LadyVanilka a Teres Xeina: Nenávidí nás, protože jsme úspěšné

4. září 2010 v 8:00 | Standa |  Rozhovory
Srdce Blogu se naposledy vrací k velkému prázdninovému tématu "dívčích blogů", které dostala na výsluní pozornosti nenápadná Natalia Sadness.


Po sérii článků na tomto a dalších blozích vyšel na blogu Autorského klubu v rubrice Úhel pohledu článek Dívčí blogy a autorský blog.. Cože to mají společného?, který představoval subjektivní pohled členky AK na tuto problematiku. Článek vzbudil bouřlivou diskusi, ve které převažující mínění dívčí blogy odsoudilo, a přiklonilo se na stranu názoru, že tyto blogy do Autorského klubu nepatří.

Srdce Blogu nyní přináší pohled z druhé strany. Přečtěte si obsáhlý rozhovor s dvěma kamarádkami a autorkami dívčích blogů, které mají na věc dočista jiný názor. Cílem je vyvolat novou diskusi na téma, zda mají tyto blogy nejen právo na to, stát se členem AK, ale i na rovnoprávné postavení v rámci uživatelské komunity Blog.cz. Na čí stranu se po dočtení přikloníte vy?

LadyVanilka, autorka blogu ladyvanilka.blog.cz

LadyVanilka

  • Obě jste ve věku 14 let, obě máte blog o sobě, obě jste se objevily v seriálu rozhovorů serveru Kamoska.cz "České blogerky". Kde se vidíte za 10 let? Myslíte, že vaší cestu nějak poznamená váš blog, nebo je to jen takový koníček, který nemá na váš život vliv, a v reálu jste úplně jiné než na na blogu?
LadyVanilka: Blog mám hlavně, abych utekla před realitou. Abych mohla být někdo jiný, nebo naopak ukázala, jaká ve skutečnosti jsem, pokaždé jinak podle nálady. Nespojuji ho nijak s realitou. I když se mi díky blogu ozývají fotografové, že by mě nafotili, nabídky odmítám. Za 10 let nevím co bude. Nezajímám se o budoucnost - možná je to špatně. Ale já se zabývám zejména přítomností. Blog beru jako koníček ve volném čase, kde můžu být čímkoliv chci. Napíši to takto: v některých článcích na mém blogu se poznávám, v některých naopak ne. Někteří se na blogu nepřetvařují, ale v realitě ano. Každý to máme jinak.

Teres Xeina: Blog je příjemné zpestření mého dne, neberu ho nijak vážně, ale myslím, že v tom, na co se chci v budoucnu zaměřit (novinařina), mi alespoň trochu pomůže. Přidávám na něj nejčastěji rady pro dívky, v podání stručného textu a mých fotek, což není nijak přínosné k mému zlepšení se ve psaní, ale občas přidám i nějaký názor ;-)
  • Míša bloguje pod svým pravým jménem a jméno Teres taky není žádným tajemstvím. Na Blog.cz je to velmi nezvyklé - drtivá většina uživatelů píše svůj blog pod nějakou přezdívkou, která je nedílnou součástí internetové identity. Jestliže většina blogerů sáhne automaticky po přezdívce, aby zůstala v utajení, kde vidíte vy osobně výhody v psaní pod svým reálným jménem?
LadyVanilka: Je to skvělý pocit, když někdo řekne: znám Michaelu Vančurovou. Upřímně mi vadí, že jsem si blog založila pod svojí přezdívkou Ladyvanilka, a ne pod svým jménem. Teď mi již přezdívka Ladyvanilka leze na nervy. Ale mé jméno si myslím že mě nikdy neomrzí - i když není nejlepší. O své soukromí se bojím, protože díky jménu se toho dá hodně zjistit, ale pokud nezmiňuji adresu domu, tak si myslím, že je to v pohodě.

Teres Xeina: Výhoda podle mě není žádná. Lituji, že jsem zveřejnila své jméno + příjmení. V dnešní době sice vystupuji pod svou přezdívkou - Teres Xeina, ale i přesto drtivá většina mých čtenářů mé jméno i příjmení zná. Nikdy jsem neměla přezdívku, jak na internetu, tak v běžném životě. Až slovo Xeina je má první přezdívka, které ke mně v této době, co ji používám, už skoro půl roku prostě neodmyslitelně patří :-)
  • Pokud se nepletu, znáte se jenom přes internet. Jak se to stane, že se dvě dívky z různých koutů republiky stanou téměř nejlepšími kamarádkami? Sblížilo vás prokletí všech dívčích blogů - tzv. antiblogy?
LadyVanilka: Teres jsem každopádně poznala díky blogu, který na mě zapůsobil a měl zaměření stejné jako já. Právě blog nás spolu spojuje. Obě máme podobnou návštěvnost, návštěvníky, a vlastně podobný celý blog. I když jsme blogerky, tak se bavíme o různých věcech, tajemstvích apod... Jsme si podobné povahou, a proto si rozumíme. Mohla by mít klidně návštěvnost 5 lidí denně, klidně blog o Hanně Montaně, a já bych si s ní i tak rozuměla.

Teres Xeina: Antiblogy? Je to humorné, ale můj velký anti byla právě Míša! Psala mi urážlivé komentáře pod jinými jmény, jenže se to provalilo a ona se mi omluvila, občas jsme si napsaly, ale stále ke mně chovala nenávist. Po nějaké době psaní se mi svěřila s jedním tajemstvím, já ji poradila, šlo to tak dál a my se stále víc spřátelovaly. V dnešní době si hodně často voláme přes Skype, hrozně si rozumíme. Rozumím si s ní bohužel víc než s kamarádkou z reálu. Odlišuji internetový a reálný život, ale Míša je už součástí mě - mých přátel, má u mě v srdci místo a není to už jen ,,ta holka z netu".
  • Když si tak prohlížím vaše blogy, všechno mi je povědomé z dívčích časopisů: líčení, móda, fotoromány. Autorky dívčích blogů jsou často obviňovány z toho, že napodobují jedna druhou, přitom je opomíjeno, že nepopiratelným hlavním zdrojem inspirace jsou zde právě dívčí časopisy. Jaký časopis si kupujete? A jak je to podle vás s tvou originalitou - jsou vaše blogy jiné než ostatní dívčí blogy?
LadyVanilka: Já hodně nerada čtu. Ať už knížky, tak časopisy. Občas po nějakém skočím, ale jen výjimečně. Když jsem byla malá, uměla jsem hodně brzo číst, a v první třídě jsem si hodně knížek přečetla, ale pak mě to přešlo. Móda v dívčích časopisech mě nezajímá. Jediný můj oblíbený časopis byl magazín Šťastná 13, ze které jsem již vyrostla, a i časopis byl zrušen.

Teres Xeina: Naprosto souhlasím! Kupuji si BG!, i když poslední dobou mi přijdou jeho články hloupé, zbytečné, a hlavně stále stejné, a jeho odebírání jsem omezila. Znám spoustu dívčích blogů, bohužel i když toto téma je mé nejoblíbenější, tak chodím na minimum těchto blogů. Majitelky jsou ve věku 10-12, i když proti tomu nic nemám, i já byla v jejich věku :-), neovládají ani trochu psaný projev, kvalita fotek se pohybuje kolem bodu mrazu. Myslím, že v těchto bodech jsem já jejich přesný opak.
  • S označením "dívčí blog" jsem přišel já z nedostatku lepšího označení pro kategorii blogů, kterou proslavila nedávno Natalia Sadness. Jak se díváte na její náhlou slávu, čím si jí vy osobně vysvětlujete?
LadyVanilka: Já označení dívčí blog nepoužívám. Pod pojmem dívčí blog si představím módu, líčení, kluky. A to všechny blogy o majitelkách nemají.

K Natálii: nevím jak si to vysvětlit. Přišlo to tak náhle. Ještě nedávno měla o hodně menší návštěvnost než já. Pak natočí video a je slavná. Nevím, čím na lidi zapůsobila. Stejně tohle si může někdo říct o mně. V prvním videu byla ještě normální holka, ale v druhém videu se chovala nepřiměřeně až stupidně tím, že se snažila být vtipná. Ale videa má moc hezky sestříhané ;)

Teres Xeina: Někteří se k ní chodí pobavit, ale nijak to neprožívají a po skončení videa jdou o dům dál. Ale drtivá většina jsou ti, kteří kroutí hlavou a dožírají se tím, že právě ta jednoduchá holka - podle nich - z videa je tak slavná, a oni přes tvrdou práci ne. Jenže tihle chytráci si neuvědomují, že právě oni jsou hlavním zdrojem její popularity.
  • Jak se stavíte k výtce, že autorky dívčích blogů obdivně vzhlížejí ke svému jedinému vzoru, Dominice Myslivcové? Čekám samozřejmě stejnou odpověď jako u zmíněné Natalie, tedy že ji v žádném případě nenapodobujete :) A pokud to není Dominika, kde vidíte nějaký svůj ideál, kterému se snažíte přiblížit?
LadyVanilka: Dominika není můj vzor a nikdy nebude. Domněnka, že Dominika je vzor všech blogerek, je mylná už jen proto, že hodně blogerek ji nesnáší a ani nenapodobuje. Setkala jsem se již s dívčími blogy, které Dominiku neznají. I já jsem před založením o Domče nevěděla. Dozvěděla jsem se o ní tak po týdnu blogování, když mi někteří tvrdili, že se po ni opičím, a díky ní jsem začala přidávat dívčí věci. Do té doby jsem přidávala pouze fotky, fotopříběhy a videa. Jediný můj vzor, který se občas stydím uznat, je Agáta Hanychová, která je vždycky v klidu a vše bere s nadhledem. Avšak snažím se být hlavně sama sebou.

Teres Xeina: K Dominice jako osobě - k tomu, jak vystupuje, jaká je, jak vypadá ona a její web - nevzhlížím, ovšem proč bych nepřiznala, že můj vlak má jako první cíl návštěvnost nad tisíc lidí a vyšší než ona. Je to výzva a já jsem teď šťastná, že jsem to dokázala. Tady pro mě Dominika končí a já jedu dál...
  • Míša se pokusila přihlásit do Autorského klubu a byla odmítnuta. Jako zdůvodnění zaznělo, že "její blog je spíše sbírka výtvorů někoho jiného. Sice se všechny ty články týkají jí, ale Míša není jejich autorka." V komentářích pod článkem se dokonce objevilo, že se Míša na svém blogu snaží o "něco jako kult osobnosti". Co si o celém tom odmítnutí myslíte? Pěstuje LadyVanilka kult osobnosti? :)
LadyVanilka: Nebyla jsem kvůli odmítnutí ani trochu smutná, přihlásila jsem se tam, jen abych zkusila, jestli to vyjde. Myslím, že odpověď na to, co si o tom myslím, si přečtete v dalších odpovědích.

Teres Xeina: Rozhodně nesouhlasím... To, že Míša přidala pár výtvorů od jiných, je snad zločin? A v době přihlášení už dávno nic takového na blog nepřidávala... Její články nejsou méněcennější než od členů AK, prostě se jen netýkají toho, co je zajímá. V téhle situaci odmítnutí mohli ti, co ji přijímali, argumentovat tak, že tam má něco neautorské, stačilo smazat pár článků, a mohla by se tam dostat. Třeba v dnešní době myslím, že na to má, celé je to ale o tom, že oni dívčí blogy nesnáší a ve své komunitě je nechtějí, ať už jsou kvalitní nebo nejsou.
  • Nedávno se na blogu Autorského klubu objevil článek v rubrice "Úhel pohledu", který vzbudil bouřlivou diskusi. Jde o problém, zda se může stát členem AK i dívčí blog, pokud splňuje všechny podmínky (stáří min. 3 měsíce a aktivita v posledních 3 měsících, veškerý obsah na blogu je původní, dodržování citací, atd.). Můžete s čistým svědomím prohlásit, že vaše blogy splňují všechny podmínky AK, a měl by tedy mít nárok být přijaty?
LadyVanilka: Dříve, asi před 6 měsíci, jsem žila v domnění, že mám autorský blog. Ale nyní si to již nemyslím. Nevím ani proč si to nemyslím. Možná mi ti "chytří" lidé zmanipulovali mozek, abych si to nemyslela. Je pravda, že nekopíruji (tak dvakrát ano), ale nejsem originální, nepíši povídky, a možná v tom je zřejmě problém.

Teres Xeina: Pokud nemluvím za ostatní blogy, ale pouze ten svůj, tak jak se říká na plnou hubu tohle řeknu! Ale je to právě v rubrice úhel pohledu. Je to jejich úhel pohledu!!! Tak proč si dělají pravidla pro příjetí do AK? Když se podle nich stejně v jistých případech neřídí a dají na svůj pocit... Po stránce pravidel by můj blog být přijat měl, jenže do toho jejich ,,slavného kolektivu" bych stejně nezapadla.
  • Pokud by vaše blogy splňovaly všechny podmínky AK, a přesto do klubu přijaty nebyly, souhlasíte s tvrzením, že je to jednoduše diskriminující? Máte vůbec zájem o to, být členem AK? Proč jste se mimochodem nepřihlásily o členství na nedávno vzniklém Dívčím autorském klubu? Přijde vám, že má tento blog nějaký smysl? Autor se do něj již nějakou dobu nepřihlásil a vypadá to, že jde o další zapomenutý blog bez budoucnosti. Nebo to vidíte jinak?
LadyVanilka: Do AK bych za žádnou cenu již nechtěla. Nepatříme tam, naše blogy jsou rozdílné. Přihlásila jsem se tam již dávno, když jsem ještě nevěděla, jací členové AK klubu jsou. Mohla bych se tady rozepsat a napsat přímo slohovou práci o tom jejich stupidním chování, ale napíši to stručněji. Hodně si myslí, že jsou "dospělí", i když je jim kolem 15 let. Nás tím způsobem berou za děti s trapným chováním. To samé bych mohla říct já o nich, ale nemám potřebu chodit na jejich nudné blogy (kvalitní články mají, ale mě prostě takové blogy neberou), které mě nezajímají, a psát jim od rána do večera "názorové" komenty, ve kterých jen a jen rýpou a dosvědčují nám vzájemně, jak jsme trapné a máme s blogem skončit. Čekám, že si vyslechnu 100 řádkový koment, jak neunesu kritiku. Nikdy si se mnou nepíší, a přesto říkají, jak jsem blbá, ale ve slušnější formě. Nelíbí se jim můj blog, ale přesto na něj chodí - to svědčí o jejich inteligenci, a tvrdí, že se tam chodí zasmát - to dosvědčuje zas to, že se chovají jak děti. Jenže já to, že se chovám jak dítě, uznávám, ale oni ne. Já jejich blogy ignoruji a nic proti nim nemám. Neříkám jim, ať skončí s blogem, protože chápu, že někoho možná mohou povídky apod. bavit, ale nechápu je, že oni neumí pochopit, že já mám ráda zas blogy se zaměřením jako je můj blog. Furt proti nám něco mají, ale my proti nim nic (většina z nás). Někdy si říkám, že nám závidí návštěvku - ale to asi ne. Myslí si, že špulíme pusinku a vystrkujeme zadky na fotoaparát. Pro některé jsme naivní husičky, které jsou povrchní a namyšlený. A to všechno jen kvůli DÍVČÍM BLOGŮM, ve kterých se některé z nás přetvařují.. Souhlasím s tím, že až budu starší, nebudu na Blog.cz zřejmě chodit. Ale zatím jsem jenom malý trapný blbý děcko, tak si užívám, a jak řekla Sadness: dělám, co mě baví. Stejně jako s tím, že holky v růžové jsou ****. Protože růžová je JEN a JEN barva.

Myslím, že klubů pro dívčí blogy bylo už opravdu hodně. A každý ztroskotal a tento blog nebude výjimka. Nevím, jak to s ním bude dále.

Teres Xeina: Ano, je to diskriminace :-), vždy to členové AK nějak ,,zakecají". Nechápu, proč si to na férovku nepřiznají, že tady nejde o pravidla, které třeba JÁ splňuji, ale o sympatie... O příjetí do AK nestojím:-) Jednou jsem se přihlásila jen tak z hecu, abych zjistila, co na již zmíněném tvrzení je pravdy, a teď už o tom mám, díky jejich článku, obrázek úplně kompletní!

A k té napodobenině AK? Právě kvůli tomu slovu napodobenina jsem do toho nešla a dalo se čekat, jak bude vypadat za týden :-)
  • Podle mého názoru jsou podmínky pro přijetí do AK příliš mírné. To se ale neslučuje s většinovým názorem, podle něhož jsou adekvátní, nebo dokonce příliš přísné. Protože však AK neřídím, nebudu do toho zasahovat. Můj osobní názor je ale takový, že pokud dívčí blog splňuje podmínky AK, měl by být buď přijat do AK v takové podobě, v jaké AK v současnosti existuje, nebo by měl AK své podmínky zpřísnit, ale potom by se členy nestala ani celá řada současných členů. Největší problém vidím v argumentační neudržitelnosti zdůvodňování, proč dívčí blogy - zdůrazněme kvalitní dívčí blogy - údajně do AK nepatří. Zatím jsem neslyšel jediný poctivý argument, proč dívčí blogy do současné podoby AK nesmějí, naopak jsem si vyčetl celou řadu neuvědoměle nepřiznaných nenávistných reakcí, majících původ v nejrůznějších pochybnostech o vlastní hodnotě.
LadyVanilka: Neumí nám vysvětlit, proč tam nepatříme, jen protože nemají hlavní důvod, proč nás nepříimout. Myslím, že klub.blog.cz není blog pro autorské blogy, ale pro povídkové a nějaké výtvorové :D blogy. Je v tom prostě jen nenávist, která mezi blogy přetrvává. A tím nás chcou diskriminovat - i když říkají, že nechcou, nebo se nám pomstít za to, že jsme ovládli blog.cz a jsme nejnavštěvovanější. Uznávám, že některé dívčí blogy jsou někdy trochu trapné (ale snaží se a to se cení), ale odnesu to většinou já a Xeina, jen protože máme největší návštěvnost. Samozřejmě, že v tom článku na klub.blog.cz zmínili pouze nejnavštěvovanější blogy o majitelkách a ostatní vůbec. Chápu, že by to bylo těžký, všechny vypsat :D...

Teres Xeina: Mně je úplně jasné, proč nás nechtějí. S jednou věcí z jejich ,,vzácných argumentů" souhlasím, a to s tou, že do jejich kolektivu prostě nezapadáme a zapadat nikdy nebudeme. Jenže s takovou situací, že se přihlásí dívčí blog, k jehož komunitě nemají zrovna kladný vztah, a bude splňovat podmínky, by měli počítat, a pravidla zpřísnit. Jak jste řekl - polovina z nynějších členů by v AK ale nebyla. Ale to znamená, že nejsou o nic kvalitnější než blogy nás, obyčejných smrtelníků :-) Měli by si konečně přiznat, místo psaní těch článků, které jsou tak strašně kvalitní na AK a mají tam perfektní argumenty pětiletého děcka :D, že nás diskriminují.
  • Bohužel, podmínky AK v současné podobě jsou nastaveny tak, že dívčí blog už do AK ani být přijat nemůže. Řekněte, kde se vzala nenávist blogerů k růžové barvě, k líčení, k vašim fotorománům a k tomu, co máte rády? Má šanci tento rozhovor něco změnit, nebo to bude pořád stejné?
LadyVanilka: Vyjádřila jsem se již v předchozí otázce. Možná to má šanci, aby se to změnilo, ale nechci být naivní. Budu doufat v ty nejlepší reakce, ale čekat ty nejhorší. Je jen na lidech z AK, jestli dostanou rozum a začnou nás ignorovat.

Teres Xeina: Podle mě jim vadí, že o našich blogách se na internetu více píše a většinou mají větší návštěvnost, i když jsou méněcenné - podle nich. Přijde jim zbytečné zajímat se o kosmetiku... Povídky jsou přece hodnotnější. Jenže tohle je o osobnosti, o tom jaký mají žebříček hodnot. Každého prostě zajímá něco jiného, měli by nás tolerovat, stejně jako my jim tolerujeme to, že nás ještě nedávno diskriminovali - teď už se to říct nějak nedá, kvůli novým pravidlům... A rozhovor? Ten nic nezmění, budou k nám mít ještě větší nenávist, když jsme si dovolily tohle vše prohlásit před celým blog.cz. Jenže já a ani můj blog nejsme něco míň než ostatní a já si za svým názorem budu stát!
  • Díky za rozhovor a přeji mnoho dalších úspěchů nejen s blogem na Blog.cz
 

62 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Pokud by nějaký dívčí blog splňoval bez výhrad podmínky Autorského klubu, měl by být přijatý za člena?

Ano, jinak je to diskriminace.
Ne, tyto blogy tam nepatří.
Nemám na věc názor, nebo mi to je jedno.

Komentáře

Zobrazit vše (265)
Zobrazit starší komentáře

201 Stella Constance Stella Constance | Web | 5. září 2010 v 18:42

Jako pardon, ale já na desítkách blogů, kde jsou fotoromány, rady na líčení a oblečení a fotky autorky ( možná jiné, možná o něčem jiném, ale nejde o to samé?!) za autorský nepokládám.

202 Stella Constance Stella Constance | Web | 5. září 2010 v 18:45

Jo a ještě něco: kvalita a myšlenka vašich článků na srdci, dle mého názoru, rapidně klesá.

203 Luisa Luisa | 5. září 2010 v 18:49

[192]: NAPROSTO SOUHLASÍM!

204 Christina Christina | Web | 5. září 2010 v 19:03

ty fotopříběhy jsou vážně perný, myslela jsem že to nemyslej vážně jenže voni to vážně myslej :D je to prdel to číst...kam se hrabou na autorský blogy..na můj milovanej blog :-D

205 Christina Christina | Web | 5. září 2010 v 19:07

ta Teres Xeina má myslím lepší blog ikdyž to není můj styl... :-)

206 judusch judusch | Web | 5. září 2010 v 19:08

[164]: Já ty slováky viděla,drahouši...Ale zkus se podívat na asi nová pravidla AK :)

cituji..."Bloger musí psát z větší části česky.Blog.cz je česká služba, tudíž by mělo být evidentní, že její klub bude propagovat české blogery."

207 Caytlin Caytlin | Web | 5. září 2010 v 19:12

Ach jo. Proč se tím, tak zaobíráme? Proč se rozčilujeme? I tím, že je kritizujeme jim děláme reklamu.

Když je necháme plavat, tak časem odpadnou jako ranní rosa.

208 Ashmil Ashmil | Web | 5. září 2010 v 19:15

Já proti ladyvanilce tedy opravdu něco mám, prořád mluví o své navštěvnosti, prostě se s ní chlubí... a teď mě klidně ukamenujte....

209 vixina vixina | Web | 5. září 2010 v 19:23

[199]: ach, si ma rozosmial :D keby bola negramotna, tazko by si vedela vobec precitat otazky rozhovoru, alebo nejaky blog aj pisat, lol

210 Anne Anne | Web | 5. září 2010 v 19:24

[118]: konkrétně si vzpomenu na jméno jedné osoby, tudíž ho nebudu zmiňovat, aby to nevypadalo, že jde jen o ni. Jde o takvový můj pocit z jejich článků, kde v každém druhém nezapomenou mínit, že jsou v AK.

Pak taky nesmyslná snaha některých členů o vymýcení kopírování, jež vede k tomu, že nařknou i ty, co zveřejňují vlastní tvorbu... Konkrétně tady: http://blanch.blog.cz/1008/podtrzitka-okrasna#komentare

Dobře třeba mám debilní rozdělení barev, ale je to mé rozdělení, se vší slušností si je rozděl jak je libo.

211 monyka monyka | Web | 5. září 2010 v 19:28

koukám,že se tu poslední dobou objevují články s těmito slečnami nějak často:)
z rozhovoru jsem pár prvních otázek přečetla a jak tak koukám, ani z jedné slečny nic inteligentního nevypadlo...ale nesuďme knihu podle obalu....jdu si pročíst blogy a třeba změnim na slečny názor:)

212 vixina vixina | Web | 5. září 2010 v 19:30

podla mna je zbytocne, aby "divci blogy" boli v AK - Autorsky Klub sluzi predsa na zviditelnenie nezavislych, originalnych blogerov (a aby mali lepsiu navstevnost, ked uz sa tak lopotia, ze nekopiruju a su cestni), takze ked su take popularne, tak nepotrebuju sa zviditelnovat a mat viac citatelov. nie je teda dovod, aby sa prijimali/hlasili do AK (navyse, keby sa otvorene prijimali, za chvilu by bol nimi AK celkom zahlteny a ostatni by nemali sancu). mozno by to chcelo nieco ako vyssie spominany "klub dievcenskych blogov", ale oficialne, podobne ako je zastreseny AK. aj ked ej pravda, ze si neviem predstavit, ake by boli podmienky prijatia tam :D)

213 nightmare. nightmare. | Web | 5. září 2010 v 19:33

viete čo? NEBAVÍ MA TO. stále je to o tom istom... každý sa serie na dievčenské blogy. preboha,a tie dievčatá majú mať chlapčenské alebo čo? nečítam ich,ani ich čítať nemienim,ale teraz sa do nich nebudem navážať len preto,že píšu o kozmetike a iných blbostiach :D Ale nazývať to autorským blogom je viac než prehnané. Ja ich neobhajujem... ale je to blbé... bolo by fajn,keby sa ľudia riadili heslom ži a nechaj žiť. vôbec sa im nepáči prístup tých dievčat. nenávidia nás,lebo nám závidia náš úspech... čo to má byť? ja ťa nenávidím? NIE. rob si čo chceš... a ten úspech? že väčšine autorov na blogu.cz zdvihli krvný tlak, to je úspech? možno áno, možno nie... to závisí od uhla pohľadu. Iba tu niekto s prepáčením začína byť dôležitý ako hovno v tráve... :-D

214 The The | Web | 5. září 2010 v 19:34

Zaprvé, podle mne se nedají členové AK soudit jako jeden celek. Každý je jiný a má jiné názory. Přiznávám, že já členkou AK jsem - ale tak vyhraněný názor na "dívčí blogy" nemám.
Já nechápu, proč se to stále a stále dál řeší. Je to zbytečné. Stejně to vždycky skončí přestřelkou o to, jak jsou "dívčí blogy" stupidní a AK je nenávidí..
Já si sice myslím, že tyto blogy do AK nepatří. Ale proč to pořád rozmazáváme, když ony samy říkají, že do Ak nechtějí?
Proč tohle celé nenecháme plavat?

215 Sciurine Sciurine | Web | 5. září 2010 v 19:51

[213]:No konečne niekto s mojou obľúbenou vetou: Žij a nechaj žiť! Súhlas.
[214]:To preto aby sa naďalej udržoval oheň "diskusií" ktoré sú väčšinou len nezmyselné hádky. Takmer každý kto sa do nich zapája je ako jedna fľaštička oleja, benzínu alebo čohosi-čo-horí a a prilievame ho - jednoducho povedané - do ohňa. Som tak trochu sklamaná že týmto rozhovorom sa tieto hádky vlastne len podporili.
No a hej, prečo sa vlastne mrmle neustále o tom či by do AK nemali/mali vstúpiť keď ony nechcú? Keď nechcete tak aspoň neurážajte, mohli ste to odbiť jednoduchou vetou: "O AK nemám záujem." alebo "Do Ak nechcem vstúpiť." Nie, len si zoberieme ďalšie fľaše, udržujeme oheň tým že to pomaly prehltávame desiatkami riadkov o tom ako sa v AK chovajú, ako deti a podobne.. ale, veď som už napísala že túto tému nechám, takže ja padám.

216 KatyRZ KatyRZ | Web | 5. září 2010 v 20:16

[192]: K tomu obviňování z kopírování u autorské záležitosti mám postřeh. Stalo se mi to samé s mým druhým blogem, na který píši knižní recenze http://zamekvoblacich.blog.cz/ (jak vidíš, nebyla to grafika). Do komentů jsem napsala, že jsem docela pyšná na to, že se to někomu zdá až tak dobré, ale že je to přeci jen moje. Ověřili to a přijali mě dodatečně, tak málo stačilo ...

217 m. m. | Web | 5. září 2010 v 21:54

Jelikož by to byl hodně dlouhej komentář, věnovala jsem tomu článek - a jo, klidně si udělám reklamu, protože mě zajímají názory. Takže jestli má někdo pár hodin na čtení (fakt jsem se nějak rozepsala :D), budu ráda za každý případný komentář :)

218 m. m. | Web | 5. září 2010 v 21:57

[213]: Krásně řečeno.

Nějak nemám nervy číst si všechny ty komentáře. Snad zejtra... :D

219 pavel pavel | 5. září 2010 v 22:03

Zírám a myslím si, že tyhle přihlouplé puber´tačky jsou asi příbuzné lidí od blog. cz, jinak by jim nevěnovali tolik pozornosti. Stějně ta Natálie. Na hlavní stránce Seznamu se platí trvdé prachy za reklamu a ona je tam zadáčo. To asi bude nějakou známostí bůhví jakého druhu :-?

220 m. m. | Web | 5. září 2010 v 23:24

[119]: AK JE sdružení kvalitních blogů, dobré ráno. Nebo je taková alespoň jeho idea - do jaké míry se jeho vedení daří tuto ideu udržet, to je k jiné diskusi, ale já myslím, že do té nejvyšší možné.

Jinak jsem zatím dočetla komentáře asi tak do půlky a u některých jsem se srdečně zasmála. Hlavně je mi sympatické zjištění, že nejen já už jsem tímhle tématem otrávená. Jsem rovněž toho názoru, že by tímto měla být celá věc (i když - jaká věc vůbec, i podle mě je to celé jenom bublina a uprostřed prázdno) uzavřena a šíření reklamy na podobné blogy by mělo skončit. Co takhle věnovat trochu času skutečně zajímavým blogerům? Nebo snad Srdce pokleslo tak nízko, že už se neumí zajímat o nic jiného než o uražené děti s "růžovými" blogísky?

221 m. m. | Web | 5. září 2010 v 23:32

[116]: Meleš blbosti. Přečti si pravidla AK, tam stojí důvod, proč tyhle blogy nebyly přijaty. AK propaguje pouze tu tvorbu, kterou propagovat chce. Jeho myšlenka je nějaká a tyto blogy jí neodpovídají. To je ovšem problém těch blogů. Když se chci srát do něčího klubu, přizpůsobím se a nebudu se chovat jako malej uraženej fakan jen proto, že se ten klub nepřizpůsobí mně.

Já členem nejsem, ale doufám, že budu, protože je to pro mě jakýmsi ohodnocením, kterého chci dosáhnout. Kvůli tomu jsem byla ochotná svůj blog upravit a začít pracovat na kvalitě toho, co pouštím do světa. Necítím se proto elitářsky, mám ze sebe prostě radost, protože se mi také dostává mnohem lepších ohlasů, na blog mi chodí mnohem zajímavější lidi a celé mi to tak dává víc radosti. Kdo mě chce obviňovat z namyšlenosti jen proto, že jsem pyšná na to, jak jsem se dokázala za těch pět let blogování posunout kupředu?

Diskuse o návštěvnosti je bezpředmětná. Členové AK ji nemají nijak závratnou jen proto, že jsou členy. Reklamu si dělají pouze sami vlastní tvorbou, a to je těžká práce a popularita se tímto způsobem získává obtížně. Vtip je ovšem v tom, že členové AK po té návštěvnosti neprahnou.

Diskuse o barvě je ještě bezpředmětnější. Označení "růžové" se používá jen obrazně, spousta těch blogů vůbec růžová není a i kdyby, jde o obsah, který nebývá valný.

222 m. m. | Web | 5. září 2010 v 23:57

[140]: Co je to zase za lži? AK je přece slovenských blogů plný! Lidi, přestaňte už konečně kecat nesmysly!

[162]: Ty tak mluv o mletí toho svýho. Přečetla jsem si to několikrát a stejně jsem v tom objevila jen málo smyslu. Všechno je to demagogie, lež, ublíženectví a překrucování. Co takhle nechat ten blog jeden den vypnutej a zajít místo toho do knihovny? Trocha žití v reálném světě ti udělá moc dobře.

[170]: Názory jsou od toho, aby se různily. Vtip je v tom, že zatímco jeden názor je velmi slušně podložen argumenty a podpořen názory spousty dalších lidí, ty se jen vztekáš. Je evidentní, kdo má navrch.

[176]: Na tvém místě bych na takový nesmysle vůbec nereagovala. Členstvo AK ví a oceňuje, jakou práci si s tím vším dávate a čeho všeho se dočkáte od nepřijatých uraženců. S tím se ale nedá nic dělat, všem se nezavděčíš a už tuplem ne těm, které nepřijmeš. Když nemají na to, aby se do klubu dostali, bylo by pěkný, kdyby aspoň měli koule na to, aby pochopili, proč. Ale to bys po nich chtěla moc.

[177]: Ježiši ty mi dáváš. Jaká závist? Co jim máme závidět? Za sebe můžu klidně prohlásit, že jediná moje nenávistná energie pochází z otrávenosti z toho, jak se tu pořád omílá stejné téma, a že kdyby to téma byli zelený tučňáci, budu se tu stejně vyjadřovat o blbejch zelenejch tučňácích. A že něco dokázaly? HA-HA. Nick Vujicic je chlap bez rukou a bez nohou, kterej jezdí po celym světě a vypráví davům ve vyprodaných sálech, jak miluje život a jak je mu na světě krásně. TO je sakra člověk, co něco dokázal. Debata o úspěšnosti růžových blogísků je mi v porovnání s tím k smíchu, je ubohá, nesmyslná a je nechutná.

[187]: Přesně. Tohle už se vážně nesnesitelně opakuje - celej svět těm ubožačkám závidí a háže je do jednoho pytle. Bože, vám to nepřijde na hlavu? :-D

A už končím, dneska jsem na tohle všechno vyplýtvala až příliš mnoho energie. Závěrem bych se chtěla připojit k žádostem o změnu tématu. Srdce si koleduje o ztrátu úrovně a jestli se nepolepší, přijde o své čtenáře a blog.cz možná o spoustu kvalitních blogerů, kteří se nebudou chtít učastnit takové frašky. Maucta.

223 Kerria Kerria | Web | 6. září 2010 v 9:01

[220]: Milá m. AK NENÍ sdružením kvalitních blogů, jak se někteří namyšleně domnívají. AK JE sdružení AUTORSKÝCH blogů bez ohledu na jejich kvalitu.

Členem AK se může stát každý, kdo splňuje podmínky pro přijetí bez ohledu na věk, pohlaví, barvu pleti, politickou a náboženskou příslušnost atd. Pokud se někdo z odmítnutých domnívá, že byl odmítnut neprávem, má možnost se ozvat. Už se párkrát stalo, že přijímající odmítl "dívčí blog" s tím, že se do AK nehodí, ale jeho rozhodnutí bylo změněno a blog byl nakonec přijat.

224 Kerria Kerria | Web | 6. září 2010 v 9:14

[222]: Promiň, já se vůbec nevztekám. Já jsem si jen chtěla vyzkoušet, jak moc je takový názor neurážlivý - viz komentář na nějž jsem reagovala. A to, že něco tvrdí 9 lidí z 10 ještě nemusí znamenat, že je to pravda. Pravdu může mít zrovna ten desátý.
Čím víc čtu podobné diskuze, tím víc děvčatům fandím. A v odpovědi LadyVanilky na otázku č.9 je hodně pravdy! ;-)

225 leni leni | Web | 6. září 2010 v 9:42

Já už jsem to napsala jednou a napíšu to znovu: pokud blog splňuje podmínky = je autorský (vlastní články, vlastní fotky), tak je úplně jedno, o čem je. Mě třeba taky nebaví půlka blogů, které jsou v AK (nebaví mě číst si o tom, jak někdo nesnáší školu, nebaví mě pubertální články o tom, jak jsou na vás všichni oškliví, a nebaví mě povídky na pokračování, teda až na výjimky). Stejně tak většina lidí z AK nikdy nepřijde na můj blog a nebude si číst o tom, co baví mě. Já bych tyhle holky, pokud maj na blogu svou tvorbu, do AK ráda přivítala. Vždyť nedělají nic jiného, než každý, kdo bloguje: píšou o sobě a o tom, co je zajímá.

226 leni leni | Web | 6. září 2010 v 9:50

[221]: AK propaguje pouze takovou tvorbu, kterou propagovat chce??? A kdo jako rozhoduje o tom, kterou chce a kterou nechce? Já myslela, že propaguje autorskou tvorbu všeho druhu. Proč propaguje můj blog? Já to nechápu.  Píšu o tom stejném, o čem píšou i tyhle holky. Akorát že je zajímá, jak sbalit kluka, první lásky, hezký vzhled..., mě zajímá, jak si najít práci, druhé (třetí, čvrté...) lásky, atd. To je jediný rozdíl. Můj blog je o mě. Propagují mě. Proč mě ano a Míšu ne?

227 Ducii Ducii | Web | 6. září 2010 v 10:23

Myslím, že blog.cz by měl být nestranný a tahle diskuze se mi vůbec nelíbí. Proč nadržovat zrovna tzv. "dívčím blogům"? A teď to nemyslím tak, že bych byla proti nim, je to myšleno obecně, ale zde je jeden konkrétní případ - tady se vede diskuze jen z jedné strany a to je hloupé, když už diskuze, tak dejte prostor i ostatním. Protože jestli se tu objeví ještě jeden článek na toto téma tak už sem asi vážně přestanu chodit a začnu být na dívčí blogy silně alergická, ať už jsou sebelepší. Na celém blogu přeci nejsou jen dívčí blogy, kterými se tu zabýváte už jakou dobu, ale i jiné blogy, které stojí za povšimnutí... Přístě si rozmyslím, zda si tu něco zase přečtu.

228 m. m. | Web | 6. září 2010 v 11:35

[223]: Já teda přijímání už nějakou dobu sleduju a i když se občas najdou sporné věci (to je ostatně na internetu normální), nezpozorovala jsem zatím žádnou "diskriminaci" při přijímání, a taky jsem nenašla žádné "nekvalitní" blogy, u nichž bych se zastavila a řekla si "šmarja proč je tohle v klubu, dyť to nemá hlavu a patu". Všechny AK blogy, které jsem zatím viděla, mě něčím zaujaly a přišlo mi správné, že v klubu jsou. Kdybych našla nějaký nepasující, ozvala bych se.

Jsem toho názoru, že v pravidlech je to celé popsáno dost nešikovně, ale při samotném přijímacím procesu je vždy všechno posuzováno dvěma lidmi plus celou škálou blogerů, kteří mají šanci se k čemukoli vyjádřit prostřednictvím komentářů. Podle mě je to nejvíc spravedlivé, jak to jen jde. Jak správně říkáš, nepřijatí mají možnost se ohradit a svoje přijetí si vyargumentovat. Jsme jen lidi a i mistr Kovář se může utnout, to přece nikdo nepopírá a je to krásně vidět na příkladě těch několika šťastných, co byli na druhý pohled přijati, když se ozvali ;)

Já AK prostě vnímám jako jistý ukazatel kvality, jelikož taková byla jeho myšlenka. Že to nikdy nemůže být stoprocentní, s tím se nedá nic dělat - právě proto, že náhledy na kvalitu se různí. Jednou ten klub ale vznikl s určitou ideou a pro většinu lidí to funguje.

Kdo o tom rozhoduje? Přijímající a Kovářka. Tomu se říká zastupitelská demokracie.  Existuje tady prostě nějaké vedení, které má v rukou pravomoce. Jestli se to vedení někomu nezdá, může se přece ozvat a navrhnout někoho jiného, klidně i sebe. Otázka ovšem je, kdo tak hnusnou práci bude chtít dělat, kor zadarmo.

Lidi často nadávají v komentářích na to a tamto, ale sepsat nějaký rozumný argumenty a navrhnout řešení stávajícího problému, to už ne. A problém tu je, co si budeme povídat, já se za AK sice biju, ale taky nejsem odvázaná z toho, co se kolem toho všeho děje. Vymyslet, co s tím, je ovšem klíčová a těžká otázka a já myslím, že právě tomu by se mohl věnovat nějaký další článek tady. Něco ve stylu "Už jsme dost kibicovali na to, co je špatně. Teď navrhněte, jak to udělat lepší". Chce to prostě nějakou konstruktivní diskusi

229 KatyRZ KatyRZ | Web | 6. září 2010 v 14:28

[228]:Konečně někdo, s kým mohu souhlasit, co se týče té divočiny kolem AK.

230 Žirafka Žirafka | Web | 6. září 2010 v 15:08

[228]: Souhlasím! Tedy, jen jsem už asi dvakrát narazila na blog, který doopravdy do AK patřit nemá. A buď jsem se ozvala, nebo ho vyhodili dřív, než jsem to stihla udělat.

Že blogy příjmá víc lidí je dobře! Jsem ráda, že to Kovářka hlídá, protože občas s někým přijmacím nesouhlasím a kovářka to rozhodne. To mi přijde dobře a proto si myslím, že se přijmou jen odpovídající členové, ještě když je zde tak hlasitá a početná porota (další členové AK).

HNUSÍ SE MI ALE TO, že hodně lidí nadává a 1) nenapíše s hlavou a patou to, co se mu nelíbí a proti čemu je. 2) nenapíše lepší názor na změnu a jen kybicuje 3) on by to dělat nechtěl, ale keců má dost! To mi přijde humus. Tak snad jsme lidi a tak si první uvědomíme tyhle tři věci, než otevřeme pusu na ty, co tvrdě pracují v prospěch AK a zcela zadarmo!

Tyhle "dívčí" blogy by chtělo rozdělit do pár skupin. Všechny jsou si sice podobné, avšak některé jsou bližší těm kopírákům bez úrovně a schopnosti sepsat delší článek, druzí jsou však naopak zkušení a píšou hezky a i dlouze a kvalitně, takže by podle mě i přijmutí být mohli.

Na jednu stranu ale s holkama, co dělaly rozhovor moc nesouhlasím. Protože ony to vidí jinak, protože jsou v té jejich pozici. Vím, zní to divně, ale každý bojuje za svou stranu a ony až moc. A taky nemají argumenty, ale jen hloupě opakují ty své. Na jednu stranu nadávají, že nebyly přijaty, na druhou jsou za nepřijetí rády, protože k nám prá nezapadají. Vždyt jejich výpovědi se protiřečí! No tak sakra, holky, uvědomte si, co chcete! AK má být ne o vašich tělech, makeupech a oblečení, ale o tom, co je v nás! Né, co je na nás!!! CO JE V NÁS, NÉ CO JE NA NÁS! Uvědomte si to, to je hlavní problém! Vy myslíte a vedete blog o tom, co je na vás vidět, ale delší články úvah apod nemáte. Nepíšete delší články, jen uveřejnujete fotky a videa s tím, co na vás každý vidí a nemusí se tím zdlouhavě zabývat a každodenně do potkávat v AK! AK je právě blog, který má otevřít oči lidem, kteří mají plnou pusu těch makeupů a lidí, kteří píší jen o tom vnějšku. AK má umožnit cestu vzhůru těm, co nemají v hlavně jen poslední modu a líčení. Takových blogů je a stejně se všechny dívčí blogy nikdy neprosadí. Ale jiné servry o nich píší, naopak o těch AK blogách, které jsou spíše o vnitřku člověka, o těch jsem ještě nikde jinde článek neviděla. Proto holky si uvědomte, co chcete a nechtějte to, po čem ani netoužíte!!

231 Teres Xeina Teres Xeina | Web | 6. září 2010 v 15:27

[227]: :D:D:D Věř, že změnu to chtělo. Myslím, že blog.cz o těch ,,zajímavých", podle vás zajímavých! blogách tu píše už od počátku založení...Právě dívčí blogy jsou ty, ke kterým má spousta uživatelů předsudky a je dobře že mu blog.cz věnoval tři články.

A vy někteří si uvědomte, že pokud blog není autorský /což můj je ikdyž to neuzáte" a neni v AK, nemusí to automaticky znamenat, že není kvalitní...Za to AK ten na kvalitě ztrácí a to hodně.

232 born-in-october born-in-october | Web | 6. září 2010 v 15:32

[231]: Některé majitelky dívčích blogů si dávají mnohem víc záležet, než majitelky těch "normálních" blogů.
Omýlá se to tu pořád dokola. Prostě to autorské je, jen to je pod jakousi "úrovní" některých členů. A to se nezmění,ani kdyby těch článků tady bylo deset.
A třeba můžeme hlasovat, jestli takové blogy přijímat nebo ne, ne? Ať je to ještě větší hovadina,tohle všechno...

233 Standa Standa | Web | 6. září 2010 v 15:36

Přečetl jsem si s chutí všechny komentáře a rád bych za sebe vyjádřil několik slov.

1) Důrazně odmítám tvrzení některých čtenářů, že Srdce Blogu jakýmkoli způsobem protežuje nějaký druh blogů. Na tomto blogu vyšlo za dva a půl roku jeho existence 405 článků, z toho mezi 28.7.2010 až 4.9.2010 zde vyšly 4 (!) články nějak se týkající tématu "dívčích blogů".

Vnímám jako nešťastné, že cokoli se objeví na tomto blogu, je automaticky vnímáno čtenáři jako něco, co je "oficiálně propagované" či nějak "upřednostňované". Každý čtenář tohoto blogu má k dispozici archiv a rubriky - rychlým nahlédnutím nechť se sám přesvědčí o pestrosti témat a blogů, o kterých se zde již psalo.

2) Nejvíce se mi líbil komentář [128]: , který dobře vystihl zásadní problém, který musí řešit Autorský klub:

"Škoda, že v AK se často zaměňují slova autorský/kvalitní a autorský/s uvedeným zdrojem."

Zatímco otázka autorství článku se dá ještě jak takž doložit ("skutečně napsal tento článek Pepa Novák, nebo to někde stáhnul z netu?"), do otázky "kvality" se nikdo nechce pouštět, protože je to subjektivní kategorie, kde každý vnáší vlastní hodnotící soudy úměrně svému věku, vzdělání, sociálnímu statusu atd.

Tady na internetu má každý kuráže na rozdávání, ale skutečně bystě měli to srdce říct třeba naživo DO OČÍ nějaké 12 leté holce, že její blog je hloupý a měla by ho zrušit?

Co je kvalitní pro 14 letou dívku asi těžko bude kvalitní pro 30 letého absolventa VŠ. Autorský klub měl v první řadě na začátku odlišit právě ty, kdo nekopírují, tedy autory ve smyslu tvůrce autorského obsahu. Otázka, zda je tento autorský obsah i kvalitní, se moc neřešila. (Taky jak to chcete řešit, když to každý vidí jinak).

AK na svém začátku přijal i členy, kteří podmínky splňovali řekněme s velmi odřenýma ušima. Kolega totiž vycházel z úmyslu, který byl zamýšlen dobře, ale bohužel nevyšel - domněnka zněla, že přijmeme-li do AK blogera, který si to tak úplně nezaslouží, bude cítit vděčnost a bude na svém blogu více pracovat, aby se zlepšil a členství si zasloužil. To se ale ukázalo jako naivní - nikdo se sám od sebe nezlepšil a členství v AK až na výjimky nikoho nemotivovalo.

Po odchodu kolegy tak bylo nové vedení AK (cca. 3-4 dívky) konfrontováno se skutečností, že řada členů AK jednoduše porušuje podmínky, a bylo nutné přitvrdit. To vedlo k dvěma důsledkům:

a) řada stávajících členů AK (hlavně 18+) se cítila buzerována požadavkem na dodržování z jejich pohledu malicherných detailů a z AK dobrovolně vystoupila

b) současně se AK již nesměle snaží svým členům naznačit, že už nestačí být jen autorský ve smyslu nekopírovat, ale že to chce i něco víc, proto byla odmítnuta LadyVanilka a další blogy, které neodpovídají nárokům na kvalitu, které stanoví opět lidé 18+.

3) AK v žádném případě nediskriminuje uživatele z řad slovenských blogerů. Nedávná změna podmínek, kde se zformulovala dvě dříve nepsaná pravidla, že zájemce o vstup do AK musí psát česky a musí být blog na Blog.cz, byla zapříčiněna tím, že se nám hlásili lidi z jiných stránek, kteří psali anglicky. Pokud naši slovenští blogeři rozumí podmínkám AK tak, že se mohou hlásit jen čeští blogeři, pak jsou podmínky formulovány chybně a nesrozumitelně, a musejí se přepsat. Takže ještě jednou: Slováci do AK mohou, a každý z nich je vřele vítán ;-)

4) V komentářích často zazněl odpor proti tvrzení, že zpovídané dívky jsou "úspěšné". Nic proti, ale oba blogy patří na Blog.cz mezi nejnavštěvovanější vůbec, a to je pro mě zcela zásadní a jediné měřítko úspěchu. A toto platí na celém internetu - jediná měna, kterou se zde platí, je počet návštěv. Samozřejmě, pak zde máte tisíc dalších věcí, jako je komunita spokojených vracejících se čtenářů, zisk z prodané reklamy, přesah webu do reality, profesionální ocenění, výhry v čtenářských anketách, apod. Ale opakuji - tím zásadním kritériem, kterým se měří úspěch na internetu - úspěch jako těžko postižitelná veličina - je počet návštěv. Díky návštěvnosti můžete srovnávat jednotlivé blogy mezi sebou a sestavovat žebříčky, jako je ten náš. Vysoká návštěvnost = úspěch blogu, tak to na Blog.cz bylo a bude.

5) Můj osobní názor je ten, že podmínky AK jsou příliš mírné, a tak jak jsou nastaveny nyní, by nemělo být problémem přijímat i autorky dívčích blogů. Já ale nejsem reprezentativní uživatel Blog.cz, ale člověk ze zákulisí, takže to berte jen jako osobní názor, který nikomu necpu. Protože kdybych někam napsal, jak přísné podmínky pro přijetí členů by AK měl mít podle mě, tak se spolehněte, že by všichni zírali :-D

Čili čistě můj osobní názor: AK v současné podobě by měl přijímat i autorky dívčích blogů, jinak je to diskriminace, protože AK odmítá výslovně formulovat to, že už nestačí být jen autorský, ale je třeba být i autorsky kvalitní. Pokud AK o "barbie" nestojí, měl by podmínku na "kvalitu" nějak explicitně zaformulovat do podmínek - ale pak říkám, že by řada stávajících členů musela být kvůli přísnějším podmínkám vyloučena.

6) Přečtete si tohle, je to taky velmi zásadní pohled zase z jiného úhlu na celou problematiku:

http://kittanya.blog.cz/1009/hlasi-se-nekdo-o-vedeni-autorskeho-klubu

234 Sciurine Sciurine | Web | 6. září 2010 v 16:28

Neviem, v AK sa mi trochu pozdáva že robia z blogovania priveľmi vážnu vec, alebo skôr - nepríjemnú vec. Netvrdím žeby teraz mal vstúpiť každý, preto ten základný fakt byť autorský stále platí. Ja si len myslím že až priveľmi zachádzajú do detailov, trochu sa mi nepozdávali obrázky. "Byť autorský" malo podľa mňa platiť pri tom aby bloger nenacpal do článok desať obrázkov a nepripísal by k tomu text, nie to že stiahne jeden obrázok a nedá k tomu zdroj.. ale, každý má nato iný názor, však? :-)
Nepáči sa mi myšlienka že mať autorský blog znamená že ste niečo ako VIP. Je to stále len blog, nie niečo výnimočnejšie. Pretože aj autorská tvorba môže byť nekvalitná. Ako som už spomenula, je to stále blog, lenže s tým rozdielom že je to autorské. Nič viac, nič menej.

235 Sciurine Sciurine | Web | 6. září 2010 v 16:30

A ešte dodám že je podľa mňa ohromná blbosť že neprijímajú blogerov slovenskej národnosti. Nie je to jedno? Hlavné je, že si rozumieme, a nikdy, ale nikdy som nečítala nič podobné že AK slovenských blogerov neprijíma. Som strašne rada že môžem byť na blog.cz, aj keď nie som Čech.

236 Cirrat Cirrat | E-mail | Web | 6. září 2010 v 16:46

AK má "růžové blogy". "Autorský" znamená podle podmínek, že blog uveřejňuje texty (videa, fota) vytvořené autorem blogu, a v případě, že použije nějakou cizí věc, ať už citaci, obrázek apod., jasně označí zdroj a nejlíp k tomu ještě přidá pár vlastních myšlenek. Vzhledem k tomu, že je sice lepší, když má autor blogu souhlas daného autora s šířením jeho díla, ale není to podmínkou, AK už tak vlastně couvlo oproti stanovám Blog.cz jako takového.

A nemůžu si pomoct, Sciurine, proč máš pocit, že v AK nejsou Slováci - asi tě nebavilo hledat, co?

237 Matt Matt | E-mail | Web | 6. září 2010 v 16:55

off-topic: Co nový téma týdne? Nějak se zapomnělo? :-)

238 Kerria Kerria | Web | 6. září 2010 v 17:03

[236]: Nevím, nakolik sleduješ dění v AK, ale máme nově formulovaná pravidla pro přijímání nových členů. Bohužel došlo k jistému fópá, jelikož členové musí psát česky (což slováci nesplňují). Já věřím, že došlo jen k malému nedopatření a brzy to bude v pravidlech opraveno.

239 Kerria Kerria | Web | 6. září 2010 v 17:30

[238]: Standa nemá čas. Čte komentáře k tomuto článku, dopisuje vlastní článek na TT (byl přislíben na včerejšek), prolouskává se všemi články na TT, aby nám mohl vytvořit žebříček nej... :-D  :-D  :-D

240 Standa Standa | Web | 6. září 2010 v 17:46

[237]: + [239]:

Na nové téma týdne se nezapomnělo, před chvílí jsem ho zveřejnil. Dnes to bylo trochu pracnější než obvykle, proto to zdržení ;-)

241 Kája Kája | Web | 6. září 2010 v 17:52

[233]: Přísnější? To bych tam nebyla!

242 Sciurine Sciurine | Web | 6. září 2010 v 18:18

[236]:Ja viem že v AK sú Slováci. Sama som tam predsa kedysi patrila. Chcela som len spísať to, že nie je pravda že AK slovenských blogerov neprijíma. A myslím že by som vôbec hľadať nemusela, keď som tam kedysi patrila, no nie?

243 m. m. | Web | 6. září 2010 v 19:14

[233]: Pěkně popsáno. Zajímala by mě ovšem tvoje představa přísnějších pravidel :)

244 Kira Seigi Kira Seigi | Web | 6. září 2010 v 20:02

LOL, nudné články? To že tam nejsou jen obrázky, to už je moc zátěž na mozek co? :///

245 Nicky Nicky | Web | 6. září 2010 v 21:40

Jak začít.Já jsem se nikdy nehlásila do AK klubu,protože jsem předpokládala,že mě odmítnou.Ano toužila jsem jednu dobu tam patřit,ale to přešlo po tom,co jsem viděla pár "lidí" z AK klubu,jak narážejí na jednu holku,co měla dříve blog.Myslela jsem,že členové AK klubu mají nějaký důvod,samozřejmě jsem si od členů AK klubu i od té zmíněné holky,přečetla článek o této hádce.Asi týden jsem tuto hádku sledovala a potom asi 3 dny se nic neděla a pak rána.Najela jsem na blog té dívky a jediný,co se mi objevilo,bylo,že končí a  nemá cenu blogovat,když jí to někdo pořád kazí.Na AK klub jsem od té doby měla svůj názor.Přiznejme si.Většina z nich má na blogu jen povídky,které přidá jednou za 2-3 týdny a toť vše.TO má návštěvník toho blogu,kterému se tyto "kvalitní" články líbí,čekat tak dlouhou dobu?Já sama píši povídky a jednu kapitolu mám napsanou klidně za půl dne.(Samozřejmě dlouhou).

Další část lidí  má opravdu kvalitní články(př. aydee-jay.blog.cz) a ti bohužel pykají za ty,kteří byli odmítnuti.Na těchto blogách se dá něco číst a nejsou to JEN 3 řádky typu: ,,Dneska už nemám čas.Večer něco přidám.Tak se mějte pápááááááá."
Tyto blogy navštěvuji docela často,protože opravdu mám ráda kvalitu článku a obsah článku.

Další a poslední část jsou lidi,kteří jsou přijati do AK klubů a bohužel toho VYUŽÍVAJÍ!A to tak,že mě to někdy dojímá a říkám si: ,,Ach ta demence." Bohužel není více,co k tomu napsat a většina to pochopila.
Mě je 12,což je málo,ale umím se vyjadřovat a napsat vlastní NÁZOR,který jde těžko vyhnat z mé hlavy.Sama jsem před nedávnem měla autorský blog a najednou mě po pár měsících omrzel a proč?Docházeli nápady a návštěvníci,kteří chodili na můj blog často,tak začalo bavit něco jiného.Tato zkušenost mě ponaučila.Řekněme si to takhle.Zachvíli Míšu Vančurovou i Teres Xeinu omrzí blogy a návštěvníky také začne bavit něco jiného.Můj blog teprve rozjíždím,bohužel už nechci růžové barvičky alá Dívčí blog.Na mém blogu budou hlavně povídky,některé mé fotky a názory.Žádný "projektky",které zachvli zruším.Čekám od sebe kvalitní články a to je taky vše co bych tady napsala.

Budu chápat,když můj komentář odsoudíte,protože budete mít odlišný názor a nejsem jako někdo a kritiku unesu. Bohužel né sprostou.

246 Lennroe Lennroe | Web | 6. září 2010 v 23:45

Nenávidí? Ale proč holky? Mě jste úplně ukradené.

Jinak, kdo chce posuzovat kvalitu? O kvalitě nikdo nemluvil, jestli má někdo chuť a odvahu, ať rozdělí AK na kvalitní a nekvalitní blogy. Troufne si an to někdo? Autorský je autorský, to znamená, že je autorský netřeba za tím hledat nic jiného, prostě to znamená, že tam nejsou věci, které vytvořil někdo jiný. Mimo  některé fotky. Předpokládám, že když vás někdo vyfotí v zájmu kvality fotky pro váš blog, tak se to nebere jako neautorské.
Jinak já si myslím, že AK by mělo mít kategorii s nepopulárním názvem "Dívčí blogy" a přijaté vanilkové skořicové a další blogy tam strkat bez ptaní. To je sice stále trošku diskriminace, jelikož ostatní hlásící se blogeři si mohou vybírat, ale o dost menší a nikdo by si nemusel stěžovat, že nezapadne. Zkrátka takový stát ve státě.

Tak jak jsou podmínky teď prostě přijmout a neremcat, nikdo vás nenutí se s nimi kamarádit a nikdo vám v tom taky nebrání. Podmínky jsou v pořádku, jen někdo nedovede pochopit, že na tak velkém serveru jako blog.cz věci nikdy nebudou černobílé, ale je spravedlivé je tak posuzovat.

247 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 7. září 2010 v 11:58

[238]: navrhuji, by se povolila ještě českoslovenština a amerikánština ...

248 Standa Standa | Web | 7. září 2010 v 13:10

[247]: Podmínky AK jsme dnes upravili, aby nevznikaly zbytečné dohady, že AK nepřijímá slovenské blogery. Nové znění je:

"Autorský klub je otevřen jen českým a slovenským blogerům. Blog musí být proto psán česky nebo slovensky. Blog kompletně psaný anglicky, německy, apod. se členem stát nemůže."

Viz:

http://klub.blog.cz/0907/co-je-treba-splnit

249 yellow-dog yellow-dog | Web | 7. září 2010 v 14:26

LadyVanilka: Teres jsem každopádně poznala díky blogu, který na mě zapůsobil a měl zaměření stejné jako já. Právě blog nás spolu spojuje. Obě máme podobnou návštěvnost, návštěvníky, a vlastně podobný celý blog. I když jsme blogerky, tak se bavíme o různých věcech, tajemstvích apod... Jsme si podobné povahou, a proto si rozumíme. Mohla by mít klidně návštěvnost 5 lidí denně, klidně blog o Hanně Montaně, a já bych si s ní i tak rozuměla.  
- já mám 5 návštěvníků denně :-D.

No nic. Myslím si že když nechtějí do AK tak už se to nemá dál řešit. Ale měli by si podle mě uvědomit že nezáleží jenom na návšťěvnosti. Když chtějí mít bloQísky tak ať je mají. Ale z mojí vlastní zkušenosti je to po chvilce přestate bavit.
Ale pokud jde o ty zkopírované články... tak se nedivím že je nepřijaly.

Podle mě by ale blogy psané třeba česko-anglicky s autorským obsahem měli přijmout :-(.

Ano souhlasím, každý má rád něco jiného, a proto budu dál chodit na blogy snílků :-).

250 yellow-dog yellow-dog | Web | 7. září 2010 v 14:28

Tak a teď jdu na to napsat článek :-D.

251 Teres Xeina Teres Xeina | 7. září 2010 v 14:31

si jsi ani na naše blogy nekoukla!!!!! MNemáme žádný ,,blogíseQ" píšeme normálně, nekopírujeme.

252 Kittanya Kittanya | Web | 7. září 2010 v 14:36

Jejich názor je jedna věc. Názor jiných je věc druhá. Káždý má nějaký názor. Já za vedení Autorského klubu říkám ne. Do klubu nepatří. Pár tzv. "růžových blogů" v AK máme, ale ty se od těchto přecejen liší. Je mi jedno, jací lidé to jsou ve skutenčosti, mě v rámci přijetí do AK zajímá jen jejich tvorba, kterou bychom s blog.cz propagovali na titulce. Myslím si, že ony to ani nemají zapotřebí. Pokud jim jde o návštěvnost, tu mají. Pokud jim jde o prestiž, tu nemají. Tečka.
Na otázku, že dosud v AK máme blogy, které se do něj nehodí odpovídám otázkou: Jak dlouho? Dlouho určitě ne.
Co se týče komunity blog.cz - tyto blogerky blogují pod blog.cz, patří tedy ke komunitě blog.cz. Mají svůj blog, dělá jim radost, rády blogují, mají své návštěvníky, tak proč by nepatřily mezi komunitu blog.cz.

253 lulisek555 lulisek555 | Web | 7. září 2010 v 18:56

já chci taky rozhovor. :D

254 Nosferatu Psiren, blahé paměti Nosferatu Psiren, blahé paměti | E-mail | Web | 7. září 2010 v 22:51

Co si kdo nadělá, to má.
Podle někoho má být blog plnej obrázků, podle někoho povídek, podle někoho postřehů, a ten někdo bude vždycky štěkat na někoho jinýho, co tam má něco, co on sám nevede. Ale říkat, že v AK jsou nudný blogy s nudnejma článkama, to je růžový.
Mě jsou dívčí blogy někde tam u vy-víte-kde, občas k Vanilke komentnu, páč už to nevydržim, ale chtěla bych mít jejich starosti, fakt že jo...14 let? Do tepláků a na houpačku!
P.S.- Pořád mě to z blogu odhlašuje...teď to bylo popátý...

255 Leela Leela | Web | 8. září 2010 v 13:25

Tyto dva blogy ráda nemám...Ty holky si o sobě myslí že mají neznámější blog ale neznámější a nejlepší blog je lovehouse.blog.cz...

256 Nikol Nikol | Web | 8. září 2010 v 16:53

Já k tomu řeknu asi tohle: Nechápu, proč si ty slečny pořád myslí, že je nemáme rádi (ano, i já tam patřím, ale já je nemám ráda ani v reálném životě) jenom proto (nebo hlavně), že mají velkou návštěvnost a "úspěšný" blog? Já osobně budu radši, když mi na blog bude chodit kolem 30ti lidí denně, kteří mi napíší svůj názor, jak kladný, tak záporný, než aby mi tam chodilo 1000 lidí, kteří mi napíšou jen samou chválu, mazali mi med kolem huby, a to jen ani ne třetina z nich. Dále bych ráda řekla, že opravdu neumějí přijmout kritiku, i když možná tvrdí, že ano. Vždyť kdyby uměly přijmout kritiku, neřeší se po celém blog.cz, jak je naše skupina lidí nemá ráda. Ony nás taky nemají rády a řešíme to snad? Ne. Nám je to totiž, narozdíl on nich, opravdu šumák. A poslední věc: Když o ten "náš" Autorskej klub teda nestojí, protože jsme akorát banda ignorantů, tak ať si pořád nestěžuj, že je diskriminujeme, ano? Vždyť jim to může bejt fuk, vždyť nechtěj být v Autorském klubu, jak samy řekly, no ne?

Je to jen čtvrtina toho, co k tomuhle dlouho řešeného tématu mám. Ale vyjadřovala jsem se už několikrát a už to nehodlám dále řešit. To bych totiž byla úplně stejná, jako ony.

257 Cenere Cenere | Web | 8. září 2010 v 22:10

[256]:Sleduju tuhle diskuzi celkem dlouho a musím říct, že jsi mi právě vyrvala slova doslova z pusy. :-x

258 Alue Alue | E-mail | Web | 9. září 2010 v 9:59

Cituji:
,,...že jsme ovládli blog.cz a jsme nejnavštěvovanější."
ovládly - má být tvrdé y po l. A navíc to není pravda. Uvědomte si laskavě, že vaše blogy nejsou pvní v žebříčcích. Jsou lepší, navštěvovanější a kvalitnější blogy než vaše, a přesto nejsou v AK ani je blog.cz nepropaguje.
Nejste jedničky a nikdy nebudete. Ačkoliv AK je podle mě klub snobů, vy tam rozhodně nepatříte. Blog založený na sebestřednosti si nezaslouží pozornost.

259 K K | Web | 9. září 2010 v 16:58

Pfff... slečnám zjavne popularita robí dobre a hoci osobne nemám takéto blogy rada, spájam si s nimi väčšinu nepríjemných fyziologických úkonov, súhlasím, že v AK často nejde o pravidlá, ale o sympatie. Každopádne by tieto sympatie nesmerovali v ich neprospech, keby sa o to niečím nezaslúžili.

A to, ako im záleží na návštevnosti je ich vec - sebecká, no ich. A byť kvôli tomu terčom aktívnych spamerov a r*ťolezov by som byť rozhodne nechcela. No pre vaše ego, na ktoré sú zjavne vaše projekty zamerané, je to priam sladkým pohladením. Zrejme to potrebujete. Veľa šťastia.

260 judusch judusch | Web | 9. září 2010 v 17:58

[231]: myslím,že tu je někdo chytrej.:)

261 Ms.Scriptum Ms.Scriptum | Web | 10. září 2010 v 15:45

[258]: Alue to vystihla...

262 Kittanya Kittanya | Web | 11. září 2010 v 13:37

[231]: Starej se o svoje a do klubu sa nenavážej. Když říkáš, že my kterým se nelíbí tvůj blog o tobě nic nevíme, tak ty teď jako správná chytrá holka neříkej že ty něco víš o nás. Víš úplně stejně, jako my o tobě (jak jsi mnnohokrát psala)
V životě jsem ti nenapsala nepěkný komentář, bohužel, za tento si můžeš sama svým arogantním chováním.
Kritizuješ tu "chytráky", "děcka" apod. Teď děláš to samé.
Tento článek stejně jako debata v něm je zbytečná.
Takhle si blog.cz nenakloní známější a kvalitní uživatele (např. z řad českých celebrit), když se tu pořád někdo s někým hádá, články se píší, aby se neřeklo.
Každý tu hází špínu na každého. Tohle si myslím, že blog.cz nemá za potřebí.

263 Ann~e Ann~e | Web | 20. září 2010 v 12:48

Dívčí blogy by měly být přijaté, pokud splňují všechny podmínky AK.
Problém bude ale i v tom, že slečny často přidají článek o jedné fotce(a samozřejmě s jejich osobou) a jedné větě: Já se tak nudím!! nebo Jdu spinkat, papá!(tohle vychazí z mého reálného pozorování, hlášky se ale liší, některé jsou naprosto normální a delší). Fotka je tam jenom proto, aby článek dělal dojem článku autorského, popříppadě aby nebyl tak prázdný. Často jde ke všemu o fotku, kterou už autorka blogu ten den zveřejnila spolu s ostatními fotkami. A ejhle, už porušujeme pravidlo, konkrétně cituji: ,,Nepište krátké několikavětné informativní články o designech, o nepřítomnosti, o návštěvnosti a o tom, jak se nudíte a nechce se vám psát."
To je důvod, proč bychh spousty Dívčích blogů nepřijala já. A dalším důvodem jsou články plné "dárečků" od ostatních. Není to jejich tvorba, tak ať se tím nechlubí. Nebo chlubí, v celém článku, EDITu.
A samozřejmě také zveřejňování fotek jejich oblíbených celebrit. To jsem také viděla.

Pokud ale neporušují pravidla AK, proč je nepřijmout?
Ostatně fotopříběhy jsou jistý druh povídek.

Podobná diskriminace se týká i blogů o The sims, alespoň 2x, ne-li víckrát, jsem viděla, že nepřijali čistě autorský blog jen proto, že byl o sims.

V některých případech nejde ani tak o názor AK, jako o názor jedince. AK má několik set členů, aktivních na klub.blog.cz je jich jen několik desítek.

Anne

264 Ann~e Ann~e | Web | 20. září 2010 v 12:51

[258]: Klub sonbů? Jka už jsem psala, aktivně se zapojuje do chodu AK jen několik málo desítek blogů a vím, že mnoho z těch blogařů, co v něm jsou, jsou fajn lidé. neházej všechny, prosím, do jednoho pytle.

265 la-vie-est-un-combat la-vie-est-un-combat | 25. září 2010 v 0:13

No tak na mě tyto dvě děvenky udělaly skara špatnej dojem. Snad z toho vyrostou [:tired:]

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama