Jak se vybírají články na úvodní stránku

11. prosince 2014 v 14:00 | Standa |  Tipy
Úvodní stránka Blog.cz vám každý pracovní den přináší tři nové tipy na zajímavé články, které stojí za přečtení. Mnozí uživatelé se zajímají, jakým způsobem jsou tyto články vybírány (a jak by se tam eventuálně mohl dostat nějaký jejich článek).

Tento článek přináší odpověď.


Původní titulek tohoto článku měl znít: "Jak se taková blbost mohla dostat na titulku?", ovšem usoudil jsem, že svou měsíční dávku žoviálnosti jsem si již vybral v nedávném článku Korumpují se blogeři PR články? :-) Zmíněnou otázku totiž občas můžeme najít v komentářích pod vybranými články, které se objevily na titulce. Kladou ji uživatelé, kteří podle všeho nechápou redakční systém doporučených článků. Doufejme, že následující text to nejen jim dokonale objasní.

Když jsme v prosinci 2012 představili stávající podobu úvodní stránky, jedním z hlavních cílů nové titulky bylo více zviditelnit kvalitní uživatelský obsah. Aby měli uživatelé nový důvod, proč se na titulku vracet - nejenom aby se přihlásili do blogu, ale také aby si početli, co nového blogeři vypublikovali. Každý den tak pro vás vybíráme tři články blogerů, které podle nás stojí - z nějakého důvodu - za pozornost.

Základní otázka, jak jsou tyto články vybírány, je ve skutečnosti mnohem jednodušší, než by se mohlo zdát. Není v tom jednoduše potřeba hledat žádnou vědu. Protože neexistují žádné použitelné katalogy blogů nebo tematické vyhledávání blogů, ani žádné předem vybrané blogy určené k protežování (v minulosti jedna z oblíbených konspiračních teorií), vybírá se prostě z toho, co sami náhodně objevíme. A abychom si to ulehčili, využíváme to samé, co mají k dispozici všichni.

Jako nejjednodušší způsob, jak najít dobrý obsah ke čtení, je sledovat články členů Autorského klubu. Všechny tedy každý den sledujeme, a pokud se tam objeví nějaký, který se hodí na úvodní stránku, během pár dní se na ní objeví. Dalším výborným zdrojem jsou články blogerů vypublikované na aktuální téma týdne - i tyto články denně sledujeme, abychom našli vhodné články na titulku.

Dva základní zdroje, ze kterých čerpáme při výběrů doporučovaných článků, už tedy znáte. Články pro úvodní stránku se vybírají s předstihem několika dní - existuje redakční plán článků, které se dostanou na titulku, a každý den je doplňován o nové články. Pokud vhodné články dochází, hledají se na dalších místech. Špatné například nejsou žebříčky nejnavštěvovanějších a nejdiskutovanějších článků - často se tam dá narazit na články, které jsou svým zájmem, který už stihly v komunitě vyvolat, dobrým předpokladem toho, že by mohly přitáhnout pozornost i dalších čtenářů, dají-li se na titulku.

Žebříček nejnovějších článků je naopak nevhodný, protože se zde objevuje obsah, který není utříděn podle žádných kritérií - do žebříčku jednoduše teče vše, co uživatelé vypublikují, a v takovém množství se kvalitní obsah snadno ztratí. Jednou za čas se do něj podívat je proto spíše sázka do loterie - můžete narazit na nějaký dobrý článek, ale šance je velmi malá.

Vítaným, i když nejpracnějším zdrojem hledání nových článků pro titulku, je potom náhodné navštěvování nových blogů (aby se na titulce netočily články pořád od těch samých blogerů). K těm se člověk nejsnadněji dostane tak, že se proklikává skrz avatary diskutujících na jejich blogy. Protože my žádné blogy pravidelně nečteme ani nesledujeme, jsme odkázáni na diskuse pod články, ke kterým se nějak náhodou proklikáme. Nejčastěji to jsou diskuse na tomto blogu, na blogu Autorského klubu, nebo přímo pod články, které se ocitly na titulce.

Každý den totiž bedlivě sledujeme, s jakým ohlasem se doporučované články setkaly. To se pozná nejenom podle zvýšené návštěvnosti - články zveřejněné na úvodní stránce si v průměru za den otevře 400-800 návštěvníků - ale především podle komentářů. Ty jsou nejlepším ukazatelem toho, jak moc se článek trefil do vkusu komunity. Pokud článku přibude do 10 komentářů, dá se prohlásit, že článek komunitu moc nezaujal. Průměrný zájem indikuje 20 až 40 komentářů, a nad 50 komentářů už lze mluvit o zájmu enormním - v minulosti nebyly výjimkou ani články, kde za den přibylo více než 100 komentářů.

A trefit se do vkusu komunity, je přesně jedním z hlavních cílů, které redakční výběr sleduje. Oním cílem tedy není ani uměle vyvolávat jakési konflikty (jak si mnozí mylně myslí), ani navyšovat návštěvnost celého serveru, aby nám teklo více peněz z reklamy (jedna z dalších oblíbených konspiračních teorií). Cílem prostě je doporučit ke čtení něco, o čem si myslíme, že by to mohlo zajímat co nejvíce lidí.

Něco, o čem by se dalo říct, že musí splňovat kritérium "veřejného zájmu". To by šlo ilustrovat na jednoduchém příkladu. Napíše-li někdo deníčkový článek o tom, jak se měl dnes ve škole, kritérium veřejného zájmu to evidentně nesplňuje, protože to bude zajímat jen nejbližší okruh lidí, kteří se s blogerem znají osobně. Napíše-li naopak někdo úvahu o tom, co si myslí o dnešním školství, veřejným zájmem už to je. Vnímáte sami ten rozdíl, kde se láme to, kdy článek přestává být zajímavý jen pro hrstku věrných čtenářů, a začne zajímat i lidi, kteří autora blogu neznají?

Protože pro vás články vybíráme už nějakou dobu, dokážeme celkem přesně odhadnout, jaké články vzbudí pozornost. Naprostým propadákem jsou například recepty - pár lidí vám sice vždy napíše, že uvařený pokrm vypadá báječně a že se jim sbíhají sliny, ale to je tak všechno. Většina lidí u toho prostě jen umírá nudou a nemá k tomu co napsat. S velkým zájmem se nesetkávají ani literární pokusy, zážitky z kulturních akcí, vlastní recenze filmů, hudby a knih, blogy o studijních pobytech v rámci Erasmu, příliš odborné články, články o celebritách, nebo články znatelně poznamenané politickým nebo náboženským vyznáním autora - blogeři prostě politiku ani Boha řešit nechtějí (dost možná i proto, že většinový názor na obojí je u většiny blogerů dosti nevybíravý).

Celkem slušný ohlas si získávají články, ve kterých blogeři publikují svoje fotky nebo uměleckou tvorbu, ale i zde je komentářů spíše méně. Opět je to zapříčiněno tím, že blogeři k tomu prostě nemají co napsat, nechtějí-li se omezovat na obligátní komplimenty typu "hezké fotky", eventuálně dotazy typu "jakou technikou to bylo vyrobeno?" "Obrázkové" články se v každém případě snažíme na titulku dávat spíše méně, protože jednoduše upřednostňujeme doporučovat obsah ke čtení (v duchu motta "U nás si své čtení najde každý").

Pro vás jistě není bez zajímavosti, že do zmíněného redakčního plánu můžete přispět i vy. Najdete-li sami nějaký článek, který byste rádi doporučili ostatním, pošlete nám odkaz na adresu blog@blog.cz. Samozřejmě to může být i váš článek - mnozí blogeři si už mohli vyzkoušet, jak je snadné poslat nám e-mail s dotazem, zda by se jejich článek mohl objevit na titulce, a za pár dní tam už viseli.

Tím se částečně snažíme předcházet možným obviněním z toho, že redakční výběr je subjektivní. Samozřejmě, že do jisté míry subjektivní je, ale díky tomu, že druhý den vidíme, že pod článkem přibylo 60 nových komentářů a přečetlo si ho 500 lidí, je bez pochybností, že spoustě lidem náš výběr prostě sednul. Jistá agresivita, kterou je podbarvena otázka "Jak se taková blbost mohla dostat na titulku?", totiž skrývá jakýsi neuvědomělý předpoklad, že na Blog.cz jsou údajně jakési lepší články, které by si zasloužily zviditelnit mnohem víc.

Jenže to nikdy nemůžete dokázat. S názorem, že na Blog.cz existují jakési skvělé blogy, které dodnes čekají na své objevení, prostě nelze souhlasit. Kdo sleduje články Autorského klubu, články na téma týdne, a blogy lidí, kteří tyto články komentují, velmi rychle si uvědomí, že uživatelská komunita na Blog.cz je mnohem menší, než se na první pohled zdá - počty aktivních a dobrých blogerů lze počítat maximálně na stovky, a každý, kdo do komunity trochu vidí, dobře ví, že se zde točí pořád stejná jména. A pokud se objeví někdo nový a zapojuje se do komentování ostatních, rychle vejde i on ve známost.

Tvrdit, že na Blog.cz jsou lepší blogy, než ty, které jsou vidět na titulce, je tak nefér hned ze dvou důvodů. Jednak nemůžete dokázat existenci něčeho, o čem tolik lidí tak rádo ustavičně mluví, ale nikdo to zatím na vlastní oči neviděl - na mysli mám ony údajně dokonalé blogy, které se trefí do vkusu úplně všem a které by si údajně zasloužily zviditelnit mnohem víc. Tvrdit, že na Blog.cz jsou nějaké neobjevené super kvalitní blogy, které jsou lepší než ty stávající, je jednoduše mýtus, kterému nevěřím. Blogy na Blog.cz prostě publikují to, co publikují, a výběr doporučených článků na titulce velmi věrně tento obsah reprezentuje. Pokud se vám tento obsah zdá příliš povrchní nebo nedostačující vašim náročným kritériím, pak se budete muset pravděpodobně po čtení porozhlédnout někde jinde, protože blogeři na Blog.cz prostě publikují to, co je zajímá.

Tvrdit, že jiné blogy by si zasloužily zviditelnit víc, protože jsou lepší než to, co se dostane na titulku, je nefér i z dalšího důvodu. Pokud toto tvrdíte, říkáte tím totiž o autorech doporučovaných článků, že jejich články nejsou dost dobré. A opět je stavíte do srovnání s jakýmsi mytickým ideálem dokonalých blogů, o kterých všichni pořád mluví, ale nikdo je nikdy neviděl. Dokonalý blog neexistuje. Že jste schopni uvést adresu několika blogů, které vám přijdou dobré a hodily by se podle vás na titulku víc? Fajn, ujišťuji vás ale, že pokud byste je skutečně dali na titulku, velmi rychle byste zjistili, že spousta lidí váš vkus nesdílí, a ani vás by neminuly dotazy, jak se toto mohlo dostat na titulku.

Ostatně, zkuste si to někdy představit sami, že jste v kůži toho, kdo vybírá obsah pro titulku. Každý pracovní den musíte mít připravené 3 nové články, které se hodí na titulku. Tzn. nesmí být moc krátké, nesmí být ukradené odjinud, musí být nějak zajímavé, apod. - kritérií je celá řada a většina z nich byla popsána výše. Máte-li tyto články, musíte k nim ve většině případů vymyslet atraktivní titulek, aby na článek kliklo co nejvíce čtenářů. Blogeři prostě atraktivní titulky moc neumí, a často i velmi zajímavé články doslova zabijí zbytečně nudnými titulky (srovnejte "Rozhovor s prostitukou" versus "Zpověď prostitutky: Měsíčně si vydělám 80 tisíc").

Vlastní titulky blogerů jsou tak ve většině případů redakčně nahrazeny jinou verzí, což je někdy mylně označováno za jakousi "bulvarizaci" (zkuste si ale stejný článek vyvěsit pod původním nudným titulkem - uvidíte, že počty kliků budou někde úplně jinde). Nejde o to hrát si na bulvár s jeho přehnanými titulky, ale přilákat na dobrý článek co nejvíce čtenářů - blogeři si to zaslouží a je to v jejich vlastním zájmu, aby si jejich článek otevřelo co nejvíc lidí. Všichni jsme na stejné lodi.

Další věcí jsou ilustrační obrázky. Naprostá většina blogerů ilustrační obrázky nepoužívá (a pokud ano, většinou stejně nejdou použít, protože nevíte, kde je sehnali, protože není uveden zdroj). Toto řešíme využíváním fotobanky - máme placený přístup do thinkstockphotos.com - výborná záležitost, za pár dolarů ročně máte přístup k nekonečnému zdroji kvalitních fotografií ve výborné kvalitě. Zadáte-li libovolné klíčové slovo, najde vám to záplavu vhodných fotek.




Že vám někdy přijdou fotky z fotobanky jaksi neživotné či kýčovité? (další oblíbená výtka u doporučovaných článků - "dali mi tam kýčovitou fotku"). Fotky ve fotobankách ale takové prostě bývají, podívejte se na libovolný zpravodajský server, který své články doplňuje ilustračními obrázky z nějaké fotobanky. Pokud se vám nelíbí, jaká fotka se u vašeho článku objevila, měli jste si sami dát do článku lepší fotku, která by šla použít (tzn. museli jste ji buď sami vyfotit, nebo za ni zaplatit v nějaké fotobance). Nezapomeňme ještě, že každá fotka u článku na titulce musí splňovat předepsaný rozměr 750 x 350 pixelů - všechny fotky se proto ještě před nahráním do systému musí oříznout. (Tím mimochodem zcela odpadá použití fotek na výšku, protože na titulku prostě dát nejdou).

Další věcí, kterou musíte zajistit, je vymyslet "perex". Tedy text, kterým článek otvíráte a kterým máte nalákat čtenáře k přečtení. Postupem doby jsme najeli na zavedený systém "přečtěte si článek, který napsal/a bloger/ka s přezdívkou XY". Zde je další častý problém - mnoho blogerů překvapivě nemá u článků uvedenou žádnou přezdívku. A potom se diví, kde jsme vzali přezdívku, pod kterou byl článek uvedený na titulce. No kde bychom ji asi vzali - podívali jsme se do profilu blogera, jakou přezdívku tam má vyplněnou.

Když se třeba jedna blogerka takhle jednou divila, jak jsme přišli na její přezdívku Krvavá kočička, pod kterou byl její článek uveden na titulce, asi zapomněla, že ji má vyplněnou v profilu.




No a jsme u konce - máte tři nové články, máte zjištěné přezdívky jejich autorů, máte pro články vymyšlené titulky i "perexy", a máte k nim nalezené vhodné fotky, ořízlé na požadovaný rozměr. Vše vložíte do systému, současně vyhodíte staré články, a pak už se jen můžete modlit, abyste se trefili do vkusu komunity, a druhý den pod doporučenými články našli aspoň 20 nových komentářů :-)

A takto od pondělí do pátku. Nějaké dotazy?
 

35 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Blondie Blondie | Web | 11. prosince 2014 v 14:17

Dlhé! Ale už chápem!

2 Scrat Scrat | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 14:17

Slyšela jsem, že když někdo doporučí do komentářů na blogosvet.blog.cz nějaký článek, může se také na titulce objevit :-) Já články z titulky čtu ráda, protože jsou to většinou kvalitní a zajímavé úvahy, které se týkají společnosti či nějakého aktuálního témata. Popravdě, jsem ráda, že něco takového jako titulka existuje, protože i když ty články moc nekomentuju, baví mě je číst a číst si taky názory ostatních pod článkem.
Díky za objasnění, aspoň už vím, jak se články vybírají :-)

3 Lisi Lisi | Web | 11. prosince 2014 v 14:45

Zvláštní, že vybraní jedinci ještě reptají na zvolenou ilustrační fotku a na přezdívku, kterou si sami vyplní. Kdyby se dostalo té cti mě, tak bych byla v prvé řadě moc spokojená, ale asi zřejmě nemám blog pro masu.
Tento článek se mi moc líbil, je zajímavé vidět, jak to vypadá v zákulisí tohoto kolosu jménem blog.cz.

4 Gil Gil | Web | 11. prosince 2014 v 15:00

Ale vždyť to chápeme jak to máte těžké :-) Já teda jo, nemohla bych tohle dělat. (To myslím prosím pěkně, ne nějak ironicky.) Zároveň se mi strašně ulevilo, že nemohu projít na titulku :D Vždycky jsem se bála, aby někdo něco z blogu přece jen nevybral. Pak by mi tam přišlo vyjádřit se sto lidí, které to až tak životně nezajímá a kteří by se tam nedostali přirozeně nebo hledaným heslem :) Naštěstí by fakt nebylo co vybrat 8-)
Nenechte se stresovat :-) Vždyť jsou i lidi, co si titulku někdy přečtou, ale nejsou bojovní ani soutěživí ani dotčení :-)

5 Guizmo Guizmo | 11. prosince 2014 v 15:03

Fascinující, takže články na titulce celý den sleduje jak "překvapený autor" tak "ten co ho tam hodil" to by mě nenapadlo.

6 Teeda Teeda | Web | 11. prosince 2014 v 15:10

Mě občas ty perexy nesedí. Už několikrát jsem takhle nějaký článek otevřela v očekávání, ale v článku šlo jen o otázku formulovanou do celého odstavce. Jen takový námět k diskuzi. A to jsem pak zklamaná, protože jsem čekala "něco"...

7 Em Age Em Age | Web | 11. prosince 2014 v 15:17

[2]: Blogosvět je skvělá stránka, ano! :-) Jen si myslím, že by měla být více propagovaná, objevují se tam opravdu skvělé tipy na články. :-)

Jinak tento článek je opravdu dobrý. Jeden z mála, co jsem na blog.blog.cz přečetla až do konce, přiznám se. Autorův styl psaní mě totiž moc neoslovuje, bohužel. :-( Tento článek je ale skvělý, líbí se mi, jak ses podíval na problematiku ze všech úhlů, a tak jsi vlastně ani téměř nenechal prostor na otázky. :-D Všechny odpovědi totiž můžu najít v tom článku.
Dokonalý blog - takový, co by zaujal všechny, opravdu neexistuje. Ani ten nejnavštěvovanější blog na světě nezaujme svým každým článkem všechny své čtenáře. To je fakt. Proto obdivuju hodně navštěvované a komentované blogy - i přes tenhle fakt si našly stálé čtenáře, které jeho obsah zajímá.
To, že se mé články dostaly na hlavní stranu blogu mi způsobilo hroznou radost. Poprvé, v červenci, jsem se z toho rozbrečela. :-D :D Byla jsem tak překvapená, že jsem to neunesla. Tehdy mi bohužel u toho článku nepřibyl žádný komentář. Ale poté, u těch dalších 3, už jich přibylo mnoho, a už posledních dvou  je komentářů přes sto. Za což jsem strašně ráda a moc vděčná. Komentáře jsou pro mě nesmírně důležitým feedbackem. :-)
Jsem taky ráda, že dík článkům na titulce víc a víc lidí objevuje skvělý blog MaddyHarryho. (harryme.blog.cz) Harryho blog je naprosto úžasný. :-)

8 Little Little | Web | 11. prosince 2014 v 15:22

Tak konečně vím, jak to funguje, děkuju za objasnění :-D  ;-)

9 Luci Luci | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 15:36

Díky tomuto článku jsem konečně pochopila ten systém, který mi už nějakou dobu vrtal hlavou... Je pravda, že spousta článků je skvělých a zaujmou mě :)

10 Bára Bára | Web | 11. prosince 2014 v 15:40

Mě osobně na výběru článků vadí dvě věci - první je, že mi prostě vadí, když jsou občas na titulce články, které mi připadají jaksi nevhodné. Mělo by mi to být jedno, když je nemusím číst, ale dost by se mi líbilo, kdyby tam místo nich bylo něco jiného.
A další věc - mám pocit, že některé články jsou na titulní straně jeden den, ale některé déle. Je však možné, že se mi to jen zdá...
Jinak díky za tento článek, je dobré vědět, jak to chodí :)

11 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 15:52

Proc moje clanky nikdy nejsou vybrany na titulku i pres vysokou ctenost???  Jsem zrejme prilis stary ("age discrimination") a nebo malo konformni a nudny? Ja nevim.

12 Leonia - Živá Voda Leonia - Živá Voda | 11. prosince 2014 v 15:55

Já děkuji za osvětlení situace. Můj názor má více částí:
1. Článek pěkný, ovšem při výběru článku z řad autorského klubu - někde jsem četla, že vaše společnost čítá na milion blogů (pletu-li se, klidně mne opravte) a z tohoto množství je v AK cca 200 blogů. A ostatní? Víte, já zase nevěřím, že mezi tím milionovým mořem nejsou i jiné zajímavé "tituly", které dejme tomu nesplňují podmínky pro přijetí, tím pádem nejsou tolik na očích a zaslouží si větší pozornost. Z tohoto důvodu se velmi přimlouvám a apeluji: Zaveďte do praxe také kategorii ZAJÍMAVÉ BLOGY!
Jinak rozumím a v tomto ohledu Vás chápu, že při výběru článků v takovém množství to nemáte jednoduché.

3. Co se týče modlení se, aby se článek líbil blogerské komunitě, tak já své články píši zejména proto, abych se s ostatními, tedy s kýmkoli, nezávisle na věku a zájmovém zaměření podělila o své vlastní zkušenosti, které jsem nasbírala během svého života a byla tak prospěšná v mnoha oblastech, jako např. oblast mezilidských vztahů, přírodní kosmetiky, zdraví, různých zákonů, vlastních mouder, vědy, vtipných článků, zdravého stravování, krokům ke štěstí, vlastních pravých a nefalšovaných zážitků s nehmotným světem a spoustu dalších témat. Mimo jiné již druhým rokem popisuji dění a změny v energiích naší planety a čtenáří mi soukromně píší, že mé předpovědi atd. vycházejí. Čili obsah mých stránek je pestrý a vybere si každý.
Navíc Blog.cz nelze brát jako uzavřenou komunitu, ale skrze internet má na blogy u Vás registrované přístup kdokoli.

13 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 11. prosince 2014 v 16:03

Perfektní článek. Musím asi hned ze začátku poděkovat, protože v poslední době se na titulní stránce blogu objevili hned tři mé články (jeden právě dnes) a za to jsem nesmírně vděčný. Děkuji. K publikaci zrovna dnešního článku o lidech v kině asi pomohl i výběr na Fandovi, což jsem také radostně překvapeně 'čubrněl'.

Jinak opravdu zajímavý článek, který nechá nás blogery nahlédnout do pozadí funkčnosti hlavního blogu, a nedivím se, že výběr článků na titulní stranu je až takto složitý.

[7]: Ale jdi ty! Děkuji moc! Se tu červenám po celém těle. (Kdyby tu byl rudý smajlík tak ho sem hned mrsknu.) :-)

14 Em Age Em Age | Web | 11. prosince 2014 v 16:05

[10]: No to je zase věc názoru - někomu, třeba tobě, se zdají nevhodné, ale tomu druhému naprosto adekvátní. Mně se také nelíbí některé články, co jsou na titulce - jsou to zejména 'články' fotkového typu. :-D Ale nic s tím nenadělám... :D Protože někomu se líbí.
Články na titulce... v pracovní dny jsou tam jen jeden den (druhý pracovní den článek z předešlého dne mizí kolem poledne, ale nikdy to není úplně v přesný čas) a články, co jsou zveřejněné na titulce v pátek, jsou tam až do pondělního dopoledne.
Včera, a předevčírem (jak se neměnily články na titulce) to byla výjimka, něco se dělo s blog.cz... mně se třeba ani nezobrazovala denní návštěvnost, nejčtenější články, apod. Víš, takové ty statistiky, co máš napsané každý den na hlavní straně, když se přihlásíš do svého blogu. Jsem ráda, že je to už v pořádku.

15 Nany Nany | Web | 11. prosince 2014 v 16:44

Díky za objasnění, konečně to trochu chápu :D
Já si myslím, že je zde mnoho skrytých blogů, jejichž autoři se do konverzací na hlavních blogových serverech moc nezapojují a tak je malá šance je někdo potkat, ale přitom mají naprosto bombastické články.
Byla jsem moc šťastná, když se dvě takové blogerky na hlavní stránce objevili. Takže určitě naděje umírá poslední ;)

A co se týče mého čtení vybíraných článků, většinou mě nadpis zaujme, ale po pár větách končím, protože od něj čekám úplně něco jiného :/ I tak je pravděpodobné, že se mi minimálně jeden z nich bude opravdu líbit :)

16 Em Age Em Age | Web | 11. prosince 2014 v 17:14

[15]: Jo, k takovým blogům rozhodně patří třeba blog: http://angry-young-woman.blog.cz/ ! :-)

17 Marillee Marillee | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 17:42

Jééé, tak takhle to tedy je! :-) Já jsem se na titulce párkrát objevila, protože ráda píšu o diskutabilních věcech... :D Přišla jsem totiž na to, jaké články si vybíráte. Akorát teď nemám už čas takové texty psát, což je škoda...

Někdy mě trochu mrzí, jaké se vybírají titulky pro článek dne, protože se už několikrát stalo, že to neodpovídalo obsahu. Sama jsem udělala takový hokus pokus u svého článku o zrcadlech, kam jsem jen tak "for fun" napsala na úplný konec, že zrcadla z nás dělají anorektičky (což je do jisté míry pravda, pokud někdo nevěří, že za to opravdu mohou JEN ta zrcadla a bere to doslovně)... ŠUP! A článek se objevil na titulní straně blogu a byla k němu použita právě ona věta s anorexií... :-D Pro lidi, kteří si to nepřečetli celé, jsem musela působit jako naivní idiot. :-D

18 Marillee Marillee | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 17:46

[7]: Já jsem svoje první dvě titulky prošvihla.... :-D Přijela jsem domů a jediný, čím jsem to poznala, byl zaspamovaný email o novým komentáři...  :-D Prostě zákon schválnosti!! A ten blog je vážně super, od nedávna se ho snažím pravidelně číst, články mě fakt baví. :-) Takže se přidávám k doporučení :D

19 sugr sugr | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 17:53

"S velkým zájmem se nesetkávají ani literární pokusy",... hm, to je pravda. Literární blog nebývá vybírán mezi oblíbené, ačkoliv mezi námi Literáry jsou také perly, stejně tak, jako u vámi uvedených Deníčkářů. ;-) Obdivuji vás (píšete v množném čísle), že dokážete odhadnout, které kvalitní, výtečné a něcoříkající články blogerů AK, dokáží ostatní členy Blogu cz. skutečně zaujmout. Máte můj obdiv! Pravdou je, že se točí pár blogů členů AK často se svými články pořád dokola, ale pokud jsou vámi vyhodnoceny jako nejkvalitnější - není to závadou, ba právě naopak!

20 Daisy Daisy | Web | 11. prosince 2014 v 18:00

Jednou se mi stalo, že jsem se na titulku dostala s fakt nejmíň kvalitním článkem na mým blogu. Horší článek už snad ani nemohl být vybrán a v tý době sem byla ve Vídni a ještě tam sem si řikala, že ho právě smažu, a když sem se vrátila, tak tam bylo právě nějak kolem těch 50 komentářů a všechny ty komentáře byly (pro mě naprosto čekaně :D) záporný, takže si myslím, že pokud nějaký článek týdne (nebo spíš dne) bude mít 10 komentářů, ale pozitivních, tak to vůbec není špatné, naopak u mě, to bylo super, že jsem měla x komentářů, ale fakt zlomek z nich byla pozitivní kritika, ale dík za to, mohla jsem na to napsat další článek jako reakci, otevřít tak prostor k další diskuzi a taky mi to pomohlo k vylepšení (nebo zkvalitnění) článků :)

21 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 18:18

[3]: Co je na tom nepochopitelné? Blogeři jednoduše nechtějí, aby s jejich jménem bylo bez jejich vědomí spojováno něco, s čím nesouhlasí. Fotky bych ještě neřešila, ale občas mi připadá vážně dost nevhodný titulek. Někteří čtenáři navíc nevědí, že sám bloger fotku a titulek na hlavní stránce neovlivní a vyčítají to právě blogerovi... Mně se to párkrát stalo hlavně o rozhovoru s prostitutku, kde byl hodně zavádějící nadpis "Měsíčně si vydělám 80 tisíc". To vůbec nebyla pravda, slečna říkala, že si tuto částku vydělala ZATÍM tento měsíc (a byl to desátý den v měsíci) a že výdělek je velmi proměnlivý, protože předtím si tři měsíce nevydělala vůbec nic... A také u článku o pedofilech se mi nelíbila fotka, vypadala jako z castingu na mozkomory.

(P. S. Tím si nestěžuji, já jsem naopak měla samozřejmě vždycky hroznou radost, ať už tam bylo cokoli... Jen vysvětluji, jak to je. )

22 Anna Elizabeth Potter Anna Elizabeth Potter | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 18:18

Myslela jsem si, že to tak je :) Bylo by divné a ne fér, kdyby se na titulce objevovali oblíbení blogeři. Má to být o článku a ne o tom, jestli je to váš známý nebo ne :) Články čtu ráda a každý den se těším na další :)

23 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 18:21

Když se můj článek dostal na titulní stranu, vůbec jsem to nevěděla. Nebyla jsem u počítače a chodily mi maily, že mám nový komentář. Pak jsem se šla podívat na blog a bum do očí! :-D
Vybírat články dá určitě zabrat. Člověk musí přemýšlet masově.

24 majdajackson majdajackson | 11. prosince 2014 v 18:37

Tak jsem se opet neco dozvedela.. . :-D Osobne si velmi vazim vasi prace, clanky pravidelne ctu... a ted uz take vim, jak se na titulku dostavaji... ;)

25 Bára Bára | Web | 11. prosince 2014 v 19:06

[14]: Díky za vysvětlení jak je to s těmi články...ono se mi to zdá tak trochu nefér, že některé jsou tam přes celý víkend, ale co...:D

26 Anchor Anchor | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 19:10

Náhodou, já skandální nadpisy (nebo aspoň zajímavé) mívám a moc mě jejich vymýšlení baví! :-D Dobře, pár z nich je pak kvůli tomu delších, ale víc jak dva řádky nedaly :-D A na ilustrování jsem se teď trochu dala, třeba v první lednový pátek u mě jeden tabletový výtvor vyjde, o dvou komixech ani nemluvím :-)

27 Gwendoline Gwendoline | Web | 11. prosince 2014 v 19:11

"vypublikovat"
ale fuj!

28 Anchor Anchor | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 19:14

[11]: Kámo, já se taky třepu, aby se mi článek dostal na titulku ;-) Budu nám držet palce, ať se nám to podaří! 8-)

29 Julča Julča | Web | 11. prosince 2014 v 19:24

Vždycky mě zajímalo, jak se takové články vybírají.. Myslela jsem si, že je to prostě jenom náhoda, ale myslím, že je dobré, že kdokoli může poslat i svůj nápad na titulní článek k vám na mail.. Možná někdy napíšu :D A pokud mě nějaký článek vážně zaujme, tak určitě :)

30 Krejdom Krejdom | Web | 11. prosince 2014 v 19:24

Super vědět. :)

31 Nettie Nettie | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 19:28

Moc dobrý článek.
Jak už psali ostatní, bylo moc zajímavé nahlédnout do zákulisí hlavního blogu (tahle otázka mě zajímala už od prvního momentu). Tuto práci rozhodně nezávidím, i když možná nemůže být až zas tak špatné pročíst tolik článků denně- silný blogový zážitek :D
Máš absolutní pravdu- dokonalý blog stejně jako dokonalého člověka nenajdeš. Neexistuje. Ale existuje mnoho blogů, které se dokonalosti alespoň přibližují.Ale když o sobě nedávají vědět, je to čistě jejich věc a jejich problém.
Články na úvodce si čtu skoro vždy, jen když mě opravdu nezaujme ani nadpis, ani perex ani fotka :) Ale většinou si na ně z nudy čas najdu :)

32 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 20:06

Tak nějak jsem sama odtušila, podle čeho se články vybírají. Nečekala jsem však, že se tam jednoho dne objeví i můj článek o mytí/nemytí vlasů :D

Musím říct, že články čtu z titulek jen některé, ty které mě zaujmou svým titulkem. Doprovodné fotky vůbec neberu v potaz :D

33 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 20:09

Stanislav, chapeau!

34 TlusŤjoch TlusŤjoch | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 20:39

Doprovodné fotky z fotobanky mi opravdu jdou někdy proti srsti...

35 bludickka bludickka | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 21:11

Tak alespoň jsem zjistila, že nemám nejmenší šanci se kdy dostat na titulku, protože nesplňuju žádný z požadavků :D
Co se týče zveřejňovaných článků, přijde mi škoda, že se často opakují stejní blogeři, případně nadpis či perex moc neodpovídá skutečnému obsahu článku...

36 feministicgirl feministicgirl | Web | 11. prosince 2014 v 21:17

Tak kvůli té Krvavé Kočičce se teď cítím jako blbec. :D Vůbec si nevzpomínám, že jsem si to do profilu psala. Zvláštní. Uznávám svoji blbost. :D

37 Ijacek.007 Ijacek.007 | Web | 11. prosince 2014 v 21:24

Doporučované články z titulní stránky roz klikávám pravidelně pokud mě zaujme nadpis. Zajímavé jsou čísla zvýšení návštěvnosti. Pro autory by měla být čest že jejích práce je na titulní straně a že se k jejím textum dostane v týdnu o mnohonásobně více čtenářů. :-P

38 Orida Orida | Web | 11. prosince 2014 v 21:25

Konečne mi je to jasné, veľmi pekne Ďakujem za nával nových informácií. :D
Zároveň ma to utvrdilo v tom, že sa na titulku tak ľahko nedostanem, lebo proste nespĺňam "kritériá komunity" a ani do toho Autorského klubu sa neviem dostať, keď majú stále zrušené komentáre :)

Ale, len tak medzi rečou, všimla som si a neviem, či to je len náhoda, ale vybrané články sú málokedy v slovenčine. Je to len moje blbé šťastie, že som ich nespozorovala, alebo sa skutočne preferujú tie české? Keď už je to ten blog.cz, bolo by to pochopiteľné, ale tak....

39 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 22:44

Vysvělující článek je dobrý. Napadlo mne totiž už dávno, že výběr musí být náhodný, protože pro množství blogů není možné číst všechny. Občas na některý na titulku klepnu a přečtu si ho, někdy jsou tam zrovna články, které od blogerů znám.  Myslím, že je celkem jedno jestli jsou tam den nebo dva, každý přece denně na blog nechodí. Má jen takový názor- každému se nelíbí to stejné téma, výběr je tady pestrý a zajímavý. Objevuji  stále nové blogy. Většinou díky tomu, že jsem zvědavá a když někdo zabloudí na můj blog, článek a objeví se komentář, kouknu se nejdříve o koho jde k němu. Pokud mne zaujme navštívím ho pak častěji. Podle zájmu si člověk musí vybírat, jinak by tady seděl od rána do večera.

40 Tea Tea | Web | 11. prosince 2014 v 22:46

400-800 blogerů za jeden den, 50-100 komentářů u jednoho článku? O tom si můžu nechat zdát :D Ale články na titulce jsou často opravdu hodně zajímavé a taky je ráda čtu :) Přesně na ty fotky jsem se chtěla zeptat někdy někoho, kde se berou, protože některé jsou někdy až vtipné, ale některé zase roztomilé a pěkné :) To je ta vděčnost, když blog umožní blogerovi, aby jeho článek byl na pár dní na hlavní stránce, jako titulka má skákat sto metrů nahoru né si ještě stěžovat :D 8-O

41 Tea Tea | Web | 11. prosince 2014 v 22:53

Ještě jsem zapomněnala napsat, že je to určitě nelehká práce a obdivuji, kolik práce a času tomu věnujete :) A ještě poslední věc, zarazilo mě docela, že články o kulturních akcí a celkově o hudbě jsou málo oceněné, nebo jak to říct, protože já krom příběhů a úvah na Téma týdne píšu hlavně o svých hudebních zážitcích a tak samo moc mile mě překvapí a potěší, když náhodou najdu něčí podobný hudební článek o nějakém koncertu nebo kapele :) Ale je pravda, že takových dobrých blogů je málo, já osobně jsem šťastná za svou denní návštěvnost cca 10-20 lidí za den maximum, ale pořád mě hřeje u srdce to, že vůbec někdo zavítá :)

42 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 11. prosince 2014 v 23:08

Mě ale například mrzí, že na titulce se neukazují žádné články o politice. Mě zajímá politický názor ostatních blogerů. Kdyby se tam aspoň jednou za 14 dní dal jeden článek s názorem na politiku, bylo by to fajn.
A taky je mi smutno z toho, že na titulce není žádný můj článek. I když je pravda, že já za poslední dobu žádný normální článek, který by se tam hodil, nemám. Dejme tomu. Musím tedy nějaký inteligentní napsat a zdržet se svých divných výlevů.

43 LadaCroft LadaCroft | E-mail | Web | 12. prosince 2014 v 8:18

Články na titulce bývají fajn, ale musím uznat, že kolikrát jsem článek otevřela a zase zavřelo, protože jsem už z prvního odstavce usoudila, že to není nic pro mě.
Je pravda, že jsem patřila k zastáncům "konspirace", že máte oblíbené blogy (od Luthien, nebo Čerfa jsem tam viděla minimálně 2x nebo 3x článek!). Nadruhou stranu, ačkoliv každý den sleduji, kolik lidí bylo na mém blogu a komentáře přibývají přibližně 1 za 2 měsíce, ti, kterým někdo články pořád komentuje, mají zase spoustu haterů a o to já moc nestojím. Zlatá střední cesta je nejlepší :)!

44 Bylinka Bylinka | Web | 12. prosince 2014 v 10:05

Je skvělé prostřednictvím doporučených článků najít nové blogy :-) Většinou nemám čas sledovat a vyhledávat nové zajímavé pisatele a tohle je skvělý způsob, jak na někoho upozornit a předat ho dál :-) Ale proces je to asi zdlouhavý a náročný, jak tak čtu :-)

45 Girl with a boater Girl with a boater | Web | 12. prosince 2014 v 17:53

Je pravda, že už jsem nad tím, jak se tam články vybírají, párkrát přemýšlela. Už znám odpověď. Myslím, že je to dobrý systém.

46 Nessi Nessi | E-mail | Web | 12. prosince 2014 v 20:47

To je dobrý vědět :D

47 pavel pavel | Web | 12. prosince 2014 v 21:47

Neměl jsem včera blog jako blog dne? Překvapilo mne že jsem měl neobvyklých tisíc návštěv. ;-)

48 Dragilia Dragilia | E-mail | Web | 13. prosince 2014 v 10:57

Vybírání článků je někdy (většinou) dosti obtížná a nevděčná práce. Sama vím, že v některých týdnech blogosvět téměř spamuju vším tím, co jsem objevila, v jiných zase horko těžko hledám, abych jim poslala alespoň jeden jediný. A to nemusím hledat tři na každý den!

S hájením změn názvů článků ale souhlasit nemůžu. Najdou se takové, kterým ten nový přímo svědčí, ale... Mnohem častěji jsem narazila na článek, který svým titulkem sliboval něco, co v něm téměř vůbec obsaženo nebylo. Vlastně to byla spíš taková poznámka na okraj. A přitom původní název tuto klamavou reklamu nedělal. Samozřejmě, i v takovém případě je to „bulvárnější“ lákavější. Ale čtenáře jen naštve. Třeba, když se z něčeho, od čeho čekám alespoň zamyšlení, vyklube subjektivní fňukání.

K „usnadnění“ výběru hledáním z velké části mezi členy AK mám rozporuplné pocity. Na jednu stranu chápu, že je nemožné projít všechny blogy a uhlídat dostatečnou kvalitu těchto „AK externích“ článků, na stranu druhou mají tito blogeři zajištěnou určitou formu reklamy už samotným žebříčkem na titulce. Pocitu neférovosti ale celkem dobře pomáhá nabídka podílení se na výběru. Protože díky tomu bloger už nemusí jen žehrat, že se ty téměř myticky dokonalé články nedostaly, kam měly. Jednoduše může udělat něco pro to, aby jejich kouzlo objevili i jiní. :-)

49 Zprávař Zprávař | Web | 13. prosince 2014 v 13:31

Je to holt nevděčná práce, vybrat tři články z toho velkého množství. Jedni se cítí blbě, protože tam jsou uvedeni a nechtějí, druzí zase blbě, protože tam uvedeni nejsou ale chtějí. Já jsem rád za to, že to nevybírá nějaký robot, ale lidi, kteří to opravdu čtou.

50 Katka Katka | E-mail | Web | 13. prosince 2014 v 17:41

Já myslím, že celý ten proces vybírání článků na titulku je pochopitelný. Je jasné, že tam musí být téma, které je nejlépe kontroverzní, vyvolává emoce a může zajímat co nejvíce lidí.

Nicméně ohledně těch kvalitních blogů. Já si myslím, že mohou být kvalitnější blogy, než ty "profláknuté" a mohou být neobjevené a to hlavně proto, že jsou zaměřeny na menší cílovou skupinu. Já například píšu na téma, které by se nikdy nemělo šanci prosadit na titulku. Nicméně v této komunitě bylo hlavně v minulosti pár kvalitních blogů, bohužel nyní spíše blogy s touto tématikou končí a nové nezačínají. Pár blogů tak bylo v rámci této komunity úspěšných a populárních a řekla bych i kvalitních, ale nikdy se neměly šanci stát se nějak super úspěšných na celém blogu, protože prostě nepsaly na téma, které by bylo pro všechny. Pár holek z této komunity navíc nyní píše pro klasické webové stránky.

Abych to zakončila, tak vám určitě nezávidím vaši práci, protože z toho množství článků a blogů bych se asi brzy zbláznila :D

51 Lory Lory | Web | 13. prosince 2014 v 17:42

Za tento článek mockrát děkuji, samotnou mě zajímalo, jakým způsobem se články do titulků vybírají, ale nějak jsem se nikdy neodhodlala k tomu, se jakkoliv zeptat. Upřímně jsem nějakou podobnou teorii měla a asi je pravda, že jinak to nejde. Troufnu si trochu nesouhlasit s jedním z tvrzení, neříkám, že články, které jsou zařazené v denním výběru jsou špatné, ale nesouhlasím s tím, že by se nedali najít nějaké lepší, nebo ne vyloženě lepší, ale určitě existují stejně dobré články na blozích, které například nedostaly možnost se přidat do Autorského klubu a podobně, zkrátka o nich moc blogerů neví. Komunita je malá, to jest pravda, ale jsou dobří blogeři, kteří právě nedostali příležitost se v ní nějak výrazněji prosadit. A posílat někam odkazy na články... někomu to nevadí, ale mě by to přišlo trochu jako podlézání, člověka to potom nepotěší, jako kdyby jeho článek byl vybrán sám od sebe, za to že je dobrý. Mě se fotky, které jsou používány do titulků povětšinou líbí a to s těmi přezdívkami... mno, řekněme, že mě to vcelku rozesmálo.
Toť vše, za tento článek děkuji, ráda jsem si ho přečetla a jsem teď zase o trošku moudřejší.

52 David David | E-mail | Web | 16. prosince 2014 v 11:27

Zajímavé. Hlavně mě zajímalo, odkud berete fotky, díky článku už vím. :-)

Jinak děkuji za nedávnou propagaci mého pivního článku, sešlo se tam díky tomu navíc přesně 20 komentářů, takže to lze i podle článku považovat za úspěch. :-)

53 m. m. | Web | 18. prosince 2014 v 18:29

[6]: Mám podobnou zkušenost. Navíc už neklikám na články popsané jako "prohlédněte si fotky", obvykle tam těch fotek je tak do pěti a za moc nestojí. Takové perexy jsou hodně nicneříkající. Když vymýšlím perexy k článkům vybraným pro měsíční výběr zajímavého v Klubu Snílků, snažím se, aby z nich bylo fakt jasné, co tam člověk objeví.

Pokud jde o fotobankové fotky - svůj vlastní článek jsem kdysi dávno na titulce několik dní přehlížela, protože jsem netušila, že se tam dávají fotobankové fotky :D Až když mě někdo upozornil, ať se podívám na titulku, vidím tam článek s názvem dost podobným tomu mému, a když to rozkliknu, vidím, že jsem to já. Škoda, že autoři vybraných článků nemůžou dostat automaticky upozornění.

54 Peťule Peťule | 19. prosince 2014 v 23:32

Tak to je fajn, že teď už vím, jak na to ;-)

55 raia | creyativite ^∇^ raia | creyativite ^∇^ | E-mail | Web | 31. prosince 2014 v 0:18

raz som sa na tú titulku dostala s altuálnou témou o auparkových deťoch. bolo to pred necelým rokom, od kedy som sa presťahovala na inú adresu a článok vydala znova. ale v istom zmysle ľutujem, že to tam bolo. mnoho vecí by som teraz napísala inak. vlastne mi vôbec kvalitný nepríde. ^u^ ale tak, mala som 67 komentárov, v jeden deň,  ak si dobre pamätám. ^u^ návštevnosť bola tiež vysoká, len potom tí ľudia už neprišli. ale o tom tu už článok bol.

56 Anička | sova-na-fetu.blog.cz Anička | sova-na-fetu.blog.cz | E-mail | Web | 4. ledna 2015 v 16:19

Máte to hodně složité :D Ale chtělo by to hledat i na obyčejných blozích, které nepíší na téma týdne, nemají vysokou návštěvnost, nepatří do autorského klubu, nemají nejnavštěvovanější a nejdiskutovanější články. Znám velkou spoustu lidí, kteří píší články upoutavě, ale nikdy nebyli na hlavní stránce. Teď nic proti, mají luxusní články, se jako článkem dne stává skoro každých 14 dní článek od HarryhoMadyho nebo od Em Age. Chtělo by to pátrat i jinde ;)

57 Serena Serena | E-mail | Web | 6. ledna 2015 v 15:01

Souhlasím s Aničkou. Ne že bych proti někomu něco měla ale v podstatě na titulce bývají dokola ti stejní. Je to takové... no nevím. Chcete snad tvrdit že se dokola vracíte na stejné stránky? To máte jako strach vybrat někoho jiného? Nebo se snad sami navrhují ti lidi? :-? Je to už docela podivné...

58 Beautiful sick mind Beautiful sick mind | Web | 7. ledna 2015 v 0:51

Rozhodně bych si nikdy nedovolila reptat nad tím, že se někdo snaží něco udělat pro dobro komunity, ale přiznám se, že ta teorie o vyvolávání názorových konfliktů mě u několika doporučovaných článků taktéž napadla.
Pamatuju si, jak jsem se kdysi radovala, že mi u článku naskakují komentáře v řádu desítek a nemohla jsem přijít na kloub tomu, jak je možné, že jsem z čista jasna tak populární, dokud jsem si nevšimla toho, že visím na titulce. :-D
Snad se tam ještě někdy dostanu :-)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama