Nejhůře hodnocené blogy

24. září 2013 v 15:00 | Standa |  Autorský klub
Jedním z mnoha důvodů, kvůli nimž se blogeři hlásí do Autorského klubu, je možnost nechat si svůj blog zhodnotit ostatními. Každý nováček je hodnocen známkami jako ve škole - jedničky dostávají ti nejlepší a pětky nejhorší.

Postavit se do této arény a vyslechnout si vox populi, to si žádá nepochybně odvahu. Přijmout kritiku je obecně těžké pro každého, nota bene tehdy, když se veřejné hodnocení zvrhne spíše ve veřejné lynčování. Které blogy z této uličky hanby prošly zatím s nejhorším vysvědčením?


Pokud přijde řeč na otázku hodnocení blogů, na celou řadu blogerů to působí jako červený hadr na býka. Odpůrci jakéhokoli hodnocení blogů opakují stále dokola ty samé námitky, které by se daly shrnout do okřídleného rčení sto lidí, to chutí. Spousta blogerů jednoduše věří, že blogy se nedají hodnotit prostě proto, že se vždycky najde někdo, komu se bude vybraný blog líbit, i kdyby ho většina ostatních shledala hrozným.

Další potíž je v tom, že se při hodnocení blogu ocitáte na tenkém ledu, kde je nutné našlapovat doslova po špičkách. Je nutné si uvědomit, že za každým blogem stojí v reálu živý člověk, který mu věnuje svůj drahocenný čas a úsilí. V momentě, kdy mu blog zkritizujete, nepřímo vystavíte odsudku i samotného autora.

Ačkoli lze diskutovat o tom, nakolik je správné klást rovnítko mezi blog a jeho autora, je nezpochybnitelné, že blogeři to prostě dělají. Říct někomu, že má hrozný blog, je v podstatě totéž, jako urazit i jeho autora. Proto je nutné dobře volit slova, neuchylovat se do osobní roviny, a hodnotit výslovně pouze kvality blogu podle nejlepšího vědomí a svědomí.

Kdybych nevěřil, že je možné blogy hodnotit, vypadal by dnes Autorský klub úplně jinak. Osobně jsem přesvědčen, že je zde možné báječně využít moudrost davu - crowdsourcing považuji za mimořádně efektivní způsob, jak najít nejlepší řešení nějakého problému. Jeden člověk může chybovat, ale podílí-li se na úkolu více lidí, skoro určitě ho vyřeší lépe než jeden jednotlivec.

Přesně takto od začátku hodnotíme každého nováčka v klubu. Čím více lidí blog oznámkuje v anketě, tím víc věřím tomu, že její výsledek věrně odráží objektivní zhodnocení kvalit takového blogu. Nepřeceňujme význam různých malých podvůdků v hlasování - pokud jde o známkování nováčků v klubu, skutečně si stojím za tím, že ankety (v nichž hlasují desítky až stovky blogerů) mají velkou vypovídací hodnotu o tom, jak je oznámkovaný blog dobrý.

Pro účely tohoto článku jsem se proto rozhodl podívat na to, které blogy dostaly nejnižší hodnocení. V tomto ohledu mám pro vás dvě dobré zprávy: není jich mnoho a skoro se všemi z nich jsme se v Autorském klubu už rozloučili. Z celkového počtu 137 nováčků, kteří byli do klubu do dnešních dnů přijati mezi 11.3.2011 až 20.9.2013, jich dostalo negativní hodnocení pouze 12. (Negativním hodnocením rozumějme situaci, když počet pětek převážil všechny ostatní známky).

To je podle mě mimořádně dobrý výsledek - znamená to, že moje chybovost při výběru nových blogů do Autorského klubu byla necelých 9%. Velmi zjednodušeně řečeno tedy platí, že přibližně pouze každý desátý blog, který jsem vybral, nebyl dostatečně dobrý, aby si členství v klubu zasloužil. Jak by se asi toto procento změnilo, kdyby nové blogy do klubu vybíralo více lidí?

Z toho mimo jiné plyne, že přijímání nových blogů do Autorského klubu velmi dobře funguje - právě proto, že se do něj zapojuje inteligence davu. Nepopírám, že mohu chybovat při výběru nového blogu do klubu, ale pokud se tak stane, je vysoká šance, že komunita takovému blogu vystaví negativní vysvědčení, a blog bude z Autorského klubu stejně vyloučen.

Pojďme se tedy konečně podívat na to, jaké blogy si vysloužily v minulosti neslavné vysvědčení, kdy doslova propadly z Autorského klubu ven. Souhlasíte, že si všechny následující blogy svoje pětky zasloužily? Vážně jsou podle vás tak hrozné? Myslíte, že mají všechny něco společného? A co byste poradili jejich autorům?



--


12 nejhůře hodnocených blogů přijatých do Autorského klubu Blog.cz mezi 11.3.2011 až 20.9.2013 (seřazeny podle počtu pětek):


(z AK vyloučen)







(z AK vyloučen)






(již není členem)









(z AK vyloučen)





(z AK vyloučen)







 

19 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Scythia Scythia | Web | 24. září 2013 v 15:29

"Je nutné si uvědomit, že za každým blogem stojí v reálu živý člověk. V momentě, kdy mu blog zkritizujete, nepřímo vystavíte odsudku i samotného autora."

A tímto článkem jste se bohužel zkritizovali znovu. O mnoha z těch blogů jsem nevěděla a nějaké mi náhodou nepřijdou tak špatné.
No, jak už jste říkali - sto lidí, sto chutí.

2 Scythia Scythia | Web | 24. září 2013 v 15:29

jste je* .. chybička se vloudila.

3 Biy Biy | Web | 24. září 2013 v 15:30

Mě připadají fajn :-) Ale je to rozhodnutí čtenářů :-(  :-)

4 David David | E-mail | Web | 24. září 2013 v 15:31

Zajímavý článek. Občas se tady objeví TOP blogy, ale o opačném konci ledovce se nemluví, tak to beru jako plus. :-)

Myslím si, že prvenství Lotty je zcela zasloužené. Taková zvláštní "osoba" se v blogové sféře, zvlášť v AK, nevidí každý den. :-D

Ale nemyslím si, že úspěšnost výběrů je 10 %. V poslední době pozoruji, že spíš 50 %. Ono tvrzení "špatný blog - nevadí - vyloučíme" je tak napůl pravdivé - správné, protože místo vyloučeného blogu tam mohl být jiný - kvalitní...

Stejně, kdo dobře sleduje dění v AK, nepotřebuje číst tento článek (řekl bych s mírně zavádějícími informacemi) a udělá si svůj obrázek. :-)

5 Fík Fík | Web | 24. září 2013 v 15:33

my chcem taky zhodnotit blog :D

6 takara takara | Web | 24. září 2013 v 16:19

To mi hlava trošku nebere...Michaela Burdová byla nováčkem v AK asi dva týdny zpátky a v článku už je napsáno, že je vyloučena z AK. Po pár týdnech? To se tam moc dlouho neohřála...Opravte mě, jestli se pletu, ale byla z AK vyloučena proč? :-x

7 Myšák Myšák | Web | 24. září 2013 v 16:49

Odkdy je dav moudrý?

8 Gipsík Gipsík | Web | 24. září 2013 v 17:28

Mě se hodnocení příliš objektivní nezdá... některé blogy tam nevypadají zase tak špatně, aby si zasloužily odsouzení. Rozhodně jsem viděla už tuny a tuny mnohem horších...

Ještě k tomu hodnocení: nevím, jestli je to známkování úplně vhodným způsobem... je to prostě tak nějak definitivně odsuzující... mě třeba je milejší když mi někdo něco vytkne, nebo napíše, co vylepšit, než když mi dá kouli jak vyšitou :D Ono i v té škole, odkud je známkování přejaté, to není nelepší řešení, osobně preferuju spíš slovní hodnocení.

9 YumeOokami YumeOokami | E-mail | 24. září 2013 v 17:29

Zvláštní že po pěti letech fungování na blog.cz jsem nováček? :D Mimo to moc nechápu, že se o takovýhle věcehc jako hodnocení nedozví sami hodnocení. A co mě nejvíc zaráží že je hned vyloučíte z AK, co když to jsou prostě jen haters? :) Sama vím moc dobře, že jich mám dost, tím nemyslím, že je můj blog dokonalý a moje hodnocení má být jinak, jen je to druhá strana mince.

10 YumeOokami YumeOokami | E-mail | 24. září 2013 v 17:30

[7]: A souhlasím s Myšákem, stačí si přečíst třeba Bílou nemoc, tam byl dav velice "moudrý" :)

11 Guizmo Guizmo | E-mail | Web | 24. září 2013 v 17:41

Budu čekat na druhý článek s těmi nejlépe hodnocenými, protože jsem zvědavec.

12 Susen Johns Susen Johns | Web | 24. září 2013 v 17:52

Některé blogy zase nesjou zase tak špatné, třeba blog a-brunette dokonce čtu a myslím, že do tohoto článku vůbec nepatří :)

13 Klára Klára | Web | 24. září 2013 v 17:58

[8]: Souhlasím s Gipsík...  Podle mě jsou i horší blogy než ty které tady jsou... :-(
Já s holkama mám blog o nás a o koních a nejsou tam články každý den, ale jsem ráda za návštěvnost, která tam je ;-)
nejradši mám slovní hodnocení ;-)

14 mulu mulu | Web | 24. září 2013 v 18:06

No nevím, mě se ten 1. jako nejhorší nezdá, jsem zvědav jaké hodnocení bych dostal já za svou téměř sedmi letou práci. :D

15 SuE^. SuE^. | Web | 24. září 2013 v 18:14

Když se tak dívám na některé uvedené blogy, nepřijdou mi až tak spatné.

16 SuE^. SuE^. | Web | 24. září 2013 v 18:15

[15]: *špatné

17 Žebyjá? Žebyjá? | E-mail | Web | 24. září 2013 v 18:19

No, i taková reklama se může blogům hodit :D Btw: to hodnocení nemá co dělat s momentální kvalitou blogů - za 1. od přijetí některých uplynul nějakej ten pátek. Za 2. ty pětky tam mohl naklikat kdejakje zoufalec. Za 3. Jedná se o hodnocení v souvislosti se vstupem do AK - může se to teda týkat i jenom toho, že prostě blog nesplňoval podmínky. Tudíž bych to nějak nehrotila, není to objektivní ani aktuální :)

18 Čerf Čerf | E-mail | Web | 24. září 2013 v 19:19

O moudrosti davu mám svoje pochybnosti. Jde tu, myslím, především o pokus převést do srozumitelných a porovnatelných čísel něco, co se dá ve skutečnosti posuzovat a porovnávat jen s velkými obtížemi. Výsledky o čemsi jistě vypovídají, netroufal bych si ale říct, že právě o kvalitě blogu :-).

19 magicforever magicforever | Web | 24. září 2013 v 19:56

Fajn, ja som na väčšinu z týchto blgov nikdy nenatrafila . A možno sa týmto prihodím na čiernu listinu (ak ma tam už dávno nedali :D) Ale celé toto hodnotenie, ktoré vyšlo mi príde divné.
Nevidím dôvod, prečo vyťahovať starú špinu. Hlavne po rokoch, keď sa všetko už mohlo zmeniť. Absolútne mi unikla pointa tohto tu...
Má to donútiť rozmyslieť si prihlášku do AK, aby sa niekto náhodou neocitol tu?
Druhá vec,ktorej vôbec nerozumiem, ako sa tak „zle“ ohodnotený blog nedávno ocitol s reklamou (myslím, že na krst novej knihy) na hlavnej stránke?
(burdova-michaela.blog.cz)

20 Evelyn Evelyn | Web | 24. září 2013 v 20:48

Připadá vám normální zveřejňovat ,,nejhorší autorské blogy"? Ti lidé dělají něco, co je baví, a v momentě, kdy jim to celé zkritizujete, tak jim to srazí sebevědomí. Efektivnější řešení vidím v napsání připomínky na email, že jejich obsah neodpovídá podmínkám autorských blogů, a ne v tom je tady veřejně ponižovat. Jsem proti této anketě a hlasovat nebudu. Nehodlám kritizovat něčí snahu dělat krativní práci.

21 Viollet Viollet | E-mail | Web | 24. září 2013 v 20:54

Ne šici lidi, co do hodnocení flákaj bomby, sou zlí, zakomplexovaní a závistiví šmejdi. V někerých případech tam sou docela oprávněně...

22 Miloš Miloš | Web | 24. září 2013 v 21:28

O inteligenci davu mám pochybnosti, naopak při vhodně podnícené davové psychóze může dav někoho zlynčovat, ušlapat obrazně i fyzicky, anebo naopak nekriticky vyzvednout, pokud se zajistí a správně načasuje sugestivní mediální kampaň.

U anket o nových členech jsou pro mě nejzajímavější komentáře, protože jejich autoři své názory říkají otevřeně a zpravidla je také rozvedou a podloží argumenty.
Anketa, kde je kolem 70 hlasů, je dost malým vzorkem a ani tisíce nemusí být zárukou objektivity, klidně se může zapojit velká skupina z Facebooku nebo celá základní škola (viz soutěž Blog 2012 v kategorii Literatura), a u nováčků nejen pro někoho, ale pětkami i proti někomu.

Takže těch 10% nízko hodnocených blogů vůbec nemusí vypovídat o jejich nekvalitě, ale o momentální konstelaci nálad hlasujících, míře zapojení příznivců a odpůrců, kteří jsou kategoricky pro anebo proti autoru, a jeho blog je tím posledním, co je zajímá.

23 Chemický Chemický | Web | 24. září 2013 v 21:31

Opravdu zajímavé, že vypadl z AK blog Míši Burdové. Je to přeci autorská duše (o tom jasná). Ovšem je pravdou, že mi její blog spíš připomíná takové ty aukční weby (ne portály), kde autoři mají tísce odkazů na nějaké zboží k prodeji, ze kterého mají nějaký zisk.

[18]: Naprostý souhlas. Většina těch blogů má módní zaměření pro mladší slečny a já v tom nevidím nic špatného, když je blog obsahově kvalitní/kvalitnější.
Na této anketě jde prostě vidět, co mezi sebe členové AK nehctějí.

24 Lennroe Lennroe | 24. září 2013 v 22:58

Nechápu proč má tak mizerné hodnocení míša burdová. Mě se třeba nelíbí její knížky (tedy ty dvě co jsem četla), ale její blog mám ráda a připadá mi kvalitní i zajímavý.

25 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 24. září 2013 v 23:01

[18]:S tím musím také souhlasit. Navíc, pokud je na blogu takové množství blogů, není možné obsáhnout všechny . Je jich zde hodně zajímavých od těch nejmladších blogerů až po starší. Člověk jen občas, spíš náhodou, narazí na nějaký  nový.  Ankety uznávám, ale ne jako hodnocení všech blogů, to je prostě nesmyslné. Nebo spíš nemožné ohodnotit. Brání tomu i různé zaměření, jiná kritéria. Možná je to můj dojem, ale píšeme přece všichni rádi, každý z jiného důvodu, ale většinou pro zábavu. Proč ji někomu kazit jakýmsi hodnocením. Nejsme ve škole. Bloger, který nemá o čem psát, stejně nrzy skončí, nemyslíte?

26 Jinka Jinka | 25. září 2013 v 7:23

Mě se zrovna ten první blog líbí a tak bych chtěla autorce napsat, že si ji dávám do svých oblíbených blogů a budu ji navštěvovat.

27 Alis Alis | 25. září 2013 v 8:50

Ja len neviem, čo teda uživatelia blogu chcú. Na jednej strane sa každý piatok rozkrikujú, že do AK ten a ten nepatrí a presadili si možnosť "hlasu" pri vylučovaní a potom sa tu rozkrikujú, že múdrosť davu je kravina lol.

28 Miloš Miloš | Web | 25. září 2013 v 9:09

[23]:[24]: Mě to také překvapuje a zvlášť když měla v soutěži Blog 2012 tolik hlasů.
Možná některým také vadilo, že se mají přijmout hned 3 její blogy a bude zabírat místo na slunci ostatním. Ty další spisovatelky jistě netruchlí ;-).

29 Oroniel15 Oroniel15 | Web | 25. září 2013 v 9:29

Máte nějaké body a hodnoty, které zajišťují objektivní hodnocení? Jak již bylo řečeno, za blogem je živý člověk - blog je každého zrcadlem (nebo aspoň obrazem). Každému se líbí něco jiného - kdybych vlezla na růžový blog a měla ho hodnotit, tak 5 rozhodně nedám (protože by to byl subjektní názor), ale zvážím další prvky (pokus o objektivní hodnocení).

Blogy nelze hodnotit, jako nelze soudit druhého člověka. Bohůmžel se to děje, lidé porovnávají sebe sama s druhými, a když se jim nelíbí, na co přichází, šup - názor, pryč s takovým člověkem z mého života. V tomto případě blog z AK. Jeden by řekl, že zrovna v AK budou jiní lidé.

Nevím, za co byl hned první blog vyloučen (pokud vážně za hodnocení v anketě, tak potěš koště); protože je to velmi jemný blog, sice sladký, ale úhledný. Možná autorka přestala dodržovat pravidla AK. Nevím.

V tomto souhlasím i s komentářem [22]:.

30 mengano mengano | E-mail | Web | 25. září 2013 v 9:49

Kliknutím v anketě by každý měl vyjádřit svůj (samozřejmě) subjektivní názor. Někdy je však bohužel zcela zřejmé, že se hlasování zvrhne do jakéhosi lynče, nad kterým zůstává rozum stát.
Je pravda, že se v přijímaných blozích objevují občas i takové, které v AK opravdu asi nemají co pohledávat a pak se to většinou projeví i v názoru "davu". Ale ani to neplatí vždy.

Je dobré, že se ostatní mohou v anketě vyjádřit k přijímanému nováčkovi, jen mě fakt štve, že to někteří "klikači" využivají k vyřizování osobních účtů.

31 domovina domovina | Web | 25. září 2013 v 9:54

Nemyslím si, že spolu s negativním hodnocením odsuzujeme i autora. Ano, je to jeho dílo, dává do blogu kus sebe. To neznamená, že když má člověk mizerný blog, je to mizerný i člověk. A naopak to platí samozřejmě také.
Někdy člověk do psaní dává to jakým by chtěl být, jindy temnotu své duše, která chce vujít na povrch.

32 Metteorwa Metteorwa | E-mail | Web | 25. září 2013 v 11:28

Inteligence davu je pro mě osobně vážně vtip. Není dobré to zaměňovat s názorem většiny, což aspoň já vnímám jako dvě trochu rozlišné věci. V davu, jak je známo, klesá IQ a stoupá EQ, ať pozitivně, nebo negativně. I toho jsme už v rámci Ak byli svědky, když se mnoho blogerů zúčastnilo "roztomilé" akce "Kozy na titulce".
Já vnímám anketu i smysluplné komentáře jako ten názor většiny, který nikdo popřít nemůže, ale když se strhne malá válka jako v případě Lotty, už jde opravdu spíš o tu "davovou inteligenci"...

33 Adelaine Adelaine | Web | 25. září 2013 v 11:44

[27]: Souhlas.
Podle mě by se na tohle davové hlasování prostě měla brát zřetel. Přeci jen, nemůžeme zase dělat, že VŠICHNI co dávali pětky jsou zakomplexovaný hajzlové, co je dávají jen kvůli tomu, že chtějí být zlí. Navíc pokud si někdo dá na net blog a ještě k tomu do autorského klubu, musí čekat kritiku. Pokud máme být jako "je tam člověk, nekritizuj buď hodná" tak proč si někdo takový dává vůbec na internet svou tvorbu? Je jasné, že bude moct být kritizována, i hodně špatně. Tak to je.

34 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 25. září 2013 v 16:01

Podle mě se některé blogy na této listině objevily kvůli různým škarohlídům, jež si jejich blogy ani pořádně nepřečetli (ba dokonce se na něj ani nepodívali) a hlasovali automaticky 5, protože se například oni do AK nedostali, měli blbý den, atd. Míša Burdová mezi ně podle mě nepatří a ani YumeOokami se mi nezdá tak nekvalitní.

35 christiiinka christiiinka | Web | 25. září 2013 v 16:24

Někde jsem četla moudro, že ty nejlepší knihy nám vpadnou do srdce, ale i ty nejhorší v nás něco zanechají. Odpor, strach, nesouhlas? I to je známka toho, že nám čtení něco dalo (pak se třeba sami sebe ptáme, co nám na tom vlastně tak strašně vadí). Že ty nejhorší jsou vlastně ty neutrální, protože v nás nezanechají nic. Možná to sedí i na blogy hmm? Mně osobně stokrát víc vadí GOV, když spamuje články na téma týdne, než kterýkoli výše zmíněný bloger.

36 Gabi Gabi | Web | 25. září 2013 v 20:13

Všechny blogy jsem si prošla a musím říct, že u více než poloviny mě to záporné hodnocení dost překvapilo. Nicméně čest těm, co se z toho nezhroutili. Je tam totiž i pár jedinců, co hodnocení evidentně nevydýchalo :-D

37 VinsSs VinsSs | Web | 26. září 2013 v 9:36

Všetky blogy som si prešla, je pravda že väčšina s nich, ako blogy o móde atd. asi v AK nemajú čo robiť. Ale myslím si že všetky blogy sú niečim originálne, a takúto "kritiku" si fakt nezaslúžili. Ale tak, aspoň im to zdvihlo návštevnosť ;)

38 Standa Standa | Web | 26. září 2013 v 10:46

[35]: Ten už dospamoval, protože dostal ban.

39 TlusŤjoch TlusŤjoch | 26. září 2013 v 17:14

Vox populi, vox dei!

40 Teeda Teeda | Web | 26. září 2013 v 21:36

Některé ty blogy ujdou, ale asi bych stejně žádný z nich nečekala v ak. V ak čekám něco víc. Něco jako jistotu, že to otevřu a budu ráda, že jsem se začetla.

A taky myslím, že ne všechny pětky jsou možná objektivní, ale od určitého množství to už vypovídající je. :)

41 Nany Nany | 26. září 2013 v 22:24

Tohle mi prijde trapne, muj nazor. Rozepisu se k tomu az budu mit notebook.

42 Eumenidas nebo ANA Eumenidas nebo ANA | Web | 26. září 2013 v 23:40

Některé blogy mi opravdu připadaly, že do AK nepatří. A některé se trochu zlepšily (myslím, že zrovna Lotty Biondi byla dost nevkusná co do vzhledu i do kvality článků), dnes se mi zdá její blog lepší.
A pár blogů zde se mi docela líbilo, třeba Xbublegum, má docela zajímavý a svérázný styl. A že píše i o kosmetice? To snad není na závadu. Yumeookai mi připadá jako ryze deníčkový, ale to snad taky není na závadu. Je vidět, že psaní a focení ji baví. Zajímavá mi připadá i Lusyka... Některé blogy se mi skutečně nelíbily, dva už jsou zrušeny.
Hodnocení není špatné brát jako odraz, zrcadlo, pro blogera je zajímavé zjištění, jak na jeho blog a psaní pohlížejí jiní. Taky se může díky tomu v lecčem zlepšit. Ale pokud svému blogu věří, měl by si stát za svým a nehroutit se z toho, že dostal špatnou známku.
Ostatně, to známkování taky nemusí být objektivní. Známkoval se obsah nebo vzhled? Jak to poznat? 8-)

43 Terka Terka | E-mail | Web | 27. září 2013 v 19:46

Ony ty ankety mi často přijdou docela - hledám správně slovo,.. - nepříliš dobré na takové hodnocení. Spíše by se měl brát v potaz názor v komentářích, kde často bloger může napsat daleko objektivnější názor než blog pouze ohodnotit jako ve škole. Jasně, není zase úplně špatné, ale nemělo by se to brát tak, že každý kdo má vysoký počet pětek je okamžitě vyloučen. Tak by to nemělo být.

Co se týče blogu Michaely Burdové, nechala bych tam jeden a ne tak nasoukala všechny tři a nechala bych tam právě ten nejvíce autorský, tudíž její osobní blog a ne její - de facto - oficiální stránku.

Na blog Lotty Biondi jsem se přiznám se ani jednou nezašla, protože mě zkrátka takové blogy nezajímají, ale neohodnotila jsem jej - nebo možná jo, teď si nějak nepamatuji..

Myslím si, že x-bubblegum-x by v AK klidně mohl být, protože zase tak hrozný není. Autorka píše mimo recenzí i své vlastní názory - teda pokud se nic nezměnilo od doby, kdy jsem tam byla naposledy.

Z uvedených jsem byla ještě třeba na blogu, který vlastní blogerka Lusyka a ten se mi taky nezdál nějak moc špatný a vlastně ani nechápu, proč ho lidi nechtěli.. i když to nebylo s tak tragickým počtem pětek..

Každopádně zbylé, co jsem neokomentovala - alespoň většinu z nich - jsem buď nenavštívila nebo jsem k nim nenašla nic, co bych už neřekla :)

P. S. Omlouvám se za přílišné rozepsání. V poslední době se rozepisuji hodně často :)

44 Liška Liška | Web | 28. září 2013 v 1:33

Hodnotenie neodráža kvalitu blogu, nýbrž to, ako sa páči ľuďom. A čo ja viem, neružové a nekozmetické mi prišli docela fajn.

45 homo sapiens tupiens homo sapiens tupiens | Web | 28. září 2013 v 22:51

Člověk tu pár let není a když přijde, nestačí se divit. Že se dělají statistiky z blogů nejoblíbenějších, budiž, na to jsem si zvykla, ale už i nejhůře hodnocených? Časy se zřejmě mění.
Mimochodem, připadá mi přinejmenším zajímavé, že téměř u všech těch blogů byly hned po pětkách početně nejzastoupenější jedničky. Čímž neříkám, na kterou stranu se přikláním.

46 megiiiii megiiiii | Web | 29. září 2013 v 19:47

Já vždy hodnotím za a) formu článků za B) styl psaní a za c) vzhled.
Každý má rád jiné barvy - to chápu, ale když přijdu někam kde je černé pozadí a svítivě žluté písmo nebo křivě ořezané fotky v dessignu alá "photoshop level 999" tak je to pro mně malé mínus..
Pak taky styl psaní jako když osoba hrozně spěchá a mele páté přes deváte nemá to hlavu ani patu natož úvod zápletku rozzuzlení a konec.. :D
No a v neposlední řadě jak je to rozvrženo pokud mě autor zasype tunou textu a na zaver to prolozi 7mi fotkami, nečtu... raději odstavec - fotka - odstavec - fotka. Jednak mám na fotku čas zatímco mysl si dává odpočinek od textu a druhak to pak nevypadá že toho je až tak příliš mnoho ať je článek sebedelší :))

Jinak teda nevím, podle mně ty ankety naklikávají majitelé ještě "horších" blogů a je to čistá závist protože mi tak špatné ty blogy nepřijdou, chtěla bych teda vidět ty nejlepší :))

47 Anub Anub | E-mail | Web | 29. září 2013 v 22:33

Také bych bral zhodnocení abych mohl blog zlepšit ... ;-)

48 Bell Bell | Web | 30. září 2013 v 11:29

Náhodou, mě se ten hudební celkem líbil.

49 m. m. | E-mail | Web | 7. října 2013 v 20:43

[43]: Neboj, když přijdu na scénu já, nikdo se nemusí omlouvat za přílišné rozepsání :-D

Docela mě těší, že se tu vůbec o té neúspěšnosti v přijímání mluví, někdy mám pocit, že to je téma jen pro komentáře na AK a rozhořčené členské články a tím to hasne. Ale zároveň dost dobře nechápu tuhle potřebu uličky hanby - jako by si dotyční blogeři neprošli už dost velkým pranýřem při tom samotném přijímání, jsou ještě vytahováni tady a mně to zase jednou smrdí nováckým způsobem chování - vyhrabat nějakou zastaralou špínu a pořádně v ní lidi vyválet. To je jedno, že to tam vůbec nemuselo být a že to dávno nejsou relevantní odkazy, vzhledem k tomu, že ty blogy už dávno prošly nějakou proměnou, jen je znovu vytáhněme na světlo a vymáchejme je v tom ještě jednou.

Souhlasím s Milošem, že hlavní jsou komentáře. Tam to všechno vidíte, to je konstruktivní feedback a většinou snaha o skutečnou pomoc autorovi. Není to zdaleka jen "fůj, táhni", většina z nás se tam skutečně snaží dát autorovi pár podnětných rad k zamyšlení a v tom vidím skutečný hlas lidu, ne v pětkách a jedničkách, protože stejně jako někdo jen tak z nasrání či nudy flákne pětku, druhý zase ohodnotí jedničkou blog, který, ponechme stranou osobní vkus, objektivně nedosahuje kvalit, jaké jsou od AK obecně očekávány, a mnohdy i vysloveně porušuje pravidla, třeba si hojně vypomáhá videy z youtube, cizími obrázky a podobně. Dát takovému blogu jedničku mi prostě přijde úplně napřesdržku a jasně z toho vidím, že dotyčný o tom naprosto nepřemýšlel (a nebo to byl sám autor).

Osobně pětkama šetřím a když už je dávám, rozhodně tím nemířím proti autorovi samotnému a nevidím důvod, proč by to tak mělo být bráno - nemůžu přeci hodnotit autora, když ho vůbec neznám. Co hodnotím, je celkový dojem z jeho blogu, vzhledem k laťce, jakou nastavují mí nejoblíbenější blogeři z AK i mimo něj, a nic jiného.

Ovšem často mám při hodnocení přijatého blogu pocit, že by se mi hodilo hned pod tím druhé - Jak se Standovi dnes povedlo se trefit? Tam už by to bylo horší.

Tvrdit, že z toho všeho plyne, že "přijímání nových blogů do Autorského klubu velmi dobře funguje", a že nevhodné blogy jsou nakonec díky hlasu lidu "stejně vyloučeny", což je jako že v pořádku nebo co, mi přijde úplně mimo. Rozvztekaní a nespokojení členové AK, divoké pranýře a častý rozhněvaný kibic na přijímače, potupné vylučování nováčků někdy jen hodiny poté, co byli s velkou slávou přijati, to má být úspěch a funkčnost? Tu si, promiňte mi, představuju trochu jinak.

Aby to skutečně fungovalo, muselo by být v přijímacím článku (nebo rovnou v pravidlech, zkrátka někde důrazně a viditelně), že přijetí blogera není konečnou věcí, a že bude záležet na hlasu lidu, aby to ty lidi aspoň mohli čekat. Jelikož to nikde řečeno není, přijde mi to jednak sprosté k samotným nováčkům, kteří si mnohdy radostně mnou pacičky, že byli přijati s krásným průvodním textem, div ne pochvalou, a vzápětí dostanou krutou ledovou sprchu, na niž je nikdo nepřipravil, a zároveň i k členům samotným, kteří s téměř každým novým přijímáním v poslední době (a rozhodně bych spíš souhlasila s padesáti procenty a více než na kolik to bylo spočteno v článku) dostanou pecku mezi voči ve stylu "Pohleďte, jaký nedodělek jsme mezi sebe pustili dnes, to jsem se vám zase jednou krásně vysmál".

Cítím z toho jasný nepoměr mezi vkusem většiny a vkusem přijímacího človíčka, a tím vkusem tady myslím hlavně cit pro to, jaké blogy bychom si přáli, aby nás reprezentovaly. A proto bych rozhodně byla pro to, aby mělo v přijímání slovo víc lidí - a pokud to řešíme krz hlasování pod přijímacím článkem, tak ať je to tak jasně stanovené a ať všichni od začátku vědí, že se tu hledí na hlas lidu (což je samozřejmě správně). Mezi pochvalným představováním nováčků a reakcí Klubu by prostě neměla být taková propast.

To není nic vůči autorům těch blogů, i když si myslím, že by mohli mít dost soudnosti na to, aby sami uznali, že na sobě musí (aspoň v některých případech) ještě hodně makat a leccos třeba z blogu odstranit, než se přihlásí, to je spíš kritika na to, jak je stávající systém necitlivý ke všem stranám. Myslím, že nikdo nemá takové vlny zapotřebí, a kdyby se při přijímání víc dbalo na řekněme hotovost produktu a jeho vhodnost, pak by k takovým věcem nemuselo docházet. Nikdo přece neříkal, že musíme přijmout každého, kdo si řekne. Přihlášek je víc než dost, tak buďme trochu víc vybíraví, a kdo nebude spokojený s nepřijetím, ať se víc snaží a zkusí to znovu.

Příklad za všechny je právě Míša Burdová, jejíž osobní blog měl třeba potenciál, ale ty ostatní, hlavně ten "oficální", byly z hlediska vhodnosti do Autorského Klubu žalostné.

Což je mimochodem taky zase příklad toho, že hodnotíme blogy, a NE autory. Proti Míše nic nemám, z toho, co jsem četla na jejím osobním blogu, mi přišla skutečně příjemná a třeba má i talent na psaní a v AK by se uchytila, co já vím, ale ty blogy vypadaly strašně a myslím, že si členství v takovém stavu prostě nezasloužily.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama