Anketa: Reagujete na komentáře na cizím blogu?

21. března 2014 v 13:45 | Standa |  Ptáme se vás
Uživatelská komunita na Blog.cz má spoustu zvláštních pravidel, kterými se její život řídí. Jedním z nich je poměrně hodně rozšířený zvyk odpovídat na komentáře na cizím blogu.

V článku se dočtete, co přesně to je, a můžete hlasovat v anketě, jaký na to máte názor.



To, po čem se ptá tento článek, je jednoduché a nejspíš to všichni znáte. Napíšete komentář nějakému blogerovi pod jeho článek. Zatímco většina z nás by asi čekala, že případnou reakci vám bloger napíše pod váš komentář, tedy k diskusi pod stejným článkem na jeho blogu, on vám odpoví tak, že si otevře váš blog a svou odpověď napíše do komentářů pod váš nejnovější článek.

Je možné, že toto vzniklo na principu, kterému blogeři říkají "obíhání": "Já se podívám na tvůj blog a ty na oplátku na můj". Jenže důsledkem tohoto zvyku je, že ostatní čtenáři vidí pod články komentáře, které evidentně na něco reagují, ale neví se na co, protože chybí kontext. O tom, že to znemožňuje jakoukoli diskusi, nemluvě.

Jaký na to máte názor? Reagujete také na komentáře na blogu toho, kdo vám je napsal, nebo klasicky v diskusi pod článkem? Hlasujte v anketě a podělte se o své zkušenosti.


--

Čtěte k tématu:


 

12 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 MrMarkii MrMarkii | Web | 21. března 2014 v 13:54

V některých případech také jde o to, na co vlastně reagovat. Pokud se jedná o něco důležitého, důležitou zprávu/komentář, tak klidně napíšu dané osobně na jeho/její blog. Pokud se však jedná o méně důležitou věc, odpovím na položenou otázku na svém blogu. Teď však jde o to, zda-li si to ten, kdo otázku pokládal, přečte či nikoliv. Jinak já moc na komentáře nereaguji. Teda jenom na ty relevantní otázky.

2 lady Lianna Ellusive lady Lianna Ellusive | E-mail | Web | 21. března 2014 v 14:33

Považuji to za nesmysl. Sama komentuju celkem zhusta a příští den už bych nevěděla, komu jsem co kam psala a ke které konkrétní myšlence se blogerům příspěvek váže.

3 Gabriel Decay Gabriel Decay | E-mail | Web | 21. března 2014 v 14:48

Řekl bych, že tenhle "zvyk" už začíná být přežitek do té doby, co lze sledovat odpovědi na komentáře pomocí emailu.
Dříve jsem to dělal taky, ale to už je několik let zpět.

4 Kerria Kerria | Web | 21. března 2014 v 14:49

Je to zlozvyk, který už snad (?) není tak rozšířen.

Co mě však neskutečně vadí je, když se diskuze k jednomu článku vede na více místech: Autor svůj článek nasdíli na FB, případně ještě zkopíruje na svůj další blog... Pak je diskuze roztříštěná na třech místech a vlastně se ani pořádně nedá diskutovat.

5 retrivri-svetu.wp.cz retrivri-svetu.wp.cz | E-mail | Web | 21. března 2014 v 15:03

Když jsem ještě měla blog na blog.cz, vždy jsem si nejdříve zjistila zda má návštěvník článek, ve kterém se mu odpovídá na otázky, nebo mu je pokládáme, a tam vždy odpověď směřuji, nebo napíši komentář k jeho článku a jen tak "mimo" prohodím, že u mě na blofu má odpověď, nebo mu ji tam napíši :-).
Rozhodně by byo super, kdyby se tyto odpovědi psali jen do článků k tomu určených - bloggeři by tak v tom neměli bordel :-).

6 Annika Annika | Web | 21. března 2014 v 15:06

(Skoro) nic mě na blogu tak nerozčílí, jako když mi tohle někdo udělá :D

7 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 21. března 2014 v 15:18

Když uznám, že chci ještě nějak reagovat, tak reaguju u dotyčného blogera. Ale zároveň ten komentář, pokud nesouvisí s článkem, pod který ho napsal, smažu. Na co by tam byl, když je úplně mimo? Popřípadě mi to může dotyčný napsat do reklam, tam to nesmažu a stejně budu reagovat u něj. Jak už tu padlo, nemá to smysl, proč psát komentář pod něco, co s tím vůbec nesouvisí? Akorát to může naštvat autora článku, že čtenáři o něm debatují jinde, a on tak má pocit, že to nikdo nečetl.

8 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 21. března 2014 v 15:20

[7]: Jo a co se týče toho, že bych já sama na něčí komentář u cizího článku reagovala jinde, než právě pod tím článkem, tak to mě nikdy nenapadlo.

9 mengano mengano | E-mail | Web | 21. března 2014 v 15:35

Nikdy by mne ani nenapadlo reagovat na komentář jinde, tedy na blogu komentujícího. Je to nehorázný nesmysl. Když u nějakého blogera komentuji, sleduji si v emailu, jestli mi odpověděl a případnou odpověď si dojdu přečíst.

10 Dragell Dragell | Web | 21. března 2014 v 15:52

Na komentáře reaguji z pravidla u sebe na blogu, jestliže se jedná o dotaz ke článku. Pokud ne a je to jen tzv. mezi námi blogery, odpovídám někam do vzkazníku k druhému blogerovi.
Jinak co se týče běžných dotazů ke článku, vždy odpovídám k sobě, ale pokud vidím nevyplněný e-mail, odpovím někdy i k blogerovi, aby si všiml mé reakce :)

11 Kelly Kelly | Web | 21. března 2014 v 16:18

Tohle je věc - reagování na komentář na blogu toho autora komentáře - kterou jsem fakt nikdy nepochopila... :-D

12 K. K. | E-mail | Web | 21. března 2014 v 16:30

Podle mého to blogeři dělali hlavně v době, kdy nechodilo do emailu upozornění, že jim někdo odpověděl. Já sama to možná párkrát taky udělala, ale to jen proto, že mi záleželo, aby si mou odpověď dotyčný přečetl, teď už mi to přijde zbytečné. (I když musím říct, že když na můj komentář reaguje Ježurka, nikdy mi mejl nepřijde).

13 Yima Yima | E-mail | Web | 21. března 2014 v 16:33

Já jsem dřív ani moc nereagovala na svém blogu. Ale poslední dva měsíce, možná už déle, to dělám a myslím, že je to lepší než nereagovat. Někteří blogeři, ke kterým napíšu komentář, opravdu odpovídají pod mé články, ale dlouho jsem už nic takového neviděla, zaplať pán bůh. Od toho je tu ikonka "Reagovat". A pokud chci znát reakce, tak si snad zškrtnu políčko Odesílat reakce na email.
Myslím, že je to blbost, reagovat jinde. :)

14 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | E-mail | Web | 21. března 2014 v 16:45

Tak přesně tohle je jedna z věcí, za kterou bych opravdu sekala hlavy. :D

15 herobrineinfo herobrineinfo | Web | 21. března 2014 v 17:06

Áno, odpovedám na komenty.

16 luczaida luczaida | E-mail | Web | 21. března 2014 v 17:46

Já to nesnáším. Pokud to není nezbytně důležitý komentář, který na svém blogu musím mít, tak je prostě mažu. Někdy dokonce na blogy píšu, ať reagují u sebe, protože vím, že toto debilní "obíhání" dělají.

17 Guizmo Guizmo | Web | 21. března 2014 v 19:09

To dělaj tak tři lidi ze sta, když se na něco ptam a on mi odpoví na blog tak je to fajnxD
lepší jsou ti, co si myslí, že když mi napíšou nějakej dvouslovnej komentář tak to automaticky znamená, že naklušu a nadatluju, na tohle nehraju

18 Desirée Lydon Desirée Lydon | Web | 21. března 2014 v 19:36

Jak kdy. Někdy odpovídám na blog, abych věděla, jestli si to bloger přečetl (někdy si to ale stejně nepřečte), někdy na svůj blog.

19 Mordor Mordor | E-mail | Web | 21. března 2014 v 21:04

Ja si mysllím, že tieto komentáre, ktoré sú "od veci" a spolu aj s oznámeniami ako: "Chceme ti oznámiť, že si bol priatý do klubu takého, takého..." sú celkom zavadzajúce a nepotrebné. Nejaký autor blogu, ktorý má menšiu návštevnosť z toho dokonca môže mať nepríjemný pocit a čitateľom jeho blogu to môže prekážať.

Ďalšia vec je, keď sa pod nejakým článkom rozbehne debata autora článku a nejakého jeho "internetového priateľa" o úplne iných veciach, o akých je článok a  obyčajný návštevník to potom nemá chuť komentovať, lebo im nechce narušiť ich konverzáciu a on sám by sa potom so svojím komentárom cítil "od veci."

20 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 21. března 2014 v 21:15

Sekal bych za to ruce. :D

21 Adelaine Adelaine | Web | 21. března 2014 v 22:10

Ne. Většinu napíšu komentář a tak nějak neočekávám reakci. Když jo, nechám si blog otevřený, většinou to ale zavírám. Ale to reagování pod články (aneb člověk vydá článek, těší se na komentáře, hle, ale ne, on je to jen naprosto nesouvisející komentář na komentář na cizím blogu) mě teda upřímně vytáčí do běla. Občas to taky udělám, ale snažím se vyjadřovat k tomu článku i trochu, protože jinak... br.

22 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 21. března 2014 v 23:22

Ja to vyslovene neznášam ak mám pravdu povedať. Je to dosť otravné a vadí mi, keď niekomu niečo napíšem a on mi príde odpovedať na môj blog. Keby to aspoň napísal do návštevnej knihy tak beriem. Alebo ako niektorí zvyknú, že odpovedia na komentár ale tiež napíšu niečo aj k článku, pod ktorý mi píšu, to tiež s prižmúrenými očami ešte beriem. Ale ak sa natešene pozriem pod článok a tam je napísaný komentár, ktorý v tom kontexte absolútne nedáva zmysel, pretože je to odpoveď na niečo úplne iné, tak je to vážne naprd.
Okrem toho je tu aj ten problém, že je tým normálna diskusia a prípadné zapojenie sa iných komentujúcich do diskusie nemožné.

Toto je dôvod, prečo sa mi hrozne páči toto zavedené upozornenie na to, ak niekto reaguje na môj komentár. Predtým som si blogy, ktoré nepatrili k mojim obľúbencom no pri ktorých som bola zvedavá na reakciu, ukladala do záložiek. :D

23 maglaiz maglaiz | E-mail | Web | 21. března 2014 v 23:37

Nejsem si schopná vzpomenout, jestli jsem to kdy udělala, ale myslím si, že už od počátku jsem pochopila, že se má reagovat na komentář tam, kde je uveřejněn. Já bych osobně brzy ztratila nit hovoru, kdybych neustále musela přeskakovat ze svého blogu na cizí.
Ale setkala jsem se s tím, že někteří tuto věc ještě praktikují.

24 Amia Amia | Web | 22. března 2014 v 0:34

Psát odpověď na blog tazatele mě nikdy ani nenapadlo do doby, než mi takhle přistála jedna odpověď na mém vlastním blogu.
Nejdřív jsem čučela jak na pojízdnou pekárnu a pak jsem jak blbec psala odpovědi i u sebe, i u něj :-D
(Jemu ale nedošlo, že když už otázku napíšu, tak si i kontroluju, jestli odepsal. U něj: relevantně)

Dost mě to štve, na druhou stranu jsem to už dlouho neviděla.

25 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 22. března 2014 v 9:52

Popravdě odpovídám na blogu člověka, který nechal komentář u mě. Za prvé, když už chodím po všech možných stránkách a komentuji je těžké zapamatovat si kde a k jakému článku jsem nechal komentář a historii kvůli odpovědi projíždět nechci. Za celou tu dlouhou dobu co jsem s blogem jsem se všehovšudy setkal jen jednou max. dvakrát s člověkem který komentoval jen u sebe. To je potom nepraktické, protože já nevím jestli mi dotyčný/á odpověděl/a.
A zase i já chci aby ten dotyčný věděl, že jim odpovídám. Někdy je má odpověď (názor) důležitá a já chci aby si to přečetli, takže to hodím k nim kde vím, že si to na 100% přečtou.

26 Peter Cross Peter Cross | Web | 22. března 2014 v 11:27

Nedělám to. A když už jo, tak také okomentuji i článek, pod který ten komentář píšu, protože mě samotného dokáže rozčílit až do bezvědomí, to že mi někdo odpoví na můj komentář na jeho blogu, pod článek, na kterým jsem se nadřel a rovnou takové komentáře mažu. -_-

27 darkemperor darkemperor | E-mail | Web | 22. března 2014 v 13:54

Jestli je to reakce u staršího článku, tak je to spíše z důvody, bay se ten bloger všimnul vůbec odpovědi. Od té doby, co je zprasená hlavní strana se není čemu divit.
Jasně, jde to sledovat složitější cestou přes email. Ale co když to nemá zapnuté, nebo u komentáře zapomene zakliknout to: Odesílat reakce na email?
To pak jiná možnost není.
Kdyby totiž na hlavní straně bylo stále vidět, kde je nějaký nový komentář, tak by to bylo milionkrát lepší.
pro ty, kdo si to stihnou přečíst, než mi to bude smazáno:
Neříkejte, že nemám pravdu!
Ono totiž je něco jiného reakce na komentář, nebo první komentář pod článkem. Nebo jakýkoliv nový komentář pod článkem.
Chci to prostě zpátky na hlavní stranu!!

28 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 22. března 2014 v 14:38

Já ani nevím, mě to přijde takové hloupé, když mi někdo napíše k nějaké prkotince na blog něco ve smyslu "Je to hezký" a já bych mu měla najet na blog a napsat "Jé, díky" takže kdyby tam třeba dotyčný docupital po měsíci, tak by ani nevěděl, za co je mu děkováno :-D
Ale když mi někdo položí otázku, tak se mu snažím odpovědět u něj na blogu s tím, že hledám třeba kolonku vzkazy, dotazy atd., když nenajdu a odpovědět mu stále chci, nedá se dělat nic jiného, než najet na nějaký, zajímavější článek z nejnovějších, okomentovat příslušné téma a potom pod "P.S" odpovědět na otázku. Někdy mi to přijde až trapné, takže nejraději nereaguji vůbec či odpovím díky funkci "reagovat" hned pod můj článek a je to. Samotnou mě nenapadá, jestli by se to dalo nějak vylepšit ;-)

29 El El | Web | 22. března 2014 v 15:05

Já moc komentáře na jiných blogách neřeším. Přečtu si je většinou proto, že chci vědět jaký na to mají názor jiní...Že bych je četla kvůli tomu, aby si můj komentář bloger přečetl, nebo dokonce abych opisovala- to vážně ne.

30 K. K. | E-mail | Web | 22. března 2014 v 16:13

[27]: To je vážně takovej problém kliknout v žebříčcích ve správě blogu na možnost "poslední komentované články"?

31 darkemperor darkemperor | E-mail | Web | 22. března 2014 v 17:38

[30]: Není, ale tady jde o princip.

32 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 23. března 2014 v 9:56

Je-li to třeba, použiju funkcionalitu "Vzkaz autorovi".
Šofa však, že ho mnozí nemají aktivovaný.

33 Charlie Charlie | Web | 23. března 2014 v 14:17

Záleží na situaci. Když vidím vyplněný mejl, předpokládám, že sleduje reakce mejlem, takže klidně odpovím na svůj blog pod článek, který se toho týká. Je to podle mě lepší než kazit někomu článek komentářem, který se úplně netýká tématu.

34 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 23. března 2014 v 15:14

Na komentáře odpovídám u článku a ,,jdu" se případně podívat na blog komentujícího, pokud má uveden web. Ze zvědavosti, co píše, nikoliv odpovídat na jeho komentář. Komentuji jeho článek a tím získám povědomí o dalších blogerech. Nevidím v tom nic špatného. Prostě reaguji na jeho článek, u něho, odpovídám na jeho u sebe, kam psal on.

35 DorkaJ. DorkaJ. | E-mail | Web | 23. března 2014 v 18:12

V mojom prípade záleží aj od dôležitosti danej otázky, prípadne či komentujúci má uvedený aj mail. V tom prípade predpokladám, že by mu odpoveď prišla mailom. No ak je daná otázka dôležitá dá sa odpovedať aj súkromne, mailom, či k niektorému článku komentujúceho ktorý som si prečítala a využívajúc slávne PS-ko by som doplnila aj odpoveď na jeho komentár. Možností je veľa. No z druhej strany ak mi niekto odpovie na mojom blogu nesúvisle k článku, za to hlavy netrhám. Avšak je to fakt nepraktické, keďže ja si už nemusím spomenúť alebo sa dopátrať k pôvodnej diskusii a tak sa dotyčný nemusí dočkať reakcie. 8-)

36 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 23. března 2014 v 18:29

mám vždycky zaškrtlou kolonku "odesílat reakce na email." a předpokládám, že ostatní taky, pokud ne, jejich smůla. Odpovídání na cizím blogu k nejnovějšímu článku mi trochu evokuje SBínkování a stupidní komentáře typu "Ahoj, obíhám"

37 uuz uuz | 23. března 2014 v 18:32

Občas ano

38 holkyhrajouhry holkyhrajouhry | Web | 23. března 2014 v 19:26

to je různé, odpovídám na daný blog pod daný koment, ale někdy odepíšu i pod svůj komentář na svém blogu a nebo dělám, že koemnt okopíruji atd :-)

39 i r i s i r i s | Web | 23. března 2014 v 21:33

No, popravdě si nechci na svůj blog plácat svoje komentáře. Takže většinou odpovím na blog toho, kdo mi ten komentář napsal. Pokud teda nechá adresu. Pokud ne, tak prostě musím odpovědět na svém blogu.
A upřímně, ani trochu mi nevadí, když mi někdo odpovídá takto - prostě mi to žádné obíhání neevokuje, přijde mi to normální. :-)

40 Lenny Lenny | Web | 24. března 2014 v 11:23

Tohle jsem nikdy nechápala a pokud to někdo dělal, tak jsem ho buď poprosila, ať už to nedělá, nebo to rovnou smázla. Diskutuje se snad vždycky tam, kde je diskuse, ne?

41 Em s tečkou Em s tečkou | Web | 24. března 2014 v 12:06

Nesnáším. Když mám článek, pod kterým probíhá nějaká diskuze a PRÁSK! někdo tam vlepí komentář reagující na můj na jeho blogu, nikdo neví, co to ten člověk mele, co to má jako bejt, mně samotnýmu trvá, než se zorientuju... přijde mi to ještě trapnější fígl o zvednutí návštěvnosti než "Moc pěkný blog, podíváš se na můj??" - to je alespoň upřímný... 8-O

42 Aurélie Aurélie | Web | 24. března 2014 v 15:26

já reaguju jak pod komentář na mém blogu, tak i na komentátorův blog, protože se mi hodněkrát stalo, že když jsem to napsala pouze jako reakci na svůj blog, tak si to pak tazatel nepřečetl a ptal se, kdy se k tomu vyjádřím... takže kvůli tomu, že někteří lidé se nekouknou do článku, kde se na něco ptali, tak odpověď píšu i na jejich blogy... pokud ji tam nechtějí, tak si ji můžou smazat, tak v tom nevidím problém... :)

43 Terka Terka | E-mail | Web | 24. března 2014 v 16:04

Mám zapnuté reakce na mail, takže když mi přijde, že mi někdo odpověděl na komentář na cizím blogu a mám se k němu ještě jak vyjádřit, další komentář samozřejmě napíši :) a když mám komentáře pod článkem, kde lidé hodnotí mou povídku nebo se zamýšlí nad kterýmkoli jiným článkem, nepředstírám, že mě kolikrát naštve, že mi někdo odpoví na komentář, který jsem napsala u něj na blogu,.. člověk si třeba může vytvořit nový mail, který bude sloužit právě těmto reakcím, ne?.. osobně na reakce mám v mailu speciální složku, což nesouvisí, ale i tak,.. :-)

44 Bels Bels | E-mail | Web | 24. března 2014 v 17:04

Ne, pokud ho má odpověď zajímá, vrátí se a přečte si ji. Nevím, proč bych se měla vnucovat a spamovat jeho článek nesouvisejícím komentářem :)

45 David David | E-mail | Web | 24. března 2014 v 18:34

Tohle u sebe už skoro vůbec nepozoruji, ani já to nedělám. Vždyť dnes už máme takovou vychytávku, že nám reakce chodí na e-maily. :-)

Spíše co mi vadí: Někdo napíše otázku k hodně starému článku do toho nejnovějšího, přitom nemůže se stát, že bych přehlédl komentář i z nejstaršího článku, taky mi to chodí na e-mail že... :-)

46 Ellis Ellis | Web | 24. března 2014 v 20:12

Pokud je komentář takový, že jasně reaguje na článek nad ním, odpovídám a reaguji na něj klasicky pod stejným článkem. Pokud se mi však na blogu objeví komentář stylu "Máš pěkný blog" či "Líbí se mi tvůj design", tak na ně (pokud ano) odpovídám na blogu autora pod jeho nejnovějším článkem, protože v ten moment je vlastně jedno, kde komentář bude, dyž se nevztahuje k žádnému článku.

47 Ell-e Ell-e | E-mail | Web | 26. března 2014 v 7:35

Očekávám, že pokud si chce někdo přečíst odpověď, tak zaškrtne políčko, aby mu každá rekce na jeho komentář přišla na mail. Takže reaguji vždy pod komentářem, protože mi přijde nesmyslné tu konverzaci "trhat". Ale viděla jsem to tu hodněkrát, no.

48 Tea Tea | Web | 26. března 2014 v 12:17

Pár lidí mi to takhle udělalo, ale že bych se kvůli tomu zlobila to zas ne, ale já osobně reaguju pouze na mém blogu a ostatní články blogerů komentuji jen mým názorem nebo námětem, co potřebuji ke článku říct :)
Sama mám reakce na mé komentáře nastavené, takže jsem raději, když uvidím na meilu, že někdo na můj článek reagoval, protože když toho blogera nemám zrovna v oblíbených stránkách na které často chodím, nepamatuji si vše co jsem komentovala, že :)

49 Sentencia Sentencia | Web | 29. března 2014 v 11:46

Podle mě je tohle hodně individuální. U čtenářů, u kterých vím, že se ke mně pravidelně vrací a vzájemně se navštěvujeme, reaguji pod daný článek. Ale u člověka, který se třeba u mě zjevil poprvé, okomentoval článek, já bych ráda na jeho komentář reagovala, ale chci mít jistotu, že si reakci přečte, jdu na jeho blog, okomentuji jeho článek a pak například do PS: přidám reakci na jeho komentář u mě. To je podle mě schůdné řešení - komentuju k věci, ale zároveň mám jistotu, že se k němu dostane i reakce na komentář. A pak už záleží na něm, jestli bude chtít v diskuzi pokračovat a jakým stylem. Obecně ale upřednostňuju diskuze přímo pod příslušný příspěvek, protože je to přehlednější a nehrozí tak, že se pod článkem s receptem, budou řešit třeba vztahy :)

50 Em Zet Em Zet | Web | 1. dubna 2014 v 14:28

Mám na to názor celkem kladný. Protože za den navštívím cca 30 blogů a nemůžu se dívat, jestli mi na ně někdo neodpověděl pod ten článek. E-mailem by mi odpovědi chodit mohly, ale to jsem zkusila dřív a teď mám v e-mailu 2000 zpráv. :D Jaksi mi to přerostlo přes hlavu. Takže ano, ať klidně odpovídá ke mně. Aspoň budu mít jistotu, že si odpovědi 100% všimnu :-)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama