Proč je dobré psát výstižné odkazy

2. října 2012 v 14:30 | Standa |  Tipy
Návštěvnost vašeho blogu ovlivňuje spousta okolností, z nichž řadu můžete ovlivnit. Jednou z nich je to, jakou váhu vašemu blogu přikládají vyhledávače, a jak vysoko tím pádem váš blog nabízejí ve výsledcích vyhledávání.

Tomu můžete napomoci mj. chytrým tvořením odkazů s využitím znalostí o tom, co je tzv. anchor text.

Anchor text je viditelná část odkazu, která odkazuje na jinou stránku a je podtržená. Jednoduše je to slovo, na které mohu vaši čtenáři kliknout, aby se dostali na jinou stránku.

Při vymýšlení tohoto slova je dobré použít něco výstižného. A to ze dvou hlavních důvodů. Jednak je žádoucí návštěvníkovi napovědět, kam odkaz vede. Srovnejte tyto dva příklady:

1) Nevhodný anchor text: Více informací o tomto tématu najdete zde.
2) Vhodný anchor text: Více informací o tomto tématu najdete na Wikipedii pod heslem Anchor text.

Obecně můžete všude narazit na doporučení, abyste se použití obratu "klikněte zde" vyhýbali. Je to nicneříkající a čtenář netuší, kam ho směřujete. Navíc to není moc motivující a čtenář na takový odkaz nejspíš neklikne. K tomu, aby lidem vaše odkazy přišly zajímavé, a měli jste tak dobrou míru prokliku, je musíte nějak nalákat / motivovat.

Jak? Tím, že trochu potrápíte hlavinku vymyslením chytrého anchor textu.

Ale nejen to. Je tu totiž ještě onen druhý důvod, proč se vyplatí tvorbě každého odkazu věnovat trochu úsilí. Je to kvůli tomu, jak pracují internetové vyhledávače. Ty oceňují, pokud tvar odkazů odpovídá tomu, kam vedou. Vyhledávače díky tomu poznají, co si myslí uživatelé o stránce, na kterou odkazují. Proto je dobré tvořit odkazy z tzv. klíčových slov.

To jsou nejčastější dotazy, které internetoví uživatelé zadávají do vyhledávačů. Píšete-li o nějakém tématu, je dobré se seznámit s tím, jaké jsou zde nejčastější klíčová slova, abyste jich mohli využívat. Srovnejte opět tyto dva příklady:

1) Odkaz tvořený špatně zvolenými slovy: Na této stránce si můžete spočítat, zda zbytečně nepřeplácíte za plyn.

2) Odkaz tvořený s využitím klíčového slova "kalkulačka ceny plynu": Tato kalkulačka ceny plynu vám umožní spočítat si, zda zbytečně nepřeplácíte za plyn.

Když si to shrneme, stačí si zapamatovat dvě jednoduché poučky. Při vymýšlení slova, z něhož chceme udělat odkaz, se řídíme tím, aby vystihovalo stránku, na kterou odkazujeme, a aby ho současně ideálně tvořilo nějaké klíčové slovo, které si lidé často hledají ve vyhledávačích.

Návštěvnost je přece až na prvním místě :)

Čtěte k tématu:


TIP: Zajímá vás, jak na svůj blog přivádět z vyhledávačů více návštěvníků? Pak zkuste blog seo.blog.cz, který se tomuto tématu věnuje přes 4 roky.
 

14 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 2. října 2012 v 14:55

Má nynější návštěvnost je tvořena skoro až ze čtyřiceti procent odkazovaných článků z vyhledávačů, něco na tom je. ;-)

2 David David | E-mail | Web | 2. října 2012 v 15:07

Skvělý článek! :-)

Já právě často používám něco typu "V minulém článku zde". :-D

Jde mi třeba o to, aby si čtenáři přečetli minulý článek, na který ten novější právě navazuje.

A jelikož si myslím, že se lidi na to moc nechytají, pokusím se to dělat podle tohoto článku. :-)

3 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 2. října 2012 v 15:44

Miluji deadly embrace odkazy.
Link, který odkazuje sám na sebe.
Počátek zakousnutý do konce.

4 Angi Angi | Web | 2. října 2012 v 16:45

za zkoušku to stojí

5 Míša Míša | Web | 2. října 2012 v 17:19

Jsem asi natvrdlá, nebo už mám dnes teorie kolem počítačů dost, ale vážně mi to nedochází ... když člověk A bude odkazovat v článku na blog člověka B, znamená to, že vyhledávače najdou častěji člověka A? ... Nechápu :)

6 Arvari Arvari | E-mail | Web | 2. října 2012 v 18:02

[5]: Jo, taky tohle nějak nepobírám. :-D Ale jestli to tak funguje, mám pocit, že je to metoda leda tak pro ty, co si chtějí honit ego nad návštěvností a nevadí jim, že jejich blog bude pro část lidí jen 'přestupní stanice' na cestě za tím, co chtějí najít doopravdy...

7 m. m. | 2. října 2012 v 22:23

Dobře napsáno, i když s tou hláškou o návštěvnosti se nemůžu ztotožnit.

8 Martin Martin | E-mail | Web | 2. října 2012 v 23:10

Výborný článok, takýchto a podobných by som uvítal ešte viac.

9 Bella Bella | E-mail | Web | 3. října 2012 v 7:48

Nechápu :-?

10 Lisi Lisi | Web | 3. října 2012 v 9:01

Tak tohle bylo poučné. Z velké většiny to zatím dělám špatně. Ale to se určitě změní.

11 Vendy Vendy | E-mail | Web | 3. října 2012 v 12:57

Občas používám nedoporučené " Klikněte zde" a někdy zase píšu tak, aby bylo slovo odpovídající, hlavně když odkazuji na jiný blog nebo jiné stránky. Uznávám, že druhý způsob je lepší, čtenář už při prvním pohledu má představu, kam se podívá.

12 Black Blako Black Blako | E-mail | Web | 3. října 2012 v 20:20

Ja používm väčšinou tie "tu, na tejto stránke..." ale keď si spomeniem tak samozrejme ako odzkaz použijem výstižnejšiu časť textu.

13 Rainbow Rainbow | E-mail | Web | 4. října 2012 v 10:20

Skvělá ráda :). Já nejčastěji píšu "tady", nebo "na tomto odkazu", snad mi rada psát ty názvy výstižně pomůže s návštěvností :D. Děkuju.

14 Zdebra Zdebra | Web | 4. října 2012 v 16:38

Už asi rok, nebo rok a půl se snažím psát odkazy jako příklad 2. A hned to vypadá v tom článku líp. Ale občas někam plácnu nějaký to "zde", ale je to většinou spojeno s něčím. Třeba v horním boxu mám "Komentáře mimo téma a reklamy zde" a celý je to odkaz. Bojím se, že by to někdo nepochopil bez toho "zde".

15 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 5. října 2012 v 6:33

(Citovane)
Anchor text je viditelná část odkazu, která odkazuje na jinou stránku a je podtržená. Jednoduše je to slovo, na které mohu vaši čtenáři kliknout, aby se dostali na jinou stránku.

Okay: Ale ja NEVIEM ako podtrhovat! U mna to neislo. :-(

16 Kath Kath | Web | 5. října 2012 v 22:38

To mě nikdy nenapadlo. Ale je to dobrý. Určitě se to pokusím používat.

17 Terka Terka | E-mail | Web | 6. října 2012 v 21:49

Mě ani tak návštěvnost nezajímá, ale spíše na komentáře přesněji kritika, kde mi třeba ostatní blogeři poradí co bych měla zlepšit při psaní příběhu, co se jim líbilo, co ne a tak..

18 Terka Terka | E-mail | Web | 6. října 2012 v 21:51

[15]: To se ti nastaví samo, teda, pokud to tak máš nastavené v administraci (v nastavení) Kde přesně to ti fakt nepovím... :-?

19 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 7. října 2012 v 18:09

[18]: Vyskusam; "probieren geht übers Studieren", oder? ;-)

20 Izzy Izzy | Web | 9. října 2012 v 17:53

Ale když tam napíšeme klikn ZDE tam bude i čtenř více zvědavý a natěšený tam kliknout. Za to když napíšeme klikni aby jsi viděl/a co dělají ceny plynu (např.). :-?

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama