Anketa: Co vy a microblogging?

22. června 2012 v 15:00 | Standa |  Ptáme se vás

Slyšeli jste už o módě Tumblr.com? Máte svůj účet na Twitteru? Další anketa z pravidelné rubriky Ptáme se vás se tentokrát věnuje tématu tzv. microbloggingu.



V nedávném článku Otazníky nad budoucností blogů vyjádřili čtenáři s jasnou převahou nesouhlas názorem, že jsou blogy mrtvé:




Na článek reagoval i jeden z našich čtenářů, který se rovněž postavil na stranu těch, kteří nevěří v zánik blogů. Čtěte článek Blogům odzvonilo?

Kromě lidí, kteří blogy dávno odepsali, se však objevují i názory, které tvrdí, že blogování sice nezaniklo, ale prošlo evolučním vývojem. A jeho zatím posledním stadiem je tzv. microblogging (český ekvivalent "mikroblogování" velmi pravděpodobně zatím není ustálen). Tento fenomén je živen dvěma výraznými trendy: všeobecným zkracováním a zjednodušováním a popularitou sociálních sítí.

Především v zahraničí aktuálně slaví velké úspěchy služba Tumblr.com, která umožňuje totéž, co dříve klasické blogovací systémy, ale nezatěžuje uživatele komplikovanou funkčností. Důraz je kladen na maximální jednoduchost sdílení nějakého obsahu (nejčastěji fotek) a minimalismus ve vzhledu jednotlivých uživatelských blogů, které vypadají ve většině případů nejčastěji jako jednoduchá zeď plná obrázků (bez jakéhokoli menu a další navigace).

Slovo microblogging ale zpopularizoval už dříve raketový nárůst popularity sociální sítě Twitter, která tehdy přišla s radikální myšlenkou: dejme uživateli k dispozici pouhých 140 znaků v jednom tweetu, aby se vyjádřil. A světě div se, ono se to ujalo, a aktuálně má Twitter celosvětově přes 140 milionů uživatelů. V tomto kontextu působí jako zpráva z jiného světa, když zde připomeneme, že si občas někteří uživatelé na Blog.cz stěžují, že jim nestačí limit 40 tisíc znaků na jeden článek na blogu (!).

Je podle vás úspěch podobných služeb dokladem toho, že se podoba blogování skutečně mění, a je pouze otázkou času, než podobné trendy dorazí i na český internet? Převálcují časem tweety a primitivní blogy z Tumblr klasické "oldschoolové" blogy? Co myslíte, odzvonilo starým dobrým blogům a budoucnost patří mikroblogům? Máte vy sami účet na Twitteru, Tumblr nebo podobné službě, a pokud ano, v čem spatřujete její hlavní výhody?

A úplně poslední otázka na závěr: ocenili byste vy osobně, pokud bychom vám nabídli alternativu k populárním zahraničním mikroblogovacím službám, a spustili vlastní mikroblogovací službu pro mobilní telefony?
 

12 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 22. června 2012 v 15:10

Blogy které známe a máme tu byly a budou, avšak jednoduché sdílení obsahu tu bude stále více. ;-) V jednoduchosti je krása a hloubka může být i ve 140ti znacích, ale článek je článek. :D

2 Kimberly B. Kimberly B. | E-mail | Web | 22. června 2012 v 15:11

Myslím si, že naše "oldschool" blogování nikdy nezmizí pod prachem času. Na druhou stranu se domnívám, že microblogging bude slavit úspěch. Twitter a Tumblr nám asi všem jsou již známy, ale budou i jiné projekty, které jistě zaujmou. Podívejme se třeba na facebook!

3 m. m. | Web | 22. června 2012 v 15:14

Já osobně mám účet na tumblru už asi dva roky a používám ho hlavně na sdílení svých grafických výtvorů. Stejně jako Twitter, který mám proto, že se cítím blíže svým oblíbeným celebritám a můžu i reagovat na jejich tweety. Takže si nemyslím, že by tumblr nebo twitter někdy blog nahradili. Každá z těch stránek je úplně o něčem jiném. Je to jako srovnávat google a facebook. Aspoň já to tak vidím.

4 Camellia Camellia | Web | 22. června 2012 v 15:19

Tumblr mám, a používám ho hlavně k tomu, abych se dostala k obrázkům, ke kterým se jinak jenom těžko dostanu (z některých japonských filmů atd...). A když se mi něco líbí, tak to reblognu. Ale... Ani v nejmenším se nezajímám o to, jestli tam mám nějaké čtenáře, nebo tak.
Blog jako takový pro mě vždycky bude znamenat více, protože tady mám kontakt se čtenáři, komentáře, a celkově... Je mi to příjemnější :D

5 m. m. | Web | 22. června 2012 v 15:24

[3]: Hele, zase jmenovkyně 8-)

Mě na tumblr přivedla kámoška, když mi blog tady odmítal několik měsíců fungovat. Chvíli jsem ho tak používala jako náhradní deníček, ale bez možnosti komentářů a odezvy mě to nebavilo, blogovat tady je prostě o něčem úplně jiném.

Po čase jsem si založila další tumblr na popisování zážitků z meditování, ale ten trval jen po dobu, co jsem navštěvovala meditační kurz, potom už to nějak ztratilo intenzitu a mám to spíš na vzpomínku.

Naučila jsem se tam ovšem milovat jednoduchost a minimalismus v designu a vůbec tvorbě blogu, naučila jsem se zaměřovat pozornost výhradně na sdělení a design v podstatě nahradit čistou plochou, prostorem, který nebude od čtení rušit.

Na Twitteru jsem taky (ale kde já nejsem :-D), ale nemám tam moc lidí a navíc u toho nechci sedět celej den a furt jen tvítovat jako někteří. Radši sděluju věci rozvinutě, komplexně, rozepsaně. Bojím se, že kdybych se dala výhradně na microblogging, odnaučila bych se to.

6 David David | Web | 22. června 2012 v 15:25

Zadal jsem si ze zvědavosti onu adresu: http://tumbrl.com/. Hned na mě Avast vyskočil se zprávou: "Zablokován malware". Tak jako nevím, co si o tom myslet. :-D

Pevně tedy věřím, že blog jako takový si zachová svou podobu a místo co nejdéle. :-)

7 David David | Web | 22. června 2012 v 15:27

[6]: Na druhý pokus se to podařilo, ale něco na tom webu není určitě v pořádku, protože na mě vyskočily nějaké certifikáty... :

8 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 22. června 2012 v 15:32

Takto - ano, podobné sítě budou slavit úspěch, to je celkem přirozené, většina populace jaksi nemá potřebu psát články, dlouhé deníkové zápisky nebo publikovat povídky. Takže těm 140 znaků stačí a na krátké zprávy je skutečně lepší Twitter než blog.

Na druhou stranu ale na publikaci dlouhých článků zase není uzpůsobený Twitter a ty další sítě, kdo se chce více veřejně prezentovat, tak bude blogovat nebo si založí stránky, na tohle prostě T a T nestačí. :-)

Tudíž bych tu viděla dvě různé niky, které se sice v něčem můžou překrývat, ale v zásadě vůbec nemusí. :-)

9 Andrew Ryan Black Andrew Ryan Black | Web | 22. června 2012 v 15:34

Osobně mám tumblr i twitter (a hromadu dalších....), jejichž největší výhoda je bezpochyby to, že se zde vyskytují i lidé ze zahraničí (nepočítám Slovensko, které i bloguje a to v hojné míře), takže člověk vidí, jak se žije jinde, může si procvičit angličtinu a tak :)..
Nikdy bych ale tumblru nebo twitteru nedal přednost před blogem. Twitter mám na celebrity, tumblr na sdílení obrázků, které mě zaujmou, takže to vlastně nemá moc žádnou hodnotu, kdežto na blogu si dost zakládám, protože tam píšu spoustu věcí a hlavně jsem přes něj poznal pár super lidí :).

10 Terýsek Terýsek | Web | 22. června 2012 v 15:35

Nevím, přijde mi to jako nesmysl. Velmi mi to připomíná Instagram. Prostě vyfotíte a hned sdílíte. Mně už to přijde trochu moc, ale když to někoho baví, tak proč ne.

11 miroslavka.z miroslavka.z | Web | 22. června 2012 v 15:35

Kazdemu vyhovuje neco jineho. Blog je blog, poskytuje misto k tvurcimu vyjadreni vcetne osobiteho vzhledu. Socialni site naopak poskytuji prostor ke kratkemu (a kratkodobemu) sdeleni, kde se clovek nezdrzuje nejakym "zabydlovanim se ve svem prostoru". Nelze to srovnavat, stejne jako knihu s kratkymi clanky v novinach. Kazde slouzi necemu jinemu.

12 Matthias Matthias | E-mail | Web | 22. června 2012 v 15:52

Díky za odkaz na článek.

Twitter moc Čechů nepoužívá, oproti zahraničí. Většinou spíše vlivnější osoby a společnosti, ale ne běžní smrtelníci.

Tumblr tady v ČR ještě vyčkává na svoji příležitost. A není divu, vždyť tumblr je myslím stále ještě anglicky, co si tak vzpomínám.

13 Matthias Matthias | E-mail | Web | 22. června 2012 v 15:54

[6]: máš tu adresu myslím blbě

není to brl ale blr

14 Alisa Alisa | Web | 22. června 2012 v 16:00

Twitter mám z celkom prozaického dôvodu - zdeľovanie správ svetu . Reálnemu svetu, blog zase každý nepozná . Ide skôr o jednoduché "heya, vydala som sa" . Bude to znieť namyslene, ale ono pri toľkých známych je fajn vedieť sprostredkovať pravdivé informácie o vlastnej osobe a o tom, na čom práve fičím . Tumbrl je doména môjho brata, to ma nebaví . :-D Ale obávam sa, že raz ma chytí aj to... :-D
A svojím spôsobom napríklad Lovitka podľa mňa trochu mikrobloggingom funguje aj na blog.cz . :-D

15 m. m. | Web | 22. června 2012 v 16:04

[12]: no tak ještě aby byl česky, brrr xD

16 Lýý . Lýý . | Web | 22. června 2012 v 16:06

Určitě bych ocenila mobilovou verzi blog.cz ! :)

17 Matthias Matthias | E-mail | Web | 22. června 2012 v 16:08

[15]: No Facebook se masivně rozšířil teprve tehdy, až byl v češtině :D

18 ichii. ichii. | Web | 22. června 2012 v 16:13

Microblogging na blogu - NE. To přenechte tumblru; já mám oboje a jsem spokojená, kdyby se nám tu rozmohl microblogging tak ve velkým, jako na tumblru, tak blog.cz za chvíli exploduje. (Připomínám, že limit tumblru je 10 000 příspěvků na uživatele za den a někteří lidé to jsou schopni naprosto v pohodě zvládnout.) =o)

19 agrrr agrrr | Web | 22. června 2012 v 16:17

Jedno velké NE.
Až na tem úspěch těchto microblogů. Zde ano.
Mě by mnohdy těch 140 znaků nestačilo ani na komentář pod dobrým článkem. Myslím že tradiční blogování přetrvá a zůstane. Ale myslím, že zůstane pouze v oblasti úvah, povídek, vypravování a takových těch propracovaných deníkčko-úvah.
Osobně si myslím, že na microblogy se přesunou takové ty dívčí blogísky. Deníčky o jednom odstavci, aktuality o celebritách, rady k líčení a módě...
Můj názor je že se to vyselektuje na ty co mají, co říct a na ty, co chtějí být v kontaktu a chtějí být viděni.

20 Arvari Arvari | E-mail | Web | 22. června 2012 v 16:18

Začínám mít hloupej pocit, že Standa snad CHCE, aby blogy skončily, nebo minimálně začaly upadat, jak tak o tom co chvíli mluví. 8-)

Nicméně, co do mikroblogovacích systémů, já holt nejsem tak dobrá, abych dokázala něco říct prostřednictvím jen pár slov, takže pro mě to nemá smysl. Když už chci světu krátce něco sdělit, dám si status na facebook, což sice vidí jen přátelé, ale tak co s tím. Twitter si ke mně zatím cestu nenašel, nemám potřebu tweetovat, a tumblr taky nějak nemusím. Když to někdo má rád, prosím, ale pro mě to není. Jsem na to holt až moc ukecaná... :-D

21 Arvari Arvari | E-mail | Web | 22. června 2012 v 16:21

I když, kdybyste už o něčem na ten způsob uvažovali, nějaký mikroblogovací okýnko v menu, kam by se dala rychle nacpat kratičká zpráva (bez nutnosti hraní si s menu boxem), by se i hodilo. Někdy člověka totiž napadne myšlenka, co na článek nevydá, ale stejně by ji na blogu chtěl mít... ;-)

22 Annieren Annieren | Web | 22. června 2012 v 16:39

Tumblr jsem si založila teprve nedávno. Rozhodně to nemůže sloužit jako takový "profi blog" jako mám tady, takže ne, nemyslím si, že by to nakonec internet převálcovalo.

Musím však říct, že je to opravdu závislost - ta "fandom" část tumblru je absolutně boží a jsem hrdá na to, že jsem její součástí :D

23 ramy ramy | Web | 22. června 2012 v 18:07

Tumblr poznám a aj ho používam avšak len na zdielanie obrázkov, citátov, ktoré ma zaujmú a ako tu už niekto povedal tak aj na to, aby som mala prehľad o zahraničí. Ale osobne nesúhlasím s tým, že tumblr nemôže byť použitý ako reálny blog. Sú ľudia, ktorý ho používajú ako plnohodnotný  a kvalitný blog napr. murcatko.sk (zmenená doména ale je to tumblr). Všetko záleží len od zvoleného dizajnu a účelu blogu, respektíve od zámeru blogera :)

24 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | E-mail | Web | 22. června 2012 v 19:06

U Tumblr je ten problém, že tam člověk ani nemusí mít účet, aby tam stejnak byl skoro pořád :-D

25 Daysy Daysy | E-mail | Web | 22. června 2012 v 19:07

Tady bych to necpala. x) Je to fajn, ale obyčejný blog mi vyhovuje.

26 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 22. června 2012 v 19:11

[21]: V tomhle ohledu bych ti určitě doporučil založit si Twitter účet a pak si na blog do menu hodit TwitStamp aplikaci. Ty pak něco napíšeš na Twitter a během pár minut se to objeví i v menu, kam si vložíš "obrázek" který ti TwitStamp "vyplivne".
Výhodou je, že se to samo aktualizuje, tudíš ty musíš "jen" něco napsat na Twitter :)
Je to jednoduché a zvládne to každý - snad :D
Aplikace zde: twitstamp.com/
(Je to v engliš, ale věřím, že si s tím poradíš :) )

[22]: Promiň, "profi blog"? Co to je?

Ad articulus:
Myslím, že by asi bylo nejlepší, kdyby se mikroblogovací systém pro Blog.cz držel opravdu "jen" mobilních telefonů. Nebo se na to vykašlat a udělat "jen" ulehčenou mobilní alternativu Blogu, né rovnou/hned nějaký mikroblogovací systém.
Já jen aby z toho zas nebyl podobný debakl, jako s ICQ On-site, který předevčírem znemožnil mnoha uživatelům BlogCZ se vůbec přihlásit či něco na Blogu dělat :D

27 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 22. června 2012 v 19:14

Blog je blog.

28 Matthias Matthias | E-mail | Web | 22. června 2012 v 19:36

[26]: "pak si na blog do menu hodit TwitStamp aplikaci." - nic takovýho na blog.cz nejde. Bude tu část kódu ignorovat v menu bude jen prázdný místo.

29 Yuuna Yuuna | Web | 22. června 2012 v 19:56

Mám tumblr, ale po čase ma docela omrzel, takže ho moc nepreferujem, taktiež ako twitter :).

30 Rekmar Rekmar | Web | 22. června 2012 v 20:30

Mě osobně je to jedno, ale osobně si myslím, nebo lépe - všiml jsem si, že poslední dobou blog.cz upadá a většina blogů, které jsou zaregistrovaný ve vašem archivu, nebo co to je (já se v těch vašich věcech nevyznám) jsou neaktivní a nečinné. Zde se pouze nalezne hrstka odvážných, kteří se blogování na blogu jen tak nevzdají. Kampak se poděli ty časy ''starého blogování'' a ty časy, kdy a všem bavilo blogovat. Většina svůj blog zastavila/pozastavila, zrušila, nebo odstěhovala na jinou doménu. Já osobně bych blog nechal blogem, jak je a neměnil bych jej. Co se týče Twitteru a Tumblr, na twitteru jsem zaregistrován a vůbec tam nechodím, protože je to v angličtině a tu já moc dobře neovládám a ani ve škole. Tumblr vůbec neznám a ani nevím, co to je.

Zkrátka si myslím, že poslední dobou přišla na skoro všechny blogery a blogerky období, kdy na blogování vůbec nemají pomyšlení a čas. :-(

31 Shari Shari | Web | 22. června 2012 v 21:05

Tak blogování je o něčem úplně jiném. To, že někomu nestačí daný limit je právě proto, že se zde píšou i povídky, člověk se ve svém "uzavřeném prostoru" má možnost více otevřít...

Co mi na blogování ale vadí nejvíc - jednou jste tu psali, pokud si dobře pamatuju, že hlasité reklamy jsou a budou pouze výjimečné.. mně to tedy nepřijde.

32 David David | Web | 22. června 2012 v 21:13

[13]: Jo, máš pravdu. Už to jde. Každopádně tu adresu jsem zkopíroval z úvodu článku a jak vidím, tak už je to opraveno. :-D

33 Matthias Matthias | E-mail | Web | 22. června 2012 v 21:24

[32]: z toho si nic nedělej.

Taky mi ten název dal zprvu zabrat :D

34 Matthias Matthias | E-mail | Web | 22. června 2012 v 21:24

[31]: Hlasité reklamy = adblock plus :D

35 Sedmikráska Sedmikráska | E-mail | Web | 22. června 2012 v 21:27

Lidé jsou líní. Ale blogování nezanikne - ne, pokud budeme blogovat nadále :-)

36 Shari Shari | Web | 22. června 2012 v 21:29

[34]: Milý Matthiasi, mně jde o čtenáře - i mimo blogovou komunitu, chápeš?

37 Matthias Matthias | E-mail | Web | 22. června 2012 v 22:11

[36]: chmmm :D

No na někom ty reklamy vydělat musí...

38 Ivy Ivy | Web | 23. června 2012 v 0:19

[7]: nieje to tumbrl, ale tumblr. možno v tom bol problém.

39 *Wulfric* *Wulfric* | 23. června 2012 v 0:19

[28]: Říkal jsem "obrázek" né HTML kód. Obrázek je totiž uložen na pořád stejné adrese, nehledě na změny. Když si tedy obrázek dáš do menu, bude to mát stejný efekt, jako kdybys tam mohl mít (a dal tam) HTML kód.
Věř mi, mám to vyzkoušené :) Dokonce to někde v dalších diskuzích radila nějaká blogerka…

40 Matthias Matthias | E-mail | Web | 23. června 2012 v 8:48

[39]: A ten obrázek se mění podle posledního statusu? :)

41 Mami Mami | Web | 23. června 2012 v 9:21

Nechápu jaký je rozdíl napsat do normálního blogu krátký článek nebo přidat pouze jednu fotografii a tzv. mikroblogování. Když se omezí funkčnost, je ta aplikace rychlejší nebo jak tomu mám rozumět. :-|

42 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 23. června 2012 v 13:11

[40]: Jo.

43 m. m. | Web | 23. června 2012 v 16:06

[36]: Čtenář, který ještě nemá nainstalovaný AdBlock, si tu reklamu zaslouží 8-) S tím ty nemůžeš nic dělat, je to jeho problém.

Jiná alternativa je pouze změna blogovacího serveru. Ale záleží na tom, co od blogování čekáš. Mně tu baví ta komunita.

44 Annieren Annieren | Web | 23. června 2012 v 16:28

[26]: Nic :D. Můj výraz pro blog, kam dávám svojí tvorbu, to je všechno.

45 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 23. června 2012 v 17:45

Hlasuji pro to, že o těch službách vím, ale nemám žádný zájem je používat.

46 ef ef | Web | 23. června 2012 v 20:01

Twitter mám a dost ho používám, třeba když jsem líná napsat článek nebo nemám tolik věcí, co chci světu sdělit. Protože články s jednou větou jsou o ničem, je tu Twitter. Tumblr znám, ale moc nepoužívám.
A blog pro mobily? Nee, vždyť na to nám postačí ten Twitter!

47 Dyamirity Dyamirity | Web | 23. června 2012 v 20:51

Myslím, že blogování jako takové a tumblření se neovlivňuje. Já mám oboje a... blog je jedna věc a šílení na tumblru druhá. Na blogu si vylívám srdíčko, přidávám svoje práce a na tumblru fangirlím. Dva oddělené světy :-D

48 Eloush Prdloush I. Eloush Prdloush I. | E-mail | Web | 23. června 2012 v 21:13

Já bych microblogging přes mobil jedině uvítala, ale nevěřím v zánik tradičních blogů. Nepřijde mi to ani jako konkurence v pravém slova smyslu - spíš taková alternativa pro každého, co komu jak vyhovuje.

49 KadetJaina KadetJaina | 24. června 2012 v 9:52

Tumblr je spíš pro fanbáze, kde se sejdou tvůrci obrázků, fanfikcí a podobných věcí. Dlouhé články tam píše minimum lidí a když už, tak v angličtině, takže český blog.cz je v tomhle mnohem lepší pro každého, kdo rád píše a rozepíše se. Svůj názor psát v angličtině totiž nezvládne kde kdo. Totéž Twitter, neuspokojí toho, kdo rád píše.
Blogu těžko odzvoní, protože srovnávat ho s těmihle dvěma sítěmi je jako srovnávat jabka a hrušky.

50 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 24. června 2012 v 16:17

[44]: Aha :D

51 Lady I. Lady I. | Web | 24. června 2012 v 17:34

Mikroblogy se určitě dál rozvíjet budou, když každý z nás zaloví v paměti, určitě si vzpomene na minimálně jeden komentář, který mu v minulosti některý 'čtenář' poslal: "To je moc dlouhé, to se mi nechce číst." A čím více bude přibývat dětí odrostlých na znakově omezených facebookových statusech, twitteru a dalších sítích, tím populárnější tohle krátké blogování bude.
A rovnou se přiznávám, kdyby chtěl někdo rýpat, že facebook mám a pravidelně používám. Nepatřím ovšem ještě k té generaci, která má problém přečíst knihu tlustší než průměrný komix. :) Twitter nevedu z toho prostého důvodu, že bych byla v mém okolí jediná, a neměla bych tedy komu co sdělovat. Tumblr jsem si zavedla nedávno, ale blog si tam nevedu, šlo mi jenom o jednu konkrétní stránku, co jsem chtěla sledovat pravidelně.
Rozhodně se klasického blogování ještě dlouho nechci vzdát. :D

52 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 24. června 2012 v 20:01

[51]: Ahoj, promiň, ale pokud "někomu" čtenář napíše: "To je moc dlouhé, to se mi nechce číst," - přejít na mikroblog není řešení, resp. není rozumné řešení ;)
Rozumné řešení je buďto nepsát vůbec nebo vynechat všechny zbytečnosti anebo použít mocný nástroj, jež zove se Stylistika.
Jednoduše: Za pokus stojí používat kratší slovíčka (pokud bloger přemýšlí nad nějakým dobrým synonymem, tak tady dělá majestátní chybu - 1. pravidlo slovní zásoby: "Použij to, co te napadne jako první, pokud to zní trefně a výstižně."), vyentrovávat odstavce, zpestřit text obrázkem, nebo použít design, který opticky zmenší kvantitu znaků v článku (← nejsložitější [a nejneupřímnější] řešení).
Nejhorší ale je, když chce bloger sdělit něco, co prostě nejde napsat krátce - v této chvíli nastává problém. Pořád má ale šanci, že si minimálně jeden člověk jeho titánský článek/komentář přečte :D

Odvolávat se na děti, odrostlé na znakově omezených statusech/postech také není moudré. Kdyby tohle udělal každý, tak se Blogovací služby mohou sbalit a zmizet - protože by byly doslova převálcované mikroblogy.
Myslím, že problém je hlavně v tom, že lidé neví, jak psát články (o něčem) a tak raději napíší Tweet (140 znaků) nebo "statusíq" (420 znaků).

No a pokud někoho mé "rady" zaujaly a umí trochu slušněji Anglicky, může se podívat na writetodone.com - podobných rad je tam spousta! :)

53 Oroniel15 Oroniel15 | Web | 24. června 2012 v 21:52

Ze článku nejsem moudrá - je to myšleno tak, že toto mikroblogování půjde jen z mobilu? Nebo se blog zčukne na "Co se ti zrovna honí hlavou"?

Já bych ocenila jednu věc - aplikaci do mobilu "pište články z mobilu na blog" a tečka, nic víc...

54 Standa Standa | Web | 25. června 2012 v 13:16

[52]: Jen malé upřesnění: tvoje informace o maximální délce příspěvku na Facebooku v podobě 420 znaků už dávno neplatí. Aktuálně může být jeden status na FB dlouhý až 60 tisíc znaků, viz třeba:

http://startup.lupa.cz/clanky/facebook-rozsiril-maximalni-delku-prispevku-na-vice-nez-60-tisic-znaku/

55 Mathie D. Mathie D. | E-mail | Web | 25. června 2012 v 14:09

za starými dobrými blogmi mi je ľúto. takých poriadnych nájdem niekedy len pár.
nie som na twitteri ani na tumblri, o tom viac-menej nič neviem, akurát viem, že to existuje :)
vôbec ma mikroblogging nezaujíma a ani nebaví...

56 Jukniseonline ;) Jukniseonline ;) | Web | 25. června 2012 v 15:42

tumblr a twitter jsou prostě super, ale je to úplně něco jiného než blog, nedá se to porovnávat ;) jdou tam dělat jiné věci než na blogu a na blogu.cz zase jdou dělat nějaké věci co tam ne:)

57 m. m. | Web | 25. června 2012 v 16:09

[52]: S tou stylistikou souhlasím, já když vidím hektar dlouhej článek, slitej v jednom jedinym odstavci, tak to hned zavřu. Ale když jsou v tom odstavce, předěly, tu a tam relevantní obrázek nebo graf, tak přečtu i hoodně dlouhý litanie. Podobně když vím, že na konci ta litanie v něco vyústí, bude mít nějakej závěr, kvůli němuž to stojí za to číst.

Snažím se podle toho psát i svoje články, právě proto, že vím, že ty litanie nikdo číst nechce :-D

Nesouhlasím s tím, že když někdo neumí napsat článek, napíše tweet. Napsat dobrej tweet nebo status vyžaduje skill stejně jako napsat čtivej článek nebo knihu. Nedávno jsem objevila dvě slečny, co tweetujou takovým stylem, že u každého dalšího příspěvku se řehním jako blázen a padám ze židle se slzama v očích. To opravdu není něco, co by uměl kdekdo.

58 Minu Minu | Web | 25. června 2012 v 16:32

Já si myslím, že by se mělo zachovat oboje.bAť si lidé můžou vybrat. A teď ještě k anketě "Myslíte si, že blogy vyšly z módy?" Stejně jako 295 dalších lidí jsem hlasovala pro možnost "Ne, a ani to neočekávám v nejbližší budoucnosti." Osobně bych ale mikrobloggovací službu moc neocenila, protože si myslím, že by měl na internetu prostoru i pro takové "oldschoolové typy" jako jsem já.

59 Katty Katty | Web | 25. června 2012 v 19:31

Mám svůj Tumblr "blog" http://l490marsarmy.tumblr.com/
Trávím tam dost času,je to nejlepší zdroj nových informací (podle mě,kkteré pak často ventiluju i tady na svém blogu.
Důvod proč sem si založila Tumblr,je jednak,ten,že se tam objevují nové informace jak už jsem psala a jednak se mi líbí jeho jednoduchost. Člověk nemusí složitě fotky ukládat z cizích blogů a pak je zase nahrávat na svůj blog. Stačí kliknout na "reblog" a je to. Jediné co mi u Tumblr chybí je možná statistika návštěvnosti.

60 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 25. června 2012 v 20:02

[54]: Práce kvapná…

[57]: Ale články píšou pouze "obstojné", nebo ne? Pokud ne, právě jsme narazili na vyjímku potvrzující pravidlo - dle mě: bloger, který má talent na psaní dobrých článků prakticky nedokáže napsat krátkou mesydž (protože má sklony k psaní rozvitých vět a/nebo do tweetu chce nacpat informace [což do zprávy s horní hranicí 140 znaků dobře nejde {zkus do jedné SMS  <160 znaků> shrnout celý článek}]).

Pokud jo, je to übertalent :)

61 v. v. | Web | 26. června 2012 v 16:59

Já tumblr nemám, ale hodila by se nějaká lišta, kam by se házely aktuality, protože přes box v menu to zabere moc času a některý věci prostě musíte říct, ale není to na článek...

62 Lúmenn Lúmenn | Web | 27. června 2012 v 17:00

Na mikrobloging mě neužije, na krátká sdělení mám facebook, když se chci rozepsat, bloguji klasicky:)

63 Annie Myasun Annie Myasun | E-mail | Web | 28. června 2012 v 8:36

Microbloging mě vůbec nezaujal, založila jsem si Twiter, ale zjistila jsem že není nad blog. Zkoušela jsem i různé typy estranek a podobných programů nabízejících založení stránky/blogu ale blog.cz jde ovládat polopaticky.
Problém pro mě je, že když už se dokopu něco napsat tak je to většinou příliš osobní na to abych to vyvěsila na twiter kde je moje jméno, adresa a údaje, Na blogu jsem tak trochu anonym -  mám svojí přezdívku a svojí stránku - zná ji i pár lidí ze školy ale vím že drží jazyk za zuby a neprobírají to před ostatníma.
Můžete říct že dneska je to všechno propojeno z facebookem - já to tak ale nemám, na FB - pokud - dávám jen odkazy na články které mě zaujaly jinde ale nikdy ne na svoje vlastní.
Občas už mě limit omezoval ale vždycky jsem to dořešila.
Myslím si že článek na blogu má něco do sebe tím že nejen napíšete názor ale i ho vysvětlíte - a to znamená i přemýšlet nad tím než to napíšete.

K otázce jestli bych to ocenila - já osobně ne, nebude mi to k ničemu protože jsem zastáncem toho sednout si k počítači a psát , pokud jsem mimo něj , nosím papír a při nápadu si črtnu pár rychlých poznámek.
Myslím si že tato služba bude hodně vyhovovat  pro ana blogům, dále blogům hemžícím se colorkami nebo těm jež se zakládají na nějaké populární hvězdičce jako je Miley Cyrus.
Tím nechci říct že nikdo jiný to nevyužije ale možná jim to dost nahraje do karet.
Asi jsem tak trochu zkamenělá v tomto názoru.

Annie Myasun
my-poetic-world.blog.cz

64 coco coco | Web | 28. června 2012 v 14:16

Mikroblogging, o tom jsem ještě neslyšela, ale já sama účet na Twitteru mám a je to moc dobré, ale jako náhradu za blog ho nepoužívám, jen si tam sháním informace do článků které se šíří hodně rychle. Informace tam jsou okamžite, vidíte hořící dům? Zapnete mobil, přihlásíte na Twitter, vyfotíte dům, přiložíte foto a je to, událost je na světě. Já používám Twitter i jako komunikaci s přátely, které mám ve světě, takže k ničemu jinému ani ne :)  Ale nebaví mě, když si ty informace přečtu ředem a potom ještě o tom slyším na 50 kanálech v televizi :D A ani jsem neslyšela o tom že je článek maximálně na 40 tisíc znaků :D Kvůli  tomu mi asi nešly vložit některé články :D

65 lady-artep lady-artep | Web | 28. června 2012 v 14:51

Tumblr jsem měla, chvíli jsem na něj přispívala, ale moc dlouho jsem to nevydržela. Twitter mi přijde mnohem lepší, účet mám už rok, chodím tam denně, protože nemám facebook. A navíc tam "followuji" své slavné oblíbence.
Líbí se mi na tom, že vyjádřím myšlenku a to stačí. Já se snažím být co nejstručnější, jak se články, tak s povídkami.
Určitě jsem pro mobilní verzi blogu, jakoukoliv, nebaví mě čekat domů. :)

66 Thalia Contostavlos Thalia Contostavlos | Web | 8. července 2012 v 13:42

Idea je to určitě dobrá, ale klasický blog je, dle mého názoru, lepší. Myslím, že má vyšší úroveň než twitter, tumblr a jim podobné stránky. Na blogu se člověk musí zamyslet nad tím, co píše. Dá svému článku jistou formu, opraví chyby ... je to vlastně takový novinový nebo časopisový příspěvek.

Takový bloger si doma sedne, udělá si čaj nebo kafe a článek si promyslí. Musíte uznat, že je to rozhodně něco naprosto jiného než status napsaný někde na koleni v metru.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama