Máte literární ambice?

6. listopadu 2011 v 8:00 | Standa |  Ptáme se vás

Listopadová anketa v pravidelné rubrice Ptáme se vás zjišťuje, zda by rádi blogeři někdy vydali knihu.


Tak schválně: většině blogerů je odjakživa předhazováno, že jsou jednak grafomani a jednak něco méně než autoři, kteří publikují tiskem. Co je na tom podle vás pravdy? A jak je to s tím postavením blogerů - líhnou se z jejich řad noví zajímaví spisovatelé, nebo je to jen hromada nezkušených pisálků, z nichž sice většina pošilhává po tom, že by někdy vydala vlastní knihu, ale nikdy se k tomu neodhodlá?

Jak to máte vy osobně? Dejme tomu, že jsou velmi nahrubo tři možnosti:

1) Čistokrevný bloger. Věnuje se pouze svému blogu a na literární dráhu nepomýšlí. Možnost vydat vlastní knihu ho ani nenapadla, nebo ji hned na začátku zavrhl.

2) Bloger s literárními ambicemi. V průběhu existence jeho blogu dostal nápad vydat zápisky ze svého blogu knižně. Na vlastní literární texty nepomýšlí a považuje se stále za blogera. Svého blogu si ale cení a rád by ho vydal knižně.

3) Bloger - (potenciální) spisovatel. Na svém blogu publikuje nějaký druh vlastní tvorby (próza, poezie), kterou by rád vydal knižně. Případně se mu to již povedlo a blog následně využívá k propagaci vlastní knihy. Možné je i využití blogu k interaktivnímu působení čtenářů na vznikající text - bloger publikuje krátké úryvky a zjišťuje u čtenářů, jak se jim to líbí a jak by to mohlo dál vyvíjet. V optimistickém případě vše vyjde knižně.

Anketní otázka je jasná. Mezi blogery na Blog.cz již máme několik případů blogerů, kterým se jejich literární sen splnil a vydali svou knihu. A o spoustě dalších se to ví a oni sami se netají tím, že by také rádi vydali svou knihu. Jak jste na tom vy? Do které z navržených kategorí byste se zařadili? Napadlo vás už také, jaké by to asi bylo, vydat svou vlastní knihu? Pracujete už na nějakém textu? Chodíte na nějaké kurzy tvůrčího psaní? Seznámili jste se s nějakými příručkami tvůrčího psaní? Máte na Blog.cz nějaký vzor, který obdivujete? Chtěli byste na tomto blogu nějaké tipy pro začínající spisovatele?

Podobných otázek by se dalo k tomuto tématu vymyslet celá řada, a pokud chcete, můžete se k tématu rozepsat v komentářích. V první řadě ale určitě hlasujte v anketě, ať víme, kolik je mezi vámi blogerů, kteří by rádi vydali vlastní knihu.

Takže - máte literární ambice?
 

17 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Zasněná* Zasněná* | Web | 6. listopadu 2011 v 8:04

Ráda bych jednou nějakou knihu napsala. Ale vím, že tento den je ještě v nedohlednu.
Já osobně na blogu svou tvorbu publikuji, ale většinou se jedná pouze o fanfiction. :-)

2 Matthias Matthias | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 8:08

"Chtěli byste na tomto blogu nějaké tipy pro začínající spisovatele?ů
- proč ne .)

3 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 8:44

No já už potají píšu na počítači hororovou knížku :-D

4 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 8:48

[2]: Myslím, že od toho je blog spisovatelů . Akorát to tam ještě nerozjeli :-D

5 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 8:51

PS: Chybí mi tu možnost: Ano, už ji píšu ;-) Nechce se mi moc hlasovat to, že je to pouze sen :-)

6 Rekmar Rekmar | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 9:10

Já bych taky nějakou knihu někdy napsal, ale zatím jsem nepřemýšlel na téma.

7 Kája Kája | Web | 6. listopadu 2011 v 10:33

Jak dlouho už je mým velkým přáním napsat knihu? Asi od té doby, co umím psát.

8 Arvari Arvari | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 10:37

[5]: Souhlas, taky se mi moc nechce hlasovat pro to, že bych RÁDA a NĚKDY napsala a vydala knihu, když už se blížím padesáté normostraně a jsem odhodlaná ji posléze i dotlačit k vydání...

9 Misantrop Misantrop | Web | 6. listopadu 2011 v 10:38

O internetové literatuře a o jejím publikování na internetu kontra knižní uveřejňování, vše o výhodách a nevýhodách obojího, o knižním průmyslu apod., jsem se rozepsal v první části mého díla Divoká svoboda, pročež odkazuji tam. Viz:
http://feuerteufel.blog.cz/1110/misantrop-divoka-svoboda-1

10 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 6. listopadu 2011 v 10:42

No myslím, že dvojka. Občas mě napadá, že by bylo fajn něco vydat, ale nijak o to neusiluju, svoji kariéru chci v poněkud jiném oboru.

11 MAKY.OREL MAKY.OREL | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 10:43

Myslím, že bloger a potencionální spisovatel je ohromný rozdíl - většina blogerů píše jen proto, že píše. Má potřebu vyblejt své názory a zážitky... Dělám to i já. Ale kdyby přišel někdo a řek "hele ty jo, co kdybych ti vydal ty tvý kecy?" - kdo by odmítl...
Samosebou jsou na blogu i lidi, kteří tu žijou pouze a především pro psanou tvorbu jako romány, povídky, básně a jiné, ale většina z nás asi zůstane jen takovými kecálisty, kteří se rádi dělí o názor. Nakonec, kdyby všichni, co mají blog, měli vydat knihu, kdo si myslíte, že by to asi všechno četl? :-D

Ale vydat hromadný sborník nejlepších keců, zážitků a úvah od blogerů pod záštitou blog.cz by bylo docela terno, nemyslíte? .... Hmmm co uspořádat velkou soutěž na téma Vydej svůj článek? To by bylo něco! Velká bitva všeho již vydaného na našem serveru... Huhuuuu - to by mělo kurde účast, kdyby to nebylo vůbec omezené věkem ani tématem.

12 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 10:57

Kedysi som nad tým veľa snívala..aké skvelé by bolo vydať knihu...neskôr sa to zmenilo na vydanie mangy...niežeby ma to úplne opustilo, len bohužiaľ...chcelo by to najprv niečo dokončiť :D :D

13 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 11:00

[11]: Dobrej nápad. Jen je otázkou kdo si to koupí a kdo zaplatí předem :-D

14 Dubious cat Dubious cat | Web | 6. listopadu 2011 v 11:02

Já bych knihu ráda vydala, ale zatím mi stačí, že se na něčem spoluúčastním, i když ne literárně, ale obrázkově. Nejsem  totiž ještě rozhodnutá, co neumím víc, jestli kreslit, nebo psát, ale každopádně mě psaní mého blogu, který je  literární všehochuť, skutečně baví a hodlám to dělat ještě dlouho:) V současné době pracuji na praxi v internetovém časopise, mám za sebou 2 semestry tvůrčího psaní, jelikož studuji VŠ se zaměřením na literaturu a český jazyk. (To první mě baví, to druhé se hodí)  Snažím se nemít žádný vzor, co se týče blogového osazenstva, nerada kopíruji jiné, ač nemůžu být vždycky 100% originální, snažím se si na všechno přijít sama:)

15 Dubious cat Dubious cat | Web | 6. listopadu 2011 v 11:03

[11]: to se mělo stát letos, ale nakonec z toho pro malý zájem sešlo:)

16 MAKY.OREL MAKY.OREL | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 11:20

[15]: Malý zájem? Tomu se mi nechce věřit... Spíš nevědomost, já vůbec nevím, že se něco konalo. Asi se o tom málo řvalo okolo či co, páč mě sice občas ironicky říkají "blesku", ale tak hrozný to se mnou zase neni. :-D
No přinejmenším už máme nějaké výběry třeba z témat týdne tak by se to dalo probrat a zkompletovat. Ale jinak myslím že kdyby se vyhlásilo že se bude prodávat kniha s názory dnešních internetových puberťáků tak by to nutně muselo mít úspěch... Pořád se na nás nadává a konečně by měli lidi možnost zjistit taky, co si vážně myslíme. Neřikejte mi, že s trochou reklamy v knihkupectvích by se to nechytlo? ;-)  :-D

17 restless-girl restless-girl | Web | 6. listopadu 2011 v 11:28

Napsat knihu je mým sne už asi pět let. :D Není to ale tak jednoduchý, jak by se člověku mohlo na první pohled zdát.

18 Tajemná M Tajemná M | Web | 6. listopadu 2011 v 11:56

Já se tedy neřadím ani do jedné z těch tří skupin. Jsem tak něco mezi dvejkou a trojkou.

19 Miriam Miriam | Web | 6. listopadu 2011 v 11:57

Moc ráda píšu - prózu, různé úvahy a snažím se i poezii. Napsala jsem už hodně povídek a básní. Napadlo mě napsat knihu, dokonce jsem se pokoušela i o nějaké rozsáhlejší dílko, ale buď mi došla myšlenka nebo jsem se tomu nemohla plně věnovat.
Co se týče básní, dostala jsem nabídku publikovat několik svých kousků v knížce mladých a méně známých spisovatelů, ale jelikož mi je 15 let a nemám zatím moc finančních prostředků, tak jsem to bohužel musela odmítnout. Byla to pro mě ale velká pocta. Poslala jsem lidem z daného nakladatelství několik básní a asi čtyři z nich vybrali, moc se jim to líbilo...
Uvažovala jsem také o nějaké knize, kde by byly moje jednotlivé povídky, ale asi si moc nevěřím, nemám na to peníze a mám teď plno jiných starostí, než jen samotné psaní.
Každopádně bloguju už asi čtyři roky a zveřejňuju všechny své psané formy, ale i nějaké kresby, fotky a podobně. Moji kamarádi ( i blogoví kamarádi) to rádi čtou, komentují, chválí, kritizují, radí mi, pomáhají a to mi dává příjemný pocit a motivaci do budoucna.
Blog.cz je úžasná šance jak se vzdělávat, zjišťovat většinové názory, projevovat svůj talent nebo se jen vypsat. A taky je zde velká možnost nalézt přátele. Já osobně jsem si přes blog našla přítele, se kterým jsem dva roky komunkovala přes blog a teď spolu chodíme. Takže jsem blogu opravdu moc vděčná. :-)
Přeji pěkný den a hodně štěstí všem, kteří by chtěli vydat knihu. ;-)

20 tail-haris tail-haris | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 12:30

Něco se snažím psát na svém blogu, nevím jak to nakonec dopadne... zatím mi to nepříjde moc dobré, ale tím že to někde zveřejňuji si všímám více chyb :-)  :-)

21 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 12:46

[14]: Účastníš se kresbou i psaním:-) Hopdně blogerů bude moci za chvíli napsat, že byla jejich tvorba vydána ve sborníku pohádek.

22 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 12:49

Rubriku o psaní bych uvítala. Zatím je to roztříštěné u mě, Sikara, Temnářky, Renaty Štulcové... Na kurz tvůrčího psaní mam rozporuplný názor. Možná by tam člověk měl jít, když mu u psaní dojde niť a přesto si myslí, že má talent. Je to jak se školou. někdy vám vezme kurz či škola improvizaci, vlastní styl:-). Ale nezříkám se toho, že tam třeba za rok či dva skončím pro nové inspirace:-) Ale jeden si čtu on-line...

23 Vendy Vendy | Web | 6. listopadu 2011 v 12:53

[11]: Se sborníkem taky souhlasím. Je toho tolik, že by se dal vydávat i na díly. Ne jeden, ale deset nebo dvacet vybraných blogerů... případně jiný způsob. Ale byl by to dobrý start i pro ně a větší možnosti, rozsah a různé druhy prezentace.

24 Cirrat Cirrat | Web | 6. listopadu 2011 v 13:07

Já jsem kříženec - ráda bych jednou vydala knižně své zápisky z blogu, zároveň ale nosím v hlavě (a po papírech; spoustě papírů) vznikající vlastní knížku.

Sborník - no, nevím. Co do něj vybrat? Příběhy ze života blogerů? Vyhlásit soutěž a vydat x nejlepších a opakovat to každý rok? Vydávat blogerské povídky a prokládat to jejich fotografiemi - ale co pak ti, co píšou právě jen ze života? Je to komplikované...

25 Vendy Vendy | Web | 6. listopadu 2011 v 13:23

[24]: Třeba na Téma týdne vznikají dost dobré kousky - buď povídky, nebo úvahy, ale i básně. Myslím že z toho by se dalo vybrat víc než dost, TT už jede dlouho.
Co vydat sborník orientovaný právě na Téma týdne? Říct něco o projektu, o začátcích, o tom, jak se blogeři přidávají, ale i o problémech, reklamách, spamech... A pak výběr povídek, básní, úvah, případně i nějaký obrázek nebo fotka.
Ale chtělo by to opravdu reklamu, mluvit o tom - a ne jen zmínit se jednou větou nebo jedním článkem. (Kdybych měla uvést příklad, tak třeba Edit se svým Nedoklubkem a pohádkami pro kulíšky. Na svém blogu o tom psala několikrát, opakovaně, mluvila o blogerkách, které přispívají, ukazovala obrázky, které kreslí, prostě Kulíšci jsou živí.)
Nevím, jaké problémy jsou kolem vydání knihy, asi obrovské, ale myslím, že by to šlo. Možná můj nápad s výběrem TT není nejlepší, ale je to nápad... 8-)

26 Mami Mami | 6. listopadu 2011 v 13:37

Psaním se živím, ovšem do krásné literatury mají mé všední výplody hodně daleko. Místo přímé řeči zde naleznete citace příslušných norem a uzdu fantazie lze popustit pouze v případě hodnocení neuznatelných nákladů. Oblíbené slovní spojení nás byrokratů je "v rámci" :D

27 Nika Nika | Web | 6. listopadu 2011 v 13:51

ono když se řekne "vydat svoji knihu", zní to hezky a kde kdo (možná i včetně mě) by řekl, že by alespoň jednu vydat chtěl, jenže to samozřejmě nejde jen tak z fleku a to si myslím, že spoustu lidí zase odradí...

28 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 14:13

Sám jsem něco začal psát a sám jsem to ukončil. Když knížku, tak radši ji budu psát s někým. Chce to hodně trpělivosti a odvahy. Chce to mít jasný cíl a jít si za tím, jinak nikdy nic nebude a to si myslím, že mnohé odradí.

29 Ebolin Ebolin | Web | 6. listopadu 2011 v 14:14

Je mi 11 let a chci se stát spisovatelkou...už píšu povídku do té soutěže o těch historkách, která je někdy v předchozím článku. Strašně často píšu básničky, dneska má táta narozeniny a já zrovna jednu vymyslela. Moc se mu líbila :-)

30 KadetJaina KadetJaina | Web | 6. listopadu 2011 v 14:16

Kdo by nechtěl, že jo? Na blogu svojí tvorbu prezentuju a jednou bych ráda něco vyplevila ven a nechala vydat. Jenomže se ještě pořád mám dost co učit a vím to, takže zatím nad ničím ani reálně neuvažuju.
Workshopy a kurzy tvůrčího psaní? Nikdy jsem na žádném nebyla. Mám k tomu skeptický postoj. Diskuze, dejme tomu, ale kdydby mi měl někdo kecat do toho, jak píšu, asi bych to nebrala vážně. Kritiku budiž, ale kurzy tvůrčího psaní se často nesou ve stylu "ale my nevyjíždíme ze zajetých kolejí."
Udělat rubriku o psaní... Nebude se tam omýalt dokola to, co už různí blogeři napsali? Je známo, že se s radícími články v poslední době roztrhnul pytel.

31 MAKY.OREL MAKY.OREL | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 14:16

[24]: Já jsem expert na totální šílenosti - naplácala bych tam všechno od receptů na bábovky po postmoderní poezii :D Samosebou bych spíš upřednostnila klasické věci jako eseje, vyprávění, příběhy a sem tam báseň, ale třeba nějaký chutný recept na závěr...
Každý by měl možnost jednak nominovat sám sebe s něčím konkrétním nebo dát vědět o nějakém článku či tvorbě, která ho zaujala - akorát by to chtělo nějakou "blogerskou radu", která by nominované třídila zároveň sama aktivně hledala adepty, navzájem se radila přes maily a zkrátka nakonec vybrala to úplně nejlepší, co je prostě doslova odrovnalo (a jakože na hodně dobrých věcech se lidé shodnou).
Mimochodem ten nápad s fotkami je dobrý... suchý text je nuda, tak proč to neproložit nějakou tématickou ilustrací, která by se dala do sborníku vložit druhotně až po výběru textových přispěvatelů.
Pak stačí pořádné argumenty, záštita někoho zkušeného na trhu a podpora blogové veřejnosti a můžeme psát dopisy na vydavatelství. Kdo říká, že když za to nebudeme chtít žádný honorář, že se nenajde nějaký magor, co nám to vydá :-D

32 KadetJaina KadetJaina | Web | 6. listopadu 2011 v 14:17

[5]:[8]: A fakt myslíte, že to bude tak jednoduchý? :-D

33 KadetJaina KadetJaina | Web | 6. listopadu 2011 v 14:27

[31]: Myslím, že by se lidi i chytli, ale zase překombinovávat a házet tam jednu věc za druhou mi přijde moc. Chtělo by se to zaměřit na něco nebo to mít rozdělené podle žánrů. A taky by to chtělo, ať je sborník zaujatý na jedno téma, jinak by to jako celek působilo hrozně chaoticky.
Fotky, obrázky atd. by byla samozřejmost, kolikrát slýchám: "Nejsou tam obrázky? Nečtu."
O vydání... To je zas jiná, ale blog.cz má tolik reklam a propagauje tolik věcí, že by se snad Nova nebo někjaký jiný velikán mohl chytit. Reklama pro ně.

34 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 14:30

[28]: No já jsem jednu knihu psal se svým bratrancem a nevyšlo to rozhádali jsem se protože jeden to chce takhle a druhý jinak. Já jí píšu raději sám... :-)

35 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 14:35

[34]: Jde o sladěnost a kompromis. Jestli jeden smýšlí o ději jinak, než ten druhý, pak je jasné, že to nemůže vyjít. Ale já vidím a mám rád tu zvláštní moc knížek, které byly psány více lidmi. :-)

36 MAKY.OREL MAKY.OREL | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 14:51

[33]: Asi si půjdu nějaký sborník nastudovat - pořád nám ve škole ládujou do hlavy Devětsil a tož ti borci taky dělali, co se jim zamanulo. Budu muset zjistit, jak to potom kompletovali... Každopádně téma se hodí vždycky, jen to nesmí být moc úzkoprsé - zkrátka něco univerzálního, aby se dalo zahrnout maximum prací a přitom se pořád budeme držet stejného nadpisu. Potom, máš pravdu, by to docela už šlo a lidi by z toho snad nešlehlo...

Ale když tak v rychlosti popadnu z poličky sborník jedné soutěže, kam jsem se vecpala kdysi dávno, tak se ani nemusíme možná obtěžovat s dělením na kategorie - mají to tu miš maš: jednou báseň, za ní povídka, krátká esej - je to na přeskáčku a přitom se to čte dobře a jak se postupně mění žánr, je to takové příjemně osvěžující.
Akorát by to asi chtělo stanovit limit na rozsah práce, jinak budeme vydávat sborník románů :D Tož v této mnou držené sbírce je to většinou kolem jedné až tří A4 v klasickém podání, což se čte rychle a zabaví to na celé odpoledne. V zadu to má pak ještě takový menší sborník výtvarných prací k soutěži.
Maj to celý hezky přehledně upravený, fajne obálku... dobrou inspiraci jsem doma našla...

[35]: Taky mě fascinujou lidi co píšou třeba ve dvou. To je opravdu ohromná věc a když už něco vznikne, stojí to za to. Brácha zrovna louská to dílové tlusté Podzemí a prý se líbí. Každopádně já bych to teda nedokázala. Jsem strašnej kohout a přijít ke mě na smetiště druhej - no to by dopadlo... Ale zase dva lidi víc ví a mají větší možnosti v rozvoji děje, když každý přinese něco nového, nějaký extrazvrat a americkou kličku. Někdy bych to docela uvítala takovou inspiraci...

37 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 15:41

[35]: To jo, ale co ty víš, v redakci určitě bylo spoustu hádek. Hlavně dobrá byla ta kde se bratranci nelíbila spojka "ale" kvůli které se naštval :-D

38 Dark Knight Dark Knight | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 15:46

[37]: něco z mých zkušeností :-D

39 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 15:54

"Ano a už jsem minimálně jednu vlastní knihu napsal/a a vydal/a." :-)

Rady se hodí vždycky, i když na blog.cz radí kde kdo, takže by možná stačilo nějaké "best of". :-D

Z blogujících a zároveń publikujících autorů si nejvíc vážím Edith, Sikara a Renaty Štulcové. :-)

40 Michelle Michelle | Web | 6. listopadu 2011 v 16:02

[4]: Myslím, že takových blogů je víc :-). Koneckonců i já radím začínajícím autorkám a autorům.
http://fanfiction-stories.blog.cz/rubrika/serial-pro-zacinajici-autorky

41 Myší královna Myší královna | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 16:48

Být psavcem je můj velký sen =) bohužel nemám dostatek času na psaní, páč jsem v maturitním ročníku, a taky mám teď autorský blok - prostě nevím jak dál, tak píšu jen to, na co si vzpomenu, takže mám pár částí sem, pár částí tam. Jedno vím ale jistě: chci to dokončit, vydat a je to mnou nejvysněnější zdroj obživy. Redaktorku bych dělat nemohla, nemůžu jen tak solit nápady na povel, to neumím, zkoušela jsem to několikrát a nebylo to šťastné řešení.

42 Myší královna Myší královna | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 16:49

- ale určitě ne sborník toho mého sociopatického blogového vyblití. To ne. :D

43 Amieth Amieth | Web | 6. listopadu 2011 v 17:18

psaní mně baví a i já bych se psaní věnovat chtěla, ale teď je otázka jestli na to mám... časem se asi pokusím dostat na vysokou školu se zaměřenám na žurnalistiku... uvidí se, jestli se mi můj sen splní :)

44 KatyRZ KatyRZ | Web | 6. listopadu 2011 v 18:09

Mám napsáno, upravuju a pak plánuju jít s kůži na trh. Nic z toho, ale nenajdete u mě na blogu. To co je na blogu by mě ve většině případů vydávat nenapadlo. Každopádně, ale jak jsem psala už tady - http://dostcasunalasku.blog.cz/1110/rady-zacinajicim-pisalkum - za hodně vděčím zdejší komunitě.

45 Mar Mar | Web | 6. listopadu 2011 v 18:45

Tak každý, kdo rád píše, by chtěl vydat knihu. A hodně lidí je na blogu právě proto, že rádo píše.

A v mých dětských letech jsem i rozepsala několik knih, o kterých nerada mluvím, ale zase jednou bych chtěla dospět do stádia, kdy opravdu budu schopná napsat knihu, ale blog je spíše to, co poslouchá nápady, než kniha sama...

46 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 6. listopadu 2011 v 18:46

"Nákladem vlastním," stojí v některých knížkách prvorepublikových.
Čekám na svého mecenáše.
Nepřijde-li, plánuji koupit vydavatelství.

47 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 6. listopadu 2011 v 18:47

Vzorem je mi Sikarovo chilli.

48 Jobe Jobe | Web | 6. listopadu 2011 v 18:51

Já jsem nezařaditelný. Napsal jsem dva romány dávno před tím, než jsem začal dělat blog/ web s texty, básničkami a fotkami, bylo to pro mne vlastně něco jako oddychovka. Pak jsem začal psát třetí román, ty předchozí dva průběžně uhlazuji a piluji k dokonalosti podle svých představ. Takže dílka jsou napsaná, už asi osmkrát jsem každé pročetl a provedl korektury, doplnil vazby na časové osy příběhů a odladil charaktery postav. Dnes mi zbývá (aspoň doufám) už jen poslední čtení a pokusím se to někde nabídnout. Nejdřív jsem psal bez ambic pro vlastní dobrý pocit a obveselení ducha. Až když se romány začaly blížit dokonalosti jsem se dostal k myšlence je vydat. Netvrdím, že chci být spisovatel a psaním se živit. Jen 7 % spisovatelů se psaní opravdu uživí. Jen bych chtěl téměř anonymně vydat své spisy. A nestát se přitom celebritou. :D

49 Barunie Barunie | Web | 6. listopadu 2011 v 19:02

Jednou bych ráda knihu vydala, věnuji se próze i poezii, fanfiction i vlastním nápadům. Ale pořád je co zlepšovat :)

50 Zdebra Zdebra | Web | 6. listopadu 2011 v 19:02

Že bych měla literární ambice, se říct nedá, ale psaní mě baví. Jen kdybych měla lepší slovní zásobu a slovní obraty...

51 Renata Štulcová Renata Štulcová | Web | 6. listopadu 2011 v 19:46

Do těch kategorií se příliš nevejdu. Blog jsem si zřídila, když jsem měla za sebou pět románů rytířsko historických trochu okořeněných mytologickými prvky (bohužel česká kritika hází českou mytologii do fantasy pytle). Tekla v nich krev, hrdinové si sáhli na dno, vždy to byly knihy z našich dějin. No, a pak jsem si řekla, že změním žánr na romantickou ekologickou mytologickou dívčí fantasy. Nakladatelé nechápali, kde se to ve mně bere, a já knihu začala psát na blog. A také jsem začala s Inspiracemi spisovatelky, aby lidi věděli, do čeho jdou, když budou chtít publikovat. Sama si ráda přečtu podobné články od Terezy Matouškové, Edith Holé, od Sikara.

52 Ducii Ducii | Web | 6. listopadu 2011 v 20:02

Moje literární ambice se momentálně zužují na napsání bakalářské práce a její úspěšné začlenění do univerzitní knihovny:D Každopádně napsat někdy knihu o tom již pár let uvažuji - nějaký životopis či tak něco, ale vím jaký je s vydáním první knihy problém a nechce se mi začínat psát bez jistoty, že to k něčemu bude:)

53 Arvari Arvari | E-mail | Web | 6. listopadu 2011 v 20:12

[32]: Nikdy by mě nenapadlo říct, že si myslím, že to bude snadný. Vím, že to dá zatraceně hodně práce, vím, že to bude skoro i bolet. Ale stejně mám pocit, že když jsem odhodlaná a mám rozepsáno, šuplík 'ráda bych' není tak docela odpovídající...

54 Kata-chan Kata-chan | Web | 6. listopadu 2011 v 20:21

Píšu, ale hlavně fanfiction. Samozřejmě bych chtěla vydat knihu nebo sborník, sním o tom být spisovatelkou. Bohužel ale pro fanfiction, které mi pořizuje čtenáře nemám čas na originální tvorbu, takže asi tak.

55 Cervenej_cudlik Cervenej_cudlik | 6. listopadu 2011 v 20:57

[46]: Dokonalý jest to plán, velmi se mi zamlouvající:)

56 Luci_Nka Luci_Nka | Web | 7. listopadu 2011 v 6:07

Ja jsen vzdycky na pocitaci psala pribehy ruzne. Nekdy dokonce i do prazdnych sesitu.
Rada bych vydala knihu.Ale na to je jeste cas. Stejne nevim.Zda by ji vubec vydali.

57 LeryMelory LeryMelory | E-mail | 7. listopadu 2011 v 6:16

V ankete vám chýba otázka..:
    - Máte už napísanú knihu na vydanie?

     Ja mám a ne na mojom blogu. Pripravená na vydanie. :-D

58 Alue Alue | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 11:30

Mě vyjde kniha koncem měsíce, už je v tiskárně. Dělám obojí naráz.

59 Jeffa Jeffa | Web | 7. listopadu 2011 v 14:15

Ako možno vidieť, tak aj ja súhlasím s väčšinou a chcela by som vydať knihu... No nemám ešte nič premyslené, iba sa *hľadám* v písaný, aj keď píšem už okolo dvoch rokov. Moja slovenčina nie je práve dokonalá a ak chcem vydať knihu, viem že musím mať aj správnu gramatiku.
Ďalej je veľmi dôležitá moja fantázia a hlavne niečo, o čom iní nepíšu! V tomto smere sa asi najviac hľadám. Mám pár *stránok* svojho textu, ktorý by som možno v živote rada publikovala knižne, ale je to len v hrubej forme.  
Pre zatiaľ sa hľadám v FanFiction-e, konkrétne HP. Mám tam aj pár poviedok - či jednorázoviek, alebo kratších kapitoliek, ktoré sú z reálneho sveta, ale určite to nie je v takej kvalite a rozmerov, ktoré by mala mať kniha.
Vydať knihu je jeden z mojich snov, ktorý môžem splniť aj o 20 rokov neskôr, len to chce trpezlivosť a hlavne dobrú myseľ.
Verím, že tento sen nebude len *snom*, ale i skutočnosťou.

60 Houp Houp | Web | 7. listopadu 2011 v 14:33

Upřímně se připojuji k většině, co jsme si všimla podle ankety. Sama vím, že má hodně ale hodně lidí sen o vydání knihy. Já se netajím tím, že se o to pokouším a už jsem jí dokonce i napsala, ale jestli se vydá to je ve hvězdách. Momentálně pracuji už na druhé a vlastně jsem měla sen a až potom blog. Doufám, že mi blog v tom malinko pomáhá a kdo ví, co se nakonec stane. A rady ty se hodí vždycky. :-)

61 Rosie (& Sonny) Rosie (& Sonny) | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 15:39

Určite by som rada niečo vydala, ale nie som si istá či som v tom až taká dobrá... :D Aj keď mi veeeľa ľudí povedalo, že som, ale neviem... :-( Ešte mám čo dobiehať, ale možno, raz... :D Aj to bol dôvod, prečo som prišla s nápadom blogovať... Chcela som zistiť na čom som... :-)
Ale poznám moooc ľudí, ktorý by si tú knihu zaslúžili viac ako ja, a niekoľko kníh!!! :D

62 Ebolin Ebolin | Web | 7. listopadu 2011 v 16:16

[61]: myslím, že jsi úžasná

63 Ebolin Ebolin | Web | 7. listopadu 2011 v 16:17

[62]: protože ono stačí mít dobrý blog o něčem a je to jako ten nejlepší důvod

64 Myšlady de Pendragon Myšlady de Pendragon | Web | 7. listopadu 2011 v 17:04

Já věřím, že jednou to na brakovou spisovatelku dotáhnu. Nezůstanu jen u jedné knížky. Má díla jsou obsáhlá, ale ne dlouhá a tak doufám, že jich ještě přibyde co nejvíc. Mám prostě velký ambice, ale co, já si věřím, že to tam vážně dotáhnu!

65 CrazyB CrazyB | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 18:44

Přidám další zdlouhavý komentář...
Píši knihu, už se jí snažím zveřejňovat a asi pro ni založím nový blog. Miluji psaní už od dětství, celá rodina mě podporuje, ale asi nikdo z nich nevěří, že bych někdy svou vlastní knihu vydala...
Moc ráda bych někdy viděla své jméno na knížce v knihovně, je to prakticky můj sen! Ale co, takových lidí tu je..:)
Ale snažit se nepřestanu! Blog beru jako určitou šanci, jak zjistit, jestli se moje tvorba vůbec líbí. Fandím všem, co už něco píší (tak jako já), aby dokončili všechna svá přání! Psaní je můj život!!

66 myself-romi (siba) myself-romi (siba) | Web | 7. listopadu 2011 v 19:51

možno by to stálo za pokus ju napísať :D

67 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | 7. listopadu 2011 v 20:36

[46]: Budu-li bohaté, tvým mecenášem budu rádo. Však je to velice nepravděpodobné, věz tedy, že koupíš-li vydavatelství a vydáš-li v něm knihu a bude-li potřeba ji pokřtít pivem... Dostavím se!

68 Verjo Johanna Verjo Johanna | Web | 7. listopadu 2011 v 21:57

Moje sestra napsala 3 knihy. 1 se bude teprve vydávat a ty 2 se ještě neví.

69 LeryMelory LeryMelory | E-mail | 8. listopadu 2011 v 8:18

[57]:OPRAVA...je na mojom blogu.. :-P

70 Casion Casion | Web | 8. listopadu 2011 v 14:43

Ja osobne by som sa zaradila do tej tretej skupiny.
Myslím si o sebe, že mám nejaký ten literárny či spisovateľský talent. Či už väčší alebo menší, ale nejaký mám.
Na blogu zverejňujem svoje príbehy - či sa už jedná o kapitolový príbeh s Harry Potter tématikou alebo jednorázové príbehy na túto tému, ale aj na iné témy.
Dalo by sa povedať, že mám napísanú jednu knihu. Volá sa Vo víre mágie - Zväzok prvý. Žiaľ, ešte sa mi ju nepodarilo vydať, no zapojila som sa do jednej súťaže s touto knihou a tak čakám, ako to nakoniec dopadne.
Mojim veľkým snom je stať sa profesinálnou spisovateľkou :-)

71 Hana Hana | Web | 8. listopadu 2011 v 17:26

Tak to je anketa na tělo :-D  Já myslím, že každý, kdo píše, určitě by si jednou knihu vydal. Držím palce těm, kteří se o vydání knihy pokoušejí. Mě už se to povedlo a nyní se připravuje do tisku další.. :-)

72 johny(killer) johny(killer) | Web | 8. listopadu 2011 v 17:55

Škoda, že sa nedá zahlasovať dvakát, váham totiž medzi dvojkou a trojkou :-D Trojkou preto, lebo neoficiálne som už dve knihy napísal (myslím ako rukopis, podklad na knihu, ale vôbec nevydané) a dvojkou preto, lebo mojim snom je aspoň raz vydať skutočnú knihu. Aspoň zbierku rozprávok, čo píšem na Veterány (www.veterany.eu) do rubriky Veterány deťom :) Jednu takú rozprávku som v rámci Témy týždňa napísal aj na svoj blog a ohlas, aký bol pri tej rozprávke, som nečakal - čakal som buď žiadny, alebo samé spamy typu "fajn blog, jukni na môj..." a ono ajhľa - jedna mi tam napísala pochvalný komentár! :-) Ohlas síce maličký, ale poteší :-D

73 johny(killer) johny(killer) | Web | 8. listopadu 2011 v 18:09

[65]:S týmto komentárom sa úplne stotžňujem.

74 Tajemná Temnota Tajemná Temnota | E-mail | Web | 9. listopadu 2011 v 14:33

Já bych chtěla vydat knihu už od svých 5 let. Doufám, že se mi podaří vymyslet něco co bude stát za vydání a pak to snad i vyjde :-D.

75 Dendomačiatko Dendomačiatko | Web | 9. listopadu 2011 v 16:33

Nie, toto nie je moja parketa, nanajvýš som niekedy uvažovala o vydaní mačacej knihy, to by ma bavilo veľmi. Každopádne majú môj obdiv ľudia, ktorí chcú vydať vlastnp knižku, majú na to, berú to vážne a zodpovedne.

76 Jiand Jiand | E-mail | Web | 9. listopadu 2011 v 21:08

Myslím si, že každý člověk se má vždy co přiučit. A tak, než vůbec budu pomýšlet na vydání knmihy, musím na sobě ještě hodně zapracovat ;-)

77 Alex Alex | 9. listopadu 2011 v 22:07

Určitě se řadím do 3! :)

78 Sardulinka Sardulinka | 10. listopadu 2011 v 20:02

Já osobně, bych se ráda vydala svou knihu. Jen tak pro radost mou i ostatních, protože koho neláká vidět někde napsané své jméno? Nebo možnost říct: "Hele, tuhle knihu jsem napsal/a já!"? Do kurzu tvůrčího psaní jsem chodila v dubnu a květnu, pak byl bohužel zrušen kvůli nedostatku zájemců (z 50 000 lidí ve městě, mělo zájem 5 lidí včetně mě). Ale kdo ví? Třeba se to jednou podaří =)

79 Vilemína Vilemína | E-mail | Web | 11. listopadu 2011 v 9:35

U mě to bylo tak: nejdřív jsem si psala jen tak pro sebe nějaké vzpomínky, že zkusím, zda dokážu dát dohromady delší text, pak přišel čas blogu, kam jsem některé příhody začala umisťovat, a pak si mě vydavatelka našla sama - a za týden mi kniha vyjde...celkem to zabralo tak 4 roky:)

80 Eloush Prdloush Eloush Prdloush | E-mail | Web | 11. listopadu 2011 v 14:36

Maturita několik let přede mnou, vejška v nedohlednu, ale už teď sním o dráze žurnalistky. Novinářka, ve volném čase spisovatelka, reportérka, redaktorka. Psaní mě nesmírně baví, podle ohlasů v tom špatná nejsem a moje senzační učitelka češtiny mě jenom podporuje.
Svoje pisatelské schopnosti trénuju nejenom ve škole a doma, ale i na blogu, kde mi to může kdokoli pořádně zhodnotit - upřímně. Hezké komentáře od rodičů mě sice potěší, ale nikdy nevím, zda jsou jejich věčné pochvaly pravda... I když mě občas negativní kritika zabolí, díky ní se posunu dál.
Takže ano, chtěla bych se jednou dát na tuto životní cestu a ráda bych vydala i knihu. Spíš pro sebe a přátele, než pro celý širý svět. I když občas žblekotám o tom, že chci být autorka světových bestsellerů, nikdy jsem to nemyslela vážně. Představa je to hezká, ale mně bude stačit sem tam článek do novin s mým podpisem na konci... :)

81 Zodiak Zodiak | Web | 12. listopadu 2011 v 7:22

já zrovna jednu píšu

82 Gilandhel Gilandhel | Web | 12. listopadu 2011 v 14:52

Mým snem odjakživa bylo stát se spisovatelkou, jenže dnes nic nejde bez peněz, tak to řeším formou blogu. :-)

83 Halfdann Halfdann | Web | 12. listopadu 2011 v 23:43

Tez sem si jednu rozdělal ale z časovych duvodu sem to zastavil.
nemluve o tom ze kdyz sem zjistil co to stoji.
Ono hlavne to ISBN to je drahy jak "prasatko".

A kdyz uz by nekdo neco psal tak se myslim to isbn vyplati naprosto.

84 Chodiaca kreativita Chodiaca kreativita | Web | 13. listopadu 2011 v 9:42

Fíha, rada by som si "sklukla" blogy, ktoré hlasovali za "Ano a už jsem minimálně jednu vlastní knihu napsal/a a vydal/a." Totiž, hľadám niečo na čítanie, niečo kvalitné a zaujímavé... :-)

85 Chodiaca kreativita Chodiaca kreativita | Web | 13. listopadu 2011 v 10:07

Takisto uverejňujem svoju tvorbu na blogu. Aktuálne píšem Kroniky Anethylgry: Dve meče . Je to akoby... historické fantasy, akurát to fantasy len okrajové.

I keď to považujem za celkom dobré dielo, čitateľom som asi jedine ja sama... :D

86 Čalamáda June Čalamáda June | Web | 21. listopadu 2011 v 15:27

KOMIKS!

87 Loubosh Loubosh | 2. prosince 2011 v 15:25

[6]:tema uz clovek musi znat predem, pak muze zacit psat. V hlave uz musis mit postavy prinejmensim, dej tak trochu, pripadne konec. Pry kdyz uz to nejde nosit v hlave, tak to zacit hazet na papir a v te dobe nekdy postavy pak na papire ziji svuj zivot a postrkuji dej dale. I klidne se vyviji jinym smerem, nez mas naplanovane... Ver mim, napsal jsem 2 muzikalova libreta, asi 150 basni, pisnove texty, mam rozepsane asi 4 pribehy - krimi, fantasy, spolecenske.. Zaroven rozjizdim nakladatelstvi, takže az bude Tva - i kohokoliv - kniha napsana, ozvete se. Aloha. Loubosh

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama