Návštěvnost Autorského klubu

4. listopadu 2011 v 8:00 | Standa |  Autorský klub

Přehled návštěvnosti Autorského klubu Blog.cz s několika zajímavými čísly.





Na úvod nejprve několik fakt o Autorském klubu pro ty, kdo o něm slyší poprvé. Autorský klub Blog.cz je "společenství blogerů, kteří tvoří vlastní obsah. Něco navíc pro originály a samorosty." Více viz zde a zde. Blog Autorského klubu byl spuštěn 20.7.2009 a najdete ho na adrese klub.blog.cz. Na tomto blogu najdete seznam členů, provozní informace a především pak články od samotných členů, kteří zde sdílí svou tvorbu a zapojují se do nejrůznějších aktivit.

Členové mají v porovnání s běžnými uživateli Blog.cz řadu výhod, z nichž dvěma nejdůležitějšími je zobrazování členských blogů na titulce a zahrnutí do společného RSS feedu autorského klubu (je to jediný žebříček, který má vlastní RSS feed), který může kdokoli odebírat.

Návštěvnost blogu Autorského klubu je jako celý Blog.cz od listopadu loňského roku měřena prostřednictvím služby Google Analytics. Díky ní je tak možné podívat se na vývoj návštěvnosti blogu AK za uplynulých 12 měsíců. Několik zajímavých čísel za časové období od 23.11.2010 do 1.11.2011:
  • 131 378 návštěv
  • 8 654 unikátní návštěvníci
  • 444 726 zobrazení stránek
  • 3,96 stránky/návštěva
  • 00:09:50 průměrná doba na webu
  • 37,51% míra okamžitého opuštění
  • 6,49% nových návštěv

Z dlouhodobého měřítka návštěvnost Autorského klubu pomalu, ale setrvale klesá. Podívejte se na následující graf:




Návštěvnost jde od března 2011 trvale dolů. Dosavadní vrchol nastal 1.března 2011, kdy blog Autorského klubu zaznamenal 1 181 návštěv. Vzpomínáte, k čemu tehdy došlo?




V ten den vyšel na blogu AK tento článek: Když se kácí les... V něm bylo oznámeno, že se Autorský klub rozloučil s více než 300 členy a zůstalo zbylých 200.

Vypadá to tedy na následující domněnku: většina členů AK se o klub nezajímá. Přihlásili se, protože to bylo in a protože to bylo něco nového. Co je pro drtivou většinu členů AK tím nejdůležitějším a v podstatě jediným důvodem, proč být členem, je propagace článků členských blogů na titulní stránce Blog.cz. 1. března, kdy bylo oznámeno hromadné vyloučení 300 blogů, vypukla dočasná panika a všichni se náhle o Klub zajímali. Respektive všichni se nahrnuli na blog AK, aby zjistili, zda v AK zůstali, či nikoli.

A od té doby návštěvnost stále pomalu klesá. Výjimkou z tohoto trendu byl pátek 28.října, kdy na blogu AK vyšel dle některých členů kontroverzní článek oznamující přijetí blogu x-bubblegum-x.blog.cz (viz: Nový člen: StickyBubblegum). V ten den návštěvnost opět vylétla nahoru nad dlouhodobý průměr. Čili opět se potvrdilo, že většinu lidí zajímá jen to, kdo je v AK a kdo ne, případně kdo byl přijat či kdo vyloučen.

Co si o tom myslíte vy? Upadá skutečně zájem o Autorský klub, nebo je klesající návštěvnost projevem něčeho jiného? Co když odpadli lidi, kteří se o AK ve skutečnosti nezajímali, a zůstali jen poctiví nadšenci, kteří mají chuť na blogu AK něco dělat a kterých je logicky málo? V tom případě by to byla dobrá zpráva - AK by se vlastně víc stmeloval kolem kvalitních autorů, kteří to s ním myslí vážně, a o návštěvnost zde vlastně ani moc nejde.

Nebo na to máte jiný pohled? Jak si třeba vysvětlujete to, že ačkoli návštěvnost vytrvale klesá, počet nových přihlášek stále roste a stále se hlásí noví a noví zájemci, kteří by se strašně rádi stali členy AK?

Diskutujte v komentářích a hlasujte v anketě, je to zajímavé téma k diskusi, kterému se na tomto blogu budou v nejbližší době věnovat další články.
 

25 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 matthias matthias | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 8:27

Pro mně osobně je AK hlavně ten FEED na titulce, kde je seznam tak "lepších" článků, z těch "lepších" blogů (čti = pravděpodobně se tam něco dočtu).

I když se občas do AK zapojuju a sem tam ho čtu...

Osobně by mě vyhovovalo více čtiva (více rozhovorů, úvah, debat, diskuzí, článků aj.)

Navíc by se hodilo i rozdělení blogů podle stylu. Početl bych si třeba něco dekadentního ve stylu Lennie Heroin (nebo jak se jmenuje)...

2 Cervenej_cudlik Cervenej_cudlik | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 9:21

Myslím, že noví lidé se hlásí právě jen kvůli té propagaci. Činnost samotného blugu AK už zajímá naprosté minimum členů.

[1]: Nějaké rozdělení logů podle stylu již je http://klub.blog.cz/0909/seznam-clenu-podle-kategorii

3 Arvari Arvari | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 9:35

A nebo to nemusí být tak, jak se snažíte tvrdit. S tím březnovým vyloučením možná, ale podívejte... Někdo může na blog Autorského klubu chodit třeba jen párkrát do týdne. Třeba ho to nabírání členů ani nezajímá, chodí tam jindy, ale chodí. A pak mu najednou někdo napíše něco ve smyslu 'hele podívej, se, co to přijali, to nemyslej vážně!', a co udělá ten člověk? Půjde se podívat. A pak přirozeně vynecháváte ty nepodstatné detaily, jasko že zrovna byl svátek a lidi prostě neměli nic jiného na práci, a taky to, že AK není nijak zaheslovaný a tudíž je volně přístupný i lidem mimo AK. Možná klesající návštěvnost znamená i to, že, ehm, já vám nevím... tam přestávají chodit právě ti mimo klub.
Mimochodem v anketě hlasuju pro 'Je to kvůli tomu vyloučení 300 blogů', a návštěvnost před a po mi to docela potvrzuje. AK si prostě vydobyl pověst organizace, co si myslí, že má patent na rozum a na kvalitu. Když se to přidá k tehdejšímu víceméně poroučení lidem, co na blogu můžou a nemůžou mít (smaž tohle a tohle a tohle a vememe tě/můžeš zůstat, co na tom, že jsou to články starý jak Metuzalém, že o ně nikdy nikdo nezavadí a že jsou to vzpomínky, bububu), byl to prostě obří hřebík do rakve.
Mimochoem, v AK nejsem a nikdy jsem nebyla. Chvíli jsem zvažovala přihlášení nového povídkového a čistě autorského blogu, ale ještě uvidím, nějak se mi do toho teď nechce, jak jsem si na to všechno vzpomněla...

4 Karin Karin | 4. listopadu 2011 v 10:39

Napadneji jste nam reklamu na bubblegum napsat nemohli?

5 matt matt | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 10:46

[2]: To jsou ale kategorie, ne ani tak styl... (ono dokonce určit styl bude těžký, většina blogů je totiž neutrálních).

6 Cervenej_cudlik Cervenej_cudlik | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 11:09

[5]: No já myslim, že by se každej chtěl zařadit do nějakýho mixu, takže by to bylo o ničem, ejn málo blogů je vyloženě "stylových" :D

7 matt matt | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 11:11

[6]: no právě...

kdyby se aspoň literatura rozdělila na:
Básně/ próza

a to pak dál na:
Psychologické, násilné, erotické, dekadentní, fantasy, sci-fi, akční, napínavé, krvavé, homosexuální, rodinné, pohádky, kraviny atd.

8 Luciebeth Lonely (Samotářka) Luciebeth Lonely (Samotářka) | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 11:18

Určitě by pomohlo členy nijak "nenutit" tam přispívat a vyjadřovat se ke všemu. Přijde mi, že v AK se všichni prostě snaží to nějak uměle udržovat při životě.

Myslím, že by mohlo pomoct AK nevést tak křečovitě, povolit otěže a nesnažit se o to, aby se tam pořád něco dělo...

Toť můj názor.

9 David David | Web | 4. listopadu 2011 v 12:54

Sice jsem chtěl označit, že je to odchodem 300 členů, ale další anketní odpověď "Už to není, co bývalo" je mnohem výstižnější! :-) Prostě AK upadá... Když jsem tam byl já a další 300 současných nečlenů, tak mi to tam přišlo živější, zajímavější, prostě lepší. Sice byly hádky, problémy se správci, ale pořád lepší, že ta nuda teď. :-D
Jo, počet přihlášek roste, ale když je nový člen jednou za "uherský rok", tak se pak není čemu divit, že to nejde poznat. Mělo by se přidávat více lidí. Buď každý den jeden nebo třeba za týden 7.
No prostě, jaké si to uděláte, takové to budete mít... 8-)

10 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 13:29

Já myslím, že už je takoví moc nezajímavý. Design je už starý a mimořádně musím říct, že soutěže jsou pro všechny. Když obyčejný člen se může zapojit do soutěží na AK, tak pro ty členy to není dostatečně V.I.P. :-)

11 Luciebeth Lonely (Samotářka) Luciebeth Lonely (Samotářka) | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 13:42

[10]: Jenže správci potřebují aktivitu, kterou členové nejsou schopni ze sebe vydat, přeci jen nemají pořád čas a projektů je příliš.

Proto se teď mohou zapojit i nečlenové. I když je pravda, že pak už to není takové V.I.P.

12 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 4. listopadu 2011 v 14:02

No spousta lidí se opravdu nejspíš hlásí hlavně a především kvůli propagaci článků na titulce a potom je to už nezajímá.

13 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 14:13

[12]: Pravda. Určitě kdyby blog.cz nenabídl propagaci článků a hlavní stránce, o dost by klesly přihlášky do AK ;-)

14 Taychi Taychi | Web | 4. listopadu 2011 v 14:32

Já dřív šla do Ak kvůli nějaké elitě, jenže náhle pak elita odešla a zbylo několik fajn lidí ale většina těch o kterých si říkám, sakra co tam dělají? Navíc jsem někdy opravdu otrávená když vidím členky(členy) jak dávají třeba v jeden den čtyři články protože si svoje '365' neměli čas napsat každý den, pokud tohle tak aby to bylo spravedlivé a nevyhazovalo se kvůli tomu. Jinak, též bych řekla,není to co bývalo. Kitt, Krutomluv, ale i Jung a Tiskař s Ann~e byli lidé kteří tomu Ak ještě dávali život, dneska se fakt jde divit že to existuje... Já se můžu do projektů zapojovat jako debil, ale další ti co jsou tam kvůli titulce nehnou ani brvou. Nedávám AK víc jak rok....hroutí se to. Někdy v jeden den dva články a celý týden nic kromě nového člena. Chce to pořádek a obdivuju ty správce že to ještě pořád  drží, ovšem když se do rubriky nikdo nehlásí, možná to říká že je to nezajímavé a tak by se toho neměli držet jako klíšťat. Mám i jiné názory, nebudu je zde však říkat, nemuseli by být pravdivé ale zaujaté....

15 Cervenej_cudlik Cervenej_cudlik | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 14:34

[10]: Když "VIP" na to kašlou a nečlenové se rádi účastní - proč ne.

16 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 14:42

[15]: To je na tom to nejdivnější. Nečlenové těm kteří jsou v klubu závidí a těm v klubu je to jedno. Tím chci říct, že si toho neváží...

17 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 15:41

[16]: Tak to bohužel je a myslím si, že z veliké části AK blog navštěvují nečlenové a členové nemají potřebu se nějak přes AK blog zviditelnit. Ve své rubrice jsem to také tak měl.

Jinak, myslím si, že březnová akce nedopadla dvakrát nejlépe. Nápad, že tímto odpadnou ti, co o AK nemají zájem, je celkem zvláštní. Znám mnoho blogerů, kteří opravdu autorští byli a celkem sledovali dění kolem AK a zažili zde starou gardu, neměli zájem se nějak doprošovat a to za prvé z důvodu, že jim nebylo řečeno proč letěli a za druhé proto, že by je to ponížilo. ;-) Tato akce odrovnala opravdu ty nejlepší z AK a teď je tu jen elitářský duch, i když AK je velice neosobní v tomto momentě.
To kouzlo starého AK se již dávno vytratilo a připadá mi, že veliká část blogerů v AK ani neví o jiných lidech v AK a jediné co pro ně AK je, je propagace na titulce blogu.
Proč zájem klesá? Řekněme, že jsou tu blogy, které do AK nepatří, nebo byly upřednostněny před lepšími blogy. Nechci tu jmenovat některé ty blogy, co patří do této kategorie, ale rozhodně to dobré jméno AK nedělá. Mnohdy vidím, že na titulce se za den objeví několik článků za sebou stejného blogera a alespoň ve dvou je krátké sdělení o tom, že ten bloger bude dělat nějaké změny, že někam jede či, že nemá čas. Pardon, ale toto do AK rozhodně nepatří. Chápu, že je to někdy nutné, ale někteří to dělají, i když opravdu nemusí.
Dále je to chaos. V AK jsou deníčky, fotoblogy, úvahy a další žánry, avšak mnohé blogy nenaplňují to očekávání, nijak nezaujmou, na to, že je to blog v AK. Takových blogů je tu opravdu málo, ale i tak, chtělo by to dát užší směr pro dané témata.
Co si budeme nalhávat, většině z nás jde také o tu propagaci, ale jsou tu i tací, kteří se chtějí aktivně podílet na běhu AK, patřit do nějaké společnosti, která dříve byla elita a dnes je to jen spolek lidí, co se mnohdy ani neznají v blogovém světě. AK je dost neosobní a to je ta chyba, avšak tato chyba ani nejde moc napravit, bohužel. Proto je tu blog AK, kde jsou rubriky, které by měly stmelovat členy AK. Je jasné, že se najdou jedinci, kteří nebudou chodit na deníčkové blogy, ale třeba je bude spojovat s tím blogerem zájem ve focení a tak na společném AK blogu se oba nějak projeví. Jenže i tady ta iniciativa ze strany správců občas vázne. Není to kvůli správcům, ale hlavně kvůli lidem, takže je to začarovaný kruh.
Sám vím, jaké je to vést rubriku na AK blogu. Sice jsem dlouho nevydal žádný článek, ale to je jen proto, že nemám čas a předpřipravím si otázky na několik témat dopředu. Ale u mnohých to tak není a stagnuje to jen proto, že polovina členů nemá zájem a zbytek se nechce zúčastnit. Motivace, to by chtělo oprášit a začít členy nějak motivovat. Možná by to chtělo i nějakou akci ze strany správců v AK, jelikož se články mnohdy zdají býti pořád stejné a takové, až moc dokonalé, nebo bez energie. Nebráním se tomu, že by klidně správce mohl sem tam vydat kontroverzní článek, nad kterým by se debatovalo. Pobouřenost? Na AK ne a když by správce věděl co dělá, tak je to OK i u něj. Tím jsem chtěl říci, že by to chtělo oživit, takhle je AK velice statické.
Další chyba je, že AK je spjaté s časem, který je v tomto případě neúprosný. Každý se snaží pořád udržovat AK v nějaké aktivitě, ale věřte, že každý den se tam nemusí něco dít. Nadále je to motivace z pohledu článků. Výborně, pár fotek v jednom článku, ale co dál? Chtělo by to motivovat lidi, aby nějak diskutovali. Mě vážně nic moc nenapadá, než pod to napsat jen, jaká fotka se mi líbila nejvíce.
Řešení? - Přijímat blogery z rozvahou, sem tam vyvolat nějaký ten skandál na blogu AK, jak tomu bylo dříve a takové věci. Zdá se mi to, že teď je to křečovité a moc formální, žádná sranda a mnozí blogeři se bojí něco uvolněnějšího napsat na své blogy. :-)

18 Dendomačiatko Dendomačiatko | Web | 4. listopadu 2011 v 16:16

O AK toho veľa neviem, ani o systéme, ale občas mám pocit, že ho blog.cz až moc vyťahuje...

19 Skříteček2 Skříteček2 | Web | 4. listopadu 2011 v 17:20

Pokud jde o tu mrtvost na blogu AK, tak v první řadě za to může vyhazov 300 členů. To se pak skandál šíří dál a v AK už nebude chtíti být tolik lidí... A pak jde také o to, že na blogu není nic nového, fotky si ráda prohlédnu, zahlasuji, která se mi líbí nejvíce, podívám se na blog nováčka a tím to končí. Chce to nějakou pěknou novou rubriku. :-D

20 Krejdom Krejdom | Web | 4. listopadu 2011 v 17:38

Nevím jak ostatní, ale já jsem ráda, že přidávám fotky na můj blog. Nestíhám být ještě aktivní v nespočetných rubrikách AK. Myslím že ostatní to mají podobně a pak klub upadá. Dle mého by stačila jedna rubrika a raději víc soutěží, anket a rozhovorů... jinak to tam chcípne úplně :)

21 Annieren Annieren | Web | 4. listopadu 2011 v 17:50

Ano, jsem v AK hlavně kvůli té propagaci na titulce, ale to spíš kvůli tomu, abych našla nějaké návštěvníky, což už se mi (snad, doufám) povedlo.
Když se někdo nezapojuje do akcí, neznamená to, že ho to nezajímá. Já si tak nějak zjišťuju, co se děje, ale nemám potřebu se do těch akcí zapojovat, prostě ne. Přiznám se, nebere mě to a nikdy mě to nebralo. Zdá se mi, jako by to pak všichni brali jako povinnost, nebo aspoň já bych to brala jako povinnost. Souhlasím s jedním komentářem, který je tu někde zahrabaný - měly by se trochu povolit otěže, více uvolněnosti do toho...

22 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 4. listopadu 2011 v 18:00

Ono by to chtělo ta data dát do korelaci s jinými veličinami. Neklesá třebas obecně návštěvnost celého www.blog.cz?
Jaká je průměrná životnost jednoho blogu? Z těch co zůstali po velkém třesku mohlo již svou činnost ukončit.

Když se dívám na návštevnost svého blogu, přijdou mi ukazovatele návštěvnosti za posledních 6 měsíců bez výkyvů.

23 Chodiaca kreativita Chodiaca kreativita | Web | 4. listopadu 2011 v 18:50

Aj ja sa hlásim k tomu, že som v AK iba kvôli tomu, aby sa moje články mohli prezentovať na titulke, aby som sa mohla dostať k iným kvalitným blogom(zväčša z prostredia písania, ale tých veľa nieje...), a aby som si mohla občas niečo prečítať.

To dianie v AK ma trochu aj mrzí i napriek tomu, že medzi prispievateľov nepatrím - nikdy som nič neprispela. Totiž, nemám čím, alebo niet času. Je to škoda. Máme tam 200+ ľudí a možno polovica "žije" aj v AK. No, je to slabé, aj keď sa mi to vážne ťažko vraví...

24 agrrr agrrr | Web | 4. listopadu 2011 v 19:38

Ono je taky otázkou, jestli je Autorský klub schopen nabídnout kvalitní a pro osazenstvo zajímavá témata, nebo se tam mlátí tatáž prázdná sláma pořád dokola.

Osobní názor? AK by měl mít mnohem vyšší úlohu než jen sdružování, ale měl by mít i co nabídnout. Mít co čtenářům a členům nabídnout aby sami měli zájem se zapojit.
Myslím si, že jistý vliv na návštěvnost mají právě i konkurenční projekty, protože jsou především nové a neokoukané a pravděpodobně jsou schopny nabídnout ony žádané aktivity a informace. Ale to už jsou jen spekulace a domněnky.

25 Crumb ♀ Crumb ♀ | Web | 4. listopadu 2011 v 20:19

[21]: Do AK jsem podala přihlášku také spíše kvůli návštěvnosti, ale také proto, aby na můj blog někdo chodil a ocenil mou snahu. Na přihlášku ještě nikdo nenarazil, žádná odpověď nepřišla, zatím čekám. Ale AK mě začalo zajímat, protože jedině tam se dají najít normální články o něčem. Nevím, zas tak dlouho na blog.cz nejsem a AK jsem vždycky brala jako seznam dobře píšících bloggerů, ale jak vidím, znamená to také zůčastňovat se anket a soutěží. Když příjdu na klub.blog.cz, stejně tam nic zajímavého nevidím. Možná si nějaký "pametník" řekne, co to melu, ale až do tohoto článku jsem vlastně ani nevěděla, co členství v AK obnáší.

26 Amestea Amestea | Web | 4. listopadu 2011 v 20:23

Nám prostě nikdy nebude nic dobré, jak vidím.
Vystřídalo se tady několik dobrých správců. Bohužel, tehdy můj blog ještě nebyl na světě. Pak přišli M.L.Jung a Tiskař. Všichni si stěžovali, jaká je to hrůza.
Co bychom za ně dali teď, že?

AK už prostě není, co bývalo. Po březnovém masakru zmizela spousta opravdu dobrých blogů, nedivím se, že se někteří ani nechtěli vrátit. Ti, o kterých si říkám, co tady ksakru dělají, zůstali.
Ve článku je uvedena možnost, že se členové o AK nezajímají, protože už není nový a in. To není pravda. Už prostě není ani zdaleka tak dobrý.
Taky ta spousta projektů a aktivit. Je jich tolik, člověk se v nich nevyzná. A všichni se pak diví, že se nikdo nezapojuje.
A to, že jsou pro všechny. Pro mě, jako nečlenku AK by to mohlo být fajn, ale zase - jediným důvodem, proč se do AK hlásit je titulka. Nic víc.

Dříve jsem to brala tak, že bych byla ráda, pokud bych se do klubu vrátila. Teď nechci. Jistě, bylo by hezké mít články na titulce. Jenže o to mám radši mé stálé čtenáře. Ano, mám nějaké. Věřte nebo ne, je to tak. :-)

Jak řekla Taychi, AK už nedávám více než rok. Všechno to jde do háje.

27 KatyRZ KatyRZ | Web | 4. listopadu 2011 v 20:51

Jednoznačně klubu AK chybí ty hádky :D. Ty zaručeně návštěvnost zvyšovaly. Já se tedy bez mučení přiznávám, že mi skončila mateřská a teď jsem ráda,že stíhám svůj blog. Když jsem nakoukla na blog AK, abych se mrkla do čeho bych se zapojila, byla jsem otrávená už tím množstvím rubrik, ve kterých jsem se měla orientovat (kdo by řekl, že jsem tak jednoduchá - asi to bude prostě tím časem)... jedndoduše mě nic nezaujalo. Nerada to přiznávám, ale chybí mi tam asi nějaká jednotná myšlenka. Takhle místo, aby to členy AK pojilo, tříští je to... A možná, že to není ani tak myšlenka, jako osobnost, či osobnosti...

28 Éj. Éj. | Web | 4. listopadu 2011 v 21:34

Myslím si, že hodně lidí se tenkrát přihlásilo hlavně proto, že AK bylo něco nového a bylo to prostě " in " . Přitom se tam blogeři hlásili také proto, aby jejich blog měl větší návštěvost a byl všeobecně ve větším obraze. Přitom žádný velký zájem o AK neměli. Možná by to chtělo u AK něco nového a blogery, vybírat opravdu s větším přesvědčením. Jak jde potom vidět, nevyplácí se brát každého. Good luck. ;-)

29 gemik gemik | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 21:58

Viděl bych dva problémy. a) Věkový průměr členstva současného AK je bezpochyby vyšší, než průměr na zbytku blog.cz. A podle mě je u velkého množství "starších" blogerů volný čas velmi vzácná veličina. Jakž takž člověk stíhá svůj vlastní blog, ale sledovat či dokonce aktivně se zapojovat do dalších projektů na AK je už opravdu náročné. b) S tím také souvisí další problém, již nademnou zmíněný. Rubrik je hodně, řada z nich si je podobná a orientovat se v tomto zmatku dá práci, či přímo odradí úplně. Rubrik je zbytečně moc a přesto ty zásadní chybí. Např. jedna z nejužitečnějších rubrik, tipy na zajímavé články uplynulého týdne/14 dnů vydržela jen chvíli, přitom právě něco takového by mělo na blogu AK vycházet pravidelně každý týden a zajisté by přitáhlo pozornost.

30 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 22:10

[29]: Také se přidávám k názoru s rubrikami. Je jich moc k sobě podobných.
Jinak, ohledně toho výběru nejlepších článků, tak na AK to sice vycházelo celkem dobře, ale dá to hodně práce a ta objektivita je také dost pracná. :-)

31 Kerria Kerria | Web | 4. listopadu 2011 v 23:01

V AK prostě chybí hádky, nebo chcete-li to vznešeněji diskuze. Kvůli nim se lidi znovu a znovu vrací, reagují, argumentují, oponují...
To, po čem nejvíce lidí volalo, totiž klid a mír vede do stagnace.

32 Kerria Kerria | Web | 4. listopadu 2011 v 23:02

[29]: "Rubrik je hodně a podobných" to píšou neustále všichni. Bohužel málokdo si povšiml, že ty navzájem podobné rubriky jsou prakticky to jediné co v klubu jakš-takš funguje. Proto se jich možná jako správci stále ještě držíme. Protože pokud se na to taky vykašleme, půjde klub do kytek úplně.

33 Goldík Goldík | Web | 4. listopadu 2011 v 23:23

Já AK navštěvuji i když už nejsem členem. Skoro každý den na něj chodím :). Já si myslím, že návštěvnost klesla, kvůli tomu, že tam chodí pouze pravidelní čtenáři ;-)

34 Ivet Ivet | Web | 5. listopadu 2011 v 6:57

[17]: [16]:: Tak to bohužel je a myslím si, že z veliké části AK blog navštěvují nečlenové a členové nemají potřebu se nějak přes AK blog zviditelnit. Ve své rubrice jsem to také tak měl. - SOUHLAS

Mnoho dobrých blogerů odchází i z důvodu, že jim vadí neustálé reklamy, které na jiných nabízených stránkách k vytvoření blogu nejsou, mnoho odchází z důvodů své mladické rozvážnosti, protože je tady nebaví ti, kteří píši o životě...
Je pravda, že poslední měsíc odešlo z těchto stránek sakra hodně blogerů, ať skoro dětiček, nebo těch zkušenějších!
Jsem přesvědčena že AK nedělá z Blogu něco NAvíc, znám blogery, kteří v AK nejsou a mají hojně navštěvovaný blog!!

35 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 5. listopadu 2011 v 9:19

[29]: jo, ty tipy na zajímavé články uplynulého týdne/14 dnů to byla vskutku dobrá rubrika...

36 Mami Mami | 5. listopadu 2011 v 10:30

Na svůj blog sice nemám teď moc času, ale články AK si nenechávám ujít. Komunita kolem blogu.cz je skvělá a je pro mě hlavním důvodem, proč sem vlastně chodím.

37 Sever-rat Sever-rat | E-mail | Web | 5. listopadu 2011 v 10:55

[35]: Souhlasím s tebou.

Autorský klub navštěvuji každý den, ale žádná rubrika mě neoslovila, do které bych mohl něco přidat.

Naopak rád čtu rozhovory o blogerech, články na dobré blogy je také dobrý nápad..

38 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 5. listopadu 2011 v 11:00

[31]: Máš pravdu. Kdyby se na AK blogu rozjela nová rubrika "diskuzní koutek", blogeři by se ke článku vraceli častěji... :-)

39 Hannah Hannah | Web | 5. listopadu 2011 v 12:02

Doufám, že AK vydrží, protože když si chci přečíst něco, co se číst dá, tak jedině tam... Ve výpisu nejnovějších článků se to hemží fotkami Seleny Gomez, Jonas Brothers, pixelkami, kusovkami a k přečetní téměř nic...

40 Matthias Matthias | E-mail | Web | 5. listopadu 2011 v 12:07

Klidně bych si "diskuzní kroužek" vzal do svých ruk a řídil bych ho :)

41 MAKY.OREL MAKY.OREL | E-mail | Web | 5. listopadu 2011 v 12:24

[32]: Každý druhý měsíc se někdo objeví s tím, že mu rubrika umírá a neví, co bude dál - na tohle smutný vytí se těžko nereaguje. Proto ty rubriky ještě žijou, jelikož se nad nima všichni včetně mě smilují...

Mno jinak, co říct? Já už se vyjádřila v celým článku, takže nemám potřebu to ventilovat podruhé tady.

42 Aleee Aleee | Web | 5. listopadu 2011 v 13:10

Už jsem to určitě někde u dřívějších článků zde nebo jinde psala, v prvé řadě pro mě AK byl a je filtrem, díky němuž snadněji narazím na články, které mě mají šanci oslovit. Však taky výpis nových článků členů AK je to, co využívám nejvíce. Zároveň jsem ráda, že se prostřednictvím AK dostane více lidí i ke mně.

Na blog AK chodím denně, kliknu na blog nového člena, prolítnu fotky, ale to je asi tak vše. Rubrika, která už tu zmíněná byla a bavila mě, byl právě onen soupis článků. Bavily by mě rozhovory apod. Současné rubriky jdou mimo mě... A nepřipadá mi, že je to chyba současných správců nebo tak, postupem času to tak dopadlo pokaždé, ať byl u kormidla kdokoliv. Dle mého by nebylo žádnou tragédií, kdyby nakonec z AK zůstal jen blog, který by nabídl seznam blogů a článků, kde je větší šance si počíst...

43 Faira Faira | Web | 5. listopadu 2011 v 14:56

Kdysi dávno jsem na stránky AK narazila pouhou čirou náhodou. Tenkrát to ještě vedl Krutomluv. A jak to tam vypadalo? Málo členů, žádný výpis na titulce, prostě jen parta fajnovejch lidí, co dávali dohromady blogy, co aspoň za něco stály. Proto jsem tam šla. Nešlo mi návštěvnost, ani o nálepku VIP uživatele serveru. Šlo jen o ten pocit.
Postupem času se změnilo hodně...až moc. A ze člověka to počáteční nadšení prostě opadne. Takhle to vidím já. - To je v mém případě důvod, proč já nechodím na stránky klubu. Už mě to prostě tolik nebere a členem jsem hlavně kvůli návštěvnosti - ano, je to povrchní.

44 Ann~e Ann~e | Web | 5. listopadu 2011 v 15:04

Už je to tak. A to jsem si původně myslela, že jsme to zvrtali. Jak tak na to koukám, ta očekávaná doba "růžová"(díky za propůjčení :)) nenastala, ba naopak. Mám-li být upřímná, jediné, co mne na blog.cz drží je skutečnost, že jsem nikde jinde nevydržela tak dlouho, jako na tomto.

Nova mi to tu kazí, krásnou mi tu strkaj do hlavy... vážně uvažuju o sbohem(ne, že by to vadilo)

45 Kerria Kerria | Web | 5. listopadu 2011 v 15:24

Stejně jako většina i já vím, že fotorubrik je příliš mnoho. Když jedna (ta moje) skončí, tak to klubu neublíží, spíš naopak. Ale ráda bych jako správkyně zůstala a převzala jednu z nefungujících rubrik. Už mám vymyšlenou i koncepci a připravený úvodní článek. Před pár dny jsem oslovila správkyni oné rubriky, bohužel jsem zatím nedostala žádnou odpověď. Nechci jí rubriku sprostě ukrást jen proto, že už heslo od klubu mám.

[40]: Napiš meil Standovi, přidej jak by sis to představoval a třeba se to rozjede. Budu držet palce. ;-)

46 Cervenej_cudlik Cervenej_cudlik | E-mail | Web | 5. listopadu 2011 v 15:29

[40]: Směle do toho :-)

47 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 5. listopadu 2011 v 15:50

Jo mě by to taky bavilo, ale jak teď otravuji Standu, tak by mi to asi nedal do rukou ;-)

48 Lucilia* Lucilia* | 5. listopadu 2011 v 17:28

Myslím že je to tím, že vypadlo těch 300 blogů. Ne, že by to bylo špatně.
Ale asi si ti lidé řekli...
Tak jo. nestojí o mě, tak já nestojím o ně...nebo tak nějak :D ;-).

[47]: A divil by ses? Kdybys ho tak neprudil...

49 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 5. listopadu 2011 v 17:34

[48]: o magazín nešlo... S píše jsem ho bombardoval novými návrhy na rubriky

50 Ell-e Ell-e | Web | 5. listopadu 2011 v 19:02

Tak tomu, že se hlasí noví a noví blogeři, tomu se učitě nedivím. Otázkou je, jestli všichni, co se hlásí jsou ty "kvalitnější" :) Nicméně například úpadek zájmu o rubriky v AK je jasně viditelnej od konce prázdnin, což má jednoduchý vysvětlení.. :)) Ale ten dlouhodobej úpadek.. to nevím, čím.. :) Možná je to těmi rubrikami, na které si leckdo stěžuje.. ale co se mě týká, já se tam zapojovat snažím a občas/často mi ty témata tam a možnosti "tvorby" docela vyhovujou :)

51 Jana Jana | 5. listopadu 2011 v 19:58

Já si plánuji autorský blog založit, protože se ráda zapojují do soutěží a vůbec dělám si svoje autorské věci a ráda bych se na svém blogu pochlubila. Kdyby mě do AK přijali zapojím se do všeho, protože je to můj koníček. ;-)

52 Shariony Shariony | Web | 5. listopadu 2011 v 20:00

Ak má pořád smysl. Díky němu můžou vyniknout i blogy, které by jinak byly zastrčené. Je to jedna z mála výhod na blogu.cz.
To, že upadá jeho návštěvnost, je možná tím, že rubriky nejsou dostatečně zajímavé. Nebo tam přestali chodit ti, kteří sledovali jen dřívější hádky. Navíc TlusŤjoch má pravdu. Podle statistik dost klesá i návštěvnost Srdce blogu, takže je to spíš obecný trend a AK za to nemůže.

53 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 5. listopadu 2011 v 20:11

[52]: No jo, ale když se koukneš na statistiky srdce blogu je navštěvovanější než AK. To je tím, že se zde píší taková lákavější témata a právě to láká napsat svůj názor a sledovat diskuzi. To zatím na AK blogu není. Jediná řekl bych taková konverzační rubrika je Filosofický koutek...

54 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 5. listopadu 2011 v 20:13

AK klub má smysl, protože to sdružuje v těch stovkách nezajímavých blogů komunitu těch, co jsou aktivní a tvoří. Pokud autorský klub chce mít větší návštěvnost a rubriky na něm chtějí větší kreativitu, musí se tomu ti lidé, kteří ty rubriky dělají věnovat. Nestačí napsat rubriku jednou za týden a čekat, co přijde, co kdo nafotí nebo kdo přijde filosofovat. Pokud se tady nadává na nezáživnost rubrik v AK a jakousi neschopnost AK, nadáváme oprávněně ale i na sebe. Kdybych s pohádkami pro kulíšky čekala, až někdo něco napíše a pošle, tak bych čekala do soudného dne a mohla bych nakonec říci, že jsou všichni blbí, protože mi nic neposlali. Vyvolala bych diskusi, jestli blog pohádek chtějí a většina by napsala, že: je to pro ně nezáživné, nestíhají, nevěděli o tom, neumí pohádky atd. atd. Všechno je o komunikaci. Pokud bych vedla v AK nějakou diskusi, psala bych blogerům, o kterých vím, že mají k tomu co říci. Pokud bych viděla, že někdo nafotil k TT super fotky, tak bych mu napsala, jestli si je mohu stáhnout, protože bych je ráda dala do rubriky v AK... Když nepřichází komunikace z AK, tak každý bloger má co dělat, aby se věnoval svému blogu tak, aby byl čtený.  Další aktivity jsou často nad rámec možností. Takže jenom komunikací v druhých vyvoláme energii, že ještě něco dalšího udělají:-) Na výzvě k psaní pohádek jsem téměř vypustila duši oslovováním blogerů a každého, kdo měl na blogu pohádku... Návštěvnost a tvořivost jdou ruku v ruce s komunikací oběma směry:-) Když se napíše článek a pasivně se čeká, nedočkáme se toho, co jsme chtěli...

55 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 5. listopadu 2011 v 20:50

No jo před založením by si taky měl člověk položit otázku: Bavilo by mě to? Dal bych do toho co nejvíc ze sebe?

56 Pajussska Pajussska | Web | 5. listopadu 2011 v 21:05

Asi se přidám k ostatním, v  AK je prostě moc rubrik stejného zaměření a člověku se v tom špatně orientuje. Kdyby jsme měli míň rubrik o fotografování a víc rubrik s rozhovory, zajímavými články a celkově by se dalo víc prostoru i jiným zájmům... ;-)

Klidně se přihlásím k tomu, že TEĎ v AK vidím hlavně výhodu v zobrazování článků na titulce. Dřív jsem s nadšením četla každý článek, protože ty články měli šťávu. Na rozdíl ode dneška...

[54]: Do teď mě nad tím nenapadlo uvažovat, ale musím souhlasit, je to hlavně o komunikaci.

57 Kerria Kerria | Web | 5. listopadu 2011 v 22:03

[54]: Máš v mnohém pravdu. I z této stránky jsem o tom zpočátku uvažovala. Ale nechce se mi lidi nutit do něčeho. Klub je dobrovolné sdružení a účast na akcích (rubrikách) by měla být dobrovolná. Krom toho je tu těch fotorubrik fakt moc, dochází k inflaci fotek a tím pádem přirozeně i ke ztrátě zájmu o jejich prohlížení. Takže shánět další fotky mi přijde poněkud kontraproduktivní. 8-)

58 evi evi | Web | 5. listopadu 2011 v 22:27

Jako nečlen vnímám kladnou stránku AK právě v tom, že si díky zveřejňování článků na titulce mohu v případě zájmu vybrat nějaký dobrý článek k přečtení. Je lepší probírat se výpisem článků členů AK než prostým výpisem nejnovějších článků. Prostě mě spíš zajímají přímo ty autorské blogy, které víc odrážejí osobnost autorů, než z mého laického pohledu člověka, který problémy kolem AK až tak nesleduje, poněkud sterilní blog AK...

59 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 5. listopadu 2011 v 22:38

[57]: Kerrio, mně nepřijde tato rubrika v AK zbytečná. Jen možná by mohla být dělaná jinak. Opravdu v komunikaci s těmi, co píší na TT. Znamenalo by to pro tebe smaozřejmě hodně práce. Sama víš, že fotky mají k článkům téměř všichni. Ale Tobě do rubriky je pošle pět deset blogerů. Myslím, že kdybys je oslovovala, že se Ti to líbilo, tak by to poslali a příště už by třeba nezapomněli nebo se na to nevykašlali. To samé k diskusnímu kroužku. Vyzývat blogery: Hele, Ty dobře diskutuješ, přijď něoc napsat k tomu a k tomu. Také mě občas dostalo, že jsem se v některých rubrikách neměla už šanic přihlást. prvních patnáct a šmitec. A já se k tomu dostala až třeba druhý den. Tak jsem to přestala číst. Pokud ustala návštěvnost ze strany blogerů, tak se musí nastartovat ale z druhé strany:-) Tak to dělám s novou rubrikou o tanci. Lidi si přečtou a nic. Tak se vrhám do víru blogu a hledám nové nebo komentuji starým známým a ejhle oni najednou komentují a komunikují:-)Mně chybí prostě ze strany AK komunikace. Jako kdybychom házeli hrách každý ještě ke všemu na na jinou stěnu. Vy na jinou a my co čteme vaši rubriku v AK zase na jinou.

60 Kata-chan Kata-chan | Web | 6. listopadu 2011 v 0:31

Oh ano, návštěvnost klasá, tak jste zveřejnili tenhle článek. Jak myslíte. Ale nedivte se, že po vyloučení blogů návštěvnost klesla. Přišli jste o 200 návštěvníků, kteří nebyli pro vaši elitu dost po chuti. Já jsem byla mezi vyhozenými a za to cítím neustále k AK jistou zášť a nechuť. A už jde mimo mě. Taky tvořím a jsem aktivní, ale na moji tvorbu se kašlalo takže...tak, já odkašlávám zpět na AK. Teď se vám určitě návštěvnost zvedne ale pak bude jistě skomírat...i přes hafo nových projektů v AK. A je pravda, že už to není co bývalo... :-?

61 Kerria Kerria | Web | 6. listopadu 2011 v 9:36

[59]: Asi takhle nějak?
"Ahoj, máme v AK super rubriku. Mohla bych si půjčit tvoji fotku? A pak se nezapomeň přijít podívat a hlásnout."

Já vím, dalo by se to napsat i jinak vznešeněji, ale výsledek je skoro stejný a hlavně já bych měla pocit, že AK klesá na úroveň pubertálních slečen žebrajících o přízeň psaním reklam do komentářů.

Ono je něco jiného psát takové komentáře pro dobrou věc, které věříš. A něco jiného jen kvůli vyšší účasti v nějakých soutěžích a zvýšení návštěvnosti blogu, byť je to blog AK.

62 KatyRZ KatyRZ | Web | 6. listopadu 2011 v 10:07

[61]: Takhle to zní opravdu strašně, ale abych se zastala Edith. Věděla jsem o projektu pohádek pro Kulíšky, ale až v okamžiku, kdy Edith přišla ke mně na blog a napsala mi něco jako: "Vidím, že máš děti, máš k nim hezký vztah a psát umíš, tak by ses mohla zapojit," jsem se skutečně zapojila. Cítila jsem se důležitá a potěšená ;). Netvrdím, že by to tak mělo fungovat, ale myslím si, že kdyby to tak fungovalo, tak by to fungovalo :).

Pravda je též taková, s tím musím s Edith také souhlasti, že na blozích jako takových se toho k tématu vyhlašovaných rubrik v klubu AK určitě najde dost a dost. Lidi se to třeba neodváží nabídnout, protože je to "staré" přitom je to zapadlé někde v temném koutě blogu a nikdo o tom neví... nebo si prostě tématu nevšimli... Tady jde jen o to, jestli tenhle způsob je žádoucí. Určitě je to ale jedna z možností, jak blogery zapojit, a jak říká Edith spousta z nich by zůstala a vracela se dobrovolně.

Jenže ono to je nějak tak asi i s tím, že už na tom AK nikdo necítí tu prestiž, co dřív. Kdyby jednou za čas vyšel článek s fotkami a pak zase čláenk s poezií... atd. také by to bylo jiné.

To, že jsem se chtěla do nějaké rubriky zapojit, ale "místa" už byla obsazená se mi též zezačátku několikrát stalo - přestala jsem se vracet...

63 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 12:54

[61]: Kerrio, trochu si do zdevalvovala:-( Přeci víš, že na tvůj blog také přidjou lidi nejen pro Tvé krásné články, ale i proto, že vědí, že ty čteš je ... Je to vzájemná zěptnáv vazba. Dialog. AK mi přijde jako monolog:-(

64 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 12:58

[62]: Přesně tak. Nabídli mi lidi i krásnou pohádku, kterou měli zapadlou. Kdybych je neoslovila, v knize bychom si ji nepřečetli. Pokus i člověk vezme nějakou aktivitu na blogu, ať už je správcovství nebo téma týdne, musí tomu hodně obětovat. Proto třeba omezovat nový nápad v rubrice na to, že pouze prvních deset ... Tak už předem tuto rubriku dotyčný zazdil. Nevrátím se:-(

65 Rosie (& Sonny) Rosie (& Sonny) | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 15:42

Mali by ste prijať nových členov!!! Nový členovia, privedú nových ľudí, ktorý sem budú chodiť!!!
Autorský klub je fajn, treba ho len trochu vylepšiť.... :D

66 Alue Alue | E-mail | Web | 8. listopadu 2011 v 10:49

Nechci rozhodně nikoho nijak urazit, ale originalita neznamená kvalitu a zajímavost. Možná proto klub upadá, není asi zajímavý.

67 Kata-chan Kata-chan | Web | 9. listopadu 2011 v 14:46

[66]: Každý má jiné vnímání toho, co je pro něj zajímavé. Ti co se nevešli do vyvinutého dospěláckého spektra mají smůlu. Takže asi tak 8-)

68 Lennroe Lennroe | 11. listopadu 2011 v 18:08

No možná je to tak, že členu chybí charismatičtí vůdcové...
Neber si to osobně Stando, ale ty jsi pro nás něco jako bůh - spolehnout se může, ale jen tak si popovídat. Je to fajn mít pevnou ruku, ale...
Navíc dřív se hodně sledovalo přijímání protože člověk blogy proklikal a mohl si být jistý, že najde alespoň jeden zajímavý a ten pochválí. takhle je to takové hloupé, protože, když mě přijatý blog nezaujme, nenapíšu nic a odejdu ze strránky, kdežto, když jsem tam dřív už nějaký čas strávila prošla jsem i ostatní články. Navíc v současné době musí správci spíš prosit o to, aby jim někdo něco poslal (a to neříkám jen tak) dřív se v té záplavě lidí, chtěl každý trochu zviditelnit a když přišlo deset fotek a publikovalo se pět bylo to tak nějak vzrůšo. Nemáme v čem soupeřit a o co se hádat. Voda je klidná a to je sice možná fajn, ale je to hrozná nuda.

[63]: Jo to je taky pravda. Dřív bylo prostě v klubu plno hádek a možná je to paradoxní, ale hýbalo se to tam. Teď je to vážně jako noviny. Člověk si to přečte, ale reagovat nemá jak. Tedy má, ale je to trochu jako mluvit do zdi.

Ale dobře, přemluvily jste mě, opráším své uražené ego a vyhlásím nové téma střípků.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama