Anketa: Jak bojujete s blogerskou krizí?

11. srpna 2014 v 12:00 | Standa |  Ptáme se vás
Pokud máte blog delší dobu, pravděpodobně jste na to už také narazili. Dojdou vám nápady na nové články, nebo dokonce úplně ztratíte chuť přispívat na svůj blog. Jak bojujete s tím, když se dostaví blogerská krize? Na konci článku najdete anketu.


Důvodů pro nástup blogerské krize může být celá řada. Tím nejčastějším bývá u začínajících blogerů zklamání z malé návštěvnosti a slabé (nebo dokonce nulové) zpětné vazby od čtenářů. To potvrzují i statistiky o aktivitě uživatelských blogů - pouze něco málo přes 31% z celkového množství blogů na Blog.cz obsahuje více než 5 článků.

Za tak velkým množstvím blogů, které obsahují méně než 5 článků, mohou stát i další důvody: nespokojenost se zvolenou adresou blogu nebo službou Blog.cz jako takovou, založení blogu za účelem testování designu a funkcí, založení blogu jako komerční stránky s nějakým inzerátem apod., nebo prostě jen to, že nový blog jeho majitele omrzí.

Za zmíněné zklamání si mohou tito začínající blogeři do velké míry sami, protože měli při založení blogu nerealistická očekávání. Aby se o vašem novém blogu někdo dozvěděl, musíte na něm mít nějaký obsah, který musíte sami nějakým způsobem podporovat a zviditelňovat. A to nejlépe tak, že budete číst jiné blogy a zanechávat na nich komentáře s odkazem na váš blog. Základním receptem pro každý blog je tedy vytrvalost a dlouhodobé pravidelné přispívání na blog a jeho zviditelňování.

Může se ale stát, že blog máte dlouhé roky, a stejně se dostaví krize. Dojdou vám nápady, o čem psát, ztratíte chuť se blogu věnovat, a čas, který jste dříve věnovali pracnému psaní nových článků, nyní raději věnujete něčemu jinému. Pozor, blogerskou krizí samozřejmě není, pokud vám momentální životní okolnosti nedovolují se blogu věnovat - někdo může odjet na dlouhou dobu do zahraničí bez přístupu k internetu, někoho na dlouho ochromí nemoc, jiný blog nestíhá kvůli narození dítěte nebo stěhování, nové práci, škole, apod.

Blogerskou krizí je pouze to, když na blog nepřispíváte, aniž by vám v tom bránilo něco zvnějšku, protože se vám prostě nechce. Můžete k tomu dokonce cítit odpor, který jen bezděčně umocňují vaši čtenáři, kteří se dožadují nových článků. V tomto případě hodně záleží na tom, jak často bloger dříve na blog přispíval. Někdo se blogu věnuje jen sporadicky - jedním novým článkem do měsíce i déle, jiný přispívá i několika novými články týdně. Riziko "blogerského vyhoření" je pak pochopitelně větší u toho druhého, který na blog přispívá víc.

Bloger může v takovém případě cítit naprostou ztrátu zájmu o blog, který se mu nově může dokonce jevit jako ztráta času. Na své dřívější články může hledět se smíšenými, až zápornými pocity, a má dojem, že by jeho blog potřeboval velký "restart". Někdo to vyřeší změnou designu, jiný přepracuje systém rubrik, další blog přestěhuje na jinou adresu, a jede se dál.

V těch nejtěžších případech ale bloger krizi zcela podlehne, a jeho blog se nadobro odmlčí. Bloger může zjistit, že ho více začala bavit jiná stránka - Facebook, Instagram, Tumblr, Twitter... - nebo prostě jenom blog ztratí v jeho životě důležitost, a bloger ho tak nechá ležet ladem, nebo ho zcela zruší. Ruku v ruce s tím často jde i opadnutí zájmu o další blogy. Bloger, který podlehne blogerské krizi, velmi často ani nečte jiné blogy.

Stalo se vám to už také někdy? Jak jste se z toho dostali? A co byste poradili blogerům, kteří aktuálně procházejí blogerskou krizí? Postačí podle vás dát si na čas od blogu pauzu, nebo znáte lepší řešení? Je tím zázračným receptem podle vás pravidelnost v přispívání? Je podle vás zrušení blogu až zcela krajním řešením, kterému by se měl bloger za všech okolností vyhnout, protože by toho později litoval? A je podle vás řešení přesídlit na jinou adresu?

Hlasujte v anketě a podělte se o své názory v komentářích.
 

17 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Jen-nifer Jen-nifer | Web | 11. srpna 2014 v 12:30

Já když nemám nápady na články na blog napíšu, že mám pozastavení a vymýšlím jaké články psát. Jsem začátečnice a ještě jsem naštěstí krizi neměla. Momentálně ale na blog nebudu mít moc čas, ale brzo se vrátím.
A těm co nemají nápad na články bych doporučila, aby se třeba zamysleli co mají rádi a co je baví a tom třeba napsat nebo co se jim přes den stalo zajímavého atd.
Přestěhování na jiný blog může pomoci, ale ne na dlouho...

2 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 11. srpna 2014 v 12:50

Když mě postihne krize? Prostě si dám pauzu. Říkám si, že blog není žádná moje povinnost, ale jenom takový koníček, tak nevidím důvod, proč bych měla nějaké to svoje psaní lámat přes koleno.
Svůj blog mám od svých patnácti let, ale kvůli svým menším krizím jsem ho stihla už dvakrát zrušit, což mě dneska opravdu mrzí, protože jsem tím pádem přišla o několik opravdu dobrých článků, které už mi bohužel nikdo nevrátí.
Proto moje rada zní: Nechte to být, až budete mít chuť něco napsat, tak něco napište. Chytří čtenáři to pochopí a ti nechytří budou maximálně atakovat váš blog komentáři, proč nic nepřidáváte. Nic horšího se vám stát nemůže. :D Ale rozhodně hned nemačkejte tlačítko Zrušit blog. :)

3 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 11. srpna 2014 v 12:51

Pokud zrovna nevím, co psát a nic se mi psát nechce, tak prostě psát nebudu. Je to jen koníček a když mě zrovna nebaví jeden z mých koníčků, tak ho nedělám, dokud mě zase bavit nezačne, proč to složitě řešit?

4 Lukáš Lukáš | Web | 11. srpna 2014 v 13:00

Zdravím, mě osobně nikdy nepostihla taková krize, protože každý den je hromada témat, na něž lze nějakým způsobem napsat zajímavý byť jen jeden článek. Myslím si, že každý člověk je schopen napsat alespoň jeden článek za dne (to není žádný problém - inspirace je všude kolem nás jak se tak říkává)

S pozdravem, Lukáš.

5 Terka Terka | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 13:29

Blogovou krizi jsem měla několikrát předtím, než jsem trvale přesídlila na svůj nynější blog. Pravdou je, že tento rok jsem moc nepřispívala, neboť jsem maturovala a musela jsem se učit, tedy na blog nezbýval čas,.. a jako na potvoru jsem měla plnou hlavu nápadů,.. dřív jsem to řešila tím, že jsem přestěhovala blog, ale to bych teď už neudělala. Zvykla jsem si na něj. Prostě bych si dala pár dní pauzu, četla víc knížek a pak k nim napsala recenze - hned bych měla, co psát. :-)

6 Em Zet Em Zet | Web | 11. srpna 2014 v 13:38

"A to nejlépe tak, že budete číst jiné blogy a zanechávat na nich komentáře s odkazem na váš blog. Základním receptem pro každý blog je tedy vytrvalost a dlouhodobé pravidelné přispívání na blog a jeho zviditelňování."

Tohle je velká pravda. :-) Já to říkám pořád, že pokud chcete mít návštěvnost a komentáře na svém blogu, i vy musíte komentovat. K tématu, jak si poradit s blokem, jsem psala článek před pár dny, určitě pomůže hodně blogerům, takže pokud máte psavecký blog, dejte mému článku aj šanci. :D Myslím, že by vám mohl pomoct. :-)

-> http://empty--island.blog.cz/1408/kdyz-dojde-inspirace-aneb-jak-ji-opet-nakopnout

:-)

7 Em Zet Em Zet | Web | 11. srpna 2014 v 13:39

[6]: * psavecký blok. -.- :D

8 Lillen A. Blake Lillen A. Blake | Web | 11. srpna 2014 v 15:17

Dřív jsem se nutila psát, i když mě to nebavilo, pak jsem změnila blog...
Někdy přidávám články, které pak nikdo nečte...

Teď to řeším tak, že když mě nic nenapadá nebo se mi nechce, nepíšu. Dám si pár dní pauzu, a z toho, co zažiju za ty dny pauzy pak vykouzlím článek. Malé radosti všedních dní, recenze na knížku, kresba nebo básnička...

[3]: Přesně tak to řeším já.

9 mengano mengano | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 15:26

Když nemám čas ( a ten už nějakou dobu opravdu nemám), prostě nic nepíšu. Než napsat nějakou hloupost o dvou řádkách, jak nemám čas, je určitě lepší trochu mlčet :-)

Stěhovat blog jako kočka koťata z dresy na adresu je takové podivné řešení. Buď nápady jsou a nebo nejsou. Jak "znovuzrození" nápadů pomůže změna adresy? Tomu jaksi moc nerozumím...

10 Em Zet Em Zet | Web | 11. srpna 2014 v 15:34

[8]: Nikdy moc nepomůže, když se do psaní nutíš. Právě naopak, když si dáš na pár dní tzv. voraz, chuť a inspirace se ti pravděpodobně vrátí rychleji, kdežto nucení se do psaní ti psaní spíš znechutí a napíšeš článek, který bude čtenářům nesympatický.

Přesně jak ty, koneckonců, píšeš - pár dní klid a pak inspirace přijde sama. :-)

11 sarik sarik | 11. srpna 2014 v 15:36

Na blog jsem přispívala pravidelně v době studia na střední škole. Návštěvnost jsem měla dobrou a více méně i komentáře ke článkům. Po maturitě jsem si říkala, že musím napsat aspoň 1 článek měsíčně, pak jsem ale měla stále méně a méně času, padlo i období, kdy jsem neměla přístup k internetu, pak přišlo mimčo, nakonec nějaké problémy v osobním životě a blog byl to poslední, na co jsem myslela. Poslední půlrok na mateřské se mi můj osobní život celkem zklidnil a tak jsem se nutila opět oživit blog, ale po pár letech dost pokulhával jak s designem, tak s "úrovní" článků. Přece jenom jako puberťačka jsem smýšlela jinak...
Po mateřské jsem nastoupila do nové práce v novém městě, musela jsem řešit školku a nakonec OBROVSKÉ problémy v mém osobním životě, takže blog šel totálně stranou... Teď po pár letech je opět má situace stabilní, tak se snažím příspěvky na blogu dohnat, ale design je stále dost pozadu a s návštěvností je to také horší. Kolem 50 lidí týdně - to není nic moc. V dobách největší slávy to bylo i 500...
Jinak co se týče adresy, její název už určitě není aktuální, ale to neznamená, že bych si založila blog jiný nebo stávající nějak přesouvala... Prostě to tak bude dál, adresa je asi to nejmenší :)

12 Metteorwa Metteorwa | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 15:37

Mně se tohle občas stává, ale je to tak na půl. Hodně to souvisí s okolnostmi. I v rámci školy musím být hodně "kreativně aktivní" a neustále něco vymýšlet a tvořit. Když si od toho chci odpočinout, potřebuju být pro změnu pasivní (třeba se podívat na film), a to s blogem úplně nekoresponduje. Mám vymyšleno spoustu témat, teď díky volnějšímu prázdninovému režimu a dost fotek. Ale nemám volno v tom pravém slova smyslu a opět se u mě dostavuje potřeba spíš pasivnějšího odpočinku, než toho aktivního.
Sem tam se přemůžu (zveřejním článek, i když k tomu nemám nějaké akutní nutkání), ale to se stává málokdy.
Projevuje se to ale i na kvalitě článků, kdy míň okecávám. To ale někdy taky nemusí být úplně na škodu.

13 Kika Kika | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 15:42

když se mi nechce psát, jednoduše nepíšu, ale třeba jen čtu příspěvky ostatních. Vím, že jakýkoliv článek bych pak psala víc jak den, prostě musí tam být ta vášeň, ta vůně, ta chuť... :-x

14 Gil Gil | Web | 11. srpna 2014 v 15:52

Krizi jsem neměla, na blog se dívám denně a píšu prostě tehdy, když se mi zdá důležité něco napsat a když z toho mám radost :-) Buď píšu nové články nebo opečovávám ty straší a jen odpovídám na komentáře. Komentáře také tvoří pěkné příběhy a vlastní mikrosvět a návštěvníci- přátelé!
♥ (jsem jim tak vděčná!) umí blog krásně doplňovat svými nápady a otázkami.
Píšu vždycky s nadšením, ať už je to jen jednou za měsíc a nebo dvacetkrát, a blog vlastním s nadšením :-) Je to prostě bezva :-) Děkuji Blogu.cz za vše :-)

15 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 11. srpna 2014 v 15:53

Jo, když mám blogovou krizi, píšu články o tom, jak mám krizi a jak se všechno brzy zlepší a jak se vrátím k aktivnějšímmu bloguvání. :-) Jaky bych se chtěla nějak motivovat. :-)

16 Gil Gil | Web | 11. srpna 2014 v 15:54

[14]: * oprava, "ty starší" :D

17 Mea Mea | Web | 11. srpna 2014 v 15:55

Mám blog jenom maličkou chvilku, ne víc než dva týdny :D Přesto se mi už nějaké dny moc nechtělo psát. A nebo se mi nechtělo psát o těch tématech, které už mám vymyšlené. Jednoduše jsem nic nenapsala, ne v tu dobu. Potom, o pár hodin déle jsem neměla co dělat a přemýšlela jsem nad blogem. A najednou se mi něco napsat chtělo. Nebylo to nic výjimečného, ale přece něco.

Takže mě většinou pomůže nad blogem přemýšlet a napsat svoje aktuální myšlenky. (Nebo něco, co se mi dneska stalo...)I když je to třeba nějaká kravina, někdy z toho může něco vzejít. :D

18 Elizabeth Elizabeth | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 15:58

Kríza je veľmi nepríjemná a zažila som ju už niekoľko krát, ale dostala som sa z toho. Priznám sa, že po založení úplne prvého blogu som nemala veľké očakávania čo sa týka návštevnosti. Blog predsa píšem aj pre seba a aj pre ľudí. No teraz som mala menšiu krízu, ale myslím, že to už prešlo. A recept na zvládnutie krízy? Možno chvíľková pauza tak úplne nezaškodí, ale nič sa nesmie preháňať, pretože mám dojem, že teraz pauzuje a končí mnoho blogov, a dobrých blogov. Niekedy ma pochytí strach, že raz stratím chuť blogovať, ale preto sa snažím prispievať a teším sa z každej návštevy a komentára. :-)

19 Babsy Babsy | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 16:08

Je fakt, že blogování je hezký koníček. Tak to vnímám já. Nebloguju dlouho, tak dva roky. Párkrát jsem už krizi měla, vždy jsem se ji snažila vyřešit např. grafickou změnou svého blogu a novou koncepcí obsahu. Čekala jsem na nové nápady a do ničeho jsem se nenutila, blog klidně stál a odpočíval.
Musela jsem si také časem srovnat v hlavě, co od blogování čekám a jak budu já svůj blog pojímat, aby byl zajímavý pro ostatní. Na tom pracuju ostatně průběžně. Ten má rád to, a ten zas tohle, a já vždycky razím heslo, že komu bude blízké to, co tvořím, ten přijde kdykoli. Do blogování by se člověk neměl nutit. Všímám si, že velmi často se ke mně dostanou lidé přes Google nebo Seznam, když hledají nějaká konkrétní výletní místa, nebo recepty. :-)
Jednou jsem už měla krizi, a to takovou, že jsem svůj blog smazala. Pak když krize pominula, začala jsem znova a dnes je mi možná líto některých starých místopisných článků, které mi daly dost práce a které asi budu muset jednou vytvořit znova. :D
Přeju všem blogerům co nejméně krizí, protože blogování jefajn. :-)

20 Ančovička Ančovička | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 16:46

Můj blog na který jsem teď hrdá, je jako moje malé dítě. Za tři měsíce se změnil k nepoznání. Jak vzhledem tak i k přístupu psaní. Má sice ken 29 článků, ale to mi nevadí.
Takovou krizí jsem prošla hned na začátku. Abych se přiznala měla jsem před tímto blogem dva další. Nikdo je nenavštěvoval. Přesto, že jsem každý třetí den přispívala novými a zajímavými články, tak nikdo na můj blog nechodil. Teď když píšu téma týdne tak se ho snažím napsat co nejlépe, aby ke mě lidé přicházely. To byla ta chyba, kterou jsem kdysi dělala. Nepsala jsem TT. Teď když je píšu tak ke mě chodí mnohem víc lidí. Přečtou si TT a když je zaujme nějaký jiný článek, tak mi celý blog prolezou :)) Už mám skoro 200 návštěv a jsem z toho celá paf! Je to možná i tím, že se lidé zajímají o jeden konkrétní bod. Já jsem měla nejdříve dvě rubriky a teď jich mám už 5. Blog je můj deníček, takže píši především své názory a když se někomu líbí nebo nelíbí tak mi je lidé okkomentují (ach ta představivost!, mám okomentovaný jenom 6 článků :D). Když vidím, že mi někdo okomentoval článek tak jsem nadšená, ale štve mě to ,že někteří napíší na můj blog jen reklamu na svůj ke článku který mi dal zabrat a ani ho neohodnotí.. :-( Přeju všem blogerům kteří teď mají krizi hodně štěstí a času, protože přejít tuhle krizi trvá dlouho. ;-)  :-)

21 winx-sirenix-power winx-sirenix-power | Web | 11. srpna 2014 v 16:48

Mě se to stalo hodněkrát, několikrát jsem blog už zrušil :-(

22 Jeremiáš Jeremiáš | Web | 11. srpna 2014 v 16:56

Já jsem několikrát přestal třeba i na rok, ale od doby, kdy jsem začal publikovat pravidelně, všechny potíže zmizely.

23 Ireth Ireth | Web | 11. srpna 2014 v 17:02

Tak takovou blogerskou krizi, jsem už párkrát měla... důvodem bylo jak už bylo řečeno v článku, nízká návštěvnost a málo komentářů... :-( Ani teď to není žádná sláva, ale jedu dál. Totiž, když se někdy dívám na ty ostatní blogy, jak jsou krásné, jak mají hordy komentářů, přepadne mě trochu smutek... ale co, každý si to musel tvrdě vybojovat :-)

24 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 17:48

Newjen na vzhledu, ale hlavně na obsahu blogu záleří. Chce to námět, někdy i takový neběžný. Podle mé zkušenosti, udělala jsem si z počátku dost návštěv hojným počtem článků, poár měsících jsem to zkorigovala a věnovala se víc takovým ,,pokračujícím" povídkám a příběhům ze života lidí. Je to dáno určitě tím, že jsem už letitá, zážitků vlastních i vyslechnutých mám velkou zásobu a dokud mi paměť slouží, budu mít o čem psát. Také fantazie mi hodně pomáhá. Fenoménem se stala Kavárna, kam se chodí vypovídat čtenáři bez blogu i blogeři a doporučuji vždy návštěvníkům, aby se na ty  komentáře píšící blogery také podívali. Nesobecky a sama navštěvuji blogy, hlavně právě ty, které se na mém blogu objeví. Nemusí dávat odkaz, ťuknutím na web, pokud ho mají uveden v nadpisu se lehko na něj dostaneme. Pestrost je důležitá. Psát každý den článek?  Stane se z toho rutina a za každou cenu se něco napíše, k čemu ani nemá kdo co říci. zatím mám nápadů, že je ani všechny nezrealizuji.
Vakuum v myšlení a nápadech  se u mne  také dostaví, ale nikdy ne nadlouho. :-) :-)

25 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 17:49

Překlepy a nedoklepy promiňte, mé prsty jsou baculaté a klávesnice nepřiliš široká... ;-)  :-D

26 The angel of darkness The angel of darkness | Web | 11. srpna 2014 v 18:17

Když mám "blogerskou krizi" ohlásím to na blog, a přemýšlím nad novými články. Jednou mi i pomohlo vytvoření nové série povídek, které jsem přidávala každý pátek, a vždy, když jsem ji v pátek nevydala, cítila jsem se hrozně provinile i když jsem neměla chuť na psaní. Vždycky jsem se k tomu nějak dokopala protože jinak jsem z mé neaktivity neměla dobrý pocit :-)

27 Cookie Cookie | Web | 11. srpna 2014 v 18:21

Už jsem několikrát takovou blogerskou krizi měla a myslím, že nemá cenu se do blogu zbytečně nutit. Na článcích to navíc půjde poznat. Já jsem si vždycky dala od blogu pauzu a někdy vymýšlela, co bych mohla napsat. Pak jsem měla pár slušných nápadů a chuť k blogování se díky tomu vrátila. Jeden blog jsem sice zrušila, ale to bylo z toho důvodu, že mně téma blogu už nebavilo a nejspíš by mně ani bavit nezačalo.

28 Werangummi Werangummi | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 18:28

Se svým blogem jsem si dala hodně práce,nejen na vzhledu,ale i na článcích. Většinou mě blogerská krize postihne ve školním roce,kdy mám hlavu zaplněnou matikou,dějákem a dalšími předměty,jenom ne nápady na psaní článků. Dám si tedy občas pauzu a ve volných chvílích přemýšlím,o čem by můj příští článek mohl být. Myslím si,že pokud člověka blogování baví a i on sám ví,že se k němu po čase zase vrátí,není potřeba zahazovat všechnu práci,kterou nad svým blogem strávil,vymazáním.

29 V. V. | Web | 11. srpna 2014 v 18:41

Já sbírám podklady pro zajímavé články a mezitím přispívá alespoň fotoreporty z výletů 8-)

30 Anička Anička | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 18:43

[23]: Přesně vidím to stejně :)

31 K. K. | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 18:49

Krizi jako takovou jsem měla jednu a vyřešila jsem ji právě změnou adresy... V novém sídlím sice necelý rok, ale jsem tam spokojená + mám ještě několik "přidružených" blogů, na které přispívám, jak mi čas a chuť dovolí...

Je pravda, že období, kdy nevím, co bych napsala (resp. jak bych to napsala - v rozepsaných mám teď mraky nedokončených článků) jsou častější než dřív, ale žíly mi to netrhá... :-)

32 Robka Robka | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 19:03

Mně připadá, že článek popisuje blogerskou krizi jako psychické onemocnění, které je třeba léčit.:-) Myslím, že vůbec nevadí, když si bloger na čas dá pauzu - třeba z důvodu, že zrovna nehýří nápady. Je to pořád lepší, než psát zbytečné články a nutit se. Blog není povinnost, psaní je koníček a může se stát, že někoho přestane bavit. Pak to není žádná krize, ale prostě jen změna priorit a nic se neděje - svět se točí dál.
Pokud se jedná o přechodný stav, lze ho využít k čerpání nových nápadů - pokud nic nezažijeme, protože přemýšlíme o dalším článku doma u počítače, nemáme ani pořádné téma a to se pak špatně píše. A když je naopak nápadů dost, je dobré si je poznačit, nebo si napsat pár článků na horší časy "do zásoby".

33 Shira Elizabeth Shira Elizabeth | Web | 11. srpna 2014 v 19:16

Když mám nápady, tak píšu. Když je nemám, tak nepíšu. Je sice hezké přispívat pravidelně, jenže ono z toho nucení se do psaní většinou nevzejde nic moc kloudného. A tak je prostě lepší počkat až krize zmizí.
Mě se třeba stává, že krize je jednodenní, nebo jednovečerní. A druhý den už jde psát samo od sebe.
Taky v případě, že to dovoluje zaměření blogu je dobré se vypsat. Což dělám já možná až moc často, ale funguje to :)

34 dobry-jmena-uz-jsou-pouzity dobry-jmena-uz-jsou-pouzity | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 19:45

Krizi jsem měla už několikrát - někdy jsem to řešila "vypsáním se," jindy jsem se zase odmlčela. Teď už se naštěstí znám a vím, kdy se mi píše líp a kdy mám "neplodné" období, takže se do ničeho nenutím. Nápady, které přijdou samy, jsou ty nejlepší :)

35 Žolanda Žolanda | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 19:52

Podle mého názoru, jestli si vyberete téma blogu, které vás doopravdy baví, tak u něj zůstanete napořád..budete pořád vědět o čem psát a i když budete mít malou návštěvnost bude vám to jedno nepřestanete totiž věřit tomu, že se časem návštěva zvětší já tomu taky věřím. Když jsem byla mladší nevěřila jsem tomu a proto mi vždy blog vydržel maximálně měsíc, ale teď jsem si zvolila téma o kterém bych mohla psát celý život a návštěvnost mi celkem vyhovuje i když není moc velká.. mně to stačí ;)

36 Kiara Kiara | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 19:53

Nejen, když mám krizi, ale i když funguju například přes prázdniny na táborech, tak si najdu nějaký třicetidenní challenge, přednastavím třicet článku a na měsíc mám pauzu :)

37 Guizmo Guizmo | 11. srpna 2014 v 20:30

Moje letošní krize je zlá.
Zatímco loni jsem měla článků 200, předloni dokonce 500, letos jich pravděpodobně nebude ani 50...

38 jenny-g jenny-g | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 21:04

Já jsem se takového stavu taky bála.Měla jsem už 3 různé blogy a vždycky se to zaseklo na tom,že nemám jak pokračovat a nebaví mě o tom psát.
Myslím,že je třeba si vybrat dobré téma,o kterém člověk hodně ví,má na něj co vymýšlet a píše rád.
Mám food blog u kterého se držím rok a půl a postupem času ho vylepšuji,ladim a čím dál víc mě baví :-D

39 Červený bocian Červený bocian | Web | 11. srpna 2014 v 21:08

Když se mi prostě psát nechce tak nepíši.
Až skončí prázdniny a začne škola bude to lehčí, nastavit nějaký denní systém, který nebude narušován častými výlety anebo dovolenou. Vše bude více pravidelné- a tak mi to vyhovuje. Krize mě asi dlouho nebude čekat- myslím, že napsat jeden článek za týden/měsíc zvládne téměř každý. Nevadí mi, když mám malou návštěvnost, nebo málo komentářů. Blog nepíši kvůli tomu- resp. Jsem ráda, když můj blog někdo navštíví, všichni jsou tam vřele vítáni, ale nemám zapotřebí mít u každého článku komentář. Blog bych psala i kdyby byla návštěvnost nulová. Baví mě to.

40 jajafilm jajafilm | Web | 11. srpna 2014 v 21:11

Ano, přesně souhlasím se Žolandou... :-)

41 Xerodoth Sigmius Xerodoth Sigmius | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 21:31

Mé zbraně proti krizi jsou jednoduché! Za pomoci horkých, či chladných věcí s vysokým obsahem kofeinu vyvolám ve své hlavě novou vlnu chaosu, která mne donutí uvažovat nad problematikami lidstva, života a vůbec. A i když jim ve výsledku nerozumím, ve spolupráci s mým nabuzeným mozkem o velikosti aspirinu se mi povede vyplodit alespoň básničku o tom, proč vlastně nemám rád slazený kafe. A nebo napíšu článek o tom, jak zbavit svět válek, krizí a dosáhnout absolutního štěstí, ale v sobeckém zájmu si ho nechám pro sebe. Kecááám. Ono se vždycky najde nějaké nepatrné téma, které se dá nafouknout do nezměrných velikostí, a z toho je můj blog živ.

42 music-germany music-germany | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 21:37

Krize mě postihuje snad poslední rok. Stávající blog má dva roky, bohužel si nemůžu dovolit krizi podlehnout, jelikož chci a měla bych ostatní, co čtou můj blog informovat o novinkách na německé hudební scéně. Takže buď zatnu zuby a píšu tak dlouho dokud článek není hotový, nebo si dám oraz na dva tři dny a pak se zase nutím :D Naštěstí tento měsíc začal dobře, zatím mám jakžtakž chuť psát, vlastně se snažím teď napsat co nejvíc článků, abych ke konci měsíce měla víc volno a nemusela stresovat. To pak až zase v září :) Jinak bych ráda podotkla, že se mi párkrát stalo, že jsem nepsala třeba i týden a pak jsem měla výčitky svědomí a noční můry ... asi to moc žeru :D

43 Beautiful sick mind Beautiful sick mind | Web | 11. srpna 2014 v 21:43

Na blog píšu už od 13ti let (teď je mi 21)a takovou krizí jsem si prošla už mockrát. Většinou to bylo kvůli tomu, že mi moje články po delší době připadaly trapné a bála jsem se, že by se k nim dostal někdo známý a utahoval si ze mě. Proto jsem zrušila svůj první blog úplně. Po několika letech jsem začala psát znovu, ale udělala jsem stejnou chybu, jako předtím a rozeslala adresu známým, se kterými jsem se postupem času odmítala sdílet důvěrné informace, které jsem na bog psala.
Teď mám konečně blog, se kterým jsem spokojená, píšu na něj, jen tehdy, když mámna to čas a náladu a hrozně mě to baví. Je zcela anonymní a to mi vyhovuje. Takže doufám, že jestli se nějaká ta krizička zase dostaví, nebude to na dlouho =).

44 Dragell Dragell | Web | 11. srpna 2014 v 21:59

Už za sebou mám několik stěhování, hodně stránek, služeb, projektů, ale ne kvůli krizi, ale z toho důvodu, že jsem se vlastně hledala. A stále hledám - což mohou vidět pravidelní návštěvníci mého blogu, který teď proběhl masivním ořezáním a překonstruováním :D
Spíš mám problém, že mám tolik nápadů a témat, že je nestíhám psát. Jedinou moji slabinou je čas, protože kdybych ho měla, píšu snad ještě více :P

45 Plačící anděl Plačící anděl | Web | 11. srpna 2014 v 22:13

Právě teď mám takovou krizi. Na blogu píšu hlavně povídky, jenže došly nápady, a pokračovat v rozepsaných delších povídkách se mi také nechce. Asi budu prostě muset čekat, až se zase objeví nápad a nadšení. Možná je to těmi prázdninami. :)

46 Blackbutterfly Blackbutterfly | Web | 11. srpna 2014 v 22:23

Mňa pomaly taký kríza asi chytá, pretože nemám žiadnu návštevnosť na blogu.. :/ Je síce nový ale je fakt že cez to že nik nereaguje ma to moc neťahá do pridávania článkov... Asi by som mala trochu zmeniť prístup a dať tomu torchu času... :D

47 David David | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 23:18

Snažím se ji předejít tak, že v kreativních obdobích vymyslím náměty na články dost dopředu. Třeba už koncem června jsem věděl, že zhruba do větší půlky srpna budu mít co psát, což je celkem pozitivní. Do toho sprna člověka napadne pár dalších nápadů a nějak to vyjde. :-) Mám svůj takt pro články - nejhorší na tom je, když si řeknu, že mám do dalšího ještě dost času a pak najednou nestíhám a píšu ho na poslední chvíli. :D

48 ann-ihilation ann-ihilation | Web | 11. srpna 2014 v 23:45

Buď mám blog nebo blok. Proč se nutit do psaní, když není chuť/nápad/zápal? :)

49 Ichi ^^ Ichi ^^ | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 23:45

Já už si krizí prošla několikrát, pár blogů jsem již zrušila. Ten co mám nyní mám asi nejdéle a mazat ho nehodlám, prostě to tak neřeším, články přidávám jednou za čas a jen když mám chuť. Skoro nikdo je nečte, což možná trochu zamrzí, ale aspoň zase necítím takovou odpovědnost a nenutí mě to pořád psát. :D

50 zuzana koubkova zuzana koubkova | Web | 12. srpna 2014 v 0:40

Mno, a je to opravdu taková katastrofa totálně se na to vykašlat a jít se raději projít?

51 LadaCroft LadaCroft | E-mail | Web | 12. srpna 2014 v 6:49

Ahojky, já měla blog před šesti lety (to mi bylo 14). Dávala jsem tam hlavně vtipné obrázky, různé hlavolamy, testy, sem tam nějaké své články apod. No a cca po roce (kdy měl blog nad všechna očekávání opravdu veliký úspěch) mě to přestalo bavit. Přišlo mi, že je moc infantilní, takže jsem pomalu na blog začala kašlat a poté ho i zrušila. Trochu toho lituji, protože jsem tam měla spoustu "cenných" věcí a mohla jsem díky tomu vidět, co mě bavilo před x lety (ačkoliv ono se toho zas tak moc nezměnilo :-) ). Každopádně teď mám blogy dokonce dva, jeden je takový "doporučovací" a jsem naprosto spokojená!

52 Steeve X Steeve X | Web | 12. srpna 2014 v 9:44

Kreativita...nápaditost...tyhle věci nepřicházejí plynule. Holt jsou dny, kdy nemám chuť absolutně na nic, co vyžaduje větší, než minimální snahu. Tehdy se k tomu buď po pár hodinách boření do polštáře a pc her dokopu, nebo si dám prostě pauzu. Vždyť o tolik zase nejde, blog není něco, co by nemohlo počkat :)

53 Lory Lory | Web | 12. srpna 2014 v 9:51

Já jsem blog nikdy nebrala podle čísel nebo počtu komentářů, dělám to hlavně pro sebe, ale samozřejmě potěší nějaká zpětná vazba, i když pro mě to není podmínkou. Se čtvrtým odstavce naprosto souhlasím, i když ono to člověka taky časem omrzí, když pořád zanechává někde komentáře a odezva je nulová. Blog chce hlavně čas a právě zmíněnou vytrvalost.
Já se většinou do těhle krizí nedostávám a když už, tak to bývá v řádu dnů, takže jsem třeba týden neaktivní, nebo případně dva, ale nikdy to nebylo déle, vždycky mám totiž nějaké články v záloze a když na to přijde, mám po čem sáhnout, abych pak tu krizi zamaskovala. Pro mě neexistuje žádný zaručený lék, jak tu krizi překonat, zkrátka na určitou dobu se blogu vůbec nevěnuju, třeba někam odjedu nebo něco podobného - to platí hlavně přes prázdniny - a nápady se potom většinou dostaví sami...

54 Em Zet Em Zet | Web | 12. srpna 2014 v 10:19

[48]: Někdy právě máš chuť a velkou, ale zároveň máš i blok a to je hrozné pak. :D To se mi stává častěji, než bych chtěla. Toužím něco napsat, prsty se vznášejí nad klávesnicí, ale to je tak vše... :D

55 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 12. srpna 2014 v 10:41

Blogerskou krizi jsem za ta léta ještě neměla, jsem ráda, že se s lidmi mohu dělit o své psaní a zájmy. Takže nevím ani žádný "recept" na takovou krizi.
Ale když nestíhám, mám nervy, že na blog nestíhám psát jak chci :)

56 Ann Ann | Web | 12. srpna 2014 v 14:23

No, většinou prostě nepřidávám tolik článků jako jindy, a když mám naopak plno nápadů na to, co psát, napíšu plno článků a většinu jich nechám v rozepsaných a využiji je právě v takové krizi :)

57 Teplý holoubek Teplý holoubek | E-mail | Web | 12. srpna 2014 v 17:09

Prostě píši, když je o čem (i když se snažím, aby to bylo aspoň jednou do měsíce). Ovšem neříkám tomu krize. Spíš takové vystřízlivění z blogového fanatismu. A cizí blogy stále pravidelně čtu. :)

58 Lukáš Lukáš | Web | 12. srpna 2014 v 19:47

[57]: což o to, ono je psát vždycky o čem, ale záleží na upřednostťnovaných tématech (někdo totiž má všeobecně zaměřený blog jako třeba Lúmenn, že)

59 Teplý holoubek Teplý holoubek | E-mail | Web | 12. srpna 2014 v 20:23

[58]: Já zásadně píši o věcech, které se mi buď staly nebo mne enormně zajímají. Nebo pokud jsem nedejbůže něco vytvořil. Psát všeobecnej blog bych opravdu nemohl. :-D

60 Nettie Nettie | E-mail | Web | 12. srpna 2014 v 21:29

Jsou dva druhy krizí. Začátečnická krize a krize starších blogerů. Ta první je ze všech nejčastější, protože jak říká článek nahoře: začátečníci mají moc Velká očekávání. Třeba mě to stálo minimálně 5 adres a teď už se do ničeho nehrnu. Je mi Jasné, že teď hned návštěvnost nevzroste a ani nechci. Počkám si až bude na mém blogu článků více a až teprve potom ho začnu nějak prezentovat :-P

61 Solvo Solvo | Web | 13. srpna 2014 v 17:37

Když jsem si v roce 2011 založila blog, dlouho na něj nikdo nechodil, takže jsem samozřejmě měla krizi hned na začátku :-D. Ke všemu jsem se přihlásila na hodnocení blogů a moc valně to nedopadlo, což k mé krizi také něco málo přispělo.
Pak jsem se k němu asi po půl roce vrátlila a něco se ve mě zlomilo. Začala jsem být trpělivější a psala článek za článkem, komentář za komentářem. Vše se nakonec vyplatilo a nyní dávám na svůj blog články relativně pravidelně (i několikrát do měsíce). Teď na krizi ani nepomyslím, protože mám za sebou tolik let vytváření blogu a snažení se zaujmout čtenáře, že za to žádná "krize" nestojí :-D. Mám pořád nové a nové nápady, mám jich tolik, že bych potřebovala, aby měl den víc hodin ;-)...

62 Ross Hedvicek Ross Hedvicek | E-mail | Web | 13. srpna 2014 v 22:43

Ja nemam problem s blogerskou krizi, ale mam problem se stalkers, kteri se na mne vesi z duvodu clanku na mem blogu. Kdyby nadavali jen mne osobne, tak bych to asi musel snaset, ale dosahuje to miry, ze uz pisou nenavistne dopisy a vyhruzne telefonaty i clenum me rodiny a pratelum. Mate nejaky zpusob jak zablokovat (= zneviditelnit pro urcitou adresu nebo domainu)muj blog na blog.cz = neco podobne funguje proti obtezovacum na facebooku. Dekuji.

63 Kathará Kathará | Web | 14. srpna 2014 v 10:32

Když se mi nechtělo přispívat na blog, nebyla jsem s tím svým spokojená, prostě jsem se sebrala a nechala ho tak. Popravdě takhle zůstal půl roku. Založila jsem si nový blog s podobným, ne-li tímtéž zaměřením, ale nakonec jsem zjistila, že na co mít dva stejné blogy, když stačí jeden. Takže plánuji druhý blog zrušit, nějaké uchopitelné a rozumné články z něj převeřejním na původní blog, ke kterému jsem se po tedy více než půl roce, abych byla přesnější, vrátila.
Myslím, že pauza krizi vyřeší - u mě ji vyřešila. Ale také záleží na zaměření blogu. Když někoho omrzí zájem o nějakou celebritu, které věnovat blog jako fanoušek, pak je jasné, že přesídlí jinam, pokud se mu bude chtít. Ale samozřejmě taky může změnit design svého blogu a prostě se začít věnovat té jiné celebritě.
Každý má na tuhle "krizi" vlastní recept. A doporučuji všem blogerům, aby dvakrát, nejlépe pak třikrát zvážili, jestli chtějí opravdu blog rušit. Udělala jsem to a mnohokrát jsem toho zalitovala, protože použitého materiálu tam bylo dost, byl moc krásný a měla jsem ho ráda. Ale jednoho dne mi hrklo v bedně a řekla jsem si, zkusíme, co se stane, když zruším blog, stejně už mě moc nebere. Kdybych měla možnost, vrátila bych se k němu, ale to jde nyní jen stěží!

64 Desirée Lydon Desirée Lydon | Web | 18. srpna 2014 v 15:25

Takovou krizi má občas každý. Já se tomu snažím předcházet. Mám blog o více než jednom tématu, takže pokud mně jedno omrzí, píšu o dalším. Ale když mám doopravdy krizi, blogování mně nebaví a nemám nápady, zvolním tempo, přidávám nějaké nenáročné články a nebo si dám na pár dní úplně pauzu. Potom mám zase hlavu plnou nápadů že div nevím, co dřív psát :D

65 Em Zet Em Zet | Web | 18. srpna 2014 v 15:29

[64]: Jo, nejlepší je více-tématový blog. Pak můžeš snadněji předcházet krizím. :-)

66 Loretten Loretten | Web | 22. srpna 2014 v 12:17

Od té doby co mě omrzelo psát Naruto fanfikce mi odešli i čtenáři. Normální články se mi psát nechtělo a normální povídky zas nechtěl někdo číst. Tak jsem se na to prostě na čas vyprdla a blog jsem se rozhodla znovu trošku oživit až před půl rokem. Řekla jsem si, že jeden článek za čtvrnáct dní +- by mohlo být akorát na to, aby mě blogování neotrávilo, ale abych na blogu vykazovala nějakou aktivitu. Navíc jsem přišla na důvod, proč se mi nedařilo psát články.

Teď cca po tom půl roce, co jsem s blogem zas něco provedla, jsem tam hodila už čtvrtý článek za jeden týden. Tak uvidíme. :-D

67 Kristýna Botková Kristýna Botková | Web | 2. září 2014 v 14:26

Blog jsem si zalozila, kdyz jsem poprve vyrazila dlouhodobeji do zahranici. Predstavoval (a porad predstavuje) pro me predevsim zpusob, jak svou rodinu, pratele a zname informovat o tom, jak prezivam. Svuj ucel plni: navstevnost ma sice minimalni, protoze ho nijak nepropaguji, ale lide, kterym je urceny, ho pravidelne ctou. Asi po roce poctiveho prispivani, kdy jsem publikovala jeden prispevek tydne, me zacala opoustet inspirace. To, co se mi na mimoevropskych kulturach driv zdalo fascinujici a neobvykle, se zmenilo v rutinu. Najednou jsem mela dojem, ze nemohu napsat nic, aniz bych se neopakovala. Moje krize rozhodne nespocivala v tom, ze by me psani prestalo bavit. V teto chvili rok prispivam do sveho druheho blogu, zdaleka ne tak casto jako do toho prvniho. Na prispevek se zmuzu maximalne jednou, dvakrat mesicne. Vim ale, ze moji znami ctou muj blog radi, a to je pro me silny hnaci motor.

68 Gabrielle Crystal RoseBonniee ~ Gabrielle Crystal RoseBonniee ~ | Web | 13. září 2014 v 22:25

Chvala bohu ja už takéto problémy nemávam, vždy viem, čo pridať. Dopredu si niekedy urobím niekoľko článkov, ktoré potom zverejňujem, ak už by náhodou "prišla" a taktiež hľadám inšpiráciu na iných blogoch či stránkach :)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama