Blog jako e-shop - ano, či ne?

6. listopadu 2010 v 8:00 | Standa |  Úvahy
Na Blog.cz se poslední dobou rozmáhá trend, kdy si uživatelé z řad dospívajících dívek zakládají blogy, aby na nich prodávali nejrůznější zboží. Jaký na to máte názor?


Tento článek velmi volně navazuje na článek Důvěra, etika a manipulace na blogu, který kritizoval nepřiznaný komerční charakter některých blogů. Jak je tomu ale v případech, kdy se uživatel netají tím, že chce něco prodat, a dokonce si kvůli tomu založí blog?

Postoj Blog.cz k těmto blogům vychází z podmínek používání, ve kterých se nic o tomto typu blogů nepíše. Automaticky se ale předpokládá, že každý uživatel si blog zakládá s nekomerčním záměrem. Konkurenční služby často založení komerčního blogu vůbec neumožňují, nebo provoz těchto blogů zpoplatňují. A to odhlížíme od toho, že se blog na Blog.cz ke komerčním důvodům vlastně vůbec nehodí.

Důvody jsou markantní - nízká důvěryhodnost bezplatné služby, anonymita uživatele a nedostatečná funkční nabídka. Blog je zkrátka deníček a každé ohýbání blogu do jiných forem vždy narazí na omezení daná podstatou blogu. Z blogu tedy například e-shop neuděláte, ani kdybyste se na hlavu stavěli.

To však vůbec neodrazuje některé uživatele k vytrvalým snahám něco prostřednictvím svého blogu prodat. Teoreticky lze na takové počínání nahlížet jako na neetické využívání bezplatné služby, která má sloužit primárně ke sdílení nějakého vlastního obsahu, nikoli k obohacování uživatele. Případné kupce by měla odradit již jen nízká důvěryhodnost prodávajícího a amatérské provedení blogu coby "e-shopu". Praxe je ale taková, že jsou tyto blogy na Blog.cz tiše tolerovány, protože neexistují kapacity, které by dokázaly hlídat, zda nějaký bloger nepoužívá blog k vlastnímu obohacení, a především proto, že tito uživatelé současnou podobu podmínek používání v ničem neporušují.

Nejživějším současným trendem jsou v úvodu zmiňované blogy mladých dívek, které na svých blozích prodávají nenošené oblečení, boty, korálky a další vlastní věci, které je nějak omrzely, nebo které mají majitelce vylepšit aktuální finanční situaci. Prodej probíhá velmi primitivním způsobem - dívky v článku vystaví fotku prodávaného zboží a případní zájemci (v drtivé většině případů opět dívky) si píší o zboží na e-mail majitelky blogu a nechávají si zboží posílat na dobírku.

Údajně tento model skutečně funguje a nemalé množství dospívajících dívek si tímto způsobem dokáže přivydělat i stovky korun měsíčně (možná i více).

Možná se na tomto místě ptáte, proč se tito uživatelé neobrátí raději na specializované inzertní servery typu Sbazar či Aukro? Odpověď není jednoznačná - jednak tyto dívky často žádné inzertní služby neznají (a pokud ano, pak jim vadí relativně složité podmínky používání, ověřování identity prodávajícího, poplatky za zveřejnění inzerátu, apod.). Za druhé tráví - stejně jako jejich čtenářky - nejvíc času na internetu právě na Blog.cz, využití vlastního blogu k prodeji nějakého zboží se tak přímo nabízí. Nestojí to ani korunu, obejdete zprostředkovatele, se kterým byste se museli dělit o zisk, nemluvě o obcházení paragrafů v krajních případech, kdy výdělky za prodávané zboží překročí určitou hranici a je již nutné z prodeje platit daň.

Chcete případy podobných blogů?

Trojice blogů vedených jako "e-shopy":


Od klasického blogu se velmi liší i tyto dva blogy, které v podstatě byly založeny evidentně za komerčním účelem a mají jejich autorům přinést zprostředkovaně nějaký finanční zisk:


Další podobnou kategorií jsou blogy nejrůznějších chovných stanicí a chovatelů zvířat, kteří na svých blozích nabízejí prodej štěňat apod.:


(Pozn.: tyto blogy jsou zde uvedeny pouze jako příklad a Blog.cz je nebude žádným způsobem postihovat, protože oficiálně neporušují žádný bod z našich podmínek.)

Takže jaký na to máte názor - jsou tyto a podobné blogy v pořádku? Koupili jste už vy sami někdy něco prostřednictvím blogu na Blog.cz? Nebo naopak sami něco na svém blogu prodáváte? Pokud ano, nemáte trochu černé svědomí, že využíváte blog k něčemu "zakázanému"? Měly by být podle vás podobné blogy určené k prodeji nějakého zboží zpoplatněny? Měl by Blog.cz podobné blogy rušit a odkazovat zájemce na inzertní servery typu Sbazar nebo Aukro?

Hlasujte v anketě a pište do komentářů, je to zajímavé téma k diskusi.
 

28 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 6. listopadu 2010 v 8:08

No, možná když někdo jednou dvakrát hodí inzerát, že potřebuje něco prodat a dá ho na víc míst, včetně blogu, je to fajn, má hned víc možností, že se mu někdo ozve, ale když někdo systematicky prodává zboží přes blog, nebo přes cokoli, neměl by z toho taky odvést daně? Navíc když to prodává takhle veřejně? Teď fakt nejsem v obraze, takže pokud ne, tak mi nenadávejte :D
Jinak mi přijde úplně stejné kupovat věc, kterou inzeroval někdo na blogu, jako kupovat věc, kterou inzeroval v novinách. Jde jen o to, že noviny by měly zajistit větší pocit serióznosti a o to, že když to tedy prodávají ty mladé slečny z dívčích blogů, může si někdo říct: Co to zase má být, kdo ví, jestli to vůbec za něco stojí, radši to budu ignorovat atd atd. Prostě těm tolik nemusí věřit.

2 Lenča Lenča | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 8:13

Já si myslím, že tyhle blogy sem opravdu nepatří. Za to, že chce člověk něco prodat, se úplně běžně platí. Do novin ti taky neotisknou zadarmo inzerát...

3 Kája Kája | Web | 6. listopadu 2010 v 9:12

Eshopy mladých holek nemám ráda, většinou jsou i takové odfláknuté, jao příklady jsi použil blogy, které jsou celkem vymáklé. A jako třeba na weetbunnyshop se mi ta tvorba fakt líbí, jenže objednávat si to...no nevím. Já bych to radši dávala na aukro...

4 Žirafka Žirafka | Web | 6. listopadu 2010 v 9:46

Ne, takové blogy na Blog.cz nepatří.

Pokud někdo jednou zmíní, že v jejich městě se hledá majitel pro štěně, nebo že má doma hodně bižuterie na prodej (ale jinak je to normální blog, jako třeba můj atd.) tak bych řekla, že to je jen info. Nepíše cenu, dá jen obrázky a nemá žádný mail přesně na prodej, rubriky plné těchto věcí. Docela mi to vadí. Takových blogů přibývá a ty holky, které mají doma staré hnusné věci jen namalují (nemáte kvalitu, že se to po vyprání nesmyje, nerozpustí, že to hned nepraskne, nebo už to prasklé neni). Nikdy bych si takhle asi nic nekoupila, nevěřím totiž ani sbazaru, aukru, ničemu. Tak proč ještě tak nedůvěryhodným holkám? No nic, prostě bych tyhle všechny blogy smazala a on by si to pak další uživatel rozmyslel ;-)

5 Madeleine Madeleine | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 10:03

Já si myslím, že záleží strašně na pohledu na věc. "E-shopy" bych nebrala vůbec, protože mi přijdou moc komerční a to se pro blog jednoduše nehodí. Druhá kategorie mi taky moc nepadla do oka, ale u těch stanic bych se pozastavila. Jestli jste si třeba všimli "ze Stáje sonáta" je skoro vedená jako blog, jsou tam zápisy jak štěňátka rostou a nejsou porušeny rubriky a jediný důkaz prodeje je zveřejněn "V prodeji štěňat". Myslím si, že to až tak neetické není, při tom kolik lidí může dnes inzerovat zadarmo na nějakém internetovém serveru. Možná, že chovatelům fandím z toho důvodu, že máme také haldu psů na dvoře, ale kdyby tihle blogy byli vedeny více jako polodeníky a někdo to tak chtěl, tak ten jeden krátký zápis, co je daný pod článkem o štěňatech (bez ceny, protože tu seriozní chovatel podle mě prostě nepíše)by se nejspíše dal přehlédnout. :-D Já si třeba početla jak štěňátka rostla....

Zajímavé je jak všichni nadávají jen na první kategorii.... :-D

6 Madeleine Madeleine | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 10:14

Malý dodatek: Nezdá se vám, že autoři, kteří třeba "inzerují" svoje knihy na blogu a dávají odkaz na to, kde je koupit jsou na tom trochu podobně?

7 Taychi Taychi | Web | 6. listopadu 2010 v 10:24

No, vadí mi blogy, kde se tyto věci prodávají a jiného nic nepřidávají, ovšem když je to autorský blog a sem tam třebas něco vyrobí a nabízí na prodej, tak to už je lepší..Pořád ale tverdím že obchodování na blog nepatří..

8 Kerria Kerria | Web | 6. listopadu 2010 v 10:24

Já myslím, že je to jen bouře ve sklenici vody. Považovat takové blogy za snahu o obcházení různých pravidel, nebo dokonce zákonů, je paranoidní. Ty děvčata možná mezi sebou obchodují s hadříky a jinými krámy, ale to je docela normální, dělají to i mimo blog (prostě je tričko omrzí, tak je prodají a koupí si jiné).

Stejně tak bych se nepozastavovala nad blogy chovatelských stanic. Fungují víceméně jen jako informační stránky o chovatelské stanici a prodej se uskutečnuje mimo blog, většinou přes nějakou inzerci s odkazem na podrobnější info na blogu.

A pak je tu třetí druh blogů, kde se majitelé snaží i něco prodat. Jedná se o věci obvykle vlastní výroby, které jsou prakticky neprodejné, není o ně velký zájem. V takovém případě je zbytečná ztráta času i peněz dávat je do aukra nebo kamkoliv jinam, tak si majitel udělá blog, kde je vystaví a nabídne. Vím, o čem mluvím, jeden takový blog mám a zatím se mi přes něj nepodařilo prodat vůbec nic, ani to není primárně jeho účelem. Blog má být takovou virtuální výstavkou, kam zavítají podobní nadšenci jako já třebas pro inspiraci. Člověk ani moc neočekává, že by se něco prodalo.

9 Stella Stella | Web | 6. listopadu 2010 v 10:36

Mám hodně ráda blog Robotique,opravdu důvěryhodný blog se spouty dobrých ohlasů.Nic proti tomu nemám,i když sama jsem v koupi něčeho na blog.cz zdrženlivá ;)

10 Maruška Maruška | Web | 6. listopadu 2010 v 10:42

V podstatě věcy je mi to šumák. Pár těchtů shopů navštěvuji, ale obejdnala bych si jen na nějakých, oblíbených či důvěryhodných. Pokud člověk umí, nevidím v tom problém aby své výrobky prodával.

11 Tennessee Tennessee | 6. listopadu 2010 v 10:56

Nevím, jak je to na Sbazaru, ale zdá se mi, že na Aukru je možné registrovat se až od 18 let... Založit si blogový e-shop je asi pro mnohé jednodušší, než studovat pravidla takových stránek a zjišťovat, jestli vůbec můžou prodávat.

12 Nikky Nikky | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 11:16

blog.cz je skvělý hosting a pokud nějakému prodejci jiný nevyhovuje tak proč nebýt na blogu, kde je vše jednoduché? Mě osobně to vůbec nevadí a kdyby mě něco opravdu zaujalo a měla bych finance tak kupuju. Znám ještě několik dalších blogů, které prodávají a jde hlavně o spolehlivost.
Když tu mohou být nějaké blogy o ničem (kopírování Didlinek, glitterek, kusovek apod. zbytečnosti) tak proč ne obchůdky? :-?

13 mysacek-bloog-monty-jack mysacek-bloog-monty-jack | 6. listopadu 2010 v 12:06

nahlásit,zakázat,smazat!!

14 KráTerka-Terka KráTerka-Terka | Web | 6. listopadu 2010 v 13:15

[13]: Ano! :D

15 Charlotte de Noire Charlotte de Noire | E-mail | 6. listopadu 2010 v 13:23

Prakticky, tyhle blogy existují jen díky neschopnosti administrátorů na blog.cz! Jakto, že jinde si to tedy pohlídat umějí? Na trojici blogů mezi prvními odkazy, bych spíš zavolala policii. Vyrábět něco za účelem prodeje (kor po internetu) je navýsost drzostí! Mají ony dámy živnostenské listy? Vsadím se že ne, kuráže mají až až. Co se týče oblečení, to patří právě na Aukro, když chtějí něco prodávat, ať s tím zajdou do sekáče, když se jim nelíbí ototožnosti na místech, kde se dá prodávat. A pokud se jedná o zvířata, taky existují stránky určené k tomu. I na těch ale opatrně, před třemi měsíci mě z naivity vyléčil falešný inzerát na Yorkšírského teriera. S přítelem jsme si přes tento inzerát chtěli pořídit štěně a byl to podvod. Bohužel se těm zlodějům podařilo vymámit z nás peníze předem. Už bych to víckrát neudělala. Stejně tak šití šatů po blogách, zálohu jsem zaplatila, ale šatů jsem se nikdy nedočkala. Tyhle lidi bych udávala spíš policii než administraci, která s tím stejně nechce ani nic udělat. Sláva vám opravdu!

16 Nika Caesaris Nika Caesaris | Web | 6. listopadu 2010 v 13:34

A já si myslela, že provozovat prodej bez živnostenského listu, je nejen proti podmínkám blog.cz, ale i proti zákonům ČR. Ne že bych se v tom nějak extrémně vyznala, ale jsou to úniky na daních. Vážně administrátorům blog.cz přijde, že výše uvedené blogy jsou úplně v pořádku? Já tedy ne.

17 Ambar Ambar | Web | 6. listopadu 2010 v 13:52

Myslím, že v anketě chybí odpověď "Podle mě je to v pořádku a klidně bych si na takovém blogu něco koupila". Ne že bych na ní snad pak klikla. Můj názor je takový, že vedení blogu jako e-shopu je sice v pořádku, ovšem pro obě strany je to velice nepraktické. Případný kupující nemůže jen lehce kliknout na ikonku "Dát do košíku" a pak jednoduše a rychle vyplnit svou adresu a další údaje. Všechno se musí zdlouhavě řešit přes emaily a kdyby náhodou prodávající kupujícího podvedl, jen těžko by se to dalo řešit. Já osobně sem tam něco prodám na Aukru, je to daleko praktičtější a rychlejší, navíc si daného zboží může všimnout kdokoli, kdo Aukro využívá, nemusí to být jen někdo, kdo ví mou konkrétní adresu blogu. A co se týče poplatků, padesát halířů za jednu položku mě přece nezabije :)

18 Tlapka Tlapka | Web | 6. listopadu 2010 v 14:18

Já si myslím, že tyto blogy jsou určitě v poho, nevidím na nich vůbec nic špatného!

Prostě blog je každého věc, jak si ho kdo udělá, takový ho má! Podle mě je úplně jedno jestli budu na blog dávat svoje povídky či fotky, pořádat soutěže a bleskovky, sbírat vtipy či ikonky, a nebo prodávat svoje staré oblečení či svoje výrobky.

Když si pozvete kamarádku domů a naídnete ji svoje tričko, jestli se ji líbí a nechtěla by ho koupit, přeci za to ještě nebudete platit poplatek ročičům nebo domovníkovi. Stejně tak když k vám na blog někdo zavítá, a koupí od vás něco, není podle mě dobré, abyste za to ještě museli platit administrátorům serveru, kde máte stránky.

Co se týče daní, ty bych už vůbec neřešila, stát z lidí pořád ždímá peníze a rozhazuje je za nesmysly, a fakt mi připadá debilní za prodání něčeho co třeba sama vyrobím, ještě platit státu, když ten s tím nemá vůbec nic společného.

Co se týče mně, já jsem nikdy na žádném blogu ani přes inzerát nic nekoupila, jen kdysi jsem si dávala inzerát do novin (bezplatný), a prodala jsem. :)

Nechápu, co kdo na těchto blozích vidíte špatného. Nechte lidi, ať si tam dávají co chtějí, a kdyžtak na tyto blogy nemusíte chodit. Když píšete povídky na blogy a někomu se to nelíbí, tak je to taky jeho věc a neměl by vám do toho kecat. ;-)

19 Charlotte de Noire Charlotte de Noire | E-mail | 6. listopadu 2010 v 14:29

[18]: Jakýkoliv dlouhodobější veřejný prodej ať je osobně nebo po internetu je ze zákona trestný ;) Pokud nemáš živnostenský list.

20 Ambar Ambar | Web | 6. listopadu 2010 v 14:40

Ještě bych poznamenala, že hodně blogerů prodává na svých blozích vlastní výrobky, především pak z fima. Těmto lidem vřele doporučuji Fler.cz :)

21 greenmuffin greenmuffin | 6. listopadu 2010 v 15:10

Podle mě ne....Myslím že se tady se tady jenom píšou články.Ale jestli jo připadá mi opravdu divné dávat na blog.cz inzeráty...Je tísíc jiných webových stánek zaměření na prodávání či hledáni věcí.Byla bych ráda kdyby zůstal blog.cz jenom na články :-D  zdraví greenmufin

22 medine medine | Web | 6. listopadu 2010 v 15:29

Podle mě, provozovat blog za účelem prodávat na něm něco by se tu nemělo tolerovat. Ale pokud blog plní i jiné funkce jako např. v té chovné stanici stajsonata - kam dávají fotky štěňat, povídání o nich a podobně a není to ryze za účelem zisku, to by mělo být umožněné.

23 Kerria Kerria | Web | 6. listopadu 2010 v 15:44

[19]: Nemáš tak docela pravdu, do určité výše zisku je to osvobozeno jak od daní tak od povinnosti mít ŽL.
Nevím přesně, kolik ta hranice činí, ale před pár lety to bylo 10 tis. ročně, dnes to bude pravděpodobně víc.
A za druhé: Zisk je příjem snížený o náklady na jeho dosažení. V případě prodeje čehokoliv je tedy třeba odečíst minimálně cenu materiálu.
Pokud se jedná o několik tržbu "několik stokorun měsíčně" tak na tom není nic protizákonného.

24 Vé | Web | 6. listopadu 2010 v 15:46

Znám robotique ale jeho majitelka mi připadá namyšlená. Je to věčný kolotoč. Ona něco koupí (barvy, textil) pak to pokreslí a prodá dráž. Upřímně, nekoupila bych si takové oblečení už jen proto, že si to samé (to samé ne, můžu se inspirovat že ano ale já opravdu nestojím o mikinu s příšerama) v klidu domova. Nikdy jsem nic takhle nenakupovala a kupovat nebudu. Jsem tvůrčí a tak si spoustu věcí dělám sama doma ale dál je neprodávám.. Ráda těmi věcmi obdarovávám ale prodávat? A na blogu?

A ktěm chovným stanicím. z vlastní zkušenosti vím, že takový lidé většinou neznají HTML jazyk nebo nemají peníze na to, aby si u programátora udělali web. Proto volí velmi jednoduchou metodu. Bezplatný hosting. Ať už je to blog.cz nebo třeba websnadno.cz Spousta chovných stanic i "normálních" lidí co vlastní psa má takový web. Chlubí se na něm především úspěchy které dosáhli se svými mazlíčky na výstavách, v poslušnosti nebo v agility. To, že na webu nabízejí prodej štěňat je věc druhá. Oni na nich stejně moc nezbohatnou. O štěňata se starají dva měsíce 24.hodin denně. Musí je naočkovat a odčervit. No, a pak je prodají. V nejlepším případě se jim podaří štěňata prodat hned protože inzerují všude možně. V tom horším štěně prodají třeba až v půl roce nebo vůbec.

Takže. Jsem pro blogy kde se prezentují chovné stanice ale proti obchůdkům typu robotique..

25 Vé | Web | 6. listopadu 2010 v 16:00

[15]: Pokud by jsi si pořídila štěně z registrované Chs, nestalo by se ti to. Oni mají "papír" či certifikát nebo něco jako živnosťák, na kterém je napsáno, že je jejich chs. schválená a smějí štěňata prodávat. Navíc by jsi měla jistotu, že štěně bude zdravé ( nebude mít displazku nebo luxaci pately u jorkšírů tak rozšířenou).
To, že jsou tu i množitelé "bezpapírových" psů, je věc druhá. Psí časopisy které si kupuji podporují inzeráty pouze papírových štěňat k prodeji.

26 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 16:50

Já mám blogy dva. První o králíčkovi www.kralicek-julinka.blog.cz Moji králičí slečnu rozhodně prodat nemíním :-)

A pak mám blog, který je háčkování, vyšívání, korálkování, pletení (i z papíru) atd. atd.. pár lidí se mně už ptalo, jestli budu něco prodávat, ale..ne, blog mám pro radost, proto abych ukázala ostatním co umím. Ne, abych vydělávala. Mám takový dojem, že existují určité zákony, které provozováním e-shopů na blogu jsou porušovány.

27 Blackwish Blackwish | Web | 6. listopadu 2010 v 17:22

To záleží na tom, co dotyčný/á prodává a jak Jeho/Její blog vyznívá. Pokud dotyčný/á prodává věci, které sám/sama vyrobil/a, tak si myslím, že je to v pořádku a tyto blogy bych nemazala. Rovněž jak jsem se koukala na blogy se zvířaty, tak tam není jen "prodej", ale i rady apod.
Naproti tomu blogy, které mají opravdové komerční využití sem nepatří a ty bych možná i rušila . . .
Blog má být "neprofesionální", pro vlastní účely, pro lidi, co si jen tak píšou a hlavně dělají to, co mají rádi.
Toť můj názor:)

28 Mischellee Mademoiselle Mischellee Mademoiselle | Web | 6. listopadu 2010 v 17:30

Já tedy absolutně nic nemám proti provozování blogů-shopů. Naopak se mi velice líbí, je pěkné, když má někdo nějakého koníčka (třeba právě to vyrábění šperků) a dokáže si tak vydělat i nějakou tu korunku navíc. Jsou to šikovní lidé, vesměs studenti, školáci a někdy i maminky na mateřské, které si takto přivydělávají. Důvod, proč prodávají tady přes blogy je ten, že je to právě neplacené a založení je jednoduché. Ptáte se, zda by bylo vhodné třeba tyto blogy zpoplatnit?! Proč proboha?! Všude z vás jenom tahají peníze, když si chce student najít brigádu, tak je to nemožné (je jich málo, nebo je problém s dojížděním). Když prostě něco umím, tak mám právo to využít ve svůj prospěch. Navíc kdo ví, kolik si dotyční vůbec vydělají. Proti chov. stanicím taky nic nemám, o svých zvířatech poskytují mnoho informací a blog není čistě určen k prodávání, ale především k prezentaci.
Se zpoplatněním nesouhlasím, výrobky nenakupuji (ale dokážu ocenit zručnost a originalitu), myslím, že tyto blogy sem patří (nevidím důvod, proč by se prodej měl zakazovat, je to věc každého z nás, pokud chce prodávat přes blog) a nemyslím si, že by dotyční dělali něco zakázaného (co se týče daní, tak si myslím, že zas tak moc si toho nevydělají - tuším, že se nemusí danit při překročení 20 tis./rok a u chov. stanic určitě živnostenské oprávnění mají). Toť můj názor. :-)

29 Mischellee Mademoiselle Mischellee Mademoiselle | 6. listopadu 2010 v 17:32

*musí danit při překročení

30 Tsukiko/月子 Tsukiko/月子 | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 17:38

Pokud chce dotyčný/á blog pouze za ůčelem prodeje jakýchkoliv věcí, jako je harampádí v pokoji atd..., tak ať se raději přihlásí na aukro a blog si nezakládá.
Něco jiného, by bylo kdyby např. prodával vlastní výtvory, to je podle mě v pořádku. Dalo by se to brát jako jakákoliv autorská tvorba, ovšem tato by byla na prodej.
Ale i tak bych byla ráda, kdyby v tomto typu blogu byli i jiné články, než jen další věc na prodej. Přeci jen to by si dotyčný/á mohl/a rovnou udělat www stránky se spoustou výhod ;)

31 Tlapka Tlapka | Web | 6. listopadu 2010 v 17:49

[28]: Úplně souhlasím, sama bych to neřekla líp! ;-)

32 Kristýna Alice Cullen Kristýna Alice Cullen | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 17:55

Tyto blogy by se měly zrušit!!Ty na blog.cz nepatří.Nesnáším takové blogy, jenom blog.cz kazí!! :-(

33 Michaela Vančurová Michaela Vančurová | 6. listopadu 2010 v 18:10

Takovým blogům se nedá pořádně věřit. Asi bych si nic nikdy od nich nekoupila, protože bych neměla 100% jistotu, že dohodu dodrží. Ale netvrdím, že všichni takový jsou. Určitě se najdou poctivý i ti kteří ostatní tahají za nos :-D  :-D

34 appelez-moi eL appelez-moi eL | Web | 6. listopadu 2010 v 18:49

Blogy typu e-shop nenavštěvuji a ani jim nevěřím, radši si zajdu do normálního obchodu nebo si doma něco vytvořím. Blogy typu fotogalerie, nabídka chaty nebo CHS mi už tolik nevadí. Když zkrátka neumíte s HMTL a nechce se vám platit za web, tak proč si jej nevytvořit zadarmo ?

35 Chucki Hope Junipperra Chucki Hope Junipperra | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 19:04

Ja mám tieto blogy veľmi rada...hlavne ručne spravené šperky. Môj najobľúbenejší blog-eshop je http://cutestrawberry.blog.cz/
Odporúčam ;-)

36 ~Bet.hy~ ~Bet.hy~ | Web | 6. listopadu 2010 v 19:43

Když dá někdo sem tam něco typu "Nechcete někdo tohle CD za 300" tak Ok...ale jak sou ty dva blogy ... ta chata a ty fotky...to bych normálně nechala platit...ty shopy s doplňkama a tak...toť těžká otázka...ale zase na všechny stejný metr...:D

37 antigallery antigallery | Web | 6. listopadu 2010 v 20:04

myslím si, že nie je nič zlé na tom, ak si nejaké dievča raz za čas dá článok na blog a chce tým niečo predať, ak sa to totiž týka oblečenia, to si najskôr museli kúpiť za zväčša výrazne vyššiu cenu, ak ide o bižu, zisk z kedného výrobku je len minimálny, častokrát za námahu výrobcu ani nestojí. čo sa však týka šteniat a p., nad tým by som už pouvažovala...

38 Kerria Kerria | Web | 6. listopadu 2010 v 20:32

[37]: Se psy aj. je to stejné. Když si spočítáš, kolik tě stojí nákup psa, pravidelné očkování, odčervení příp. veterinární péče, poplatky ze psa, krmivo,  členství v klubu chovatelů (bez toho nedostaneš na štěňata papíry), účast na výstavě (taky nutná kvůli uchovnění), krytí, někdy i císařský řez, následně péče o štěňata, poplatky za poradce chovu a jeho cesťáky (taky nutné)...
Štěnata nejsou vůbec výnosná činnost, obzvlášť ty s PP. Dá se to vzít jen jako snížení nákladů na chov vlastního psa.

39 antigallery antigallery | Web | 6. listopadu 2010 v 20:41

[38]: áno, len cez blog nie je vždy isté, či je pes zaočkovaný, či chovateľ má vôbec nejaké povolenia a členstvo v klube, etc., ale v zásade to neodsudzujem...

a keďže sama som schopná postarať sa maximálne tak o kaktus, ktorý netreba polievať, môže mi to byť asi jedno :)

40 Kerria Kerria | Web | 6. listopadu 2010 v 20:49

[39]: Většinou ty blogy fungují právě jako informace o chovu a chovatelích. Slušný chovatel tam má uvedeno, kterého klubu je členem a obvykle si to všechno můžeš ověřit např. v plemenné knize.

Ona si spousta lidí myslí, že chovatel prostě jednoho rána otevře oči a má na účtě připsaných cca 50 tisíc jen tak za nic.

41 Lennroe Lennroe | Web | 6. listopadu 2010 v 21:10

Mě to přijde v pořádku. Blogy, kde si dívka přihodí mezi ostatní článek o tom jak vyklízela šatník a umožní ostatním si něco z toho koupit mi nepřijde nijak rušivý. A pokud jde o ty fimo a jiné tvůrčí blogy, které pak svoje výtvory prodávají, no proč ne, je to jejich tvorba, je to lepší než blogy, které zahlcují galerii fotkami celebrit, které se jinde na netu vyskytují už mnohokrát. Samozřejmě, kdyby si zařídila blog nějaká avon lady, asi by se mi to až tak moc nelíbilo, ale pořád by musela psát k těm výrobkům nějaký text a něčím zaujmout. A posílání na dobírku je celkem spolehlivé, nehledě na to, že jsou to holky, kterým opravdu záleží aby si nějakou korunu (a moc to nebude) vydělaly a nemají zapotřebí někoho podvádět. Samozřejmě by neškodilo opatřit podmínky nějakým dodatkem o tom, že se blog nemá používat k prodeji. Ale fotograf nebo děvče, které doma po večerech dělá náušnice z fima nebo šije tašky, to nejsou lidé, kteří by mohly blogu.cz ublížit, tady by byla na místě nějaká shovívavost. Ostatně člověk by čekal, že když podpoříte AK stojíte o zviditelnění lidí, kteří něco umí.

42 Kris* Kris* | Web | 6. listopadu 2010 v 21:45

Ať si každý rozhodne, o čem bude jeho blog... ale já tomu moc nevěřím a nekoupila bych si to.

43 cyrusmileyhope cyrusmileyhope | Web | 6. listopadu 2010 v 23:12

mno mě to vadí. hlavně ty jejych reklamy kup si něco u mě! bože bych jim asi musela osovně dat pestí! nebo co! :-D vadí mi to a dál se nevyadruju! :P :-P

44 Eiien Eiien | Web | 6. listopadu 2010 v 23:27

Podľa mna je to síce v poriadku ale nekúpila by som si tam nič a to preto že tomu neverím. Chcela som si aj niečo kúpiť ale nakoniec som to vzala späť pretože by mi nič nemuseli poslať a naviac su v anonymite takže im to lahko prejde. Viem že to možno aj pošlú ale ja radšej si veci kupujem v obchode a nie na blogu.

45 Marťule Marťule | Web | 7. listopadu 2010 v 10:32

V pořádku to není,nechápu tyto blogy. Blog není e-shop. Navíc třeba Webgarden nabízí přímo možnost založit blog jako e-shop. Na Blog.cz to určitě nepatří.

A dvanáctiletá slečna který požaduje první poslání určitého obnosu v obálce na její adresu (!) a pak mi zboží pošle též v obálce....to na mě nedělá dojem seriózního jednání,v životě bych si nic takhle nekoupila,to říkám narovinu....

46 Luci LoveRock Luci LoveRock | Web | 7. listopadu 2010 v 10:42

Myslím, že lidi, kteří si založii blog za tímto účelem, nepřemýšleli, že tohle sem prostě nejde. Řekli si asi jen "Je to zadarmo tak co"...Ale to, že nám tu budou tak trochu "otavovat blogerský vzduch" asi nepomysleli.... A nám nezbývá nic jiného, než je ignorovat :)

[44]:A souhlasím...taky bych jim zas až tak moc nedůveřovala...z velké většiny jsou to vlastně ještě taky "děti"...tak jako my :D :) Teda aspoň já :P :D

47 Myší královna Myší královna | 7. listopadu 2010 v 13:08

Můj názor je docela sporný. Samotné mi to nevadí, na druhou strnau uvidím, až si budu chtít něco přečíst a namísto toho narazím na katalog. Prostě blog je tu o jiných věcech. Blog je tu o názoru, ne jako webová doména. To si myslím já.

48 Nikky Nikky | E-mail | Web | 7. listopadu 2010 v 14:00

[18]: + [28]: + [41]: *palec nahoru* :-)

49 Stella Constance Stella Constance | 7. listopadu 2010 v 15:39

Já na to nevidím absolutně nic špatného a vůbec nechápu, proč to tady vůbec řešíte.
Kam myslíte, že mají lidi, co chtějí něco prodat svoje zboží dát? Blog.cz je jedna z nejlepší možností, nějaké aukro, nebo podobná blbost, ee. Nechápu jak to někomu může vadit.

50 Giraffe Andy =D Giraffe Andy =D | E-mail | Web | 7. listopadu 2010 v 18:56

Je to sporné,ale příjde mi,že jste až moc zaujatí proti nim... Lidé,co používají blog pro to,aby se zbavili starých krámů a prodávají použité zboží,nepodporuji. S tím ať si jdou na aukro,dokonce jsme se setkala s řadou blogů,kde byl jen seznam věcí,co prodají (asi zrovna nedávno uklízeli xD) a nebyly u nich ani fotky a bližši informace. Nevím,jak vůbec mohou čekat,že si tam někdo něco objedná! Ale naopak moc ráda navštěvuji obchůdky,které prodávají svou vlastní tvorbu,jako např. robotique či koralkyprodej a další. Pokud vidím,že mají slušnou návštěvnost,v komentářích jsou reakce spokojených zákazníků a i vidím,že je hodně lidí doporučuje (jako třeba právě robotique),nemám důvod jim nevěřit,i když samozřejmě důvěra u těchto e-shopů na blogu je problém,ale to je problémem na VŠECH e-shopech! Na internetu si prostě musíte dávat pozor,když si něco kupujete. Každopádně jak vidím,je to tak padesát na padesát,polovina blogerů je proti a druhá půlka pro a já se stavím někam uprostřed,možná trochu víc k těm PRO!:)

51 cyrusmileyhope cyrusmileyhope | Web | 7. listopadu 2010 v 22:00

[50]: já bych si nic neobjednala! ani zadarmo! já jim neverim! =(

52 koto koto | 7. listopadu 2010 v 22:12

možná by bylo dobré, kdyby měl blog službu, kterou by šlo eshop udělat

53 bubliiceek bubliiceek | Web | 8. listopadu 2010 v 8:33

já mám jen takový malý komentář a podle mně jak už se tady tedy zmínilo je to jen únik před daňmi ... a souhlasím že by takovéto blogy na blog.cz být neměly...
Je to jen můj názor a ten nic nemění tak je to jedno :)

54 bubliiceek bubliiceek | Web | 8. listopadu 2010 v 8:38

jo a ještě chci říct že znám hezké blogy které so o ten blog starají a mají !svoje! hezké výrobky které dělají sami třeba vyrobkyzfima třeba tento blog ale já osobně nemůžu té holce (asi) natolik věřit že bych si něco koupila musela bych ji trochu alespoň poznat..

55 kukac kukac | Web | 8. listopadu 2010 v 9:32

Takové blogy by někteří spíše braly jen jako zpestření ale ne jako e-shop :-(

56 Great Mhery Great Mhery | Web | 8. listopadu 2010 v 9:33

Je mi to jedno. Zcela bezkonkurenčně a úplně.
Akorát by se mělo nějak stanovit pravidla pro ty e-shopy, když už budou. Třeba, že by měly být více specifikovány údaje majitele, přece jenom tady nejde jen o pitomé žvatlání.

57 Natalie "pappy" Simonon (6655321) Natalie "pappy" Simonon (6655321) | Web | 8. listopadu 2010 v 10:34

Mne nevadí,ked niekto chce niečo rýchlo predat a zavesí to aj na blog,ale trocha silnejšia káva je,ked si niekto zriadi tzv. blog-e-shop . Nie je to úplne zlý nápad,ale príde mi to krajne nepoctivé hmmm.Neverím im.Nič by som si neobjednala.Aj ked pravdu povedat,kedysi som na svojom inom blogu zavesila ponuku,že budem robit tričká v štýle DYI podla priania,ale nikdy by som si za to nevypýtala peniaze ! proste ma to baví :)

58 moon-lustre moon-lustre | Web | 8. listopadu 2010 v 10:40

[1]: přiznat k daní se to musí pokud to dělá dlouhodobě (jako závislou činst... ne pokud vyjmečně prodá halenku, co ji nesedí) ale na internetu je to těžko vyhledatelné (jak mají na finančáku poznat, že pepa od vedle - který má daňovou ztrátu- si příjde měsíčně o nějakých deset tisíc víc)
Ovšem... už se daňové úřady chystají i na prodejce přes net :)

59 Ella016 Ella016 | Web | 8. listopadu 2010 v 10:59

podle mě na blog.cz takové blogy vůbec nepatří. Pokud si třeba uživatel jednou za uherský rok napíše např. prodám štěňata, vyrábím vlastní šperky, kdyby měl někdo zájem, tak to je ještě v pohodě, ale pokud je blog používán JEN za účelem zisku, tak to NE.

60 Shariony Shariony | Web | 8. listopadu 2010 v 11:20

Zmíněné blogy vidím poprvé, překvapil mě jejich poměrně kvalitní design. Setkala jsem se spíš s prodáváním obrazů a různých hand-made výtvorů. To mě vždycky trochu zaskočí, zvlášť když třeba nějaká holčina prodává vysloveně patlanici za několik stovek. Říkám si, že autorka má podnikavého ducha, ale na blog to podle mě nepatří. Podstata blogu by neměla být komerční. Stačí už ty reklamy pod článkem :-) A skutečně ani není fér, že za tu svou inzerci neplatí. Jednou za čas něco nabídnout, to jo, ale klidně by to mohlo být i v podmínkách blogu nějak zaopatřený.

61 Darela Darela | Web | 8. listopadu 2010 v 11:24

Ja je neresim, kdyz na nejaky narazim, odchazim pryc. V techto inzeratech jsem si nic neobjednala a myslim, ze ani nebudu v budoucnu. I kdyz clovek nikdy nevi :-) Nekdy je to vyhodnejsi objednat si neco tady, ale ja radeji nakupuji u lidi, kterym verim - at uz je znam osobne, nebo jsem spokojena se shopama na netu, mimo blog.cz

62 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 8. listopadu 2010 v 11:51

Inteligentní a tvůrčí člověk na svém blogu obvykle prezentuje svou práci a pokud je po jeho práci poptávka, proč by nemohla býti nabídka. Nevidím v tom problém. Když někdo šije hezké šatky pro panenky, proč by jich nemohl i pár prodat?
Pokud prodává cizí výrobky, je to samozřejmě diskutabilní, ale mě to přijde ok. :-)
Pokud tím neporušuje pravidla, je to na něm. :-)

63 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 8. listopadu 2010 v 12:03

[62]: Btw. výrobky na blozích, které jsou zde umístěny k "lynčování" jsou moc hezké, fotky vypadají dobře, chatka vypadá dobře, pejci a kočičky jsou dobře živené...
Nevidím v tom problém. :-)

Btw. Co např. taková Michaela Burdová, zdejší literární superstar? Není to obdobný případ? Taky na svém blogu prezentuje svoje knížky a dělá si reklamu.

Já dělám to samé. Když se nad tím zamyslím, tak to tak dělá každý publikující autor tady. Každý malíř. Každý fotograf. Kdyby tu chtěl člověk potřít "komerci", musel by smazat polovinu autorských blogů. :-x

64 Mami Mami | Web | 8. listopadu 2010 v 12:22

Já proti těmto blogům nic nemám a myslím si, že pokud není v pravidlech zřetelně zakázáno nabízet vlastní produkty a služby, případně provozovat komerční činnost, neodporuje to ani dobrým mravům. Narazila jsem již na firmy, které ke svým statickým stránám na placené doméně provozují jednoduše firemní blog na blog.cz. Tato forma vedení blogu je jistě čestnější než nějaké skryté fígle, o kterých byla řeč minule.

Naopak, obdivuji blogerky, které dokázaly spojit svůj koníček (zájmový blog) s výdělkem a prezentací na internetu. Jako je Tetka perníkářka a Dílna ručních prací. Na aukru nebo jinde by si jich třeba nikdo nevšiml, ale zde si udělaly jméno a já bych se teda nebála si něco u nich objednat vzhledem k referované kvalitě v bohatých komentářích a jasném původu výrobce.

65 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 8. listopadu 2010 v 12:32

[64]: Přesně tak. :-)

66 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 8. listopadu 2010 v 12:35

[58]: no tak jasně že pokud sem tam někdo zkusí něco prodat, ok, si vemte jak se shání učebnice na střední a vejšce :D ale pokud provozuje opravdu čistě e-shop, navíc takový, který opravdu něco vydělá...

67 Chloë Noir Chloë Noir | Web | 8. listopadu 2010 v 13:02

Nooo..v podstate mi nijako nevadia, pokiaľ ma nechodia otravovať na môj blog a zahŕňať ma reklamami. Rozhodne by som z nejakého blogu nekupovala, už len preto, že zvyčajne sa mne osobne také veci ani nepáčia a to čo by sa mi páčilo sa len tak nenájde. Po druhé tiež preto, lebo sa mi to veľmi dôveryhodné nezdá. Okrem toho..ak chcem niečo z normálneho online shopu, zvyčajne sa stále nájde niekto známy, kto už odtiaľ niečo kupoval a koho sa môžem opýtať na kvalitu a jeho názor, ale pri blogoch je nulová šanca v tomto smere...

68 Sissi Sissi | 8. listopadu 2010 v 13:42

ne :-|

69 karaipuku karaipuku | E-mail | Web | 8. listopadu 2010 v 14:06

Osobně jsem přesvědčen že blog tohle nepatří.Už z podstaty věci.Jen se mi zdá,že je tu zase trochu alibismus administrace,když máme problém to ohlídat,tak to nebudeme řešit a povolíme.Viz.články Téma týdne, respektive zneužívání tématu týdne.A je určitě i trochu rozdíl jestli občas někdo uveřejní že se něčeho zbavuje a nebo je blog už od počátku založen jen za účelem prodeje.

70 Hanča Hanča | 8. listopadu 2010 v 15:45

Tyto blogy mi jsou upně ukradené. Vůbec mi nevadí.

71 Lena Lena | Web | 8. listopadu 2010 v 15:53

Blog je deník, a tak by to mělo být. Různý přetváření na webový stránky a e-shopy je čistej nesmysl. Jak už tu bylo řečeno - pokud někdo chce prodávat na internetu, musí počítat s tím, že za to bude platit provizi.

Já se přiznám, že vyrábím bižuterii. Nikdy bych si ale z blogu neudělala tržiště. Jo, občas upozorním na nový zboží nebo vložím pár fotek - na tom nevidím nic špatnýho. Svoje výtvory ale prodávám přes server fler.cz, který tímto všem tvořivým duším doporučuju. Nejen, že se zbavíte toho nepřehlednýho blogískovýho prodávání, ale dostanete taky trošku profesionálnější punc.

V ČR existuje podobných serverů víc (např. tisicveci.cz, mwl.cz), v SR funguje sashe.sk i výše zmíněný fler.

Bylo by fajn, kdyby se všechny "prodejkyně" přesunuly takto zaměřené servery a blog si nechaly jako zápisník. K tomu jedinýmu totiž má sloužit! :)

72 Lúmenn Lúmenn | Web | 8. listopadu 2010 v 16:38

Nikomu tím neubližujou tak ať si na blogísku prodávají co chtějí. Když donesou do třídy tričko a prodají ho některé spolužačce taky je to každýmu putna. Jednou jsem přes blog taky prodala nějaké věci, co už nenosím a nevidím na tom nic špatného. Dokud to neodporuje podmínkám užívání, ať si každý dělá co chce

73 Fabiana Fabiana | Web | 8. listopadu 2010 v 16:49

Třeba konkrétně sweetbunnyshop.blog.cz patří jedné mé spolužačce a prodej těch věcí jí dost vynáší, ale já osobně bych nikdy nic neobjednala od někoho, kdo nabízí na blogu. Většinu zákazníků (respektive zákaznic) tvoří malé holky, kterým se líbí barevné příšerky a podobné motivy. Nemám s těmito blogy problém, je to jejich věc a podmínky užívání to nezakazují, tak ať si každý píše, co chce.

74 Tiskar94 Tiskar94 | Web | 8. listopadu 2010 v 16:51

Blog je rozhodně pro takovéto lidi nejlepší řešení. Ony e-shopy všude možně na internetu si nemohou zařídit tak jak chtějí, zatímco blog ano. Navíc nemusí platit Nově nic za zprostředkování. A taky je nehoní žádná pravidla serveru, jako že zboží musí poslat do dvacetičtyř hodin a tak podobně. Navíc na blogu dosahují podobné návštěvnosti jako na nějakém e-shopu. I když pravda, nic bych si od nich nekoupil (nikdy nenakupuju na internetu, a když už jo, nic z toho co nabízejí na blozích;-)), tyto blogy jsou dle mého mínění naprosto v pořádku a patří sem.

75 Terka Terka | Web | 8. listopadu 2010 v 17:58

Na blogu jsem nikdy nic neprodávala a nikdy nic nekoupila, mnohdy to bylo opravdu z nedůvěry k prodávajícímu a především jsem se o nabízené zboží vůbec nezajímala. Podle mého názoru by měly být takové blogy alespoň částečně spoplatněné, či hlídané (což je ale v takovém množství těžké). Myslím, že dívčí blogy na kterých si jejich autorka dokáže POCTIVĚ vydělat peníze a nikoho neokrádat by mohly na blog.cz zůstat, ovšem pod podmínkou, že zisk z nich nebude vyšší, než určitá částka. Proto bych možná na blog.cz zavedl enovou možnost, popř. založila zcela novou službu... Podle mě sem tyto blogy mnohdy nepatří.

76 KatyRZ KatyRZ | Web | 8. listopadu 2010 v 18:13

[8]: Naprosto souhlasím. Já mám také jeden "prodejní" blog a než jsem ho založila informovala jsem se na uživatelské podpoře, zda s ním neporuším žádná pravidla.

A myslím, že jste si odpověděli sami. Pochybuju, že někdo udělá na blog.cz nějaké obchodní terno, když jeho "e-shop" působí neprofesionálně atd. Jsou to jen takové pokusy, průzkum trhu a průzkum vlastních schopností a to přeci duchu blogování neodporuje. ;-)

77 Jeffa Jeffa | Web | 8. listopadu 2010 v 19:37

Čože??? To sa môže?? hneď zakladám nový blog! :D

Ale nie robím si srandu :D
Je pravda, že ma zaujalo to, že koľko môže zarobiť cez toto nejedná blogerka, ale ja by som sa na to nedala, lebo nemáám čo tam dať a k tomu : VEĽA STAROSTI!

Takže... proti takýmto blogom ja nemáám žiadne problémy, lebo ak niekto vyrába šperky... kludne nech si ich aj predáva... a cez Blog.cz ? A ? Čo sa do toho niekto stará? Veď keď to nevadí... emh... tomu čo založil blog.cz tak kde je problém?
Je pravd, že ja by som si nekúpila nič z takétoho blogu, ale niekto asi hej... nič zlé na tom nie je...
No dobre, je to divné, že blog a "e-shop"
noo... takže na záver: Je mi to jedno!

78 k-xd-k k-xd-k | Web | 8. listopadu 2010 v 19:42

Podle mně to nemá s blogem nic moc společného.... Jestli někdo chce něco prodávat, ať to dělá jinde. Já osobně bych se stejně divila, kdyby si někdo koupil něco z neznámého blogu - nedůvěřovala bych tomu. Ale já osobně jsem náhodně ještě na žádný takový blog nenarazila, takže asi moc rozšířené nebudou. A to je dobře.

79 Dragell Dragell | Web | 8. listopadu 2010 v 19:53

Myslím, že by mohlo být možné nabídnout ostatním členům této komunity nějaké své výrobky popř. neočekávaná mláďata, samozřejmě vyjímečně.
Avšak stojím si za názorem, že na blog.cz by se neměli objevovat blogy výhradně zaměřené na tuto výdělečnou činnost. Pokud ano, bylo by vhodné je zpoplatnit.

80 Anča Anča | E-mail | Web | 8. listopadu 2010 v 22:16

S amatérskými e-shopy jako takovými problém nemám. Když je někdo šikovný, tak proč ne ;) Navíc některé věci jsou mnohem lepší a originálnější než ze značkových obchodů. Takové myšlenky pdoporuji! Ale určitě bych si ho nezakládala přes blog. V nejhorším alespoň nějaké stránky. Nejlepší rovnou celý systém pro e-shopy se vším všudy + vlastní doména. Co se týká daní, tak pokud vím (nevím, jestli vím správně :D), tak daně se nemusí platit, máte-li roční zisk menší jak 20 000 Kč. Záleží i na způsobu vedení e-shopu(blogu). Asi bych se trochu bála tohoto stylu nákupu. Nevím, co od toho můžu čekat. Klasický e-shop působí důvěryhodněji. Každopádně platí to, co jsem psala výše. ;)

81 Lili* Lili* | Web | 9. listopadu 2010 v 9:18

Podle mě to na Blog.cz nepatří
Např. Sweet Bunny shop. Chtěla jsem si tam kolikrát něco objednat, ale předběhla mě moje kámoška. Jí, když věci přišly tak byly dopatlané a velmi amatérsky udělané. Chápu, že Eleně (sbs) je teprv 14 ale když už si něco za stovku koupím, chci aby to mělo kvalitu. A navíc, tyhle eshopy nemusí odvádět daň a to se mi zdá nerér. Když už chce někdo prodávat, tak ať si založí svůj internetový obchod (mimo blog) jako např. FLER.cz

82 Fly - zebra Fly - zebra | Web | 9. listopadu 2010 v 11:34

Myslím, že tyto blogy by se měly varovat a následně smazat. NA takové služby jsou jiné stránky.

83 magicae magicae | Web | 9. listopadu 2010 v 14:41

Zboží je tam celkem dobré ale asi bych si tam nic nekoupila.Na takové věci jsou opravdu jiné stránky a nechápu proč by k tomu měl sloužit i blog.cz.Většinou jsou tyto věci stejně nekvalitní než vypadají na fotce.Myslím že je hodně internetových obchodů na kterých si lidé můžou koupit spoustu zajímavých věcí které na těchto blozíc nenajdou.

84 ethnea ethnea | Web | 9. listopadu 2010 v 17:48

Myslim si, ze e-shopy na blog.cz nepatri. Blog.cz je free sluzba, a jak uz to tak byva, free sluzby by mely byt vyuzivany k nekomercnim ucelum. Navic tito prodejci "podnikaji" na cerno.

85 Alue Alue | E-mail | Web | 9. listopadu 2010 v 19:42

Já bych to nechala být. Nikdo to nedělá ve velkém, protože asi není moc lidí, co by si to koupili. Já třeba určitě ne. A přijde mi blbé rušit blog nějaké šikovné paní, co maluje na kabelky a nabízí je na blogu.
Holt lidé jsou velmi vynalézaví, já bych to nechala být.

86 Julie Julie | Web | 9. listopadu 2010 v 19:52

Já osobně také takhle na blog.cz podnikám, a nevidím na tom nic špatného. Podle mně je to výhodné jak pro mě, tak pro blog.cz.V biologii by se to dalo nazvat jako "symbióza". Vy skrze nás přeci také vyděláváte, vždyť na tom to vlastně všechno je. Na blogích, které si vytvoříte dáváte reklamy, za které vám zaplatí majland. Ale kolik by vám za reklamu dali, nebýt nás, sta tícíců věrných uživatelů blog.cz? Počítám, že ne víc než stovku. My vyděláváme skrze vaši tvorbu a vy vyděláváte skze naši tvorbu. Tak je to správné. A vadí to někomu? Škodí vám to? Ne :)

87 Venom Havránka Venom Havránka | E-mail | Web | 9. listopadu 2010 v 20:13

Vydělají si na tom tak stovku nebo dvě měsíčně a někdy ani to ne. Takže je to hluboko pod hranicí povinnosti odvádět daně. Řešíte tu pár centů, zatímco takoví jako pan Slávik si chodí pro desetitisícovou podporu v době nezaměstnanosti i když mají na kontě miliony :-D k smíchu.

88 Šílená Litli Šílená Litli | Web | 10. listopadu 2010 v 15:14

Blog jako e-shop? Proč by ne, nebráním se novým možnostem. Sama osobně dělám různou bižuterii z korálků a už několikrát se mne lidi ptaly za kolik jim to prodám. A nejen ti v reálu, ale i ti na blogu. Takže proč by ne. Ale rozhodně nejsem zastánce stylu čistý e-shop. Když už tak mix pro začátek stačí...

89 Vendy Vendy | Web | 10. listopadu 2010 v 21:22

Mně to nevadí. Každý neumí dělat webové stránky v HTML - a blog umožňuje psát tak, jak to umíme. A proč by se nedalo prodat tímto způsobem pár věcí? Někomu to udělá radost a někomu to pomůže. Přece to nejsou žádné velkoobchody a kšefty ve velkém. Já bych je tak neodsuzovala. A že je to blog? No a co?

90 Miss-Fashion-Desinger Miss-Fashion-Desinger | Web | 11. listopadu 2010 v 17:23

[89]: souhlasím s tebou

91 BuffynQa :-) BuffynQa :-) | Web | 11. listopadu 2010 v 21:59

Mě osobně to vůbec nevadí,
moje sestra má také blog kde prodává věci.Někomu se to může hodit,tak proč ne?Navíc to dává i na bravogirl.cz a aukro.com.Jde o takové ty kšefty.
Komu to vadí tak by na ty blogy nemel chodit,protože nikdo nesmí lidem bránit delat to co je baví :-)

92 Johana Johana | Web | 14. listopadu 2010 v 9:40

[78]: souhlas... Chápu když si někdo založí blog o své chovatelské stanici třeba psů... Ale já bych si takhle na cizím blogu nic nekoupila...

93 Ellen Ellen | Web | 15. listopadu 2010 v 21:26

Zajímavý článek.. Jsem majitelka blogu sweetbunnyshop.blog.cz, kdyby to někomu podle uvedeného webu nedošlo. Docela mě mrzí že to takhle berete. Čekala bych od vás spíš trochu jiný přístup. Nevím, kdybych byla dospělý inteligentní člověk (který píše na tak navštěvované stránky jako jsou tyto) asi bych reagovala jinak. Asi bych byla ráda, že se někdo tak snaží (respektive já se potřebuju trochu rozvíjet v grafice, "malování", marketingu a tak vzhledem k tomu, že mám vplánu se v budoucnu něčemu an tento způsob věnovat naplno-to je vedlejší- ale prostě příjde mi to jako dobrá zkušenost..)a byla bych ráda, že si tak v uvozovkách "nadané" děti vybraly zrovna moje stránky. Trochu nechápu, proč vám to "vadí" tak moc, že jste o tom až napsali takový článek. Nemůžu si pomoct, ale příjde mi to až trošku komické :-D..no. Je mi líto, docela jste mě zklamali. Člověk by čekal něco ve smyslu "Jé, máš to pěkné. Snaž se dál, držím ti palce!" :-).. myslím že je lepší když ty malé slečny (sebe už nepočítám, ale znám hodně mladších slečen, které se takovému malému obchůdku taky věnují) se něčemu tak naplno věnují, snaží se a prostě takhle-vím že jsou i blogeři, kteří se taky snaží, ale ty holky to třeba chodí fotit ven, takže je to vyžene i do zahrady, baví je to, a celkově mi to příjde spíš prospěšné.. A nemyslím si, že by jim to nějak EXTRÉMNĚ vydělávalo. Nemusíte se bát ;-) Jinak, pokud se PEČLIVĚJI kouknete na můj blog není to jenom o tom "Ha. Tohle si kupte!" ale já se těm lidem s prominutím věnuji. Vymýšlím soutěže s věcnými dárky (z toho pokud vím zisk nemám, spíš naopak)a diskuze, ankety..a pořád něco ;-)..No,t o je tak asi všechno co k tomu mám říct no.. :-)

94 Ellen Ellen | Web | 15. listopadu 2010 v 21:29

A jen tak mimochodem, je zajímavé, že v té vaší anketě není nějaká pozitivní odpověď ve smyslu "Nic proti tomu nemám, nakupovala bych tak." ..jenom zmiňuji :-)

95 Ashley Ashley | Web | 21. listopadu 2010 v 21:02

Ja na týchto blogoch nič zlé nevidím. Rada si pozriem hlavne tie, kde predávané veci vyrobia priamo autori blogu. Podľa mňa je to fajn ak nemajú príležitosť alebo proste nejaký spôsob ako niečo predať. Ak by však predávali veci, ktoré nie sú vyrobené nimi je to už o niečom inom a stým by som asi veľmi nesúhlasila ale ináč proti takýmto blogom nič nemám :)sú fajn...

96 Ashley Ashley | Web | 21. listopadu 2010 v 21:02

[94]: aj ja som si to všimla...

97 monty monty | Web | 24. listopadu 2010 v 16:47

Já si myslím, podle toho, co chce prodávat... Něco jako internetový krámek s náramky atd, se mi zdá blbý... To at si nabízí kamarádkám.
Ale třeba blog, který je zaměřený na psy a má tam něco trochu o nich a prodává přes ten blog ty štěnata, tak se mi to nezdá zas tak špatné...
Já jsem si třeba takhle sháněla pejska.... Njn můj názor... :-)

98 Dogirl* Dogirl* | E-mail | Web | 27. listopadu 2010 v 19:53

[25]: Ehm mám takovou připomínku, že psi s PP, ať jsi ujišťována jakkoliv, nemusí být zdrave atp. o čemž by ovčem mohla být dlpuhá diskuse. Mám to z praxe. Byla jsem ujišťována, že můj pes bude na výstavy, ovčem již od štěněte měl příšernou srst, ale ta neznalost, no, prostě teď vím, jam má správné štěndo Číňana vypadat, nemá to být žádný hladkosrstý obřík :D Ale nevadí, možná se mi ho povede i uchovnit :-)

99 Dogirl* Dogirl* | E-mail | Web | 27. listopadu 2010 v 19:54

A pro všechny: Existuje jedna "stránka" či co, kde si zdarma můžete založit e-shop. Tákže blog by od tohoto mohl být osvobozen, i když mi to je trochu šumák :-D

100 Chucki Hope Junipperra Chucki Hope Junipperra | E-mail | Web | 9. prosince 2010 v 15:11

[96]: že troška diskriminácia menšín :D :D

101 jak-blogovat jak-blogovat | 3. ledna 2011 v 14:44

myslím že přecejenom nic neprodají blog.cz přecejenom není na takovéhle prodávání jsou stránky na tento účel určené :-)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama