Anketa: Placený blog bez reklam

18. dubna 2013 v 13:30 | Standa |  Ptáme se vás
Registrace na Blog.cz není nikterak zpoplatněna a stejně tak vedení uživatelského účtu nepodléhá jakékoli poplatkové povinnosti registrovaného uživatele. To je umožněno díky tomu, že je k blogům připojována reklama, z níž je hrazen nákladný provoz této velké služby (z hlediska denní návštěvnosti i počtu registrovaných uživatelů).

Z našich zkušeností ale víme, že existuje nemálo uživatelů, kteří by si klidně připlatili za to, aby měli blog bez reklamy. Nebo kteří to alespoň tvrdí :-) Jak byste se k takové možnosti postavili vy osobně?


Hned na úvod si ujasněme, že Blog.cz byl, je a vždy bude zdarma. Tzn. nemusíte se lekat, že byste za psaní svého blogu jakkoli museli platit. Při našich diskusích o možném dalším vývoji Blog.cz ale nedávno zazněl nápad, zda nevyjít vstříc uživatelům, kteří reklamu na svém blogu nechtějí a byli by ochotni si za to připlatit.

Pokud bychom něco takového uživatelům umožnili, obnášelo by to zodpovědět celou řadu otázek, z nichž dvě hlavní zní: jakým způsobem by se realizovala platba a jaký poplatek by byl adekvátní.

U první otázky bychom mohli využít zkušeností kolegů z projektu Yoyo, nabízející v současnosti širokou škálu platebních kanálů, kterými lze uhradit předplatné: vouchery, stírací karty, Premium SMS, platební karty, PayU, PayPal, terminály Sazky, České pošty apod.

Z uživatelského hlediska by se jako nejsnadnější způsob asi jevily Premium SMS - uživatel by poslal zpoplatněnou SMS, přišel by mu nějaký kód, ten by vyplnil do políčka někde v administraci, a z blogu by zmizela reklama. Jednoduché, rychlé, efektivní.

Kódy by samozřejmě byly jednorázové, protože v opačném případě by se kód na vypnutí reklamy rozšířil mezi blogery rychlostí blesku - to je jasné :-) Vypnutí reklamy by se týkalo výhradně konkrétního blogu uživatele, který by o to měl zájem, tzn. na úvodní stránce Blog.cz a ostatních blozích by se mu reklama nadále zobrazovala.

Pokud jde o stanovení adekvátní částky, existuje jedna cesta, která by přišla s férovým řešením: čím vyšší by měl blog návštěvnost, tím dražší by bylo vypnout na něm reklamu. Tzn., že majitelé normálních deníčků a blogů psaných pro pár přátel by se mohly zbavit reklamy velmi levně, a naopak nejnavštěvovanější blogy by za totéž platily nejvíc.

Realizovat by se to mohlo tak, že by se blogy rozdělily podle návštěvnosti do několika kategorií, a pro každou z nich by byla určena výše poplatku za vypnutí reklamy. Ta by se odvíjela od stávajících ceníkových cen reklamy, která je v současnosti u Blog.cz na hodnotě 60 Kč CPT (cost per thousand = cena za tisíc zobrazení). Jednotka CPT udává, kolik si provozovatel webu účtuje za tisíc impresí, neboli zobrazení reklamy.

U bannerové reklamy na Blog.cz tedy nezáleží na době zobrazení nebo počtu kliknutí, ale čistě na počtu impresí. Ten je v podstatě totožný s počtem zobrazených stránek, ale ne docela. Je to kvůli tomu, že někteří uživatelé mají nainstalované různé doplňky prohlížeče, které reklamu blokují, někdy se reklama nemusí načíst kvůli různým výpadkům, apod.

Rovněž pokud vidíte na blogu místo reklamy banner propagující některý projekt z našeho internetového portfolia (třeba Superstar, Krasna.cz, apod.), znamená to, že v tu chvíli není prodaná žádná reklama, a na reklamní pozici se točí jen nějaké selfpromo, z kterého jakoby žádné peníze nejsou. K tomu je běžnou praxí domlouvat se zadavateli kampaní různé individuální slevy, které mohou dále snížit ceníkovou cenu reklamy.

Možnost zaplatit si za vypnutí reklamy by mohly ocenit obě strany: nároční uživatelé by měli čistý blog bez rušivé reklamy a provozovateli služby by se kompenzovaly vypadlé příjmy z blogů bez reklamy. S tím, že bychom mohli zajít ještě dál, a platícím uživatelům umožnili něco, co bylo dosud nevídané - možnost vložit si do svého blogu vlastní reklamu, která by jim vydělávala.

A to pravděpodobně kontextovou, tzn. buď seznamácký Sklik, nebo AdSense od Googlu, případně klidně obojí. Pokročilým uživatelům majícím blog s velkou návštěvností a mnohaletou historií bychom tak umožnili jednak z blogu vypnout naši reklamu a jednak vložit na blog reklamu vlastní, z které by jim tekly reálné peníze. O jejich výši by už rozhodovala šikovnost konkrétního blogera a to, jakou by si dokázal získat návštěvnost.

Drobná částka vložená do vypnutí reklamy by se tak mohla mnohonásobně vrátit zpět v podobě reklamního zisku - u nejnavštěvovanějších blogů není nereálné vydělat na kontextové reklamě částky v řádech tisíců Kč za měsíc (můj soukromý odhad).

Pro mnohé by se tak splnil jejich dlouholetý sen, jak spojit koníček v podobě blogu s možností vítaného přivýdělku, o který se mnozí uživatelé snaží již v současnosti. Proč jim to tedy neusnadnit? Už nyní najdeme na řadě blogů cosi jako bannerovou reklamu, jinde najdeme PR články (placené texty propagující nějakou službu či výrobek), další blogy nabízejí k prodeji různé zboží, služby, zvířata, apod. Vše se děje za tiché tolerance provozovatele, který toto neřeší, ačkoli to všeobecné podmínky služby v podstatě uživatelům zakazují.

Pokud by bylo vkládání vlastní reklamy oficiálně podporováno, samozřejmě by se tato změna promítla i do nového znění podmínek, které by to právnicky ošetřily a povolily.

Tak co vy na to? Je to jen návrh, berte proto tuto anketu čistě jako teoretickou možnost, k níž se můžete vyjádřit. Byli byste ochotni zaplatit si za vypnutí reklamy? Pokud ano, jakou maximální částku byste byli ochotni zaplatit? Hlasujte v anketě a diskutujte v komentářích, za všechny názory předem děkujeme.


Čtete k tématu:

 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Marguerite Marguerite | E-mail | Web | 18. dubna 2013 v 13:43

Mě osobně vadily reklamy na blog.cz tak moc, že jsem se přestěhovala na blogspot.com, kde je blog také zdarma a žádné reklamy, co by mě obtěžovaly, tam nejsou. Pokud si je výslovně nevyžádám z důvodu, abych na nich vydělávala.
Co se týče zaplacení odstranění reklamy, přijde mi velice nespravedlivé, že člověk, co má vyšší návštěvnost, by měl platit víc, než člověk, co má návštěvnost téměř nulovou.
Ano, je to logické a dává to smysl, nicméně je to nespravedlivé. Někdo, kdo se zabývá psaním blogu třeba šest let, píše o tématech, které zajímají ostatní čtenáře, tím pádem je velmi oblíbený a navštěvovaný, je tedy vlastně v nevýhodě, protože nemá blog, kam například kopíruje články postahované z internetu a navštíví ho dva lidi za týden.
Nápad se mi to zdá dobrý, když to jinak nejde, osobně, být stále na blog.cz bych to ale nevyužila a reklama by mi vadila, takže jsem zas, tam, kde jsem, ale věřím, že se tu najde spousta nadšenců. :o)

2 StoneRose StoneRose | Web | 18. dubna 2013 v 13:44

To,že je Blog zdarma,pro mě znamená,že je pro každého.Zvlášt pro toho,kdo na nějaké placení takovýchto věcí nemá.Vždyt od toho přece blog je. Pokud někomu vadí reklamy,at si založí webové stránky,které se platí a kde žádné reklamy nejsou.I podle ankety je zjevné,že je víc takových,které raději přežijou nějakou tu reklamu,než aby za svůj blog platili.

3 KaTHulle KaTHulle | 18. dubna 2013 v 14:05

Mě reklamy na blogu nevadí, naučila sem se je přehlížet a ignrovat.. no a nějak sem si na ně zvykla. Obtěžovaly mě takový ty "mluvící" reklamy, ale ty už jsou naštěstí pryč a doufám že se NIKDY nevrátí.
(mám malou návštěvnost takže bych nejspíš platila nejmíň, ale i tak mi to přijde nespravedlivý - pokud poplatky, tak pro všechny blogy stejný). A já bych to ani pro svůj blog nevyužila.
a v podstatě souhlasím s komentářem [2]:

4 A Brunette A Brunette | E-mail | Web | 18. dubna 2013 v 14:54

Myslím, že by to bylo fajn, ale přidala bych k tomu odstranění blog.cz v linku a v podstatě by ani nešlo poznat, že se jedná o blog a uživatel by pouze využíval přehlední a jednoduchý administrační systém. Myslím, že by to lidi možná i využili.

5 katoska katoska | Web | 18. dubna 2013 v 15:09

na blogu mi nějak reklamy nevadí, vždyť už málem nejsou stránky bez reklam, a do vyhledávače se dají dát rozšíření, který je blokují-když to někomu až tak vadí. Já je přehlížím a ani nevím, co mi na blogu za reklamy běží. Když se zpoplatní blog.cz, tak budu muset z něho odejít... Stejně jsem z těch, které nepřispívají mnoha články a taky mám pár čtenářů. Co mě vadí je to, že se mi v komentářích hromadí spamy a budu muset asi změnit na moderované :-?

6 ♥Nicole Monster♥ ♥Nicole Monster♥ | Web | 18. dubna 2013 v 15:12

Dobrý den, blog je tu přece od toho, že si ho může založit kdokoliv i když nemá na placení.. :) Nechte to tak jak to je, reklamy přece nevadí! :') Jinak chci vám napsat na e-mail a nemůžu ho nikde najít. Takže se zeptám i tady: Proč teď mají všechny blogy veškerý obsah článků na levé straně? Nějak se pokazil celkový design. Takže co to prosím je???

7 Ewelyn Dark de Brox Ewelyn Dark de Brox | Web | 18. dubna 2013 v 16:11

Reklama? Ono sú tu nejaké reklamy? :-D Nie...mne osobne tie reklamy nevadia. Nie je ich zas taký prehršteľ, aby zavadzali na každom milimetri štvorcovom. Ja si ich popravde ani nevšímam.

8 David David | E-mail | Web | 18. dubna 2013 v 18:33

No pokud bych na tom mohl ještě vlastní reklamou na tom vydělat, tak bych do toho šel, ale o tom pochybuji, že by se mi tak dařilo - spíš myslím bych prodělával. Já si vystačím s Adblockem Plus. :-)

9 ~Nana-chan ~Nana-chan | Web | 18. dubna 2013 v 19:37

Reklamy mi veľmi vadia, priznávam sa. Hlavne tie, po ktorých som prešla len myškou a hneď za zapli zvuk - a keď máte z čista jasna hlasný zvuk, nie je to príliš príjemné. Ale zaplatiť za to? Neviem prečo, ale príde mi to už priaťahané za vlasy. Prepáčte mi to, ale myslím si, že by bolo fajn, keby ste reklamy dali preč i bez peňazí, si myslím. Keďže mám skôr taký autorský blog, rada by som, keby tam vôbec reklamy neboli....

10 Martin Martin | E-mail | Web | 18. dubna 2013 v 19:54

Dúfam, že výsledok ankety beriete len orientačne. Myslím, že výsledky takejto ankety by sa vždy stavali proti tomuto nápadu.

Osobne som z tejto idey nadšený a dúfam, že ju zrealizujete. Súhlasím v podstate s každým návrhom, ktorý ste v článku uviedli. Akurát u spôsobu platby by sa mi viac hodil PayPal (ten by sa hodil aj kvôli blogerom mimo CZ a SK). Myslím, že je jasné, že táto vec sa bude dotýkať len minority blogerov, no určite by bolo fajn, aby sa tu konečne zrealizovalo aj niečo, čo je pre menšinu.

Myslím, že ak chce človek niečo navyše, je absolútne normálne za to zaplatiť. A kto tomu neverí, život ho veľmi rýchlo naučí... :-)

11 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 18. dubna 2013 v 20:20

Byla bych pro, ovšem od doby, co jsem si nainstalovala několik doplňujících se adblocků už mě netrápí reklama v podstatě nikde.

12 m. m. | Web | 18. dubna 2013 v 20:37

Abych měla blog.cz bez reklam, za to určitě platit nebudu. Buď se spokojím s AdBlockem, díky němuž mě reklama neobtěžuje, nebo si zaplatím rovnou vlastní doménu jinde.

13 Myzt Myzt | E-mail | Web | 18. dubna 2013 v 20:39

Blog bez reklamy? Jednoznačně jsem pro!! I za nějakou symbolickou částku připlatit, to by stálo za to ;-)

14 Vendy Vendy | Web | 18. dubna 2013 v 20:44

Kdybych za blog musela platit, se strašně těžkých srdcem bych ho zrušila.

15 Myzt Myzt | E-mail | Web | 18. dubna 2013 v 20:47

A ohledně těch vlastních reklam. Myslím, že portál blog.cz je na čase posunout o několik levelů výše. Už přes X let je blog.cz pořád to samé do kola. Takhle byste stoupli o několik příček výše ;)

16 Oroniel15 Oroniel15 | Web | 18. dubna 2013 v 20:55

Á, blog bez reklam. Pokud tu tato možnost bude, tak o ní silně popřemýšlím.

17 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 18. dubna 2013 v 21:47

Vidím na blogu pouze reklamu na zpávy tn.cz a nějak jsem si zvykla . O jeden ,,obrázek" méně nebo více. Vždyť to není o nic horší než to, že na vás ,,vyskakují" reklamy všude, kam zabrousíte. Návštěvnost mám slušnou, jsem za ni ráda, ale nikdo mi zatím nedal najevo, že by mu reklama mezi články vadila. Pokud někdo chce, ať si za odstranění reklamy zaplatí...já ji ani neblokuji.

18 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 18. dubna 2013 v 21:47

zprávy..pardon :-(

19 Myšák Myšák | Web | 19. dubna 2013 v 10:45

Myslím, že reklama je skutečně to nejmenší, s čím se každý může srovnat.

20 Dragell Dragell | Web | 19. dubna 2013 v 11:44

Už nyní jsem investovala do blogu, abych čtenářům zjednodušila vstup - zapamatovatelnější adresu.
Pokud by to nebyla částka nad mé síly, tak bych si pustila i do odstranění reklam - mnohdy nejsou zrovna nejvhodnější.

21 Lisi Lisi | Web | 19. dubna 2013 v 12:10

Osobně mi reklamy nevadí (nikdy jsem se proti nim nevyhrazovala). Ale myslím si, že pokud by to nebylo nákladné na technickou realizaci, tak by ti,co o to stojí, tu možnost mít měli.

22 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 19. dubna 2013 v 15:08

Kolem nás je tolik reklam, že ty na blogu mě nemohou nikterak rozházet. Abych pravdu řekla, tak mě osobně reklamy nevadí. Je to vlastně byznys, trh žádá reklamu a záleží na každém z nás jak ji vnímá. :-)

23 "Wulfi" "Wulfi" | Web | 19. dubna 2013 v 15:54

Já bych to bral stoprocentně.
Nynější reklamy se vlastně ani nezobrazují na základě "zájmů" (takže o nějaké lákavosti ani nelze moc mluvit), ale kdybych si mohl nastavit sám, na co chci upozornit, mnoho čtenářů by to možná uvítalo. Nehledě na to, že by to byl nový prostor pro sdělení.

Pokud to tedy správně chápu, Stando, když mám blog s dejme tomu třemi tisíci návštěvami/měsíc, zaplatím 180,- Kč?

[10]: Hlavně ne PayPal - ne každý má kreditku, ale skoro každý má mobil. Kloním se víc k těm SMS platbám, zní to rozuměji.
Menšina by sice byla PayPalem uspokojena, ale většina by byla dost naštvaná a otrávená.
Tohle není ten typ věci, který by měl dát "konečně" šanci menšině.

[21]: Pod tohle se podepisuju.

24 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 19. dubna 2013 v 16:21

[22]: V tom máš pravdu. Ptala jsem se v Kavárně, jestli někomu vadí reklama na mém blogu a zatím ani jeden proti nim neprotestoval. Buď je již nevnimají nebo ano, ale nekliknou na odkaz a hotovo. ;-)

25 ___ ___ | Web | 20. dubna 2013 v 3:39

osobně bych to nevyužívala ani omylem. kdybych chtěla plnohodnotnou stránku co by mi vydělávala.. půjdu přece jinam.. a reklamy ignoruju.. štvou mě tam, ale prostě platit za to aby tam nebyly.. to se mi nechce. a jestli to blog cz udělá tak pro mě celkem klesne..
ovšem nejhorší jsou ty reklamy ze zvukem. llol třikrát jsem omylem doma v tichu sama přejela a spustila na mě nejaká kráva s jarem v ruce... samozřejmě zvuk naplno a mít o pár let víc tak už to s váma nejsem.. haha, ale třikrát za sebou.. omg

26 Anonym Anonym | 20. dubna 2013 v 13:09

Ja by som s tím súhlasila, pretože tu vyššie uvedení hovoria, že za blog platiť nebudú, tu ale nejde o blog, ale o reklamu ktorá je hlučná, veľká a najčastejšie pod prvým článkom.
Ja by som to brala, ak by to nebola veľká čiastka a bola by rovnocenná, pretože to nieje fér, ak sa to súdi podľa návštevnosti.

27 Denda Denda | Web | 20. dubna 2013 v 23:00

Mě reklamy nevadí, za ta léta, co tak projíždím různé internetové stránky jsem si na ně zvykla a nějak je už neřeším. A k tomu placení... No nevím, nevím. Přijde mi to tak trochu šílené dělat kvůli reklamám takové čachry. To za chvíli budeme platit i za automatické dálkové vypnutí televize, pokud by tam zrovna měly vyskočit reklamy? :-?

28 Eden Funeral Eden Funeral | E-mail | Web | 21. dubna 2013 v 0:01

som za to ako písala slečna "6", nechajte to tak..
nie každý má na takéto veci peniaze.. brala by som to ako znevýhodnenie neplatiacich :-?

29 mengano mengano | E-mail | Web | 21. dubna 2013 v 9:13

Mně reklamy na blogu nevadí. Je přece jasné, že z něčeho se provoz platit musí.
Nic není zadarmo :-)
A určitě bych se nezbláznila, ani kdyby někdy v budoucnosti byl blog nějakou rozumnou částkou zpoplatněn. Je tu milion blogů (ne všechny jsou samozřejmě v současné době aktivní), kdyby každý uživatel dal třeba jenom dvacku měsíčně, tak je to spousta peněz a nikoho by to nezabilo :-)

30 Kerria Kerria | Web | 21. dubna 2013 v 22:21

Mě už je to celkem jedno. Ale pokud by se měl zavést nějaký příplatek za "nadstandart" tak bych za něj očekávala o trochu víc, než jen vypnutí reklamy na blogu.

31 blackwish blackwish | 22. dubna 2013 v 11:35

A co to udělat naopak? že za reklamy u nás na blogu bychom dostávali zaplaceno podle návštěvnosti? :D

32 Koralína Koralína | E-mail | Web | 22. dubna 2013 v 14:04

Celý dnešní svět je jedna velká hnusná a otravná reklama. Osobně reklamy z duše nenávidím, proto jsem jistý čas měla blog na blogspotu (na blog.cz jsem se vrátila, protože i přes to všechno mi více vyhovuje). Uvítala bych tedy možnost si zobrazování reklam za jistý poplatek vypnout. Výše poplatku už je ale jiná. Mě se vysoká návštěvnost (zatím) netýká, ale časem, jak blog a návštěvnost doufám poroste, by to mohla být - podle výše navrhovaného - docela drahá záležitost. Nechám se překvapit, až přijdete s něčím konkrétnějším...

33 Miss Hašlerka Miss Hašlerka | 22. dubna 2013 v 15:11

Jo, kdyby to bylo třeba 50Kč za rok, tak klidně proč ne. Nadruhou stranu nechápu, proč tak velká společnost jako TN.cz (nevím co to je přesně) nemůže dát pokoj aspoň těm blogerům. Už jenom hlavní stránka je zadělaná všelijakejma nesmyslama a to bych řekla je až dost velká reklama...

34 Týna Ch. Týna Ch. | Web | 23. dubna 2013 v 14:29

Využila bych. Určitě.

35 Alue Alue | E-mail | Web | 23. dubna 2013 v 15:53

AJ AJ AJ! Dle návštěvnosti? To by měla Aluška drahé :)

Já jsem si původně představovala 100kč na měsíc pro každého, dělit to podle návštěvnosti, to mě opravdu nepotěšilo... ale dává to logiku.

Kdo má nejvíc slávy, ten blogu.cz nejvíc vydělá. A když si vypne reklamu, je to nevýhodné pro provozovatele.

Dobrá, tak za sebe říkám: Jestli to bude na mě vypočítané víc jak za 100kč, tak mi to za to nestojí a reklamu si velmi ráda ponechám zobrazenou... Kor když si na ni občas zvědavě taky kliknu.

36 Lucy Lillianne Lucy Lillianne | E-mail | Web | 25. dubna 2013 v 15:34

no urcite by to byla skvela moznost. Ale urcovat vysi poplatku podle navstevnosti je hovadina. Bud vsichni stejne nebo nic. Za webovy hosting taky lidi plati stejne (zalezi jen na velikosti uloziste a na sluzbach), urcite se casta nenavysuje podle poctu navstevniku. To je blbost. A pokud by slo o placeni, ja bych byla pro, ale to by blog.cz musel zapracovat na lepsich funkcich, formatovani textu, hromadneho vkladani obrazku do clanku, moznost vkladat videa z vice zdroju, moznost zalohovat apod. Aby se to v podstate priblizilo webovemu hostingu s prijemnym prostredim vkladani prispevku apod. pres formulare. Asi tak...

37 Natas Natas | Web | 29. dubna 2013 v 16:29

Ano, reklamy mi vadí stále. Už jsem to sama navrhovala, že si klidně zaplatím za to, když mi je na blog nebudete umisťovat.Ovšem bez úspěchu.

38 Karamelka Karamelka | Web | 30. dubna 2013 v 10:55

Ou, no po pravdě bych za blog neplatila. Nemám tu možnost :-( takže jsem ráda, že je zdarma :-)

39 Limonáda. Limonáda. | Web | 3. května 2013 v 23:40

Kdyby se to mělo nějak zpoplatnit. Tak jako admin bych se snažila k tomu přidat i více výhod než jenom zrušení reklam. A asi za co nejmenší částku, protože ne každý je schopný zaplatit. Ale upřímně si řekněme, když můžeme platit internet proč ne tohle. Ale určitě jsem proto aby se blog nikdy nemusel platit. Ikdyž to určitě taky jednou přijde. Všechno je za peníze :)

40 Babe Babe | Web | 8. května 2013 v 18:01

Adblock je zdarma :).

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama