Jak zjistit počet kliků na odkaz

29. dubna 2013 v 15:00 | Standa |  Tipy
Znáte službu Bitly.com? Tato populární internetová aplikace patří mezi tzv. zkracovače URL, které umí z původně nevzhledného dlouhého odkazu udělat krátký. A co je hlavní, nabízí i různé pokročilé funkce, z nichž nás budou nejvíc zajímat statistiky kliknutí na odkaz.

Chcete-li znát, kolik návštěvníků si otevřelo nějaký váš odkaz, v tomto článku najdete jednoduchý návod. A mimo jiné se dočtete i to, kolik lidí kliká na články promované na úvodní stránce Blog.cz.


Výrazným prvkem úvodní stránky Blog.cz je splash - box, ve kterém vám denně doporučujeme tři zajímavé články ke čtení. Každý den se pro vás snažíme nacházet to nejlepší, co uživatelé Blog.cz zveřejnili. Setkávat se tak zde můžete třeba s články věnovanými nejrůznějším aktuálním tématům, cestopisnými zápisky blogerů - světoběžníků, články plnými kvalitních fotek, apod.




Články pro splash jsou vybírány zcela náhodně, nezávisle na osobě autora či datu zveřejnění - klidně tak můžete narazit na to, že vám doporučujeme články staré i několik let, pokud jsme přesvědčeni, že stále stojí za pozornost.

Pokud byste mimochodem měli zájem, aby se zde objevil i některý váš článek, nebo máte-li tip na zajímavý článek, který zveřejnil váš oblíbený bloger, klidně pošlete odkaz na mail blog@blog.cz.

Protože nás zajímalo, jako moc toto zviditelnění článků (ne)funguje, otestovali jsme minulý týden poprvé aplikaci Bitly.com, přes niž mj. zkracujeme všechny odkazy sdílené na našich Facebookových stránkách. Použili jsme tyto tři články:

O křtu v Luxoru... (článek blogerky a spisovatelky Míšy Burdové o nedávném křtu její knížky)
Poprvé s Berinkou (článek s hezkými fotkami štěněte)
Fotodeníček II. (život blogerky Lily ve fotkách)

Jsou to tři náhodně vybrané články uživatelů Blog.cz, které nám přijdou nějak zajímavé a které byly promované ve splashi na úvodní stránce od pátku 26.4. do pondělí 29.4., kdy byly nahrazeny třemi novými články. Kolik lidí si během víkendu tyto články otevřelo? Odpověď dá Bitly.com.

Použití aplikace je velmi jednoduché: stačí vložit dlouhý odkaz, který chcete zkrátit, a Bitly pro něj vytvoří unikátní zkrácený odkaz.




Ten si následně zkopírujete, a pak ho můžete kdekoli použít (nasdílet ho na Facebook, poslat někomu e-mailem, apod.). Pokaždé, když někdo na tento zkrácený odkaz klikne, Bitly tento klik zaznamená, a uživatele přesměruje na původní cíl odkazu (například článek na blogu). Zkrácený odkaz je trvalý, tzn. po vytvoření už nejde upravovat a nemění se ani s ubíhajícími lety, takže i kdykoli v budoucnu stále povede na stejnou stránku.

Například původní dlouhou URL článku Míšy Burdové - http://burdova-michaela.blog.cz/1303/o-krtu-v-luxoru - Bitly zkrátil na https://bitly.com/14j9r2e. Kliknete-li na tento zkrácený odkaz, Bitly vás přesměruje na Míšin článek - a tento klik zaznamená.

Vy si následně můžete zobrazit statistiky, kolik lidí na váš zkrácený odkaz kliklo. K těmto statistikám se dostanete buď po přihlášení do svého účtu po vyhledání příslušného odkazu, nebo jednoduchým přidáním znaku "+" za zkrácený odkaz. Například statistiky počtu kliků na Míšin článek tak najdete na adrese https://bitly.com/14j9r2e+.

Na obrázku níže vidíte, jak takové statistiky vypadají. V přehledném grafu zjistíte, kolik lidí kliklo na váš odkaz. Zvolit můžete časové období a aplikace nabízí kromě jednoduchého přehledu i další funkce, jako třeba geolokaci návštěvníků nebo sdílení statistik na Facebooku.


Z grafu mj. vidíte, že článek o křtu Míšiny knížky si za víkend otevřelo 411 lidí.

Na druhý odkaz vedoucí na článek Poprvé s Berinkou za víkend kliklo celkem 214 lidí:


Poslední článek Fotodeníček II. si otevřelo 267 lidí:


Ze statistik lze vyvodit několik výsledků:

  • ochota návštěvníků otvírat si promované články ve splashi je relativně umírněná
  • počty kliků se v nejlepších případech počítají na stovky
  • články promované přes víkend zaznamenají více kliků než ty promované v týdnu
  • o úspěšnosti odkazu do velké míry rozhoduje míra atraktivity titulku a zvolená ilustrační fotografie
  • na době zveřejnění článku nezáleží, protože ze splashe není nijak poznat
  • článek na první pozici ve splashi zaznamená více kliků než články na druhé a třetí pozici

O tom, jak moc promo ve splahi zabírá, vypovídá mimochodem i něco, co je jen těžko měřitelné nějakými statistikami: komentáře návštěvníků. Z našich dlouhodobých zkušeností plyne, že dáte-li do splashe jakýkoli článek, vždy se pod ním objeví nové komentáře - od čtenářů, kteří by tento článek jinak neobjevili. Pod článkem O křtu v Luxoru... takto za víkend přibyly 4 nové komentáře, pod článkem Fotodeníček II. 10 nových komentářů a pod článkem Poprvé s Berinkou dokonce 27 nových komentářů - štěně bígla to tentokrát všem natřelo ;-)

Pro úplnost závěrem dodejme, že Bitly je zdarma a nejvíc se hodí pro použití na Facebooku nebo Twitteru, kde dává potřeba krátkého odkazu největší smysl. Máte-li tedy ke svému blogu založenu i stránku na Facebooku a chcete vědět, kolik lidí si kliklo na odkaz, který jste nasdíleli na zeď, nyní už víte, jak na to.

--


Čtěte k tématu:

 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Destructor Destructor | Web | 29. dubna 2013 v 15:31

Tuhle službu jsem už poznal na FB, musím říct, že Nova jí hodně používá :-)

2 Míša Míša | E-mail | Web | 29. dubna 2013 v 16:51

To je dobré. Bitly odkazy mi přišly vždy podezřelé, ale nikdy jsem se nezajímala, co to je :)

3 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 29. dubna 2013 v 17:21

Na takové odkazy jsem se vždy bál kliknout. Když něco takového, tak já osobně používám Google URL Shortener, kde není nutná registrace, ale pro osobní statistiky je registrace vcelku dobrá. :-P

4 Miloš Miloš | Web | 29. dubna 2013 v 17:33

"Každý den se pro vás snažíme nacházet to nejlepší".
Zdá se mně, že ta snaha není moc úspěšná. Třeba dnešní článek Buď bohyní sexu od Lady Vanilky je snad ještě pod úrovni Lotty Biondi.
Jsem zvědavý, zda se tam někdy objeví článek třeba od Petra Vápeníka, Robky, ..., anebo, proč to neříci, ode mě.

5 David David | E-mail | Web | 29. dubna 2013 v 18:42

Dobrá funkce. :-)

6 Lukáš Přibyl Lukáš Přibyl | Web | 29. dubna 2013 v 19:50

Mně se nelíbí, že pod tou zkrácenou verzí odkazu, ostatní nepoznají kam vede. Co kdyby nejistý odkaz vedl na místo, kde je skrytý virus.

Zdá se, že ta služba je pouze dobrá pro zadavatele, ale už ne pro ostatní okolo.

7 Robka Robka | E-mail | Web | 29. dubna 2013 v 20:32

[4]: To nejlepší ještě nemusí znamenat to nejkvalitnější - jde přece o to, aby lidi klikali a jméno Lady Vanilky spolehlivě přitáhne spoustu lidí. A je jedno, že jí dvě třetiny z nich vynadají za hloupý článek. Návštěvnost především.:-)

8 mengano mengano | E-mail | Web | 29. dubna 2013 v 20:51

[7]: To si piš, že jsem si rady téhle sexuální bohyně dneska přečetla :D Neskutečná pitomost. To snad ta holka nemůže myslet vážně. Ale asi fakt na kvalitě nesejde, hlavní je návštěvnost. Bohužel.

9 -M -M | Web | 29. dubna 2013 v 21:02

Konečně vím, co to je! :-D

10 Alisa Alisa | Web | 29. dubna 2013 v 23:04

Ak napíšem svoje rady o tom, ako byť bohyňou sexu, tiež sa mi objavia na titulke ? :-)

11 Terka Terka | E-mail | Web | 30. dubna 2013 v 11:52

To je zajímavé, ale asi to nevyužiji.. docela mě zaráží fakt že se na titulce objevují většinou ty samé blogy a v blozích dne jsem párkrát objevila i blogy, které nic nezveřejnily třeba dva měsíce..

12 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 30. dubna 2013 v 15:46

[4]:V tom souhlasím, že Petr Vápeník, ty t.j. mish-mash.blog.cz i ještě třeba scenery-foto a pod. by stály za zveřejnění- upozornění.

13 Evelyn Evelyn | Web | 2. května 2013 v 16:17

To je velmi zajímavé! Ještě nevím, jestli použiji, ale děkuji za tip! :)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama