Zvýšení čtenosti blogu pro starší a pokročilé

18. července 2012 v 8:00 | Edith Holá |  Blogeři radí
Je tu další článek od jednoho blogera z vašich řad.

Svým příspěvkem do rubriky Blogeři radí tentokrát přispěla Edith Holá z blogu edithhola.blog.cz.



Každou chvíli někde čtu články od mladých blogerů, jak si zvýšit návštěvnost. Dokonce nedávno přetištěný text od Lúmenn na Srdci blogu. Je to ale článek z roku 2009. Jak máme zvyšovat návštěvnost my starší, když nemáme tolik přátel stále připojených na netu? Kteří si nedáváme videa o tom jak blogujeme na Youtube? Také nemáme rádi reklamy a nikdy na ně v komentáři neklikáme a nikdy je nikomu do komentáře nepíšeme. Zodpovědně píšeme komentáře delší a opravdu související s textem a autorem blogu.

Nám starším nejde o tisícovky čtenářů denně, ale určitě stovka čtenářů za den nás potěší. Ale i o ty se musí bloger postarat. Nejen kvalitou článků, fejetonů, úvah, kreseb na svém blogu.

Mně se osvědčilo několik postupů:

Nejdůležitější je samozřejmě čtení ostatních blogerů - zvláště oblíbených, ale i vyhledávat nové spřízněné. Komentovat jejich články a vyjadřovat se opravdu k tématu v článku.

Odpovídat na komentáře pod svým článkem.

Zapojovat se do různých projektů na Blog.cz, ať už oficiálních v AK a na Srdci blogu, ale také do projektů, které si sami blogeři utvoří (téma týdne a hodnocení nej článků, spisovatele.blog.cz, projekt kritika, pohádky pro kulíšky, společné čtení na blogu Gaia atd.)

Psát dobře a originálně na téma týdne.

Pokud se zadaří, tak se zúčastnit křtů a srazů. Sice tím končí anonymita, ale zase se z virtuálního přátelství stává něco víc.

Vytvářet projekty pro blogery podobné "krve" (literární, fotografické, receptové, ...)

Pokud mám co říci svým blogem (nebo některými rubrikami) i širšímu čtenářstvu, vytvořit si leták a dát ho do skupin, kurzů aj., kde se tematikou zabývají. Leták na můj blog najdete v menu.
Na blog pohádek pro kulíšky rozdávali letáky mí synkové i na hřištích a v čekárnách u dětských lékařů :-) Neuvěřitelně se tím bavili a seznámila jsem se tak se zajímavými lidmi.

Když si myslím, že můj článek je důležitý pro širší okruh lidí, dávat takový název, aby byl rychle dohledatelný na Googlu. Např. na můj článek o atopickém ekzému u synů mám dodnes reakce a lidé mi píší i e-mailem. Stejně tak na články o adopci, pěstounské péči a surogátním mateřství.

Na Facu si vytvořit na svou blogovou přezdívku profil a dát si do přátel všechny známé blogery. Tím se utváří zvláštní přátelství, kde je možné se podporovat v psaní, v různých projektech, držet si palce atd., dávat si like na aktuální články na blogu atd.

Psát tak, aby čtenáři byli rádi, že si to přečetli, a na váš blog se zase vraceli.

Doufám, že jsem na nic nezapomněla. Přeci jen už jsem starší:-)

Blogování je styl života, zabere mnoho času. Vaše Edith

Edith Holá, edithhola.blog.cz

--
Jak se vám článek blogerky líbil? Využijte prosím hvězdičkové hodnocení pod článkem pro vyjádření své spokojenosti. S články blogerů, kteří obdrží nejlepší hodnocení od nejvíce čtenářů, se zde budete moci v budoucnu setkávat pravidelně.
 

204 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Daysy Daysy | E-mail | Web | 18. července 2012 v 8:48

Většinou jsou všechny tyhle rady pěkným shrnutím, ale toho, co by každému rozumnému blogujícímu člověku mělo dojít.

2 Otavínka Otavínka | Web | 18. července 2012 v 9:00

Opravdu poučné, něco z Tvých rad určitě použiji, protože Edith věřím každé slovo a poctivě čtu její články, i když pravda, někdy ani nevím, jak co okomentovat. Už patřím mezi tu starší garnituru a lepší už to nebude, ale snaha je. :-)

3 Miloš Miloš | Web | 18. července 2012 v 9:08

Myslím, že velký rozdíl mezi mladými a staršími je v pohledu na anonymitu. Starší si ji chrání, já na facebooku nejsem a o mém blogu nevědí kolegové ani příbuzní. Už vidím manželku, jak by řekla: "To nemůžeš dělat něco užitečnějšího?"
Mladí (a ti nejmladší zvlášť) naopak se svým blogem obeznámí všechny spolužáky a jejich známé, na facebooku o něm vědí skupiny stovek "přátel" a návštěvnost je zaručena. O úrovni blogu to však nic nevypovídá.

4 Gabriel Dantes Decay Gabriel Dantes Decay | E-mail | Web | 18. července 2012 v 9:12

Snažím se psát dlouhý a srozumitelný komenty, ovšem někdy na dlouhej koment nemám naladu a pak jsem, bohužel, označen právě za toho spamera, což mi samozřejmě mrzí a štve..
Ovšem článek kvalitní jako vždy a pro začínajícího blogera maximálně poučný

5 Ivet Ivet | Web | 18. července 2012 v 9:29

[3]: SOUHLAS - Miloš napsal přesně to, co bych napsala i JÁ. Jako by četl mé myšlenky!-:)Díky Miloši!

6 konii konii | Web | 18. července 2012 v 9:38

Ja sa práveže radím vekom ku mladším blogerom...a reklamy v komentároch neznesiem,  neznesiem komentáre typu ,,pekné :)" a ani ich sama nepíšem, link na blog dávam len pár  ľudom ktorých poznám osobne... ^^ a nejde mi o neviem koľko čitateľov, ktorí aj tak len kliknú a zas zavrú okno s mojim blogom, ide mi o tých, čo sa aj vracajú.

7 Goldík Goldík | Web | 18. července 2012 v 10:00

Já patřím mezi ty mladý blogery, ale reklamy nesnáší, když nějakou vidim, tak hned mažu. Pokaždé se pokouším psát smysluplné komentáře, ale někdy se stane, že prostě nevím..

8 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 18. července 2012 v 10:55

Já sice na facebooku jsem, ale mimo ně je tam strašně málo mých vrstevníků. Můj manžel mi říká: Jména hloupých na všech sloupích. Navíc mi neustále nadává, že všude "lezu" a že jednou na to doplatím.
Snažím se psát komentáře trochu k věci, ale někdy při sebelepší vůli nejde napsat nic jiného než: pěkné, nádhera, apod. Pořád lepší, než nenapsat vůbec nic.

9 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 18. července 2012 v 11:20

[8]: Možno psáti i "Kilroy was here"

10 Taychi Taychi | Web | 18. července 2012 v 11:44

[3]: Já se třeba svým blogem netajím, ale neříkám to každému na potkání. Pak se akorát některých lidí, které nově poznám a kteří z nějakého důvodu vypadají na blogera, zeptám, jestli blog mají. Na fb mám 90% přátel z blogu a zbytek jsou rodinní příslušníci, kteří nejsou drbny a spolužáci, kteří jsou mi nějakým způsobem  prospěšní(domácí úkoly :D).

11 nel-ly nel-ly | Web | 18. července 2012 v 12:00

Asi znám i dost těch "mladších" (nějak jse pro mě složité si určit, kde se ta hranice dělí), kteří zas působí jako "starší" blogeři
spíš bych řekla, že je to o trochu normálního rozumu a logice... rady jsou hezké, ale přesně, jak říkal někdo nade mnou, většina z toho by došla i obyčejnému blogerovi

bohužel převládají ty špatné způsoby a to pak člověk musí pravidelně všechny blokovat, už z principu se na jejich blog nekoukne a tak těžko (protože se už bojí, na co narazí) pozná někoho nového, i když je tolik vážně zajímavých blogů
takže když hledám něco nového, jdu k osvědčeným a koukám mezi jejich oblíbené nebo ty, jejichž komentář k článku (kdekoliv) mi něco řekne o jejich názorech

12 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 18. července 2012 v 12:04

[9]: Děkuji za radu, možná to někdy použiju. :-)

13 Lady Rovena Lady Rovena | E-mail | Web | 18. července 2012 v 12:44

Tož rady jsou fajn, ale jak bylo řečeno přede mnou (několikrát), tak na to časem každý dojde :o)

Akorát jsem se při přečtení názvu článku a po zjištění kolik je paní blogerce let, opět setkala s tvrdou realitou ... marná sláva, už jsem stará čarodějnice :o) Pokročilá raději nebudu psát, protože to mám pak pocit, že bych mohla pokročit tak akorát do někam.

Každopádně i přesto, že si pamatuji kulaté autobusy s vlečkou, tak profil na FB mám a ze samé roztažnosti jsem na FB udělala i profil mému blogu...ať je sranda a ať jsou čtenáři informováni o tom co se na blogu děje i na KsichtKnize.

14 Maka Maka | Web | 18. července 2012 v 13:31

Některé rady jsou fajn...

15 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 18. července 2012 v 14:31

Ano, hlavně projekty přilákají hodně lidí. Já většinou ale skrze monstróznost či lenost ani jeden nedodělal. :D

16 Terýsek Terýsek | Web | 18. července 2012 v 14:42

Ač patřím mezi mladé blogery, způsoby, které zde navrhuješ se mi líbí mnohem více, než typy od mladších blogerů :-)

17 fotbalová holka fotbalová holka | Web | 18. července 2012 v 15:45

Zajímavý článek, určitě pár tipů vyzkouším na svém blogu, který určitě nepatří mezi nejnavštěvovanější. Takový ty rady o zvýšení návštěvnosti jako je například psaní reklam typu: Ahoj, pls , klikni na můj blog... mě odrazuje a takové kometáře ani nečtu a sama to taky nedělám.

18 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 18. července 2012 v 15:56

Podle mě jsou čtenost a návštěvnost dva odlišný pojmy. To, že mi přijde na blog stovka lidí ještě automaticky neznamená, že je ten blog doopravdy čtený :)

Každopádně některé z uvedených tipů můžou zdvihnout obojí ;)

19 Dubious cat Dubious cat | Web | 18. července 2012 v 16:12

[1]: ne každý bloger je homo sapiens sapiens :D:D

20 David David | Web | 18. července 2012 v 17:12

Tak za prvé článek o návštěvnosti tu už byl, takže to beru jako pěkné doplnění toho, co předtím nezaznělo.
Za druhé líp by to vypadalo, kdybys napsala "Moje zásady jsou:" a pak "1., 2.". Jde to poznat hlavně na konci, kdy napíšeš poslední zásadu a pak nečekaně pokračuješ stejný stylem závěrem.
Možná řeším blbosti, ale právě takových blbostí si všímám. A takové blbosti můžou ovlivnit celkové hlasování, pokud se i někteří jiní zachovají stejně jak já. Proto dávám 4*. ;-)

21 edithhola edithhola | E-mail | Web | 18. července 2012 v 18:23

[20]: I tak děkuji :-D

22 edithhola edithhola | E-mail | Web | 18. července 2012 v 18:32

[3]: No já nevím, Miloši, mám dvě děti a manžela. Hranice anonymity má každý - mladý, starý - asi jinak...

23 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 18. července 2012 v 18:41

[19]: Několik kocůrů potěšeně zamňoukalo.

24 Kerria Kerria | Web | 18. července 2012 v 19:17

Já mám ještě jeden trik: Občas něco poslat na nějaký profláknutý server (podobný jako krasna.cz). Já v počátcích sem-tam poslala něco na rodina.cz a to jste měli vidět jak počítadlo poposkočilo a za jediný den překonalo i celoměsíční návštěvnost. Bohužel "rodina" je dnes mnohem méně zajímavá než bývala, ale určitě je spousta jiných zajímavých serverů.

25 Switch Switch | Web | 18. července 2012 v 20:11

Zajímavý článek, díky. Některé rady jsou opravdu užitečné, některé již využívám. Také patřím mezi ty "starší" :-)

26 Old Boy Old Boy | E-mail | 18. července 2012 v 21:07

Uf! Jsem rád, že se ozval někdo z těch starších, které je v záplavě článků  těžké objevit nebo s nimi navázat kontakt. Plně souhlasím s Vašim článkem a rady jsou jistě užitečné.

27 Miloš Miloš | Web | 18. července 2012 v 21:10

[22]: To jsme na tom skoro stejně, jen já nemám manžela, ale manželku.  
Přečetl jsem si, jak jste k němu přišla, myslím, že by to mohlo vyjít v nějaké sbírce humoristických povídek.

28 m. m. | Web | 18. července 2012 v 21:53

Je to taková nenásilná opakovačka toho, co už zaznělo milionkrát. Ale ono to neuškodí občas zopáknout. Nicméně kdo ví, ten ví, kdo neví, stejně na to musí přijít časem sám.

29 Čerf Čerf | Web | 18. července 2012 v 22:30

Ano, jsou to všechno úplně logické body, ale neškodí si je pěkně pod sebe napsat, takové shrnutí je užitečné. Mimochodem nemyslím si, že je nějaký zásadní obecný generační rozdíl v pohledu na anonymitu, to je, řekl bych, ovlivněno více jinými vlastnostmi než věkem.

30 edithhola edithhola | E-mail | Web | 19. července 2012 v 8:16

[24]: Kerrio, to máš pravdu.

31 edithhola edithhola | E-mail | Web | 19. července 2012 v 8:17

[26]: Ano, ano, my starší a pokročilý :-) se fakt musíme hledat různými blogovými cestami.

32 František Malý František Malý | E-mail | Web | 19. července 2012 v 11:08

Důležité je podle mě mít hlavně dobré nápady a zaměřit se na nějaké téma.

33 Albert Ryba Albert Ryba | E-mail | Web | 19. července 2012 v 11:11

Tak tak, řada blogů je jen taková samomluva. Pokud chci, aby to někdo četl, musím mít zajímavou informaci, kterou ostatní ocení.

34 Matthias Matthias | E-mail | Web | 19. července 2012 v 11:20

[3]: To musí být ale opravdu vášnivý vztah plný porozumění, když by ti řekla takovou věc na tvé blogování.

35 agrrr agrrr | Web | 19. července 2012 v 11:40

Mě osobně by docela zajímalo, kde je hranice mezi staršími a mladšími blogery. Jasně určitě jde snadno rozeznat blog zralé 40leté dámy píšící o svých zkušenostech od blogísku 12leté slečny. Ale co třeba takový bloger, kterému je lehce přes dvacet? Že by střední bloger?

36 m. m. | Web | 19. července 2012 v 11:55

[35]: Rozhodně střední. Nechci o sobě ještě přemýšlet jako o starší generaci :D I když se z hlediska věku a zkušeností s blogem cítím na něco jako je "pokročilý" uživatel.

37 modish modish | Web | 19. července 2012 v 12:11

Pořád se snažím získat si čtenáře blogu, ale získám si je jen tak na den.. potom už mi tam moc nechodí.

38 Vilemína Vilemína | Web | 19. července 2012 v 12:35

Jsem dost pokročilá - se získáváním čtenářů mám podobné zkušenosti, chce to vytrvalost a pravidelnost, dávat o sobě vědět.
Ale na FB se nepověsím, i když jsem už z představ o anonymitě hodně slevila, zvlášť ve vlastním zájmu od Vánoc, kdy mi vyšla knížka (Cukr na nitku).
Do té doby jsem nechtěla uvádět ani jméno, proto jsem si taky teprve letos zřídila druhý blog na iDNESu, kde je to podmínkou. Musí se holt vážit, co e a není pro jednoho šikovnější.

39 Miloš Miloš | Web | 19. července 2012 v 12:55

[34]: Nedávno jsem byl na pohřbu a tam o nešťastném zesnulém (asi 80-letém muži) smuteční řečník uvedl překvapivé informace, že nebožtík ve vysokém věku propadl Googlu a na internetu pořád něco hledal (hlavně citáty) a dokonce si založil facebookovou stránku a měl neobyčejnou radost ze získání každého nového přítele.
Možná bych manželku nakonec také mohl seznámit se svým utajeným blogovým životem a kdyby na něj pak přišlo v tom smutečním projevu, bylo by to hezké završení životní dráhy.

40 Vendy Vendy | Web | 19. července 2012 v 13:46

[39]:Vida, i osmdesátníci mohou blogovat. Nebo Facebookovat.
Takže je to spíš problém ducha než věku.
K článku - možná Edit shrnula, co někteří z nás ví, ale je možné, že některé svými radami oslovila. Kdo se ještě nevyzná, určitě uvítá každou dobrou radu a tohle jsou rady velmi praktické.
Je to dobrý článek, pěkné shrnutí.

41 yuripovidky yuripovidky | Web | 19. července 2012 v 13:47

Já mám svůj spůsob a funguje nejlíp :)

42 yuripovidky yuripovidky | Web | 19. července 2012 v 13:51

* způsob, omyl

43 Kája Kája | Web | 19. července 2012 v 14:39

[42]: Jo, funguje nejlíp, ale jen na čísla toplistu. Opravdové návštěvníky nemáš.

44 helena helena | Web | 19. července 2012 v 15:43

Já jsem pořád ještě nováčkem,ale v každém případě musím říct,že blogování zabere spoustu času,Karel taky říká,co z toho máš?Ono tady ale nejde o to,co z toho máš,ale že člověk dělá něco,co ho baví.Ale musím přiznat,že chodím na jedny a ty samé blogy,i když někdy zkouším číst články na TT a pak některé komentuji.Blog mi prozatím vystačuje,možná se to časem změní.Nemám až tak hodně času,vždy mezi zákazníky. :-)

45 Lisi Lisi | Web | 19. července 2012 v 17:43

Rady v článku jsou dobře sepsané, komentáře se snažím psát vždy k článku.
Google mě celkem často najde, někdy se sama divím, na co všechno dá můj odkaz.

46 Krev a mlíko Krev a mlíko | Web | 19. července 2012 v 19:31

Moc pěkný článek. Není čtenář jako čtenář... Návštěvnost bez prokazatelné čtenosti může starší a pokročilé blogery téměř děsit :-D

47 Matthias Matthias | E-mail | Web | 19. července 2012 v 19:53

[39]: ano to bys měl.

Jako upřímně, neumím si představit, že bych měl vztah s někým, kdo by to, co dělám považoval za hlouposti, dětinské krávoviny, anebo neužitečnou ztrátu času.

48 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 19. července 2012 v 20:29

[47]: Je viděl, že jsi ještě mladý a nezkušený. Po dvaceti, třiceti letech manželství by si mluvil jinak. :-D

49 Iveta Iveta | Web | 19. července 2012 v 21:18

[47]: Též jako upřímně - Zřejmě to bude tím, že jsi mladý a nic podobného jsi dosud nezažil!-:)
Až budeš mít manželku 20 let nebo přítelkyni, která až ti bude 60 se ti bude smát, že plýtváš časem psaním Blogu - teprve pochopíš.
Ve vztahu nehraje psaní na Blog  důležitou roli - v tomhle musím bohužel s Milošem souhlasit. Znám to též dobře!-:)

50 Matthias Matthias | E-mail | Web | 19. července 2012 v 21:42

[49]: To se mýlíš, nemá to nic společného s tím, že jsem mladý. A vůbec, prosil bych o trochu důstojnější zpochybňování mých názorů, než napadání fyzického věku ;)

Já si prostě myslím, že mezi lidmi má fungovat něco jako úcta. Prostě že respektuješ názory a koníčky toho druhého.

Znám páry, kde jim to skvěle funguje. Samozřejmě, že se občas neshodnou, hádají se atp. Ale vesměs jsou sobě navzájem otevření, mají téměř stejné koníčky a koníčky, které stejné nemají prostě u toho druhého respektují. Nijak je neshazují. Jsou to většinou fajn lidi.

A potom znám páry, kde naopak úctu nevidím. Tuhle přítel jedné mé známé řekl "že si asi koupí xbox" a ona mu řekla "ty vole, seš děcko, abys hrál nějaký blbý hry?". Takže mu zakázala hry a co mu zakáže příště? Odlišný názor? Nebo to, co nosí za oblečení? Tohle jsou zase typické vidlácké čecháčkovské vztahy.

Co je a není plýtvání časem je na subjektivním posouzení každého člověka. Nevidím žádnou spojitost s tím, že jsem mladý, když považuji prostě úctu za důležitý prvek ve vztahu. A úcta znamená nezesměšňovat a nezlehčovat to, co považuje ten druhý za důležité/hodnotné.

51 Matthias Matthias | E-mail | Web | 19. července 2012 v 21:44

[48]: Máte prosím nějaký argument, než jen tuhle klišé bla bla větu?

Viz [50]:

52 Ziky Ziky | 19. července 2012 v 22:45

[51]: sou to srač... blbosti. Já si myslím, že s věkem to moc nesouvisí. Je to o pohledu na věc. Je fajn vidět jak ti "starší" nejsou shopni brát jiné druhy pohledů. Pak je člověku ještě tak nějak líp, žeano.. Zajímalo by mě, do čeho budou vyrůstat naše děti :-D

53 Jožka Jožka | 20. července 2012 v 7:37

[3]:Plně s Tebou souhlasím. Taky existuji bez FB.Dobrou náladu a hezký den! :-D

54 Ivet Ivet | Web | 20. července 2012 v 9:57

[50]: Matthiasi nedovolila bych si zpochybňovat tvé názory, jen jsem napsala názor svůj, jako to udělal komentář 39 a 48. Možná jsi si nevšiml našich smajlíků?
takže...,
držíme všechny palce, aby jsi svá slova, o úctě v dlouholetém manželství, nezesměšňování,respektu - mohl opět použít za nějakých 30let! :-D :-)

55 Matthias Matthias | E-mail | Web | 20. července 2012 v 10:08

[54]: Mně nevadí, když někdo bude zpochybňovat můj názor, když mi řekne, v čem se mýlím a proč se mýlím.

"Jsi ještě moc mladý" není argument, ale jen ohraná fráze.

56 Malkiel Malkiel | Web | 20. července 2012 v 11:26

[19]: Někteří jsou jen Homo erectus. :D

57 Malkiel Malkiel | Web | 20. července 2012 v 11:30

[47]: To je prakticky nemožné, protože muž a žena jsou dva rozdílné živočišné druhy, které jsou zkonstruované každý k jinému účelu a z toho vyplývá i jejich rozdílné myšlení. ;-)

58 Malkiel Malkiel | Web | 20. července 2012 v 11:33

[54]: To tam už možná jen bude respekt k zesnulému. :D

59 Matthias Matthias | E-mail | Web | 20. července 2012 v 11:34

[57]: A jak to prosím tě souvisí s tím, že budu respektovat koníček svého partnera, nebudu jen zesměšňovat, nebudu mu dávat najevo, že tráví čas neužitečnými kravinami atp.?

60 Malkiel Malkiel | Web | 20. července 2012 v 11:37

[35]: A co bych byl potom já, kdyby lehce přesdvacetiletý bloger měl být střední? To já už bych musel být bloger-pračlověk. :D

61 Malkiel Malkiel | Web | 20. července 2012 v 11:41

[59]: Ty to samozřejmě respektovat můžeš. Jde o to jestli to bude taky respektovat ten druhý. Téměř paušální pohled žen na koníčky mužů je asi takový, že to jsou blbosti a že tomu věnovaný čas a peníze by se daly určitě využít jinak. Věř zkušenému starému pazdrátovi. ;-)

62 Matthias Matthias | E-mail | Web | 20. července 2012 v 11:43

[61]: Ano, je důležité, aby se respektovali oba navzájem.

Ne každá žena je takto hloupá. Ne všude jsou stereotypy z čecháčkovských urbanovských vtipů.

63 Ivet Ivet | Web | 20. července 2012 v 11:51

[58]: :-) Nejde zřejmě pochopit to, co člověk ještě neprožil, což takhle, že bychom mu doporučili přečíst si knížku "Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše"?
Určitě ji Malkiel znáš a Matthias by možná pochopil co ho čeká? :-D
I když..., proč mu brát iluze? -:)

[60]: Copak ty, ale co by byli ti přes 70 let a není jich tu málo, kteří mají denní návštěvnost přes 100 lidí? :-D :-)

64 Ivet Ivet | Web | 20. července 2012 v 11:53

[61]: Znám to opačně! :-)
Téměř paušální pohled MUŽŮ na koníčky ŽEN je asi takový, že to jsou blbosti a že tomu věnovaný čas a peníze by se daly určitě využít jinak. Věř zkušené, ne ještě tak staré! :-D

65 Matthias Matthias | E-mail | Web | 20. července 2012 v 11:56

[63]: Tak potřetí.

Nikde nepíšu, že muž a žena jsou stejní. Nepopírám rozdílnost, pohledů a názorů u obou pohlaví.

Jen mi prostě připadá neuctivé říct partnerovy "tvůj koníček je dětinská sračka, radši dělej něco užitečného místo krávovin". Je to chování, které do vztahů nepatří.

A osobně znám spoustu párů, kde se k sobě takto lidi nechovají.

66 Matthias Matthias | E-mail | Web | 20. července 2012 v 11:58

[63]: Jinak kdybych nějaký koníček své partnerky opravdu považoval na hodně hloupý, pitomý a zbytečný, tak bych se potom hluboce zamyslel nad tím, proč s ní vlastně chodím a proč nechodím s někým, kdo mi jako člověk vyhovuje.

67 Malkiel Malkiel | Web | 20. července 2012 v 11:59

[64]: A ženy mají nějaké koníčky? :-D  :-D

68 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 20. července 2012 v 12:01

[65]: A znáš je ze zpovědnice nebo z lide.cz?:)

69 Matthias Matthias | E-mail | Web | 20. července 2012 v 12:02

[68]: ubohé

70 Ivet Ivet | Web | 20. července 2012 v 12:03

[65]: Úžasné, škoda, že ti není o 30 víc, to bychom se zde o tebe porvaly, tomu věř! :-)
Máš pravdu, že "úcta" by ve vztahu měla fungovat, jen se ti tu všichni snažíme říct, že po 20-30letech spolužití se už nějak...vytratila! O_O

71 Malkiel Malkiel | Web | 20. července 2012 v 12:04

[62]: Ten stereotyp vychází ze základního pravidla, že minimálně třetina každého národa má podprůměrnou inteligenci, třetina průměrnou a ten zbytek nadprůměrnou. To jsou prostě fakta.

72 Ivet Ivet | Web | 20. července 2012 v 12:06

[67]: Malkei ty přece ke mně na blog občas příjdeš, proč se tak divíš? :-)
Jo a jak to vidíš s těmi Blogovými starci nejen na chmelu? :-D Nemyslím tím tebe, aby jsi se neurazil, ale vůbec ty nad 25let? :-D

73 Matthias Matthias | E-mail | Web | 20. července 2012 v 12:09

[70]: Úcta se přece nevytratí.

Věřím, že láska už není tolik intenzivní, už ti lidi sebou nejsou natolik okouzlení, věřím, že vztah zevšední, přidají se povinností, děcka možná, sem tam hádky...

Ale furt se ti lidi k sobě přece chovají normálně - záměrně nepíšu "hezky" - ale normálně. To znamená, že si nenadávají, nezesměšňují, neshazují, nezlehčují to, co ten druhý považuje za důležité.

Anebo se ti zdá, že ve třiceti řekne manžel ženě "Ty p*čo, udělej nádobí." a on "Udělej si to sama, kur*o. Kdybys radši zvedla prdel, místo toho čumění na stupídní novu!"

wtf.

74 Matthias Matthias | E-mail | Web | 20. července 2012 v 12:09

[71]: Aha, v tom případě nemám asi co namítat, lidé jsou asi zkrátka moc hloupí na úctu či respekt nebo něco :)

75 Malkiel Malkiel | Web | 20. července 2012 v 12:19

[73]: Ono se v životě vytratí ledacos, nejen úcta. Někdy se dokonce vytratí i ten druhej. ;-)  :D

76 Matthias Matthias | E-mail | Web | 20. července 2012 v 12:20

[75]: No samozřejmě - když se vytratí úcta, obvykle to vede k rozvodu.

To je vlastně má pointa od začátku ;)

77 Malkiel Malkiel | Web | 20. července 2012 v 12:20

[74]: Asi tak nějak. ;-)

78 Malkiel Malkiel | Web | 20. července 2012 v 12:22

[76]: Taky proto je tolik rozvedených. Protože lidé nemají úctu a mnohdy ani charakter. ;-)

79 Miloš Miloš | Web | 20. července 2012 v 12:34

Vidím, že můj komentář [3]: vyvolal mezigenerační debatu s Matthiasem. Tento komentář a také [39]: jsem mínil s lehkou ironií, nechce se mně strkat do každé věty smajlíky.
O nic hrozného nejde, myslím, že nikdo nemá příliš rád, když mu partner čte přes rameno, co píše v mailu nebo v diskusi. Ženy třeba nechápou muže, kteří celý den sedí na břehu a hledí na splávek, chodí na fotbal apod., muži zase neprožívají přesazování kytiček, rádi se vyhnou pletí na zahradě, vysávání koberců (důvod: hluk vysavače jim nedělá dobře), ...
Vůbec tedy nejde o neurovnané vztahy či nedostatek respektu k zájmům druhého, u lidí se seriózním povoláním, racionálně uvažujících, pak samozřejmě blogování (zvláště v prostředí, kde odhadem 90% účastníků jsou pubertální dívky) bude na dost nízké příčce (třeba jako sledování seriálů), a proto si myslím není třeba se tím příliš chlubit.

80 Matthias Matthias | E-mail | Web | 20. července 2012 v 12:38

[79]: To samozřejmě chápu, že to bylo myšleno s trochou nadsázky a rozhodně to neber tak, že tu pitváme tvůj vztah. Já to myslel obecně a prostě se tu rozjela menší debata ;)

Já totiž bohužel znám případy, kdy to nadsázka a ironie není - ale skutečně jeden partner klidně řekne druhému, že jeho koníček je hovadina.
A to prostě není chování na úrovni ;)
To jediné jsem chtěl říct 8-)

81 Lennroe Lennroe | Web | 20. července 2012 v 13:02

[57]: Tak já tedy asi nejsem žena. No fakt, vždyť je to skvělý, když ten kluk nebo chlap něco dělá a něco ho baví ať třeba hraje na kompu, kreslí komixy, sbírá vibrátory, to je jedno, hlavní je, že něco dělá, to samý u holky.
Není nic horšího, než když se jeden provinile plíží z baráku zahrát si ping pong protože ten druhej žádnej koníček nemá a jediný co ho baví je viset svému partnerovi na krku a kritizovat jeho záliby ze kterých se nedají vytřískat žádné prachy.
[63]: Ano kvůli takovým knížkám spousta ženských s nikým nechodí. To je dobré tak k předčítání na mejdanu.
[67]: Ano vaření, praní pánských ponožek, masírování partnerových zad, poslouchání partnerova stěžování a tak. Víš my ženy jsme hrozně nenáročná stvoření :D

Akorát chudák edith, k jejímu článku se tu skoro nikdo nevyjádřil :D

82 Matthias Matthias | E-mail | Web | 20. července 2012 v 14:06
83 Chodiaca kreativita Chodiaca kreativita | Web | 20. července 2012 v 17:57

Myslím, že plnenie týchto "rád" by malo byť jednou z prioritných podstát blogovania :-)

84 edithhola edithhola | E-mail | Web | 20. července 2012 v 20:18

[81]: Lennroe, Tvá odpověď na 57. je výborná. Není nic hodšího než viset partnerovi na krku a být bez "koníčku".

Na druhou stranu musím sama za sebe říci, že bych rozhdoně nežila s človekem, který čumí na fotbal. Zkoušela jsem to, ale takový vztah byl úplně mimo mísu.

Pak ještě k celé této diskusi musím dodat, že člověk si sice vybere většinou toho, s nímž chce žít. Ale s partnerstvím tak moc zamávají děti a změní oba, že to vůbec dopředu nevíme, jak nás i toho druhého to změní. Někdo ztratí právě tu úctu k druhému, druhý zase ztratí energii a hraje na pc jen a jen hry do zblbnutí. To také moc na zvýšení úcty a respektu nepřidá:-)
Celá tato diskuse je na samostatné články. Je neuvěřitelné, kam se to posunulo. Děkuji za inspirace...
Mám doje, že človek musí ze sebe vymazat všechny iluze a sny o manželství, aby dokázal manželství ustát až do smrti:-) a stále znovu se pokoušel(li) navracet k úctě...

85 Bonitka ◡‿◡✿ Bonitka ◡‿◡✿ | E-mail | Web | 20. července 2012 v 20:31

Tak tento článok sa mi zvlášte páči ! :) Je fakt pravdivý a rozmýšľam,žeby som do tejto rubriky mohla niekedy taktiež niečo pridať ! :3

86 VendyW VendyW | Web | 20. července 2012 v 21:54

Add.Komentář k Editiným radám.
Myslím že každý bloger je za komenty rád, protože vidí zpětnou vazbu, ví že to nepíše do prázdna, že tam někde jsou lidé kteří jeho psaní zachytí, okomentují, pochválí a že to tedy má nějaký smysl a nedělá to naplano. Druhý aspekt je ten, že mu něco pochválí, recept, fotky, povídku....protože doma mu to nikdy nikdo nepochválí. A teď se dostávám k té další debatě. Jsou samozřejmě partneři kteří koníčky svých protějšků berou jako blbosti kterými se jen zbytečně maří čas. A někdy to nejsou jen partneři ale i dospělé děti, které s despektem hledí na matinku sedící u kompu a píšící nějaké pochybné věty na blog....osobně musím říct, že z jedné strany je mi líto že rodina na mne takto hledí, dokonce ani neprojeví zájem se podívat, přečíst si. Takže se ani nesnažím je nějak přemlouvat. Já s mužem máme každý natolik odlišné koníčky ale stejně se vždy dohodnem.Když chce on sjíždět republiku na motorce, ať si jezdí ale mě k tomu nepřemlouvá. Když já si vyrážím se psy a foťákem tak vím že on by trpěl a taky ho nepřemlouvám.A ze stejného důvodu ani nelpím na společných dovolených....jsme spolu bez dvou let třicet a dvanáct hodin denně, takže jsme každý rád za svou samotu. Tudíž když přijde s tím, že pojede na týden na chatu nebráním mu, stejně tak jako nechci aby on bránil mě....je to jen a jen na dohodě, vzájemné důvěře,toleranci a úctě.

87 Miloš Miloš | Web | 21. července 2012 v 1:13

[86]: Moc pěkně vyjádřeno, právě tomu útrpnému soucitu "tatínek si hraje" předcházím tím, že se s blogem vůbec nechlubím. Maželka má zase své koníčky a aktivity, do kterých se nepletu. Ale na dovolené jezdíme (stále ještě) spolu. ;-)

88 Krev a mlíko Krev a mlíko | Web | 21. července 2012 v 1:42

[84]: Neuskutečníme první výměnu manželů? Myslím, že po týdnu bys toho svého chtěla hodně rychle vrátit zpátky :D

89 VendyW VendyW | Web | 21. července 2012 v 8:05

[87]: Na společných dovolených jsem netrvala nikdy, ale jezdili jsme. To bylo v době kdy jsme ještě měli loď a brázdili Labe a Vltavu....na chalupu jsme také jezdili, ale když jsme se odstěhovali z Prahy na ves, manžel se hrozně změnil a stal se z něj pecivál. Komentoval to tím, že se během týdne najezdí až dost a tak chce mít klid. Jo, mrzelo mne to, ale překousla jsem a prostě si našla svou linku a věnovala se tomu svému. Teď když už jsou děti dospělé je to jedno a nebudu někoho násilím strkat do něčeho co mu není příjemné a pak se týden dívat na kyselý a naštvaný obličej. A už vůbec když někdy vázne natolik komunikace, že už jsme spíš víc vedle sebe než spolu. Ale tak to chodí a některé vztahy se k tomu po tolika letech prostě přiblíží....

90 edithhola edithhola | E-mail | Web | 21. července 2012 v 12:43

[88]: Já už bych nikdy jiného nechtěla:-) Chachacha. Pokud mě opustí tak ani pak se moje stanovisko nezmění.

91 edithhola edithhola | E-mail | Web | 21. července 2012 v 12:45

[89]: VendyW, někdy zajdu na kus řeči. Manžel dovolené nesnáší, ale já zase mám v sobě ideál, že rodina jezdí spolu. Víceméně kompromis nejde a dohody moc nefungují, neb když něco nesnášíš, stejně to nezvládneš.

92 Janinka Janinka | Web | 21. července 2012 v 12:59

Asi budu vystupovat z davu, ale musím se zastat Matthiase. Netuším, kolik je mu let, ale soudě podle ostatních komentářů, je podstatně mladší než já. Což nic nemění na tom, že jeho názory jsou úžasné a hned tak se nevidí. Já sama jedu tzv. "čtvrtý gumy", s manželem to táhneme patnáctý rok a myslím, že úspěšně hlavně proto, že k sobě máme úctu a ohromnou dávku tolerance. A zaplať Pán Bůh, jsme oba hračičkové, já ráda bloguju, patlám a tvořím, on zase sbírá ty svoje herní figurky a deskovky, spolu pak oba paříme na Playstationu :-D. Naše koníčky jsou velmi odlišné, ale pokud má člověk všech pět pohromadě a toho druhého si opravdu váží, pak je vše v pohodě. K tomu vychováváme dvě děti, které, jak psala Edith, dokáží vztah pořádně změnit, nicméně se je snažíme lehce popostrkovat směrem úcta-tolerance.

93 Janinka Janinka | Web | 21. července 2012 v 13:10

Ale aby to tu nebyla jen manželská poradna :-D - myslím, že Edith to sepsala dobře, začátečníkům tohle určitě pomůže.

94 Matthias Matthias | E-mail | Web | 21. července 2012 v 13:43

[92]: ;-)

(jinak je mi 22 let)

95 Kvík Kvík | Web | 21. července 2012 v 15:05

Sice nevím, jak se tu z toho stala partnerská poradna, ale...
Článek se mi líbil, a to přestože si myslím, že větší část rad nevyužije majitel blogu striktně o jedné věci, jako je například ten můj. Psát Téma Týdne zcela odpadá, a kdybych měla články nadepisovat podle toho, o čem jsou, tak mám pořád ty samé nadpisy dokola.
Druhá věc je, že třeba Facebook jsem nikdy neměla a ani mít nehodlám, ale to je čistě moje osobní volba.

Ale i tak, super článek, pro začátečníky určitě kvalitní zdroj nápadů a rad... ti opravdu "pokročilejší" už asi většinu věcí vymysleli sami.

96 Thalia Contostavlos Thalia Contostavlos | Web | 22. července 2012 v 10:19

Já tedy patřím k mladší generaci blogerů, ale v anonymitě zůstávám a blogem se nikomu známému příliš nechlubím. Je to spíše taková krabice na moje povídky a názory. Jsem zamozřejmě ráda, když někdo příjde, ale není to to nejdůležitější. Mnohem víc potěší kvalitní komentář s postřehy a názory než vysoká návštěvnost. Mým cílem je vést blog slušně a reprezentovat se tak, jaká jsem.

97 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 22. července 2012 v 11:09

[96]: Ano, cílem blogera by především mělo být, aby čtenář jeho článek "vždy" dočetl a vrátil se na jeho blog.

98 Pavla Pavla | Web | 22. července 2012 v 17:50

Díky za rady :-)

99 Rejpal Rejpal | 23. července 2012 v 9:47

[94]: Dotaz na Matthiase: věk už jsi zde prozradil, ještě by mě zajímala druhá věc - ty teď s někým chodíš? Nebo své představy o vztahu a všechny ty řeči o úctě mezi partnery zatím realizuješ jen v duchu nanečisto, než se najde nějaká partnerka?

100 Matthias Matthias | E-mail | Web | 23. července 2012 v 17:59

[99]: To je má osobní věc.

101 Schmetti Schmetti | Web | 24. července 2012 v 9:06

"Ty p*čo, udělej
nádobí." a on "Udělej si to sama,
kur*o...

Matthe, ty to vždycky rozsekneš :D Ale souhlasím s tebou. Znám manželský pár, který je spolu přes 40 let. Babka kouká na seriály, děda luští křížovky a i když se kvůli tomu občas štěknou, ona mu ty křížovky ráda koupí a on jí připomíná, kdy má oblíbený seriál.
Není to o věku, ale o lidech :)

Jinak nevím, jsem střední skupina asi, ale stará fakt ne :D A přitom tyhle rady používám sama už dlouho :) Jinak pro ostatní je to jistě dobrá rada.

102 Rejpal Rejpal | 24. července 2012 v 9:46

[100]: Zcela odpověď v duchu, jaký jsem čekal. Víc vědět nepotřebuji, klaním se.

103 Matthias Matthias | E-mail | Web | 24. července 2012 v 13:10

[102]: relevance ad hominem - argumentační klam

víc vědět nepotřebuji.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama