Blog a Facebook - jde to dohromady?

2. června 2011 v 15:00 | Standa |  Úvahy
S tím, jak se Facebook stal pro většinu lidí postupem času běžnou součástí života, lze pozorovat změny postoje k této sociální síti i mezi uživateli Blog.cz. Od počátečního skeptického odstupu jsme dospěli k prvním nesmělým krůčkům v propagaci vlastního blogu pomocí Facebook pages. Jaké jsou trendy a kde se nejčastěji chybuje?


Ohlédneme-li se zpět, vidíme, že podobným vývojem jsme si prošli i my v Blog.cz. Kolem léta 2008, kdy byl Facebook lokalizován do češtiny, si tehdy nikdo nedokázal představit, co to udělá s českým internetem. Padlo i mnoho silných slov od samozvaných jasnovidců s temnými vizemi, kteří předpovídali zánik blogů a tradičních českých oblíbených sociálních sítí.

A vida, nejenže se tak nestalo, ale ukazuje se, že Facebook může blogům i pomoci, pokud se ví jak na to.

"Nebojme se Facebooku"

Toto neoficiální heslo se postupně nenápadně prosadilo jako dominantní postoj, jak se vyrovnat s celosvětovým gigantem, který aspiruje na to stát se jakýmsi internetem v internetu. Nejenže blogy zde existují dál i v "éře Facebooku" - ono se dokonce ukazuje, že Facebook může posloužit i jako dobrý nástroj pro zvýšení návštěvnosti a přiblížení se k vlastním čtenářům.

Blog.cz začal s Facebookem nenápadně koketovat kolem podzimu 2009, kdy jsme založili page na adrese http://www.facebook.com/Blog.cz.



snímek obrazovky



Čistě jako pokus, abychom si vyzkoušeli, k čemu to může být dobré a zda se uživatelé budou stávat fanoušky. Page nebyla nikde propagována a počet fanoušků se pohyboval kolem zanedbatelného množství desítek uživatelů. V té době navíc již existovala řada neoficiálních stránek založených našimi fanoušky (tyto stránky existují dodnes, stačí si vyhledat dotaz "Blog.cz" na Facebooku).


snímek obrazovky


Tehdy to vypadalo, že se blogeři nechtějí stávat fanoušky Blog.cz, protože by se prozradili před svými přáteli na Facebooku, že mají na Blog.cz nějaký (často tajný) blog.

V lednu 2010 jsme proto založili další page, tentokrát bez přímé viditelné souvislosti s Blog.cz - viz tehdejší článek Máte rádi svůj blog? Byl to vyloženě jen pokus s virálními ambicemi, kolik lidí se přihlásí k nic neříkající fan page. Do dnešního dne "lajklo" stránku "Mám rád/a svůj blog!" 3 338 lidí, což je relativně dost na to, že jsme na tuto stránku od založení v podstatě nikdy ani nesáhli.

Jistý psychologický zlom přišel v září 2010, kdy se mohli uživatelé v anketě vyjádřit, zda chtějí "lajkovat" články (čtěte článek Chcete lajkovat články?). Uživatelé se k implementaci tohoto oblíbeného sociálního pluginu FB vyjádřili kladně, zakrátko jsme proto informovali o volitelné novince - tlačítku "To se mi líbí" na Blog.cz (čtěte článek Like Button - To se mi líbí). Každý bloger si mohl od této chvíle sám vybrat, zda chce usnadnit svým čtenářům přímé sdílení vlastních článků pomocí jednoho kliku myši.

Zatím posledním milníkem na této cestě byl leden 2011, kdy jsme na domovskou stránku Blog.cz přidali jiný sociální plugin Facebooku, tzv. like box.


snímek obrazovky


Počet fanoušků během pár měsíců raketově vystoupal z původních skromných pár set na současných cca. 12,5 tisíce - stačilo dát na viditelné místo boxík s jednoduchou možností stát se fanouškem jedním klikem myši, a křivka nárůstu fanoušků okamžitě rostla o desítky procent.

Tento efekt samozřejmě fungoval jen dočasně, růst počtu fanoušků se aktuálně téměř zastavil a noví fanoušci už jen skromně přibývají v řádu jednotek denně. Nyní by měl přijít další krok: vybudovali jsme si stránku s více než 12 tisíci "lajek", a nyní se nabízí ptát, co s tím dál.

Článek s otázkou "Co chcete najít na naší facebookové stránce?" se však kdysi setkal s totálním nezájmem. Ukazuje se, že "lajknutí" nějaké stránky na Facebooku je zřejmě čistě impulzivním aktem momentální náklonnosti uživatele k nějaké značce. Lajknutím nějaké stránky dáte svým přátelům signál, že se vám něco líbí a tím si vlastně budujete nějakou image, nic víc. Od stránky, kterou takto olajkujete, tedy nečekáte vůbec nic: vrcholem vašeho zájmu o ni je okamžik lajknutí, o kterém se dozví vaši přátelé na svých zdích.

V posledních měsících se stalo oblíbeným krokem velkého množství uživatelů na Blog.cz zakládat stránky na Facebooku pro vlastní blog. Kdo ještě nezaložil pro svůj blog Facebook page, jako by nebyl.

Po prozkoumání několika stránek na Facebooku, které provozují uživatelé Blog.cz, lze dát dohromady kratší seznam postřehů a tipů pro všechny, kdo také uvažují o tom, že svůj blog budou propagovat na Facebooku.

  • Než si založíte pro svůj blog stránku na Facebooku, přečtěte si podmínky
Podmínky jsou (jako většina důležitých textů na FB) zatím stále v angličtině: Pages terms. Dozvíte se mj., že veškerý obsah sdílený na FB stránce je vždy veřejný a viditelný všem. Tzn., že vše na vaší stránce je viditelné nejenom fanouškům, ale i lidem, kteří vašimi fanoušky nejsou, a dokonce i lidem, kteří ani profil na Facebooku nemají.
  • Zvažte, zda má vůbec smysl Facebook page pro svůj blog zakládat
Většina FB stránek od blogerů z Blog.cz slouží jejich správcům jako místo pro vkládání odkazů na nové články na blogu. Jiné využití blogeři až na výjimky nepoužívají.

Uvažujte, zda si tím jako autor blogu spíše neuškodíte. Většina uživatelů Blog.cz (dle jedné naší ankety přes 80%) nepoužívá RSS, o nových článcích na sledovaných blozích se tedy dovídají jinak, nejčastěji tzv. obíháním (čtěte "Obíhání" jako hlavní motor návštěvnosti?). Budete-li čtenáře na svůj blog přivádět z Facebooku, odnaučíte je "obíhat" a tím se připravíte o návštěvnost.

Rada: pokud nevíte, co jiného dávat na Facebook page než odkazy na nové články na svém blogu, pak si stránku na Facebooku vůbec nezakládejte. Vaši čtenáři se o nových článcích na vašem blogu dozvědí bez problému jinak, po svém.
  • Provozovat stránku na Facebooku pro 20 fanoušků nemá smysl
Výhodou stránek na FB je efektivní komunikace s velkým počtem lidí současně. U komerčních FB stránek nejsou desítky tisíc fanoušků fanoušků žádným velkým úspěchem, ale spíše běžným průměrem, a úspěch začíná od stovek tisíc fanoušků výše.

Pokud si ale založíte stránku na Facebooku, která bude mít pár desítek (v lepším případě stovek fanoušků), pak je otázkou, zda si opět spíše neškodíte. O nových článcích na vašem blogu se vaši čtenáři dozví bez problému i bez Facebooku, a různé provozní informace (nový design, soutěž, ankety apod.) můžete snadněji mít pod kontrolou na svém blogu. Opět platí, proč si zbytečně odvádět lidi z blogu jen proto, že je teď in založit pro blog FB stránku?

Rada: pokud nepatříte mezi nejnavštěvovanější blogy na Blog.cz, zapomeňte na to, že bude mít vaše FB stránka více než pár stovek fanoušků. Provozovat takovou FB stránku je ztráta času.

  • Pohled správce FB stránky není stejný jako pohled fanouška
Podívejte se na svoji zeď jako jiný uživatel (založte si klidně testovací profil pro tyto účely) a jako nepřihlášený uživatel Facebooku. Možná budete překvapeni, že uvidíte něco úplně jiného než co vidíte jako správce.

Nezapomeňte, jak stránky na Facebooku vlastně fungují: to, co je vidět na FB stránce, má význam jen pro "nefanoušky". Fanoušek získává informace z vaší FB stránky v drtivé většině případů ve své vlastní zdi, a na vaši samotnou FB stránku se dostává jenom ve výjimečných případech.

A co je podstatné: na zdech vašich fanoušků se zobrazí jen ten příspěvek, který na svou stránku přidáte v režimu, kdy používáte Faceboook jménem své stránky. Tzn., že pokud někdo z vašich fanoušků přidá na vaši zeď nějaký příspěvek (napíše vzkaz, přidá fotku, video, apod.), nezobrazí se to nikde jinde, než na zdi vaší stránky.



snímek obrazovky



Fanoušci si toto často neuvědomují, jak je vidět např. na obrázku výše, kde jsou vidět vzkazy od fanoušků FB stránky Blog.cz. Tyto vzkazy nelze vidět nikde jinde, než na FB stránce Blog.cz. A připomeňme si - na stránku chodí fanoušci jen výjimečně. Většina z nich se na stránku po lajknutí už nikdy nevrátí, nemá proto cenu na ni cokoli psát jako fanoušek, pokud doufáte, že si váš příspěvek přečte v tomto případě všech 12,5 tisíce fanoušků. Ne, skutečně nepřečte.

  • Facebook může vaši stránku nebo váš profil kdykoli zrušit
Pokud budete mít tu smůlu a někdo vás například nahlásí kvůli porušování Pages terms, a Facebook vaši stránku zruší, pomoci se nikde nedovoláte. To samé platí, pokud vám Facebook zruší profil, který používáte jako správce nějaké stránky. Během chvíle můžete přijít o výsledky dlouhodobé práce a pracně získané fanoušky, bez jakékoli náhrady ze strany Facebooku.

--

Jaké jsou vaše osobní zkušenosti s provozováním vlastní Facebook stránky? Má podle vás smysl založit pro svůj blog stránku na Facebooku? Jsme svědky dočasného boomu vzniku FB stránek, který časem odezní? Jste vy sami fanouškem FB stránky nějakého blogu? Nebo jste byli fanoušky nějaké stránky, a už nejste, protože správce na stránku nedával nic jiného než odkazy na nové články na svém blogu? V čem vidíte hlavní výhody propojení Facebooku a blogu, a v čem hlavní nevýhody?

Podělte se o své zkušenosti s ostatními čtenáři v komentářích a hlasujte v anketě.
 

25 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Babe Babe | E-mail | Web | 2. června 2011 v 15:21

Kniha xichtů je lamovina.

2 Lilithen Lilithen | Web | 2. června 2011 v 15:25

Chybí mi tam možnost "Nemám a ani si ji zakládat nehodlám" :)

3 Sába Sába | Web | 2. června 2011 v 15:27

[2]: Souhlasim taky mi tato možnost chybí. :)

4 Dancek Dancek | E-mail | Web | 2. června 2011 v 15:32

Dovolil bych si nesouhlasit s názorem, že nemá cenu provozovat skupinu s málo uživateli ;-) Nepropaguji svůj FB ani svojí ITTHMI.BLOG skupinu, a mám tam 13 lidí, a to zatím. I těch třináct lidí mi může pomoci, jelikož napsat na blog článek o tom, co zlepšit o pěti vetách, no to potěš. Navíc na svou skupinu spoléhám a to co odsouhlasí, to udělám na blogu. Ještě k tomu tam dávám něco, co se na blog nevlezlo. Avšak položme si ruku na srdce. Kolik opravdových čtenářů takové stránky přivedou? Navíc, nechci lidi nutit chodit na FB a tak se jako normální bloger soustředím na blog a na to, aby mne lidé znali z komentářů, z mých názorů, ne z mé skupiny s FB :-)

5 Lucia Lucia | Web | 2. června 2011 v 15:33

Přemýšlela jsem o tom že bych si ji založila,ale k čemu?Stejně by se mi tam lidi nepřidávali. :)

6 sarah freedom. sarah freedom. | Web | 2. června 2011 v 15:33

FB stránku svého blogu nemám a ani nepotřebuji ;))

7 agrrr agrrr | Web | 2. června 2011 v 15:35

Já si myslím, že ani tak skupiny se nestaly fenoménem, jako spíš zakládání profilů svým literárním postavám. Spousta hlavních i vedlejších hrdinů z příběhů tvůrců blogtownu(blogu.cz)má vlastní FB profil.
to jen takový postřeh ;-)

8 Tabitha ren Moore Tabitha ren Moore | Web | 2. června 2011 v 15:35

[2]: Přesně tak, mě také....

9 Jak Blogovat Jak Blogovat | E-mail | Web | 2. června 2011 v 15:38

Asi máte pravdu jedou jsem o stránku na FB málem přišel ještě že správce byl ještě někdo ;-)

10 Michalinda Michalinda | Web | 2. června 2011 v 15:39

[2]:Jo, teď jsem to tam chtěla psát :-D

11 ein-zwei-polizei ein-zwei-polizei | Web | 2. června 2011 v 15:42

jo,skvělá kombinace,ale to jejich rušení profilů je svinstvo :-(.Zruší současně člověku i všechny skupiny,co si vytvořil

12 Nobody Nobody | Web | 2. června 2011 v 15:54

[2]: Tak, tak.

Osobně v tom nevidím smysl. Blog je blog, fejsbuk je fejsbuk. Tahat jedno do druhýho mi nepřijde kdovíjak super, ať už jde o cokoliv. Myslím, že kdyby se čas věnoval spíš Srdci blogu, bylo by to pro uživatele lepší. Mám dojem, že Srdce poslední dobou nějak ztrácí na smyslu.

13 Milča Milča | Web | 2. června 2011 v 15:55

[2]: Ano, také patřím ke skupině, která tuto možnost postrádá.

K facebooku nemám zrovna pozitivní postoj, i když účet tam mám, ale to na tom, že ho prostě nemám ráda nic nemění a já odmítám tam trávit více času, než je bezpodmínečně nutné.

14 Myší královna Myší královna | E-mail | Web | 2. června 2011 v 16:07

Já si stránku na FB založila proto, že nechci zveřejňovat články typu "dělám to a to". Prostě dám facebookový štítek do menu a když chci napsat něco nového, napíšu to na facebook. V menu se tedy zobrazí část činnosti nebo novinka. Pokud si chce někdo přečíst celé oznámení, prostě rozklikne. Je to jediný způsob aktualizace novinek mimo články. Články si nechávám na důležitější věci, než je "nový dezzík". To prostě hodím do stavu.

Stránku mám taky kvůli tomu, aby pravidelní čtenáři viděli, co píšu. Je fakt, že nyní se na hlavní stránce Blogu články oblíbených zobrazují, ale dřív tomu tak nebylo. Na stránku hodím odkaz na článek, případně komentář k článku pro ty, co nevědí, co čekat. Mám tam sice jen 14 fanoušků, ale i tak jsem ráda za výhody, které mi Fb stránka poskytuje. Obešla bych se bez ní. Ale urychluje mi práci.

15 Dancek Dancek | E-mail | Web | 2. června 2011 v 16:10

[14]: Vidím to stejně :-)

16 Samotářka Samotářka | Web | 2. června 2011 v 16:16

[2]: Přesně tohle jim tam chybí, doufám, že přiřadí abych taky mohla hlasovat.

17 Kája Kája | Web | 2. června 2011 v 16:17

Chybí mi tam odpověď ,,ne nemám a ani to neplánuji"

18 KadetJaina KadetJaina | Web | 2. června 2011 v 16:17

[2]: Souhlas

Zakládání fanouškovských stránek na FB všeobecně je k ničemu, pokud člověk nemá moc co a komu nabídnout. Fanouškovská stránka blogu je zbytečná, pokud člověk sleduje svoje oblíbené blogy trochu pravidelně.
Určitě se najdou i světlé vyjímky, ale takoví lidé mají co nabídnout.

19 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 2. června 2011 v 16:23

Mám facebookovou stránku (http://www.facebook.com/fb.terezamatouskova) a jsem s ní nadmíru spokojena.

117 fanoušků mi přijde jako docela solidní sumička pro začínající autorku fantasy. Na stránkách zveřejňuji všechno možné od článků na mém blogu, přes články na jiných webech, po tipy na soutěže. Tzn, i věci, které nemají smysl dávat na blog. Lidi na to poměrně solidně reagují a myslím, že to i utužuje komunitu kolem Podmoří a mého blogu.

Co se týče rušení - to je samozřejmě nepříjemné, vím o čem mluvím. Už mi jednou takto zrušili skupinu na Lidech - bez varování a bez možnosti odvolat se - a bylo to značně nepříjemné. Člověk se musí hlavně otřepat a jít dál. :-)

20 Pouli Pouli | Web | 2. června 2011 v 16:32

Já jen pořád nechápu, proč Blog tolik podporuje a propaguje Facebook. Co z toho má? Z většiny anket stejně vyplývá, že blogeři Facebook nechtějí, i když blog.cz se snaží tvrdit něco jiného.

21 anawy anawy | Web | 2. června 2011 v 16:36

stránku na facebooku nemám, pretože svoj blog chcem udržať v tajnosti pred známymi...možno je to zvláštne, ale nechcem, aby mi na blog chodila rodina ani kamaráti :-?

22 Cappuccino Cappuccino | Web | 2. června 2011 v 16:55

Nemám facebook, nemám fb blog stránku ;-)

23 Mami Mami | Web | 2. června 2011 v 16:59

Facebook je fenomén dnešní doby a byla by škoda před ním zavírat dveře. Z pohledu blogera se může FB jevit jako zbytečná věc, protože kdo aktivně bloguje na blog.cz nemá FB vůbec zapotřebí, ale je zde jedno velké ALE. V mém bezprostředním okolí jsem jediná, kdo má BLOG a bloguje, ostatní jsou na FB /také se divím, jak k tomuto zamoření došlo, ale došlo/. Na nový článek na mém blogu se podívají pouze tehdy, pokud jim napíšu odkaz do emailu. Proto jsem se rozhodla vytvořit fanouškovskou stránku svého blogu, především pro lidi, kteří neblogují.

24 belenizubu belenizubu | Web | 2. června 2011 v 17:06

Můj blog je nový, ale postupem času, až přibude více článků, tak určitě fan page založím. Facebook dnes ovládá nejen internet a je to výborný vstupní kanál na jiné stránky včetně blogu. ;-)

25 Snapeova Snapeova | Web | 2. června 2011 v 17:15

já si stránku na FB založila spíš na zkoušku. od začátku jsem si říkala,nikdo se mi tam určitě nepřidá,ale opak byl pravdou. mám tam krásných 119 fanoušků a je fajn s nimi občas komunikovat,když jsou ochotni se tam k něčemu vyjádřit. Je to takové osobnější než na blogu,navíc tam kdykoliv můžu dát nějakou krátkou novinku ohledně tématu o němž mám blog,jelikož je to třeba příliš krátké na to abych to cpala do článku. Mě to takhle prostě vyhovuje :)

26 Martin Martin | Web | 2. června 2011 v 17:17

Píšete: "Zatím posledním milníkem na této cestě byl leden 2011, kdy jsme na domovskou stránku Blog.cz přidali jiný sociální plugin Facebooku, tzv. like box." Objaví sa časom like-box i na stránkach užívateľov, ktorí oň majú záujem?

27 Maruška Maruška | 2. června 2011 v 17:18

Tak, jak jsem bohužel zrušila blog, tak leche jsem zrušila i FB. Pokud chci někomu ěco sdělit, najdu si jiný způsob, toho virtuálního světa mám až po krk.
Ale věřím, že blogerům to přináší dobrou propagaci. Ale přece jenom raději sednu k počítači a blogy si vyhledám sama :-)

28 Bylinka Bylinka | Web | 2. června 2011 v 17:30

V anketě mi chybí možnost "Ne a ani nemám v plánu si ji zakládat." To je můj případ. nevidím důvod, proč bych se měla prezentovat n Facceboku... Ale na druhou stranu vítám, když si někdo z jiných blogerů takovou stránku založí. Přijde mi super dozvědět se o novém článku takto, protože nejsem ten typ blogera, který by "obíhal". Takže si myslím, že když má pro autora smysl vést tuhle stránku pro 20 lidí, ať tak činí :-)

29 Ducii Ducii | Web | 2. června 2011 v 17:33

Facebook stránku mám a myslím, že pro můj blog je velice užitečná. Odkazy na nové články tam nedávám, jelikož mám blog tematicky zaměřený, tak dávám spíše odkazy na zajímavé články odjinud, fotky na to téma, či krátké ale důležité zprávy, na které by ale bylo škoda vyplácat článek na blogu.

Každopádně si myslím, že pro většinu blogů to pravdu nemá moc smysl.

30 Taychi Taychi | Web | 2. června 2011 v 17:46

Zvolila jsem poslední možnost v anketě a to proto že nemám Fb stránku ale skupinu. Nemám ji dělanou pro můj blog, ale pro lidi, kteří jsou rádi šílení a mají mě rádi. Udělala jsem si  něco jako vlastní náboženství. zatím mám 35 věřících na facebooku...
:)
Jinak, když chci upoutat na cokoli ať už můj článek nebo fotky, tak to dám na svůj profil. Mám tam stejně jen přátele, které znám přes internet a jednoho spolužáka +příbuzní. Myslím, že nejlépe se žije  lidem co facebook nemají:)

31 Ketly Ketly | Web | 2. června 2011 v 17:48

Nejsem nějaký anti-fanda facebooku, protože si myslím, že nějaký účel přeci jenom má, ale stránka blogu na FB? Pro 95% blogů je to zbytečné. Neřeknu třeba Temnářka ta ho i má, ale i přes svoji kvalitu má "pouhých" 110 fanoušků. Myslím, že pro většinu zasvěcených by to měl být signál k tomu, že to nemá smysl.

32 Nikolas Nikolas | E-mail | Web | 2. června 2011 v 17:52

Já stránku na Facebooku mám, ale to jen proto, že někteří z mých známých se na můj blog nedívají pravidelně, ale pokud se dozví pomocí Facebooku o novém článku, přečtou si ho. Vidím to jako dobrou propagaci, i když má moje stránka opravdu málo fanoušků.
Ale jinak Facebook moc v lásce nemám a ani na něj tak často nechodím.

33 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 2. června 2011 v 18:17

Facebook nemám. Ani se ho nebojím. Prostě ho nechci a nepotřebuju. A ani "lajkovat" články si nenechávám. K čemu. Stejně to tam nikoho nezajímá.

34 KadetJaina KadetJaina | Web | 2. června 2011 v 18:40

[26]: Dá se zapnout v nastavení, nemýlím-li se

35 dragon-game-from-bonoborec dragon-game-from-bonoborec | E-mail | Web | 2. června 2011 v 18:40

[1]: Moje řeč. K čemu mi je?

36 *MileynQa*♥&MiSs TeSs *MileynQa*♥&MiSs TeSs | Web | 2. června 2011 v 18:41

kdy byjste napsali dřív tak bych ji nezakládala:D až zjistim jak se rušíc tak ji zrušim, když po tý čtvrt hodině mám dočteno tak je to asi na prd

37 E. E. | 2. června 2011 v 18:43

[3]: Přesně tak.

38 jiribocek jiribocek | 2. června 2011 v 19:33

[2]:: j to mi fakt chybí

Jinak já mám FB acc. Ale žádnou fanpage nebo co mít nehodlám. Ono na FB je moje třída a že by věděli o mojem blogu? Úděsná předstvava.

39 Lištička Lištička | Web | 2. června 2011 v 20:15

[1]: Přesně tak :-)

40 otome otome | Web | 2. června 2011 v 20:26

[2]: Souhlas

41 Lenča Lenča | E-mail | Web | 2. června 2011 v 20:27

[2]: Přesně.

42 Dominika Nováková - Dominikísek Dominika Nováková - Dominikísek | Web | 2. června 2011 v 20:56

Blog JE LEPŠÍ!

43 tucnak-romantik tucnak-romantik | 2. června 2011 v 21:14

Já myslím, že v některých případech stránka na FB smysl má. Především pak u kvalitních blogů, které nejsou tak často aktualizovány. Tam člověk nezajde každý den a jeden článeček se na titulní straně blogu snadno ztratí. Na FB si toho člověk většinou povšimne. ;-)

44 Misa~Ai Ookami (Kris) Misa~Ai Ookami (Kris) | Web | 2. června 2011 v 21:39

[2]: Jo mě taky

45 Matthias - Zastánce vědecké metody Matthias - Zastánce vědecké metody | E-mail | Web | 2. června 2011 v 21:46

Tak já mám stránku na Facebooku, ale je trochu zbytečná - jelikož mám pouze 4 fanoušky a toho jednoho jsem navíc ukecal :-)

Ale já si to založil hlavně, že plno malých detailů, typu "Změna designu" nebo "mám nový nápad na povídku" nebo "povídka xy se zdrží" nebo "ten či onen web o mně napsal" mi příjde zbytečný psát na blog do samostatných článků...

Chtělo by to nějaký miniblog do menu, kde bych mohl informovat o maličkostech jak to dělá twitter třeba (ten mám taky mimochodem) - dělám si sice formou volitelného boxu, ale je to trochu nepkratický a o ničem...

Chtěl jsem mít facebook prostě kvůli malým detailům, co souvisí s blogem, ale moc se to nechytilo, tak ještě chvíli počkám a pak to nechám ležet ladem :-)

Takže tak...

46 Terka Terka | Web | 3. června 2011 v 7:04

Počet fanoušků pridce roste, sama to s úsměvem sleduji a jakožto častý návštěvník ´cizokrajných´ blogů, s radostí zjišťijo, že blog.cz má často o mnoho více fanoušků.

47 Annie-chan Annie-chan | Web | 3. června 2011 v 7:32

Žádnou facebook page či co nemám a taky žiju.

48 Venom Venom | E-mail | Web | 3. června 2011 v 10:08

Facebook je taková skrytá totalita. Přesně jak je ve článku napsáno - nikdy nevíte kdy vám váš profil či stránku někdo smaže. Jediné co získáte jsou neurčité kecy v angličtině plné frází - my můžeme, vy nesmíte. Odůvodnění toho, proč vás smazali zní prostě - falešná identita. Pardon, myslela jsem, že falešnou identitou se rozumí, pokud se za někoho vydávám, ale v tomto případě má smůlu každý, kdo si pořídí umělecké jméno. Takže facebook ano, ale spolehát na trvanlivost toho co tam napíšete - ne.

49 Alue Alue | E-mail | Web | 3. června 2011 v 11:18

Mě prý založila fanouškovskou stránku nějaká slečna, dokonce ji udržuje, ale FB nepoužívám, tak to nesleduji.. jestli to má účel ,nebo jestli to funguje, nevím, ale mě to potěšilo :)

50 m. m. | Web | 3. června 2011 v 11:39

"Lajknutím nějaké stránky dáte svým přátelům signál, že se vám něco líbí a tím si vlastně budujete nějakou image, nic víc. Od stránky, kterou takto olajkujete, tedy nečekáte vůbec nic: vrcholem vašeho zájmu o ni je okamžik lajknutí, o kterém se dozví vaši přátelé na svých zdích."

Jak u koho. Já osobně články moc často nelajkuju, nejspíš hlavně proto, že autoři těch článků, které mě doopravdy zaujmou, tuto funkci nenabízí. Namísto toho jsem si tedy zvykla prostě sdílet, což mi beztak přijde lepší, protože narozdíl od lajkování, při sdílení mohu přidat vlastní komentář jako titulek odkazu, a taky se tam zobrazí avatar toho článku nebo blogu, což lépe zaujme případné čtenáře - a o to mi přesně jde. Když něco sdílím, nedělám to jen proto, abych se předvedla se svým vkusem, dělám to spíš jako osvětu. Chci, aby si to mí přátelé přečetli a zamysleli se nad tím, případně aby komentovali. Někdy se pod takto nasdíleným odkazem rozjede i zajímavá diskuse, obzvlášť pokud jde o nějaké filozoficky, ekologicky a podobně zaměřené články. O něž jde skoro vždycky, protože právě ty mě nejvíc berou, právě ty chci sdílet s ostatními a chci, aby se šířily mezi lidmi a aby se četly. Je to taková moje aktivita v rámci vlastní životní "mise" za zmoudření lidí. Chci, aby lidi mysleli a přemýšleli o tom, co dělají a jak to dělají. A co by mohli dělat jinak. Proto sdílím články, které k tomu vybízejí.

Jinak svůj fb používám i k propagaci některých vlastních článků, samozřejmě. Nemám zájem na tom, aby si všichni mí "přátelé" četli můj blog, a oni to taky nedělají, ale tu a tam mám nutkání podělit se o nějaký ten lepší článek, který opět vybízí k přemýšlení, a tak ho na fb zveřejním.

Svou vlastní stránku můj blog nemá, ale založila jsem ji tomu druhému, který píšu anglicky a je tématicky zaměřený. Zatím má jen tři fanoušky včetně mě, ale jelikož ti dva se nemají jak jinak dozvědět, že vznikl nový článek (leda by tam občas jen tak klikli, což nejspíš nedělají, blog byl teď dlouho neaktivní), takže mi to zatím přijde smysluplné. Časem by navíc mohl získat víc čtenářů, takže i když ta stránka zatím není příliš využitá, rušit ji nebudu. Věřím prostě, že má smysl ji mít.

51 Fantóm Gothamu Fantóm Gothamu | Web | 3. června 2011 v 13:15

V ankete mi chyba možnosť:
Účet na facebooku mám, ale fan stránku pre blog nie!

52 Dendomačiatko Dendomačiatko | Web | 3. června 2011 v 14:57

[2]: Áno, presne. Takže som nehlasovala pre nič.

Facebook síce mám, ale nie som na ňom závislá ani nič také, chodím tam len preto, aby som mala kontakt s ľuďmi, ktorých často nestretávam a aj pre kontakt s priateľmi, tam sa dáko dohadujeme.. A čo sa týka FB stránok o vašich blogoch, nemám na to presný názor, ale myslím, že je to zbytočné. Písať tam novinky a zistiť, koľkým ľuďom sa páči váš blog? Novinky, články si prečíta každý, kto má váš blog rád. A aj tak sa tam veľa ľudí nechce prihlásiť. Čiže je to zbytočné.
Facebook a blog je niečo iné a nemám rada, keď sa to spája. Prežila som tlačítko "Like" na blogoch, ale prosím, ďalšie blbosti s facebookom už nevymýšľajte.

53 Ronnie♥ Ronnie♥ | Web | 3. června 2011 v 15:54

[42]: přesně :D

54 E V A E V A | 3. června 2011 v 16:08

Navzdory tomu, že si myslim, že Facebook jde poslední dobou (naštěstí) tak trochu stranou, aspoň, co si tak všímám, když čtu nebo poslouchám názory různých lidí, tak se stejně divim, kolik lidí hlasovalo v anketě pro pátou možnost - jako já. :-)

55 GreenS* GreenS* | Web | 3. června 2011 v 17:27

žádnou stránku bych kvůli blogu nedělala. kdybych měla populárnější, tak by se o tom dalo již přemejšlet, alle jinak ne :-|

56 Abyss Abyss | Web | 3. června 2011 v 18:17

Já mám svoji FB page "Knižní nekonečno" od středy, jelikož mám především knižní blog používám to jako nejjednodušší prostředek jak předat nové informace, v tomhle je FB určitě velkou výhodou :) Nemá totiž smysl psát článek o každé novince, jako člen AK bych navíc pak spamovala hlavní stranu. Mohla bych sice jednou za zač všechno shrnout do jednoho článku, chci ovšem informovat s věcmi aktuálními, jinak každá zpráva ztrácí smysl :))

57 tvorim tvorim | Web | 3. června 2011 v 19:37

[12]: Ono strádá časem, ale teď to na něm jde vidět extra.

Já fakt nevím, co do všeho s**ou facebook! Já fakt nemám slov. Prostě protože má každej facebook a je to obchodně strategická stránka, tak tam mám bejt jako taky? Abych byla IN?? Účet na facebooku jsem měla, ale smazala jsem ho. Byl mi k ničemu, v ničem jsem se tam nevyznala, nic tam není přehledný a dotáhlý do konce, nic mi tam nevyhovuje. Mrzí mě ti, co jsem ztratila, protože většina lidí ma teď jen "facebook" a jinde kontakt nemají.  Já facebook nesnášim, tak proč ho cpete do blogu?? Chcete, abychom vás přestali mít rádi, nebo co??? Sakra já žádnej facebook nechci ani vidět, jak dementní stránka a je tak oblíbená??? Já bych ji nejradši smazala a ještě je zažalovala, víte, jak pracujou s osobníma udajema? Četli jste to někdo? Z toho se vám udělá špatně.  Nebudu se rozčilovat, nemá to smysl. Stejně jako nemá smysl mít facebook.

58 Vendy Vendy | Web | 4. června 2011 v 17:34

Tenhle článek jsem ani moc nepochopila, facebook mě vůbec neláká, nemám založený ani účet ani ksichtknihu.
Klikání líbí-nelíbí je sice sympatické (hovoří to přinejmenším o oblibě nebo neoblibě), ale nic víc se z toho nedozvím. Co konkrétně se líbí nebo nelíbí. S čím čtenář souhlasí či nesouhlasí. Plus případná reakce a srovnání s vlastními zážitky - tohle se objeví v komentáři, nikoliv v tlačítku líbí-nelíbí.
Facebook asi má pro někoho význam (ten, kdo opravdu tvoří, píše povídky, verše, nebo maluje obrázky nebo vyrábí šperky, se tím pěkně zviditelní.)
Ale ten, kdo vede svůj blog spíš pro zábavu, tuto prezentaci asi nepotřebuje... :-?

59 Xuri de LaSang Xuri de LaSang | Web | 4. června 2011 v 18:46

Viete, z tohto článku mám zmiešané pocity. Niektorým blogerom sa to zdá skvelé iný po väčšine podľa mňa tí ktorých články ma viac zaujmú s tým nesúhlasia alebo to nepotrebujú. Tak na čo nám je ksichtkniha so svojím tlačítkom "Páči sa mi to" ?
Jednoducho väčšina kvalitných blogerov a tých čo sa nechcú veľmi zvyditelnovať to tlačítko nepoužijú. Tak načo s tým stále otravovať? Ksichtovejknihy je aj tak všade plno a na blogu.cz ma to skôr znechutí.
Taký je môj názor. Váš vám neberiem.

60 Orlageddon Orlageddon | 4. června 2011 v 23:16

Na facebooku jsem jenom z donucení *významně ukazuje na kamaráda, kterej by jí jinak založil profil sám a psal tam hrozný věci*, takže pomineme tento fakt a dáme předposlední možnost.

61 Lulush Lulush | Web | 5. června 2011 v 0:20

neverim ze najviac ludi z ankety, coz je 130 Nema ucet na Facebooku... to je ozaj divne... :-D

62 Anna Anna | E-mail | Web | 5. června 2011 v 8:23

Blog je lepší!!

[61]: No mě to píše že nejsem vhodná :-( ;-)

63 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 5. června 2011 v 9:11

[61]:Proč ne? Čím víc je něco propagováno, tím víc se najde lidí, kteří se postaví přímo proti. A pak znám spoustu lidí, kteří něco jako facebook nepotřebujou a jednoduše ho nemají.

64 Matthias - Zastánce vědecké metody Matthias - Zastánce vědecké metody | E-mail | Web | 5. června 2011 v 10:46

[58]: to tlačítko "líbí se mi" má sledovací funkci - odkaz, video, fotku, status - cokoliv tím označíš vlastně začneš sledovat a kdokoliv k tomu něco někdo napíše, objeví se ti upozornění...

65 Mami Mami | Web | 6. června 2011 v 2:20

Tak si to propojení vyzkoušíme hezky v praxi "Komu se líbí?" http://mami.blog.cz/1106/komu-se-libi

66 sisi6-foxinka sisi6-foxinka | Web | 6. června 2011 v 20:29

[57]:máš naprostou pravdu:D
a to fakt ve všem..taky nevím proč všude cpou facebook!!
je na nic!:D
a k čemu je?k ničemu..
a jsem ráda že se tady našlo pár lidí kteří nemají fb v lásce...začínala jsem mít pocit že jsem na světě sama.. :-(

67 Wendy Wendy | Web | 7. června 2011 v 12:23

7. možnost - ne a ani nechci. Nestojim o propagaci svýho blogu :D.
A pro haters Facebooku - jo, je tam spousta krávovin pro děti jako ankety, testy, hry apod, ale všechno se to dá buď vypnout, nebo omezit. Podle mě je Fb dost užitečnej, mám tam všechny přátele, který potřebuju pohromadě, můžu jim okamžtě napsat a nemusim utrácet kredit :D. Plus jsou podle mě skvělý facebookový události, že se daj navzájem posílat a propagovat pozvánky na akce, dozvim se takhle o každym koncertu na kterej chci a nemusim každej den číhat na stránkách mejch oblíbejech skupin jestli nepotvrdili nový datum.

68 fotografie-op fotografie-op | E-mail | Web | 7. června 2011 v 16:40

No zatím nemám, ale nevylučuji to...

69 slonanek slonanek | Web | 7. června 2011 v 20:20

[2]:souhlasím!! ;-)

70 Angel Darkwood Angel Darkwood | Web | 9. června 2011 v 23:54

[2]: Nápodobně=)
Jinak si myslím, že Facebook a blog je úplně o něčem jiném a srovnávat se tedy nedají.

71 Haimi Haimi | Web | 14. června 2011 v 6:19

Fan skupinu k mému blogu jsem založila asi před dvěmi lety, potom jsem ji ale smazala a vytvořila novou, kterou mám teď. Mám kolem 50 fanoušků a stačí mi to, většina lidí nejsou mé SB, takže je dobře, že se dozví o mém článku.

72 Myšák Myšák | Web | 22. června 2011 v 14:16

[70]: souhlas :)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama