Podpora videoblogů - co vy na to?

9. srpna 2014 v 8:00 | Standa |  Novinky
Popularita internetového videa stále roste a nejinak je tomu na Blog.cz, kde vkládání videa do článků patří mezi nejoblíbenější funkce. Co byste řekli tomu, kdyby bylo nově na Blog.cz možné zakládat videoblogy, které by se specializovaly na publikování vlastního videoobsahu?

Mezi blogery můžete stále častěji narážet na nový fenomén, kterému se říká vlog (zkratka z video a blog). S tím, jak je dnes každý notebook a smartphone vybaven kamerkou umožňující pořizovat video záznam ve slušném rozlišení, přibývá blogerů, kteří sami sebe točí na video a zveřejňují to pod názvem vlog na YouTube a svém blogu.

Je jasné, že forma videa skýtá jiné možnosti, než klasický textový článek. Ve videu nemusíte řešit pravopis, vzhled blogu ani použití ilustračních obrázků. Nevýhodou je naopak zásah do soukromí, riziko ztrapnění se a nutnost mít nějaký software na stříhání videa.

Videa, která blogeři na Blog.cz publikují, jsou několika typů. Oblíbené třeba jsou různé odpovědi na dotazy čtenářů, kde je pro blogera jednodušší natočit svoje odpovědi do jednoho videa, než pracně sepisovat odpovědi do článku. Další oblíbenou kategorii představují různé tutorialy, například jak se nalíčit, nalakovat nehty nebo jak si udělat vybraný účes. V neposlední řadě můžeme i najít videa, ve kterých se autoři pokoušejí o čistokrevný vlog, tedy jejich video zcela představuje alternativu ke klasickému blogu, a kdy ve svém videu rozebírají nějaký problém (namísto aby se nad ním zamýšleli úvahou v psaném článku).

Vzácnou výjimku pak představují blogeři, kteří publikují vlastní zábavný video obsah, jako například různé pokusy o amatérské krátké filmy, parodie, vlastní zpěv, čtení strašidelných příběhů, apod. Na tomto blogu se o nich v minulosti již psalo, viz odkazy na konci článku.

Jak se vy sami díváte na trend narůstající popularity internetového videa? Zajímáte se o vlogy a sledujete rádi nějaký pravidelně? A patříte jenom k pasivním divákům, nebo už jste také nějaký vlog natočili? Znáte nějakého českého vlogera - ať už na Blog.cz, nebo kdekoli jinde, kterého pravidelně sledujete?

A konečně - co byste řekli tomu, kdyby bylo možné na Blog.cz zakládat videoblogy, které by se specializovaly pouze na publikování videa a kterým bychom zajistili speciální poutání na úvodní stránce Blog.cz a našich dalších webech?

Lákalo by vás založit si svůj videoblog? A využili byste funkci, která by vám umožnila namísto pouhého sdílení videí z YouTube nahrávat do blogu vlastní videa? Podělte se o své názory, za všechny ohlasy děkujeme.


--


Čtěte k tématu:

 

17 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 9. srpna 2014 v 8:38

Jelikož já jsem si v psaní asi tak o tisíc procent jistější, než v mluvení a jelikož je otázka, co kdo považuje za slušné rozlišení vzhledem k průměrnému telefonu nebo takovému netbooku, nezaložila a nenahrávala bych. Ostatně videa do článků dávám jen v případě recenzní na filmy, kam šoupnu trailer, a nebo když udělám nějaké mé fanvideo, ale to je v poslední době jednou ročně. Navíc u vlogu sice není třeba řešit gramatiku a stylistiku (což by pro dobrého blogera neměl být takový problém), ale je třeba řešit, aby se z komentářů pod ním nestalo hodnocení vzhledu nebo vady řeči a taky, aby to něčím fakt zaujalo, protože žvanila, co jen do videa něco odříká, shlédne asi tak dvacet lidí a moc to nezaujme. Takže to zase tak jednoduché taky není.

2 Miloš Miloš | Web | 9. srpna 2014 v 8:49

Jestli vlogům vyhradit samostatnou upoutávku, si nejsem jistý, protože videa, která mají nějakou úroveň jsou spíše výjimkou. Na druhé straně někteří exoti umí pobavit stupiditou svých výstupů.
Videa, kde blogeři odpovídají na otázky, sice mohou skrýt gramatické chyby, ale zase do popředí vystoupí jiné nectnosti, zajíkání se, přeřeknutí apod. Několik jsem jich viděl, např. Lumenn, Hogretu, Alue, ..., a kromě Lumenn to byla docela nuda.

3 Mike Mike | Web | 9. srpna 2014 v 9:22

Nevím, jestli je to tak dobrý nápad, jak se na první pohled zdá. Myslím si, že jsou tady jiné věci na zlepšování a mě osobně by propojení blogu a YouTube stačilo tak, jak teď je. Nevidím v tom nějakou revoluční změnu. ;-)

4 Lukáš Lukáš | Web | 9. srpna 2014 v 9:47

Zdravím vás,

nejdříve bych podotknul, že nedávno byla do YouTube integrována jednoduchá střižna videa (s tím, že nejdřív člověk musí nahrát zdrojové video do YouTube, označit to jako soukromé, povolit tomu používání i v jiných videích a náseldně se takové video zobrazí i ve výše zmíněné jednoduché střižně YouTube)

a mimochodem... kdyby blog.cz měl dvoufázové ověření při přihlašování tak jako Google, mile rád bych si zmíněný video-blog na blog.cz založil (do té doby si nechávám blogspot.cz)

5 Anchor Anchor | E-mail | Web | 9. srpna 2014 v 10:00

No jak chcete :) Ale pak by se sem navalila spousta dalších holek, takže by tu byl ještě větší babinec, než kdy předtím, tak abyste se s tím kdyžtak předem smířil :-D A stejně psané články jsou nejlepší, navíc když budu mimo dosah internetu a stihnu si jich včas hodně otevřít, pak si budu moct počíst, ať už budu kdekoliv, což u videa bohužel nejde. Každopádně já toho na 99% nevyužiju :-)

6 Zaarsa Zaarsa | Web | 9. srpna 2014 v 10:38

Podľa mňa to taký dobrý nápad zase nie je, pochybujem, že to využijem. Akože OK ak chcem nahrať speedart priamo z tabletu, použijem to, aby moji čitatelia nemuseli zbytočne kopírovať YT kódy (android nepodporuje hypertext, URL píšem ako normálny). Ale na vlogy nie. Veď tým by zanikol hlavný zmysel blog.cz, či nie?

7 Em Zet Em Zet | Web | 9. srpna 2014 v 10:43

Nevím, není tu zatím tolik dobrých a úžasných vlogerů, kteří by mohli vést tento druh blogu. :-)

8 Jeremiáš Jeremiáš | Web | 9. srpna 2014 v 11:52

Proč ne? Já sice nabídku nevyužiji, ale věřím, že mnohé zaujme.

9 Lady≈Claire Lady≈Claire | E-mail | Web | 9. srpna 2014 v 11:55

Souhlasím s Em Zet. Většina vioeblogerů si zakládají na patlání make-upu na obličej a vykládají to za odborný test :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!
Neříkám, že všichni jsou špatní, ale většina jsou jen dvanáctileté holčiny, co ukradly mámě pudřenku. A to se mi zdá jako projekt naprosto k ničemu.

10 ADahlia Rose ADahlia Rose | Web | 9. srpna 2014 v 12:20

Mě točení videí dlouhou dobu láká, ale dělala bych to jen na YouTube v angličtině. Za mě je to zbytečné, protože na tohle už máme YouTube. Málokdo by tu měl navíc dobrou úroveň.

11 mengano mengano | E-mail | Web | 9. srpna 2014 v 12:37

Nepřipadá mi to jako nějaký zvlášť dobrý nápad. Jak už bylo výše řečeno, vyrojí se tuny poměrně šílených holčiček, které budou natáčet kdejakou blbost.

A propagace na titulce? Jak k tomu přijdou spousty dobrých "obyčejných" blogů, které si o propagaci mohou nechat jenom zdát? A najednou by se měly propagovat třeba blbosti jenom proto, že to bude nový formát? To není šťastný nápad.

Myslím si, že podporovat by se naopak mělo to, že mladí PÍŠÍ - tudíž si určitým způsobem pilují rodný jazyk. Zaštěkat do kamery umí i pes :D

12 Znovuzrozený Znovuzrozený | E-mail | Web | 9. srpna 2014 v 16:32

Míval jsem videa s mluvící ponožkou a nedávno jsem málem i udělal video o tom, proč nesnáším Kubrickovo Osvícení. Důvodem, proč bych tuhle věc nedělal já, je příšerný a nesrozumitelný hlas, takže ať si dělá ten, kdo umí, já se od toho ale distancuji.

13 Dragell Dragell | Web | 9. srpna 2014 v 17:59

Sama do článků videa používám, ale vyhovuje mi to tak, jak to je. I při přidělání této funkce bych stejně video vkládala i na youtube, aby se dostalo k většímu počtu sledovatelů. Jinak videa jsou pro mne spíše doplňkem textu, když nejde danou věc vhodně ilustrovat fotografiemi nebo když chci něco říct čtenářům přímo osobně :)

Za mne tedy - je fajn, že zde můžeme vkládat videa, na druhou stranu mi přijde zbytečné vytvořit prostor pro nahrávání videí, to bych nechala stránkám, kde to již zavedené je :)

14 Brložník Brložník | 9. srpna 2014 v 19:05

Stream.cz padl, tam to dřív a i teď šlo obdobně, každý si mohl nahrávat svoje videa, vzešlo z toho pár osobností, ale přesunuli se na YT, viz NejFake.
A mi chcete tvrdit, že blog.cz je lepší než stream.cz aby se prosadil? Nedejbože web vlog.cz nebo videoblog.cz, jedno horší než druhé, nechme vlogování na YT a těm, kteří si to rádi vrznou k článku ;)

15 Viollet Viollet | E-mail | Web | 10. srpna 2014 v 20:13

Nemam zajem prohrabavat se hromadou nicnerikajicich videoodpovedi a navodu jak si napatlat hlinu na ksicht. To uz rovnou muzete vratit box s novymi clanky. Proti vlogum jako takovym nic nemam, pokud maj cosi do sebe (takovych sem zatim moc nenasla), ale jejich propagace na titulce je podle me zbytecna...

16 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 10. srpna 2014 v 21:13

Ufff! Rozhodně ne.
Když bude vlog dobrý, jistě okruh diváctva najde sám.

17 David David | E-mail | Web | 10. srpna 2014 v 23:24

Hlavní rozdíl ve "videoblogu" je ten, že jak si nahrávám obrázky, stejně tak bych si nahrával videa?

Může to být zajímavé, ale nic pro mě. ;-)

18 Nezábudka Nezábudka | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 11:59

Nesúhlasím. Videotvorbu nechajte YouTuberom, blog je určený na písanie, nie na videá. Samozrejme, ak niekto pridá svoje video z YT do článku tak ok, ale vytvárať tomu samostatnú sekciu...
A mali by ste trochu popracovať na tomto článku, pretože vy ste vlogy opísali ako napríklad sketche, tutorialy a pod. A pritom to sú videá, nie vlogy. Vlogy sú len to, kde sa daný človek k niečomu vyjadruje a tak.

19 Standa Standa | Web | 11. srpna 2014 v 12:42

[18]: Nic takového v článku neuvádím. Je tam pouze vypsáno, jaké druhy videa blogeři z Blog.cz nejčastěji publikují. Navíc je tam výslovná formulace "... V neposlední řadě můžeme i najít videa, ve kterých se autoři pokoušejí o čistokrevný vlog, tedy jejich video zcela představuje alternativu ke klasickému blogu, a kdy ve svém videu rozebírají nějaký problém (namísto aby se nad ním zamýšleli úvahou v psaném článku)." - která přesně odpovídá tomu, jak vlog definuješ ty.

20 Luna Luna | Web | 11. srpna 2014 v 15:32

Natáčanie ma láka ale myslím si že by som to ako službu na blogu nevyužila. Ako je fajn si vytvoriť normálny blog, a zverejňovať tam svoje videá z Youtubu a články navzájom. Ak som to správne pochopila toto bude len na natáčanie, a mám podozrenie že by to nikoho nebavilo neustále. Radšej zverejním video na Youtube, a pre viditeľnosť to zverejním aj na blogu než LEN natáčať na videoblog. Ale možno keby ste to nejako upravili/doladili bolo by to pre niekoho dobrý nápad. A s tou propagáciou sa nestotožňujem. Je tu veľa dobrých blogou o ktorých nikto nevie a mali by sa propagovať videoblogy ktoré nemajú nič do seba? ( česť výnimkám )

21 southforce southforce | 11. srpna 2014 v 16:07

Já osobně bych nechala blog takový jaký je a nějak neměnila. Na videoblogy je YouTube a blog bych nechala jen na psaní, jako to vždycky bylo:D

22 southforce southforce | 11. srpna 2014 v 16:09

[21]: Nebo by se mohly udělat nějaké zkušební stránky s anketou, jestli se to blogerům tak líbí nebo ne a podle toho to udělat nebo ne:)

23 Kika Kika | E-mail | Web | 12. srpna 2014 v 13:33

já jsem rozhodně pro, bez novinek a změn by mohl blog.cz stagnovat, proč se nepokusit o něco nového? :)Je jasné, že to ze začátku nebude dokonalé, ale čím víc služeb, tím větší komunita, možnost seberealizace..

24 Pufflie Pufflie | E-mail | Web | 12. srpna 2014 v 15:16

Podle mě to není špatný nápad :) Hlavně teda i to nahrávání videí přímo na blog. N a YT vám může dohledat každý, na blogu by to myslím bylo více soukromé :)

25 děda tik tak děda tik tak | Web | 12. srpna 2014 v 16:16

Považuji to za celkem zbytečnou záležitost, která by zahltila blog kde jakým nesmyslem. Sice také někdy používám a vkládám  vlastní videa, ale pouze jen jako doplnění článku.

26 |  soreia  |  creyativite | soreia | creyativite | E-mail | Web | 13. srpna 2014 v 11:54

Podľa mňa to je fajn nápad a možno by som to skúsila.

[24]: presne tak

27 Lory Lory | Web | 14. srpna 2014 v 11:23

Já s tímhle nesouhlasím, něco jiného je udělat klasické video ala tutorial, v tomto přpadě se ptám proč ne a sama takováhle videa na blogu čas od času zvěřejňuji, ale jak už bylo řečeno, vlogy nechme na starosti youtuberům, blog je určen pro psaní. Na vlogy máme koneckonců youtube, kde se mohou uplatnit o mnoho více než v článku na blogu. Takže pokud se chce někdo věnovat natáčení vlogů, ať si to nechá pro yt, blogy mají podle mě jiný účel...

28 Kuba Kuba | Web | 18. srpna 2014 v 12:16

Určitě ano!

29 Nekra Nekra | Web | 16. září 2014 v 11:34

Souhlas s Puffie [24]:.

[27]:: Nesouhlasím. Blog je určen nejen pro psaní, ale i pro vkládání obrázků či jakýkoli jiný (v rámci zákonů) způsob sebeprezentace autora (a to i když není čtenářům známa jeho občanská totožnost).

Vkládání videí je taky způsob prezentace.
Nemyslím si tedy, že to na blog nepatří.

Ohledně toho, že videoprezentači se mohou prezentovat jinde (YT) zastávám názor, že autor s kombinovanou tvorbou (občas něco napíše, jindy vloží obrázky, nebo natočí video) to může chtít mít všechno "na jedné hromadě" (jednom blogu). Současně se domnívám, že na stránkách primárně zaměřených na vkládání videí či obrázků není dostatečný prostor pro psaní příběhů (a že tedy místo určené primárně k psaní s doplňujícími funkcemi je pro to nejvhodnější).

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama