek bylo docela hodně. Většinou po mě firmy chtějí, abych jim na blogu udělal banner či odkaz a nabízí třeba provizi z každého prodeje, který se uskuteční po kliknutí z mých stránek. Pak jsou tací, kteří žádají uveřejňování PR článků na jejich výrobky nebo služby. Já tyhle nabídky vždycky a z principu odmítám, protože blog mám jako zábavu pro potěšení a nemám chuť zaprodávat jeho obsah nebo vzhled.
Druhou stranou mince jsou žádosti o fotografie, kterým rád vyhovím v 99% případů. Pár fotek se objevilo v časopisech, na různých jiných webech, chtějí je do knih, a teď snad jedna bude dokonce v učebnici fyziky pro ZŠ, takže T(h)om se dostal do učebnic :-D To už ale zřejmě není ten druh spolupráce, o němž je tu řeč.

32 Gartouzek Gartouzek | E-mail | Web | 10. října 2015 v 8:12

Zajímavé téma. Že se komerce zajímá o naše blogy, to jsem již zjistil. Na google mi vyskočila stránka, kde registrují, že pod heslem "bodave bolesti nartu" otevřelo 26 návštěvníků moje stránky.  Nabízejí tam můj blog ke komerčnímu využití bez mého souhlasu. Jak je vidět, i s našími blogy, i s jejich názvy, se dá obchodovat bez našeho souhlasu.
     Vše dobré, co vezmou do rukou "hyeny", začnou měnit ve špatné. Přemíra reklam vytváří informační šum a výzkumy ukazují, že to rozvíjí roztříštěnou pozornost. Roztříštěná pozornost je jedna z příčin, proč přibývá studentů propadajících u maturit z matematiky. Nemiluji reklamy, které se vnucují, podvodné, které se skrývají pod pláštíky, atd.
    Mám své vlastní reklamu: "Víte, co spolehlivě zastaví padání vlasů? ... Podlaha, ta spolehlivě zastaví padající vlasy." ;-)

33 Gartouzek Gartouzek | E-mail | Web | 10. října 2015 v 8:17

Zatím mne nikdo neoslovil ohledně komerční reklamy. Moje témata nejsou reklamně zajímavá, a můj blog nemá velkou návštěvnost. Rozhodně se nechci stát otrokem reklam.

34 Terka Terka | E-mail | Web | 10. října 2015 v 13:01

[24]: Také s poštovným spolupracuji. Ony některé ty věci z té stránky vypadají pěkně, na fotce, ale když mi přišla první věc - náhrdelník se sovičkou - říkala jsem si, že to asi nebude všechno úplně v pořádku, protože právě tahle sovička měl pod okem takovou prasklinu, kterou jsem v recenzi samozřejmě zmínila. Nechci čtenářům nalhávat, jak je to všechno super, ale pokud se mi nějaký výrobek od nich líbí, proč ho nepochválit, že. ;-)

35 Kika Kika | E-mail | Web | 10. října 2015 v 19:01

zastávám názor, že každý má svou cenu :D  zatím jsem žádnou nabídku nikdy nepřijala, ale nevidím na tom nic špatného. Snem snad každého člověka je živit se, případně přivydělávat si něčím, co ho baví (a člověka co vede blog pravděpodobně blogování/psaní baví)

36 Jana Jana | E-mail | Web | 10. října 2015 v 19:35

Oslovilo mne již celkem dost firem na to,jak jsem neznámá. Přijala jsem jen jednu nabídku :) A i tak si připadám, že moje duše propadne ďáblu :) :-(  :-?  :-x

37 Markét Markét | E-mail | Web | 10. října 2015 v 20:54

Byla bych ráda, kdyby mně někdo oslovil. Ale nechtěla bych z mého poměrně málo navštěvovaného blogu udělat komerční závěs... :-)

38 Anchor Anchor | E-mail | Web | 10. října 2015 v 22:18

Tak kdyby někdo řekl, ať o tom napíšu (jenom tohle), tak bych o tom přece nemusela psát nadšeně... :-D Fajn, stejně bych asi zdroj příjmů upozornila, že nespecifikoval, jak se o tom můžu zmínit, a jestli na to tedy můžu napsat mírný hejt... :-D :D

39 xthoughts xthoughts | 11. října 2015 v 11:05

Ja by som veľmi rada mala nejakého sponzora

40 Kaččííí Kaččííí | 11. října 2015 v 20:04

Zatím mi nikdo nenabídl spolupráci, ale není všem dnům konec. :-) Nevím jestli bych nabídku přijala, kdyby mi byla nabídnuta. Záleželo by o jakou nabídku by se jednalo. Blog jsem si založila před 2,5 lety. A rozhodla jsem se psát o Fixních rovnátkách a tak pomohla všem co rovnátka čekají. Od listopadu 2014 píšu o všem možným a samozřejmě o rovnátkách. 1.1.2015 jsem vydala první video na YouTube kanále a vtom pokračuji do dnes. Moc mě to baví.

41 Aneta Aneta | Web | 11. října 2015 v 20:19

Já osobně dlouhodobě spolupracuji s pár značkami/firmami.Naštěstí mě nikdo nenutí, abych psala pozitivně, takovou spolupráci bych ani nebrala a nesouhlasila s ní. Díky spolupracím můžu testovat kupu kosmetiky, kterou bych si sama nemohla kupovat (přeci jen, tak bohatá nejsem), tím pádem mám na blogu co psát a čtenářkám tak nabídnout co nejvíce informací, srovnávat a poradit, co je dobré a co ne. :) A akce a různé události jsou zajímavým zpestřením života i blogu :))

42 Cinereo Cinereo | E-mail | Web | 11. října 2015 v 20:36

Ano, touhle cestou jsem se už dostala k vytváření promo článků soukromé firmě - nutno dodat, štědře placená proma. Taky mi byla nabídnuta účast na založení taktéž soukromého serveru s 30% podílem se vším všudy a minimální investicí z mé strany - tu jsem ale z časových důvodů musela odmítnout :)

43 Denda Denda | Web | 14. října 2015 v 19:13

Jednou mi nabídli spolupráci, ale trochu jsme si neporozuměli, takže jsem to nakonec nechala plavat. Ale chápu ty, co s nějakou firmou takhle spolupracují, když to pro ně má nějaký význam a za reklamu dostanou odměnu, tak proč ne, že? ;-)

44 Denda Denda | Web | 14. října 2015 v 19:15

[43]: vlastně musím se opravit, nabídku jsem dostala dvakrát, ta na kterou jsem zapomněla mě tenkrát silně rozlítila, protože já svou část dohody splnila, zato oni ne.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama