Anketa: Recommendations Bar

17. července 2013 v 15:00 | Standa |  Ptáme se vás
Nedávno jste si zde mohli přečíst tipy na to, jak udržet čtenáře na blogu déle. Dalším možným způsobem, s nímž se můžete seznámit v tomto článku, je využití jednoho šikovného pluginu od Facebooku, který pracuje se sociálním doporučováním.

Hlasujte, zda byste chtěli tento plugin mít i na svém blogu.


Zmíněný plugin se jmenuje Recommendations Bar a funguje tak, že návštěvníkům webu doporučuje další články ke čtení. Umístěn je vždy v levém či pravém rohu na spodním okraji obrazovky a v běžném stavu je minimalizován na decentní lištu, aby nerušil při čtení. Zobrazí se ve chvíli, kdy uživatel posune stránku dolů na konec článku.

Návštěvníkům se v něm zobrazují náhledy dalších článků, které se líbily ostatním čtenářům. Odtud pramení název pluginu - návštěvníkům webu jednoduše doporučuje to, co se líbilo ostatním, protože to je nejlepší záruka toho, že by se to mohlo líbit i vám.

S přítomností tohoto pluginu se už nějaký čas můžete setkávat na webu pro holky Krasna.cz, kde se vám zobrazí u každého článku. Jak to vypadá můžete vidět na obrázku níže:




Smyslem pluginu je udržet čtenáře na webu déle tím, že se jim doporučují populární články. Pokud by se tento plugin nasadil na blogy, zobrazoval by tipy na 2-3 články, které v minulosti "lajklo" nejvíce lidí. Jak by to vypadalo třeba na tomto blogu můžete vidět níže:




Jak by se vám líbilo mít takový plugin na vlastním blogu? Nám se tento plugin líbí a aktuálně uvažujeme o jeho nasazení na všech blozích. Zásah do vzhledu stránky je zde minimální, plugin ničemu nepřekáží, a pokud udrží čtenáře na blogu déle, je to jasné plus pro všechny blogery.

Hlasujte v anketě a pište komentáře, děkujeme za vaše názory.

--

Poznámka závěrem: pokud patříte k lidem, kteří profil na Facebooku nemají a Facebook obecně nemají moc v lásce, ničemu to nevadí. Plugin za vás jednoduše dělá práci tím, že vašim čtenářům nabízí to, co se líbilo ostatním, takže to nemusíte sami nikde pracně zjišťovat, a hlavně vůbec nemusíte mít vlastní profil na Facebooku. Stačí, když ho mají ostatní :-)
 

25 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 17. července 2013 v 15:43

Jen dotaz, podle čeho by ty články vybírali? Podle toho, kolik lidí ťukne ,,to se mi líbí", podle počtu komentářů nebo návštěvnosti v den, kdy článek vyšel?

2 Enitas Enitas | Web | 17. července 2013 v 16:21

Nee, tohle je strašně otravná věc. Když už, tak bych to udělala tak, aby byla možnost to na svém blogu vypnout.

3 Oroniel15 Oroniel15 | Web | 17. července 2013 v 16:29

Souhlasím s Enitas. Pokud tu už bude muset taková věc být, tak mít možnost ji vypnout. Pro mne to plus rozhodně nebude a přála bych si mít  možnost svobodného vyjádření se - čili mít šanti tuto funknci, když už ne zamítnout, tak vypnout.

4 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 17. července 2013 v 16:56

NE! Proboha ne! Už tak mi stejně obrovskej kus na mém minimonitoru u netbooku zabírá ta ptákovina ICQ v případě, že si ji bloger nevypnul, tohle už by bylo moc! Navíc když nemám profil na facebooku, nechci s ním mít nic společného! A navíc i pokud by to nejdřív bylo volitelné, za chvíli byste to prskli povinné jako to pitomé Líbí se mi a ... už fakt jděte do háje!

5 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 17. července 2013 v 18:02

Nejsem proti, hlavně aby se pak blog nesekal :)

6 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 17. července 2013 v 18:08

[4]: Souhlasím s tím ICQ, kdo dneska používá ICQ? Nikdo z přátel ani kamarádů na ICQ neleze. Možná mi někdo bude oponovat, ale já teda neznám nikoho, kdo ICQ ještě používá.

7 myší královna myší královna | Web | 17. července 2013 v 18:24

No to víte, že jo, a budete tam strkat blogy z Krásné. Heh...
ICQ mě mrzí, ale taky jej nepoužívám... protože jej nepoužívá už nikdo, všichni jsou na FB... být online kvůli sms zdarma pro dva lidi, co jsou odpůrci FB, nemá cenu :D

8 María María | Web | 17. července 2013 v 18:44

Ne díky. Na doporučení článků není potřeba aplikace, stačí dát odkazy na konec článku.

9 m. m. | Web | 17. července 2013 v 18:51

Spíš ne, hlavně pokud to nebude člověk moc sám ovlivnit, jaký články se tam vyberou. Pokud by mohl sám vybrat, co je k tématu, tak by to možná někomu bodlo. Ale já bych si to na blog stejně nedala.

10 Krejdom Krejdom | Web | 17. července 2013 v 19:00

Nerada bych čtenářům takto vnucovala další obsah, když budou chtít, mohou přejít na další článek z výběru pod článkem "Aktuální články"... tohle mi přijde zbytečné, je to stejné, jen spřažené s xichtbůkem. :-|

11 Angela Angela | Web | 17. července 2013 v 19:27

Docela by mě otravovalo, kdybych si rozklikla nějaký blog a vyskočilo toto... Když budu chtít, projedu si rubriky a najdu si sama, co by se mi mohlo líbit.
Pokud se to ale někomu líbí, tak si může do menu dát popisek "Články, které by se vám mohly líbit" a přiložit pár tipů, už jsem to na pár blozích viděla... Je to tedy věc názoru, já osobně jsem proti. :)

12 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 17. července 2013 v 19:30

[6]: Já ho používám, ale rozhodně ne na blogu. Proč jako?? Od toho ho mám instalované v počítači, proč o sakra používat v prohlížeči? To můžu být na nějakém chatu rovnou!

13 Argonna Argonna | Web | 17. července 2013 v 19:43

Podla mna to skor ludi otravuje ked sa dostanu na koniec clanku a vyskoci na nich  dalsie okno, je mozne ze by to malo presne opacny efekt...

14 David David | E-mail | Web | 17. července 2013 v 20:26

Sice dobrá funkce, ale myslím si, že moje články snad nikdo nelikuje. I u snad mého nejúspěšnějšího článku jsem našel 2 liky, což je dost málo. Tak nevím, jak bych to využil.

Dá se nějak zjistit přehled liků? Prohledávat každý článek je blbost. Jde mi o to zjistit, jestli by to pro mě mělo nějaký efekt.

Spíš, kdyby se braly nej články podle hvězdiček, i když tam někteří "lidé" dávají bezdůvodně 0,5 hvězdičky že...

15 "Wulfi" "Wulfi" | Web | 17. července 2013 v 21:13

Co takhle se vykašlat na nějaký Facebook a jeho rekomendejšns bar a radši zapojit ty určitě velmi schopné a dobře placené programátory Novy a vymyslet plugin, který by nepoužíval nic, co má co dělat s Facebookem?
Určitě by šlo udělat to samé, podobným stylem, jako  je položka "Další články" na konci stránky.

Nemuseli by se využívat lajky nebo hvězdičky, ale stačilo by napsat kód, který by zobrazil tři až pět nejnovějších článků ze stejné rubriky.

Mi neříkejte, že je problém udělat něco takového - http://nd06.jxs.cz/093/858/bb95a13095_94112966_o2.png -.-

16 Leslie739 Leslie739 | E-mail | Web | 17. července 2013 v 22:21

Rozhodně ne! Nestojím o to, aby mi FB lezlo i do blogu, i když bych nemusela mít nějaký spešl profil. Už tak mě dost štve tlačítko "Like" as "To se mi líbí". Jednou jsem si založila BLOG, tak chci BLOGOVAT, FB mám od toho, abych mohla leda tak napsat známejm, když se potřebuju na něco zeptat a mám vybitej mobil nebo nulovej kredit. Nepotřebuju a nechci LIKEOVAT!
Klidně si to zaveďte tak, aby si to mohl kdokoliv vypnout, ale běda jak to "zpovinníte", to se fakt už asi na...štvu.
Máme sice blogy gratis, ale stačí nám, když tam běhají otravné reklamy, to je daň, kterou za naše blogování platíme. Další s prominutím srágory si myslím, že většina nepotřebuje.
Když to bude nepovinné, tak budu držet hubu a krok. Ale nepovinné navždy!!!

17 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 17. července 2013 v 23:02

[1]:Navazuji na dotaz. Moc nevěřím, že by lidé četli doporučené články. Kam chodím pravidelně, tam si je přečtu a navíc, co se líbí jinému nemusí se líbit mně. Druzí to možná mají stejné. Už tak je toho celkem dost uvedeno. V menu jsou rubriky podle témat, kdo je zvědavý najde si sám co chce. ;-)

18 lapis lapis | Web | 17. července 2013 v 23:15

Stando super. Konečne krok v pred! Integrácia s facebookom je bomba. Už sa to nejakým spôsobom blíži k tomu čo my tu vždy chýbalo. So zabednencov ktorý v tomto nevidia potencial si nerob nič. Vsak si pamätáme že podobne typy zakladali skupiny 'chceme starý facebook' a podobne nezmysly.
Dobrý argument mala vsak m.  [9]:  sice verím že algoritmy vo facebooku na zoznam tých recommended majú slušne ale ťažko povedať čo z toho vo výsledku vznikne. Osobne by som sa viac pohral s ich open graph api. Jeho možnosti sú ďaleko väčšie ako listing podľa like.  Za mňa teda prst hore a hovorím konečne!

19 domovina domovina | Web | 17. července 2013 v 23:52

Souhlasím s [17]:

Navíc jsem nepochopila, jestli výběr článků bude z mého blogu, nebo ze všech blogů.
V prvním případě by to nebylo zas tak od věci, i když mám myslím u většiny článků stejný počet hvězdiček, nebo čím se to měří.
V druhém případě mě to připadá jako rušivý element. Nemyslím si, že ti, co čtou mé povídky bude zajímat článek na fanblogu.

Raději bych hledala články podle obsahu místo podle toho, co se líbí většině.

20 Sever-rat Sever-rat | E-mail | Web | 18. července 2013 v 9:00

Za mě NE. S facebookem nerad spolupracuji. Raději se o blogu na FB nezmiňuji. Nebylo by spíš dobré spustit rubriku: "nejnavštěvovanější články", která doposud nefunguje?

21 Kelly Kelly | Web | 18. července 2013 v 12:04

Mě by jen zajímalo, jestli budete brát ohledy i na vyjádření uživatelů a výsledky ankety, nebo se to na ten blog prskne stejně, jen proto že se to líbí vám.
Za mě ne. Je to zbytečnost.

22 Bels Bels | E-mail | Web | 18. července 2013 v 15:28

Absolutně ne. Už tak mě vytáčí to ICQ (které dnes již používá mizivé procento lidí, díky bohu, že je na každým, jestli ho tam chce) po jedné straně a bublinky TN.cz po druhé straně.
Pokud člověku není jedno, jakou má úroveň jeho blog, a pokud na něj pravidelně přispívá, dobré čtenáře si najde vždycky. Rad na to, jak si zvýšit sledovanost, je všude víc, než dost. A že to nejsou špatné rady. Tam nahoře by se mělo vymýšlet, jak blog zlepšovat a potěšit uživatele, ne se zabývat debilitama. Toť můj (pochopitelně nezajímavý) názor.

23 lady Lianna Ellusive lady Lianna Ellusive | E-mail | 18. července 2013 v 15:34

Mně to tam vždycky šíleně vadí:-)

24 Beatricia Beatricia | Web | 18. července 2013 v 15:41

Absolutně NE.
[20]: JINAK souhlas s komentářem č. 20. Proč se nevrátí rubrika návštěvnosti, po které všichni volají?

25 Demetria A. Wellsh Demetria A. Wellsh | Web | 18. července 2013 v 17:53

To teda KURVA rozhodně ne. Nejde být slušný. Ale tohle je nejhorší věc, co jsem kdy viděla - kdykoliv to na nějaké stránce vidím, mám chuť hned odejít, a většinou to uděálm.

26 Hanyuu Hanyuu | Web | 18. července 2013 v 22:26

Stačí to příšerné facebookové "to se mi líbí", které nejde vypnout. Tohle v žádném případě NE NE NE a ještě jednou NE!

27 Viollet Viollet | E-mail | Web | 18. července 2013 v 22:46

Takže dyž v anketě zaškrtnu spolu s 468486764 jinými blogery ''rozhodně ne'', znamená to, že se mi tadle superužitečná funkce jedneho krásného dne zjeví na blogu a já už nikdy nebudu mít možnost vyprat ju do rekta? ??? Proč sem dáváte tydle ankety, dyž máte názor ostatních stejnak kajsi u zádele?

28 zpravar zpravar | Web | 19. července 2013 v 8:10

Toto ma byt funkce pro udrzeni ctenare na blogu? Ja bych rekl, ze to ctenare spis navede na jine blogy a tim muze i sam bloger o ctenare spis prijit... Kdyz uz by se to melo realizovat, tak at to jde v nastaveni vypnout :)

29 Morell Morell | Web | 19. července 2013 v 12:41

Funkce dobrá, ale od doporučování článků bych čekala více... uhm... filtrace. Tohle povede ke sbírání lajků, stejně jako to znám u uživatelů na FB, jen málo to pomůže skutečně třídit články.
Od toho už jsou rubriky, takže k těm by měl tento plugin přihlížet a měl by se dát vypnout jako like button, což už, pokud vím, ani nejde. (beztak nemám FB a tak mám 0 lajků, přesně, kolik chci.) :-D

Poslední dobou furt jen kopírujeme z |FB a z jiných stránek tipy. Věřím, že jste skvělí dost na to, abyjste vymysleli něco trochu více svého a blogovského. Uvidíte, jak se pak weby přetrhnou, aby to taky měly. ;-)

Kromě toho, už jsem myslela, že vás přetrhnu, když mi začaly na blogu vyskakovat reklamy na zprávy z TN.cz, vyskakovací věci nejsou dobré, ale tak to nevidíte, jsme halt úplně jiní... :-?

30 Lukáš Přibyl Lukáš Přibyl | Web | 19. července 2013 v 12:48

[25]: přesně tak :D moje řeč...

no ne ale teď vážně:

Říkáte "články, které by se líbily jiným čtenářům" - no a právě tady je "zakopanej pes".

Z mé mnohaleté zkušenosti na netu vím, že se jen těžko odhaduje, komu se ta která stránka skutečně líbí. Protože statistiky (ať už jakékoliv) nikdy neřeknou a ani nemůžou říct úplnou pravdu (takže to že někdo navštíví stránku nezmená automaticky že se mu taky líbí).

To stejné platí i v případě komentářů - ze zkušnosti dotýkající se návštěvníků mých stránek vím, že ani z komentáře není jasně viditelná jistota, zda skutečně se to tomu kterému blogerovi líbilo či stále líbí (mnozí lidé jednají účelově - viz normální život mimo svět internet - ověřeno životem) :D  ;-)

31 Babe Babe | E-mail | Web | 19. července 2013 v 17:02

Kurva ne. Stejné ne jako tomu "to se mi líbí" jak teď se už zázrakem potichoučku usadilo všude bez možnosti ho zase vypnout :).

32 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 20. července 2013 v 15:13

Já bych tuhle službu rozhodně nevyužila, raději se kouknu sama po archívu nebo rubrikách.

33 Lukáš Přibyl Lukáš Přibyl | Web | 20. července 2013 v 18:58

[31]: máš zajímavou email adresu :D ;-)

34 Lucy Lillianne Lucy Lillianne | E-mail | Web | 20. července 2013 v 19:59

me k clankum nikdo like nedava, na zadnem mem blogu... zbytecne

35 Babe Babe | E-mail | Web | 20. července 2013 v 22:31

[33]: Mam taky jednu pro tebe :).

36 Babe Babe | E-mail | Web | 20. července 2013 v 22:34

[33]: Napiš mi ;).

37 Viollet Viollet | E-mail | Web | 20. července 2013 v 22:37

[35]: :-D ...

38 Tess Tess | Web | 21. července 2013 v 2:40

mě by to tak hrozné nepřišlo...

39 Thalia Contostavlos Thalia Contostavlos | E-mail | Web | 21. července 2013 v 13:12

Tohle bych teké rozhodně nevyužila, stejně jako bych nejraději odstranila to podlézavé tlačítko líbí se mi :(

40 LoveShy LoveShy | Web | 21. července 2013 v 14:31

Néé, žádný spojování s facebookem, bože! Já mám blog, abych od facebooku utekla ne abych se s ním spojovala ještě víc.

41 Archaell Archaell | Web | 21. července 2013 v 17:58

Pokud to půjde vypnout a pokud se bude dát nastavit doporučování jen z daného blogu, tak mi to nevadí. Pokud to ale bude odkazovat na cizí blogy, které jsou nejvíc "lajkované" a naprosto nesouvisí s daným článkem, tak to je jen další dotěrná reklama.

42 Míša Míša | E-mail | Web | 21. července 2013 v 23:12

Rozhodně ne. Je to otravné.

43 Morell Morell | Web | 22. července 2013 v 9:58

[41]:

To like button ze začátku šel taky a náhle to změnili na schéma světlé/tmavé, aby to vypnout nešlo. By mě zajímalo, proč.

Blog nerovná se FB!

44 ♥Sarah♥ (Zlatka & Sár) ♥Sarah♥ (Zlatka & Sár) | Web | 22. července 2013 v 16:04

Ne každý uživatel by to ocenil. Dala bych to volitelné.

45 Živá Voda - Lena Živá Voda - Lena | Web | 24. července 2013 v 12:28

1. Tato funkce by měla být volitelná, z Vaší strany by to bylo fér. Druhou stranou věci je, nakolik je nastavení volitelnosti do systému problematické. Z mých osobních statistik jsou vyskakovací okna pro zhruba 70% lidí obtěžujícím faktorem. 2.Přimlouvám se za nastavení funkce umístění "rozcestníku" pod každým článkem, který čtenáře navede na další články ze stejné rubriky, bude to velmi přínosné. Ne každého čtenáře totiž napadne, že se do dané rubriky může dostat skrze horní odkaz, uvedený pod názvem článku. Pěkný den

46 Tia Tia | E-mail | Web | 27. července 2013 v 17:15

NE, NE, NE. To je všechno, co k tomu můžu říct. Jako by nestačilo to... ehm... hloupé tlačítko Líbí se mi.

47 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 27. července 2013 v 17:28

Největší zvrhlost dnešní doby je spojování Facebooku a blogu.cz. Je to zbytečné.

48 Deny el Infian Deny el Infian | E-mail | Web | 29. července 2013 v 20:55

Bylo by to fajn, kdyby se ty články, ale nedoporučovali podle toho, kolik mají lajků, kdyby to bylo podle počtu komentářů nebo zobrazení, budiž, ale podle lajků ne.

49 Abyss Abyss | Web | 29. července 2013 v 22:12

Spíš mi propojte blog s Goodreads, děkuju... :D

50 marketa251996 marketa251996 | E-mail | Web | 31. července 2013 v 7:45

Co kdyby jste se nejprve zaměřili na problémy a potom něco vylepšovali navíc? Alespoň u mě už přes rok se v žebříčcích neukazuje návštěvnost na mém blogu. Nevím jak je to u ostatních. Vím, že mi to může ukázat toplist na mém e-mailu, ale tím pádem nechápu, proč tam ten žebříček vůbec je, když stejně ukazuje neustále nulu -.-. Krom toho tohle by mělo být hlavně na blogu, kde člověk bude mít přehled neustále a ne že se mi jednou za týden objeví ve schránce e-mail, kde se to konečně dozvím.
Neustále tu jsou vylepšení blogu ohledně sociálních sítí, ale jak jde vidět, moc to lidi nenadchlo :/

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama