Neveřejné blogy: Ano, či ne?

7. listopadu 2013 v 15:00 | Standa |  Ptáme se vás
Na uživatelskou podporu chodí celá řada zajímavých dotazů. Jedním z těch, které se pravidelně opakují, je to, zda Blog.cz neplánuje podporu funkce, která by volitelně omezila viditelnost blogu.

Jaký máte na tuto funkci názor? A využili byste ji vy osobně?


Během uplynulých let jsme při vývoji Blog.cz často zohlednili konkrétní připomínky uživatelů, abychom jim službu přizpůsobili na míru. U jedné funkce to ale neplatilo: omezení viditelnosti blogu. Na Blog.cz odjakživa platilo, že všechny uživatelské blogy jsou veřejné, a o jakékoli funkci, která by umožnila omezení viditelnosti blogů, jsme nikdy neuvažovali. Případné zájemce o založení zaheslovaného blogu jsme tak automaticky posílali ke konkurenci, která toto občas umožňuje.

Hlavním důvodem, který vždy stál za naší obavou z neveřejných blogů, bylo riziko z toho, že by se mohly stát úložištěm protiprávního obsahu. Pro příklad není třeba chodit daleko - zmínit je zde možné například dětské porno coby asi největší internetový strašák současnosti. Příležitost zkrátka dělá zloděje, říkali jsme si, a proto je lepší mít raději všechny blogy veřejné, aby byly lépe pod kontrolou.

S omezením viditelnosti blogu jen pro vyvolené uživatele, kteří znají heslo, je navíc spjat další problém - neveřejné blogy se nedostanou do vyhledávačů a mají minimální návštěvnost. Pro provozovatele tak ani nejsou moc zajímavé, protože na ně tím pádem nemá smysl dávat reklamu.

Omezení viditelnosti vlastních příspěvků je funkce, kterou můžete znát například z Twitteru (kde ji ale pravděpodobně skoro nikdo nepoužívá) nebo Facebooku (kde je čím ale čím dál víc profilů zcela veřejných). U blogu nám ale nikdy moc nedávala smysl, protože jde proti touze po vyšší návštěvnosti, které spojuje většinu našich uživatelů.

Chápeme, že řada uživatelů si střeží své soukromí a je jim nepříjemná představa, že by jejich blog objevil někdo z jejich okolí, ale domníváme se, že zavřením blogu za bránu http autentizace se s vaničkou vylije i dítě. Není lepší přistupovat k internetu jako k veřejnému prostoru, který je přístupný všem, a zařídit se podle toho?

Je možné, že vývoj k tomu časem sám směřuje. Není totiž bez zajímavosti, že se poslední dobou zdá, jakoby zájem o neveřejné blogy začínal ustupovat. Uživatelé si už možná natolik osvojili psát blogy s vědomím, že je může číst kdokoli, že už jim jen sama představa neveřejného blogu přijde nepřirozená.

To může souviset s probíhající proměnou pojetí soukromí na internetu, kterého se uživatelé sami od sebe dobrovolně vzdávají v rámci výhod, které jim to přináší. A za druhé je možné, že poptávku po neveřejné webové stránce částečně vykrývá Facebook, na kterém si uživatelé mohou zakládat uzavřené skupiny, jejichž příspěvky jsou viditelné pouze členům.

Je mezi vámi někdo, kdo je členem nějaké neveřejné skupiny na Facebooku? Pokud ano, jaké výhody vám to přináší oproti otevřeným skupinám? A ocenili byste vy konkrétně, kdyby bylo možné váš blog zaheslovat, aby se k němu dostali jen uživatelé, kteří znají heslo?

Hlasujte v anketě a diskutujte v komentářích, za všechny ohlasy děkujeme.
 

23 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Dragell Dragell | Web | 7. listopadu 2013 v 15:49

Funkce zaheslování mi přijde zbytečná. Pokud má být něco utajeno, pak to nepatří na internet = veřejný prostor, ale třeba do nějakého papírového deníčku.
Já osobně v tomto prvku nevidím nějaké využití.

2 Teia Teia | E-mail | Web | 7. listopadu 2013 v 15:52

Myslím si, že taková možnost by šla proti celé "pointě" blogů. Na neveřejné sdílení existují jiné, vhodnější, servery.

3 David David | E-mail | Web | 7. listopadu 2013 v 16:18

Určitě bych to nezaváděl. Uzavřený blog už by pak podle mě nebyl blog. Při čtení článku mě napadla věc, která je zmíněna na konci: Uzavřené FB skupiny. Pokud má někdo důvod něco krýt, tak ať to dělá právě tam. Články si tam taky může psát, až už v jakékoliv podobě. V nějakých uzavřených skupinách jsem, ale ty se většinou týkají pracovní skupiny ve škole, příp. pro řešení jiných tajných věcí (např. tajná oslava narozenin). :-)

4 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 7. listopadu 2013 v 16:48

K čemu by to bylo? Blog je snad od toho, aby se na něm uveřejňovaly články. Aby na něm autoři sdíleli s ostatními svoje myšlenky nebo svoje dílo.
Když nechci, aby něco nebylo veřejné, ale musí to ze mě ven, napíšu to buď na papír, který nikomu neukážu, a nebo, pokud to potřebuju s někým probrat, tak někomu, komu důvěřuju, ale necpu to na blog. Co se nemá někdo dozvědět, to nebudu cpát na službu určenou pro zveřejňování.
To je jako kdyby člověk, který si myslí, že bude lepší, když nikdo jiný neochutná jeho jídlo, šel dělat kuchaře, nebo ten, kdo se stydí za svůj písemný projev, šel dělat novináře. Nesmysl, ne?

5 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 7. listopadu 2013 v 16:50

Mimochodem víc bych brala ještě vylepšení některých funkcí. Hromadné vkládání obrázků do článku by bylo moc fajn. A moct upravit článek bez toho, že ho budu muset rozklikávat třikrát, aby se mi neotevíral prázdný, nebo psát něco bez obav, že to místo uložení načte "chybu serveru", to by snad bylo rovnou boží.

6 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 7. listopadu 2013 v 16:53

Blog jsem si zakládala s vědomím, že na něj může ,,přijít". Na soukromé psaní přátelům  lze použít třeba i email, a delší psaní deník, který si může uložit a nakládat s ním, jak chce. Prostě je to zbytečné, podle mne. :-)

7 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 7. listopadu 2013 v 16:56

[6]: Chybí m tam slovo každý- přijít každý...

8 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 7. listopadu 2013 v 17:02

[4]: bylo veřejné, samozřejmě. Pandor.

9 Kariol Kariol | Web | 7. listopadu 2013 v 17:08

Souhlasím s většinou. Pokud někdo chce něco uchovat v tajnosti, ať to nepíše na internet. Jistě, pokud se někdo chce vyzpovídat a zároveň se bojí odhalení ze strany reálných přátel či rodiny, pak jsou dvě možnosti - buď nepsat a nebo psát šikovně v utajeném převtělení.
Já bych to nevyužila. Ačkoliv píšu blog i pro sebe, nebavilo by mě to tak moc jako když vím, že to někdo bude číst. A ne jen pár lidí, kterým dám heslo, ale třeba i noví uživatelé, kteří se ke mně dostanou náhodou. A co kdyby neznali heslo? To by si přečetli pěkné nic a už by se nevrátili, tudíž bych nezískávala nové návštěvníky, kterým bych heslo svěřila... :-? :-x :-D

10 mengano mengano | E-mail | Web | 7. listopadu 2013 v 17:40

Považuji zaheslování blogu za zbytečnost. Předpokládám, že pokud si někdo založí blog, dělá to proto, aby si někdo jeho "dílo" četl. Blogování považuji za určitý způsob komunikace.
Je na každém, jak si dokáže uchránit své soukromí a kolik opravdu osobních věcí se rozhodne internetu svěřit. Chce to především používat zdravý rozum :-)

11 Mar Mar | E-mail | Web | 7. listopadu 2013 v 18:05

Tak neveřejné skupiny na facebooku jsou jen u našeho maturáku a naší třídy, aby tam nemohli učitelé, ale jinak mi to přijde naprosto zbytečná věc.
Pokud chce někdo něco neveřejného, tak ať si to nepíše na blog. Internet je veřejný. Moji učitelé taky našli můj blog. Dokonce jsem i o jednom napsala článek, v kterém jsem psala, jak ho nenávidím, a vím, že to je jenom moje chyba, a pokud chce někdo něco dělat tajně, tak ať to píše v jazyce, kterému nikdo nerozumí, a má pokoj...

12 mJ mJ | Web | 7. listopadu 2013 v 19:05

takhle to má například tumblr.. ale ten tuhle funkci povolí jenom když už máte na jeden učet založený víc 'blogů' ..nebo tak jsem si toho aspoň všimla. Sice nemám žádnou skupinu lidí, kteří by znali heslo a mohli tam chodit, ale mě to tak vyhovuje i víc. Tady na blogu by to asi využil málo kdo.. podle mě. Dřív bych tu jásala radostí, ale když už mám jinej způsob, tak není co řešit.

13 Johanz Johanz | E-mail | Web | 7. listopadu 2013 v 19:07

Spíš bych bral možnost zaheslovat samotný jednotlivý příspěvek, článek nebo rubriku a s povolením aurora vymezit vstup jen určenému okruhu lidí.Ale v podstatě to je jedno. Žijeme ve virtuálním světě. :-D

14 Kelly Kelly | Web | 7. listopadu 2013 v 19:20

Souhlasím s komentářem [13]:.

Zaheslovat blog jako takový to asi úplně ne, ale třeba by bylo fajn mít tu možnost úplně zablokovat některé škodné, aby se jim místo toho blogu nezobrazilo vůbec nic. Jistě, jdou jim zablokovat komentáře, ale pořád si to můžou číst... Ale když nic takového nebude, žíly mi to netrhá, teď už ne :D

15 Čerf Čerf | E-mail | Web | 7. listopadu 2013 v 20:01

Ani já nevidím přínos takové funkce. Bloguji pod svým jménem a beru blog jako veřejný prostor; o tom, co nechci, aby bylo veřejné, prostě nepíšu.

16 Morell Morell | Web | 7. listopadu 2013 v 20:19

Zbytečná funkce, nevidím přínos ani větší užitek. Pro soukromé přenášení dat už je tolik jiných serverů, že stačí aby na ně článek na blogu odkazoval, ale pro blog to užitečné není.Já osobně bych viděla jako mnohem užitečnější například interní vyheldávač pro administraci blogu (v seznamu článků v rozhraní, kde je majitel blogu upravuje),
možnost zobrazit místo arcívu dle data ve stejném rozhraní možnost třídění dle rubrik (+rozepsané a smazané),
nebo třeba v žebříčcích řazení podle hvězdiček.

17 alape alape | E-mail | Web | 7. listopadu 2013 v 20:28

Souhlasím s většinou komentářů. Asi nemám dostatek představivosti, ale vůbec nechápu, k čemu by to bylo dobré? Uzavřený blog na veřejné síti?! Nebo 'buďme otevření, ale jen v naší malé komunitě?' :-?

18 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 7. listopadu 2013 v 21:07

V uzavřených skupinách na fb jsem, ale tady by to bylo k ničemu. Můžou si to rovnou poslat přes mail.

19 Miloš Miloš | Web | 7. listopadu 2013 v 21:30

Zaheslování blogu považuji za zbytečné a asi i kontraproduktivní, ale dovedu si představit, že člen AK chce napsat čtenářům svého blogu krátké sdělení, např. že bude 14 dní na dovolené mimo dosah internetu, a to není nutné vyvěšovat na titulní stránce, protože další už to zajímat nebude. Je to však tak okrajová záležitost, že přidání příslušného check boxu k článku, zda ho na titulní stránku zařadit či ne, ani nestojí za námahu.

20 Andy Andy | Web | 7. listopadu 2013 v 21:32

Myslím si, že je to zbytečné, že blogy lidé dělají, aby se mohli podělit o své znalosti, talent, atd. s jinými lidmi, aby znali i názor někoho jiného...tohle by úplně šlo proti účelu blog.cz :-|

21 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 7. listopadu 2013 v 21:40

Já bych když už dala funkci, že by se "zneviditelnily" takové ty články, jako rozcestníky a další vychytávky, protože to podle mě akorát zbytečně zaplňuje místo.

22 T. T. | Web | 7. listopadu 2013 v 21:52

Taky se mi to zdá zbytečná funkce. Lidé přeci svoje příspěvky na blogu sdílejí právě proto, aby si je někdo jiný mohl přečíst. :-)

23 Zapomenutelný Zapomenutelný | E-mail | Web | 7. listopadu 2013 v 22:37

Lidé by měli přemýšlet, než něco zveřejní na internetu. Zavedení takovéto funkce by uvažování ještě omezilo. Už tak je to s námi dost na hraně.

24 Verunka T. Verunka T. | Web | 7. listopadu 2013 v 23:30

Myslím, že většina lidí si píše veřejný blog právě kvůli té zpětné vazbě od čtenářů. Chtějí ohodnotit fotky, povídky, získat názory. Díky té zpětné vazbě, negativní i pozitivní, se zlepšujeme, odstraňujeme chyby, rozšiřujeme obzory... Můžeme se ostatním svěřit se svými problémy a zjistit, že na to nejsme sami, že je nás víc, co mají nějaké trápení. O to všechno jde. A jak jinak si získat čtenáře,kritiky a podporu, než když je blog veřejný? Jak rozlišit, kdo si to heslo zaslouží a kdo ne?
Jak už tu padlo, když nechci, aby se něco dozvěděli ostatní, tak si to píšu soukromě do deníčku. Líbí se mi ale nápad, že by v AK měli mít volbu, které články se objeví na titulce a které ne.

25 hogreta hogreta | E-mail | Web | 8. listopadu 2013 v 0:00

Můj názor na to je ten, že pokud někdo chce něco psát neveřejně, nemusí to na internetu vůbec publikovat. Prostě si to uloží na svůj disk popřípadě to napíše na papír a strčí do šuplíku... Internet je přece právě pro to, aby mezi sebou lidé sdíleli různá data a materiály. Z tohoto pohledu mi přijde funkce "zakrytí" blogu úplně zbytečná.

26 Axolotlík Axolotlík | E-mail | Web | 8. listopadu 2013 v 12:03

Já docela souhlasím s kolegy blogery, ale abych tu neopakovala ty samé věty a názory, mě jako první napadla zcela jiná asociace. Protože uzavřenost nemusí souviset jenom s tím, že nechci podávat věci veřejně. Třeba i chci, ale je to taková odměna za členství - známost hesla. Což nemusí znát jenom kamarádi, na to by opravdu stačil ten facebook, ale díky této funkci by si člověk mohl vytvořit nějaký fanklub, komunitu, virutální hru pro členy apod. Takový uzavřený svět s mnoha možnostmi, možná i proto by to chtěli někteří víc než třeba obyčejný facebook, můžou si s tím prostorem pohrát podle svého a bylo by to na otevřeném internetu víc na očích než jako uzavřená skupina na facebooku, tam by pak mohli jen ti přátelé a přátelé přátel, či jak to funguje. Navíc s minimem možností cokoliv nastavit dle svým představ. Taková alternativa neplacené a jednoduše zpracovatelné komunity, která by jinak měla doménu placenou, může být docela lákaná. Ale to jsou spíš ideální představy, jelikož jak bylo psáno, asi by se to moc ve vyhledávání nezobrazovalo. Ale kdyby měli autoři možnost něco nechat venku a veřejně, třeba způsob registrace a něco na nalákání, tak by asi těch možností bylo víc. Nicméně mi to připadá ideální leda snadnou pochopitelností, protože blog je jasně konstruovaný a nebylo by to tedy problematické ani pro děti, kdyby si chtěly, dejme tomu, založit komunitu pro milovníky koní. Ale připadá mi, že člověk vynalézavý si najde cestu, jak toho dosáhnout i bez toho. Blog je svým způsobem ztotožňován s tou veřejností, otevřeností prostoru i možností. Kdyby se najednou uzavřel, asi by se blogeři dost rozdrobili a blog by narazil sám na sebe. Vynalézavý člověk může dát na blog odkazy k nějakým programům, které se dají zaheslovat, třeba blueboard chat apod., nebo může zkusit, jestli má "konkurence" podobné možnosti. Jelikož jsem už viděla několik prakticky otevřených blogových komunit, takový Klub snílků, spousta kouzelnických škol, nápodoby Stáje ufonek atd., tak to ve mně evokovalo spíš toto než strach, že "někdo uvidí moje zápisky do deníčku, tak si to radši zahesluju" (nakonec je tu pořád možnost zablokovat IP adresy). Samozřejmě se stát může, že si to přečte někdo, u koho mi to není příjemné, ale je to v tak velkém světě internetu, v takovém kvantu informací, navíc s možností být anonymní, že mě napadá jen málo způsobů, jak by to někdo mohl proti vůli autora zjistit. Ale to už je riziko, za které blog neručí, toho by si měl být vědom spíš autor a střežit své tajemství sám.

27 myší královna myší královna | Web | 8. listopadu 2013 v 12:03

Kdysi jsem na jedné platformě využila možnost zablokovat určitou IP, ale tady to nepotřebuju. A možná bych využila možnost zneviditelnit blog při úpravách... třeba při nastavování designu, než to člověk pošteluje...

28 hogreta hogreta | E-mail | Web | 8. listopadu 2013 v 12:11

[11]: Ani napsat to v jazyce, kterým ti, kteří nechceme, aby to četli, nerozumí, není tak úplně jisté. Já byla v klidu, protože píšu v češtině a nechtěla jsem, aby o mém blogu věděli určití lidé, kteří mluví jiným jazykem. Myslela jsem, že jsem v klidu, ale stejně se našla nějaká dobrá duše, která bez mého souhlasu vzala můj článek, celý ho přeložila a pak ho bez mého souhlasu uveřejnila na dost navštěvovaném webu- včetně mých fotek a tak. Takže ani psát to v jakémkoli jazyce nepomůže:-D. Jedině asi v jazyce, který si ten člověk sám vymyslí...

29 María María | Web | 8. listopadu 2013 v 13:53

Tuto funkci bych určitě nevyužila, protože chci, aby byl můj blog komukoli přístupný. Sice bych nebyla nadšená, že na můj blog narazil někdo z okolí, ale rozhodně bych ho neblokovala.

30 Leome Leome | E-mail | Web | 8. listopadu 2013 v 14:18

Já si myslím, že je to pitomost - když nechtějí, aby byl jejich blog vidět, ať si raději píší do zamknutého deníčku...

To ohledně těch nelegálních věcí je samozřejmě pravda - kdo ví co by se tam provozovalo? (:D :D :D) :/.

Já rozhodně hlasuji pro to, aby zde tato možnost nebyla.

31 Gabriel Decay Gabriel Decay | E-mail | Web | 8. listopadu 2013 v 14:46

Pokud si někdo zakládá blog, tak si ho zakládá s tím, že na něj budou chodit ostatní uživatelé, budou číst články, budou komentovat a sledovat obsah.
Přijde mi zbytečné, aby si někdo schovával obsah blogu.
Samozřejmě je tady to riziko publikovat obsah, který je zakázaný a myslím, že by pak těchto blogů přibylo jak hub po dešti.

Místo této funkce bych spíš ocenil mobilní verzi blog.cz nebo VIP platbu pro skrytí reklam.
Prostě něco, co by využívalo mnohem více lidí.

32 Lory Lory | Web | 8. listopadu 2013 v 14:59

Podle mě je to hloupost. Když si obsah blogu zablokuju, tak je to jako kdybych si psala něco jenom na papír a strčila to do šuplíku, podle mě to nemá žádný efekt...

33 zpravar zpravar | Web | 8. listopadu 2013 v 15:03

Podle mě by to akorát vedlo k další příježitosti, jak si bloger může vydělávat - za přístup si bude nechávat platit. Ale osobně se mi to jeví jako zbytečnost - je to jako vydávat časopis, který by směli číst jen určití lidé...
Další věc ale je, když si chce někdo psát třeba deníček sám pro sebe - jakože náhrada za ten papírový. Pak by se nad tím možná dalo uvažovat.

34 Em Zet Em Zet | Web | 8. listopadu 2013 v 15:22

Nejzbytečnější funkce v dějinách blogu.
Blog píšu pro lidi, ne pro sebe.
Bože.

35 Alue Alue | E-mail | Web | 8. listopadu 2013 v 15:28

Můj názor je, že pokud chci něco psát, ALE NECHCI ABY TO ČETL NĚKDO CIZÍ, tak NEBUDU PSÁT BLOG, ale budu si psát deníček, který si schovám pod polštář... A je to. Na internetu se totiž nikdy nic neschová, ani neutají, ani nevymaže.
A pokud chci jen se svými přáteli sdílet aktuality ze svého života, aniž by mi do toho lezli cizí lidé, tak nebudu zakládat blog, ale hodím si to na ksichtoknígu, když už teda není jiného zbytí...
Taky si představte, co by asi na to řekl blog.cz, kdyby půlka blogů byla soukromá? Mohlo by to ohrozit výši výdělků na reklamě a to by se mohlo odrazit i na kvalitě služby, podpory, nebo rovnou na existenci celého projektu. A to je to, co určitě nechci.

36 Edona Edona | Web | 8. listopadu 2013 v 15:52

Tato funkce je na blogu, podle mě, úplně zbytečná, neboť, jak se již zmínila Alue, když nechci, aby text někdo četl, nepíšu na blog. :-)

37 Teeda Teeda | Web | 8. listopadu 2013 v 16:23

Přijde mi to zbytečné. Spíš bych se zajímala o možnost klíčových slov, kterou ostatní blogovací domény nabízí a tady chybí...

38 Ravicu Ravicu | E-mail | Web | 8. listopadu 2013 v 17:09

Mě to přijde opravdu zbytečné a nechápu, proč by tato funkce měla být? Já například nechci, aby někdo věděl moje pravé jméno a vůbec kdo jsem, tak že nic z toho neuvádím, prostě pouze přezdívka. Na druhou stranu chci, aby se lidé dozvídali, jak se věci mají. Přijde mi to jako dobrá kombinace.

39 baywatchnights baywatchnights | E-mail | Web | 8. listopadu 2013 v 17:54

Nedovedu si představit, že bych tuto funkci využil. Pokud něco má být tajné, tak to na blog nenapíši. Pokud píši v nějakém příběhu nebo zážitku o nějakých lidech a nějakých místech, tak občas záměrně upravím jméno nebo název místa.

Dalším omezením "veřejnosti" je, že zde vystupuji nikoliv pod jménem, ale pod přezdívkou. To podle mě k dostatečné anonymitě stačí.

40 Amaranthes Amaranthes | Web | 8. listopadu 2013 v 18:08

Zaheslování jako takové mi nepříjde zrovna dobrý nápad. Možnou alternativou by bylo, kdyby se dala blokovat IP adresa - tzn. na   blog by mi nechodili lidé, jejichž IP znám a vážně nestojím o to, aby mi ho četli. Vím, že se dají blokovat komentáře, ale blokovat celý blog pro danou IP by nebylo špatné. Možná by se tím předešlo kyberšikaně nebo nějakým útokům..
Ale zaheslovaný blog jako takový se mi zdá spíš přítěží. To už je opravdu lepší skupina na FB, kde si jde nastavit soukromí. :)

41 animemei animemei | 8. listopadu 2013 v 19:25

Nepotrebná funkcia! Ak nechcem aby to neikto čítal tak si nevytvorím blog. Je to najväčšia blbosť akú som kedy počul

42 hacienda-ve-stredohori hacienda-ve-stredohori | E-mail | Web | 8. listopadu 2013 v 19:57

Jak již zní výše, jsme ve veřejném prostoru, ačkoli někdy člověku zatrne, kdo všechno jej může "navštívit" - holt riziko podnikání a blogování. Ovšem možnost omezení přístupu pro některý článek nebo omezení přístupu z nějaké IP adresy mi nepřijde úplně marná... Je to o přístupu :-D

43 cicatamy cicatamy | Web | 8. listopadu 2013 v 20:42

Mohla by existovat složka ,která by byla neveřejná.To bych asi využila ,ale neveřejný blog?Na co?Přece nepotřebuje někdo webowky kam nikdo nechodí.Zamezení určitému uživately by ale mohla být dobrá ,jestli by mi na blog chodily divný komentáře ,tak bych tu IP adresu jednoduše zablokovala.

44 cicatamy cicatamy | Web | 8. listopadu 2013 v 20:44

[5]: To rozhodně.Nejvíc mě štve ,když mi mizí box v menu.

45 VinsSs VinsSs | Web | 8. listopadu 2013 v 21:01

Ta príde mi to zbytočné. Ten blog je písaní na to, aby si ho ľudia čítali :) ňe? :-D:-D
Čisto môj názor(:

46 Eťa Eťa | Web | 8. listopadu 2013 v 22:02

Mě to nepříjde zbytečný, protože když někdo chce blog jenom třeba pro kamarády nebo rodinu a podobně tak by se mu to hodilo, neříkám že já ho chci ale napříklat moje mamka ano. Žijeme v Izraeli a mamka chce dělat blog o něm ale nechce aby to viděl každej. Takže těm co by chtěla aby to viděli by poslala odkaz na ten blog a oni by se mohli kouknout (například :D) ale chápu že to někomu příjde zbytečný :)

47 m. m. | E-mail | Web | 8. listopadu 2013 v 22:19

Osobně bych to nevyužila, ale dovedu si představit lidi, kteří třeba právě mají nějakou uzavřenou skupinu a přes ní chtějí sdílet materiály atd. Každému facebook nevyhovuje a každý ho ani nemá.

48 Monnie Monnie | Web | 8. listopadu 2013 v 22:57

Možná bych to využila ale nevím, musela bych si to vyzkoušet. Určitě je tu hodně lidí, co nechtějí, aby jejich články a celkově blog nečetli ostatní. Takže jsem pro :-)

49 otavínka otavínka | Web | 9. listopadu 2013 v 8:13

Zakládala jsem si blog, aby pronikl do světa. Pokud bych chtěla něco utajit, tak nemusím využívat internet a mohu si psát deníček nebo články jen tak pro sebe, ale k tomu nemusím mít blog. Možná mám zastaralé názory. Ale každý se může rozhodnout jak mu to vyhovuje. Můj blog v současné době je čten od Aše po Zlín a vyhovuje mně to. Hezký víkend!

50 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 9. listopadu 2013 v 9:09

Klidně at taková funkce na blogu zůstane, podle mě se i tak najde velká skupina lidí píšící pro všechny. Nějaké uzavřené tajnůstkářské partě se to může hodit :))

51 Alex Alex | Web | 9. listopadu 2013 v 10:08

Přijde mi to k ničemu, myslím, že když si někdi bude chtít založit něco neveřejného, tak si to udělá na tom Facebooku a tady by to přineslo akorát porušování práv blog.cz a celé sepsané podmínky by potom byly k ničemu :))

52 Monica Otmili Monica Otmili | E-mail | Web | 9. listopadu 2013 v 11:42

Su členkou facebookové neveřejné skupiny a vidím v tom dvě výhody - jednak se do ní nebude chtít napojovat někdo další a za druhé se naše příspěvky v ní nebudou zobrazovat v "bulvárním" panelu nad chatem, kde vidíme, co právě udělali naši přátelé. Každopádně nezbláznila bych se, pokud by ta skupina byla otevřená. Takové funkce, zaheslovat svůj blog, bych využila možná před pár lety, kdy se naň lidé z mého okolí dostali. Jenže já zakládala blog s myšlenkou, že jej budou lidí číst a myslím, že tohle je důvod založení blogu. Pokud člověk nestojí o čtenářstvo a chce mít blog tajný, tak ať rovnou nemá žádný a zajde si do papírnictví pro notes. Když už píšu na internet, tak si za tím stojím a objev blogu svým okolím je spíš taková zkouška, zda se za své názory i tvorbu nestydím.

53 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 9. listopadu 2013 v 12:32

Skutocne zbytocne; ozaj väcsinou piseme pre druhych a cakame pripadne na "echo".

[46]: vid nizsie

[50]: takto, napriklad

To vsetko sa da tusim na Google+ organizovat, na to je taka fukcia v blog.cz zbytocna.

54 Anne Eyre Anne Eyre | E-mail | Web | 9. listopadu 2013 v 12:57

Funkci zaheslování jako takovou bych nevyužila. Spíš zde zdůrazním, že z mého prvního blogu mě vyhnali spolužáci, kteří se v podstatě pokoušeli o kyberšikanu, a které nebylo možné nijak zablokovat (ano, zkoušela jsem blok IP). Doteď nevím, kde adresu blogu sehnali. Uvítala bych spíše možnost jakýmkoliv způsobem zabránit v přístupu ke komentářům (ne k článkům) konkrétním lidem bez nutnosti zaheslovat. Třeba právě určitou úpravou blokování IP nebo tak nějak. Ale nevyznám se v kódech webů a jejich možnostech natolik, abych tohle mohla posoudit.

55 Galery123 Galery123 | 9. listopadu 2013 v 15:33

Podle mého názoru by si měl každý nastavit, jestli to chce nebo ne. ;-)

56 Galery123 Galery123 | 9. listopadu 2013 v 15:35

Souhlasím také s komentářem č. 23 - Zapomenutelný (jméno autora). :-)

57 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 9. listopadu 2013 v 17:04

Umím si představit, že zaheslovaný blog použije třeba nějaká skautská družina jako svoji moderní kroniku :) Ta se taky nemusí vždycky ukazovat všem :)

58 snape snape | 9. listopadu 2013 v 17:39

Já sama mám jeden neveřejný web (na jiném hostingu) a dávám si tam zajímavé postřehy a články, na které jsem kde narazila. Občas se tam i vypíšu a vyblbnu a musím říct, že jsem za ten web ráda :)

59 Norrora Norrora | Web | 9. listopadu 2013 v 18:08

Kdo chce blog utajovat, ať si píše třeba na svém PC ve Wordu. Ne na internet.
To s tím ukládáním nelegálního obsahu je pravda.

60 Bezejmenné Esko Bezejmenné Esko | 9. listopadu 2013 v 19:11

Myslím, že to není špatný nápad.
Dejme tomu, že máte třeba kamaráda se kterým nemáte možnost častého kontaktu a chcete s ním sdílet mnohem víc.
Nebo nějak umělecky tvoříte a chcete to ukázat jenom určitým lidem.
Nebo jste třeba nafotili akty a nechcete aby fotky mohl na internetu najít každý.
Jeden bloger od konkurence, měl třeba na blogu registraci, kde pak mohl adepty na čtenáře schválit. Dost lidí to odradilo, ale zase pak zůstali jen ti co měli fakt zájem.  
Další možnost je i kyberšikana a pokud si i přes ní chceme blog ponechat.
Nebo jste uzavřená skupina, typu těch na facebooku, ale facebook nám nevyhovuje...

61 SchwarzRosen SchwarzRosen | 9. listopadu 2013 v 19:20

Já bych teda rozhodně využila zablokování nějaké IP adresy, aby se dotyčnému vůbec nic nezobrazilo. Několikrát jsem se setkala s lidmi, kteří akorát psali hnusný komentáře (ano, vím, že jim můžu psaní komentářů zatrhnout), ale když se s těmito lidmi setkáváte v běžném životě, tak ty komentáře stejně musíte poslouchat (z tohoto důvodu mám už asi dva roky pauzu od psaní).
K tomu zaheslování, nemyslím si, že je to úplně špatný nápad. Tedy kdyby se zahesloval celý blog, bylo by to asi trochu divné. Ale kdybychom si mohli zvolit nějakou rubriku a tu zaheslovat, rozhodně bych toho využila. Přece jen existují věci, u kterých mi nevadí sdělit je veřejnosti, ale myslím si o nich, že zase každý člověk (hlavně když se o dané téma nezajímá) by je vědět neměl (nebo alespoň nemusel). A autor přece potom může heslo sdělit nějakou soukromou zprávou desítkám lidí, u kterých ví, že dané téma ocení, (případně, u kterých předpokládá, že mu jeho tvorbu neukradnou).

62 SchwarzRosen SchwarzRosen | 9. listopadu 2013 v 19:24

[61]: jen chci ještě dodat, že opravdu ne každý má ksichtbook. Někdo si dokáže uvědomit, že tam sedí X hodin denně a tak raději facebook opustí, někdo (ač je jich nejspíš málo) facebook vůbec nemá. Proto mi prosím neraďte, ať si takové věci píšu na FB.

63 ... Nikdo ... Nikdo | 9. listopadu 2013 v 19:34

Já si nemyslím, že to tak špatný nápad. Jak už tu někdo zmínil třeba virtuální hry nemusí vidět každý. Já pár blogů na tohle téma měla a myslím, že třeba v tomhle případě by se to hodilo. Protože když hrajete s někým po netu nějaký příběh je vážně na nic vám to psát do deníčku nebo do PC ve Wordu :D

64 Nepostradatelná Nepostradatelná | E-mail | Web | 9. listopadu 2013 v 22:06

Podle mě nemá cenu něco takového zavádět. Když někdo nechce aby jeho obsah byl vidět tak ať si to vytvoří někde jinde. Blog je od toho aby lidé svým způsobem sdíleli své pocity, zájmy a podobné věci. Podle mě je to blbost. Absolutně k nevyužití ;) Já sama jsem ráda, že si můj blog aspoň někdo přečte ;)

65 Terka Terka | E-mail | Web | 9. listopadu 2013 v 23:10

Přesně, souhlasím s většinou. Blog píši hlavně pro své čtenáře, ne pro sebe. Tedy, každý píše i pro sebe, ale pro každého jsou také čtenáři nepostradatelní.. nedokážu si představit, že by vůbec nějaká taková funkce byla, ale můžu s klidem říct, že bych jí jistě nevyužila :)

Možná dát pod heslo nějaký jednotlivý článek, který by dotyčný nechtěl nějak moc ukazovat na světlo (pomluvení veřejné osoby, učitele, atd.), ale rozhodně ne celý blog. To by pro onoho bloggera bylo o ničem..

Pokud někdo nechce mít veřejný blog, ať raději nemá žádný a s těmi - komu by to psal - si píše přes mail :) nebo do toho normálního papírového deníčku :)

66 Terka Terka | E-mail | Web | 9. listopadu 2013 v 23:17

[61]: Na zaheslování rubrik jsem kdysi narazila na jednom blogu, který sídlil na serveru pise.cz :)

Ještě jsem se nevyjádřila k těm diskuzím na facebooku: Sama v pár takových jsem, mimo jiné je to třeba tajná skupina naší třídy, kde si sdělujeme věci ohledně písemek a v současné době hlavně ohledně Stužkovacího večírku :)

67 Joss Joss | E-mail | Web | 10. listopadu 2013 v 8:22

Asi nebudem jediná, ktorá to napíše, ale myslím si, že obmedzovať prístup na blog je úplná hlúposť, keďže, ako sa píše aj v článku, väčšine blogerov ide práve o tú návštevnosť a zablokovaním prístupu na svoj blog by znemožnili chodiť niektorým ľuďom na svoj blog. Príde mi to úplne zbytočné, pretože ak niekto nechce niečo zverejniť alebo nechce, aby to niekto videl, nech to nedáva na internet.

68 Jane Jane | Web | 10. listopadu 2013 v 8:58

Přece, když zakládám blog, musím si uvědomit, že na něj může narazit naprosto každý! Internet je veřejný prostor a nevidím důvod, proč by se měl omezovat. Zvlášť právě kvůli tomu, co by na takových webech bylo... jak bylo v článku, třeba dětská pornografie. Já bych tuhle funkci prostě nezakládala, zdá se mi dost zbytečná

69 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 10. listopadu 2013 v 9:16

[65]: Aha...tak vida, další věc. Když to nebude moci schovat, třeba si alespoň někdo uvědomí, že hnusně pomlouvat kohokoli a psát to někam, je prostě špatně.

70 Extasy Extasy | 10. listopadu 2013 v 9:38

Můj blog je zaměřen na fikci, takže má svůj okruh návštěvníků, ale občas bych to blokování na heslo opravdu uvítala. V poslední době mi vzrostla návštěvnost, ale komentáře u článků píšou stále ti samí čtenáři, takže někdy si říkám, že by nebylo špatné, dát jim heslo, aby se ke mně dostali jen oni a ostatní, ať si trhnou nohou :-D
Jinak skrytou skupinu na FB mám už přes rok. Donutil mě k ní blog.cz, protože zrušil oznámení o nových příspěvcích mých oblíbených blogerů ;-)

71 Ann* Ann* | Web | 10. listopadu 2013 v 10:49

Jsem proti tomu...když už chce někdo něco utajit, tak ať to nedává na internet. Podle mě je to zbytečné a vlastně to úplně ztrácí smysl blogování :-)

72 Kerr Knock Kerr Knock | Web | 10. listopadu 2013 v 12:05

Zaheslovat celý blog určitě ne, ale pro bezpečnost by možná bylo fajn, aby se daly zaheslovat jednotlivé rubriky- například videa nebo fotky nemusí být příjemné někomu dávat takhle na veřejnost, zároveň je ale chce mít na blogu protože je to občas jediný kontakt s kamarády (když nemá fb například)

73 Sarah nepřihlášená Sarah nepřihlášená | Web | 10. listopadu 2013 v 12:58

Bylo by dobré, kdyby šlo zaheslovat nějakou z rubrik jako je možné na websnadno.cz a estranky.cz. To bych využila.

74 elzdeen elzdeen | E-mail | Web | 10. listopadu 2013 v 14:27

no ja bych blog zaheslovatNECHTELA :-)

75 Ainree Ainree | Web | 10. listopadu 2013 v 14:42

Podle mě je to celé nesmysl. Pokud někdo nechce, aby si jeho články mohl číst kdokoliv, tak ať si je píše doma do PC a necpe je na net....

76 baramikatheodorica baramikatheodorica | Web | 10. listopadu 2013 v 15:29

Mně by se něco takového hodilo z důvodu, že mi na blog pořád leze kámoška jen proto, aby mě naštvala. Kdybych ji mohla zakázat přístup, bylo by to super :D

77 slanyslimak slanyslimak | E-mail | Web | 10. listopadu 2013 v 16:10

Já bych to uvítala, ale přesně chápu vaše argumenty a máte pravdu, že než bych díky tomu dala zelenou pedofolům, náckům a podobným skupinám, to radši tuto funkci oželím. :)
Jinak by se mi ale líbilo, že bych to, co mám před světem beztak ukryto ve složce Rozepsané, viděla hezky zobrazené v klasickém blogovém designu a struktuře, ne jen jako seznam článků, případně že bych nemusela dávat známým své heslo k blogu, aby si mohli jako jedni z mála vyvolených články přečíst. Myslím, že nejsem jediná, kdo to takto dělá - potřebuji mít přístup k určitému okruhu svých článků a prací odevšad - z jakéhokoli pc s internetem, zároveň ale nechci vše ventilovat s ostatními, proto to takto dělám...

78 slanyslimak slanyslimak | E-mail | Web | 10. listopadu 2013 v 16:11

Je to jednoduché a už jsem si na tento způsob zvykla. Občas také, když chci něco zhodnotit od nestraníků, něco uveřejním, ale jen minimálně. Na reklamě na mě tedy nezbohatnete, to přiznávám.

79 slanyslimak slanyslimak | E-mail | Web | 10. listopadu 2013 v 16:12

*mně

80 adeel. adeel. | Web | 10. listopadu 2013 v 16:23

já bych tuhle funkci určitě využila! už jsem se kvůli soukromí (které jsem na blogu neměla)několikrát stěhovala na jiné blogy, ale stejně to dopadlo úplně stejně.

81 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 11. listopadu 2013 v 7:35

Príde mi to popravde ako dosť veľká hlúposť. Ak chce niekto niečo napísať ale tak, aby to nebolo verejné, môže si to písať pre seba do šuflíka, denníčku alebo to poslať vybraným ľuďom cez mail. Myslím, že čaro blogov je práve v tom, že je to vlastne verejné miesto, kde sa ľudia delia o rady, zážitky, tvorbu, názory a popravde neviem si ani predstaviť načo by bol niekomu blog, ak nechce vlastne ani poriadne čitateľov či odozvu na svoje články.
Iná by bola možnosť priamo zablokovať konkrétnu IP, žeby dotyčný nevidel na blogu nič z obsahu, ale neverejný blog či blog na heslo?
Viem, že na blogspote som sa s tým už stretla....a nedávalo mi to zmysel...

82 Bonnie Galactic Bonnie Galactic | E-mail | Web | 11. listopadu 2013 v 13:26

Já bych se vykašlala na přemejšlení nad takovýhlema věcma, protože to vážně postrádá smysl. Ano i já chodím na pár blogů, které jsou přístupné pouze přes email, a jsou to jedny z nejkvalitnějších blogů, často to má své opodstatnění proč jsou neveřejné. Jsou prostě určený pro určitou skupinu lidí, která dané téma pochopí, ale nikdo jiný by s ním nesouhlasil. A to nemluvím o nevhodných věcech jako je vámi zmíněné dětské porno, ale třeba komunita odborníků na nějaké téma.

Stejně jsem proti.

UDĚLEJTE PROSÍM RADŠI MOBILNÍ APLIKACI!

83 cesnekcz56 cesnekcz56 | 11. listopadu 2013 v 13:35

Mě to příjde zbytečné, ale někomu se to třeba hodí. :-)

84 Klára Klára | Web | 12. listopadu 2013 v 10:26

Podle mne je to zbytečnost, já a kámoška blog píšem proto aby jsme se mohli podělit o zážitky u koní s ostatníma a atd... ale třeba by se to hdoilo někomu.. ale hodně blogerům se to hodit nebude bude to zbytečné... ;)

85 BENJAMIN EDGAR BLACK BENJAMIN EDGAR BLACK | Web | 12. listopadu 2013 v 21:43

Bral bych spíše to co má např. blogspot. Omezení vyhledání blogu přes google a zobrazování nových článků na hlavní stránce hostingu.

86 Že by já? Free verze Že by já? Free verze | E-mail | Web | 12. listopadu 2013 v 23:48

No, když nechci, aby mě lidi četli, tak si  blog prostě zruším a je hotovo, ne? Zbytečnost, dle mýho názoru... :)

87 piskvorkari piskvorkari | Web | 13. listopadu 2013 v 22:36

Proč ne, někdo to určitě využije. :-)

88 Saráha Saráha | Web | 14. listopadu 2013 v 18:33

Podle mého je to zbytečné. Od toho je to snad blog, ne? Aby to lidi četli.

89 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 14. listopadu 2013 v 19:12

Podle mého by blog ztratil svůj smysl. Píšeme sem to, co nás tíží nebo zajímá proto, aby si to přečetli  ostatní. Ne proto aby naše "písmenka" zůstala v utajení :-D

90 K. K. | 15. listopadu 2013 v 17:46

Ano prosím!

91 "Já jsem tady Vzduch!" "Já jsem tady Vzduch!" | Web | 15. listopadu 2013 v 22:50

Za mě ne. Pokud si někdo chce psát něco tajně pro sebe, nechť si koupí deník. A na komunikaci s určitými lidmi mají sociální sítě a e-mail, mobily a telefony, a konec konců i staré dobré dopisy.
No offence. Můj skromný názorek.

92 Dommmy Dommmy | E-mail | Web | 16. listopadu 2013 v 17:33

Já osobně si myslím že někteří bloggeři by tuto možnost využily, ale já bych mezi nimi určitě nebyla. Návštěvnost na mém blogu je velice nízká a ještě bych si mohla nastavit aby byla ještě nišší? Ne děkuji, samozřejmě kdyby tam tato možnost byla nechala bych si nastavení pro zobrazení blogu pro všechny. Ovšem chápu že někteří bloggeři by tuto možnost využili jak už jsem se zmínila na začátku komentáře, ale k čemu by jim to  bylo pokud své příběhy, poznatky, nebo jiné věci co tam píší chtějí zdělit pouze svým přátelům tak jim v tom nic ani nikdo nebrání. Mohou ty příspěvky dát na fb, na svou zeď. Dále mám ještě  jeden důvod proč ne. I když on to vlastně není důvod jako spíš takový názor na ty kteří si to změní. Co když si to potom budou chtít změnit, ale nebudou vědět jak??? I tací lidé se na blog.cz najdou. I když tuším že na blog.cz to budou mít opět propracované tak aby to zvládl každý. Ovšem pokud bloggeři nechtějí aby to nikdo nečetl tak by si svoje příběhy, poznatky či nějaké ty deníčky psali do nějakých sešitů či (jak tu již bylo zmiňováno v jiných kometářích) samozřejmě deníčků. Takže můj celkový názor je ať tuto funkci na blog.cz klidně dají, ale já a jak tak vidím z ostatních komentářů tak i většina bloggerů tuto funkci nevyužijeme. Ovšem pro některé to bude pomoc od nechtěných čtenářů. 8-O

93 Neriah Neriah | 17. listopadu 2013 v 0:42

Brala bych možnost zaheslování jednotlivých článků, ne však uzavření rovnou celého blogu. Občas bych ráda napsala něco, co nemusí vědět všichni, ale sdělit to mým pravidelným čtenářům bych to třeba chtěla.
Na druhou stranu je mi ale jasné, jak moc by mě frustrovalo, že si heslují články ostatní, čtu totiž dost blogů, kde nekomentuju, tudíž bych heslo s největší pravděpodobností nedostala. :D Má to svá pro i proti, ale pokud se ta funkce někdy v budoucnu objeví, protestovat nebudu. Zároveň se ale nebudu hroutit ani z toho, že třeba nikdy nebude - vydržela jsem to doteď, vydržím to i dál.

Na fb jsem v několika uzavřených skupinách, u většiny mi to přijde zbytečné, u jedné to však chápu a kdyby byla otevřená, nejspíš by do ní nikdo nevlezl a nikdo by se tomu nemohl divit.

94 Sarah Sarah | 7. prosince 2013 v 23:41

[27]: Souhlasím. Někdy to při nastavování nejde ani přečíst.. Takže kdyby to každý viděl a bál se, co se děje.. No nevím.

Ale stejnak by to využili třeba ti, co mají nějaký blog s klubem nebo něčím a chtěli by napsat nějakou informaci jen pro členy. Ta by se zobrazovala, jen kdyby člen znal heslo.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama