Blogové hříchy minulosti

26. září 2012 v 16:00 | Standa |  Úvahy
Na serveru Mediar.cz vyšel před nějakou dobou zajímavý článek, který se zabývá ovlivňováním naši digitální stopy. Autorka v něm uvádí několik tipů, jak mít pod lepší kontrolou výsledky, které k našemu jménu nachází internetové vyhledávače.

To je téma, které se stává aktuální i pro rostoucí množství našich bývalých uživatelů.


Jak Blog.cz pomyslně "stárne", přibývá logicky blogů, za něž se jejich autoři stydí - nemohou je ale zrušit.

Příčina je jednoduchá. Blog.cz letos v srpnu oslavil 7 let existence. To už je na internetový projekt slušný výsledek, který mimo jiné znamená to, že z řady dřívějších dětských uživatelů vyrostli dospělí lidé. Kteří si v duchu doby hlídají svůj internetový obraz a čas od času protáhnou své jméno Googlem nebo Seznamem.

Jaké je jejich překvapení, když zjistí, že jim vyhledávač často na prvním místě nabízí odkaz na jejich dětský "blogísek", který si vedli před několika lety. Je tomu tak proto, že vyhledávače upřednostňují zavedené stránky s mnohaletou existencí před mladými weby.

Staré blogy - byť klidně jen s pár články - tak mají pro vyhledávače velkou váhu. V kombinaci s nulou nebo jen minimem dalších výsledků pro hledaný dotaz tak často dochází skutečně k tomu, že vám Google nabídne 5-6 let starý blog jako první výsledek po zadání vašeho jména do hledacího políčka.

V typickém případě následuje zděšení, protože takový uživatel se zastydí za infantilní obsah svého tehdejšího blogu, a začne logicky uvažovat, jak blog zrušit.

Zde ale nastává kámen úrazu. Přihlašovací údaje si po tolika letech většinou nikdo nepamatuje, a obnova hesla rovněž není možná, protože uživatel již nemá přístup ani do tehdejšího registračního e-mailu.

V takových případech se na nás často obrací s žádostí, abychom jeho starý blog zrušili, protože je mu nepříjemné, že si ho může kdokoli najít, a sám se stydí za svoje "blogové hříchy minulosti". Následuje často pracné kolečko e-mailů, v nichž je uživateli vysvětleno, že blog je možné zrušit pouze tehdy, může-li uživatel bez pochybností prokázat, že je skutečně jeho autorem. Což ve většině případů ale možné není, protože uživatelé si často píší o zrušení blogů, na kterých není nic, podle čeho by se dalo určit autorství.

V podobných případech zde blog zůstává jako takový malý virtuální pomníček "na věčné časy", protože staré blogy se neruší. Nezbývá tak, než se řídit starou známou radou: nedávat na internet nic, co byste si nepřáli o sobě sdělit ani v reálu. Osud informací jednou vyvěšených na internet ztrácíte z kontroly v okamžik zveřejnění, a je vůbec otázkou, zda mají uživatelé právo nárokovat si kontrolu toho, co o nich najdou vyhledávače.

Jaký obraz internetového uživatele je totiž více úplný - ten "neučesaný", plný stop z minulosti včetně "blogových hříchů", nebo ten uměle dotvářený vědomým "pálením mostů" a zasahováním do toho, co k uživateli najdou vyhledávače?

Čtěte k tématu:

 

10 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 26. září 2012 v 16:13

Jo, každý by se měl zamyslet nad tím, co po sobě zanechává a pokud je to něco, za co se bude v budoucnu stydět, tak nezbývá nic jiného, než dělat, že to nemá nic společného s dotyčnou osobou. :-D

2 Arvari Arvari | E-mail | Web | 26. září 2012 v 16:17

Myslela jsem, že nějakou dobu od posledního přihlášení majitele do blogu má kdokoliv možnost požádat o přidělení příslušné adresy s tím, že původní obsah blogu se smaže a dotyčný ho 'čistý' dostane. Takže se nabízí možnost napsat si o uvolnění adresy vlastního starého blogu, nechat si předat ten 'očištěný' blog a případně ho jednoduše smazat taky.
Nebo by to tak udělat nešlo?

3 Standa Standa | E-mail | Web | 26. září 2012 v 16:32

[2]: Ano, to sice ano, ale tato možnost ty nešťastníky, kteří chtějí zrušit svůj dětský blogísek, většinou nenapadne :-D

4 Bels Bels | E-mail | Web | 26. září 2012 v 16:34

Ale pokud vím, je možné si zažádat o uvolnění adresy blogu, nebo ne? V tom případě by byl onen blog zrušen a tím též vyřešen problém s "trapnou minulostí" onoho člověka?

5 Bels Bels | E-mail | Web | 26. září 2012 v 16:35

Jej, Arvari byla rychlejší :D

6 Arvari Arvari | E-mail | Web | 26. září 2012 v 16:38

[3]: Hm, čím to asi bude? Tím, že měli blog v mládí, když je přestal bavit, tak dění na blog.cz (překvapivě) ignorovali a tudíž ani NEVĚDÍ, že tu ta možnost je? 8-) Ne, že by jim to uživatelská podpora nemohla poradit místo toho, aby se dobře bavila jejich nevědomostí...

7 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 26. září 2012 v 16:43

Tak to mě naštěstí netrápí. Pod mým skutečným jménem se dají najít akorát některé nedůležité věci co vyvěsily na web školy, jako je umístění ve školních soutěžích, a pod touhle přezdívkou se dá najít nějaká zahraniční módní značka, o čemž jsem vůbec netušila, když vznikala, takže jsem v klidu. A na blogu nemám nic co by mi vadilo říct.. 8-)

8 Standa Standa | E-mail | Web | 26. září 2012 v 16:43

[6]: Ono je to složitější. Žádosti o neaktivní blogy se posuzují individiuálně a většina se jich zamítá. Je to kvůli tomu, že pokud neaktivní blog obsahuje kvalitní obsah, není v našem zájmu ho rušit, byť je neaktivní. V takovém případě bychom riskovali, že pokud bychom ho zrušili a předali jinému uživateli, toho může blog po chvíli omrzet, a blog bude opět neaktivní, ovšem už bez původního dobrého obsahu.

Celé je to o tom, že není v našem zájmu rušit ŽÁDNÉ blogy. Uživatelský obsah je to, co tvoří podstatu Blog.cz.

9 Denda Denda | Web | 26. září 2012 v 16:43

[6]: škoda, že tu chybí tlačítko líbí se mi :D

10 Bels Bels | E-mail | Web | 26. září 2012 v 16:48

[9]: A teď mě napadlo, jak by bylo fajn hodnocení určitých komentářů, jak je to třeba na youtube :-D

11 Arvari Arvari | E-mail | Web | 26. září 2012 v 16:50

[8]: Ale tohle přece většinou není ten případ. V článku byla dost jasně řeč o pubertálních blozích, 'na kterých není nic, podle čeho by se dalo určit autorství'. Pod tím si představuju zkopírované obrázky, deníčkové zápisky o třech větách, a tak podobně. Což není kvalitní obsah, co by stálo za to zachovat. Je to leda reklamní plocha, kterou náhodou sem tam někdo najde. No dobře, už to asi chápu... ;-)

12 Sába Sába | Web | 26. září 2012 v 17:05

Já mam blog už déle než 5 let, takže když se občas kouknu co jsem psala na začátku (to mi bylo 13let), řikám si, jak jsem mohla psát takové krávoviny. Neřikám, že ted mám nějaký úžasný blog - to fakt ne, ale je to lepší než na začátku. Za těch pár let se toho hodně změnilo a to i tady na blog.cz

[6]: Naprosto souhlasím. Jak by to asi mohli vědět když na blogu byli naposledy před 6 nebo 7 lety.. :-)

13 Daysy Daysy | E-mail | Web | 26. září 2012 v 17:08

Každý někdy na intenetu po sobě zanechal něakou trapnost.

14 Mike Mike | Web | 26. září 2012 v 17:16

Tak naštěstí já jsem si blog oťukal pod velmi neobvyklou přezdívkou, kterou určitě moc lidí do Googlu nenaťuká. Ani ji sem nenapíšu, daný blog obsahuje asi jen 3 článečky. :-P
Dále pak bylo BEMVT - strašný blog s dětskými čmáranicemi na kompu, za který se....no ano, stydím :D a který i po roce neaktivity pořád navštěvuje asi 10 lidí denně. :-D
A konečně dotřetice opět jiná (a patrně nejznámější) přezdívka - Mike, který je tu až doteď. Jestli vznikne další mutantní blog, kde budu zase vystupovat pod jinou přezdívkou, to ví jen čas. :D

15 Wizie Wizie | Web | 26. září 2012 v 17:26

Když jsem s blogováním začínala, už zpočátku jsem si raději vymyslela přezdívku, kterou i vyhledávač, jako je Google 'vyplivne' až na třetí či čtvrté stránce seznamu objevených výsledků. Dnes jsem za to i vděčná, protože - přesně jak se píše v článku, styděla bych se za to, co jsem byla tehdy schopná vyplodit :D
Což je tedy další z variant, jak něčemu takovému předejít - vymyslet si přezdívku a své jméno na blogu raději ani neuvádět. To už ale záleží na blogerech - já mohu být jedině ráda, že mne ani tehdy nic takového nenapadlo.

16 LovelySims Team | Gipsík LovelySims Team | Gipsík | E-mail | Web | 26. září 2012 v 18:02

Já se nikdy nestyděla za to, co jsem někdy udělala. Prošla jsem poměrně pěknou řadou stránek a některé jsem bohužel ani nevyužila, což je mi líto, protože tak třeba zabírají místo někomu jinému, ale zrušení bohužel není možné. Nicméně svých ,,plných" blogů jsem nikdy nelitovala, i když to byla třeba infantilní hra o koníkách nebo blog o Harrym Potterovi kterého jsem tehdy omylem přejmenovala na Pettera. Myslím, že rozhodně lepší je pro čtenáře, když vidí, že autor jejich oblíbeného blogu začínal stejně jako oni, poctivě a o píky. Myslím, že to tak lidem dodává naději, že budou jednou taky úspěšní a nedělají si hlavu z toho, že se nenarodili úplně perfektní. To zkrátka přijde, s věkem. Proto jsem na všechny své blogy náležitě hrdá a mám je ráda :)

17 David David | E-mail | Web | 26. září 2012 v 18:21

Už se nedivím, proč jednou brácha narazil v Googlu na můj blog. :-D

Četl jsem i článek na Mediar.cz - zajímavé věci. :-)

18 Martin Martin | E-mail | Web | 26. září 2012 v 19:37

[8]: "Celé je to o tom, že není v našem zájmu rušit ŽÁDNÉ blogy. Uživatelský obsah je to, co tvoří podstatu Blog.cz." Toto je presne ten dôvod, prečo píšem svoje blogy práve na Blog.cz. Prečítať si takýto článok a komentáre je z môjho pohľadu veľmi, veľmi fajn. ;-)

19 Deny Deny | E-mail | Web | 26. září 2012 v 19:49

Jo tak tohle znám.
Hrozně ráda bych zrušila některé mé starší blogy, ne kvůli tomu že sem tam třeba psala co sem dělal apod., ale spíš kvůli tomu jak sem psala a jak sem v tý době byla blbá. Jenže nemůžu. To je pro mě prostě něco příšernýho mno.

20 :) :) | 26. září 2012 v 20:43

No, já včera narazila na podobný problém. :) Měla jsem blog, před dvěma lety jsem ho zrušila  a včera večer jsem si svou bývalou přezdívku zadala do googlu. Překvapením mi bylo, že vyjela stránka s mými fotografiemi a obrázky, na které jsem se nikdy neregistrovala (jednalo se o galerie.cz) , avšak později mi došlo, že to bylo asi propojené s blogem. Blog zrušený, vůbec nevím na jaký mail byl registrovaný (ten, za který jsem ho měla nefungoval) a na jaký je vůbec registrován ten, co je na galerie.cz, kde jsem registraci ani nevyplňovala. Tak jak to řešit, když nechci aby tam obrázky byly?

21 kacalan kacalan | Web | 26. září 2012 v 21:37

osobně už to bude pátým rokem, co se pohybuju ve světě blogu a nikdy jsem němal problém s tím, vo jsem psala. Prošla jsem několika blogy, ale celou dobu jsem v "záloze" měla svůj stálý blog. A stále existuje. Je pravda, že bych nejradši své první články, týkajíc se psů nejraději smazala, ale proč? Ráda si sama sobě připomenu, jak jsem psala, co jsem psala a co mě bavilo. Schválně jsem si vymyslela neobvyklou přezdívku a stále s ní procházím trablemi. Na Googlu najdete mou přezdévku i v různých blogískových soutěžích, ale já se nestydím... :)

22 m. m. | Web | 26. září 2012 v 22:54

Já upřímně nechápu, že někdo opustí blog a nechá ho ležet. Kdykoli jsem odněkud odcházela, smazala jsem to za sebou, aby bylo čisto a uklizeno. Nevím, jak na koho, ale mě fakt, že jsem rozesetá na spoustě míst, určitým způsobem vyčerpává. Vědomě na to sice nemyslím, ale podvědomě si uvědomuju, že mám nedokončené věci, a budím se hrůzou z toho, že si už ani nevzpomenu, kde všude. Teda aspoň tak to mám se svým reálným jménem, k němuž se váže řada nepříjemných odkazů na kdovíjaké weby, kam jsem se ani nikdy nehlásila a nevkládala a není mi volno z toho, že tam jsem vyvěšená - budu to muset pořešit, až budu mít čas.

Podobně moje starý přezdívka ještě pořád visí na netu, ale ta mi naštěstí připomíná pěkné věci a rozhodně se za ni nestydím :) Za blog, který se k ní vázal, bych se už možná dneska styděla, ale to je právě ono, smazala jsem ho :) Mám ho uložený jen pro svou osobní potřebu, nevidím důvod, proč by moje někdejší výlevy měly viset na internetu na věčné časy.

A moje současná přezdívka? Nedohledatelná :) Až ji někdy opustím, myslím, že se nebudu muset trápit s tím, co po ní zbylo.

I když, pravda, podle názvu blogu jsem dohledatelná velice snadno. Ale zase nevím, kolik lidí si mě pod ním pamatuje a kolik mě hledá podle nicku.

23 m. m. | Web | 26. září 2012 v 22:55

[22]: Uch, sorry za ty překlepy, už na to dneska nevidim. Snad jste mi rozuměli :-D

24 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | Web | 27. září 2012 v 10:10

Tohle je skvělej článek.
Zrovna včera jsme se dostal po roce a půl na jeden blog, který jsem tehdá vedl ještě s dvěma lidmi.
Jeden můj článek na TT, co jsem si pamatoval, byl zařazen do nějakého výpisu. Když jsem ho včera našel, tak jsem jen něvěřícně kroutil hlavou :D

25 Lisi Lisi | Web | 27. září 2012 v 13:29

Já si kolikrát hodím do google adresu blogu. A jenom mě těší, když objevím, že se na něj odkazuje jako na zdroj .

Jinak své jméno na blogu nezveřejňuji, takže tento problém neřeším.

26 Krutomýval Krutomýval | 27. září 2012 v 14:00

[3]::

jako právník se musím k tomuto komentáři vyjádřit:

pokud blog zahrnuje jakékoliv osobní údaje   (tedy skutečně jakýkoliv údaj na základě kterého je možné identifikovat fyzickou osobu, ke které údaj patří, a to i v případě, že taková identifikace není možná "pro každého", ale jen omezený okruh osob, nebo jen omezeným nebo složitým způsobem) má subjekt, jehož se takové údaje týkají právo vyžadovat, aby údaje nebyly dále zpracovávány ani umožňováno jejich další zveřejnění. Zpracováním se rozumí jakékoliv nakládání.

Identifikace  potvrzení autorství je postup, který si společnost nastavuje sama, pomoci různých kritérií.

Současná EU právní regulace v kontextu ochrany osobních údajů je taková, že každá společnost by měla maximálně vyjít vstříc těm, jichž se data týkají (nejen  autorsky) a i v konetextu nové koncepce tzv. "right to be forgotten" udělat své maximum pro to, aby stopu, o které mluvíte, bylo možno na žádost tzv. "data custodian" smazat.

Chápu problém, který v článku popisujete, že autor již nezná heslo, a evidenční email mu není dostupný atd., ale pak je zcela na blogu.cz určit si JAKÉKOLIV jiné kritérium či kombinaci kritérií (právní poradci vám ji jistě na požádání sestaví) aby bylo možno autorství určit, ať konkrétně, nebo tzv.  "vyvratitelnou domněnkou".

Navíc mi přijde velmi neetické, pokud je zde možné "řešení", na které poukazuje Arvari, a o kterém blog.cz zjevně tedy také ví, ale tuto variantu těm "něšťastníkům" (kteří jsou samozřejmě sami odpovědni za své činy, ale i tak jsou právem do určité míry chráněni) sám nesdělí. V kombinaci například s určitou dobou po kterou je blog neaktivní, určitými odkazy na jeho obsah a absencí dalších osob, které by autorství rozporovaly, se domnívám, že by z této svízelné situace šlo nalézt právu konvenující cestu ven.

K poznámce o neochotě blogu.cz "rušit některé blogy, protože se vám zamlouvá jejich obsah" se raději vyjadřovat nebudu, ale doporučoval bych v případě, že o takové rušení žádá autor blogu (ať již skutečný, presumovaný nebo pouze se za něj vydávající)kde jsou jeho osobní údaje (definice viz výše) konkrétně tento postup probrat s odborníkem na právo jak autorské, tak osobních údajů a ochrany osobnosti.

Tak a teď si du někam pořádně zazálohovat své heslo do blogu a emailu k němu ;-)

27 Krutomýval Krutomýval | 27. září 2012 v 14:10

a samozřejmě, abych nebyl jen planý "poučovač" ale praktický přispěvatel: pokud vám vaši právní poradci nejsou ochotni takový postup zpracovat, kontakt na mne jistě znáte ;-)

28 Miloš Miloš | Web | 27. září 2012 v 14:30

[26]: Je to spíše otázka pro správce blog.cz, ale asi je podstatná otázka vlastnictví autorského díla. Nevím, jak je to tady, ale někde zveřejněním (např. v časopise, knize, ...) se stává majitelem autorských práv vydavatel, což je asi dáno tím, že autorovi vyplatil autorský honorář. Kdyby to bylo i tady takto (a zřejmě není), blog.cz by mohl s texty, fotografiemi, ... naložit podle svého a nemusel by k žádostem o zrušení přihlížet.

29 Krutomýval Krutomýval | 27. září 2012 v 14:48

Miloš:

Musíme rozlišovat dvě věci:

1. Autorská práva (a v jejich rámci pak ještě práva majetková, která může autor prodat nebo cokoliv a pak ale práva osobnostní - ta jsou naopak nepřevoditelná)

a

2. Právo na ochranu osobních údajů - naprosto odlišná kategorie, jiné právní odvětví, jiný chráněný zájem, jiná regulace.

Jde o to, že pokud jsou na blogu jakékoliv osobní údaje, nedejbože údaje "citlivé" (fotka kohokoliv) je nakládání s takovými údaji (kam spadá i pouhá údržba virtuálního prostoru kde ty  údaje jsou) přísně regulované (viz zákon o ochraně osobních údajů a EU Data Privacy Directive třeba). Ale té regulaci se málokdo věnuje

K tomu aby ty údaje správce (admin, kdokoliv) jakkoliv zpracovával dává subjekt těch dat samozřejmě svůj souhlas  třeba tím, že ty data poskytne na svůj blog. I když u těch citlivých údajů je to regulované ještě přísněji. Problém (výhoda :-)) je v tom, že takový souhlas je kdykoliv odvolatelný.

Změní li tedy (právoplatný) subjekt těch dat názor, a souhlas odvolá (třeba napíše do redakce že už ten blog dál nechce provozovat), je nutné aby jeho data již nikdo dál nezpracovával ani nijak jinak neobdělával a právě třeba to "right to be forgotten" řeší situaci kdy se chci domáhat toho, aby stopa po mě z internetu skutečně mohla zmizet.

Ano, Facebook a Google mohutně lobují za to aby se ta regulace rozvolnila, samozřejmě.

Ano, je to relativně kontroverzní úprava, ale je to  momentálně platný a evropsky prosazovaný a hlavně právně regulovaný trend. 8-)

30 Krutomýval Krutomýval | 27. září 2012 v 14:50

Ještě jsou z té regulace různé výjimky, jako třeba že nemusíš mít souhlas, když je potřeba ta data zpracovávat k naplnění obsahu smlouvy, nebo k ochraně vitálních zájmů, atd... ale ani jedno podle mě s životností blogu nesouvisí a nedá se to zde (tak aby to bylo zcela správně) použít.

31 Miloš Miloš | Web | 27. září 2012 v 15:27

[29]:[30]: Krutomývale, díky za vysvětlení, nejsem právník a nevyznám se v tom.

32 Krutomýval Krutomýval | 27. září 2012 v 15:35

Miloš: jasně, chápu, to víš, já zas někdy až moc rád vysvětluju, zřejmě deformace z povolání. Díky za ochotu přijímat nové informace, to je dnes vzácné. :-)

33 Neriah Neriah | Web | 28. září 2012 v 10:28

Vypadá to, že jsem jedna z mála, kdo se jako dítě k blogu a počítači vůbec nedostal, takže s tím si starosti dělat nemusím. :D Svůj první a stále aktivní blog jsem založila, když mi bylo sedmnáct a i když moje pravé jméno znají skoro všichni moji blogoví přátelé, na blogu k nalezení není. Bohužel hodně těch dětí na blogu uvádí celé své jméno, věk a občas jsem objevila i telefonní číslo... to je pak těžké a myslím, že pokud takový člověk žádá o zrušení blogu, mělo by se to nějak řešit.

34 Libor Libor | Web | 28. září 2012 v 18:47

Ono se jednoduše říká, že každý by měl zveřejňovat informace o sobě a o sobě blízkých s velkým uvážením, ale v době, kdy k internetu mají přístup i ti, kteří se sotva naučili psát, je to trochu zbytečné.
Prevence by mohla být ve výchově v rodinách, to těžko může něco suplovat.

35 m. m. | 28. září 2012 v 20:56

[33]: Kdyby jenom číslo, lidi tam kolikrát dávaj i svou vlastní adresu, nebo dokonce fotku baráku, kde bydlej. A ještě jsou schopní napsat na blog něco jako "máme hrozně mizernej alarm" a v dalším článku "jedeme na týden na dovolenou" :-D Ale tak co. Takovej idiot si o to říká.

36 Standa Standa | E-mail | Web | 1. října 2012 v 9:39

[26]: Díky za velmi zajímavý komentář. Zkusím to probrat s kolegou z našeho právního oddělení, jaký na to bude mít názor - kdyby z toho vylezlo něco zajímavého, možná by z toho mohl být nový článek na tento blog, v němž bychom zveřejnili naše stanovisko k této věci.

37 Alue Alue | E-mail | Web | 1. října 2012 v 11:11

Nejjednodušší je, staré hříchy smazat a jet dál se starým blogem... pak nejsou tyhle problémy :) ... ale možná bych taky věděla o jednom pomníčku... :D

38 Arvari Arvari | E-mail | Web | 1. října 2012 v 13:30

[33]: Já se k blogování dostala poprvý asi v patnácti, ale měla jsem blog na bloguje, takže po čtvrt roce neaktivity byl automaticky smázlej. :-D Svůj osobní blog mám asi od necelejch sedmnácti, a začátky by možná někdo moh hodnotit za 'hříchy minulosti', ale mně je to zcela upřímně jedno, zůstanou, kde jsou... :-D

39 Angi Angi | Web | 2. října 2012 v 16:54

[10]: taky jsem o tomhle uvažovala, bylo by to fajn tam třeba mít plus a mínus, jako to je na lupak.cz, jednoduché, ale hodilo by se to

40 Angi Angi | E-mail | Web | 2. října 2012 v 16:58

jinak co se článku týče... mé začátky blogování taky nebyly nejsvětlejší... můj první blog vsechnoith.blog.cz (ani nevim jestli ještě existuje) byl plný okopírovaných obrázků a textů odevšad, a ještě s mou přezdívkou Černá vlčice....no...co dodat.. ale nestydím se za cokoliv co jsem na onom a dalších blozík  zveřejnila.. stejně to bylo převážně o mé špatné minulosti, šikaně nebo o mých kresbách *shrug* jo ale ti co PíŠoU jAkO bLbCi a jejích blogíííseq a affíčci by se měli stydět víc... :/

41 johny(killer) johny(killer) | Web | 2. října 2012 v 18:07

Vždy ma prekvapí, keď zadám do Google obrázkov nejaký typ vozidla, čo o ňom píšem na stránkach (hoci len okrajovo, napr. v popise obrázku) a medzi fúrou obrázkov toho-ktorého typu vozidla objavím aj obrázok z môjho webu...
Teraz sa mi to stalo, keď som zadal do Googlu heslo "Ikarus 260.43" a našlo mi to nejaké Ikarusy z môjho blogu.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama