Návštěvnost a komunita

17. září 2013 v 16:00 | Standa |  Jak na blog
Navazujeme tam, kde jsme skončili. Předposlední díl krátkého seriálu určeného všem nováčkům na Blog.cz a začínajícím blogerům, se tentokrát zaměřuje na téma, které zajímá asi každého: jak si zvýšit návštěvnost?

To je základní otázka, s níž si lámou hlavu nejen všichni nováčci a s níž se na náš často obracíte. Jak to souvisí s uživatelskou komunitou? Dozvíte se v celém článku.


Opakování matka moudrosti, a proto začneme připomenutím minulých dílů. V prvním článku Co si ujasnit před založením blogu jsme si položili základní otázky, na které byste měli znát odpověď ještě před založením blogu: proč si chci založit blog, co od toho čekám, pro koho budu blog psát, kolik času chci blogu věnovat a pod jakou internetovou identitou chci vystupovat.

Druhý díl Základní ovládání a první nastavení blogu shrnoval vše podstatné k tomu, jak se naučit blog správně ovládat a nastavit. Dozvědět jste se mohli vše o článcích, obrázcích, funkcích a nastavení vzhledu blogu.

A zatím poslední díl Téma a druh blogu se věnoval tomu, jaké jsou základní druhy blogů (deníček, fotoblog a hobby blog) a kam se zařadit. Nyní už tedy máte jasno ve všem, co potřebujete na začátek vědět, a nastal čas na to, aby se o vašem blogu také někdo dozvěděl.

Jste-li začínající bloger, jistě mi dáte za pravdu v tom, jak frustrující dokáže být nesoulad mezi vědomím toho, kolik času jste svému blogu věnovali, a malou pozorností, která se mu dostává. Sledujete denně nejrůznější počítadla návštěvnosti a skáčete radostí do stropu z každého nového komentáře, které by se u vašich článků daly spočítat na prstech jedné ruky? (O to více zamrzí, když je takový komentář pouze spam zvoucí vás na jinou stránku).

V tuto chvíli je dobré zopakovat si to, co jsme si už řekli v prvním díle: nezoufejte, nejste v tom sami. Na Blog.cz je k dnešnímu dni založeno téměř 1,2 milionu blogů, ale pouze něco přes 400 tisíc z nich obsahuje více než 5 článků. To znamená, že více než polovina všech blogů skončila dříve, než zveřejnila prvních 5 článků.

Můžeme pouze spekulovat, kolik autorů těchto blogů odpadlo kvůli nespokojenosti s malou návštěvností, ale jistě jich nebylo málo, a je to právě frustrace z nedostatku zpětné vazby, která je nejčastějším důvodem, který odradí začínající blogery od dalšího psaní blogu, jak ukazují výsledky jedné starší ankety:




A proto je potřeba se obrnit trpělivostí a vyrazit aktivně do protiútoku, abyste s tím něco udělali. Bez práce nejsou koláče a návštěvníci na váš blog jen tak sami od sebe chodit nezačnou. Musíte jim pomoci, aby vás našli, zůstali u vás co nejdéle a opakovaně se vraceli.

Tématu zvyšování návštěvnosti jsme se již na tomto blogu opakovaně v minulosti věnovali. V článku Co je to SEO a k čemu je to dobré jsme si řekli, že existují 3 způsoby, jak se někdo může dostat na váš blog:

  1. Přímým zadáním adresy
  2. Přes odkaz na jiné stránce
  3. Z výsledků vyhledávání

Zmíněný článek si určitě přečtěte: obsahuje cenné rady, jak posílit zdroj návštěvnosti uvedený pod bodem 3., neboli jak k vám dostat více návštěvníků z vyhledávačů.

Stejnému tématu se rovněž věnoval článek Jak se můj blog dostane do výsledků vyhledávání?. Dozvědět jste se v něm například mohli, že vyhledávače fungují jako pavouci, kteří ve dne v noci prolézají web a vše si ukládají, aby to potom přežvýkané vyplivli uživatelům, kteří něco hledají.

S vyhledáváním souvisel i článek Jak dostat svoje obrázky do vyhledávačů, který přinesl několik jednoduchých tipů, jak dostat obrázky z blogů do vyhledávačů. Dáváte-li na blog svoje fotky a obrázky, je určitě dobré vědět, že i to vám dlouhodobě přináší návštěvnost.

V článku Nejnavštěvovanější blogy na Blog.cz jsme se na vzorku nejnavštěvovanějších blogů pokusili ukázat, co mají společné blogy s vysokou návštěvností. Došli jsme k tomu, že většinu úspěšných blogů spojuje několik opakujících se věcí: dlouhá existence blogu (minimálně několik let), velký počet článků (souvisí s pravidelnou aktualizací blogu), zaměření na jedno konkrétní téma (úspěšný blog cílí na vybrané čtenáře) a výrazného autora (čím výraznější - a často i kontroverznější - osobnost, tím spolehlivěji působí jako magnet na čtenáře).

Jednom specifickému způsobu navyšování návštěvnosti se věnoval článek Sezónní náměty článků - recept na vysokou návštěvnost?. Na příkladu nejčtenějších článků za vybrané období jsme si ukázali, že velice funguje psát články na aktuální témata, která si lidé hodně hledají ve vyhledávačích (volby, povodně, Vánoce...). I pouhý jeden "sezónní článek" představuje pro váš blog malý poklad, protože vám jednou ročně bude přivádět z vyhledávačů tisíce návštěvníků, jakmile se jeho téma stane opět aktuálním a lidé si ho budou hromadně hledat.




V neposlední řadě jste si mohli přečíst rady, jak udržet čtenáře na blogu déle. Mezi takové základní rady patří využívání tematického a časového provázání vašich článků pomocí rubrik a archivu, a pravidelné odkazování na starší články související s tématem článků nových.

Prostor zde dostaly i návody od našich zkušených uživatelů, kteří se podělili o své vlastní rady osvědčené z praxe. Dočíst jste se třeba mohli, že návštěvnost je až na prvním místě (dodnes velmi čtený a oblíbený článek, navzdory téměř 5 letům, které už uběhly od jeho zveřejnění). Blogerka v něm tehdy shrnula základní principy, na jejichž platnosti se v čase nic nemění a které prostě fungují. Doporučuji všemi deseti - jsou to zlaté rady, které nestárnou.

Další kvalitní blogerský návod - Jak si zvýšit návštěvnost - říkal v podstatě totéž jinými slovy: klíčem k průběžnému navyšování návštěvnosti je číst další blogy a psát na ně komentáře. Komentujte, spřátelujte a diskutujte - 3 základní rady, jak se od nuly propracovat k tisícům návštěvníků denně (odměna pro nejvytrvalejší, která přichází po letech).

Měli jsme tu dokonce i návod nazvaný Zvýšení čtenosti blogu pro starší a pokročilé, který přinesl další rady, tentokrát pro všechny, kteří patří mezi blogery - seniory.

K zviditelnění blogu můžete i využít čím dál populárnější způsob, a sice založit mu stránku na Facebooku. Tématu se věnovala úvaha Blog a Facebook - jde to dohromady? a článek Blogeři na Facebooku, ve kterém jste mohli najít nejúspěšnější příklady stránek blogů na Facebooku.

Pozornému čtenáři všech těch návodů jistě neunikne jedna věc - důraz, který všechny kladou na sledování ostatních blogů. Není to náhoda, podívejte se níže na výsledky jedné starší ankety na tomto blogu (Anketa: Co vy a komunita blogerů?):




Ačkoli to dodnes mnozí zpochybňují a brání se tomu uvěřit, Blog.cz není jen další z nepřeberných serverů, na kterých si můžete zdarma založit svůj blog. Blog.cz je také velice početnou a silnou uživatelskou komunitou, která patří mezi tradiční zástupce těchto webů na českém internetu (spolu s lide.cz, spoluzaci.cz, libimseti.cz, csfd.cz nebo xchat.cz).

Ostatně budete-li hledat návštěvnost Blog.cz v online výstupech NetMonitoru, najdete ho v kategorii Komunitní a teens servery, kde je Blog.cz třetí nejnavštěvovanější server (po lide.cz a rajce.net), a nechává za sebou s velkým odstupem weby jako spoluzaci.cz, iboys.cz, odpovedi.cz, seznamka.cz, a spoustu dalších. To základní, co dělá z Blog.cz komunitu, je právě to, že většina blogerů čte ostatní blogy, má mezi nimi své oblíbence, a pravidelně spolu diskutují.

Uživatelská komunita na Blog má tak dvojí roli: jednak funguje jako výtah k vyšší návštěvnosti, a současně vám poskytuje zpětnou vazbu, kvůli níž jste si blog založili. A je to právě síla místní komunity, kterou nejčastěji zmiňují uživatelé v různých dotaznících, pokud se jich zeptáte, co je tu drží (druhým důvodem kromě skvělé komunity je snadné nastavení vzhledu blogu).

Ke komunitě patří zákonitě i její pravidla, která se sice můžou pohledem zvenčí jevit komplikovaně, nepochopitelně, někdy až nechtěně komicky, ale to k tomu patří, a je to typické pro každou komunitu, která je světem sama pro sebe. Stejně jako by se daly popsat spousty stránek například o uživatelské komunitě csfd.cz, šlo by to samé udělat i o uživatelích Blog.cz.

V minulosti jsem se o to několikrát pokusil. V článku Blogerský slovník jsme si ukázali, že si uživatelé Blog.cz osvojili specifický slovník, do něhož patří výrazy jako affs, kopírák, obíhání, virtuální stáj, apod. Že vám žádný z nich nic neříká? Nejvyšší čas si zmíněný článek přečíst - bez zvládnutí základní hantýrky blogerů nemůžete dokonale zapadnout do komunity.

Komunitu drží pohromadě virtuální vazby, které často přerůstají i do skutečných přátelství. Fenoménu se věnoval článek Vše o spřátelování, který vysvětlil, jak se blogeři "spřátelují" a co to obnáší. K takovému spřátelení patří i pravidelné navštěvování oblíbených blogů, známé jaké "obíhání" - je velmi pravděpodobné, že u některých blogů představuje právě tento způsob hlavní zdroj návštěvnosti: čtěte článek "Obíhání" jako hlavní motor návštěvnosti?

Stmelovací efekt má rovněž společný nepřítel, kterým jsou pro většinu blogerů na Blog.cz tzv. pro ana blogy a růžové blogy. Oběma fenoménům se věnoval prostor v samostatných článcích: Pro-ana blogy a Krásná.cz - mnoho povyku pro nic?

Velkou kapitolou je Autorský klub Blog.cz, který má kromě rubriky na tomto blogu vyčleněný i samostatný blog klub.blog.cz a podporu na e-mailu klub@blog.cz. Na blogu klubu se dozvíte, co je to Autorský klub, co je třeba splnit ke vstupu i jak se přihlásit. Za všechno, co lze o Autorském klubu napsat, uvedu jen tři výmluvná čísla: klub funguje 4 roky, během nichž se do něj přihlásilo více než 4 tisíce blogů, a aktuálně má 222 členů. Vše ostatní najdete na klub.blog.cz.

Velkým fenoménem posledních let je virální šíření různých memů a dotazníků. Článek Prima řetězová sezóna se na toto téma zaměřil a ukázal, že jsme svědky hromadného sdílení myšlenek, u nichž už většinou není možné dohledat původního autora. Narazí-li blogeři na nápad na nějaký článek, který viděli jinde, jednoduše ho ihned použijí na vlastním blogu. Během velice krátké doby se tak může nějaký jednotný dotazník ("řetězák") se stejným základem rozšířit mezi neuvěřitelně velké množství blogů, které tak nenápadně opět potvrzují komunitní charakter Blog.cz.

Ze stejného zdroje vyrostl fenomén otázkových webů, které jsou aktuálně na vrcholu popularity, a které vzaly útokem i naše uživatele. Mít své "asko" je dnes in, čtěte článek Nový trend: otázkové weby?, který vám objasní, v čem je skrytý půvab těchto webů, a proč ve skutečnosti představují něco, co zde bylo už dávno.

Ke komunitě na Blog.cz patří i další fenomén, který časem spíše sílí (než naopak): blogové kluby a redakční blogy. Jedná se o blogy, za kterými stojí více autorů a které slouží ke společnému sdílení vlastního obsahu. Tato základní definice nepostihuje pestrou šíři těchto blogů, s kterými jste se mohli seznámit v článku Redakční blogy - nový trend na Blog.cz?. Redakční blogy jsou dokonce natolik silné téma, že si vynutily vznik vlastní rubriky, ve které se pravidelně představují jejich zástupci: Redakční blogy.

A to už by pro dnešek stačilo, protože toho bylo až dost :-) Příště se sejdeme naposledy a seriál zakončíme tématem "Překonáváme překážky", které shrne rady na všechny možné trable, na které můžete v souvislosti s blogem narazit.

Všem, kteří dočetli až do konce, přeju co nejvyšší návštěvnost a mnoho spokojených čtenářů, ke kterým jsem se vám v tomto článku trochu snažil pomoci. Teď už je to na vás.
 

17 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 give-me-love-forever give-me-love-forever | Web | 17. září 2013 v 16:44

Píšu tenhle komentář, aby všichni klikli na můj odkaz a já si zvedla návštěvnost! :D :D

2 proste_ja proste_ja | 17. září 2013 v 17:07

↑klikol som ^^ ... Som zvedavý vždy klikám na blogy ľudí čo komentujú články. Podľa mna nezáleží koľko ludí príde na blog ale koľko ludí sú ochotný prečítať si článok a poslať komentár so svojim názoro ... Prečo ale blog.cz nemaže neaktívne blogy ? Ja viem , že pre niekoho je to jeho minulosť , ktorú si chce uchovať ale každý vie že design blogy majú každý aspoň 5 blogov , na ktorých majú nastavené dessy. Ale blog.cz je good :D

3 Mar Mar | E-mail | Web | 17. září 2013 v 17:13

Tak jako.. na jednu stranu je pravda, že návštěvnost je fajn... Ale nemyslím si, že by se člověk měl nutit psát články často jen proto, aby si ji udržel...

Každopádně se mi hrozně líbí, jak tenhle článek obsahuje strašně moc odkazů, ale tím pádem to všechno dost přehledně shrnuje :-)

4 Biy Biy | Web | 17. září 2013 v 17:24

Skvělý článek !

5 David David | E-mail | Web | 17. září 2013 v 18:06

Tak to mě teda šokovalo - překvapilo, že jen přes 400 tisíc blogů má více než 5 článků. 8-O

6 Myšák Myšák | Web | 17. září 2013 v 18:09

AK má dobrá čísla ;-)

7 Micc ^^ Micc ^^ | E-mail | Web | 17. září 2013 v 18:18

Túžim po návštevnosti ako majú blogy na titulke, ale keď má článok aspoň jeden komentár, z vlastných skúseností viem že tréba počkať deň/dva, a začnú sa vo velkom množiť, čo je samozrejme, veľmi výhodné. Stojí to za obeť každodenných aktualizovaných článkov. Ale sú to len moje skúsenosti a ja robím všetko pre čo najväčšiu sledovanosť, no v poslednej dobe som skôr stavil na to, čo robím každý deň niekoľkokrát, a to je komentovanie iných, tý vam oplatia komentár a na ich stránke medzi komentármi k článku si vás nájde viacej ľudí, taktiež sa snažím písať na téma týždňa, a väčšinou s dobrým ohlasom, takže stačí robiť tieto dve veci, a pozrite sa, 7 komentárov za 1 deň :)

8 Scarity Scarity | Web | 17. září 2013 v 19:03

Tak jo, všechno se může zkusit... Ale myslím, že i přes to všechno se mi to

9 Scarity Scarity | Web | 17. září 2013 v 19:04

Přijde mi, že se z čtenářů stává víc a víc "lovná zvěř," kterou se všichni snaží chytit... Protože je jednoduše vzácná. Ale i přesto děkuji za cenné rady x)

10 Miloš Miloš | Web | 17. září 2013 v 19:50

Návštěvnost těší, ale myslím si, že ještě více komentáře. Jestli bylo před měsícem na blogu 5 čtenářů nebo 300, je dnes úplně jedno, ale komentáře se stanou trvalým doplňkem článků a jsou-li věcné, mohou článek rozvinout a obohatit.

Návštěvnost velmi zvýší ocitnutí se na titulní stránce, sám jsem to viděl, když jsem tam jednou byl mezi Blogy dne (a díky za to), zda to přivede nové čtenáře, vůbec není jisté, protože mnoho návštěvníků jen kliká ze zvědavosti na vše, co na titulce vidí. Mám to potvrzené i tím, že 2 členové AK, kteří se v Toplistu v kategorii Weblogy - osobní vyskytují zpravidla na stejné stránce výpisu, jakmile nemají nový článek a místo na titulce, rychle padají dolů o jednu i více stránek. Většina to zná a snaží se tam vyskytovat co nejvíc (nejlépe každý den) a pak na titulce převládá bezcenný plevel, který generuje jen planou několikavteřinovou návštěvnost zvědavců bez rozumných komentářů.

11 Elliette Elliette | E-mail | Web | 17. září 2013 v 20:08

Já osobně návštěvnost špatnou nemám, ale vcelku jsem o ni tolik nejde. Raději budu mít menší návštěvnost ale více komentářů, hlavně komentářů k tématu. To je to, proč mi blogeři tvoříme blogy - kvuli zpětné vazbě, kvuli komentářům, diskuzi. To je to nejlepší ocenění vaší snahy - plnohodnotný komentář k tématu, a ne jen komentář tipu "píšu abys přišel na můj blog". :-)

12 John P. Mordriy John P. Mordriy | Web | 17. září 2013 v 20:37

Ono ani tak nezáleží kolik lidí než spíš jací lidé vás navštíví. To, že někdo klikne neznamená, že by mě to mělo zajímat. Důležitější je kvalitní odezva než kvantitativní nic neříkající číslo.
  Nějaké 'obíhačky' a 'řetězáky' to je snad věc prepubertálních růžových blogísků a ne běžných blogerů, ne?
  A ony jsou ty články na aktuální téma sice hrozně pěkné, pokud jsou tedy delší jak jeden odstavec.
  Možná stupidní dotaz, ale proč se ty blogy s pěti a méně články nesmažou? 8-O

13 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 17. září 2013 v 21:12

Páni, to je odkazů!:)

14 Archaell Archaell | Web | 17. září 2013 v 23:10

Tak samozřejmě, že by člověk chtěl za své úsilí trochu té zpětné vazby. Návštěvnost je pěkná věc, ale určitě je lepší menší trafika blogu a větší počet komentářů. Když se tam někdo jen prolítne omylem z googlu, tak z toho autor má jen blbé číslo. Sice občas potěší, ale jinak je to zbytečná statistika. Pro mě osobně to má určitou motivační hodnotu, že někoho mohou mé cvičné texty zabavit, než si obrousím styl na psaní knih. :-)
Mimochodem od statistických čísílek (zhlédnutí) mám kanál na youtube - tam to přibývá pěkně. :D

15 otavínka otavínka | Web | 17. září 2013 v 23:49

Taky už to není tolik, co dříve. Nevím, co jsem, kde pokazila. Asi budu muset změnit obsah, anebo chodit po čtyřech. :-(

16 May-rinne May-rinne | E-mail | Web | 18. září 2013 v 0:26

Skvělý článek. Musím říct, že mně to donutilo se zamyslet. Také bych ráda zvýšila návštěvnost, kdo ne, ale nemám moc ráda to affs a tak, protože jsou k tomu jenom podmínky a pravidla a celé to navštěvovaní je z donucení. Ráda komentuji a vím, že dělám dobře a ještě mně to baví, a nemám s tím problém. Každý si prostě musí najít svůj způsob, aby ho to zároveň bavilo. Když někdo rád affs/spřátelení, tak proč ne, že :-)

17 TlusŤjoch TlusŤjoch | 18. září 2013 v 13:17

Hýčkej si své komentující.
Odpovídej na komentáře. Leč vyhýbej se Trolíkům.

18 superblog123 superblog123 | Web | 18. září 2013 v 14:58

Pekne napísaný článok :) i keď môj blog sa nevenuje iba jednej téme,s mojou návštevnosťou za 10 mesiacov to nevyzerá moc dobre :D alebo hej? mne záleží hlavne na komentároch,aby si čitatelia vyjadrili aj svoj názor :)

19 Caitlen Caitlen | E-mail | Web | 18. září 2013 v 15:54

VŽDY KDYŽ KOUKÁM NA TITULNÍ STRÁNKU BLOGU, TAK ROZKLIKNU NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY A POSTUPNĚ SI JE VŠECHNY ČTU... :-)))
Pak má i já pěknou návštěvu, ikdyž na nic moc už nehraju!

20 SuE^. SuE^. | Web | 18. září 2013 v 18:16

Já mám teď blog asi měsíc a chodí mi tam tak 20 lidí denně, což mi zatím jako stačí, ale v budoucnu bych chtěla dosáhnout i více :)

21 inside-me inside-me | Web | 18. září 2013 v 19:19

[1]: Udělám ti radost, chceš? :-D

22 inside-me inside-me | Web | 18. září 2013 v 19:23

[11]: Souhlasím :-)
Já jsem blogovala několik let a opravdu je pro mě důležitější komentář právě k tomu, co jsem napsala, než jen "koukni ke mě, hlasuj pro mě tam či tam" atd...
teď jsem začla od znova a jsem zvědavá, jestli se najde pár lidí, co mé psaní ude zajímat :-)

23 Lukáš Lukáš | Web | 18. září 2013 v 20:04

[10]: :D moje řeč... jo vítej ve světě tržního hospodářství. 8-)

24 Lennroe Lennroe | 18. září 2013 v 20:36

Komunita je důvod, proč jsme se z Blog.cz nikdy neměla to srdce odstěhovat a proč jsem se sem vlastně jako jedna z mála přestěhovala z blogspotu a ne jako většina naopak. Hrozně mě baví všelijaké kauzy, typu vyhoďte jí, nepředělávejte to, předělejte to :D Nic takového se na blogspotu neděje je to tam moc kulturní civilizované a nudné

25 bebe-blog bebe-blog | Web | 18. září 2013 v 21:23

super článek :D

26 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 18. září 2013 v 22:26

[10]:Nelze pominout obsah článků, zajímavost. Bylo dobré, že tvůj blog byl jako blog dne, zasloužil si to.

Jsem přesvědčená, že komentovat znamená o něčem psát a ne jen: byl jsem tady, oplať mi návštěvu.
Pokud někdo, zatím neznámý, na můj blog přijde, samozřejmě se kouknu a případně komentuji. Mám však prostě své oblíbené a tam se podívám vždy, co nového...
Navíc s některými blogery a čtenáři jsme se poznali osobně a je to fajn. Jednat na rovinu, slušně, zajímavě a bude to dobré. :-)

27 Smile(: Smile(: | Web | 19. září 2013 v 11:51

:O začala jsem včera! :-D  :-D

28 Anett • bellathorne-official Anett • bellathorne-official | Web | 19. září 2013 v 13:15

Jen přes 400 000 blogů má více než 5 článků?O.o Páni, tak to mě překvapilo!:D:)

29 katt-chan katt-chan | E-mail | Web | 19. září 2013 v 13:25

ja radej nic moc psat nebudu :D stejne ke me nikdo nepujde

30 Beatricia Beatricia | Web | 19. září 2013 v 14:05

Chci pochválit a ocenit tento zdařilý a fundovaný článek s mnoha důležitými odkazy. Za nejdůležitější aspekt pro zvýšení návštěvnosti považuji heslo: Komentuj a bude ti komentováno. :-)

31 Katy Katy | Web | 19. září 2013 v 14:19

[30]: ano souhlasím :))

32 dombabas dombabas | Web | 19. září 2013 v 14:42

Stále sa mi nechce veriť, že na blog.cz je asi tak 800 000 nefunkčných blogov.. Fúúú!

33 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 19. září 2013 v 16:23

To číslo oznamující počet blogů mě celkem zarazilo :D

Sama musím uznat, že komentování opravdu zvyšuje návštěvnost. Dříve jsem to dělala pouze z tohoto důvodu, ale teď to dělám, protože mě to baví :)

34 takara takara | Web | 21. září 2013 v 9:53

Díky za článek! těší mě, že mám více, než 5 článků :) Kromě toho jsem se dozvěděla i něco nového...takže za to díky :)

35 Lukáš Lukáš | Web | 21. září 2013 v 11:42

Zdarec,

cituji z článku výše uvedeného...

"...a současně vám poskytuje zpětnou vazbu, kvůli níž jste si blog založili." - ho ho hou - nemusí to být u všech tak úplně pravda.

- já třeba osobně jsem si blog založil jenom za účelem jakéhosi vlastního cvičení přestože to tak nevypadá a zpětná vazba tak pro mě není důležitá (a to že nechávám otevřené diskuze je také součástí jistého cvičení)

Jo ? Takže není všechno tak černobílé. ;-)

36 tocode tocode | 21. září 2013 v 19:57

děkuji za rady,pokusím se si zvýšit návštěvnost ;)

37 Kačule Kačule | Web | 21. září 2013 v 20:46

Pro všechny začínající blogery máme na facebooku stránku : blogeři a blogerky!
https://www.facebook.com/blogeriablogerky
tak se určitě přidejte a posílejte na zeď svoje nové články a čekujte články ostatním!
ať to trochu rozjedem:))
vaše Kačule 8-)

38 SuE^. SuE^. | Web | 22. září 2013 v 8:41

[30]: Taky se toho hesla držím :)

39 p5nt5gr5mk5 p5nt5gr5mk5 | Web | 22. září 2013 v 13:57

dobrý článek, ráda si něco přečtu o tom, jak mít kvalitnější blog... jsem ráda, že mám tu možnost :)

40 Shibuya Saiko Shibuya Saiko | E-mail | Web | 23. září 2013 v 11:37

Tak tento článok som potrebovala. Ale aj tak. Nemyslím, že je dôležité mať čo najviac čitateľov. Začiatočníkov poteší aj 5 čitateľov. Snaží sa hľadať SBééééčky.
Ja robím to isté ale zatiaľ som nenašla blog s tým záujmom aký má môj. :p
Aj tak bezva článok. :-D

41 mengano mengano | E-mail | Web | 23. září 2013 v 17:02

Tlusťjoch to vyjádřil naprosto přesně. Je třeba si vážit pravidelných komentátorů. Dokážou svými připomínkami a nápady článek moc pěkně doplnit a došperkovat :-)

42 Luli :3 Luli :3 | Web | 5. října 2013 v 12:40

dobrej článek :)

43 ledove-zahrady ledove-zahrady | Web | 6. října 2013 v 18:22

Hm, toš fajné :) Ale jak přimět lidi číst, když se dneska čte míň a míň, a ještě k tomu, když zbývají ještě asi 4 kapitoly, které je třeba dokončit.. :) Zatím to spíš beru jako blog pro sebe. :)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama