Nahlašujeme závadný obsah - jak na to

17. září 2012 v 15:58 | Standa |  Tipy
Jak někteří z vás možná vědí, na Blog.cz je formulář určený k nahlašování závadného obsahu.

Čau od času neuškodí jeho přítomnost připomenout a při té příležitosti zopakovat, k čemu je určený, a jaké stížnosti naopak nemá smysl podávat.


Zjednodušeně platí, že obsah uživatelských blogů ošetřují všeobecné podmínky. V nich se dočtete, jaký typ obsahu je na Blog.cz zakázáno zveřejňovat a jaké povinnosti musí uživatelé Blog.cz dodržovat.

Vzhledem k známé skutečnosti, že internetoví uživatelé jakékoli podmínky používání nečtou, postačí zapamatovat si některá základní pravidla. Mezi ně patří především zákaz zveřejňovat na blogu obsah převzatý z jiné webové stránky, pokud k tomuto převzetí chybí souhlas původního autora.

Dále na blog nepatří obsah snižující lidskou důstojnost či porušující jakákoli práva na ochranu osobnosti (např. tzv. antiblogy). Zakázán je rovněž obsah ohrožující duševní a mravní vývoj dětí a mladistvých, nebo obsah zahrnující erotické, pornografické, rasistické, nacistické či jiné protiprávní prvky. A v neposlední řadě je zakázán rovněž obsah podněcující k násilí, rasové či jiné nesnášenlivosti, nebo jinak porušující obecně závazné právní předpisy.

Nad to je na Blog.cz zakázáno umisťovat obsah, který obsahuje jakoukoli reklamu, nabídku prodeje výrobků či služeb, nebo který vybízí k příspěvkům, či darům.

Došlé stížnosti jsou většinou vyřízeny do 24 hodin a každý blog je posouzen individuálně. Ve složitějších případech se s obsahem blogu seznamuje naše právní oddělení, které doporučí další postup.

Obecně platí, že pokud nemáme informace o skutečnostech, které by prokazovaly, že informace v nahlášeném blogu mají protiprávní povahu, resp., že došlo k porušení všeobecných podmínek upravujících používání služby Blog.cz, do textu blogu nikterak nezasahujeme. Obsah na blozích odstraňujeme v případech, kdy nám tak ukládá zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Pokud nám tedy protiprávnost obsahu na nahlášeném blogu není, ve smyslu uvedeného zákona, nikterak prokázána, stížnost zamítneme.

K jakému typu stížností není formulář na stránce blog.cz/report určen?

Obecně platí, že nezasahujeme do konfliktů mezi uživateli. Nemá proto smysl nahlašovat nejrůznější případy nadávek v komentářích, konflikty mezi spoluautory jednoho blogu či třeba články, ve kterých někdo někoho slušným způsobem kritizuje.

Čtěte k tématu:

 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Dark Knight Dark Knight | Web | 17. září 2012 v 16:09

Nebyl podobný článek už vydán?

2 David David | E-mail | Web | 17. září 2012 v 16:23

"Čau od času". :-D

Jinak antiblog třeba proti nějaké skupině (Tokio hotel) můžu mít, stejně tak blog s eroticky zaměřeným obsahem, ne? Na co jiného by pak bylo to zaškrtávací políčko v administraci?

A ještě k té reklamě: Nedávno jsem měl něco na blogu (teď už ne, takže se to nebojím přiznat) pozvánku na jednu pivní slavnost. Byl to text a pod ním ikonka odkazující na web, kde byl program, jízdní řády atd. Spíše než reklamu jsem to bral jako pozvánku. A co je hlavní: Za to vše mi nikdo nic nezaplatil, byla to pouze moje iniciativa. ;-)

3 David David | E-mail | Web | 17. září 2012 v 16:24

[2]: Tím jsem se chtěl zeptat, jestli tato pozvánka či reklama byla v pořádku.

4 Ducii Ducii | Web | 17. září 2012 v 16:41

No bezva, tenhle formulář jsem už dlouho chtěla najít, takže máte to tam;-)

5 MALY MALY | E-mail | 17. září 2012 v 17:27

[3]: rekl bych ze jo ja mam na blogu porad neco co odkazuje nekam na produkt protoze to testuji a tez mi za to nikdo nic neplati.takze bych rekl ze to co tam mas tu pozvanku tak v pohode :-)

6 Zuzana Zuzana | Web | 17. září 2012 v 17:31

Jistým způsobem je reklamou i to, když napíšete "Koupila jsem si tenhle šampón, je moc dobrý blablabla..." Chcete říci, že je to proti pravidlům? :D

7 David David | E-mail | Web | 17. září 2012 v 17:48

[6]: V tom případě bych našel minimálně jednoho blogera, možná i více, co uvádí nejen značky a kde to koupili, ale i ceny atd. :-D
Já na tom nic špatného nevidím. A kdyby to bylo špatné, museli by zakázat polovinu blogů. :-D

8 Miloš Miloš | Web | 17. září 2012 v 17:57

Moc tomu nerozumím, nebyl tady náhodou před časem článek, jak někteří blogeři mají na blog.cz výdělečné aktivity a jak být v tom úspěšný?

9 Arvari Arvari | E-mail | Web | 17. září 2012 v 19:27

Hm, tak to je zajímavý. :-D Nejdřív článek o vydělávání blogováním, pak sdělení, že je to zakázaný... :-D A reklamy se tu taky vyskytují docela často. A to i u blogerek s Krásný. I když nepochybuju o tom, že slečny mají imunitu... 8-)

10 Kata-chan Kata-chan | Web | 17. září 2012 v 21:51

Povídejte si o zákonech ;) Kdysi jsem nahlašovala jeden blog, který vydával moje povídky za své. To podle vás není porušení autorských práv? Já nad tím strávila čas, vymýšlela děj, a přesto že se jedná o fanfiction, tudíž nezměněné charaktery, příběh, zápletka a čas byl můj. Nahlašovala jsem několikrát, několikrát jste mi to zamítli. Tak jsem to vyřešila po svém. Nahlašování je proto podle mě k ničemu...

11 Alisa Alisa | Web | 17. září 2012 v 22:51

[8]: No velmi nerada suhlasim . :-D som trochu zmetena, lebo napriklad, aj toto -http://hogreta.blog.cz/1209/curem-matrace je reklama a to sa jedna o clenku AK . Nerada by som nahlasila jednu zo svojich oblubenkin za porusovanie podmienok, ale v takomto pripade to skoro pokladam za svoj povinnost ! WTF, asi si tie podmienky znovu kuknem .

12 Standa Standa | E-mail | Web | 18. září 2012 v 9:17

[3]: Články tohoto typu není nutné řešit a jsou samozřejmě zcela v pořádku.

13 Miloš Miloš | Web | 18. září 2012 v 9:44

[11]: Aliso, jsem opravdu potěšen, že si také někdy rozumíme. :-)

14 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 18. září 2012 v 10:37

Slovo "nahlašování" mi způsobuje husí kůži.

15 David David | E-mail | Web | 18. září 2012 v 15:00

[12]: Ne, to nebyl článek, ale měl jsem to asi 2 týdny (možná déle) pod menu.

16 Black Blako Black Blako | E-mail | Web | 18. září 2012 v 16:25

S tým, že by mi niekto "ukradol" moju tvorbu,a lebo nejak porušil podmienky(o ostané blogy sa nejak moc nestarám) som sa ešte nestretol...no taktiež niečo zaujímavé do budúcnosti. Konečne vem čo to "report" znamená, predstavoval som si to kúsok ináč :D

17 černobílá. černobílá. | Web | 18. září 2012 v 17:01

Hahaha je zakázáno zveřejňovat na blogu reklamy, ale my je tam pořád máme, víte? Dokonce vydávají dosti otravné zvuky, když přes ně přejedete myšítkem...

18 Black Blako Black Blako | E-mail | Web | 18. září 2012 v 17:16

[17]: :D :D :D Akurát tu bola jedna čudná reklama :D ale tá sa našťastie sama nespusila :D to by bolo..xD

19 Gabi Gabi | Web | 18. září 2012 v 19:14

Nic ve zlém, ale myslím, že závadným obsahem se dají nazvat i reklamy tady na blogu. Tím nechci říct, že by tu neměly být. Je mi jasné, že blog.cz potřebuje někde brát finance a ty reklamy tu prostě být musí. Problém ale je, JAKÉ jsou to reklamy. Nezlobte se na mě, ale blog používají i děti kolem deseti let a není jich málo. Přihlásí se v jednu odpoledne a co na ně vyskočí? Reklama slibující skvělý sex a lubrikantem od Durexu... Asi jsem staromódní, ale myslím, že tohle se opravdu moc nehodí... ;-)

20 Zprávař gms Zprávař gms | Web | 18. září 2012 v 19:27

Jsem hluboce zklamán blogem, že vkládá už i kontextové reklamy...
s [19]: naprosto souhlasím.

21 ℬσɴɪᴛkᴀ ◡‿◡✿ ℬσɴɪᴛkᴀ ◡‿◡✿ | E-mail | Web | 18. září 2012 v 19:51

Hm,lenže teraz sa rieši "kauza" kopírovania RPC,čo dosť závažné je ! ;) Keďže autorky sa na tom aj nadreli !

22 lenny lenny | Web | 18. září 2012 v 19:54

Na blogu se nesmí nabízet výrobky a dělat reklama? Tak to by někteří blogeři nemohli vůbec psát o tom, jak jsou šikovní, co vytvořili, co podnikají, že vydávají knihy atd. Jakmile začnu něco zveřejňovat, vždycky si dělám reklamu sama na sebe, ať chci nebo nechci.

23 ℬσɴɪᴛkᴀ ◡‿◡✿ ℬσɴɪᴛkᴀ ◡‿◡✿ | E-mail | Web | 18. září 2012 v 21:40

A pokiaľ sme pri tých reklamách - Chcela by som sa opýtať,že prečo na niektorých blogoch sú pod prvým článkom 2 a niekde "len" jedna reklama ? S čím to súvisí ?

24 Elizabeth-Gillies - Katherine Elizabeth-Gillies - Katherine | Web | 18. září 2012 v 21:44

jak je to s faniste blogy? Taky musej dávat zdroje kde berou informace nebo co? :- at se poučím :-) muj blog je jediný o Liz Gillies a rušit mi ho do budoucna nemusíte :-) děkuju
xoxo: katherine >> Elizabeth-Gillies.blog.cz

25 m. m. | Web | 18. září 2012 v 23:31

Zákaz reklamy a nabízení vlastních výrobků? A co ty spousty blogerů, co na blogu zveřejňují například vlastní šperky, náušnice, fimo výrobky, doplňky atd? O.o

Reklamy na nejen vlastní zboží, ale i na všechno jiné se vyskytují běžně, napadají mě třeba i fashion blogy nebo příspěvky o kosmetice, "recenze" na ten či onen výrobek a podobně. Nikdy jsem nepřemýšlela o tom, že by to mělo být zakázané, přišlo mi to běžné.

Proč je to ovšem v pravidlech, když se to nepostihuje?

26 Wichiten Wichiten | E-mail | Web | 19. září 2012 v 8:20

Přijde mi to trochu nefér proti adminkám píšící příběhy a fanfikce, či tvoření RPC. Je to přece taky jejich dílo a tudíž by se to mělo brát v potaz ne? Protože pokud nkdo něco vytvoří tak je to jeho práce,ikdyž postavy pochází ze skupiny/anime/filmů a podobně. Tohle dokáže pak toho dotyčného něco tvořit,přeci jen ví že i blog.cz to nevyřeší a tomu druhému to vlastně i projde... a za odpověd a případné vysvětlení,
děkuji :)

27 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 19. září 2012 v 8:48

[25]: No a co takové recenze na knihy a filmy? Každý druhý bloger co nemá blog striktně jen o jednom tématu tam svoje oblíbené píše a vychvaluje. Taky je to reklama...je to trošku moc široce pojaté.

28 Standa Standa | E-mail | Web | 19. září 2012 v 9:44

[25]: Protože není v našich kapacitách obsah blogů kontrolovat, a ani nám to nenařizuje žádný zákon.

[21]: + [26]: Vaše dva komentáře jsem bohužel nepochopil, asi nejsem v obraze, co máte na mysli 8-O

29 Misantrop Misantrop | Web | 19. září 2012 v 14:00

Obávám se (lidužel i z vlastní zkušenosti), že tzv. "nahlašování" znamená prostě udavačství a že slouží ve skutečnosti pouze plíživé cenzuře.

30 ℬσɴɪᴛkᴀ ◡‿◡✿ ℬσɴɪᴛkᴀ ◡‿◡✿ | E-mail | Web | 20. září 2012 v 18:26

[28]: Písala som Vám potom už report na isté dva blogy. Jeden z nich bol už zrušený a druhý ste blokli vy ;) Išlo o kradnuté RPC :)

31 Standa Standa | E-mail | Web | 21. září 2012 v 9:11

[30]: Ano ano, už se v tom dokonale orientuju ;-)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama