Úprava meta tagu "description"

29. října 2012 v 17:00 | Standa |  Novinky
V nedávné době proběhla na Blog.cz v tichosti nenápadná změna, která však může mít velký dopad na návštěvnost vašich blogů. Samozřejmě pozitivní dopad, jak alespoň doufáme :-)

Po analýze trendů v návštěvnosti Blog.cz jsme upravili pravidla pro tvorbu meta tagu "description" u uživatelských blogů. To je krátká značka v kódu každého blogu, která označuje popis jeho obsahu. A co je důležité, znění tohoto meta tagu se zobrazuje ve výsledcích hledání u nalezených odkazů, a významně tedy určuje to, zda uživatel na odkaz klikne, nebo ne.


Představu o tom, kde přesně se text tohoto meta tagu zobrazí, vám udělá následující obrázek:




Je to text pod nalezeným odkazem, kterým vyhledávač říká, co daná stránka obsahuje, aby se uživatel mohl rozmyslet, zda je na ní to, co hledá, a má tedy cenu na odkaz kliknout. Dobře vyplněný meta tag "description" proto může výrazným způsobem vylepšit návštěvnost, kterou vám přináší vyhledávače. Čím atraktivnější a zajímavější popisek vašeho blogu, tím roste šance, že uživatel klikne právě na něj.

Protože uživatelé do kódu blogů nijak zasahovat nemohou, blog tvoří meta tag "description" za ně. Nově při tom uplatňuje tato pravidla:

Pokud je uživatel na úvodní stránce nějakého blogu:

1) Zkontroluje se, zda má blog vyplněné Motto, a pokud ano, blog ho zobrazí vyčištěné od html tagů, bez ohledu na nastavení blogu (tzn. může mít i nastaveno nezobrazovat)
2) Pokud je motto prázdné, ale blog má vyplněnou kolonku "O mně" v profilu, vyčistí se od html tagů a zobrazí
3) Pokud uživatel nemá vyplněné motto ani "O mně" v profilu, ale má alespoň 1 zveřejněný článek, vezme se poslední článek a zkusí se u něj načíst Perex - pokud ho blog nenajde, použije se celý text, vyčistí se od tagů a zobrazí
4) Pokud nic z předchozího nebylo splněno, vracíme Název blogu

Poté se z výsledku (z libovolného bodu) vezme pouze prvních 140 znaků (s tím, že se text zkracuje až za celým slovem) a doplní se univerzálním textem Blog.cz - Stačí otevřít a budeš v obraze. (tento text vymyslel náš copywriter a je výsledkem mnohahodinové práce).

V detailu článku je jen jiné pořadí, ale funguje to stejně:

1) perex / text článku
2) motto
3) o mně
4) název blogu

--

Snažíme se tedy vlastně co nejlépe za vás vyplnit popisek vašeho blogu, aby vám následně přivedl co nejvíce návštěvníků z vyhledávačů. Proto jsme to celé dělali a hodně si od toho slibujeme. Vy tomu můžete výrazně napomoci, když si vyplníte popisek blogu, čili motto, sami. Další případy (kdy se popisek blogu bere z profilu atd.) zde zmiňujeme jen pro pořádek, protože jsou vymyšlené kvůli tomu, aby nějaký popisek měly i blogy, jejichž uživatelé motto vyplněné nemají.

Ukážeme si to celé na příkladu s blogem barbie-yourcandy.blog.cz, na němž jeho autorka představuje svoji tvorbu oblečků pro panenky. Autorka má sice nastavené, aby se jí motto na blogu nezobrazovalo, ale má ho vyplněné - to je hlavní.




Blogerka tak přímo určuje, jaké bude znění meta tagu "description" pro její blog, jak se můžeme přesvědčit nahlédnutím do zdrojového kódu blogu (klávesovou zkratkou Ctrl + U):



Hledá-li následně někdo v Googlu klíčová slova, k nimž vyhledávač najde tento blog, zobrazí pod nalezeným odkazem tento text (tedy vlastně motto blogu):




Věříme, že teď už je vám jasnější, jak to celé funguje. Pro vás z toho plynou dvě jednoduché rady:

1) Vyplňujte si důsledně motto. A to i tehdy, když máte nastaveno, aby se na blogu nezobrazovalo. Buďte výstižní a použijte pouze krátkou větu, která nejlépe vystihuje váš blog - délka meta tagu "description" je omezena na cca. 160 znaků. To, co vyplníte, se bude zobrazovat u vašeho blogu ve výsledcích vyhledávání u Seznamu a Googlu.

2) Použijte do motta klíčová slova, vystihující téma vašeho blogu. Klíčová slova jsou tím, co vám přivádí z vyhledávačů nejvíce návštěvníků. Bude-li popisek vašeho blogu obsahovat slova, která někdo hledá, výrazně roste šance, že objeví zrovna váš blog.

Máte-li k tomuto tématu jakékoli dotazy, směřujte je do komentářů nebo na e-mailovou adresu blog@blog.cz. Rádi vám vysvětlíme případné nejasnosti.
 

14 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 insidious insidious | E-mail | Web | 29. října 2012 v 17:15

Zajímavé :), určitě to někomu pomůže :)

2 » iheart-AngelinaJolie » iheart-AngelinaJolie | E-mail | Web | 29. října 2012 v 17:19

Podľa mňa je to dobrý nápad :)

3 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 29. října 2012 v 17:28

Áno, je to dobrá změna. Ostatně, značnou část mé návštěvnosti tvoří odkazy z vyhledávačů.. ;-)

4 Sába Sába | Web | 29. října 2012 v 17:41

Je to vážně skvělý nápad a spoustě blogů to jistě pomůže! :)

5 Daysy Daysy | E-mail | Web | 29. října 2012 v 18:01

To je moc pěkná změna. x)

6 Arvari Arvari | E-mail | Web | 29. října 2012 v 18:06

Ale jo, je to docela dobrá změna. :-) Jen ten výsledek mnohahodinový práce mi nepřijde nijak úžasnej. Ale možná zaujme o něco mladší ročníky, než jsem já... :-D

7 Mary Mary | 29. října 2012 v 18:12

Skvělá inovace. Celkově bych ale ráda uvítala možnost částečného zásahu uživatelů do HTML kódu. Nebo alespoň do hlavičky, když jsme u tohoto tématu...

8 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 29. října 2012 v 18:25

[7]: Myslím, že to je zatím jen pěkná vize.. ;-)

9 miroslavka.z miroslavka.z | Web | 29. října 2012 v 18:31

Děkuji, je to dobré vylepšení.

10 Goldík Goldík | Web | 29. října 2012 v 18:48

Bude se hodit. Dobré vylepšení. ;-)

11 Sariklen Sariklen | Web | 29. října 2012 v 20:34

Bezvadná věc! Hned ji jdu zkusit.;)

12 - Fräulein Devil - Fräulein Devil | E-mail | Web | 29. října 2012 v 20:39

Takže takto, celkom dobrá vec, bude sa to hodiť.

13 David David | E-mail | Web | 29. října 2012 v 20:45

Dobrý nápad. Akorát nevím, co tam napsat. :-D

14 m. m. | E-mail | Web | 29. října 2012 v 22:13

Ha, vida, zkusmo jsem mrkla do vyhledávače a je tam přesně to, co tam má být :) Nenapadlo mě, že se mi tam načte vršek volitelného boxu. Ani jsem nad tím nepřemýšlela.

15 Terka Terka | E-mail | Web | 30. října 2012 v 8:53

už jsem si toho všimla při vytváření jednoho naprosto amatérského designu (jiný ani neumím) a na facebook (jedná se o jeden z redaktorských blogů na kterém spolupracuji a na facebooku se s holkama domlouváme co udělat nového, atd.) jsem hodila odkaz, chvíli jsem to nechápala, ale líbí se mi to a moc :)

16 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 30. října 2012 v 15:50

Noo, šikovné. Aspoň mě to donutí vymyslet něco trefného do motta, i když ho zveřejňovat nebudu.

17 Angi Angi | Web | 31. října 2012 v 6:10

ahááá tak proto mi návštěvnost potichu stoupla o 10 lidí xD snad se to bude hodit

18 Miloš Miloš | Web | 31. října 2012 v 7:56

Funguje to, zkusil jsem do Googlu zadat jméno blogu "mish-mash" a na 3. stránce výpisu se objevuje i s mým mottem.
Co mě však pobavilo, že za ním je ještě dovětek "Blog.cz - Stačí otevřít a budeš v obraze."
Zřejmě tedy blog.cz k našemu mottu ještě skrytě přidává své. Slogan je však opravdu povedený. :-)

19 Standa Standa | E-mail | Web | 31. října 2012 v 9:26

[18]: Ano, ten text přidáváme k popisku všech blogů, ale nic "skrytého" na tom není, protože o tom otevřeně informuje tento článek.

20 Miloš Miloš | Web | 31. října 2012 v 10:35

[19]: Aha, beru zpět, přehlédl jsem to, protože mám vyplněné motto, skončil jsem s čtením u bodu 1 v domnění, že další se týká už jen ostatních variant bez motta.

21 Chodiaca kreativita Chodiaca kreativita | Web | 1. listopadu 2012 v 20:33

Vy ste super!... Návštevnosť je chlieb pre nás blogerov... :D

22 Chodiaca kreativita Chodiaca kreativita | Web | 1. listopadu 2012 v 20:34

Len, napadla mi jedna vec - a ako to bude vyzerať pri vyhľadávaní slovenského blogu - teda meta popisu v slovenčine spolu s vaším "sloganom"(?) blog-u.cz, ktorý je v češtine? Nebude to prekážať?

23 Standa Standa | E-mail | Web | 2. listopadu 2012 v 9:34

[22]: To by nemělo nijak vadit, ten slogan je krátký, a ve slovenštině by navíc zněl téměř stejně.

24 Mathie D. Mathie D. | E-mail | Web | 5. listopadu 2012 v 17:50

Super, ja to určite využijem. ;-)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama