Omylem v Autorském klubu? II.

18. listopadu 2011 v 16:34 | Standa |  Autorský klub

Pokračování nedávného článku Omylem v Autorském klubu?


Připomeňme ve zkratce, oč šlo. Někteří blogeři se domnívají, že Autorský klub Blog.cz má ve svých řadách blogery, kteří si to - z nejrůznějších důvodů - údajně nezaslouží. Na tomto blogu tedy vyšla výzva umožňující komukoli prezentovat své výtky ke kterémukoli současnému členovi AK. Férová nabídka je za námi, jaké ovoce jsme sklidili?

Pod zmíněným článkem se sešla vcelku plodná diskuse čítající téměř sto komentářů. Pouze dva (!) z nich ale reagovaly na výzvu v článku a jmenovaly blogy, které podle nich nepatří do Autorského klubu, včetně vlastní argumentace, která měla tento názor podpořit. Pokud by vás ony komentáře zajímaly, najdete jde zde a zde.

Celkem byly jmenovány tři blogy, které údajně do Autorského klubu nepatří. Co bylo dál? Následně jsem kontaktoval autory těchto tří blogů s žádostí o jejich vyjádření, zda by nemohli napsat, proč si naopak myslí, že do Autorského klubu patří. Cílem bylo konfrontovat protikladné názory a vyprovokovat diskusi kolem názoru, zda může být členství v AK nezasloužené.

Bohužel, z těchto tří oslovených blogerů se ozval jediný, zbylí dva na výzvu nezareagovali. Nemá proto cenu zde uvádět znění komentářů, které jmenovaly tři blogy, které jsou údajně v AK omylem, ani jedinou reakci jednoho z tří autorů jmenovaných blogů.

Celé bychom to tedy mohli uzavřít takto: otázku, zda nějaký blog do Autorského klubu patří či nikoli, nelze nikdy rozhodnout s naprostou jistotou. Je to kvůli tomu, že neexistují přesná kritéria, jak by měl vypadat blog, který může být do AK přijat. Taková kritéria totiž vymyslet nelze a zásadní chyba celého tohoto uvažování spočívání v uvažování "buď - anebo".

V praxi totiž tento kompjůtrový styl myšlení (0-1) nefunguje - o většině blogů se dá říct, že jsou různorodou směsí nejrůznějšího obsahu, který tak nějak odpovídá tomu, jak se autor blogu ten den zrovna vyspal, co se mu stalo, jak moc se cítil kreativní, apod. Co se navíc líbí jednomu, druhého může bytostně odpuzovat. Neexistuje monopol na pravdu a nikdo nemůže s konečnou platností prohlásit, že nějaký blog je špatný, či nikoli. Smiřme se proto s tím, že přijímání blogů do AK bylo, je a bude subjektivní záležitostí, a je proto naivní to kritizovat jen proto, že se nám přijatý blog nelíbí.

Protože dojde-li na chvíli, kdy se má "nahlas" jmenovat blog, který údajně do AK nepatří, panuje náhle podezřelé ticho po pěšině. A co je ještě zajímavější, stejné ticho panuje i na straně autorů těchto osočených blogů.

Co z toho plyne? Chytrému napověz...
 

25 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Proč se neobjevilo více hlasů, které by jmenovaly blogy, které údajně nepatří do AK?

Protože se blogeři stydí za svůj názor. 6.6% (17)
Protože si nikdo proti sobě nechtěl nikoho poštvat. 86.4% (222)
Protože si všichni členové AK své členství zaslouží. 7% (18)

Komentáře

1 Taychi Taychi | Web | 18. listopadu 2011 v 16:46

Já už jsem toto s vámi řešila po e-mailech, přišlo mi zbytečné začít to jako de*il řešit znovu a před všemi. Pak jsem si řekla, že už přestávám řešit tyto věci a konflikty a žiji si svým blogem a blogem AK na který jako 'správný' člen chodím, občas přispívám a komentuji. Další dění je mi šumák,nechci svoje mládí a svoji dětskou hlavu ztratit nad řeším problémů tak nedůležitých. Ale jestli vám to udělá radost, tak vám blog, který podle mě do AK nepatří řeknu.- Dominika Nováková nebo-li Dominikisek. Protože v tom opravdu nevidím nic tak extra. Pod svým pravým jménem píše kde kdo, svoje výtvory i když nepovedené umisťuje na blog též kde kdo. A depresivní designy mají ti co se tak cítí.
To je vše. S přáním pěkného víkendu K. Čmelová(neboť za svými názory si máma stát za svým vlastním jménem.)

2 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 18. listopadu 2011 v 16:46

myslím, že kdyby se ty komentáře dali monitorovány, nikdo by neviděl komentář návrhu tudíž by jich bylo více a nikdo by na někoho nepoštval dotyčnou osobu. :-)

3 Bels Vengeance Bels Vengeance | E-mail | Web | 18. listopadu 2011 v 16:55

Situace na blog.cz už sleduju spíše z povzdálí. Tohle mi přijde úsměvné, protože k řádnému výsledku se nikdy nedohrabeme.

4 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 18. listopadu 2011 v 16:58

[2]: I kdyby se tu zmínilo více blogů, stejně to nikam nepovede. Až na jednu výjimku, kterou zmínila Taychi sem většina opravdu patří, akorát nám nemusí sednout styl blogu.

5 Matthias Matthias | E-mail | Web | 18. listopadu 2011 v 17:10

Zase provokačka? :)

6 Atze Atze | Web | 18. listopadu 2011 v 17:13

Aha, takže jsem se s odpovědí psala zbytečně? Dobře to vedete ..

7 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 18. listopadu 2011 v 17:43

A co možnost: Protože většina stejně ani neví, kdo v AK je a není?

8 Alisa Alisa | Web | 18. listopadu 2011 v 17:43

[1]: A v čom je jej blog horší ako tvoj ? Pozrela som tvoj aj jej - že by si bola o toľko lepšia...

9 Pouli Pouli | Web | 18. listopadu 2011 v 17:48

V anketě mi chybí možnost, která by podle mě byla nejvíce zastoupená. Totiž více jmenovaných blogů, které nepatří do AK nebylo prostě proto, že většina lidí, když v AK narazí na takový blog, nikam si ho nepoznamená. Prostě si blog, který do AK nepatří nikdo nepamatuje. Opakovaně se totiž chodí na blogy, které se líbí.

10 Tril Tril | 18. listopadu 2011 v 17:50

Chybí tu možnost "protože blogeři nejsou udavačské krysy."

11 Annieren Annieren | Web | 18. listopadu 2011 v 17:57

[10]: Ano, to tedy chybí...

Jak jsem psala předtím, jde prostě o tu slušnost. A i když jde po internetu všechno "snáz", bonzování je stejně pěkně hnusný. Aspoň pro ty, co nepijí sirotčí slzy (ne, nepřestanu s tím :D).
Nemyslím si, že by se to prostě mělo brát tak, že sem "nějaký blog nepatří".

12 Taychi Taychi | Web | 18. listopadu 2011 v 18:04

[8]: A to je to, pak se člověk diví, že se neozvalo moc lidí co to napsali. Jednoduše jim nestojí za to poslouchat narážky na svoji osobu.
Je to můj názor, neříkám že jsem lepší. A ani tak jsem nechtěla říct že nepatří, než spíše podle mě je hodně takový jiný než ostatní...Nemám právo říkat jestli patří nebo ne, tak se omlouvám. a vidíš, ty můžeš zase říct, podle mě tu nemá co dělat Taychi. Nikdo by ti to nezazlíval.

13 Taychi Taychi | Web | 18. listopadu 2011 v 18:04

A jak psal Dan, tohle nikam nevede.

14 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 18. listopadu 2011 v 18:11

Ta anketa se mi zdá příliš tendenční, chybí mi třeba možnosti:
"PROTOŽE JE JIM TO FUK"
"NEJSOU UDAVAČI" -> /souhlas s Tril/

15 Alisa Alisa | Web | 18. listopadu 2011 v 18:20

[12]: To samozrejme nemal byť útok na tvoju osobu alebo tvoj blog . Úprimne neplánujem chodiť ani na jej ani na tvoj, ale aby niekto hodnotiť, kto kam patrí a ktorý blog je kvalitný... Môžeme akurát vyjadriť názor na to, či sa nám daný blog páči a vlastne...keď sa mi nepáči, tak ho nenavštevujem a je mi to jedno, nie ?

16 Siwa Siwa | Web | 18. listopadu 2011 v 18:20

[14]: Už jsem hlasovala, ale kdyby tam bylo: "Protože je jim to fuk" kliknu na to. Už jsme dva, kdo další. :D

17 Ella016 Ella016 | Web | 18. listopadu 2011 v 18:26

hmmm...
v anketě mi chybí možnost odpovědi "protože mě to vůbec, ale vůbec nezajímá"

články na Srdci blogu čtu, kromě rozhovorů tak nějak všechny, i ty o Autorském klubu, i když je mi úplně volný, hlavně z toho důvodu, že je Srdce blogu taková mateřská loď všech blogů, i toho mého...
Ale popravdě tenhle poprask kolem AK vůbec nechápu - je přece spousta blogů, které prezentují jak svoji tvorbu, tak i převzaté věci (upravené, ne ty ukradené), ty by si třeba taky zasloužily být v AK, ale nemají odvahu se buď přihlásit nebo je už někdy odmítli a pak jsou blogy čistě autorské a do poslední kapky originální, kterým je členství v nějakém AK úplně ukradené a vůbec je nezajímá.

Já osobně se podle sebe řadím do první jmenované skupiny, ať si říká kdo chce co chce, žiju si vlastním tempem, ale pokud se z tří "obviněných" blogů ozval jediný autor řekla bych, že ti dva, kteří se neozvali nemá v AK smysl nechávat... to je můj názor. Pokud věřím, že do AK patřím, tak se obhájím nebo se o to alespoň pokusím...

18 Misa San Misa San | Web | 18. listopadu 2011 v 18:48

[16]: Jsem další :-D

19 Goldík Goldík | Web | 18. listopadu 2011 v 19:02

[16]:[18]: Přidávám se.
Nejde říct, kdo tam patří a kdo ne. Každému se líbí něco jiného..

20 Abyss Abyss | 18. listopadu 2011 v 21:14

[1]: Je pravda, že nad tímhle jsem se teď taky musela zamyslet, no a asi bych se přiklonila k tvému názoru, ale problém je v tom, že nevím jestli to prostě není spíš tím, že mě tenhle blog opravdu nezajímá a to co na něm je, mi nic nepřinese - tedy ani tam nechodím :))

[9]: S tím souhlasím, pokud mě blog nezaujme a nepřijde mi "pro mě dobrý", tak z něj proste vybruslím :))

Jinak mi tohle všechno kolem AK už přijde zbytečné, ono se to vždycky již začíná uklidňovat, tedy já jsem teď ani nějaké bouře nezaznamenávala, a pak se objeví něco takového... většina lidí už tohle prostě řešit nechce, tak kde je pak problém? V neustálém rozmazávání, už bych to uzavřela konečným... "Smiřme se proto s tím, že přijímání blogů do AK bylo, je a bude subjektivní záležitostí, a je proto naivní to kritizovat jen proto, že se nám přijatý blog nelíbí" ;)

21 Wrathomilka Nass Wrathomilka Nass | E-mail | Web | 18. listopadu 2011 v 21:38

Myslím, že v anketě chybí jedna možnost.

"Protože někteří kritizující mají hubu plnou keců, ale když mají udat konkrétní příklad včetně zdůvodnění, tak zmlknou."

22 lenny lenny | Web | 18. listopadu 2011 v 21:43

Proč jsme nikoho nenabonzovali? Protože bonzovat je ubohý.
Proč nabonzovaní něco nenapsali? Třeba neměli chuť se obhajovat. Mě osobně by takové obvinění vzalo chuť být v AK. Jednou se řeklo, že z AK se nebude vyhazovat, ale jak je vidět, neustále se dějí různé akce, které nutí členy být v nejistotě, kdy jim členství skončí (a to bez porušení pravidel). Jednou si je "někdo" vybere sám osobně a ani nedá vědět, podruhé veřejně a nutí je k veřejné obhajobě...

23 Pérák Pérák | Web | 19. listopadu 2011 v 0:47

:-) :-)  :-)  

Ach můj Bonzo, Bonzíčku
zamysli se chviličku.
Ty jsi čestný AK člen,
kdo jíti má z kola ven?
To je fakt na hlavičku.

Ach můj Bonzo, Bonzíčku
ty máš všechno v malíčku.
Koho červík nahlodá,
a druhého blog zaprodá?
Toť hra na novou čističku.

Ach můj Bonzo, Bonzíčku
komu stloukáš truhličku?
Kdo si štvavou kampaň přeje
v AK dýku tak vrážeje?
Hle kříž, spi sladce v trávníčku.

24 m. m. | Web | 19. listopadu 2011 v 11:43

Souhlasím s Wrathomilkou. Volím možnost číslo čtyři - protože tihle rádoby blogeři žádný názor nemají, jen dělají rozruch a pindají, aniž by to měli nějak konkrétně podložené, promyšlené atd. Je to asi jako prohlásit, že všichni lidi jsou hovada, všichni kluci myslí přirozením nebo všechny holky jsou nány. Takovými vágními a nesmyslnými prohlášeními by se inteligentní člověk neměl vůbec zabývat.

25 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 19. listopadu 2011 v 13:08

To bylo naprosto jasné, že minimum lidí najde tu kuráž a napíše, co si myslí, zbytek nechce vést další křečkomyší války, nebo nechtějí být ti, kteří kritizujou, bonzujou.
Kvalita blogu je subjektivní věc, někomu se něčí blog nezdá být natolik dobrý, aby byl v AK, jiný je z něho nadšený. A nemá cenu se tady furt přetahovat o blbosti. Tak ať si ti, jimže se nelíbí, dotyčného blogu nevšímají a je to. Věci typu "proč byl přijatej tenhle, když nebyly přijaty lepší blogy," jsou zase k ničemu, jde o to subjektivní vnímání přijímacího.
Že je spousta dobrejch blogů, co v AK nejsou, to víme všichni. A někteří ani nechcou, právě z tohoto důvodu řešení blbin.

26 Kata-chan Kata-chan | Web | 19. listopadu 2011 v 14:29

To je naše věc. Nechce se mi projíždět všechny možné blogy i neblogy, abych něco našla. Protože to závisí jen na vaší vůli. Možná komentář smažete, možná ne, ale proč bychom mi měli dělat práci která patří vám, pečovatelům o AK. Stěžuje si každý a každý má k tomu svůj názor. Svoboda slova. Prostě jsme jak důchodci, stěžujeme se na všechno možný. Ale tak to už u ukřivděných blogů bývá.

27 Babe Babe | 19. listopadu 2011 v 15:18

Jakjeto možný, že mě nikdo nejmenoval? A to su si myslelo, že su docela známé.. :D

28 Goldík Goldík | Web | 19. listopadu 2011 v 15:24

[27]:Proč zrovna Tebe? :D
Ono svým způsobem patří do AK všichni, co tam jsou. Nejde označit jestli tam někdo patří či ne. Každému se nemusí líbit všechny blogy. Myslím si, že každý blog v AK má své stále čtenáře. Toť můj názor ;-)

29 Pérák Pérák | Web | 19. listopadu 2011 v 18:16

Já myslím, že v anketě chybí otázka:
"Protože většina blogerů se drží osmé zásady v rubrice Jak blogovat - komunikace mezi blogery?"

http://blog.blog.cz/0809/jak-blogovat-viii-komunikace-s-ostatnimi-blogery

30 Madrak Madrak | Web | 19. listopadu 2011 v 19:18

Co jako po nás sakra chcete?! Aby jsme udávali blogery v AK? Ty lidi jsou tam totiž oprávněně!!!! A jestli potřebujete pořád AK ponižovat a podrážet mu nohy, tak sakra přestaňte psát články jakou mají chudáci malou návštěvnost.

31 agrenej agrenej | E-mail | Web | 19. listopadu 2011 v 19:58

Dohady kdo je oprávněně v AK či ne jsou opravdu zbytečné. Lepší by bylo se zeptat proč tam ti blogeři jsou. Vzpomínám si, že když jsem podával přihlášku do AK (březen tohoto roku), četl jsem kdesi (buď zde, nebo přímo na AK), že lidé, kteří si dávají přihlášku do klubu pouze kvůli výhodám na titulní stránce, by měli radši svou přihlášku stáhnout.  Řekl bych, že podle tohoto upozornění by se členy AK měli stát blogy podílející se na aktivitách klubu. Kolik je v současnosti členů AK? 200? Kolik z nich aspoň občas přispěje do projektů na blogu AK, když správcové postupně začali brát i příspěvky nečlenů?
Neberte to, prosím, jako kritiku chodu Autorského klubu, neboť  nevím jaké jsou možnosti správy AK. Je to jen můj pohled na tuto problematiku. Jen názor, nic víc, nic míň.

32 BlackVampire12 BlackVampire12 | Web | 19. listopadu 2011 v 20:02

[16]: souhlasím, souhlasím, souhlasím!!

33 Olivie Olivie | Web | 19. listopadu 2011 v 20:40

zybtečně se to rozmazává. za vším stojí závist. Kdo by také nechtěl mít odkaz na blog na hlavní stránce blog.cz?

34 Vendy Vendy | Web | 20. listopadu 2011 v 10:31

Články na Srdci blogu čtu a taky se k nim vyjadřuji, ale co se týká označení blogů, které se nehodí do AK, jsem opravdu potichu, protože a)sama nejsem členem AK a necítím se oprávněná ke kritizování, a za b)nemyslím si, že by tam byl nějaký blog neoprávněně - možná se někomu nelíbí po stylové stránce, ale jiné zase může oslovit a za c) bych to udělala naopak - přidala bych tam ještě další, které si to zaslouží.
Jinými slovy, v AK by mělo být ještě víc blogů. Ale četla jsem tu různé důvody, pročže by to nemělo být, a tak to neřeším...
Pozoruhodné ovšem bylo, že se neozvali oni postižení blogeři. Až na jednoho...

35 Myšlady de Pendragon Myšlady de Pendragon | 20. listopadu 2011 v 10:53

Já psala do AK, zda mne přijmou, ale nikdo se mi nijak neozval. Proč?

36 Marion Marion | 20. listopadu 2011 v 14:05

Vím, že bych se do toho neměla plést...
O AK nic nevím, ani o těch blogerech, co tam jsou.
Jen se chci vyjádřit k jejich chování.
Každý má pořád spoustu keců, ale nejedná se o nic konkrétního.
Většina diskuzí se hrne tím směrem, že se neustále chodí okolo horké kaše, padají drsná slova a hluboké "myšlenky", ale nikdo si nikdy nepřečte, CO by se mělo v doskuzi zmínita řešit, a PROČ byla diskuze vůbec založena.
Hodně štěstí :P :D

37 Amia Amia | Web | 20. listopadu 2011 v 14:48

[33]:  Za vším závist určitě nestojí. A, třeba já, já bych nechtěla ,ít každou kravinu co zveřejním na titulce

38 Shariony Shariony | Web | 20. listopadu 2011 v 15:43

[30]: To je dobrý postřeh..
Lepší by bylo vzít to z druhé stránky, napsat tady článek o tom, kolik je tam zajímavých rubrik, kterých se můžou účastnit i nečlenové.., než upozorňovat na nízkou návštěvnost..

Každého zajímá něco jiného, takže je asi zbytečné řešit, jestli je tam někdo neprávem. To by mohlo být nekonečné.

39 Lucerna Lucerna | Web | 20. listopadu 2011 v 16:51

Menovat niekoho bol by znamenalo si ho nie len postvat, ale aj byt bonzakom. Ja osobne bonzakov nemusim :-x.
To iste ste chceli odo mna ked som sa odvolavala, ze to ked mam citaty a par neautorskych veciciek neznamena, ze nemam autorsky blog.. ze vobec nie som jedina.
Ked som danych ludi, co boli na tom podobne a uz davno v AK odmietla menovat tak som bola vysmiata. :-) Mile. :-D
Myslet si ze niekto normalny bude druheho bonzovat a to pre cokolvek je z prepacenim dost naivne. To je moj nazor :-D
PS: Nakonec som zistila, ale ze ste mali pravdu. Nie v tom ze by som nemala autorsky blog... ale do AK skratka nepatrim. To je pravda, aspon mi je fuk co tu stale tak krkolemne riesite :-P.

40 m. m. | Web | 20. listopadu 2011 v 21:56

Co máte pořád s tím bonzáctvím? Bonzovat znamená udávat někoho, kdo se něčím provinil. Tím, že označíte blog, který podle vás nemá být v AK, nikoho neudáváte a nebonzujete, pouze dáte najevo, že máte svůj názor a že se nestydíte publikovat ho (kultivovaně) na veřejnosti. Dotyčný pak má úplně normální šanci tomu názoru oponovat a je z toho tak nanejvýš diskuse, ale co to má probůh společnýho s bonzáctvím? Kdyby se tak všichni přestali schovávat za vznešený ideály ("Já přece nejsem bonzák") a držely se jádra věci, který s bonzováním nemá nic společnýho...

[35]: Jo, jako, já psala strejdovi do Ameriky a neodpověděl, proč jako, Stando? (tím chci naznačit slečně Myšlady, aby se na věci ohledně správy AK psala lidí, co spravují AK, ideálně přímo na blogu AK nebo na jeho mailu. Tam se třeba i dozví odpověď) 8-)

41 Pérák Pérák | Web | 20. listopadu 2011 v 23:21

[40]: Nejde ani tak o "bonzáctví" jako o štvavou kampaň, kdy jeden nabádá druhého, aby třetímu sdělil, proč si myslí, že nepatří tam či tam! Z čehož pak vzniká ve většině případů rozkol nejen mezi oběma soky, ale i jejich příznivci. Možná by bylo dobré, kdyby si pár přátel přečetlo mnou výše zmíněnou rubriku AK
"Jak blogovat VIII.: Komunikace s ostatními blogery"
http://blog.blog.cz/0809/jak-blogovat-viii-komunikace-s-ostatnimi-blogery

42 Jasmine Petrix Jasmine Petrix | Web | 21. listopadu 2011 v 15:37

Tady si ale evidentně stěžujete jen a jen na sebe. Vy jste přece "kácel les" a přibíráte nové členy. Tak proč by to měl řešit někdo jiný. Chtěl jste, aby to byla vaše práce. :-|

43 Jasmine Petrix Jasmine Petrix | Web | 21. listopadu 2011 v 18:18

[42]: Nebo to chápu špatně? Klidně mne opravte, ráda si to nechám vysvětlit.

44 Standa Standa | Web | 22. listopadu 2011 v 14:36

[43]: Pokud tě to zajímá více, napiš na klub@blog.cz a můžeme to pořešit v e-mailu, kde to vysvětlím lépe.

45 Myšlady de Pendragon Myšlady de Pendragon | 22. listopadu 2011 v 17:28

[40]: A, slečna M. dělá machra a myslí si, jak není úžasná a chytrá. Ráda vám, vaše tuposti, zopakuji, že otázka byla mířená na autora članáku a ne na "VÁS"! Když už se někdo - někdo naprosto neschopný - rejpe ve věcech AK, pak by bylo dobré, když už se zabývá výhozem členů, bylo by na místě odpovědět i těm nepřijatým. Pokud máte, vaše tuposti, ještě nějaké narážky, prosím, podělte se s nimi. A jestli ne, neotravujte svět a mě podobnými zbytečnostmi. :-P

46 Taychi Taychi | Web | 22. listopadu 2011 v 19:34

[45]: Až na to že měla M. pravdu...

47 Honza Honza | Web | 22. listopadu 2011 v 23:26

kdyz takovy blog najdu, tak si ho vetsinou ani nepoznamenam

48 vzteklej pes vzteklej pes | Web | 23. listopadu 2011 v 12:06

postačí jako argument pro návrh na odstranění z AK subjektivní tvrzení, že autorka blogu je totální slepice? Pokud ano, mohu i jmenovat.

49 Standa Standa | Web | 23. listopadu 2011 v 12:43

[45]: Pokud napíšeš na klub@blog.cz svůj dotaz ohledně AK, mohu se tím zabývat.

50 m. m. | Web | 24. listopadu 2011 v 21:39

[41]: Ale o tom to přece vůbec není, jde o to, že lidi velmi často brblají na blogy, které jsou v klubu neprávem, ale jen zřídkakdy - jestli vůbec - uvedou konkrétní příklad. Standa je nabádá pouze k tomu, aby v případě, že mají nějaký nesouhlasný názor, tento názor zformulovali konkrétně. Protože jinak je to jenom brblání a je to k ničemu.

[45]: Tvůj přístup bude nejspíš odpovědí na tvou otázku. Hezký den 8-)

[46]: Ď ;-)

[48]: Já myslím, že přesně o tohle jde. Ty řekneš, že někdo je podle tebe příliš velká slepice než aby byla v klubu, slepice pak dostane šanci se obhájit a... a pak nevim :-D Ale aspoň už vznikne nějaká debata o něčem, ne jen pindy do větru.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama