Nulová tolerance kyberšikany

5. ledna 2011 v 8:00 | Standa |  Úvahy
Již delší dobu se rozmáhá neblahý trend, kdy je Blog.cz zneužíván k zakládání blogů útočících na nějakou oběť. Je proto dobré a žádoucí se vůči tomuto jevu vymezit a ostře ho odsoudit.


Pokud jste na termín kyberšikana narazili poprvé, pak se s ním můžete blíže seznámit například na Wikipedii. Výmluvné je již to, že u českého hesla kyberšikana je speciální pozornost věnována právě kyberšikaně realizované prostřednictvím blogů. Jakou konkrétní podobu má tento jev na Blog.cz?

  • Zakládání dehonestujících blogů majících za účel ponížit, ztrapnit, zesměšnit a ublížit konkrétní osobě nebo skupině osob. Za dobu existence Blog.cz zde byly těchto blogů zaznamenány a zrušeny již stovky. Kolik dalších jich asi zůstalo nepovšimnuto, nebo kolik jich vzniká v tuto chvíli?
  • Zveřejňování digitálně upravených fotografií osob s cílem útočit na jejich lidskou důstojnost (typicky například různé fotomontáže dívek, na kterých jsou vydávány za silně obézní).
  • Vydávání se za jinou osobu s cílem poškodit ji (zde je časté psaní článků budících dojem, že se autor přihlásil k homosexuální orientaci - takto jsou šikanováni převážně chlapci, kteří toto nesou nesmírně těžce).
  • Psaní útočných komentářů, vyhrožování oběti, v krajním případě nabourání do jejího blogu a jeho smazání nebo poškození (útočník zde vychází z často nízkého věku vyhlédnuté oběti, která má primitivní heslo do blogu i do registračního e-mailu).

Hranice mezi tím, co již je a co není kyberšikana, je diskutabilní a velmi rozostřená. Za kyberšikanu nelze považovat následující jevy:

  • Někdo vám napíše pod článek na vašem blogu nesouhlasný nebo odsuzující komentář. Pokud se to obejde bez vulgarismů a přechodu do útoku v osobní rovině, pak se nikdo ničeho špatného nedopouští.
  • Stejně tak nelze označit za kyberšikanu to, když někdo na svém blogu zveřejní článek reagující na jiný váš článek, kde s vámi vede polemiku.
  • Kyberšikanou nejsou ani otravné spamující komentáře zvoucí k návštěvě na blog, a není jí ani kopírování článků a fotek, zveřejňovaných na jiné stránce bez souhlasu autora.

S kritikou a schopností realistické sebekritiky je obecně problém. Řada zde vyjmenovaných jevů se týká především cílové skupiny 10-15 let, pro kterou je charakteristické nízké povědomí o možných rizicích a zvýšená citlivost na cokoli, co připomíná šikanu.

Tito mladí uživatelé si například často na své dětské blogy dávají anketu s dotazem "Jak se ti líbí můj blog?", kde mezi odpovědi zahrnou i něco ve stylu "Je hrozný, zruš ho". Řada uživatelů se podle všeho vyžívá v tom, že v těchto anketách klikají na tu nejvíce negativní odpověď, popřípadě že u článků klikají na nejnižší hodnocení, aby blogerovi ublížili.

Nikdo totiž nechce slyšet, že zrovna ten jeho blog je "hrozný", a stojí za úvahu, kolik už asi podobné ankety a hvězdičkové hodnocení způsobily vyplakaných slz a zrušených blogů. Přitom se o kyberšikanu v tomto případě vlastně vůbec nejedná.

Kam až můžou dojít extrémní případy kyberšikany bylo častokrát probíráno v médiích, krajním vyústěním je sebevražda oběti nebo doživotní psychické následky. Kyberšikana se mj. objevila i v zajímavém snímku Zkažená mládež z r. 2007, který lze v této souvislosti vřele doporučit jako odstrašující případ, kam až to může zajít.

Speciálním případem, který mohutně zesílil s proslavením Dominiky Myslivcové a jejího blogu, jsou tzv. antiblogy a paparazzi blogy. U Dominiky to byly možná až stovky antiblogů, které hromadně zakládaly její odpůrkyně s cílem na dívku útočit a urážet ji.

Tzv. paparazzi blogy jsou naproti tomu jakýmsi - někdy až nezáměrně komickým - pokusem o bulvární styl psaní v duchu periodik typu Blesk nebo Rytmus života. Autorky (v 99,99% případů jsou to vždy dívky) zde například zveřejňují fotky kritizovaných dívek a zesměšňují jejich styl oblékání a líčení.

Antiblogy jsou historicky starší a trochu odlišné, jejich cílem bylo v první řadě nějak ventilovat averzi, kterou v určitých lidech vyvolávaly krásné dívky píšící blog o sobě. Paparazzi blogy jsou novější a jejich autorky si s blogem dávají větší práci a jsou schopné dlouhodobě publikovat články, ve kterých rozebírají a kritizují známé dívíčí blogy a jejich autorky. Inspirace bulvárem je zde evidentní a projevuje se zakládáním rubrik typu "Módní policie", převzatých z prostoduchého čtení pro masy.

Pozornému člověku neunikne jedna zvláštní věc: existence těchto blogů je autorkami dívčích blogů často paradoxně vnímána jako potvrzení toho, že jsou známé, krásné a úspěšné, když někomu stojí za to zakládat o nich antiblogy či paparazzi blogy. Jako by v této cílové skupině platilo, čím víc o tobě existuje paparazzi blogů, tím jsi větší celebrita. Naoko tak proklamativně prohlašují, že tyto blogy ignorují a nesledují, ve skutečnosti je to ale baví a jsou si dobře vědomy toho, že tyto blogy přistoupily na jejich hru na celebritu a tento status quo jen posilují.

Čili, je to vlastně šikana, když z toho profitují všechny zúčastněné strany? Autorky paparazzi blogů mají navštěvované blogy a pocit, že se jim daří psát bulvárním stylem, a autorky kritizovaných dívčích blogů se mohou cítit nad jejich existencí povzneseně a utvrzují se v tom, že jsou populární a že jim hodně dívek závidí. Rozhodněte tuto otázku v anketě pod článkem.

Kdysi na tomto blogu vyšel článek Máme se rádi, nemáme se rádi, který se tomuto tématu věnoval - připomeňte si v něm rozdíl mezi svobodou slova a kyberšikanou. S postupem času bohužel dochází k velkému nárůstu těchto případů, a protože ve zmíněném článku chybělo jasné stanovení přístupu Blog.cz k této problematice, zveřejňujeme je zde poprvé:

  • Každý nahlášený blog, prokazatelně se dopouštějící kyberšikany, je ihned zrušen, bez předchozího upozornění autora.
  • Jedná se o antiblogy (a v 99,99% všech případů o všechny blogy, které již mají v názvu slovo "anti") a jakékoli další blogy, které se zaměřují výhradně na zesměšnění, urážení a ponižování vyhlédnuté osoby, nebo skupiny osob, a které neobsahují jiný než dehonestující obsah.
  • Útočné a agresivní komentáře pod články neřešíme a platí pravidlo, že si každý uživatel diskuse pod svými články řeší sám, tzn. závadné komentáře může mazat nebo ignorovat.
  • Pokud znalo heslo k blogu dobrovolně více uživatelů a někdo z nich ho změní (a blog zruší, nebo si ho nechá jen pro sebe), pak rovněž nezasahujeme. Blog.cz je koncipován jako systém 1 blog = 1 uživatel, a pokud dobrorovolně sdělíte heslo někomu dalšímu (např. kvůli nastavení designu nebo v případech, kdy blog píše více uživatelů), pak riziko tohoto kroku nesete plně vy a Blog.cz nebude zasahovat do následných konfliktů mezi uživateli, kdo je a kdo není skutečným autorem blogu. Upozorňujeme však, že již pouhá znalost cizího hesla a jeho zneužití je nelegální - tyto případy naopak řešíme, a blogerům, bez jejichž zavinění někdo prolomil heslo do blogu, pomáháme.
  • Závažné případy již byly v minulosti řešeny i ve spolupráci s policií či výchovnými zástupci ze škol, je tedy vidět, že kyberšikana je závažný problém a není možné ho zlehčovat.
  • Kyberšikany se na Blog.cz dopouštějí nejčastěji dívky ve věku 10-15 let, které dosud nejsou trestně zodpovědné. To ale neznamená, že si mohou dělat co chtějí, a každý jejich blog, na kterém se dopouštějí kyberšikany, nebo kde je jen důvodné podezření, že k ní dochází, je pokaždé zrušen.

Pokud i vy najdete blog, který ve vás budí podezření z kyberšikany, nahlaste ho prosím na stránce blog.cz/report. Pokud se vám někdo naboural do blogu a poškodil ho, nebo dokonce zrušil, napište na blog@blog.cz.

(Pozn. závěrem: řešit můžeme pouze kyberšikanu na Blog.cz - se zakládáním útočných stránek mimo Blog.cz, např. na Facebooku, nic dělat nemůžeme).
 

51 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Čip Čip | Web | 5. ledna 2011 v 8:25

Hlasuji pro druhou možnost. Nedovedu si představit, že kdybych měla "dívčí blog", že by si někdo založil proti mě antiblog nebo by mě zmiňoval v papparazzi blogu... To bych neustála.

2 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 5. ledna 2011 v 8:52

Mně jsou ty anti a podobné blbosti jedno, protože to opravdu akorát dělá reklamu a i ti, co jsou proti tomu, kdo je tam propírán, se tak na jeho stránku/video/článek/fotky podívají..a ejhle, návštěvnost je tady že...

3 Matt Matt | E-mail | Web | 5. ledna 2011 v 9:04

"Jedná se o antiblogy (a v 99,99% všech případů o všechny blogy, které již mají v názvu slovo "anti")"
- Antikoncepce např.?

4 Alexandra Altaïrez Gryffin- Fox, okřídlená lištička Alexandra Altaïrez Gryffin- Fox, okřídlená lištička | Web | 5. ledna 2011 v 9:09

Antiblogy a paparazzi blogy odsuzuji, protože mi to přijde pod úroveň. Ale pokud to těm osobám pomůže zvýšit sebevědomí, ať si je klidně mají...

5 Nikolas Nikolas | E-mail | Web | 5. ledna 2011 v 10:02

[4]: Taky mi to přijde pod úroveň,ale neodsuzuju je. Jde to naprosto mimo mě, nečtu to, nevím,kolik jich je, nezajímá mě to. Když se na nějakou takovou stránku dostanu, tak nic nepíšu a rychle od tam zmizím. Mě to jako kyberšikana nepřijde, protože se jedná o dvanáctileté slečny, které válčí se stejně starými slečnami. Je to taková dětská hra.. Ony z toho vyrostou ;)

6 Gilandhel Gilandhel | Web | 5. ledna 2011 v 10:31

[5]: Toto jde také mimo mě, je mi to jedno. Já takové blogy nenavštěvuji, i když, podle mě, by některé takové blogy mohly někomu ublížit. Ne každý se vyžívá v tom, že ho někdo pomlouvá, i když ve většině případů to znamená, že mu zavidí. :-?

7 Cirrat Cirrat | Web | 5. ledna 2011 v 10:44

Individuální posouzení je vždy důležité. Jinak se dáváme cestou nemyslících strojů a stačil by na to pořádný vyhledávač, sledující určité výrazy. A o tom přece Blog.cz není.

Co by mě hodně zajímalo je, jak se redakce dívá na blogy podporující netoleranci některých společenských jevů...

8 Bublinka Bublinka | Web | 5. ledna 2011 v 10:51

Ty holky co tvrdí, že jim to nevadí, že jim to jen potvrzuje popularitu... To podle mě vážně většinou JEN tvrdí. Ono když o někom někdo napíše, že je úplně blbej a hnusnej atd. byl by vážně divnej kdyby se ho to nedotklo, jenže to přece nemůže přiznat, o to právě jde. Časem se na to dá asi zvyknout, ale to tvrzení podle mě bude jen póza.

A přiznejme si, ty antiblogy asi valná většina nečte. Kolik jejich autorů je vlastně schopna konstruktivní kritiky a né jen ona je úpe blbá a hnusná?:D koho to zajímá?:)

A třeba "Nikdo totiž nechce slyšet, že zrovna ten jeho blog je "hrozný"" s tím už vůbec nemůžu souhlasit:-D. Mě to je totiž vážně jedno. Protože mi ho kritizovali jen lidi, které jsem za něco kritizovala já, povětšinou kvůli tématu týdne (bionycle místo přátelství), protože si chci přečíst pěknej článek a místo toho na mě vyskočí blbost, co si zviditelnění nezaslouží, tak se většinou neudržím a něco napíšu... Je to stejný, jako mě nezajímá když mi někdo napše že mám hezkej blog, jelikož ten člověk strávil na mým blogu cca 5sec, což ani náhodou není dost času na posouzení...

9 Call Call | E-mail | Web | 5. ledna 2011 v 10:58

Nedávno jsem musela řešit docela drsnou kyberšikanu na facebooku. Možná Vám to může přijít pod úroven´, můžete je chtít ignorovat, jak chcete. Jenomže tenkrát to byla moje čtrnáctiletá sestra, která mi brečela na rameni. Když vidím nějaké ty antiblogy, myslím si, že těm slečnám, příp. klukům by to taky nebylo lhostejné. Já bych antiblogy prošla a zrušila s první anti fotkou nebo anti příspěvkem. Jako nezlobte se na mě...
Někde jsem četla nebo mi to někdo říkal, že když má někdo vyrobený blog proti celebritě, sprostě ji tam úráží atp., tak je to v pořádku, protože když chtěla být ona celebrita slavná, musela počítat i s negativními hlasy... jistě, negativní klidně, ale abych byla sprostě urážena?
Kdysi jsem taky měla tu čest, jestli se tomu tak dá říct navštívit jeden antiblog. No název si nepamatuji, ale bylo to proti takové slečně- měla tady kdysi rozhovor, blond vlasy, Dominika, Dita nebo nějaké takové jméno a jako antiblog docela hustý. Mně by to vadilo!!

10 Bublinka Bublinka | Web | 5. ledna 2011 v 11:09

Každopádně zrušený blog je řešení, ale bohužel, to není pořádný postih. Není nic jednoduššího, než si blog obnovit/založit nový...

11 Sussanah de Silva Sussanah de Silva | Web | 5. ledna 2011 v 11:14

tak mě napadá, že bych si možná měla změnit heslo na nějaké hustější :-?

každopádně k tématu - podle mě je nemyslitelné, abyste procházeli jednotlivě každý nahlášený blog (ať už anti nebo paparazzi), ale na druhou stranu, asi by to bylo nejspravedlivější východisko...

sama nemám problém ani s jedním a dokonce ani s kopírováním (kromě jedné slečny, která mě ale hrozně baví a připadám si schopná, když je někdo ochoten mě kopírovat :-P  8-)  :-D  )

ale věřím tomu, že slabší povahy by to mohlo docela dost rozhodit... :-|

takže možná takhle - antiblogy mazat bez výjimek a paparazzi posuzovat jednotlivě

to jsem se ale rozkecala =)

12 Yashiro Teishi Yashiro Teishi | E-mail | Web | 5. ledna 2011 v 11:38

Takýchto blogov som už našla celú hromadu. Autorky boli vždy vo veku 10-11-12. Staršie som neobjavila, lebo väčšina starších dievčat má mozog ktorý vie používať, alebo by sa dalo povedať, že sú "dospelejšie". Keď odteraz na nejaký narazím tak ho hneď nahlásim. Lebo mne osobne by to bolo určite nepríjemné.

Na anketu typu "ohodnoť môj blog" kde je možnosť "Je hrozný, zruš ho" som narazila tiež dotyčná osoba tam mala na zrušenie blogu 8 hlasov. Tak sa tá osoba "presťahovala" na iný blog kde dala znova tú istú anketu v ktorej bolo ešte viac hlasov, tak sa "presťahovala" znova, ale na 3. blog už nedávala odkaz kam. Môj názor? No LOL :D Malé naivné dievča, ktoré si myslí, že jej všetci budú klikať na možnosť "Najkrajší aký som v živote videl(a)" a ona tú anketu bude hrdo všetkým ukazovať :D Ale keď sa nad tým zamyslím, tiež som ako menšia bola podobná ...
   __________________________________
V ankete som hlasovala za 2. možnosť.

13 Zdeněk Kmoch Zdeněk Kmoch | E-mail | Web | 5. ledna 2011 v 11:42

Je neskutečné co jsou lidi anonymně schopni páchat za hnusy kde se bere ta zloba a chuť ubližovat?Útoky v komentářích jsem už taky párkrát zažil a samozřejmě anonymně jak jinak.

14 Mary-Ane Mary-Ane | Web | 5. ledna 2011 v 11:42

Nemám sice dívčí blog, ale s pár majitelkami jsem spolupracovala, takže vím, jak to u nich tak nějak chodí. Samy mají na stránkách odkazy na anti blogy a tyhle anti mají v přátelých na facebooku, nejspíš aby se dostávaly snáz k informacím, které by mohly použít do anti.
Docela často se taky stává, že anti (nebo paparazzi) založí i sama ta blogerka o které je právě pro zvýšení návštěvnosti, nebo popularity, aby ji čtenáři podporovali. To se taky stalo a dokonce i u některých z "blogových celebrit" nebo jak se jim říkám.
Myslím, že anti a paparazzi je pro tyhle holky jako přilévání oleje do ohně a utvrzuje je v tom, že jsou stars, že se o nich píše. Takže asi není moc důvod je rušit, protože nikomu neubližují.

15 Amaleesh Amaleesh | Web | 5. ledna 2011 v 11:51

Podstúpila som to riziko, sme 3 adminky na jednom blogu. Všetkým trom nám ostáva jedno. A to veriť si. A ja im verím.

16 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 5. ledna 2011 v 11:57

[11]: Já už tak provedla. Navíc se mi dnes nevím proč zdálo, že mi nějaká slečna ukradla blog, změnila heslo, začla mazat ankety a dělala si tam co chtěla..no hnus pocit! :D

17 María María | Web | 5. ledna 2011 v 12:48

Antiblogy namířené proti určitému blogerovi například jsou jasné, ale co ty proti hudebním skupinám a hvězdičkám typu Hana Montana? Spadají také do této kategorie?

18 Luci LoveRock Luci LoveRock | Web | 5. ledna 2011 v 14:10

Kyberšikana se po internetu šíří čím dál tím více a opravdu by se proti ní mělo bojovat. Paparazzi blogy...to je pro mě novinka teda. a jinak jsem hlasovala pro druhou možnost :)

19 Zbyněk Škopán Zbyněk Škopán | Web | 5. ledna 2011 v 14:16

myslím že můj blog je antiblog (protože  mě není náct, není růžový, nejsou na něm kočičky, nepoužívám zdroměliny a nemám depku... smaž te mě :-D

20 Taychi Taychi | Web | 5. ledna 2011 v 14:22

Abych byla upřímná, tak já bývám kolikrát hodně ošklivá místy až sprostá, ale nikdy bych nikomu nevyhrožovala že mu zruším blog nebo tak.

Myslivcovou a jiné nanynky nemám ráda, sice možná o nich napíši článek s mým názorem, ale nezakládám stupidní antiblogy. K čemu to je? Jestli je nemám ráda, proč bych měla o nich dělat články?

21 Tabitha ren Moore Tabitha ren Moore | Web | 5. ledna 2011 v 14:25

Dělat antiblogy mi příjde vyloženě hloupé a pod úroveň.Člověk už musí mít hodně nízké sebevědomí nebo má horu času , když ho baví zabívat se život cizího člověka a ještě to tahat tak daleko , jako je blog.Ale určitě bych tyhle blogy zrušila, protože je dost nepříjemné pro toho napadeného narazit na blog , kde náctileté husičky udělají i z jeho nejobyčejnější fotky ten největší hnus na světě....

22 MileynQa&SmileynQa, MilesQa MileynQa&SmileynQa, MilesQa | Web | 5. ledna 2011 v 14:48

s námi tohle včéra řešila učitelka. za to že mě a mojí kámošku pomlouvalůa jedna hodně inteligentní holka (nadávala nám a vyhrožovala) dělat "anti" blogy je dost ubohý. a mužeme nahlásit BuffynQu za to že nám nadávala a vyhrožovala? Prej nás ve škole zbije nebo že nedojdeme s holkama (SmileynQou a MilesQou ani domů...) a tak mužem ji nahlásit?? To mam všechno ve spamech to nikde nenajdete. Tátovi když ho máma zavolala (omg nesnáším když mi máma šmejdí na blogu) :-D tak byla drzá... MiesQa pořád otravovala jak se proti ni bránit to teda nwm. proto by možná byl i dobrej článek jak se tomu bránit. :)

23 Gamesis [6@M3$!$] Gamesis [6@M3$!$] | Web | 5. ledna 2011 v 14:48

Naštěstí jsem ještě na žádný takový blog nenarazil.

24 Marty Marty | Web | 5. ledna 2011 v 15:07

Já jsem ještě také takový žádný blog naštěstí nenašel.

25 MileynQa&SmileynQa, MilesQa MileynQa&SmileynQa, MilesQa | Web | 5. ledna 2011 v 15:08

[24]: tak to se máš ;) já jo -BuffynQu co nám vyhrožovala že nedojdem domů

26 MileynQa&SmileynQa, MilesQa MileynQa&SmileynQa, MilesQa | Web | 5. ledna 2011 v 15:18

[Smazaný komentář] a mojí ségru ještě zajímá co se stalo s here33. kopírovala, my jsme ji nahlásily a zrušily ji blog a ted ji taky někdo nahlásil? ten blog založila znova a zase ho zrušily, proč? prej ji to zajímá méě tedá ne. ptže ji nesnáším ale co se s tím  stalo?

27 Perla Perla | Web | 5. ledna 2011 v 15:47

No, já jsem i narazila na to, že nějaké děcko na blogu nakreslí v souboru malování nějaký obrázek, třeba barevný míč a někdo mu tam napíše: "Je to děsné, kreslíš jak mimino." a třeba ještě k tomu tohoto smajlíka :) Nebo někdo třeba: Hm, to není moc hezký obrázek.." a děcko mu třeba napíše: PROČ MĚ URÁŽÍŠ KRÁVO!!!!! O_O" Je to hrozné, to co lidi dělají ostatním a uráží je, prostě člověk dělá to, co ho baví.

28 Moon-Lustre Moon-Lustre | E-mail | Web | 5. ledna 2011 v 16:33

Inteligentní článek - má hlavu a patu...

[22]: A co takhle psát komentář, který má nějakou logiku? Zkus po sobě někdy přečíst příspěvek.

29 Bublinka Bublinka | Web | 5. ledna 2011 v 17:06

[22]: Mě spíš přijdeš jak nějaký anti ty sama, protože je neuvěřitelný, jak se někdo může pořád takhle schazovat.

30 Nika Caesaris Nika Caesaris | Web | 5. ledna 2011 v 17:12

Zasahujete ihned, když se prokazatelně jedná o kyberšikanu nebo antiblog/bulvární blog? Dobrej vtip! Kamarádi z mého blízkého blogového kruhu, včetně mě, my všichni jsme zažili to, že o nás jistá osoba založila antiblog. Upravovala naše fotky, psala o nás sprosté lži, navážela se do našich rodin. Když jsme jeden po druhém dělali nálety na report, protože jsme to už nehodlali dál snášet, bylo nám řečeno, že takové blogy rušit nelze. A tak jsme nakonec blog nahlásili za ukradené NAŠE FOTKY, které byly používány pro zesměšňování, čili ne za kyberšikanu, ale autorská práva. Samozřejmě autorka blogu fotky smazala a hanila nás dál, s čímž už blog.cz "nemohl" nic udělat. Vše se nakonec vyřešilo dohodou, jelikož jedna z nás začala hrát jednat stejně nečestně, zaútočila na autora hanlivého blogu psychologickou hrou, až se autor hanlivého blogu zhroutil a slíbil, že o nás už křivě nenapíše. NAKONEC JSME SI TO MUSELI VYŘEŠIT SAMI, BLOG.CZ NÁM S JÁDREM PROBLÉMU NEPOMOHL. A to i v případě, že se jednalo o zjevnou kyberšikanu.

31 Nika Caesaris Nika Caesaris | Web | 5. ledna 2011 v 17:17

[30]: Mimochodem, po tomhle tehdy vznikla i skupina na Facebooku s názvem: ,,Stop internetové šikaně na blog.cz" http://www.facebook.com/#!/pages/STOP-internetove-sikane-na-blogucz/345787090513

32 °Ch@R!E° °Ch@R!E° | Web | 5. ledna 2011 v 17:34

*nelekejte se pseodonymu, baví mě to*

Jo, kiberšikana.
Mám poměrně nezáživný blog, takže na něj moc lidí nechodí nebo tam nedávají komentáře (což mi vadí). O mém blogu vím že ví pár holek, které mají poměrně dost velký kus mozku v hlavě a také holky ze třídy, které mě mají v úctě a pár kluků, kteří se mě moc bojí na to, aby ho kritizovali sprostě (ale negativně kritizují :D)
Sama jsem se setkala s případem, kdy jedna holka kreslila... ehm, politováníhodně, ale všichni jí to chválili. Napíšu "Měla by ses víc snažit" a ona mě kritizuje, shazuje, nadává mi... jen za tohle. Pche. Nakonec jsem jí zavřela klapačku faktem, že jí nic nedělám, dokonce jsem ani na komentáře neodpovídala, aby neměla munici.
Jinak, to je vše,
cum amor, tua
Charrie

33 Kája Kája | Web | 5. ledna 2011 v 17:53

Jo, s kyberšikanou zkušenosti mám, z loňského února/března. Byli to spolužáci, kteří mě denně zahlcovali komentáři o tom, jak jsem vypatlaná a tak, užívali nejhrubšího slovníku, konverzovali mezi sebou a pak pomlouvali i ty, kteří se se mnou bavili. No hrůza. Dočkala jsem se toho samozřejmě i v reálu.

Vše vyvrcholilo když někdo založil speciální emailovou schránku, v adrese bylo moje jméno a poslali email našemu třídnímu... Tomu naštěstí došlo že jsem to nebyla já a celé se to vyřešilo. Uf.

34 Taychi Taychi | Web | 5. ledna 2011 v 18:05

[33]: Tak to bylo dosti svinský.....
Hlavně že je vše v pořádku.

35 Bublinka Bublinka | Web | 5. ledna 2011 v 18:21

[33]: Aspoň, že to pak nebylo na tebe:)...

Internet je vážně nebezpečná zbraň v rukou dětí a hlavně blbců...

36 GooPxY GooPxY | Web | 5. ledna 2011 v 18:27

[3]:V tomto případě se jedná o útok na osobu nebo skupinu lidí, jo??

37 Alue Alue | E-mail | Web | 5. ledna 2011 v 19:06

Anti a paparazzi jsou nuda. Kdyby ty dívky alespoň vymyslely něco zajímavějšího, třeba psát své názory na tvorbu jiných autorů. Někdo napíše článek, já napíšu názor na jeho článek. Kdyby dělaly rozhovory a projevovaly nějaký zájem rozšířit téma, snad by se to i dalo číst. Ale ony vezmou nějakou větu, nebo fotku a tu rozmazávají do umdlení. Prakticky si vůbec nedělají vrásky a nemají vůbec potřebu vytvořit něco svého. Jenom se vezou.

Jinak musím pochválit tento článek celkově, protože poslední dobou je tu nějak pusto. Jenom samé vyhlášení tématu týdne, občas rozhovor s někým, koho vůbec neznám, takže moc zájmu ve mě nebudí. Tady jsme se něco zajímavého dověděli, určitě budu ráda, když podobné články vyjdou častěji. Ráda si je přečtu.

Jinak co se výpadků blog.cz týče, tak mi zrovna teď nějak nejde vyhledávání přes menu. Doufám, že se to spraví.

38 Terka Terka | Web | 5. ledna 2011 v 20:46

Je dobré, že jste blogery informovali o tom, jak to je s kyberšikanou, jsem ráda, že se tady takový článek objevil a že to řešíte. Já sama jsem se s ní bohužel kdysi setkala (ne však na blogu) a rozhodně jsem jejím odpůrcem a čas od času se na to snažím upozornit veřejnost i na svém blogu nebo jinde. Ještě jednou děkuji, že toto blog.cz řeší, tím lépe se zde nyní cítím. :)

39 Labanda © Labanda © | Web | 5. ledna 2011 v 20:47

asi někdo smazal blog mému sbé jestli to nebyla sama, ale tomu se mi nechce věřit, pokud to také nebyl blog taky možný

40 d´Este d´Este | Web | 5. ledna 2011 v 21:45

Uhm...já jenom řeknu svůj názor k tý anketě:hloupost takových to "puberťáku" je nesmírně hloupá a naivní.S dojmem,že prostě každý musí jejich blog milovat si tyto ankety zakládají.A není povinnost člověka,který na něj vstoupí dát "líbí se mi"...Takže,to je jen můj názor.

41 agrrr agrrr | Web | 5. ledna 2011 v 23:20

Kyberšikanu neuznávám. Ano nemělo by se to nechat bejt a myslím, že to řešíte správně.Nemělo by to zůstávat opomenuto. Ale jak řekla moje maminka i jeden bloger: kyberšikana existuje jen tehdy připustím-li si ji. Víte ono když se někdo hroutí z toho, když mu na fotce někdo přidělá pár kilo, protáhne nos nebo namaluje knírek... to je prostě pakárna. Většina z nás (obzvláš´t těch starších) b se tomu pobaveně zasmála. Hold dnešní generace je vychovávána v tom že jsou pupek světa, všichni je musí akorát chválit, všichni se jim musí klanět. A když to tak není, jdou a postřílí půlku školy, mlátí o pět let mladší spolužáky, pyromaní, ubližují ničí! A běda, když si z nich někdo vystřelí, to jdou rovnou spáchat sebevraždu. Já vím, že se můj  názor nemusí líbit, ale podle mě v tomhle mají hodně prsty rodiče.
Šikanu jsem si zažila osobně, a můj bratr si prošel peklem. čtveřice o pět let starších spolužáků mu mlátil ahlavou o železobeton a když holčina utikala o pomoc k učitelce tak ta prohlásila: a co s tím mám jako dělat? Když se někdo hroutí kvůli antiblogu, tak je to pro mě ubožák a zasloužil by nasekat a ne litovat.
(to ale neznamená že kyber"šikanu" schvaluju, potírání je správné, jak už jsem napsala)

42 Mami Mami | Web | 6. ledna 2011 v 13:00

Nemám ráda sousloví "nulová tolerance", ale v tomto případě je namístě. Kyberšikana je velmi nebezpečný jev, který hraničí s trestným činem. Pachatel si někdy stěží uvědomuje, že jeho hloupý vtípek může mít katastrofické důsledky. Dokonce jsou známy i sebevraždy obětí. :-(

43 Trixfixa Trixfixa | Web | 6. ledna 2011 v 16:45

Byla jsem nucena tímto článkem si přečíst články, které se nacházejí v mé rubrice anti EMO.
Upřímně řeknu jen - zhrozila jsem se a opravdu jen nad tím - jak jsem formulovala věty, psala jsem nespisovně, měla tam spoustu hrubých chyb a psala jsem super trapného smajlíka xD.
Své názory však neměním, odsuzuji styl EMO, ale nemyslím si, že bych tím někoho napadala.
Že někdo založí blog anti Dominika M. je sice hnusné, ale každá alespoň trochu slavná osoba má své anti fanoušky.
Nemám ráda Lady Gaga a klidně a otevřeně si dovolím říct, že je trapná, dokonce si troufnu o ní prohlásit spoustu nadávek. Třebaže ji absolutně vůbec neznám.
Kyberšikanu bych nehrotila až tak moc. Jestliže někdo založí blog proti své spolužačce, ano, beru. Ale anti blog Lady Gaga? Je slavná a musí se počítat s fanoušky i anti fanoušky.
Co jsem tím vůbec chtěla říct - absolutně vůbec nesouhlasím s touto větou:
Jedná se o antiblogy (a v 99,99% všech případů o všechny blogy, které již mají v názvu slovo "anti")

44 Standa Standa | Web | 6. ledna 2011 v 16:54

[30]: To co popisuješ je skutečně možné, dříve zpracovával reporty někdo jiný a pravidla byla relativně velmi benevolentní a antiblogy se tolerovaly. Nyní se postup zpřísnil a všechny tyto blogy jsou rušeny, proto vznikl tento článek, aby byl vyslán jasný signál, že to nadále nebudeme podporovat.

45 Great Mhery Great Mhery | Web | 6. ledna 2011 v 17:09

Jistě, není to správné.
Ale jaký si to uděláš, takový to máš. Když holka začne dávat na blog svoje fotky a komixy, které jsou do značné míry pro starší a uvědomělejší čtenářstvo směšné, tak žel bohu - děvče, chyba tvá. Myslím, že je třeba domýšlet důsledky a přemítat nad tím co dělám - jistě, to k mládí patří, ale když dám něco na net, měl bych vědět, že někdo jiný to může zneužít a ne všem čtenářkám je třináct let a jsou jako já v pubertě.
Ale ano, existují i ti, proti kterým se brojí jen z čiré závisti...

46 DG DG | E-mail | 6. ledna 2011 v 17:48

[33]: Ty jo, Kájo, vůbec jsem netušila, že to bylo až takové hrozné. A to jsem si myslela, že kdovíjak se ke mně spolužačky nezachovaly příšerně. I když kdoví, jak by to všechno ještě dopadlo, kdybych si blog nezrušila...
Aspoň, že se to všechno vyřešilo a teď je u tebe zase vše v pořádku :)

47 Blackwish Blackwish | Web | 6. ledna 2011 v 19:15

Mě na blog chodí/lo pár lidí, co mi píšou komentáře, jak su hnusná, egoistická a blbá. Já si z nich dělám srandu a většinu to přestalo bavit. Ale nevím, jestli bych to považovala za šikanu :))

48 Metteorwa Metteorwa | Web | 6. ledna 2011 v 20:04

Naštěstí nemám osobní zkušenost. Jen můžu žasnout nad tím, čeho jsou tyhle "děti" schopné.

49 Nelly June Nelly June | Web | 6. ledna 2011 v 20:29

S tímto nemám žádné zkušenosti, ale na pár takových blogů jsem už narazila. Nic příjemného to teda není.

50 Myší královna Myší královna | Web | 6. ledna 2011 v 21:39

Já jsem považovala ze začátku blog.cz jako novinářské podstránky. Stejně jako to bývá na serverech různých médií. To, že toho někdo takhle zneužívá, je směšné. (je fakt, že v třinácti jsem to taky udělala :D ale spíš šlo o postěžování si)

51 MileynQa&SmileynQa, MilesQa MileynQa&SmileynQa, MilesQa | Web | 6. ledna 2011 v 21:48

[29]: může mno. schazuju se často  a proč? neveřím si! :-)

52 MileynQa&SmileynQa, MilesQa MileynQa&SmileynQa, MilesQa | Web | 6. ledna 2011 v 21:48

[51]: sakra blbej smajlik! :-(

53 jak-blogovat jak-blogovat | Web | 7. ledna 2011 v 8:25

[44]: Konečně se s tím něco dělá už se to skoro nedalo vydržet :-)

54 Lúmenn Lúmenn | Web | 7. ledna 2011 v 10:02

Musela jsem hlasovat pro "je mi to jedno", protože článek se opravdu týká tématu, které mě vůbec nezajímá - dívčí blogy a všechny dívčí věci šly mimo mě už ve zmiňovaném věku 10-15 let a jdou mimo mě i dnes. Když je baví si navzájem nadávat, vyrábět si antiblogy apod. tak ať si to dělají dál. Nejvíce mi přijde vtipné, že někoho baví ztrácet čas takovými s prominutím p*čovinami, jako je paparazzi či antiblog, když je o tolik zajímavější vyrábět si vlastní stránky, psát vlastní články, povídky a nebo vůlbec nesedět u komplu ale věnovat se něčemu zábavnějšímu a hodnotnějšímu. Chjo...
Btw. škoda, že je tento článek psán primárně o dívčích blozích, myslím si, že je hodně uživatelů, kteří kyberšikanu zažilo a přitom nejsou růžové dylinky, které si o to (nebudeme si nic nalhávat) občas vážně koledují. ZKuste příště nelézt do zadečku bárbínkám, ale zkuste to psát více obecně...a nebo vážně mladé holky nemají nic na práci, než se navzájem šikanovat?

55 Chiara Povera Chiara Povera | Web | 7. ledna 2011 v 13:45

Tyhle blogy jsou taky mimo mě, ale mrzí mě, že "odsuzujete" blogery od 10 do 15 let. Mě osobně je 13 a paparazzi nebo antiblog nemám a ani jsem neměla. Myslím, že tyhle blogy by se měly občas proklepnout a to z toho důvodu, že většina BloQereQ, které jsem měla tu "čest" poznat, byly urážlivé a blogery, kteří s nimi nesouhlasili, hned dost tvrdě napadaly.

56 Her alter ego Her alter ego | Web | 7. ledna 2011 v 17:50

Druhá možnost. Ony všechny blogy jsou dost individuální. Nezáviděla bych případným "hodnotitelům míry".

57 Monča Monča | Web | 7. ledna 2011 v 19:44

Já jsem znala jeden "antiblog" ale byl zrušen

58 Melik Melik | E-mail | Web | 7. ledna 2011 v 21:27

"Antiblogy a paparazzi"
________________________
Co ty blogy dají? Vživotě mne nenapadlo udělat si blog v tomto stylu a proč? Protože už jich je všude plno! :) Mne to ani nebaví číst, já si radši přečtu něčí dobré/špatné příběhy :) Podle mne otom je ten blog :) Dozvídat se nové nápady a podobně :) A né ztrapňovat některé lidi >< Mne se nelíbí ani ty antiblogy proti osobnostem... Jelikož bych nechtěla být na jejich místě! ;-)

59 Capricorn Capricorn | Web | 7. ledna 2011 v 22:20

[6]: Zavidi? Takze nejaky treba rocker poslouchajici kvalitni hudbu, nadava a treba zalozi anti blog o Justinu Biebrovi, to znamena ze mu zavidi? :-D

60 Morfínová Morfínová | Web | 8. ledna 2011 v 1:34

[41]: Konečně někdo s normálním názorem!

Mně se už jenom ten pojem kyberšikana příčí. Celé je to vykonstruovaný problém. Jestli dvanáctileté holky brečí, že jim někdo napíše ošklivý komentář, místo "jůů to je pěkný blogísek" pak je to jenom důkaz toho, že jsou prostě ještě bez rozumu. Přece při zakládání blogu je hned jasné, že se nezavděčí všem.
Dnešní kyber společnost hledá problémy tam, kde vůbec nejsou. Proboha koho tohle zajímá? Nejsou snad na světě důležitější věci? Copak v životě nás taky budou všichni jenom chválit?

Jako mnohem závažnější problém mi připadají krádeže hesel, phishing a podobné. Ne to, že si někdo z někoho dělá hloupou srandu, kterou bere vážně maximálně pár bezpáteřních jedinců...

61 Ziky Ziky | E-mail | Web | 8. ledna 2011 v 13:46

chach, asi bych se nesmála kdybyste mi zrušili můj blog jenom proto když napíšu něco ve smyslu že "kdosi s čímsi tiskacím je velký čo*rák" :-D ale proč, nemám potřebu tohle psát, takže jsem za vodou. Doufám.
Lidé jsou stupidní. Kyberšikanující maj nejspíš mindráky a komplexy méněcenosti, proto se navážejí do ostatních. A nebo to je prostě jen oplátka.
A ty takzvané "oběti" si za to buďto můžou sami a nebo maj ty opovrženíhodné násilníky vyfuckovat a s prominutím na ně kašlat.
Asi tak bych to řekla.

62 Réza Réza | Web | 8. ledna 2011 v 15:47

[41]:
[60]:
Ano, tento názor je mi vlastní. Nejsme přeci malé rozmazlené děti, abychom se hroutili, kvůli takovým bezvýznamným maličkostem. Vsadím se, že do očí by to ti, kteří provádí tu takzvanou kyberšikanu, neřekli ani za mák. Růžové nány dělají akorát z komára velblouda. :-)

63 Anonym Anonym | 8. ledna 2011 v 22:02

Na naší škole začal platit nový školní řád, jenž má část s názvem "Kyberšikana." A to proto, že v minulém školním roce se na naší škole odehrál případ, kdy jeden žák vyfotil kluky z jeho třídy, když byli v šatně před tělocvikem (možná před plaváním!) a tuto fotku dal na Facebook. Následovala trojka z chování a kdoví co ještě. A nezkoušejte ji na Facebooku hledat, ta už tam samozřejmě není.

64 I Lays For | LuciiiQ I Lays For | LuciiiQ | Web | 8. ledna 2011 v 22:56

Jednou jsem se chtěla dostat na cizí blog, ale rozmyslela jsem si to.
Když si předtavím, že by se naše články obrátily v prach, vyvolává to ve mě vztek a pocit, že je to nespravedlivé. Něco jako "Módní policie" blogy moc neznám, ale párkrát na ně narazím. Ty holky jsou trapné a snobské!!!

65 Ondřej Ondřej | Web | 10. ledna 2011 v 15:25

V anketě hlasovat nemohu. Není mi to jedno a nemám ani pocit, že by se měly rušit. Samozřejmě, že blog, sesměšňující, urážející nebo poškozující naprosto stoprocentně. Ale když můžou na veřejnosti vycházet průjmy, jako jsou Blesk, nebo Rytmus života, proč by se měly tyhle blogy rušit?! I tak ale stejně nechápu, jak to může někdo psát a číst. Jak čtenáři, tak autoři těchto výtvorů tím tak pouze poukazují na to, jak mají ve skutečnosti nudný svůj vlastní život a tak se se*rou do ostatních.

66 Smršín Smršín | Web | 10. ledna 2011 v 17:17

Spíš by to chtělo nulovou toleranci emo a růžovejch blogů

67 Miley&Smiley Miley&Smiley | Web | 1. února 2011 v 18:51

Zatím se nám to nestalo,tak snad ani nestane

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama