Dvě úvahy o Autorském klubu

22. dubna 2011 v 17:02 | Standa |  Autorský klub
Řeč bude o dvou problémech spjatých s chodem AK: přijímání nových členů a (ne)zájem stávajících členů o dění na blogu AK.



1) Nával zájemců o vstup do AK

Nejprve fakta. V momentě, kdy se AK rozloučil s minulými správci, čekalo na přijetí 328 přihlášek. To byl počet nevyřízených přihlášek do AK podaných ještě v době, kdy jsem AK neměl na starosti já, ale vybraní uživatelé Blog.cz. Je to takový trojský kůň, který jsem zdědil spolu s klubem, a který způsobuje v očích některých lidí problémy.

Vysoký počet zájemců je jako většina věcí na tomto světě ambivalentní:

a) Velký zájem o cokoli zvyšuje jeho atraktivitu a prestiž: platí přímá úměra, čím víc lidí po něčem touží, tím je to nedostupnější a cennější (a pochopitelně naopak). Abnormálně velký počet zájemců je jedním z nejlepších důkazů, že je AK pro blogery atraktivní, že žije, a že má pro ně význam stát se jeho členem. Pro stávající členy je velký zájem z řad ostatních uživatelů potvrzením vlastní hodnoty a jemnou otázkou prestiže a psychologie - jestliže jsem členem něčeho, o co mají zájem ostatní, pak mé původní rozhodnutí stát se členem bylo správné. (Ano, je to trochu taková definice kruhem :)

b) Čím je však fronta čekatelů delší, tím roste jejich frustrace a klesají šance na brzké přijetí. Současně platí, že s každým novým členem se členství devalvuje, a podléhá inflaci. Klub, jehož členem je každý druhý bloger, již není ničím prestižním, je to prostě už jen lepší standard. Najít stav vyvážené rovnováhy mezi adekvátním počtem členů, kteří budou udržovat klub v chodu, a příliš nízkým nebo naopak příliš vysokým počtem, který již chod klubu zcela ochromuje, je nadlidský úkol. Kdo může říct, kde ta správná hranice? Dosavadní zkušenosti ukazují, že to bude někde kolem několika set členů. Asi. Třeba taky ne, kdo ví.

Postaven před tuto frontu jsem byl nucen řešit, co s tím. Uvažoval jsem asi takto: AK vzniká 20.7.2009 a přetlak zájemců o vstup řeší tím, že je nabírá hromadně (většinou po 20 blozích najednou). To způsobilo dvě věci:

1) AK za cca. rok a půl existence nabral zhruba 500 blogů. Kdyby od samého začátku přijímal tak jako teď po jednom blogu týdně, neměl by v únoru 2011 - kdy jsem si ho vzal na starosti - členů 500, ale 80 (nahrubo spočítáno dle délky existence klubu v týdnech krát jeden nový člen týdně). Mně osobně by se taková elitní podoba AK líbila víc než to masové nabírání, co tam probíhalo v minulosti, ale nechť, to jsou prostě dva náhledy na věc - ono to masové nabírání taky k něčemu bylo dobré, protože dalo vzniknout zajímavé a životaschopné komunitě.

2) Hromadné nabírání znemožnilo dát více prostoru novým členům, protože na to prostě nebylo na blogu místo. Z obyčejného selského rozumu plyne, že pokud by Klub přijímal hromadně nováčky a současně každého z nich představoval tak jako se to dělá teď, tak by se na blogu AK nedělo nic jiného než brutální zveřejňování jednoho představovacího článku za druhým, což se zcela vymyká lidským silám - jak po stránce, kdo by si to vzal na starosti, tak v otázce, zda by to vůbec někoho zajímalo.

Představování nováčků je pro mě osobně to naprosto zásadní, co jsem u klubu postrádal, a co jsem chtěl za každou cenu prosadit. Byl to jednoduchý výběr: buď rezignovat na 15 minut slávy pro každého, pokračovat v dosavadním masovém přijímání, a s frontou být hotový za pár měsíců, nebo se na to vykašlat a upřednostnit místo toho 15 slávy pro každého nováčka. Jak jsem se rozhodl, všichni víte.

Moje rozhodnutí přineslo negativní důsledek, s kterým jsem počítal a kterému se nejde vyhnout: fronta zájemců roste a roste. Je to ale skutečně tak negativní důsledek, jak by se mohlo na první pohled jevit?

V tuto chvíli (22.4.2010 v 15:11) čeká na přijetí 243 zájemců ze starých přihlášek, a 406 zájemců v nových přihláškách, celkem 649 zájemců. Opět trochu jednoduché matematiky: ne každý zájemce je přijat, odhadem je kladně vyřízena přihláška každého desátého zájemce. Jestliže je tedy mezi všemi podanými přihláškami nyní cca. 65 autorů kvalitních blogů, kteří si členství v AK zaslouží a budou přijati, pak bude poslední z nich přijat za 65 týdnů, tedy za rok a čtvrt, tzn. někdy kolem července 2012.

To mi vůbec nepřijde tak zlé. Netrpělivým zájemcům o členství rád píšu toto: pokud to se svým blogem myslíš vážně, máš ho rád, a víš, proč sis ho založil a k čemu ti je, pak se s velkou pravděpodobností jedná o dobrý blog, který bude jistě existovat i za těch pár měsíců, a bude potom přijat. Pokud sis ho založil jen z nudy a moc vážně to s ním nemyslíš, pak ho s velkou pravděpodobností za čas psát přestaneš, a takový blog do AK nepatří, a nemá tudíž ani cenu si vůbec přihlášku podávat.

Přestože jsem pevně přesvědčen, že současné přijímání po jednom, kdy se piplám s každým nováčkem v jednom článku, je lepší než předchozí přijímání, nechci to razit za každou cenu jako dogma. Pod článkem najdete anketu na toto téma. Hlasujete v podstatě o dvou variantách - buď rezignovat na představování nováčků, a přijímat zase hromadně, nebo to nechat, jak to je. Zdůrazňuji, že obojí je skutečně neslučitelné, a pokud někdo tuto utopii opět oživí, pak je snílek, který žije mimo realitu. Není možné každý pátek přijmout 20 nováčků a každému věnovat stávající prostor, jaký dostávají nováčci přijímaní po jednom.

Při svém hlasování berte do úvahy i faktor zmíněný výše: čím více má klub členů, tím členství klesá na ceně, a krátí se doba, po kterou se články členů zobrazují na titulce. Je velký rozdíl, pokud má AK 500 členů, z nichž každou chvílí někdo z nich publikuje nový článek, nebo když jich má polovinu, a jejich články jsou na titulce poutány mnohem déle. Je zcela legitimní pro stávající členy to brát tak, jako že každý nový člen vám zmenšuje prostor pro propagaci vlastního blogu na titulce - čím víc členů, tím kratší dobu se vaše články ohřejí na titulce, odkud k vám chodí většina náhodných čtenářů.

Hlas v anketě vezmu do úvahy, a přijímání klidně upravím podle toho, jak si to vyžádáte.

2) (Ne)zájem stávajících členů o dění v AK.

Druhý problém souvisí se samotnou motivací blogerů, proč se vlastně stát členem AK. Dosavadní zkušenosti ukazují, že se tato motivace liší případ od případu, a proto - abych si v tom udělal jasno - najdete v menu blogu Autorského klubu anketu pro členy na toto téma.

V anketě nabízím řadu možností, se kterými jsem se dosud setkal. Pokud jste členem AK a důvod vaší motivace podat si přihlášku do AK tam nenajdete, ocením, když ji napíšete sem pod článek do komentářů.

Jde mi totiž o toto: anketa má více možností a nedá se v jistém smyslu říct, že některá motivace je lepší než jiná. Některé motivace jsou ale zásadní pro to, zda má vůbec AK smysl. Autorský klub, to totiž není jen známý žebříček, jehož výstup se zobrazuje až na titulce. AK je pro mě v první řadě především společný blog klub.blog.cz, na kterém mohou členové sdílet svou tvorbu.

Proto je již jasné, že pokud by většina hlasů v anketě patřila možnostem jako "Aby se titulky mých článků zobrazovaly na úvodní stránce Blog.cz" nebo "Jen ze zvědavosti, prostě jsem to zkusil/a a vyšlo to", pak je to pro AK velmi, velmi špatná zpráva. AK je pro tyto blogery prostě jen takovým výtahem k větší návštěvnosti, a o společný blog AK se tudíž nezajímají.

Pozor, nechci zde líčit klasické nářky, že se správci o něco snaží, a narážejí na nízký zájem členů. Já zde chci zdůraznit, aby si stávající členové ujasnili, proč se vlastně do AK hlásili, a jaký to má pro ně význam. Pokud je odpovědí "být na titulce", pak z toho plynou jen dvě věci:

1) váš blog do AK nepatří a měl by být vyloučen
2) nebo je klub.blog.cz zbytečný, a stačí na něm jen uvádět seznam členů.

Abych předešel nedorozumění - už vidím ty fámy o tom, že se bude z AK vyhazovat za to, že někdo nečte články na klub.blog.cz :) - AK zde není od toho, aby členy nutil povinně číst "nějaké články" na klub.blog.cz. AK je zde totiž od toho, aby se do něj už přímo hlásili pouze ti uživatelé, kteří už dopředu počítají s tím, že se zapojí do dění na blogu AK, a budou ho se zájmem sledovat.

Mohl bych se třeba ptát takto, zkuste to se mnou:

  • AK má aktuálně 259 členů - jakto, že není pod každým článkem představujícím nováčka minimálně 100 komentářů živě diskutujících o novém členovi?
  • Jakto, že se pod články na blogu AK objevují stále ty samé známé avatary několika málo uživatelů?
  • Jakto, že správci nejsou zavaleni tvorbou 259 členů, kteří by dychtili po tom, aby jim na na blogu AK vyšel článek s jejich fotkou, nebo úvahou?
  • V anketě na blogu AK - Maskot AK - ano či ne? - je aktuálně 195 hlasů pro možnost "Mně se to zdá jako skvělý nápad :D. Já se ptám: zavalilo následně Čalamádu June 195 grafických návrhů na maskota? Že ne? Proč potom někdo hlasuje v anketě, jestliže se podle ní neřídí? Protože kliknout myší umí i cvičená opice, a proč si nezahlasovat v anketě, když už tam je? Automaticky očekávám, že pro tuto odpověď hlasuje POUZE ten, kdo maskota chce, a rovnou i nějakého navrhne. (Ono jaksi sedět na zadku, a naklikat si, že chci to a ono, hlavně když to udělá někdo jinej za mě, to by uměl každý, víme?)

Přijdou vám tyto otázky bizarní a naivní? Ne, je to přesně naopak, to jsou otázky, které zcela nutně vyplývají z toho, jak byl blog AK vymyšlen. Jsou tudíž dvě, respektive tři možnosti:

  1. Buď byl klub.blog.cz od začátku vymyšlen špatně, a jediné, co funguje, jsou vždy a jen jednotlivé blogy každého člena. Takovýto blogový komunismus "jeden blog patří stovkám lidí" zkrátka nemůže fungovat. Pokoušet se o cokoli na tomto blogu tedy nemá smysl, a jediné, co tam má být, je seznam členů, jejichž články se poutají na titulce.
  2. Nebo to prostě funguje tak, že většina členů je šedá mlčící menšina, a aktivně se projevují jen výrazné osobnosti (z nichž ty nevýraznější se stanou správci), a je nutné se s tím smířit. Přestože někteří členové mlčící většiny občas i něco na blogu AK sledují, nikdy se nezapojují, a komentáře píšou jen vzácně.
  3. Anebo je stávající počet členů AK příliš malý, a nabídka projektů správců neoslovuje všechny. Větší členská základna by proto přinesla větší počet nadšenců ochotných se nějak zapojit do společného sdílení vlastní tvorby.

Co se snažím tímto článkem říci: AK bude vždy takový, jaký si ho uděláte. Můj vliv je zde minimální, mohu maximálně vymyslet některá pravidla (a v případě potřeby je pružně měnit), ale těžko mohu něco dělat s tím, aby to na blogu AK žilo. Ono se totiž nedá vyloženě říct, že by blog AK nežil - články tam vycházejí jak na běžícím pásu, návštěvnost je také slušná, a řada blogerů ráda o AK vede dlouhé diskuze na svých blozích (staré známé firmy tuší, koho mám na mysli).

Co je však zásadní: energie by se zde měla napnout nějakým produktivním směrem. AK by rozhodně neměl být o tom, abychom pořád jen diskutovali o tom, zda byl nějaký blog vyhozen neprávem, zda jsou podmínky moc přísné nebo měkké, zda se by něco mělo změnit či nikoli.

Neustálé diskuse kolem organizačních věcí jsou zkrátka neproduktivní - nikam nevedou, a pouze se v nich vyčerpává energie, která by se mohla - a měla - investovat někde, kde to má větší smysl. Což je krásně vidět na rubrice Provozní informace, jejíž 4 články jsou obsypány stovkami komentářů s živou diskusí.

O tom by ale přece AK být vůbec neměl! - stovky komentářů s živou diskusí by přece měly být spíše pod články v rubrikách Básnění, Kreslení světlem, Jak to vidím já, ad.

Blog AK mi občas trochu připomíná takový školní časopis. Většina studentů se o něj nezajímá, menšina ho čte, a pouze drtivá menšina ho píše. Pokud ale na něj přijde řeč, každý má hned dlouhý seznam připomínek, jak on by to udělal lépe, a co mu na něm všechno vadí, ačkoli si sám nikdy napsat takový článek do školního časopisu nezkusil.

Dvě rady na závěr:

  • Pro členy: zkuste se zamyslet, jaký smysl pro vás AK má, a proč se (ne)zajímáte o dění na blogu AK. Svou odpověď směřujte na blog AK, nikoli ke mně, abych udělal s klubem zázraky.
  • Pro nečleny: zkuste se před podáním přihlášky zamyslet, zda se budete chtít po svém přijetí zapojit do dění na blogu AK, případně stát se správcem. Pokud se hlásíte jen kvůli propagaci na titulce, pak bych snad i radil si přihlášku ani nepodávat.
 

25 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (120)
Zobrazit starší komentáře

101 Marless Marless | Web | 24. dubna 2011 v 12:27

Jak už bylo mnohokrát řečeno, taky si myslím, že by se mělo 15 minut slávy zachovat ale přijímat se třeba po třech.

Celkem chápu, že se moc lidí nezapojuje. Na druhou stranu je nemůžeme nutit. Člověk se zřejmě zapojuje jen tak zpočátku, když má radost,  že byl přijat, pak už nepřijde, protože nemá čas, pak zpaomene, pak přijde a uvidí zrovna první článek o něčem, co ho nezajímá a po chvíli se už o to vůbec nestará. A když pak jednou uvidí článek o provozu, řekne si, že ho to tu nebaví, aniž by si uvědomoval, že je to jen na něm, zda se zapojí či ně. NO a protože ho to tu nebaví, začne do toho kecat. Pak si ještě do toho kecnou nečlenové, tkeří čekají na přihlášku, zasazují se především o to, aby se přihlášky vyřizovaly rychleji (chtějí se dostat na řadu) a že jsou pravidla příliš přísná (chtějí mít jistotu, že se do klubu dostanou). Myslím, že ví, že by to tak být nemělo, ale chtějí to tak, pro své dobro. A když se jich ptáte na názor, neřeknou ho, řeknou, jak by jim to vyhovovalo.

Ohledně těch rubrik, také si myslím, že by měla být jedna fotografická, jedna literární atd. místo 3 fotografických. Když už má jeden správce focení, měl by si druhý vymyslet něco svého, originálního anebo nic a třeba se jen do té fotografické rubriky zapojovat.

Myslím, že takové tvořivé člálnky lidé nekomentují jednoduše proto, že neví,co napsat. Mají napsat, že se jim to líbí, stejně jako už deset před nimi? Myslím, že na koncích článků by se hodily nějaké otázky pro čtenáře, které je podpoří k tomu, aby něco také napsali. Stačí třeba "Které dílo se vám líbilo nejvíce?" nebo "Jak se vám líbilo téma? Chcete i příště témata v tomto stylu?" nebo otázky na podobný způsob, aby k tomu měli čtenáři co říct.

A proč se lidé moc nehlásí do rubrik? Mám pocit, že je to způsobeno různými věcmi:
1. lidem nevyhovují témata, bojí se někde vystavovat své dílo, říkají si, že na svůj blog si můžou dát cokoli na jakékoli téma kdykoli a proč svoje věci posílat někam, kde je to omezené? (zadané téma, termín..)
2. možná, nemají motivatci, říkají si "co z toho budu mít?" je fakt, že moc věcí krom radosti z chvály za to asi nedostanou
3. jsou líní zvednou zadek nebo nemají čas

Já osobně taky chodím na klub.blog.cz celkem často, často si čtu články, ale nekomentuji. Prostě nevím, co napsat. Většina lidí už napsala přede mnou, co jsem chtěla říct a nic jiného mě nenapadá. Naopak myslím, že k provozním článkům má skoro každý co říct, lidé mají k těmto věcem rozdílné názory oproti fotce, o které si všichni pomyslí to smaé - "je to hezké", tak proč to psát , když už to přede mnou napsali, že..

102 Marless Marless | Web | 24. dubna 2011 v 12:28

[101]: Jej, to jsem se zase rozkecala :D

103 ovesná vločka ovesná vločka | Web | 24. dubna 2011 v 13:42

Jak už bylo několikrát zmíněno, komentuji jen tehdy, když mám co říct. Jinak mlčím. A rubrik je tu opravdu dost, občas se mi v nich hůře orientuje a taky...nemám tolik času, kolik bych chtěla. Pokud by tomu tak bylo, s chutí bych se věnovala virtuálnímu světu stejně jako tomu, ve kterém se musím starat o splněné zápočty ;-)

AK pro mne znamená, že nemusím nutně hrabat ve všech blozích, abych našla kvalitní články a tvorbu.

Sice chybí úvod, stať i závěr, ale to se snad v komentářích nemusí ;-) Hezkou neděli.

104 K-chan K-chan | Web | 24. dubna 2011 v 15:19

U mě i jako "nečlena" AK by se mohlo zdát, že po podání přihlášky odhlasuju, že by měli být členpvé přijímáni hromadně. Ne ne, žádná taková. Mně se líbí, jak to na blogu klubu jde teď a to i kdyby se můj blog dostal na seznam členů (pokud vůbec) až v tom roce 2012.

No a co. Jak bylo správně podotknuto nahoře v článku, pokud s blogem chtěli hned praštit, tak ať se do AK ani nehlásí. Pokud si myslí, že si zaslouží v AK být, tak počkají. Amen.

105 m. m. | Web | 25. dubna 2011 v 0:33

[81]: Inu dobrá, co jsem tak koukala, FK je dobrá rubrika a svoje místo si zaslouží, už proto, kolik lidí se jí účastní :) Ten nápad na sloučení ve mně vznikl asi trochu pod vlivem znuděnosti - tahle témata jsem ve svém životě řešila už tolikrát, že mě prostě omrzelo se k nim vyjadřovat. Ale kdoví, třeba si mě ta rubrika taky získá. Každopádně je dobře, že tam je, zjevně se najde dost lidí, co k tomu všemu ještě mají co říct.

[83]: Mně přijde smysluplné obojí a podle mě by se to dalo i dobře propojit, jen mě trochu mrzí, že ta rubrika tak hnípe a nevím, jak s tím pomoci. Nemůžu se přece míchat Giornale do její práce :)

[84]: Taky mě už trochu unavuje to věčné rýpání jako že "vám se to všechno líbí, ale ničeho se neúčastníte". Ani to není tak docela pravda. Když se mi něco opravdu líbí a sedne to mému stylu tvorby, tak se toho zúčastním - zrovna teď v týdnu jsem posílala fotku do Duhy - a v opačném případě třeba pochválím nápad, ale nemám k tomu prostě co přispět.

Když se to vedení nelíbí, no tak ať z klubu vyháže všechny lidi, co nemají co říct ke všem projektům, nemám co jiného k tomu říct. Nemůžu se přinutit fotit na téma, které mě nebere, kor když nemám vlastní foťák. A neumím psát povídky. Když něco rádoby uměleckého napíšu, je to popisný canc bez hlavy a paty, který nemá smysl zveřejňovat, protože nenese žádné poselství a lidi by k tomu jen těžko měli co říct. Zručná taky moc nejsem, tak co mám dělat? :-D Snažím se účastnit svými komentáři, přítomností a zájmem. Jestli to někomu je málo, co se dá dělat, víc než to a občasné zapojení do něčeho, co mi sedne, nabídnout nemůžu :)

Do AK jsem se mimochodem hlásila proto, že jsem chtěla pracovat na svém blogu, a ne na blogu AK. Účastnění se místních aktivit mě baví, zajímám se o tu komunitu a všechno okolo, ale když k něčemu nemám co dodat, tak prostě nedodávám.

[93]: Já osobně s aktivitou členů žádný problém nemám. Na blogu AK je vidět, že je tam spousta lidí, které dost věcí zajímá - to jen některými jinými jsou prostě už přesyceni nebo se vyřádí jinde a na blog AK jim moc energie a nápadů nezbyde. Spíš mi vadí, když se tam ani nepřijdou podívat, neokomentují, nebo ano, ale není v tom žádný názor, jen takové to "hezké" a smajlík. To mě štve nejvíc, komentáře, v nichž si lidi nedají práci skutečně něco komentovat. Jinak momentálně věc vidím spíš z pohledu optimisty - nevidím 200 lidí, co se něčeho neúčastní, ale 20, kteří se zapojili :) Myslím, že o budoucnost AK se momentálně není třeba bát. Je tam dost rozjetých věcí a že z tolika nových rubrik jedna nebo dvě odpadnou, to ho v nejbližší době určitě nepoloží. Krom toho, s tím se počítalo - nebo teda aspoň já s tím počítala, že ne všechno se uchytí, takže z toho nedělám událost.

106 papája papája | Web | 25. dubna 2011 v 13:04

Podle mě je nabírání nováčků v pořádku. Já patřím mezi ty blogery, kteří byly přijímáni masově. Přežila jsem "kácení lesa" a teď jsem ráda, že můžu v AK být, protože jsou tam rubriky, do kterých se pravidelně zapojuji. Nejraději mám rubriku Kreslení světlem, protože ráda fotím a focení na téma mě baví ;-) Osobně chápu, že to lidi čekající ve frontě štve, ale já bych byla raději přijatá později a pak byla představená samostatně, než s hromadou jiných blogerů, jako to bylo před tím.
Jen tak dál :-)

107 Zuzulin Zuzulin | Web | 25. dubna 2011 v 13:27

Já jsem klub.blog.cz přestala číst ve chvíli, kdy nastoupil na trůn Standa a nový správci - pak byl klub zamořen hrooozným množstvím článků, všechny v perexech, ale nic, co bylo vidět, mě nezaujalo..Ono je lepší třeba tak jeden článek na dva tři dny, ať si to všichni stihnout přečíst, a pak se těší, až vyjde něco nového..
Prostě tam toho je moc a ne všichni nemá čas poslat maskota, fotku, napsat povídku, psát všude komentáře, pročítat diskuze, odpovídat na diskuze a blabla..

S těma nováčkama - co třeba takhle - nabírej za tejde tři, a všechny tři představ v tom jednom článku, kde bys jinak předtavoval jednoho..A bude to rychlejší ;) :)

108 Bronty Bronty | 25. dubna 2011 v 15:23

AK, ten, který jsem zažila, byl prostě prototyp (pokud se pamatuji, do té doby podobný masovový projekt nevznikl). A nejsem si vědoma toho, jestli pod většinou článků převyšoval počet komentářů číslo 200 (tehdy nás bylo, tuším, něco okolo pětiset). Z čehož usuzuji, že se aktuální problémy nevztahují jen k "renesančnímu" klubu, ale táhnou se už od počátků. Protože ve chvíli, kdy se přihlásíte a jste vybráni, máte o jakous takous návštěvnost postaráno (a ješitní bloggeři na návštěvnosti přeci jen stále bazírují). Beru-li to podle sebe, pak: články v AK pro mě byly čtivé jen v případě, dotýkalo-li se mě téma nějak víc. Zkrátka, mohlo-li mi nabídnout něco, k čemu bych se mohla inteligentně vyjádřit.
V AK nejsem (a je mi do toho vlastně "prd"), ale pokud se tři články z pěti vyjadřují o nově příchozích a řeší otázky obecné platnosti (jak to bude s AK dál, co byste chtěli, proč se nikdo nezajímá), dotáhnete to maximálně k fázi plánování (a kdo má zkušenost s time-managementem nebo volnočasovou pedagogikou, musí uznat, že konceptuální zpracování je sice fain, ale do praxe to má hodně daleko).
Neplánovat- jednat! :-D

109 Mar Mar | Web | 25. dubna 2011 v 17:07

Já si myslím, že se na členství musí opravdu počkat... protože já už mám rok přes 2 roky a nezblázním se z toho, když si chvíli počkám na odmítnutí, nebo přijetí... právě teď čekám a hádám, že si ještě chvíli počkám... ale tak v provozu mi to vlastně nic nemění a členství by byl jenom takový malý bonus.. taková odměna a fakt, že všechny ty články možná mají nějaký smysl....
Mimochodem mi je mnohem milejší, když budu mít šanci dostat hodnocení od ostatních lidí na mou práci... ale to už asi není zcela k tématu...

110 Amestea Amestea | Web | 25. dubna 2011 v 20:17

Do AK jsem se hlásila, protože jsem jej viděla jako elitu a já v ní chtěla být. Myšlenka titulky je sice taky vábivá, ale nebyl to ten pravý důvod. V AK byli mí oblíbení blogeři, podle mě ti nejlepší z nejlepších. Kdo by odolal a nevyzkoušel to...

111 Bareta Bareta | 25. dubna 2011 v 20:29

Sorry, že se do toho tématu ještě dál míchám, když se mě to vůbec netýká, ale ještě chci něco napsat, i když to bude jenom výkřik do tmy.
Moje vize autorského klubu je úplně odlišná. Já osobně bych nevytvářela komunitu pro členy, ale komunitu pro nečleny. Sdružit co nejvíce, ideálně všechny autorské blogy Blog.cz, aby si každý člověk mohl najít kvalitní čtení dle svého vkusu. Možná něco jako top.blog.cz akorát s bonusem zobrazování nejnovějších článků na titulce. Myslím, že v menší míře tu kdysi dávno něco takového fungovalo, že?
A proč pořád sleduji dění kolem AK? Baví mě pročítat ty různé hádky, aférky a žabomyší války :-D

112 Maja Maja | 25. dubna 2011 v 22:06

Co takhle přijmout každý týden třeba tři až pět členů? Například každý den kromě víkendu a udělat pro něj těch 15 min. slávy. Jako to je důležitý, ale za měsíc jen čtyři členové? Takhle by to hned šlo rychleji. V6dyť teď když se někdo chce přihlásit, tak může být přijat až tak za ten rok a čtvrt! To se mi docela pozdě teda zdá.
A taky bych dala ještě přísnější pravidla a orpavdu přijímala jen ty úplně autorské!!

113 Kerria Kerria | Web | 25. dubna 2011 v 22:20

Ještě odpověď na anketu, proč jsem se přihlásila do AK: V době, kdy jsem se hlásila se toho v klubu moc nedělo, takže hlavním důvodem pro podání přihlášky bylo zviditelnění na titulní straně. Později se rozjely další rubriky a projekty, které klub oživily a rozpohybovaly. Členství začalo být i o něčem jiném, než o titulce. A nakonec jsem se sama stala správcem s vlastní rubrikou.

114 Mami Mami | Web | 26. dubna 2011 v 11:33

Status quo.

115 Ell-e Ell-e | Web | 26. dubna 2011 v 19:15

Omlouvám se, haldu předchozích komentářů moc číst nechci a tak napíšu to, co tu asi už zaznělo.
To přijímání členů a jejich pár minut slávy je asi lepší než to hromadný nabírání, ale souhlasím s tím, jak už jsem tu někde viděla, že třeba kdyby se přibírali tři členové najednou, přišlo by mi to i lepší. :)
Do AK jsem se přihlásila, abych se zviditelnila a mohla se "spřátelit" s jinými blogery. Zatím mi to moc nejde, abych pravdu řekla (:D) A musim sebe sama pochválit (:D), protože už i já se začínám zapojovat do dění na blogu AK. Otázkou je, jestli mi moje příspěvky v té které rubrice zveřejní.. Uvidím no :))

116 lenny lenny | Web | 26. dubna 2011 v 21:45

když já nějak nevím, jak se zapojit. Jednou mě zaujalo něco s focením a jednou něco s filozofováním, ale správci rubrik chtěli, aby se zájemci nejdřív přihlásili, a ještě nějak složitě, tak jsem to vzdala. Jinak tam pro mě nic není. Píšu si deníček, povídky ani básničky neumím a ke kreslení se dostanu tak jednou za 2 měsíce. Nestíhám psát ani na vlastní blog, natož někam přispívat.
Nechci se ale jenom vymlouvat. Byla bych ráda, kdyby se nějak sjednotily podmínky pro všechny rubriky, nebo aby ty podmínky aspoň byly někde nějak jasně dané. Ten chce přihlašovat, ten to chce posílat sem, tam, ten tam pro jistotu nenapíše vůbec nic (asi bych si to měla dohledat někde na začátku rubriky, ale to je při nedostatku mýho času prostě hrozný zdržení).
A pak taky... Je to opravdu nutné, abych se zapojovala všude, i když mě to nezaujme? To vážně chcete, aby v každé rubrice bylo každý týden 50 příspěvků? A kdo si je bude prohlížet? Nikdo...

117 Avis Avis | Web | 27. dubna 2011 v 19:16

Jaký je můj názor na přijímání nových členů do AK? Je mi to upřímně jedno. Vážně. ;-)

118 Bezejmenná Bezejmenná | E-mail | Web | 28. dubna 2011 v 10:06

Já souhlasím s článkem..i když jsem v té frontě čekající na vyřízení přihlášky, tak bych nic nezrychlovala. Hromadnější příjem by mohl snížit kvalitu přijímaných blogů. Nevím, jak je tomu teď, ale dřív se mi několikrát stalo, že jsem se docela podivovala, jaký blok je označen za autorský. Pro mě totiž představa blogů v AK není jen o tom, že jsou články zcela autorské, ale mají i jistou úroveň...

119 TaziDra TaziDra | E-mail | Web | 28. dubna 2011 v 17:49

No... s článkem vcelku souhlasím,ale členem AK nejsem.
...Mám jen takovou...připomínku.
Jeden člen za týden mi s prominutím,příde rozně málo.
Hromadné přijímání bych také nebrala.
Já bych brala tři,maximálně pět členů týdně...
Vím,že se členů hlasí spousty,ale...ale.

120 Gamesis [6@M3$!$] Gamesis [6@M3$!$] | Web | 28. dubna 2011 v 19:21

Je snad jasné, že ze začátku AK musel nabrat nějaký základní počáteční stav členů, jinak by to začalo všechno jedním blogem, který by tam byl jediný celý týden atd... AK se 4 mi členy po měsíci se mi zdá trochu málo na rozjezd... ale budiž, co se stalo, už nezměníme.
Proč by to nemohlo fungovat tak, že by se členové "obměňovali"? Přeci AK může mít i těch 500 členů, ale přesto je to náročné na průběžné kontrolování. Proč by blogy AK nemohli kontrolovat třeba samotní členové? Kdyby každý člen měl povinnost zkontrolovat minimálně jednou týdně robotem náhodně vygenerovaný blog, správcům by se jistě ulevilo... Chce to jenom vymyslet šikovný systém na samoregulaci ;-)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama