Generační konflikt na Blog.cz?

15. července 2015 v 15:45 | Standa |  Úvahy
Blog.cz odjakživa sázel na jednoduchost. Založit si zde blog bylo otázkou pár kliků myší, což v jednu dobu znamenalo raketový nárůst obliby vlastního internetového deníčku. Mít svůj blog bylo součástí image každého správného teenagera. Časy se ale mění, teenageři se postupně přeorientovali na Instagram, a blogy si ve stále větší míře zakládají senioři. Je jich už dnes na Blog.cz víc než teenagerů? A lze mluvit o generačním střetu mezi blogery?


Téma, o kterém by se dalo mluvit dlouho, takže za mě spíše jen pár postřehů. Obecně nemám rád obvinění, že Blog.cz protežuje teenagery před seniory. Není to pravda a nikdy nebyla. Založit si zde blog může každý a v minulosti jsme kupříkladu vyhodili z homepage i z administrace obrázek mladé holky s notebookem, který mohl v někom vyvolávat dojem, že cílovkou blogu jsou teenageři. Není to pravda - cílovkou Blog.cz jsou lidi, kteří chtějí mít zdarma vlastní jednoduchou webovou stránku a kteří upřednostňují jednoduché ovládání.

O tom, že jsem osobně blogery nikdy podle věku nedělil, svědčí skutečnost, že jste si zde mohli přečíst rozhovor s blogery všech věkových skupin - byly zde rozhovory s 10 letými dětmi i 70 letými seniory. Zájemce se snadno může přesvědčit nahlédnutím do rubriky Rozhovory. Taktéž do Autorského klubu měli senioři dveře vždy otevřené a dodnes jich tam spousta je.

Byl zde dokonce v minulosti pokus o to, aby zde blogující senioři měli vlastní rubriku. Vydupala si ji blogerka Edith Holá, rubrika s politicky korektním názvem Starší a pokročilí ovšem po pouhých třech článcích v tichosti vyšuměla do ztracena, protože se ukázalo, že tento koncept je neudržitelný. Za neúspěchem rubriky stálo mj. samotné zklamání její autorky, která náhle zjistila, že samotní blogeři - senioři nechtějí být zařazováni do škatulky "dříve narozených", za svůj věk se často stydí - a to především muži (na Blog.cz kupříkladu vystupuje jistý oblíbený bloger, který si velmi hlídá soukromí a jehož čtenářky by se asi divily, že mu je již 63 let), a sami jí náhle odříkali spolupráci. Jiný bloger, který si také velmi pečlivě tají svůj věk a skutečnou identitu, se dokonce urazil, že se jeho příspěvek ocitl v jednom článku "se samými důchodci", a požadoval jeho stažení.

Osobně mi bylo konce té rubriky celkem líto, protože jsem vždy věděl, že Edith má dobré srdce a myslela to dobře, ale to se trochu přepočítala. Ono totiž bohužel neplatí, že s přibývajícími léty člověk automaticky získává na lidských kvalitách. Mnohdy se naopak ukazuje, že starší zkušení blogeři, od kterých by člověk očekával už jistý životní nadhled a velkorysost, se v projevují jinak.

Otázka generačního konfliktu se nepříjemně aktualizovala v souvislosti s probíhající soutěží o nejkrásnější blogerku Blog.cz. Považuji za smutné, že někteří si zřejmě myslí, že mají nárok zúčastnit se každé soutěže, a pokud tomu tak není, jsou automaticky kráceni na svých nezpochybnitelných právech. S tímto uvažováním bychom ovšem byli na nejlepší cestě do pekel. Považuji přece za logické, že když je někde kupříkladu znalostní soutěž o broucích, a já s obtížemi poznám sotva mandelinku, nebudu se do takové soutěže hlásit.

Leč někteří blogeři usoudili, že se jim zřejmě děje nesmírná křivda, když se vyhlásí soutěž, v níž se hledá nejkrásnější blogerka, a vzhledem ke svému pokročilému věku nebo jiné objektivní překážce se jí tedy nemohou zúčastnit. Oblíbená výtka k soutěži zní: jak souvisí krása s blogováním? A pokud hledáte nejkrásnější dívku, proč uveřejňujete odkazy na jejich blogy, které jsou zde irelevantní?

Odpovědi na obě výtky jsou samozřejmě zcela jednoduché. Léto je obdobím hezkých dívek v plavkách a minisukních, a soutěže o nejkrásnější dívku jsou nesmírně oblíbené - dívky obecně soutěží rády a muži se na takové soutěže rádi koukají. Krása s blogem samozřejmě nijak nesouvisí a z pořádání takové soutěže nijak neplyne, že vzhled blogera souvisí s kvalitou jeho blogu. Svůj blog tu ale má spousta hezkých dívek, a právě pro ně je tato soutěž určena. Je to prostě soutěž a hra, která má nějaká pravidla a nějakou cílovku, pro kterou je určena. Pokud do této cílovky nepatříte, neopravňuje vás to cítit se ukřivděně. Bez důležitosti není ani to, že se pro takovou soutěž snáze shání sponzor, a já mám velkou radost, že se do této soutěže podařilo najít skutečně pěkné ceny.

Námitka vůči druhé otázce je ještě srozumitelnější. Odkazy na blogy soutěžících dívek zveřejňujeme z naprosto logických důvodů. Nejedná se o soutěž o LEDAJAKOU nejkrásnější dívku, ale o soutěž o nejhezčí BLOGERKU. Mít svůj blog je nezbytnou podmínkou pro účast v soutěži a blog každé dívky je součástí její vizitky, z níž si o soutěžících děláte obrázek. Podle čeho už budete hlasovat je na vás - někdo může hlasovat jen podle fotky, jiný to vezme podle sympatie k tomu, co dívky napsaly, další si otevře jejich blogy a dá hlas té, jejíž blog se mu líbí nejvíc, apod. Sto lidí, sto přístupů k hlasování. Tajit blogy soutěžících dívek by absolutně nedávalo smysl - už proto, že jedním z vedlejších efektů každé soutěže na Blog.cz je zvýšit účastníkům soutěže návštěvnost jejich blogů.

Na nevkusnou vlnu hejtů, která se na soutěžící dívky vyvalila, už se nemohla dívat jedna ze soutěžících - blogerka zaninka z blogu borntobebeautiful.blog.cz, a sepsala svou reakci, z níž přímo čiší taková ta upřímná naštvanost mladého člověka, kterého irituje, když je konfrontován s nepochopitelnou zatvrzelostí starší generace:




Myslím, že to napsala moc pěkně, obzvlášť tu pasáž, kterou jsem zvýraznil, a každý, koho se to týká, by se nad tím měl zamyslet. Je ostudné, když se soutěž, která má být v prvé řadě pro radost z mládí a krásy, zvrhává v žinantní ukázku toho, že tu zuří lítý generační konflikt.

Chcete důkaz? Není pro něj třeba chodit nijak daleko. Kromě Miss Blog.cz, kde to vyvěralo na hladinu s nezpochybnitelnou intenzitou, je jím narůstající frekvence článků na toto téma. Z poslední doby alespoň tři příklady. Bloger Blechovan ve svém článku Z generace na generaci mimo jiné vyjadřuje lítost nad tím, že média podle něj štvou mladé lidi proti důchodcům. Blogerka Antea mu ve svém článku Proti důchodcům nás neštvou média... oponuje a tvrdí, že si za to důchodci mohou sami. Otevřeně dokonce píše, že důchodce nemá ráda. (To mi skoro přijde neslýchané).

(Malá vsuvka. Všimněte si, že na internetu dnes můžete čím dál častěji narazit na lidi, kteří se otevřeně hlásí k něčemu, za co by se slušný člověk v minulosti spíše styděl, a určitě by se k tomu veřejně nehlásil. V souvislosti s uprchlíky kupříkladu čím dál víc lidí o sobě otevřeně píše, že jsou rasisti. Proč si to můžou dovolit? Protože díky internetu dobře vědí, že nejsou sami. A v množství je síla. Dřív, v offline dobách, by člověk neměl jak zjistit, že jsou někteří další lidé podobného názorového založení. Zato dnes se všichni sdružují kolem názorově spřízněných webů a skupin na Facebooku, a vyjadřují si vzájemně solidaritu a podporu. Napsat dnes "Jsem rasista" každému v pohodě projde, protože dobře ví, že to před ním napsala hromada dalších lidí).

Do třetice tu je blogerka Ellis a její článek s předlouhým titulkem O mizení mladých hlasů a postoje společnosti k současné dospívající generaci, v němž vyjadřuje rozhořčení z toho, že jejímu názoru je upírána váha jen proto, že je jí 15 let. Jeden bloger s čuchem na tento typ článků si ho neomylně našel a do diskuse pod něj napsal: "To, co prožíváš v tomto období, se odehrává prakticky po celou historii lidstva a říká se tomu "generační střet". Potvrdil tak roli, v níž v současnosti většina blogerů - seniorů vystupuje ve vztahu k těm mladším. Roli "staršího a zkušenějšího", který má potřebu ty mladé a naivní "poučit (záměrně píšu obojí do uvozovek, protože samotný věk podle mě nikoho automaticky neopravňuje k ničemu - je to jen číslo).

Není ale právě toto přesně to, kvůli čemu ten generační konflikt vzniká? Ta nevyslovená převaha, kterou se starší generace domnívá být obdařena ve srovnání s generací mladší, a která ji v jejích očích legitimizuje k tomu, aby ty mladší poučovala a kárala? Proč musí každý člověk nad 50 ve vztahu k teenagerům automaticky vystupovat v povýšené roli jako trapný fotřík z Pelíšků, namísto aby bral mladé lidi jako rovnocenné partnery?

Nejsmutnějším projevem této nadřazenosti je oblíbená cynická fráze, kterou blogerky 50+ s oblibou adresují teenagerkám: "Dřív nebo později na vás taky dojde a budete ošklivé a vrásčité jako my, pokud se toho vůbec dožijete." Neznám ohavnější věc, kterou můžete mladému člověku říci. Jistě, že nás to čeká všechny, ale jen proto, že vás to už postihlo, se mají ti mladší cítit nějak nepatřičně, že si dosud užívají svého mládí a krásy? Je snad krása hřích?

Jak jsem už napsal, teenagerů na Blog.cz bohužel ubývá, protože blogy mezi nimi vyšly z módy, a kouzlu blogů naopak propadá čím dál víc seniorů, kteří mají navíc dostatek volného času, aby se svému blogu mohli věnovat. Podívejte se třeba na nejdiskutovanější články - aby se tam člověk dostal, stačí mít pod článkem klidně jen 15-20 komentářů, tedy nijak závratné počty. A 15-20, to je přesně počet blogerů, které takový průměrný bloger - senior sleduje, a kteří mu pravidelně komentují články. Takže v typickém případě například jedna paní v důchodu vyfotí pár kytek na své zahrádce, 20 jejích vrstevnic jí k tomu napíše, jaká je to krása, až oči přechází, a nejdiskutovanější článek dne na Blog.cz je na světě. Že by člověk intuitivně čekal, že mezi nejdiskutovanějšími články to bude žít a budou se tam lidi hádat o politice apod.? Ach vy naivky. (O fenoménu jedné blogerky, jejíž články se každý měsíc stávají nejdiskutovanější na celém Blog.cz, jsem tu už psal).

Skončím tím, že se vrátím k slovům, která jsem zde už před časem sám použil v článku Otazníky nad budoucností blogů. Psal jsem v něm, že je možné, že totéž, co způsobilo na začátku raketový nárůst popularity Blog.cz, kde si mohl blog snadno založit kdokoli, může v budoucnu přivodit i jeho zkázu - a sice tu, že se všichni majitelé těch snadno založených blogů mezi sebou navzájem požerou kvůli generačnímu střetu.

Jak kdysi pronesl Anaximandros z Mílétu: "Z čeho je věcem vznik, to se jim stává i zánikem". Potvrdí se platnost této hluboké myšlenky jednou i na Blog.cz?
 

21 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Poppy Poppy | Web | 15. července 2015 v 16:43

Ještě by mě zajímalo, stěžuje si i mužská část osazenstva blogu na soutěž Miss blogu? Nebo jsou to převážně jen blogerky s vyspělou krásou, kterým tato soutěž vadí?

2 dobry-jmena-uz-jsou-pouzity dobry-jmena-uz-jsou-pouzity | E-mail | Web | 15. července 2015 v 17:00

Mrmlání nad soutěží Miss, i Miss samotná šla nějak mimo mě, ostatně, ačkoli na to byla upoutávka na titulce, ten, komu to rvalo žíly, na to klikat nemusel. A ke střetu generací na blogu - já v tom nevidím žádnou katastrofu, nic špatnýho, co by dohnalo blog do hlubin pekla. Naopak, střet názorů je to, co spolehlivě rozproudí diskuzi a to u blogu nikdy není na škodu...

3 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 15. července 2015 v 17:02

Staníku, ten článek se mi zdá zbytečně dlouhý. Nemohla jsem se dočkat konce.

Na seniory, na blogu.cz mám svůj názor. Na ženy tedy ne ale na muže ano. Proč si muži senioři tak tají svůj věk? Několikrát jsem si všimla, že staříci velice rádi komentují zvrhlejší články. O sexu apd. Rádi komentují na svůj věk...oplzle. Např. v případě 'Kreperáta' nebo-li Pavla. Ten má dle všeho velikou slabost pro mlaďoučké masíčko takže se nedivím, že tají svůj věk. Já jsem se zděsila když jsem zjistila že někdo jeho věku komentuje a píše jako nadržený, nevyřáděný třicátník. Když mi komentoval články, skutečně jsem neměla tušení o faktech a považovala jsem ho za mladého. Ale vsadím se, že to dělá více mužských seniorů. Oplzlé laškování s mladicemi.

Co se týká soutěže krásy, myslím že ikdyby soutěžila seniorka mezi mladýma moc šancí by neměla. 99% můžu se ohlédne za mládětem v plavkách než za seniorkou. Kdyby to byla soutěž seniorů, zase to bude ' Bože kdo se na ně má dívat? To nemůžete udělat soutěž mladých? '. Lidi si vždycky něco najdou. Nechápu proč se tolik řeší krása a blogování. :-?

4 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 15. července 2015 v 17:04

* Jen ještě polodotaz. Hádám, že na tu soutěž si stěžují především seniorky ne senioři. Ti nad kráskama nepochybně slintají po klávesnici.

5 userka userka | E-mail | Web | 15. července 2015 v 17:23

Já mám starší blogery ráda, ale je fakt, že jediný, kdo se z nich dá považovat za seniora, je King Rukola. Nevíte o něm mimochodem  někdo něco? Starší blogeři i blogerky mají životní rozhled a taky se nad spoustou věcí nepozastavují, protože už "vědí své". Já vím, že tvářit se jako zkušený lektor života a nutit to mladším, není pro dospívající zrovna příjemné, ale stejně cítím určitou pokoru. Sama si jsem vědoma toho, že v 15 letech jsem si myslela něco úplně jiného, než když mi bylo 20. A teď, když jsem ještě starší, si zase myslím něco jiného.
Nevystavovat svou životní zkušenost na odiv, je správná cesta starších, ale zachovávat určitou úctu ke starším, je zase správná cesta mladších.
Aneb moje milovaná OHLEDUPLNOST.
Co se týče přímo soutěže o miss blogu, nečetla jsem všechny tamější komentáře, ale když to vezmu horem dolem, nezdálo se mi, že by tam probíhala nějaká nepatřičná diskuze (ve smyslu generačního střetu a hádek). Sama jsem se vyjádřila ve smyslu, že když jde o miss, hodnotím krásu a blog mě nezajímá. Všechny soutěže o miss krásy mají být povrchní a mně se to tak líbí.
Celý tenhle (dost dlouhý) článek se mi zdá tak trochu vyhrocující něco, co vůbec problémem nebylo.
Nějaká starší blogerka pod články o miss blogu psala, že poslala svou fotku. Bude tam vůbec? Na tu se těším, má můj hlas z recese ;)

6 Sugr Sugr | E-mail | Web | 15. července 2015 v 17:23

Odstavec ve kterém Stando píšete o nejsmutnější "cynické frázi..." (čtvrtý odstavec ze spoda) seniorek vůči mladým děvčatům, jste napsal tak pravdivě, že nemohu než s vámi souhlasit.
Po tomto článku se asi na vás Stando snese sprška negativních komentářů od seniorů, držím vám palce, abyste to ustál! ;-)
Já osobně jsem v soutěži o které píšete hlasovala pro mladičkou blogerku, kterou znám nejen z fotky, kterou má na svém blogu, ale i z jejího pěkného psaní už pěknou řádku let. :-)

7 Pufflie Pufflie | E-mail | Web | 15. července 2015 v 17:24

Já, abych se přiznala, tak jsem si zatím výrazného generačního střetu mezi blogery nevšimla a to se snažím sledovat opravdu mnoho blogů a občas zavítat i na ty neznámé. No, alespoň jsem se něco dozvěděla a mám co číst (odkazů na jiné blogy v tomto článku rozhodně nebylo málo :-D )

Říkám si ale, nevzniká většina problémů  kvůli touze po vyšší návštěvnosti? Myslím si, že více komentářů se objeví spíše u nějakého toho hejtovacího článku. Ano, někdo má opravdu takový názor, ale většina z dalších blogerů začne nějaký z pobuřujících či agresivních názorů šířit jen proto, aby měli více komentářů. To mi přijde "trošku" ubohý :)

Co se týče Miss.blog.cz, pokud vím, tak horní věková hranice stanovena není, tak na copak si stěžujou? Myslím si, že by se tam teoreticky mohla dostat i nějaká čtyřicítka (v případě, že o svůj vzhled pěkně pečuje), třeba by měla i oblíbený blog a měla šance vyhrát. (Tím ale nechci říct, že ženy ve věku čtyřiceti let jsou seniorky, to byl jen příklad - aby mě tu hned někdo neobvinil :-D  :-D ). Každopádně jim nikdo vyloženě nezakazuje, aby se přihlásili, tak tu o nějaké diskriminaci nemůže být řeč. A když se přihlásí a nedostanou se, tak to prostě znamená, že se našlo 10 dívek, které jsou hezčí, než ony. Musí kvůli tomu potom být tolika hádek?
Já mám asi co říkat, taktéž jsem se zatím do prvního ani druhého kola nedostala. Mám se kvůli tomu snižovat k psaní kritizujících komentářů či článku, kde obviním celý svět z toho, že jsem nebyla vybrána? :-D

8 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 15. července 2015 v 17:48

"To, co prožíváš v tomto období, se odehrává prakticky po celou historii lidstva a říká se tomu "generační střet". S tímto nejmenovaným blogerem ( :-D ) jsem se téměř nikdy neshodl v ničem a dost lidí to ví, nicméně zde musím výjimečně souhlasit. Já jsem jen o pár let starší než blogerka, která ten článek psala a stejně musím souhlasit s předešlým. Tohle jsme si přece prožili v patnácti letech všichni. Všichni jsme si mysleli, že změníme svět, ale pak přišli ty první náznaky toho, že všechno nebude tak, jak chceme my. To s akceptováním názoru nemá, co dělat, tady jde o uhájení si svého názoru. To je dost rozdíl. Stejně jako ty články o důchodcích, kdy mi přijde, že si lidé v mém věku myslí, že jenom jim patří svět a ostatní ať se uklidí někam do kouta. Stejně jako ty hádky okolo miss. Na jednu stranu by takové urážky zaznít nemuseli, ale slečna taky nepoužívá zrovná slušné výrazivo - např. xicht, šlo by odpověděť i bez urážek, proč klesat na stejnou úroveň? Na druhou stranu, děvčata tam šla pouze a jen ze své vlastní vůle, nikdo je tam nenutil, takže názory (ty bez vulgarit), které se jim nelíbí, jsou v diskuzi dle mě v právu.
Celý článek je fajn, je to takové shrnutí, ani jedné straně moc nepřipískává. Kdyby více lidí používalo zdravý rozum a skutečně se naučili respektu a chovaní, které by neponižovalo, bylo by tu lépe. V současné době je to však jen chabé přání. Tak snad postupem času. :-D

9 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 15. července 2015 v 17:49

Nejdřív k mezigeneračnímu konfliktu. Ono nelze vidět jen tu nárazovou plochu o neshodách. Pomineme-li mezigenerační výzkumy především v rámci rodiny tak vidím ze socilogického hlediska především klady.
Začneme staršími - vzhledem k dění a k tématu jsou tlačeni k tomu, aby zůstávali ve svém smýšlení aspoň trochu flexibilními, i nadále se zajímali, dovzdělávali v některých okruzích a byly schopni se přizpůsobit měnícímu se světu (ne společnost se nemění ani tak rapidně, ale není to jen o tom "za našich mladejch let bylo všecko lepší").
Mladší (především mláďátka) - Já myslím, že je super, že mladí se zde zajímají, vyjadřují a přemýšlí, prezentují zde svoje názory, ale jak se řešilo u článku o mizících mladých hlasech. Díky konfrontaci se starším a zkušeným (nikoliv stoprocentně znalým) se naučí si své názory obhájit a vyargumentovat.
Navíc starší těm mladším mohou pomoc s jistou korekcí názorů. Ono to usměrnění je podobné jako při studiu na vysokých školách. Nikdo studentům do hlavy nevmlátí znalosti, je to o samostudiu, ale vyučující poukáží na to, co se učit. (A mnohdy i umravnit, což se stalo třeba nedávno i mně.)
Takže je to jaksi o oboustranném doplňování. Přičemž musím dát za pravdu Userce v komentáři [5]:.

Pokud jde o Miss blogu.
Za vlnu "chceme starší" se na jednu stranu cejtím poněkud odpovědná, která vznikla právě tak trochu jako reakce na článek o důchodcích od Antey. (myslím, že to začalo tady: http://miss.blog.cz/1506/miss-blog-cz-hledame-nejkrasnejsi-blogerku#komentare)
Horní hranice není uvedena a bylo by fajn vidět i nějakou krásku s více prožitými lety. Navíc, co jsem i z reakce ostatních pochopila, jedná se spíš o recesi na to, že i "ovčí babičky mohou být krásné".

Pokud jde o můj osobní názor, tak ano, nelíbí se mi že 8 dívek z 20 je ve věku 15 let přičemž horní hranicí se zdá být "stařenka" ve věku 24 let.
Proč se mi to nelíbí? protože se mi nelíbí hodnotit nejkrásnější bogerku, která je ještě dítě. Ano působí to na mě stejně pedofilně jako soutěže krásy v USA, kdy jsou soutěžícími malé holčičky. (neříkám, že to tak je, říkám, že to tak na mě prostě působí.)

A k  borntobebeautiful - myslím, že tady nešlo o reakci na kritiku od starších, ale od těch, co kritizovali vzhled, blog, kompozice, obočí. A tady si dovolím opět oponovat, pokud se jedná o "výběr princezny krásy" tak kritika vzhledu je zřejmě namístě.

10 Miloš Miloš | Web | 15. července 2015 v 18:24

Mám pocit, že článek příliš zdůrazňuje krajní polohy. Mně na věku blogerů vůbec nezáleží, čtu takové blogy, které mě baví, jsou inteligentní, vtipné, poučné - patří tam mladí (abecedně např. Bloud, userka, Venca), věkově trochu starší nebudu jmenovat, aby nežádali smazání komentáře :), a nejstarší asi bude King Rucola.
Stejné je to s (ne)anonymitou. S některými jsem nepřekročil hranici Zprávy autorovi, několik jich zná i můj mail, dva jsem poznal osobně. Přece i v běžném životě si každého nepozveme do bytu, s někým se jen pozdravíme a prohodíme pár vět, dalším se raději vyhneme.
A Miss? Je hlavně soutěží krásy, pokud jsem blogy přihlášených vůbec otevřel, většinou jen proto, abych viděl i jinou fotku, výběr podle jedné může být zkreslující.

11 mysteriouswolf mysteriouswolf | Web | 15. července 2015 v 18:30

Generační rozdíly? Já je až doteď vůbec nevnímala.  Spíš mně jde o to, co mě zaujme na něčím blogu, bez ohledu na věk.  Už před pár lety jsem se naučila, že na internetu je jedno, jestli si píšu s někým o dvacet let mladším, nebo naopak starším. Je ale fakt, že tohle nepsané pravidlo je víc zavedeno na čistě diskuzních fórech. Stejně jako například automatické tykání. Mně to problém nedělá.
Soutěže sleduji, holkám fandím.
A stejně jako userka , začínám mít docela obavy, jestli je King Rukola v pořádku. Doufám, že je jen někde na "letní dovolené" a brzy se zase ukáže.

12 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. července 2015 v 18:43

Nevím, proč se někdo pozastavuje nad tím, že jsou vybrány pěkné mladé dívky. Bylo přece jasné, že nelze posuzovat mladá děvčata stejně jako zralé ženy a pokud by se přihlásila ,,drze" i opravdu letitá, tak si naprosto nemyslí, že by byla  vybrána. Je to jen takový hec.
Mám takovou prosbu: Stando nepřipomínejte tu moji povídací Kavárnu jako nejdiskutovanější, vždyť tam já dávám možnost blogerům i neblogujícím se seznámit, popojít dál. Vykládá se tam vše možné, nikoho nepomlouváme, naprosto nezávodíme v počtu komentářů. Mimochodem, kdybyste si všiml jiných mých článků a povídek, viděl byste, že tam jsou komentáře také a navíc docela přínosné, mnohdy vtipnější než celý článek. Mám navíc radost, když se tam objeví mladí blogeři- blogerky většinou, kterým ráda návštěvu oplatím a některé z nich- kolikrát si nevšímám, kolik je jim let-je mi to fuk -si dám do oblíbených a nakukuji, co mají nového, zajímavého.
Neberte to tragicky, že ubývají mladí- dostudují, mají jiné starosti a možná se po čase na blog vrátí a budou zkoumat, co se změnilo. U těch starších to berte tak, že bojují se stárnutím, cvičí si mozkové závity, chtějí někomu sdělit, co zažili. Bez mentorování, jen nemají rádi urážky. Někteří se chodí na blog vypovídat, jiní pochlubit svými malými úspěchy, znalostmi, další hlavně bavit a  vlastně někomu nahrazuje putování po  blozích komunikaci s lidmi. Snáze se povídá, když se někteří osobně znají a někdy naopak, když si člověka jen představujeme.
Pravdu máte v tom, že je rozdíl nabídnout něco, co má člověk a chce se toho ,,zbavit" jakkoliv a něco propagovat. Ale předání určitých zkušeností s něčím nepovažuji také za chybu, když se někdo zeptá.
Prosím, nedramatizujme to blogování, ať nejsou lidé otrávení.

13 Sayuri Sayuri | E-mail | Web | 15. července 2015 v 18:47

Ja osobne musím povedať, že som si generačné problémy nevšimla. Blogy čítam na základe mojich záujmov o dané články a nejako sa veľmi nezaujímam vekom autora blogu. Ak to má niekde v menu alebo podobne, neprehliadnem to, ale väčšinou mi je jedno, kto daný článok píše, ide mi skôr o obsah a o kvalitu. Samozrejme sa musím priznať, že trochu viac navštevujem blogy mladých ľudí, kedže väčšinou čítam blogy otaku fanúšikov, ktorí často zapadajú do tejto kategórie. Ale rovnako som sa už dostala na blogy ľudí 30+, 40+, u ktorých ma zaujali ich názory na moderný svet, ich životné príbehy, postoje k vojnám a k histórii, či príbehy o láske, ktoré často písali zo svojho života. A boli to veľmi pekné články. Rovnako som sa už dostala j na blog ľudí, ktorí mali 10/11 rokov a bola som prekvapená, že dokážu písať bez nejakých väčších chýb a ich názory dávali zmysel.
Takže, ako som spomínala vyššie, vek blogerov u mňa nehrá rolu, ale články, názory či postoje :)

14 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. července 2015 v 18:52

[10]: Miloši, King Rucola není asi jediný , znáš old-boy- pana Kašíka? Ohromný člověk, cestovatel, krásně píše nejen tady, ale i na jiném webu na př. o Norsku, kam sám s partou jezdí, fotí, vypráví. Kéž by mi to v jeho věku ještě tak myslelo. King Rucola je původem  Slovák, žijící ve Švýcarsku a je velmi vtipný, soudný a já obdivuji nejen jeho články, ale i jeho komentáře na různých blozích.

15 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. července 2015 v 19:02

[14]: Pardon mělo to být nostalgiafilm.blog.cz .

16 Kerr Kerr | Web | 15. července 2015 v 19:05

Čekala jsem, kdy nějaký článek na toto téma přijde. Přijde mi, že v jakémkoliv článku, který se objeví na hlavní stránce, přibyde vždy několik druhů komentářů, mezi které patří i takové ty rádoby moudré komentáře- právě většinou od seniorů, či jednoduše starších blogerů.
Nehledě na to, že je tu jistá skupinka lidí, kteří striktně odmítají jakékoliv nové (Ať už Standovo, nebo ostatních blogerů) nápady- dejme tomu Miss blog, videorozhovory, soutěž o nejlepší vlog apod. Neustále nějaký kecy o tom, jak se to na blog nehodí a bla bla bla. Bože, je tu milion padesát soutěží týkajících se právě jen psaní, různé literární soutěže, soutěže o nejkratší povídku- Jenom stačí hledat. To, že lidi mají líný prdele už ale není vina ostatních. Stačí se porozhlédnout. Já mám například na facebooku asi tři skupiny, kde lidé každý den přidávají nové a nové soutěže a většinou i o pěkné hodnotné věci, ale to samozřejmě ostatní nevidí. Tady jde jen o to, že neustále potřebují vyčnívat z davu, že se něco nelíbí. Chjo.

17 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 15. července 2015 v 19:30

Je to tady, opět další nekonečné hádky. Tož si říkám, jestli to nebyl záměr. :-D  
A pro jednu slečnu, to co tobě může připadat jako žvásty, ostatním se tak můžou jevit zase tvé komentáře, takže s takovými výroky bych byl opatrný. ;-)

18 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 15. července 2015 v 20:33

Já teda navštěvuji blogy malých desetiletých holek, ale i starších babiček, které se vypíšou z toho, co dělaly s vnoučaty nebo kam šly se psem na procházku... a mám to ráda, protože ráda zkoumám, jak se lidé odlišují a nad čím přemýšlí, co jim udělá radost...

Soutěže krásy moc nemusím, takže se do soutěže vůbec zapojovat nebudu ani hlasováním... :) Ne že bych někomu chtěla odepřít výhru, jenom si myslím, že nemám dostatečné kvality na posouzení :)

19 Myšák Myšák | Web | 15. července 2015 v 21:06

Nenávidím výrok "Jsi mladej, jsi blbej (nebo naivní)"

20 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 15. července 2015 v 21:31

Mně teda nejvíc vrtá hlavou, kdo je ten "jistý oblíbený bloger, který si velmi hlídá soukromí a jehož čtenářky by se asi divily, že mu je již 63 let" :)

Divili by se i čtenáři?

21 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 15. července 2015 v 21:34

[20]: Fredy Kruger?

22 Kája Kája | Web | 15. července 2015 v 21:36

Poslední dobou se věnuju jen svému blogu, čtu více méně jen blogy od kamarádek a dění komunity nějak nesleduju... Takže vůbec nevím, jestli se tady řeší něco podstatného nebo ne. S generačním střetem jsem se tu nesetkala. Občas mi někdo napíše, že jsem mladá a hloupá, ale nejsou to blogeři o mnoho starší a myslím si o nich svoje. :D

23 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. července 2015 v 21:56

[20]: Kdybys najela na tu linku (je to podtržené) tak dole vlevo se ti ukáže http toho blogu. O_O

24 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. července 2015 v 21:57

[23]: Vše, co je podtržené je vlastně odkaz, najeď šipkou dej enter a jsi tam... ;-)

25 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 15. července 2015 v 22:16

[23]: Myslíte ten odkaz z věty, která začíná slovy "Jiný bloger, ..."?:)

26 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. července 2015 v 22:24

[25]: Přesně. Klikni na to podtržené slovo, chvíéli počkej a máš tam jeho blog. Zrovna třak kdybys klikla na podtržená jiná slova, byla bys na uvedeném článku či blogu. Jako když vedle komentujícího, kde je web na ten web klikneš, jsi u něho na blogu. Tak chodíme na návštěvy právě k těm blogerům, co navštíví a komentují na našem blogu.

27 Proby Proby | Web | 15. července 2015 v 22:29

S článkem naprosto souhlasím... Jen bych ráda dodala...
Jelikož dělám každý den s obrovským množstvím lidí, dovolte, abych napsala jedno - mezi důchodci se najdou tací, kteří jsou milí, ochotní, usměvaví - pak jsou ale tací, co jsou nepříjemní, furt si na něco stěžují a jsou protivní a nevděční... Pokud mi přijde do cesty někdo takový - tak pak ano, nemám ráda důchodce... Pokud bude milý a přívětivý - ráda s někým takovým poměřím síly a vyslechnu si jej :)

28 Egoped Egoped | E-mail | Web | 15. července 2015 v 22:36

[26]: Nojo, ale když ona ta věta začíná slovy "JINÝ bloger..." neznamená to, že se jedná o jiného blogera než toho, na kterého se ptal Bloud - popsaného větu před tím? :)

29 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. července 2015 v 22:43

[28]: Ptala se na toho 63letého, ne? takže ten jiný bloger-podtržené je jen to bloger a stačí jen najet šipkou a dole  v rohu se objeví název-kreperat.

30 userka userka | E-mail | Web | 15. července 2015 v 22:50

[28]:

[29]:

[25]: Jo, Bloude, nauč se používat klikání na odkazy. Fakt jako už je nejvyšší čas! :D

A pokračujte, tohle tu diskuzi pozdvihlo do nevídaných výšin :D  :D  :D

31 Egoped Egoped | E-mail | Web | 15. července 2015 v 23:11

[29]: Ano, ptala se na toho 63letého, který byl popsán ve větě před větou, která začíná slovy "Jiný bloger", z čehož jsem pochopil, že se jedná o jiného blogera. Asi si nerozumíme, tak to zkusím napsat takhle: ten 63letý bloger je jiný, než ten "jiný (podtržený) bloger" - teď už je to snad jasnější :)

32 Poppy Poppy | Web | 15. července 2015 v 23:14

[30]: Taky z toho teď nemůžu spát a čekám, co bude dál :D

33 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 15. července 2015 v 23:17

[30]: No jo, zvrhlo se to poněkud jinam, ale o co jde? Tož se bavte o něčem jiném, aby nebyla úroveň debaty přízemní. ;-)  :-D

34 userka userka | E-mail | Web | 15. července 2015 v 23:20

[33]: Právě na druhou stranu! Teprve teď je, díky Vám, debata ve výšinách ;) Ale už nám prozraďte, kdo je ten třiašedesátiletý bloger, prosím.

[32]: Tady je to nebezpečný :-P

35 Čerf Čerf | E-mail | Web | 15. července 2015 v 23:23

Mám pocit, že tenhle článek je trochu uměle vyhrocený a snaží se "marketingově rozdmychat" rozpor, který ve skutečnosti není nijak zvláštní. Ale možná je to proto, že je mi celkem lhostejné, kdo jak je starý a snažím se vzít si to dobré od mladších, od starších i od vrstevníků; jsou tady naštěstí k dispozici silné blogové individuality skoro ve všech věkových kategoriích. A že se občas někdo někoho dotkne nebo někoho naštve? Proboha, copak to není normální a v životě mimo blog se to neděje? Někdy se to za pár dní zahladí, jako by se nic nestalo, a někdy to prostě vede ke změnám v seznamu spřízněných osob. Osobně si ale myslím, že je to většinou dáno úplně něčím jiným než rozdílem ve věku.

Přiznávám, Miss blogu je soutěž, která mě nezajímá. Kdyby mě zajímala, uměl bych si v ní představit ženy z různých věkových kategorií, protože krása, která mě opravdu zajímá, na věku zas tak moc nezáleží :-).

36 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 16. července 2015 v 7:14

[33]: Nerada bych, aby tomu pak někdo říkal generační konflikt...takže děkuju snahu :)

37 Standa Standa | Web | 16. července 2015 v 9:28

[1]: + [4]: Když dovolíte, vzal jsem k ruce Kunderův Valčík na rozloučenou, že vám z něj něco ocituji.

Jakub se k Olze vždycky choval s otcovskou seriózností a rád se žertem nazýval "starým pánem". Ona však věděla, že má mnoho žen, s nimiž jedná docela jinak, a záviděla jim to. Dnes poprvé ji však napadlo, že je na Jakubovi přece jen cosi starého. Z jeho chování k ní dolehl zatuchlý pach, který mladý člověk cítí vanout z generace těch starších.

Staří pánové se poznají podle toho, že se vychloubají minulým trápením a proměňují ho v muzeum, do kterého zvou návštěvníky (ach, tato smutná muzea jsou tak málo navštěvována!).

38 Standa Standa | Web | 16. července 2015 v 9:29

[6]: Když už mám v ruce toho Kunderu, tak ještě jeden krátký citát :)

Nikdo se nemůže zlobit na Růženu, že není v náladě. Proč ji ale tak podráždilo, že se Olga nechtěla dát filmovat? Proč se tak zcela ztotožnila s davem tlustých žen, které vítaly příchod mužů veselým pištěním?
A proč vlastně ty tlusté ženy tak vesele pištěly? Snad ne proto, že by se chtěly před mladými muži pochlubit svou krásou a svést je?
Nikoli. Jejich okázalá nestoudnost pramenila právě z vědomí, že žádnou svůdnou krásou nedisponují. Byly plné nechuti vůči ženskému mládí a toužily vystavit svá sexuálně nepoužitelná těla jako výsměšnou pomluvu ženské nahoty. Chtěly mstivě torpedovat odpudivostí svých těl slávu ženské krásy, neboť věděly, že škaredá i krásná těla jsou koneckonců stejná a že to škaredé vrhá stín na to krásné šeptajíc muži do ucha: Hleď, toto je skutečná pravda onoho těla, jež tě okouzluje! Hleď, toto velké splasklé prso je tatáž věc jak ono ňadro, jež tak pošetile zbožňuješ!
Velká nestoudnost tlustých bab v bazénu byl nekrofilní tanec nad prchavostí mládí a byl o to veselejší, že v bazénu byla přítomna jako oběť mladá dívka. Když se Olga zahalila do prostěradla, přijaly to jako sabotáž svého zlého obřadu a rozlítily se.

39 Standa Standa | Web | 16. července 2015 v 9:29

[11]: Do blogu se naposledy přihlásil předevčírem, takže nejspíš jen nemá čas na nové články. Přijde mi tak trochu dojemně úsměvné, že jakmile člověk nad 70 let nějakou dobu na blogu nic nevydá, už ho všichni skoro pohřbívají :D

40 Standa Standa | Web | 16. července 2015 v 9:30

[12]: Připomínat tu vaši "kavárnu" musím, protože na mě působí strašně smutně, jak se tam ty lidi tváří, že si o něčem povídají. Jsem v tomto ohledu přece jen zastáncem života tam za oknem venku a před internetovým dopisováním upřednostňuji pokec naživo. Ale pokud to někomu pomáhá rozptýlit samotu, tak samozřejmě nic proti tomu.

41 Standa Standa | Web | 16. července 2015 v 9:31

[20]: Oba víme, že vám to neřeknu. Pokud si dotyčný na blogu hlídá svůj věk, jméno, povolání, atd., je to jeho věc, a z mé strany by nebylo fér to vyzradit jen proto, že já to vím. Jinak Kreperát (jehož věk si lze mimochodem snadno vygůglit) to není.

42 mengano mengano | E-mail | Web | 16. července 2015 v 9:51

Nejdříve k soutěži. Přečetla jsem komentáře pod článkem s hlasováním a nijak zvlášť mi nepřišlo, že by se tam durdily seniorky, že se nemohou zúčastnit. Spíš tam do sebe rýpaly mladé holky. I když nebyla stanovena horní hranice pro přihlášky, přišlo by mi poněkud ujeté se do takové soutěže hlásit. A ještě ujetější by bylo se rozčilovat, že jsem neprošla Standovým "předvýběrem". Čekal by snad někdo, že postoupí byť zachovalá padesátka? :D Pitomost, že.

Ke generačním třenicím.
V tomhle směru se mi Standův článek pranic nelíbí. Mám pocit, že vyvolává duchy tam, kde nejsou. Nemám nejmenší problém se zdejší omladinou, naopak, spousta mně milých blogerek jsou mladé (a milé, příjemné a chytré) holky. Samozřejmě, je tady i dost nevychovaných a drzých fracků, ale není vůbec nutné se s nimi dostávat do "generačního" konfliktu. Co mne nezajímá, tím se nezabývám. Stejně tak se na blogu vyskytují protivní starší blogeři a blogerky. No a co? Nejsme přece homogenní skupina dokonalých jedinců, kteří se sluncem v duši mávají andělskými křídly. Ale dělat z toho hned generační spor?

43 mengano mengano | E-mail | Web | 16. července 2015 v 10:10

[20]: Vylučovací metodou by se to dalo zjistit. Zase tolik "oblíbených blogerů, kteří si hlídají soukromí" tady není.

Mně jen není jasné, proč by se měly čtenářky divit. Standa si snad myslí, že je onen bloger oblíben, protože si dámy myslí, že je to sličný třicátník? :D

44 userka userka | E-mail | Web | 16. července 2015 v 10:20

[39]: Díky za info o Kingovi!

45 Standa Standa | Web | 16. července 2015 v 10:31

[43]: Bohužel nemůžu být více konkrétní, protože by vám došlo, kdo to je :D Tou větou, že by se čtenářky asi divily (psal jsem o čtenářkách, protože Blog je babinec, co si budeme povídat, stačí se podívat na komentáře pod tímto článkem :D), jsem měl na mysli to, že vím, že si o něm myslí, že je mu míň. Což je asi vlastně fajn, protože to dokazuje, že si uchoval mnoho z myšlení mladého člověka, když dokáže na netu vystupovat tak, že na čtenáře působí mladší, než ve skutečnosti je - aniž by o to záměrně usiloval, to je důležité. A vlastně je to pozitivní i v tom ohledu, že je to částečně voda na mlýn těch, kdo tvrdí, že na věku blogerů nijak nesejde a o žádném generačním konfliktu na Blogu mluvit nejde.

46 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 16. července 2015 v 11:03

[43]: Já jsem vylučovala, až mi zbyl jenom ten Fredy!:)

47 mengano mengano | E-mail | Web | 16. července 2015 v 11:22

[46]: Fredy je Fantomas. Pokud vím, tak nemá blog a nebo je to někdo, kdo blog naopak má, ale ne jako Fredy. A nebo má blog a jen já o něm nevím :D

Rozhodně to není Kreperat(Pavel), protože na toho ukázal Standa prstem v následující větě :D Mohl by to být teoreticky Malkiel = o něm vím, že už není žádné holátko :-) Nebo měl Standa na mysli Miloše, to vyvozuji s jeho odpovědi, kde říká, že spousta blogerek si myslí, že je mnohem mladší :-)
Já mám ještě jednoho favorita, ale to je tak blbý nápad, že ho rozhodně nemůžu dát v plen :D (Protože ten trapas, jestli mu nakonec je sladkých třicet :D

48 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 16. července 2015 v 11:27

[47]: Jenže ani u jednoho mi nesedí to hlídání soukromí :)

Když jsem byla malá, chtěla jsem být Nick Slaughter. Asi je nakonec dobře, že to nedopadlo :)

49 mengano mengano | E-mail | Web | 16. července 2015 v 11:43

[48]: No, třeba Malkiel, kromě pár detailů (synové, bývalá choť) o svém soukromí moc informací nepouští. Miloš už vůbec ne.

Ten můj favorit je blogově zcela anonymní, nevím o něm vůbec nic :D

50 Mika Caine Mika Caine | 16. července 2015 v 12:23

Zdravím,
já jsem se rozhodl "reagovat" článkem na svém blogu, nechtěl jsem vám to tu "zaplnit" hrozně dlouhým komentáře. :)
http://podivnyptak.blog.cz/1507/generacni-konflikt-a-ja

51 K. K. | E-mail | Web | 16. července 2015 v 12:40

[47]: Já si teda hned od přečtení článku myslím, že je to Miloš. Ale zajímal by mě ten tvůj blbý nápad, sem s ním. :-D

52 mengano mengano | E-mail | Web | 16. července 2015 v 12:55

[51]: Neee :D To jedině privátně ;-)

53 K. K. | E-mail | Web | 16. července 2015 v 13:28

[52]: Má emailová adresa je ti otevřená. :D  :-D (Jsem hrozně zvídavej tvor, přiznávám. :-D )

54 mengano mengano | E-mail | Web | 16. července 2015 v 13:58

[53]: Tak šup pro poštu :-)

55 Jitka Jitka | E-mail | Web | 16. července 2015 v 14:54

Ad.1 Myslím, že většině blogujících seniorek je nějaká soutěž Miss blog úplně lhostejná a nemají potřebu se k ní vyjadřovat.Že jsou takové soutěže pro mladé je snad každé z nás jasné a netřeba to komentovat.
Ad.2 Myslím, že generační střet je tady taky trochu přeceňován. Mně mladí nevadí, protože mám vnoučata a znám jejich uvažování i jejich problémy a domnívám se, že ti ostatní mladí se od nich příliš neliší. Stejně tak by mladí měli myslet na to, že mají své babičky a dědečky, na které se dívají možná trochu jinak, než na ostatní seniory. Netvrdím, že názory některých blogerek, které na blogu řeší, že nechtějí mít děti, aby se s těmi spratky nemusely otravovat mě nezvedly ze židle, ale abych se nemusela rozčilovat, tak už tato témata vynechávám.  Víc k tomu  nemám co říct. ;-)

56 mysteriouswolf mysteriouswolf | 16. července 2015 v 15:11

[39]: Díky za info. Já jej nepohřbívám, spíš jsem měla na mysli, jestli není nemocný.  Tak to je OK.

57 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 16. července 2015 v 17:00

[37]: To je tak krásně napsáno...až nemám slov. Ale stejně si pořád myslím, že zde mužská seriorská komunita patří k oplzlím dědečkům kterým není radno sedat na klíneček. [:tired:]

58 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 16. července 2015 v 17:25

[57]: :-D  :-D  :-D

59 Sugr Sugr | E-mail | Web | 16. července 2015 v 17:28

[38]: Děkuji vám Stando za úžasné čtení o nejen "sexuelně nepoužitelných tělech"  :-D :-D
Jak vidno téma zášti či závisti na téma - stará versus mladá - není nic nového pod sluncem. :-)

Dovolím si ještě přidat citát z trošku jiného soudku (vztahuje se k soutěži Miss):
Krásní mladí lidé jsou hříčkou přírody, ale krásní staří lidé jsou umělecká díla. /Johan Wolfgang von Goethe/

60 Sugr Sugr | E-mail | 16. července 2015 v 17:35

[57]: Super názor! :-D
Jen..., proč házet kvůli jednomu hrdému blogerskému "oplzlému dědečkovi", o kterém jsi psala v komentáři č. [3]: všechny do jednoho pytle? ???

61 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 16. července 2015 v 18:19

Po přečtení tohoto  článku mě napadlo jedno jediné: Mnoho povyku pro nic!

62 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 16. července 2015 v 18:33

[40]: Stando, ta Kavárna není smutná. Víte, ti lidé, kteří si tam povídají se  i osobně v počtu cca 10 lidí znají a těm druhým jen nevyšlo setkání v tom čase, kdy jsme se sešli. Navíc když je jeden z Jižní Moravy, druhý z Vysočiny, třetí z Ostravska, od Olomouce, z Prahy, z Jižních Čech, sotva se mohou osobně setkávat. Ubezpečuji vás, že se jinde setkáváme s osobami nám blízkými a Kavárna nám jen rozšiřuje okruh. Možná to někdy vypadá, že jen tak ,,plkáme", ale my o sobě víme. Názory na politiku i různé záležitosti máme i odlišné, ale tolerujeme se. Pokud se někdo delší dobu neozve, máme starost, jestli není nemocný. Věřte, že tam jsou i o generaci mladší lidé, objevili se tam i o více mladší a jsou vítáni. Pokud mají dotaz, klidně ho někdo zodpoví. Až nebude zájem o takové povídání, nebude Kavárna zahajována každý měsíc. Mám u ní i nějaké to čtení, obrázky, humor a obrázky od čtenářů. Je mi naprosto jedno, kolik kdo má let, navíc mám mladé lidi ráda a pokud se chovají slušně a znám jich dost respektuji jejich názory, přestože s nimi nemusím vždy souhlasit.
Mimochodem Kunderu jsem četla také, ten výňatek krásně zobrazuje vaše názory na mladé a staré ženy. Beru to, je to prostě život a kdo ho nedovede brát tak, jak jde se všemi mínusy i plusy je chudák.

63 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 16. července 2015 v 18:35

[57]: Máš recht, nesedej, leda by to byl milionář a ti na blog zřejmě nechodí. :-D

64 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 16. července 2015 v 19:55

[60]: Protože jsem si všimla, že to není záležitost jen jednoho. :-D

[63]: Těžko říct. Většina návštěvníků mého blogu mlčí a nikdo se nepřiznal veřejně: ' Mám miliardy, mě na klíneček sedneš?' 40% návštěvnosti mého blogu tvoří lidé z Karlových Varů. Tak třeba aspoň nějaký mafián mě čte :-D

65 Tweery Tweery | Web | 16. července 2015 v 20:53

Nad tímhle článkem se člověk docela zamyslí, pamatuju si, když jsem na blog.cz chtěla přivést svojí kamarádku, říkala mi tehdy, že by si chtěla založit něco jako internetový deník. Pomohla jsem jí se založením, ale po týdnu s blogem skoncovala. Důvod byl nedostatek času.. A teď z jiné stránky. Moje babička má také založený blog kam vkládá svojí tvorbu, vytváří gify.. A každý den se té tvorbě věnuje, pak to dá na blog.. baví jí to. Ani nevím proč to píšu.. Ale přišlo mi to vtipné..
Nicméně v mém věku.. Je pro mě prostě nějak nepředstavitelné že bych v budoucnu, až budu stará, psala blog.. Není to nic proti seniorům, je hezké vidět nebo potkat seniora, který je příjemný a občas se snaží pomoct mladé generaci u depresivního článku, kde je vidět, že není něco v pořádku. A to už jsem zažila. Ale zase potkat nepříjemného důchodce v reálu.. Což si nebudem říkat, stává se to hodně často, spousta seniorů je nasraná na celej svět. Bůh ví proč, ale opravdu se mi stává minimálně, že bych potkala příjemného seniora.. Už jen díky tomu většina dnešní mladé generace odsuzuje starší. A zase, dnešní generace, v letech 18-25 odsuzuje dnešní půberťáky za jejich slovníky, machrováním že kouří, chlastaj a chlubí se tím na sociálních sítích... A doplácejí na to i ty slušně vychované děti.. To samé je u seniorů, díky těm protivným máme za protivné všechny.. V dnešní době to tak prostě je..

66 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 16. července 2015 v 21:02

[65]: Když mi bylo 18, tak pro mne kolegyně 28 letá, vdaná byla ,,stará", čtyřicátníci nezajímaví a další také dědulové. Nevím proč, ale u žen jsem to tak moc nebrala degradujícím způsobem, zdály se mi takové čilejší než chlapi.
Mám 5 vnoučat z toho 4 holky a rozumíme si, s dědou tak neblbly jako se mnou- tak nevím. ;-)  :-D

67 userka userka | E-mail | Web | 17. července 2015 v 3:03

[65]: Víš co, ono je to taky o tom, kde se s nimi potkáváš. V MHD je naštvaný a nepříjemný skoro každý, nehledě na věk. V práci na mě jsou ale všichni senioři hodní a příjemní. Jsou výjimky, ale ty nestojí za řeč. Stejně tak jsou výjimky v MHD, ale jedna usměvavá vlaštovka jaro nedělá.

68 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 17. července 2015 v 8:51

Jak řekl Keynes:
"Z dlohodobého hlediska jsme všichni mrtví."
-----------------------------------

Zajímavým hlediskem je i tykání/vykání v komentářích.
Staříci mnohdy vykají, jak je k tomu vedl Guth-Jarkovský.

69 Sugr Sugr | E-mail | Web | 17. července 2015 v 9:14

[68]: Tykání/vykání rozhodně není na Blogu cz. pravidlem Staříků!
Např. Standa je mladý muž a v komentářích blogerům vyká, totéž vyžaduje od protější strany.
Vidím to jako slušnost, či úctu k lidem o generaci, či v případě Standy dvě generace starším,není to jen  Guth-Jarkovský. ;-)
Ostatně stalo se mi, že jsem blogerovi o generaci starší začala automaticky tykat, jak bývá na Blogu cz. zvykem, a byla jsem požádána o "vykání", to samé v případě, kdy byl bloger mladší..., takže, co člověk to názor, že? :D  :-D

70 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 17. července 2015 v 9:30

[69]:
Mládí a stáří je věc relativní.
Viz slavný výrok:
"Nevěř nikomu nad třicet."

71 userka userka | E-mail | Web | 17. července 2015 v 10:16

[70]: Jak to John řekl v originále? Já jenom abych si ujasnila, o jakých jednotkách mluvil.

72 Egoped Egoped | E-mail | Web | 17. července 2015 v 11:27

[71]: Jako že se jednalo třeba o měsíce jo? :)

73 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 17. července 2015 v 11:36

[71]:
Nejde o jednotky: jde o intervaly:
NÁCT-CET-SÁT.

Kdysi jsem v jedné knize četl, jak hrdina pohlíží na lidi v autobuse: lze je rozdělit do tří skupin; první, kde jsou lidi, starší jak on; druhá, kde jsou lidi stejně staří a třetí, kde jsou mladši.
Všechny tři skuiny ho nevýslovně štvaly.

74 userka userka | E-mail | Web | 17. července 2015 v 11:44

[73]: Takže ty intervaly se můžou vztahovat ke všem jednotkám...? :)

[72]: U věku by to aspoň dávalo větší smysl.

75 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 17. července 2015 v 11:55

[74]:
Jasně i třeba jednotkám délkovým.
Vždyť i Tolkienových příbězích říkají trpajzlíci, že elfům se nedá věřit.

76 userka userka | E-mail | Web | 17. července 2015 v 11:57

[75]: Protože trpaslíci už jsou takoví, ale Gimli jim jde příkladem ;)
Ty délkové jsem přesně měla na mysli, to je jasný.

77 Egoped Egoped | E-mail | Web | 17. července 2015 v 12:06

[74]: Asi je na mě dneska moc horko, ale pořád nemůžu přijít na to, na co ses u těch jednotek vlastně ptala :)

78 userka userka | E-mail | Web | 17. července 2015 v 12:23

[77]: Na mě je taky horko, jdeme do bazénu? o:)
"Nevěř nikomu nad třicet." Let? Centimetrů? :-P A odpověď na ty tvoje navržený měsíce měla znamenat, že pokud se teda jedná o věk, tak nevěřit nad 30 měsíců by dávalo větší smysl než nad 30 let ;)

79 mengano mengano | E-mail | Web | 17. července 2015 v 14:28

[78]: Kilo? :D

80 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 17. července 2015 v 14:39

[79]:
Bytů.

81 mengano mengano | E-mail | Web | 17. července 2015 v 16:25

[80]: Těm už vůbec ;-)

82 userka userka | E-mail | Web | 17. července 2015 v 16:28

[79]: [80]: :D já ale stejně radši zůstávám v SI soustavě, ostatní je na mě už moc. Není bit jako bit a není ani byt jako byt :-D

83 mengano mengano | E-mail | Web | 17. července 2015 v 16:38

[82]: A což potom takový trilobit :D

84 Janinka Janinka | E-mail | Web | 17. července 2015 v 17:37

[78]: Ani roky, ani centimetry, [79]: ani kilo, [80]: ani byty, určitě se jedná o IQ! :-D

85 userka userka | E-mail | Web | 17. července 2015 v 18:48

[84]: Tys to rozsekla :D

86 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 18. července 2015 v 6:56

Začetla jsem se poprvé, podruhé. Budu reagovat, toť otázka. Reagovat na co? Co by to byl za svět bez generačních konfliktů a konkrétně dané příklady zde? Tak jde život, někomu se líbí, někomu ne a v tom je právě jádro pudla - každý si najde co je mu blízké, tak i reaguje, píše. Zrovna já - podívám se kde mě milo, přečtu si, napíši. Neočekávám, že všichni budou se mnou souhlasit, ale o tom to je. Přihlásit se do soutěže třeba i s recese - možno, dnes vše možno :-)Hlavně zdravíčko a pohodu vážení přeji.

87 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 18. července 2015 v 7:05

[65]: Škoda, že jsi nepotkala někoho z nás co se scházíme v Kavárně u Ruži, tam by jsi názor změnila. Aspoň já zastávám názor, že s úsměvem jde vše lépe. Úsměvem jsem odzbrojila již spousty lidiček - věkově rozdílných.Konec konců tobě je stále do smíchu a nebo jsi občas taky "nasraná" na celej svět? Já bych se ti ani nedivila. :-(  :-)

88 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 18. července 2015 v 9:12

[70]: De facto já už jsme stařena nad hrobem, ale necítím se tak ani v nejmenším.

89 Vilemína Vilemína | 18. července 2015 v 9:45

[70]: Nevěř nikomu pod třicet. :)

90 Vilemína Vilemína | 18. července 2015 v 9:52

Dokud jsem byla mladší, taky jsem jen mával ruku nad kecy typu Až budeš starší, uvidíš, poznáš.."

Ale musím potvrdit, že tak , mládeži, skutečně funguje: věk není jen číslo, nese s sebou životní zkušenosti, prohry i výhry, odstup, často i znalosti, a tím se odlišujeme od mladých "telat", která mnohem snáze na ledacos naletí...Nač bychom vášnivě diskutovali o politice? To už dost známe a víme, že to moc k ničemu nevede, ztráta času... a to se dá říci o mnohém. Ovšemže jsou někteří senioři nesnesitelní, ale to mladí taky. A s věkem se nic nezlepšuje...

91 David David | E-mail | Web | 18. července 2015 v 14:38

U Miss byly především ohlasy na to, proč není soutěž o nejhezčího blogera, aspoň takhle mi to vyznělo. ;-)

92 userka userka | E-mail | Web | 18. července 2015 v 20:45

[91]: Pošli mi fotku, já ti ji ohodnotím ;) o:)

93 David David | E-mail | Web | 18. července 2015 v 21:36

[92]: Já o to zájem neměl, psaly to hlavně náruživé blogerky. :-P

94 userka userka | E-mail | Web | 18. července 2015 v 21:37

[93]: Celá já ;) Škoda, můj mail znáš o:)

95 Bels Bels | E-mail | Web | 19. července 2015 v 13:58

Já si žádného konfliktu nevšimla. A že tomu blogování v posledních dnech docela dávám. Proto myslím, že to je jen nějaký blud, aby tu bylo veselo. :-D

96 Ježurka Ježurka | Web | 19. července 2015 v 14:48

Nechtěla jsem komentovat, ale nedá mi to. Já, už poněkud také starší seniorka, nevidím problémy mezigenerační. Aspoň u mne ne a mám přátele i ve věku mých vnoučat. A dobré a hodné. Miss mne taky nechala chladnou, dokonce jsem pečlivě vybírala dle svého svědomí. To jen větříček zafoukal a byla z toho vichřice. :-(

97 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 19. července 2015 v 16:13

Ach jo, měli jste být na naší rodinné oslavě. Tam ty generační rozdíly byly ták vidět. Ta nejmenší  ratolest (14 měsíční) utahala svou energií jak mladé, tak střední i ty nejstarší. Kde se v ní tolik energie vzalo? Ani jedno nezabrečela, zalila  malou konvičkou  všechno kam došla, koupala se v bazénku, žvatlala na kačenky, slupla, co se jí dostalo pod ruku a pozdě příchozím podala ručičku jako nazdar- sice levou, ale to je jedno. Byli jsme z ní všichni celí pryč a žádné generační rozdíly tam vůbec nebyly.O zábavu jsme měli postaráno. Ty větší zase dělaly program , zatančily. Proč to sem píšu, abych odlehčila to ,,blbé" téma generačních rozdílů. ;-)

98 Linda Mamerria Linda Mamerria | Web | 19. července 2015 v 22:50

Sama jsem asi nikdy neměla problém s věkem blogerů. Sice jsem se sama k blogu vrátila po několika letech, kdy jsem znala jen samé puberťáky, ale u nás v rodině píšeme skoro všichni. Moje drahá máti píše naprosto dokonalé a úspěšné fejetony a jde to. Nejmladší sestru naopak kouzlo online psaní absolutně minulo.

99 myší královna myší královna | Web | 20. července 2015 v 12:16

Ony si to fakt tak berou? A nechtějí kvótu i na soutěže krásy? Omg.

100 alka-fejetony alka-fejetony | 22. července 2015 v 9:55

[5]:...to bych měla být já, protože s Vaším hlasem z recese jsem mohla mít ještě jeden z recese, ale bohužel mě nevybrali - rvala jsem se hned do 1 kola. A ano, ve svých 60 jsem to pojala jako recesi ( a taky jsem si nepřečetla pořádně pravidla), takže nic. Fotku, s níž jsem chtěla prorazit, najdete někde na mém blogu( adresa viz výše). Krásný den přeji. :-)

101 userka userka | E-mail | Web | 22. července 2015 v 9:58

[100]: Prej "za mnou nehoří" :D Ta fotka opravdu vypadá, jak kdybyste byla (nemohla bych tykat?) malej žhář, kterej z toho má obrovskou radost :)

102 Alka-fejetony Alka-fejetony | 22. července 2015 v 10:19

[68]:Já jsem z těch, co vykají, a to z prostého důchodu: to, že je někdo o 30, 40 let mladší než já, ještě neznamená, že mu budu automaticky tykat, neboť už to není žádnej usmrkanec...(Já ostatně nesnáším už to, že mi tyká kdekterá reklama ??? ).
155 - pro userku : výjimka potvrzuje pravidla, smíš mi tykat (potvrzeno mým tyknutím). :-)

103 Alka-fejetony Alka-fejetony | 22. července 2015 v 10:25

[101]:Díky za nápad. Odteď tu fotku budu vést s titulkem "Radující se malá zimní žhářka,"

104 userka userka | E-mail | Web | 22. července 2015 v 10:31

[102]: Já jenom že se mi dost špatně pamatuje leccos, natož pamatovat si, komu mám na blogu vykat a komu tykat ;) Díky :)
Škoda, že se v tý soutěži neudělala nějaká "vtipná" kategorie, kam se mohly všechny tyhle typy fotek dát.

105 Alka-fejetony Alka-fejetony | 22. července 2015 v 10:38

[104]:Přiznejme si, že prorazit v mém věku do Miss, byla opravdu jen recese...ovšem smartfoun by byl smartfoun, žejo ;-)

106 Em Age Em Age | Web | 22. července 2015 v 13:59

Je pravda, že Born to be beautiful to napsala poněkud... nevybíravým slovníkem, ale v podstatě s jádrem jejího názoru souhlasím. Vídám to poslední dobou totiž absolutně všude - hlavně na serveru prozeny.cz, v komentářové sekci, kde se snad každý den dost rozohním ve své reakci na neopodstatněnou kritiku - pro orientaci si schválně vážně přečtěte ty komentáře na prozeny.cz. Je to katastrofa, samé negativní komentáře. Neříkám, že byste měli být sluníčkoví (to je zase druhý extrém), ale... :-?  :-? Copak to je opravdu tak hrozné, jak píšete?

Soutěž miss. Mně to přijde jako docela dobrý nápad, je to zábava, nikdo to nebere zase tak vážně. A pár z těch fotek bylo opravdu moc povedených. :-)

107 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 27. července 2015 v 17:54

Upřímně řečeno, obecně hanobení něčího názoru jen kvůli věku mi přijde hloupé a nezralé. Proč by se měl někdo vztekat na někoho, nebo ho znevažovat jen proto, že je mu 13 nebo 60... Je to hloupé, opravdu.
Jinak k Miss Blog jsem se už vyjadřovala, ale tvůj komentář o krásných dívkách v minisukních a plavkách mi přijde dost "omezený" (nemyslím to nějak urážlivě). Jakoby každá hezká holka musela mít na sobě hne plavky nebo sukně :D .. Ale to je asi otázka vkusu... Každopádně článek jako takový mě docela zaujal. Nicméně dalo se čekat, že vyhlášením takovéto soutěže sobě v tomto Blog.cz trochu podkopne nohy sám sobě.
Většina lidí má totiž blogování spojeno s tvorbou a do tohoto kritéria patří věci jako povídky, psaní článků, fotografování, kreslení, malba, zpěv, scénky ... je toho spousta. Mnohé soutěže na Blog.cz se mi velmi líbily ... bohužel toto je podle mě opravdu mimo mísu, a to je podle mě ten důvod, proč se zde rozpoutávají takovéto bitvy.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama