Blogování za peníze - ano, či ne?

26. března 2012 v 8:00 | Standa |  Ptáme se vás

Jaký je váš názor na blogery, kteří od svých čtenářů vybírají finanční příspěvky?



Nedávno jste si zde mohli přečíst rozhovor s blogerkou, které její čtenáři posílají dobrovolné finanční příspěvky za to, že pro ně píše svůj blog. Není to jediný takový případ a objevily se názory, že lze podobných blogerů najít víc. Čistě pro zajímavost, jak se na to díváte?

Je psaní blogu vždy a za každých podmínek nezištnou kratochvílí či volnočasovou aktivitou, za kterou by měla být blogerovi jedinou odměnou kladná odezva od čtenářů v komentářích? Byli byste vy osobně ochotni pravidelně přispívat nějakou částkou na účet svého oblíbeného blogera? Pokud ano, kolik by to bylo? Nedochází v takových případech k tomu, že bloger přestane psát spontánně a jen tak "pro radost", ale pro peníze? A je to skutečně tak odsouzeníhodné, jak by se mohlo zdát z pozice všech ostatních blogerů, které by v životě nenapadlo říct svým čtenářům o peníze?

Nebo jsme naopak svědky prvních nesmělých pokusů průkopníků nového trendu, kdy bude v blízké budoucnosti zcela běžné, že čtenáři budou svým oblíbeným blogerům finančně přilepšovat, aby jim kompenzovali čas strávený psaním blogu a udržovali jejich blog při životě? Jaké znáte další blogery, kteří od svých čtenářů vybírají finanční příspěvky? Pohoršuje vás to, je vám to jedno, nebo po tom dokonce sami začínáte jako blogeři uvažovat?

Hlasujte v anketě a diskutujte v komentářích, je to jistě zajímavé téma s celou řadou otázek, které se kolem něho objevují.
 

25 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Cirrat Cirrat | Web | 26. března 2012 v 10:45

Znám blogery, kteří například nabízí výměnou za minimální příspěvek (např. 12 liber ročně) možnost stahování některého obsahu blogu, možnost komentování a podobně (často třeba u kuchařských blogů). Blogosféra je velká a různorodá, takže pokud si své čtenáře najdou, tím líp pro ně...

2 nikol nikol | Web | 26. března 2012 v 10:46

nejsem proti,sama jsem dostala pár finančních "odměn" za příspěvky,které jsem psala na blogu :)

3 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 26. března 2012 v 10:46

Rozhodně bych si nic takového netroufla.
Pokud by měl někdo platit za psaní blogu, tak snad zadavatel v případě, že si nějaký článek objedná, ale čtenář? A co když zjistí, že ten článek je hroznej?
No jestli chce někdo obětovat svoje peníze, proč ne, ale .... nezdá se mi to jako správné.

4 Míša Míša | E-mail | Web | 26. března 2012 v 10:47

Není to divné. Jsou lidi, kteří za to rádi peníze dají. Když to každý bloger ještě vezme cestou zákona, nemůžu říct nic proti. Musíme si také uvědomit, že jsou blogeři, kterým pošle třeba jeden člověk za měsíc padesátku, to někomu může vadit? Nevidím rozdíl mezi blogy, které vybírají peníze a těmi, které ne. Třeba určitě od blogerů, kteří si to nechávají platit nemůžeme čekat nějaké nucené články jen pro to, aby vydělali.

5 zorka zorka | Web | 26. března 2012 v 10:49

To je pro mne novinka! :-O  Psaní blogů za peníze. Má to svoji logiku: "Pokud chceš, abych ti psala na tvůj blog, tak zaplať!"

Ale co nechápu, je smysl takových blogů, kde lidé nemají na psaní čas nebo chuť a chtějí platit někoho, kdo bude jejich blog udržovat při životě. Proč? Jaký to má smysl? Proč udržovat při životě blog, kde píše někdo jiný? A ještě za to platit...

6 Lipetka Lipetka | Web | 26. března 2012 v 10:50

Nevidím na tom až tak nic špatného. Pokud by to byl blog, který bude po odborné a profesionální stránce na úrovni, proč ne? Pokud se člověk bude věnovat čtenářům a jeho blog bude naprosto vyjímečný... Tak si své peníze zaslouží a pokud mu je někdo dá, není co řešit. Ale pokud to napadne nšjakou náctiletou puberťačku, která dělá svůj blogísek a většinu ještě okopčí někde jinde, tak je to jen ubohost.

7 Véčko Véčko | Web | 26. března 2012 v 11:00

Také patřím mezi ty, co o podobné věci slyší poprvé. Naprostou souhlasím s názorem, že pokud je blog kvalitní a má co čtenářům nabídnout, potom proč ne. Pokud se jedná opravdu o dobře zpracované články či jiné autorské výtvory a čtenáři je berou jako výjimečné, potom ať mají prostor určitou finanční částkou přispět. Pokud se ale jedná jen o blog, kam lidé píší jednou za čas jeden až dva články, které navíc nejsou nijak zajímavé, tak v tom nevidím logiku. Ale na druhou stranu třeba se najdou lidé, kteří jsou ochotni zaplatit i za toto minimum. Je to každopádně na autorovi blogu, nechť se rozhodne. Já bych do toho ale asi nešla. :-)

8 agrrr agrrr | Web | 26. března 2012 v 11:14

Já si myslím, že záleží na kvalitě obsahu blogu, typu příspěvků a toho, co je schopen bloger nabídnout na oplátku. Ale jedním dechem dodávám, že v českém blogoprostředí (tady na blog.cz) jsem dohromady narazila na tři blogy, které by svým obsahem odpovídali. Zvláštností je že zrovna tyto si o žádnou finanční částku neříkali.

9 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 26. března 2012 v 11:44

Blogování na jisté úrovni zabírá nemálo času, mně osobně třeba času, který bych mohla věnovat ostatním literárním projektům. Takže ano, uvažovala jsem nad už nad tím, že by bylo fajn, kdyby mi to hodilo občas nějakou tu korunu.

Tady narážíme na stejný problém jako v případě "komerčních" spisovatelů. Přestává být obsah blogu kvalitní ve chvíli, kdy si autor řekne o prachy? Přestane ho to najednou bavit jenom proto, že mu na účtu přistanou dvě stovky od návštěvníků jeho stránek a začne to dělat "pro prachy"?

Vidím, že už se tu objevily názory, že ano. Děláte si prdel? :-|

10 Tomík Tomík | 26. března 2012 v 11:52

[8]: A kteří jsou ti co podle tebe na to maj?

A co kdyby se u takových blogerů objevilo více reklam? Zkousli by jste to?

11 Erista Erista | Web | 26. března 2012 v 12:17

Nijak mi to nevadí, já rozhodně peníze neposílám, sama je potřebuji, natož někomu, kdo jen píše blog :-|. Rozhodně bych od svých čtenářů peníze nevybírala, mě stačí jenom jejich reakce :-)

12 Andenka Andenka | Web | 26. března 2012 v 12:19

O prachy si nerikam naopak kvuli velke navstevnosti vyhladavam ruzne sponzory a delam souteze ,ctenari si tak mohou odnest nejaky ceny. Vlastne blog patri k nejnavstevovanejsim. Je mi 19 a bavi me to pak o hodne vic ,ze lidi maji z toho radost. Vzdy delam vse pro radost druhych. Ja osobne na tom nevidim nic spatnyho. Blog mám už 5 let a snažím se články hledat na různých zahraničních stránkách , dělám i vlastní tutoriály , hodně toho...taky spousty lidi vidi, že to vše probíha na blog.cz a spousty lidi si tak zakláda také své vlastní blogy.
Navíc na blogu sedím několik hodin denně a snažím se být pořád aktivní. Takže na tom co dělám nevidím nic špatného. Ale o peníze jak pro čtenáře tak mě samonou jsem si nikdy vážně neřekla.

13 Dark Knight Dark Knight | Web | 26. března 2012 v 12:21

To je snad vtip? Kdo by posílal peníze za to že provozuje svůj blog ;-)

14 David David | Web | 26. března 2012 v 13:10

Je to zvláštní. Doména Blog.cz je bezplatná, ale jak vidíme, někteří si ještě za to platí. :D
Mi je to jedno, ať si blogeři vybírají co chtějí. Kdo chce přispět, tak ať přispěje, když si myslí, že je to k něčemu.
I kdyby to byl nejlepší bloger na světě, tak bych mu asi nepřispěl. Za prvé vůbec netuším, v jakém finančním rozmezí se tyto příspěvky pohybujou.
Sám bych asi nikdy nežádal od svých čtenářů peníze. Přijde mi to takové divné. Kdyby to byla placená domená, tak možná - to už dává větší smysl.

15 Severka Severka | Web | 26. března 2012 v 13:21

Pokud je obsah blogu hodnotný a užitečný a blogaři prací na něm tráví spoustu času, proč nezavést možnost dobrovolných příspěvků - kdo bude chtít, přispěje, ostatním to může být jedno :)

16 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 26. března 2012 v 13:38

Nechápu. Připadám si jako Alenka v říši divů. Buďto budu psát články na objednávku za peníze, což už je ale jakási forma přivýdělku, a nebo budu psát jen tak pro radost. Přeci  nemohu chtít po čtenářích, aby mi přispívali za to, že ke mně "zabrousí." To by se pak také mohli vybírat příspěvky za komentáře. Např.: jeden komentář za pět korun, při více komentářích by mohla být udělena sleva. :-D
Divím se, že to ještě někoho nenapadlo.

17 Nikolas Nikolas | E-mail | Web | 26. března 2012 v 13:44

Zastávám názor, že nejlepší je vydělávat tím, co tě baví. Takže proti vydělávání psaním nic nemám, pokud je to formou "napiš-zaplatím". Už jsem taky psala na svůj blog dva takové články. To stejné reklamy atd. Ale naopak takovéto "přispějte mi, abych mohla psát" se mi dost příčí. Řekla bych, že mě to i docela odradí od toho, abych se do blogu pořádně začetla.

18 Míša Míša | E-mail | Web | 26. března 2012 v 13:55

Vy všichni děláte, jako by to ti blogeři měli jako podmínku ke psaní. Ono to, co jsem zatím viděla, je formou: normálně blog funguje dál a dál a pokud vám dobře radím/se vám líbí mé psaní a chtěli byste mě ocenit, můžete zasláním peněz na xxx

19 Storycollector Storycollector | Web | 26. března 2012 v 14:22

Já jsem pro. Respektive takhle: Pokud požádám o příspěvek čtenáře, tak to z jeho strany musí být naprosto dobrovolné, aby si řekl, jestli mu stojí za to mi platit nebo ne.
Pokud ale navážu spolupráci s například nakladatelstvím nebo firmou za účelem propagace nějakého výrobku či služby, pak za to očekávám odměnu, která nemusí mít nutně podobu šeku, ale dejme tomu recenzního výtisku nebo slevy.
Jako příklad můžou sloužit webkomiksy. Dost autorů tvoří pro radost a pravidelně kreslí zadarmo, ale pokud jim čtenář přispěje, dostane možnost prémie (může si stáhnout speciální wallpaper s tématikou komiksu nebo dostane podepsaný obrázek oblíbené postavy.)

20 Kerria Kerria | Web | 26. března 2012 v 14:34

A co je na tom? Když někdo na blogu poskytuje něco, na co jsou ochotni lidé i přispět...

Nechápu otázku, stejně jako nechápu, co na tom může komu vadit. To je snad závist. Někdo prostřednictvím blogu prodává své obnošené šatstvo, někdo výrobky, někdo svou knihu, další návody na háčkování, jiný radí... Rozhodně ty výdělky nejsou nijak závratné a nikoho neuživí.

21 Martin Martin | Web | 26. března 2012 v 14:44

Na tom není nic špatného, je to dobrovolný příspěvek, nikdo nikoho do ničeho nenutí, takže je to naprosto v pořádku.

22 Rekmar Rekmar | Web | 26. března 2012 v 14:53

No, já také nemůžu s tím souhlasit. Blogování je jen pro radost a ten, kdo si založí blog, ten si dělá blog pro zábavu.. Jinak mě se tento nápad nelíbí

23 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 26. března 2012 v 14:58

Zdravím,
pokud bloger bere finanční odměnu jako jistou motivaci, tudíž píše lepší články, myslím, že to není na škodu.
Pokud však bloger píše odpad a chce za to ještě zaplaceno, je to nechutné.

Souhlas s:
[21]:
[20]: (Jeden bloger takhle vydělal přes 15 tis. :)
[19]:
[18]:
[17]:

24 Goldík Goldík | Web | 26. března 2012 v 14:59

Podle mě, když si člověk založí blog, tak si ho založí pro zábavu, ale ne aby si s ním vydělával. ;-)

25 tangleds tangleds | Web | 26. března 2012 v 15:03

Blog nie je o peniazoch. Podľa mňa je blog o fantázii článkov, o možnosti spisovateľskej. A kto by posielal len tak za články peniaze ? Ja určite nie :D

26 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 26. března 2012 v 15:12

Umím si představit, že čas od času (rozhodně ne pravidelně) nějakou symbolickou částkou přispěju blogerovi, jehož články mi dávají víc než chvilkový pobavení.
Ale to, že si to umím představit neznamená, že to někdy udělám :)

Jak je to v tomhle případě s povinností zdaňovat? A v případě affiliate odkazů, což je taky tak trochu blogování za peníze, akorát o něco rozšířenější než dobrovolné příspěvky?
Působí to na mě už jako něco víc než příležitostná činnost, takže by se k tomu už měl vázat živnostenský list - jestli se jako laik nepletu?

27 Raduš Raduš | 26. března 2012 v 15:17

Nápad se mi nelíbí. Když chce někdo psát pro peníze, tak ať si založí webovou stránku na placeném webhostingu, ale ne na blog.cz, který je zadarmo. Ty ostatní blogy, které jsou pro radost by pak až moc zapadly.

28 im. im. | Web | 26. března 2012 v 15:46

Není na tom nic špatného, ačkoli si myslím, že jako deníčkář bych si svým čtenářům o peníze nikdy neřekla. Něco jiného to je právě u Alušky, která svým čtenářům dává určité informace o něčem, čtenářům se věnuje a tvorba blogu ji stojí určité úsilí.
Kapitola sama pro sebe jsou ti blogeři/tvůrci, co dělají různý výrobky z fima, šperky, šijí oblečení nebo tak, tam je logické, že si na tom, co vytvořili, chtějí vydělat, a že to asi zadarmo nikomu dávat nebudou :)

29 Matthias Matthias | E-mail | Web | 26. března 2012 v 15:54

Heh, no teda jako upřímně, většina blogů zde jsou jen osobní bla bla bla (včetně mého) různých lidí, kterým na blog chodí tak 50 lidí týdně (no době, mně skoro 3 stovky, ale protože jsem v AK)...

Myslím, že tyhle žvístíky o tom, co si myslím a co mě sere a jakou mám dneska náladu lidi pomalu nečtou ani zadarmo, takže za prachy to zkrátka číst nebudou vůbec... A proto bych se rozhodně neopovážil po někomu za to chtít prachy...

Avšak pokud někdo má takovou kulervoucí brutální návštěvnost a existuje určité množství ochotných lidí, kteří za to zaplatí, tak v tom nevidím problém... Klidně mu můžou platit třeba i za sexuální služby, i to mi vadit nebude :D

Ale já sám osobně bych to teda neplatil.
Už jen z toho důvodu, že nemám žádnej účet u banky ani paypal ani další možnost placení po internetu...

Když už jsme u toho - rozhodně nebudu proti, když mi někdo z vás budete chtít zaplatit 8-)

30 Alisa Alisa | Web | 26. března 2012 v 16:21

Haha, dosť by ma prekvapilo, kedy mi niekto chcel za moje žvásty ešte aj platiť . :-D Osobne si aj tak myslím, že ak chce niekto platenú stránku, má sa orientovať na iné možnosti internetu . Ja neviem, keby som chcela mať stránku o niečom užitočnom, tak si nezaložím blog preboha .

31 endaria endaria | Web | 26. března 2012 v 16:24

Nesúhlasím.....blogovanie má byť naším koníčkom a nie zárobkom...

32 Kája Kája | Web | 26. března 2012 v 16:24

Záleží na tom, co to je za blog. V případě Alue je to pochopitelné, kdybych chtěla peníze vybírat já, bylo by to naopak praštěné. Takže jsem hlasovala pro třetí možnost.

33 Tammy Tammy | Web | 26. března 2012 v 16:34

Pokud jsou příspěvky dobrovolné a nevynucují se nějakým způsobem, třeba placeným obsahem, tak mi to vůbec nevadí. Jestli chce někdo přispět blogerovi, který nějakým článkem pomohl, tak proč ne? I blogování je svým způsobem práce, zvlášť co se týče odbornějších článků na určitá témata.

34 Babe Babe | Web | 26. března 2012 v 16:59

Já bych to nikdy nedělalo, prostě nemyslím, že by můj blog by byl tak užitečnej nebo tak kvalitní, abych něco takového mohlo vyžadovat. Nepohoršuje mě to. Já kdybych mělo peníze, jistě bych někomu něco dalo a tady na blogu su narazilo jen na Alue.

35 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 26. března 2012 v 17:25

[31]: To se píše kde? Že se tím pořád někdo ohání :D Jako kdyby to byl Zákon sepsaný Otcem Blogerem nebo Papežem Bloginiusem :)

36 Myší královna Myší královna | E-mail | Web | 26. března 2012 v 17:55

Aluška tráví nad blogem celé hodiny denně a výzvu na web pověsila poté, co někteří lidi s dary přišli první.

A kdo by nebral odměnu za to, co dělá :) Já Alušku znám, čtu ji, ale penízky neposílám, protože jich sama mám nazbyt. K tomu, abych sama ptala po čtenářích peníze, bych se nikdy neponížila. Je to pro mě koníček.

37 Myzt Myzt | Web | 26. března 2012 v 17:57

Na blogu mám leda tak placené reklamy... :D

38 KatyRZ KatyRZ | Web | 26. března 2012 v 17:57

[29]: :D Amen.

39 Daysy Daysy | E-mail | Web | 26. března 2012 v 18:13

Já si myslím, že pokud je to dobrovolné, není to nic špatného. Jestli je to hodně dobrý blog, jako má třeba Alue a autor mu věnuje hodně času a dělá hodně pro návštěvníky, má právo si říct o nějakou odměnu. Ale samozřejmě by to bylo hloupé u nějakého puberťáckého blogu nebo blogu, který má člověk spíš pro sebe apod.

40 Miri Miri | Web | 26. března 2012 v 18:25

Mně nevadí dobrovolné příspěvky a vím, že většina blogerů, kteří si o příspěvky říkají jsou velmi dobří a blogu se opravdu věnují.

41 Janah Janah | Web | 26. března 2012 v 18:30

Blog mám proto, aby mi pomohl přežít tady ve Švédsku, ale nemám nic proti tomu, aby si tím někdo přivydělával, pokud mu za to lidé ty peníze dají - tak proč ne?

42 Lola-J Lola-J | Web | 26. března 2012 v 18:51

Když si bloger zakládá blog, měl by vědět, proč to dělá. Pokud si touto cestou jde pro výdělek, myslím si, že je to špatné. Čtenáři nejsou odpovědní za blog, to za 1.
Za 2. - odkud čtenáři peníze na tyto nesmysly tahají? Z kapes rodičů? A neobracejí náhodou jejich rodiče právě teď každičkou korunu (jelikož kvůli klíckám o 5 centimetrů pro slepice stojí 6 vajec jako pořádná domácí porce na dvě osoby).
Rozhodně se mi to nelíbí. Tím totiž bloger dává najevo, že to pro něj není duševní přínos - a tlačí i na psychiku čtenářů.
Bloger sám za svou webovou stránku zodpovídá a přijímat "dobrovolné" příspěvky od čtenářů mi přijde krajně nechutné.
Ať už je bloger jakkoliv výjimečný a ve svém oboru úžasný, čtenář by neměl být pobízen, byť jen v krátké zmínce o DOBROVOLNÉM příspěvku, k tomu, aby blog "udržoval při životě".
Je to virtuální, jemu samotnému to nic nedá, čtenář jde místo prospěchu ve skutečnosti do mínusu.
Ne, nesouhlasím s tím - jednoznačně.

Chápu, že tisk, který si dnes už kupuje denně méně a méně lidí se přesouvá na internet, aby byl čtený mezi lidmi pořád, ale šéfové časopisů musí svým ZAMĚSTNANCŮM, kteří tak pracují a MUSÍ ŽIVIT RODINU, dát výplatu. To ano, ale BLOG?!...

43 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 26. března 2012 v 19:01

Byznys kvete všude.
Zrovinka jako blbost.
"Kdo chce kam, pomozme mu tam," řekla teta Kateřina.

44 A-Brunette A-Brunette | Web | 26. března 2012 v 19:16

Já bych určitě žádné peníze nevybírala ani neplatila

45 Kimberly B. Kimberly B. | E-mail | Web | 26. března 2012 v 19:22

Kdo chce, ať si klidně vybírá peníze. To je mi jaksi fuk.
Bloger, který po ostatních požaduje peníze za rouškou "zvýhodnění" se mi hnusí. Dokud jsou to dobrovolné příspěvky, tak budiž, ale kolik opravdu dobrovolných namísto "dobrovolných" doopravdy je? Takové to "komentuj jen za peníze" mi leze na nervy. Ne, hnusí se mi to. Ten blog už bych asi více nenavštívila.
Sama bych si za blogování nikdy platit nenechala. Ne, že bych na to momentálně měla... :-D Koneckonců, dělám to pro vyplnění volna. Kdo chce prosperovat, nechť si fušuje do webu. Toť mé mínění.

46 Arvari Arvari | E-mail | Web | 26. března 2012 v 19:22

Když je to dobrovolný, nemám proti tomu vůbec nic. Když lidi chtějí přispívat, ať přispívají. A co, že blog není věc primárně určená pro výdělek? Když tím někdo zabíjí hromadu času, pár šupů si nejspíš zaslouží.
Já sice příspěvky na chod blogu po nikom nechci a chtít neplánuju, a stejně tak bych jen těžko mohla příspěvky posílat, když nemám dost peněz ani sama pro sebe, ale to neznamená, že bych proti tomu měla něco mít...

47 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 26. března 2012 v 19:29

Přijde mi zvláštní požadovat po lidech peníze za psaní pro zábavu ve volném čase...
Já bych nasadil reklamy a to je tak vše. Neměl bych moc dobrou pověst, kdybych po čtenářích chtěl peníze. Nemám pravdu? ;-)

48 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 26. března 2012 v 19:29

[42]: Dobrý večer, paní Chocholoušková :)

[45]: S první polovinou souhlasím. S druhou ne. Oni si nenechají vyloženě platit za blogování. Nechávaj si přispívat. Pak za to koupí různou techniku, která jim blogování usnadní a když jde blogování rychleji a lépe, je bloger spokojený. A když je bloger spokojený, píše dobré články :)

[46]: Díky, konečně někdo natolik rozumný, že dokázal podat parádní argument! Tleskám :)

49 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 26. března 2012 v 19:30

[47]: No.. někdo to holt jako zábavu ve volném čase nebere. Jak u kterých :)

50 Switch Switch | Web | 26. března 2012 v 19:37

Podle mě je to vždy na autorovi a čtenáři, jaká si stanoví pravidla. Pokud se čtenář dobrovolně rozhodně podporovat finančně svého blogera nic proti psaní "za provizi" nemám pokud nebude povinná. Já osobně píši, protože mě to baví, ale kdyby se mi někdo rozhodl poslat příspěvek, zlobit se nebudu. Je spousta portálů, které za články nabízí peníze, na blogu má ale autor alespoň svobodu formy a obsahu, nemusí článek předělávat a konzultovat s korektory... Jeden svůj článek jsem na takovém portálu zveřejnil, ale nakonec jsem se finanční odměny zřekl, pokud bych ale psal pravidelně, s klidem si nechám platit. Nic dneska není zadarmo, tak proč si nepřivydělat pár korun tím, že má člověk talent se písemně vyjádřit. ;-)

51 Matthias Matthias | E-mail | Web | 26. března 2012 v 19:38

[47]: Heh, sice tak trochu off-topic...

Ale já si naopak myslím - a teď nejde jen o blog.cz - když si někdo dovede "ze zábavy ve volném čase" udělat ještě výdělečnou činnost, že je to vlastně fajn...

Celkově by měl každý dělat takovou práci, která ho baví...

52 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | E-mail | Web | 26. března 2012 v 19:43

Ne.

[43]: :-)

53 Tereza Tereza | Web | 26. března 2012 v 19:45

Já bych do toho šla. Vzhledem k tomu, že vedu internetový časopis, tak by byly moje spoluredaktorky určitě rády a rády by psaly, ale kdoví co bude.. To nemůže nikdo říct.
PS. Zároveň bych se chtěla jen tak pozeptat, jestli by se tu nenašel někdo, kdo by se stal naším redaktorem/kou. Je to snadné, stačí se příhlasit ve vol. horním boxu. Budeme rádi když se najde někdo (i třeba kdo nemá blog), kdo by psal častěji.:-D Mějte se a omlouvám se za reklamu. 8-)

54 LoveShy LoveShy | Web | 26. března 2012 v 19:48

Za mě ne. Já s tím nesouhlasím, sama bych si nikdy nenechala za psaní platit. Dělám to proto, že mě to baví a lidé ke mě chodí, protože chtějí. To je úplně jednoduchá rovnice a nechápu, proč do toho tahat peníze. Sice do blogu vkládám hodně času, o prázdninách to bylo tak pět hodin denně, ale dělám to dobrovolně. I kdyby mi někdo chtěl zaplatit něco málo za to, co do blogu dávám, i tak bych to nepřijala, cítíla bych se špatně. Myslím, že platit se může třeba nafocení fotek (ale i za to já nic nikdy nechci), ale ne zveřejňování článků. Respektuji však názor ostatních, jak tak čtu, tak skoro většina s tím souhlasí..

55 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | E-mail | Web | 26. března 2012 v 19:50

[52]: Čímž stručně myslím "Ne, nikdy bych za to nic nechtělo, možná tak chvíli pozornosti/naslouchání/vstřebávání.

[51]: Offtopic já rádo: Abych se vyjádřilo upřímně, nemyslím si, že pro to aby tě tvá práce bavila musí být výdělečná. Buďto tě baví, nebo ne, ale i když ti přebývá jedna koruna týdně po zaplacení výdajů, neřekneš, že kvůli tomu tě tvoje dosavadní zaměstnání nebaví... nebo áno? Bylo by to na delší rozvádění, ale znám spousty lidí, kteří by odpověděli "Áno, znamená," a to už mi říká "takže tě to vlastně tak nebaví, že né?" proti čemuž vystřelí odpověď "No baví, ALE..."
Nevím, jestli je u pocitu baví/nebaví nějaké ale. Znám ho, osahávám si ho a zdá se mi že na to už ho znám dobře abych ho zpochybňovalo.

Ale zpátky k těm internetům explorerům: Jenom se mi dvakrát nezamlouvá že by se z čtení na internetu stával byznys. Ale TlusŤjoch to shrnul víc než výborně (děsivě?). Takže tím svým malinkým ne chci jenom naznačit obavu nad možnými továrnami na články, kasičkami pro čtenáře a zpoplatněnými informacemi (blíží se to, húúú, kvapem se to blíží, jako naložený vlak tunelem!!)...

56 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 26. března 2012 v 20:00

[51]: Myslím si, že pokud je to kvalitní obsah a je primárně určen k výdělku, tak pak ano. I za časopisy se platí, avšak tady na blogu bych si nedovolil přijít s tímto nápadem. Prvně bych musel nasadit jiný přístup k psaní a pak bych musel upoutat...

57 Matthias Matthias | E-mail | Web | 26. března 2012 v 20:04

[55]: No, ne. Já to myslel tak, že v dnešní době hodně lidí dělá práci, která je nebaví...

Prostě to berou stylem "KZP"
(To znamená: 1) Kurva zase pondělí 2) Konečně zase pátek)

A právě jsem jednou četl blog jistého Tomáše Hajzlera, který tvrdí, že je to smutné a že bychom naopak podle něj měli dělat práci, která nás baví... Chápeš, naši "vášeň"... To pro co žijeme a ne s tím čekat na víkendy/důchod...

No, a mě zarazilo, když Dan napsal "Přijde mi divné požadovat peníze za zábavu ve volném čase..."

A já si právě myslím, že je to skvělé... dělat něco, co mě baví... obohatit tím druhé a ještě za to dostat zaplaceno!

58 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 26. března 2012 v 20:06

[57]: Já to myslel v blogových měřítkách. :-)

59 tdbn tdbn | 26. března 2012 v 20:24

Upřímně řečeno, nevím co je na tom může pohoršovat, je to jejich věc. Nebo jste tak závistiví? :-?

60 Black~ Nikolaevich Hell ♥ Black~ Nikolaevich Hell ♥ | E-mail | Web | 26. března 2012 v 20:34

Mno tak já by jsem tohle nikdy neudělala, protože já jsem si založila blog z vlastního zájmu že jsem se chtěla něčemu věnovat... Beru to jaká zábavu a ne jako povinnsot...

Ale tohle je věc těch lidí co jsou ochotní za něco zaplatit... Neodsuzuju to, ale není to něco co by jsem sama dělala...

61 *Wulfric* *Wulfric* | Web | 26. března 2012 v 20:46

[60]: Podle tebe tedy všichni lidi, kteří píší blog "povinně", by měli/můžou/musí vybírat peníze? Alespoň takto to vyplynulo z tvého komentáře.

62 Kissy Kissy | Web | 26. března 2012 v 21:04

Co to je s prominutím za magory? Blog se píše pro zábavu a ne pro peníze! Proto se blog neplatí, ať si dou na jiný server když jsou na tom tak závislý!

63 Arvari Arvari | E-mail | Web | 26. března 2012 v 21:18

Mimochodem, vy, co na to tak nadáváte, zkuste se na to dívat objektivně. To není tak, že by z těch příspěvků někdo dělal tvrdej byznys. Nikdo nechce od každýho čtenáře deset korun za zveřejněnej článek, ani stovku jako měsíční paušál. Nikdo nevyhrožuje, že přestane psát, když mu na účtě nepřibude dost peněz, nikdo nikoho do ničeho nenutí. A nikdo tím nechce primárně vydělávat. Je to jako když vám babička vrazí padesátku/pár buchet/kilo jablek za to, že jste se jí přišli podívat na to, proč netiskne tiskárna. Jen něco málo za váš čas. Tak se nad tím zamyslete... ;-)

64 Puff Puff | Web | 26. března 2012 v 21:19

Kdyby si museli blog.cz platit, tak neřeknu... Někdo chce třeba příspěvky, neboť má vlatstní doménu. Ale pokud oni za blogování nic neplatěj, tak proč by jim čtenáři měli platit?!

65 Dragilia Dragilia | Web | 26. března 2012 v 21:22

Proč by čtenář, spokojený s články/návody/čímkoli dalším, nemohl dát blogerovi peníze, když se mu do toho chce?
Nekvalitní blogy by přeci své dobrovolné plátce ani nenašli. :-)

Pokud tedy autor blogu nezvolí k vyžadování peněz vyděračskou metodu typu: "Bů, když mi nebudete platit, už se tu nic neobjeví..." (S jakou jsem se naštěstí dosud nesetkala.), nevidím na tom nic špatného.

Samozřejmě, pokud bych výzvu k příspěvkům našla na ryze nekvalitním blogu, asi by mě to zarazilo. Ale tak nanejvýš bych se tomu zasmála, nic neposlala a hledala si čtivo jinde. :-)

[47]: Vždyť pro někoho může být i výroba šperků koníček. A znamená to snad, že musí své výrobky rozdávat zadarmo?

66 Metteorwa Metteorwa | Web | 26. března 2012 v 23:04

Mně to přijde divné. Nejen kvůli tomu, jaký vedu blog já a jak by v tomhle ohledu bylo absurdní, abych po návštěvnících chtěla peníze...pardon, dobrovolný příspěvek. Jenže dneska byznys kvete všude, jak už bylo napsáno, a my jsme konzumní děti, a čím mladší generace, tím konzumnější. Dřív děti chtěly být třeba listonošem, a teď většinou neuslyšíte nic jiného, než že chtějí vydělávat hodně peněz a být bohaté. V tom by podle mě mohl být kámen úrazu.

67 Verloren Verloren | Web | 27. března 2012 v 8:50

To jsem ani netušila, že se jsou lidé, kteří svým oblíbeným blogerům přispívají. I když, pokud jde třeba o Alue, tak její stránka už se podle mého názoru dostala daleko za hranice slova blog. (A na tom není nic špatného, příznivce i dobře vedený web ona má, to bezpochyby.)
Mně osobně by za blog nikdy nikdo neplatil a mě by to samu od sebe ani nenapadlo. Kdyby mi někdo čistě teoreticky  chtěl nějak přispět, asi bych se nebránila, ale blogu se věnuju, protože mě to baví, a tak to i zůstane.

68 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 27. března 2012 v 12:00

[66]: Dřív byli mecenáši a dneska jsou sponzoři.

69 Terča Terča | Web | 27. března 2012 v 12:10

To by mě vůbec nenapadlo! Nikdy bych po někom nic nechtěla, ani bych nikomu nepřispěla.
Blogování má být zábava, ne práce. Pokud někdo dá někomu peníze dobrovolně, proč ne, ale že si o ně někdo říká...

70 eko-nom eko-nom | Web | 27. března 2012 v 15:25

Myslím si, že není nejlepší nápad dávat tuto anketu do kontextu s blogem Alue, který máte uveden jako příklad. Ona dělá mnohem víc než obyčejný blog, kam by jen psala - vydává knížky, radí lidem atd. V tomto případě mi přijdou na místě DOBROVOLNÉ příspěvky...

71 Lu Cie Lu Cie | Web | 27. března 2012 v 16:12

No, tak jako blog jsem si založila jenom pro zábavu, nikoliv na vydělávání peněz. Ale kdyby to tak bylo, celkem by to ušlo těm, co třeba nemají práci nebo o ni právě přišli. Ale podle mého názoru, mě by se to teda nelíbilo. Blog je jenom zábava, nikoliv na vydělávání peněz. :-)

72 scene-queeens scene-queeens | Web | 27. března 2012 v 17:07

No na blog.cz se to nehodí, ale na ostatní stránky ano... Sice se mi to nelíbí, ale minule mé sestřenici chtěly nabídnout 1000kč za to že jim blog přenechá. Takové věci mě štvou. Ještě že do toho nešla. Ale blog zrušila a ted píše se mnou :)

73 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 27. března 2012 v 18:16

Začala jsem do blogu psát sice jinde a sem mi byl převeden, když se ,,jinde" rušil. Odměnou za čas i neumělé psaní mi byla tam i tady dobrá návštěvnost blogu. Nejlepší pocit mám, když mi někdo ,,neznámý" (do té doby) napsal, že se mu u mne líbí, našel si tady , co ho zajímalo. Jak komentáře tak návštěvnost přes 100 denně je mi naprosto dostatečnou odměnou. Ani mne nenapadlo, že by někdo chtěl platit za volnočasovou aktivitu.

74 Bleskoblesk Bleskoblesk | 27. března 2012 v 18:57

Tyto typy lidí nemám ráda! :-x ˇK čemu jim to je,když se za blog.cz neplatí?Jen toho zneužívají.

75 endaria endaria | Web | 27. března 2012 v 21:44

rozhodne nie....náš blog má byť našou záľubou a nie zdrojom peňazí..na zarábanie tu máme brigády....

76 navipandora navipandora | 28. března 2012 v 9:43

Podle mě je to docela sposté. Ale když blogeři prodávají svoje výrobky na blogu čtenářům, proč ne. Jinak by se měl blog brát jako volnočasová aktivita, kterou člověk dělá pro radost a ne pro peníze.

77 Lily Infinity Lily Infinity | Web | 28. března 2012 v 15:42

Já tyto blogery podporuju. Nikoho do příspěvků nenutí, a právě Alue má jeden z nejobsáhlejších blogů českého internetu, přitom tam nepíše netématické reklamy. Peníze tedy sama neposílám, ale kdybych měla nějaké zbytečné koruny na účtě, určitě bych to dala radši blogerům, než vládě ;)

78 aša aša | 28. března 2012 v 16:22

[77]: já bych teda dala peníze zvířatům než lidem co jsou na počítači a používají blog.cz... nechápu proč za svoje "kecy" vybírají peníze, které mohou dávat na charity, když si teda už myslí že jich mají dost

79 Dendomačiatko Dendomačiatko | Web | 28. března 2012 v 17:57

Ja to uznávam len u blogov, kde si autori fakt dávajú záležať na tom, ako ich stránka vyzerá a čo tam uverejnia. To je napr. spomínaná Alue. Inak som však zástancom toho, že blog je zábava, koníček, nie ,práca'.

80 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | E-mail | Web | 28. března 2012 v 18:09

[57]: Tak to's to myslel dobře a máš pravdu :-)

81 Pérák Pérák | Web | 28. března 2012 v 20:27

Mám zkušenost, že některé blogy jsou k nezaplacení tzv. "za všechny prachy",  :-(
tak proč nepřispět těm co to umí? Jak se říká ryba smrdí od hlavy, host po třech dnech, ovšem peníze ty nesmrdí! :-)

82 Míša Míša | E-mail | Web | 28. března 2012 v 20:54

[26]: Zdaňovat? Několikrát jsem přemýšlela třeba nad tím, zda už je na to potřeba živnostňák. A kdy už je to podnikání.
Myslím, že pokud si bloger nechá jen tak posílat peníze, je to ok a žádné papíry na to nepotřebuje, ani nic nikam neodvádí. U Alue bych se ale asi zamyslela, protože ona to má hlavně za poradnu a to už by mohlo být považováno jako soustavná činnost za účelem zisku. Pokud tím dosáhne nějaké hranice, měla by asi peníze odvádět. Tím ovšem netvrdím, že na to papíry nemá, nebo že peníze neodvádí. Tohle já netuším. :D

83 edithhola edithhola | E-mail | Web | 28. března 2012 v 21:49

Občas ke mně nějaká nabídka doputuje. Přesto jsem to neudělala, i když peníze jako každý potřebuji:-) Ale nemám čas psát komernčí články na objednávku někoho, kdo mě třeba vůbec nezajímá. Spíše mě zajíma protišlužba. Napíšu o někom článek a ten mi pošle pohádku pro Nedoklubko nebo nabídne nějakou pomoc... Je ale pravda, že psát zadarmo třeba na doma.cz si už dnes rozmyslím. Nestíhám pak psát své věci a k tomu dělat potřebné aktivity...

84 Lesan Lesan | Web | 29. března 2012 v 16:28

Když si koupím knihu, mám na ni buď dobré reference od někoho, komu důvěřuji a nebo mám jiné informace které stačí k tomu, abych si knihu koupil. Platit za čtení blogu, no když někdo zaplatí, co s tím nadělám. Osobně bych tak neučinil, byť bych měl indície podobné při koupi knihy.
I tady pro mě platí, nekupuj to, na co si nemůžeš sáhnout.

85 Terýsek Terýsek | Web | 29. března 2012 v 19:47

Osobně bych za čtení něčeho na internetu nikdy neplatila (nepočítám nějaké e-knihy apod.),ale když se tím někdo uživí...Já sama bych za čtení svého blogu po čtenářích nic nechtěla.Jsem ráda za komentáře a návštěvnost a živit se tím také nehodlám.No,ale pokud se tím někdo uživí,je to jen jeho věc...

86 Vendy Vendy | Web | 29. března 2012 v 21:41

Tohle mi připadá jako docela nechutná praktika.
Buď píšu články na zakázku, tedy placené - od zadavatele. Nebo píšu články dobrovolně, protože chci něco sdělit "světu". Stejně většinou na stránky chodí lidi, kterým se blog buď zamlouvá nebo ne. V prvním případě se vracejí a díky komentářům se stávají bližšími - takhle vzniká i blogové přátelství. Mám po těchto blogových přátelích vyžadovat peníze? Za to, že čtou můj článek?
To je přece nechutné...
A co kdyby to tak udělali všichni? Budeme vybírat peníze vždy a každý od každého?
Alue zřejmě vede svůj blog odborně. Možná je svým způsobem výjimka... píše články, dává rady. Její příznivci zřejmě nejsou její přátelé. Nedokážu si představit, že bych po svých přátelích, ať internetových - virtuálních, požadovala nějaké finance za to, že čtou mé články. :-? Byť odborné. :-|

87 Lir Lir | 29. března 2012 v 21:42

Nemyslím si, že každý blog by měl být psán jenom pro zábavu. Když bloger píše články, které mají někomu pomoct nebo poradit (jako v případě Alue), tak určitě není nemístné dát čtenářům možnost dobrovolně přispět. Sama se, vzhledem k charakteru svého blogísku, rozhodně k ničemu podobnému nechystám, ale nepříčí se mi to.

88 Wi Tae* Wi Tae* | Web | 30. března 2012 v 14:06

Když už bych měla říct svůj názor, tak ne. Líbí se mi, když někdo používá blog i jako obchůdek. Ale nějaké jiné placení ne. Samozřejmě můžu svůj názor někdy v budoucnu změnit(já stejně nikdy po nikom nic chtít nebudu, na to můj blog nemá, protože jsem tam jednou za týden a píšu nepodstatné věci)
Nijak ale neodsuzuji ty, kteří to tak dělají. Je to jejich věc. A upřímně, my se jim do toho montovat nemůžeme. Je to každého věc.

89 Kitty Kitty | E-mail | Web | 30. března 2012 v 16:10

[5]: Mám stejný názor. Doposud mě to ani nenapadlo ani jsem nikde takovou zmínku neviděla. Celkem je mi to jedno, ať si někdo za kvalitní příspěvek řekne o odměnu. Já sama bych to nikdy nežádala. Ani na požadavek nereagovala... :-?

90 Lennroe Lennroe | 30. března 2012 v 22:23

Tak samozřejmě záleží na tom, o jaký druh blogování jde. Za deníčkové zpisky, fotky z výletů a krátké povídky, bych třeba já peníze nikomu nedala a myslím, že už by to nebyl tensprávný blog. Žádná svoboda, už nemůžu psát kraviny, jsem za to přece placená...
Jiná věc je pokud bloger poskytuje grafiku, kvylitní fotografie, píše rozsáhlé texty nebo třeba publikuje na svém blogu jazykové lekce, referáty, různé rady. Nikomu nenutí aby mu přispěl, ale například sestavit seminární práci a pak ji nepoužitou vystavit na web nebo bez odměny někoho vytrvale něčemu učit je velká oběť a žrout času a dobrovolné příspěvky jednak kopenzují obětovaný čas a často i peníze, pokud jsem si nějaký materiál třeba musela sehnat sama a navíc tak ti co jsou ochotni přispět a mohou, pomáhají udržet blog v chodu pro ty, kdo ho potřebují a nemohli by přispět. není to špatný nápad a pokud nás něco baví, ale je to skutečně náročné a reakce se nám dostává, pouze pokud si někdo chce postěžovat, nemůžeme se divit, že ba rád nějaký výsledek nebo odměnu

91 Lennroe Lennroe | 30. března 2012 v 22:43

[26]: Museli by vydělávat víc než určitou minimální sumu (což je nepravděpodobné) a poplatky systematicky vyžadovat. Jinak jsou to dary a na ty má každý právo, stejně jako dítě na dvacku za uklizení zahrady.

92 Žirafka Žirafka | Web | 31. března 2012 v 10:56

Nějaká ta kačka se vždycky hodí, ale určitě bych nevybírala za blog. Přijde mi to nemorální. Blog je pro nás blogery radostí, pro čtenáře by měla být také. A komu se to nelíbí, ať si ..... políbí. Ne, já jen chci říct, že bych to nedokázala vybírat a hlavně psát pro peníze? To není ono. Prostě hlásím se k variantě - žádné poplatky!

93 emanta emanta | Web | 31. března 2012 v 11:39

Tak když je to jen nějakej dobrovolnej příspěvek tak proč ne?.. Ti lidé to posílají dobrovolně. Já bych teda dobrovolně peníze nikomu neposlala a ani bych je od nikoho nechtěla. Ale to je můj názor, že. Podle mě je to každýho věc, ať si dělají co chtějí.

94 mistr Flanwen mistr Flanwen | 31. března 2012 v 17:33

Peníze od čtenářů bych nechtěl a ostatním blogerům nemám právo kecat. Vybral jsem 3. možnost.

I když mi přijde hloupé platit blogům peníze, je to každého věc, pokud někdo naletí ezoteričce, je to jeho blbost.

95 Nosferatu Psiren, blahé paměti Nosferatu Psiren, blahé paměti | E-mail | Web | 1. dubna 2012 v 17:54

Pro mě by to bylo nepřijatelné. Blog je podle mého názoru jen koníček, sranda, deník, sdílník, prostředník, ne výdělník. Kdepak, pro mě placený blog není blog.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama