Pátrání po sponzorech

4. července 2012 v 8:00 | Sticky Bubblegum |  Blogeři radí
Je tu další článek od jednoho blogera z vašich řad.

Svým příspěvkem do rubrik Blogeři radí tentokrát přispěla Sticky Bubblegum z blogu x-bubblegum-x.blog.cz.



Nesetkávám se s tím tak často, ale i přesto občas narazím na blog, který se pyšní nápisem "Sponzor" popřípadě "Spolupracuju s…" a pod tím jeden, nebo více bannerů, odkazující na příslušnou firmu, nakladatelství či osobu. Jsou také blogy, kde zmínku o spolupráci nenajdeme, ale dle článků můžeme usoudit, že bloger/blogerka za napsání recenzí nějaký produkt má, jelikož se ty vychvalující texty, nebo soutěže, na blogu objevují poněkud často. Ptáš se, jak se k něčemu takovému dostat?

Možností je hned několik, avšak tím nejlogičtějším způsobem je mít dobrý blog. I když, mít dobrý blog asi nestačí, protože takových blogů znám spoustu… Blog musí být úžasný, perfektní, nebo minimálně skvělý. Pak stačí, aby existenci vašeho blogu firma zaregistrovala. Jasně, firmu vyrábějící vzducholodě pravděpodobně nezaujme váš blog, na kterém píšete recenze na kosmetiku, i kdyby byly sebelepší. Pokud však na váš blog narazí nová kosmetická firma, a máte-li na blogu nějaký kontakt, pravděpodobně se vám ozve s nabídkou "naše produkty za vaše recenze".

Většinou to takhle jednoduché nebývá, protože chce-li daná osoba na vašem blogu reklamu na své produkty, asi ji váš blog nezaujme, pokud nebude mít alespoň nějaké stálé návštěvníky, nebo lákavá čísla na měřítku návštěvnosti. Ano, to platí, i pokud je váš blog totálně boží. Na druhou stranu vás může potěšit, že sahá-li měřítko návštěvnosti k nebesům, může se vám někdo ozvat i v případě, že váš blog stojí za prd.

Pokud máte jak dobrou návštěvnost, tak skvělé články, a pořád se vám neráčil nikdo ozvat, zkuste mou taktiku - vecpat se všude. Nemůžete do konce života čekat, že se o vás dozví, proto jim musíte trochu pomoct. Najděte si pár "vyvolených" a pamatujte, že produkty, které chcete, musí souviset s obsahem vašeho blogu. Píšu-li recenze na knihy, obtěžuji nakladatelství, tvořím-li blog o všech parfémech na světě, ozvu se firmám prodávajícím voňavky. Dobré je ozvat se firmám, které se takovéto spolupráci s blogery nebrání a vy to o nich víte, protože jste například na nějakém blogu četli, že jej sponzorují. V e-mailu se vždy nejprve představte (a představte i svůj blog), zmiňte, co můžete nabídnout a proč máte zájem o spolupráci právě s onou společností.

Také je tu ještě další možnost. Nechce se vám psát do nebe vychvalující recenze na daný produkt, ale chcete svůj blog oživit nějakou soutěží, jenže ceny se vám nechtějí sponzorovat z vlastní kapsy. Jsou firmy, které vám rády věnují produkt do soutěže, když budou mít jistotu, že soutěžní otázka bude muset lidi přivést na jejich web, nebo když jim slíbíte jinou, pro ně výhodnou reklamu. Tohle se však také bez psaní spousty e-mailů neobejde.

Sticky Bubblegum, x-bubblegum-x.blog.cz

--

Jak se vám článek od Sticky Bubblegum líbil? Využijte prosím hvězdičkové hodnocení pod článkem pro vyjádření své spokojenosti. S články blogerů, kteří obdrží nejlepší hodnocení od nejvíce čtenářů, se zde budete moci v budoucnu setkávat pravidelně.
 

126 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Atze Atze | Web | 4. července 2012 v 8:09

Podle mě naprosto zbytečný článek ..

2 miroslavka.z miroslavka.z | Web | 4. července 2012 v 8:43

Ani tady mezi blogy (což chápu jako prostor pro vyjádření sebe sama široké veřejnosti) se - jak je vidno - nevyhneme komerci. Peníze, prodej, reklama, to je to, co dnes hýbe světem. Bohužel.

3 Puff Puff | Web | 4. července 2012 v 9:26

Článek mi absolutně nic nedal...

4 Daysy Daysy | E-mail | Web | 4. července 2012 v 10:16

Může to být fajn, ale asi bych blgo za nějaké dary nedělala. Už by to přestala být zábava.

5 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 4. července 2012 v 10:19

Já raději sháním mecenáše...

6 Terka Terka | E-mail | Web | 4. července 2012 v 10:27

Nesouhlasím s tím, že je tohle článek za půl hvězdičky. Autorka si s tím třeba dala nějakou práci, jen si asi zvolila momentálně dost nešťastné téma. Pokročilým blogerům to totiž nic nového nepřineslo. Pro ty začínající to ale může být spása, jak třeba vysvětlit rodičům, že to sezení nad blogem má nějaký smysl. Takhle to vidím já.

7 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 4. července 2012 v 11:22

Aneb proč to dělat jednoduše, když to jde dělat težce, že? :)

8 Arvari Arvari | E-mail | Web | 4. července 2012 v 11:31

Neříkám, že je ten článek nějak výrazně špatnej. Ne, to fakt ne, ale většině lidí prostě nemá šanci něco dát. Tohle se hodí pro úzce zaměřený blogy, ty knižní, nebo třeba ty dívčí, pokud jde o kosmetiku, ale jinak drtivá většina blogerů bude 'hodícího se' sponzora hledat jen těžko, nehledě na návštěvnost a čtenost...

9 Terýsek Terýsek | Web | 4. července 2012 v 12:06

Článek je pěkný. Sponzoring určitě má své výhody, koneckonců můžete vyzkoušet třeba zajímavé produkty, po kterých byste normálně nedáhli. U nakladatelství by se mi to asi moc nezamlouvalo. Nemám ráda, když mi někdo knihu vybere a musím ji přečíst i když se mi třeba nelíbí.

10 Bonitka ◡‿◡✿ Bonitka ◡‿◡✿ | E-mail | Web | 4. července 2012 v 12:52

Dobrý článok :) S niečím súhlasím :) A taktiež to pozorujem na niektorých blogoch ^^~

11 David David | Web | 4. července 2012 v 15:11

Ale zas tak špatné to nebylo. Aspoň jsem se dozvěděl, jak to chodí u takových blogů nebo jak se můžu takovým blogem stát...
Ještě mohlo být zminěno, že někteří blogeři používají "Podpořte blog" (samozřejmě penězi). :-D
Dávám 4*.

12 Čerf Čerf | Web | 4. července 2012 v 15:34

Vážím si jako velkého daru možnosti svobodně pochválit to, co považuji za chvályhodné, případně natřít to, co si podle mne natření zaslouží. Obávám se ale, že takový přístup neposkytuje potenciálním sponzorům ty správné záruky, takže o můj blog asi z jejich strany žádná rvačka nebude :-).

13 Myzt Myzt | E-mail | Web | 4. července 2012 v 15:47

Zbytečný článek to není. Snad poprvé jsem si tady přečetl nějakou "radu". Je to pravdivý, já sám to takhle mám :D

14 Eloush Prdloush I. Eloush Prdloush I. | E-mail | Web | 4. července 2012 v 16:00

Můj blog je pro mě koníček. Není to "práce", za kterou bych chtěla dostávat něco hodnotného. Stačí mi spokojení návštěvníci :) (zní to jako klišé, co?). Mně tedy osobně článek nic nedal.
Ale stejně mám pocit, že i kdybych chtěla za své blogování něco dostat, tohle by mě napadlo samo od sebe.

15 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 4. července 2012 v 17:07

Rubriku blogeři radí mám nejraději. Opět nezklamala :)

16 Kimberly B. Kimberly B. | E-mail | Web | 4. července 2012 v 18:31

Méně zbytečný, než spousta z této rubriky. Mě třeba možnost sponzoringu nenapadla (asi je to tím, že z blogu neplánuji vydělávat, ale přeci...).

17 Houp Houp | Web | 4. července 2012 v 20:38

[6]: Souhlasím s Terkou, hezky to vyjádřila. Ale teda jako vyjádření "fakt boží blog" mi trošku přišlo, že to píše malá uječená holčička. Trošku to kazilo dojem v pokusu o seriózní článek.

Jinak já sama... myslím, že bez sponzora se též obejdu a myslím, že by mě ani žádný sponzor nechtěl. Jsem takový pro sponzory nevýhodný blog :) Ale myslím, že někdo toho může využít.

18 Cervenej_cudlik Cervenej_cudlik | E-mail | Web | 4. července 2012 v 20:52

[2]: Smutná pravda.

19 Miloš Miloš | Web | 4. července 2012 v 22:36

Z hlediska informací je článek zajímavý, do této chvíle jsem netušil, co bloger chce říci sdělením "Spolupracuju s…"

20 An An | Web | 4. července 2012 v 22:59

Tak budu asi jediná kdo tady chudáka blogerku nezkritizuje,ale pochválí jí, páč přesně na takovýhle typ článku už dlouho čekám :D

21 DG DG | 5. července 2012 v 10:46

Články na blozích, které byly napsány za účelem komerce už z principu nečtu. Využívat se nenechám.
Článku chybí nějaký závěr, jinak dobrý.

22 Mischellee Mischellee | Web | 5. července 2012 v 17:35

Mně se článek líbil :-) Ale rady nevyužiji, návštěvnost velkou nemám a blog  nemám o kosmetice atd., takže by to žádnou firmu samo neoslovilo a vnucovat se jim - tak na to bych neměla žaludek. A už vůbec by se mi nelíbilo něco chválit, i když by ten produkt stál za prd. Pochybuju, že by ta firma, co dá něco zadarmo stála o objektivní recenzi, kde bych ten produkt třeba zkritizovala :-D Ale pro blogy o módě a kosmetice je to určitě výhodné, tam věřím, že se občas nějaká firma ozve a aspoň blogerka může ozkoušet něco, na co by třeba neměla peníze...

23 Krejdom Krejdom | Web | 5. července 2012 v 18:36

Komerci bych na blog netahala, myslím, že by to tu mělo být spíš o svobodném vyjádření názorů než podstrkování zaobalených reklam.

24 Abyss Abyss | Web | 5. července 2012 v 19:51

[9]: Takovým myšlenkám bych se vyhla, ještě nikdy jsem se nesetkala s tím, že by mi nějaké nakladatelství poslalo knihu "Tohle přečti a zrecenzuju!", co si vyberu je jen na mě a především na dohodě s nakladatelstvím ;)

Jinak tenhle článek není špatný, asi se najde dost lidí, kterým něco dá, hlavně když taková spolupráce i pomáhá rozvíjet blog.
Přesto přijde mi docela drsný :D Hlavně s tím obtěžováním, vecpáním se všude - to mě docela dostano :D Šla bych asi spíš komornější cestou :D
Ale je pravda, že jsem sama ráda, když mi někdo nabídne knihy do soutěže, třeba jako v červnu knihcentrum a především mě těší, když mi pak výherci napíší, že jim knihy dorazily a že z nich mají radost :))

25 Kosma Kosma | Web | 6. července 2012 v 1:00

[1]: Bohužel musím souhlasit.

26 Chodiaca kreativita Chodiaca kreativita | Web | 6. července 2012 v 12:26

Povedala by som, že pre drtivú väčšinu blogerov je tento článok absolútne neprínosný. Ja som sa ešte nikdy nestretla s tým, aby nejaký bloger podporoval komernné výrobky. Teraz nemyslím štýlom "kúpil/a som si toto a pomohlo mi to" v denníkovej forme, ale v úplne komernčnej.

Myslím si, že takýto článok medzi blogermi, ktorí berú blogovanie ako odreagujúcu sa činnosť(to sme, hádam, všetci, nie? :)) je neprínosný, až nevhodný. Čítala som iba zopár prvých riadkov, pretože ma jeho ´dalšie čítanie demotivovalo - ale prišlo mi to ako návod. To akože malé deti majú začať s propagáciou?

Sú to absolútne iné vody, ktroých prítomnosť nieje najvhodnejšia. No, ale asi autorka sa v nich pohybuje, nuž tak čo už...

27 Chodiaca kreativita Chodiaca kreativita | Web | 6. července 2012 v 12:29

A ešte čosi - nikomu sa nepáčia reklamy v televízií, na internete - napríklad nie naše blogové, ozvučnené(zvykla som si :D). Keď sa napríklad mne nepáčia, ak prečo ich budem pchať pod nos druhým?

A ešte ďalšia vec - VÁŽNE dobrý výrobok nutenú reklamu nepotrebuje, či áno? Platiť za klamstvo... Mmm...

28 Sticky B. Sticky B. | Web | 6. července 2012 v 15:11

Asi jsem to všechno dost špatně vysvětlila, nebo to nebylo pochopeno, jinak nevím. Co je komerčního na spolupráci s nakladatelstvím, kdy si sami řeknete o knihu, například o Harryho Pottera a poté na knihu napíšete svou recenzi. Nikdo vás nenutí psát, že kniha byla nejlepší či 10x napsat, že tuto knihu vydalo to a to nakladatelství. To tedy vůbec. To samé platí i o kosmetice. Domluvíte se na spolupráci, pošlou vám oční stíny, vy je vyzkoušíte a napíšete o nich. Nikdy jsem se nesetkala s tím, že by mi vyloženě někdo nutil psát vychvalovací recenzi, nebo že by mi napsal "Tenhle článek smaž! Napsala jsi, že stíny mají špatnou konzistenci." Nekritizujte to tak vášnivě, když o tom máte tak zkreslené informace. Já bych nikdy takové články nepsala, kdybych nebyla přesvědčena o tom, co v tom článku píšu - proč bych doporučovala něco, co bylo hrozné?

29 M* M* | Web | 7. července 2012 v 13:22

Sponzoři a spolupráce s firmami všeho druhu může pomoci prorazit těm, kteří nechtějí skončit u blogu, ale později se zabývat i novinařinou... Ale pro většinu blogerů je tento článek nepřínosný...

30 Kamishiro Kamishiro | E-mail | Web | 7. července 2012 v 15:17

už som nad tým uvažovala, ale chcem blog najprv poriadne doladiť než začnem niekoho zháňať :D

31 m. m. | Web | 7. července 2012 v 16:52

Chtělo by to trochu rozepsat, co se myslí tím sponzorováním a spolupracováním. Zrovna v nedávné době tu bylo pár blogerů, co si tímhle způsobem chtěli přivydělat a pohořeli. V tom článku mi chybí osobní zkušenost, kterou by k tomu mohli právě oni dodat.

32 Sova z papíru Sova z papíru | Web | 8. července 2012 v 13:04

Blogerka si s tím dala určitě práci a už jen to se cení. Nejsem si jistá, zda si z toho článku někdo něco odnese. Myslím si však, že spoustě blogerů a blogerek, kteří mají zájem o sponzory (pořád nechápu, k čemu ti sponzoři jsou, když je blog.cz vlastně zdarma... snad jen, že si sami nemusí tu kosmetiku nebo knihy a další věci kupovat) to aspoň trochu přiblížilo způsob, jakým se k tomu dostat. Je však pravda, že ta vlastní zkušenost kohokoliv tu chybí.
Ale slohově je článek napsán docela dobře :)

33 Annie Annie | Web | 8. července 2012 v 21:54

Článek sám o sobě nebyl špatný - vlastně se mi docela líbil, ale chybělo mi rozepsání, jak si o to napsat - na příkladu, který jsi vážně někam poslala. To, že pozdravím, napíšu pár řádek o sobě a o tom, proč chci spolupracovat a poděkuju za čas/za odpověď/za vyřízení, to se učí už na základce ve slohu. Žádosti, formální dopisy... a myslím, že to napadne každého...
Chtělo by to ne tak obecně, ale proložit příklady, víc vysvětlit tu spolupráci, protože to pár lidí nepochopilo, klidně i uvést příklady firem, co jsou ochotné spolupracovat (třeba i s kontakty a zkušenostmi). To by mělo větší význam pro ty, co zoufale shání informace a je jim blbý se ptát, co kdo kam psal. :-)

A taky je cílová skupina knižních a módních blogerů méně početná, takže spoustě lidí tenhle článek nedal prakticky nic, ale za to už nemůžeš...

34 Barbora Hrdinová Barbora Hrdinová | Web | 12. července 2012 v 10:21

měla jsem nabídky na reklamní sdělení, ale  chtěli si články psát sami..a navíc, kolik stojí oči Vašich oblíbených čtenářů? :-D

35 MAKY.OREL MAKY.OREL | E-mail | Web | 21. července 2012 v 16:53

Upřímně - tento článek vysvětluje, že existuje možnost mít výhody z toho, že děláte něco, co vás baví a děláte to dobře. Může mi někdo říct, co je na tom špatného?

Nikoho tu nikdo nenutí, aby se stal bláznem, co o každé nové řasence značky "JSEMděsněsexy" napíše, že nic lepšího nikdy v ruce nedržel. To je naivní představa toho, jak fungují blogy, které podporuje nějaká firma.
Tak samosebou v televizi vám řeknou, že jogobella má tolik kousků ovoce, že byste z jednoho kelímku extrahovali litr kompotu, ale pokud říkáte nějaké firmě: "Heleďte, já budu psát upřímný recenze na vaše výrobky, protože se mi chce a z nějakého mně neznámého důvodu mě to baví. Jestli to berete, pošlete mi dárkový koš vašich výplodů a já se dám do toho." Pak vy nabízíte něco v rámci svých možností...
a potom už je na daném subjektu, jestli kývne nebo ne, a na daném blogerovi, co s tím udělá. Může se stát maniakem, co píše kraviny za peníze, nebo bude upřímně říkat, co si myslí, psát smysluplné články, mít fajnovou čtenářskou základnu, bude ho to bavit a bude z toho mít víc než dobrý pocit...

To, že za něco dostávám peníze nebo hmotné dary neznamená, že jsem někdo nemorální a to i za předpokladu dělám-li to na neplaceném serveru, jakým je blog. Nestává se tím ze mě nějaká ujetá komerční sketa či co. Jsem jen člověk, co se rozhodl kásnout něco ze svého koníčku a v dnešní době je asi jako v každé době každá koruna dobrá...

Takže proč ne? Proč by bloger nemohl spolupracovat s někým, kdo ho podpoří, ať už jakkoli. Nemusí to být peníze - v článku je jasně uvedeno, že to může být podpora i rámci soutěží o nějakou věc. Bloger soutěž vyhlásí, sám vede a firma pouze dodá ceny (a vedení soutěží dovede být pěkný masakr - víme?). Copak to není lepší než soutěžit jen o skvělý uphé moc supa čupa diplomek?

Jistě, že valná většina běžných lidí dělá blog jako koníček - výhradně koníček od srdce. To ale není důvod hanit ty, co si umí svým koníčkem pomoct k "malé brigádě" - takovým já závidím. Vždyť to je sen každého normálního uvědomělého občana - dělat to, co ho baví a tuplem, když za to dostává plat. Jasně, že tohle není návod pro všechny blogery - to je tip pro blogery, kteří by něco takového rádi zkusili, je to jasné sdělení, že tyhle věci jdou a že to můžete zkusit pokud chcete a jak na to.

Já už kolikrát chtěla trochu nakouknout do zákulisí k lidem, jejichž blog je propojen i s reálnými fungujícími projekty a subjekty. Je to něco nového, co dostává blog na úroveň webů a dělá z něj víc než jen tiché hnízdečko kdesi v hloubi internetu. Už to není hra - je to na první pohled opravdové, protože za tím stojí opravdoví lidé, něco hmatatelného.
Samosebou je to úplně jiná dimenze. Nikdo nemůže soudit, jestli je takový blog lepší horší - je prostě jiný. I blogy bez podpory určité firmy nebo právnické osoby mohou být reálné a hmatatelné, protože pořádají soutěže, pořádají setkání, žijou na nich lidé, co se nebojí ukázat svou tvář a setkat se se čtenáři osobně. Já třeba zase žiju jako úplný anonym, taky mi to vyhovuje...
Tohle je ovšem způsob, jak mít přístup k hmotným statkům. A pokud jste dobrý blog, zajímá vás nějaké téma, které by stálo za podporu nějaké firmy, proč do toho nejít? Proč nebýt odměněn za svou práci (byť dobrovolnou) a proč nemít možnost odměnit i své čtenáře v nějaké soutěži apod.?

Prostě: Ptáte se proč? Odpovídám: Proč ne?

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama