Čtete dlouhé články?

19. září 2010 v 8:00 | Standa |  Ptáme se vás
Odradí vás příliš dlouhý článek?


Lidé na internetu prý neradi čtou dlouhé texty. Tak praví známá poučka.

Jak je to na Blog.cz, kde řada lidí publikuje dlouhé povídky, obsáhlé deníkové záznamy, nebo třeba vlastní fan-fiction? Čte to vůbec někdo?

Hlasuje v anketě, jak to máte vy. Zkušenosti ukazují, že konkrétně na tomto blogu čtenáři dlouhé články moc nečtou, ale na jiných blozích jsou ochotni číst i pozoruhodně dlouhé články.

(Další otázka by mohla být, zda čtete i všechny komentáře pod článkem, pokud jich tam je hodně. Hodně může na Blog.cz znamenat opravdu HODNĚ - aktuálně nejdiskutovanější článek na Blog.cz má ve chvíli psaní tohoto článku 11 162 komentářů! I k tomuto tématu se můžete vyjádřit do komentářů).
 

51 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (139)
Zobrazit starší komentáře

101 Chloë Noir Chloë Noir | Web | 21. září 2010 v 7:11

No, dlhé články čítam rada, ale kedže na internete nie som tak dlho, a ak som, tak potrebujem zvyčajne robiť ešte iné veci, tak si ho radšej stiahnem do mobilu (vďaka bohu za mobily s možnosťou čítania dokumentov :D ) a prečítam, ak mám čas...dobre sa to hodí do autobusu ak si zabudnem slúchatká...dá sa s tým dobre zabiť čas :D

102 Ducii Ducii | Web | 21. září 2010 v 8:58

Většinou si přečtu nějakých pár prvních řádků, když mě zaujmou, tak čtu dál, když ne, tak ne.
Všechny komentáře pod článkem čtu pouze na svém blogu jinak většinou ne.

103 shariz3044 shariz3044 | Web | 21. září 2010 v 9:21

[97]: Teď když jsem si přečetla další komentáře, tak jsem si uvědomila, že sem neodpověděla na druhou otázku. Co se týče komentářu. Třeba zde jsem všechny nepřečetla. Asi jen dvacet. Komentáře nečtu všechny. Na mém bývalém blogu jsem je taky nečetla všechny, protože jsem to jednoduše nestíhala. Bylo jich tam strašně moc a každým dnem víc a víc. Teď už tam nechodím tak často, takže je tam nečtu už skoro vubec. ALe na mém novém blogu je čtu 100%. Jinak obecně jak u čeho. Když to jsou zajímavé komentáře, tak jich přečtu hodně, ale nikdy asi všechny. :-)

104 coklidqa:=) coklidqa:=) | Web | 21. září 2010 v 14:39

já čtu všechny,když mě zaujmou.:-)

105 ethnea ethnea | Web | 21. září 2010 v 15:25

Zalezi na tom, jestli umi "dlouhy clanek" zaujmout. Pokud prectu prvni odstavec a neni to zrovna to prave orechove, dalsich dvacet odstavcu cist nebudu. Nejsem ale z tech, kteri by posoudili delku prispevku a ani se neobtezovali zacit, to zase ne! Bohuzel souhlasim s tim, ze valna vetsina si delsi clanky proste nikdy neprecte, protoze je otravi uz jen ten rozsah. Komentare ctu vsechny a na velkou vetsinu z nich take odpovidam, od toho tam jsou.

106 Patris Patris | E-mail | Web | 21. září 2010 v 16:50

Vždycky mi hodně řekne název článku. A potom např. první odstavec. Když se mi nelíbí, nečtu. Když ano,...

107 Gaudencia Gaudencia | 21. září 2010 v 17:34

Hlasovala jsem pro to, že délka článku nerozhoduje pokud mě zaujme začátek; musím k tomu dodat, že pokud je článek smysluplný a opravdu mě téma zajímá, čtu ho do konce. Ale v průměru si myslím, že mám ráda středně dlouhé články elegantně napsané, vtipné a rozhodně ne vulgární...

108 westanggi westanggi | E-mail | Web | 21. září 2010 v 18:43

Jak jsem také odpověděla v anketě; délka článku pro mě není rozhodující. Jde o kvalitu článku a o obsah (jeho význam).
Dobré články mohou být krátké stejně tak jako dlouhé. Pokud článek hned na začátku dokáže zaujmout čtenáře, nevidím důvod proč ho nepřečíst? Ta chvilka nad dlouhým článkem, když je dobrý, nás přeci nezabije. A co nás nezabije to nás posílí, v tomto případě o dojmy, zážitky, pocity a třeba i o slovní zásobu. :-)

109 Blackwish Blackwish | Web | 21. září 2010 v 20:42

Já teď na blogu schválně zkoušela dát dlouhý článek a podle komentářů jsem poznala, že to přečetlo jen pár lidí a zbytek prohlídl jen fotky. Já osobně píšu krátké články, ale snažím se do nich "vecpat" co nejvíce obsahu - takm aby něco přinášely a zároveň to nebylo jne kecání kolem :)

110 An(N)dy An(N)dy | Web | 21. září 2010 v 21:37

Dlouhé články čtu jak od koho. Když třeba už blogera znám a nikdy mě jeho články nezaujaly, tak mě dlouhé články dokážu i ,zprudit', ale pokud blogera znám a vždycky se mi jeho články líbily, tudíž se na blog vracím, jsem ochotná čís třeba týden - když to za to bdue stát. :-)

111 Monika Monika | Web | 22. září 2010 v 14:48

Ja dlhé články čítam rada, teda ak majú názov, ktorý ma upúta. A komentáre? No komentáre na Srdci blogu nečítam, lebo ich je tu veľmi veľa. Ale stretla som sa s komentármi, kde sa 2 blogerky viac než pol týždňa hádali, ktorá je sprostejšia :-D To bola vyslovená zábava niečo také čítať.

112 Wejuna Wejuna | 22. září 2010 v 15:20

Když mě článek zaujme již na začátku, není problém, abych ho přečetla, i kdyby měl být rozsáhlý na 6 A4. :-P

113 MAKY.OREL MAKY.OREL | Web | 22. září 2010 v 17:03

Asi už jsem stará - popravdě řečeno dlouhý článek, a mnohdy i když mě zaujme, nejsem schopná dočíst. Jen pokud autor píše, tak dobře, že se po celou dobu čtení směju nebo přinejmenším kývám hlavou, jsem schopná pročíst třeba 10 stánek. Ale jak říkám jen pokud je to něco, co se opravdu nedá nepřečíst - třeba povídky byť docela zajímavé nejsem schopná schroustat a to všechno paradoxně i přes to, že nejsem známá jako pisatelka kratičin ba naopak - moje články patří mezi tu sortu těch kde většina uživatelů skončí v půlce.
Ono přeci jenom málokdo dokáže psát vážně zajímavě (i když na to jsou i nějaké jednoduché triky). A já se netajím tím, že patřím spíše do toho druhého tábora těch nezajímavých. :-D

114 Amaranthes Amaranthes | Web | 22. září 2010 v 17:22

Dlouhé články...sama je někdy píšu...pokud jde o FF..tak je čtu celé...když je to nějaká zajímavá myšlenka, článek...prostě pokud mě chytí začátek...čtu celé...jindy to třeba jen prolítnu očima...Takže většinou tak z 80 procent je čtu...myslím, že když už si s tím dali blogeři takovou práci, aby to napsali...stojí za to si to přečíst..když už na tom blogu jsem ;-)

115 magda magda | E-mail | Web | 22. září 2010 v 20:32

jednou sem viděla na nějakém blogu článek o upírech.hmm..upíři to by mohlo bejt zajímavý řekla sem si.ale ne.jakmile sem přečetla první dva odstavce vzdala sem to.bylo to šíleně dopodrobna a autor se rozepisoval i o nějacách druzích česneku nebo co  :-D dlouhé články když mě zaujmou tak si je klidně celé přečtu.většinou je to tak s článkem týdne.nevím proč ale článek týdne mě zaujme skoro vždy.ale třeba nemám ráda příliš krátké články.to je vidět že se autor moc nesnažil.třeba sem viděla tuhle článek no spíš článeček na téma týdne a byla tam jediná věta o tom že autor neví co napsat.když nevíš co napsat tak nic nepiš ne? ;-)

116 Mary P. Mary P. | E-mail | Web | 22. září 2010 v 21:44

nejdřív se začtu ,když mě to ani po Pátem řádku nezaujme tak to nečtu.

117 Angelika <333 Angelika <333 | E-mail | Web | 22. září 2010 v 22:56

Pokud má takový článek hlavu a patu, co víc - smysl a nějakou myšlenku, tak si ten článek přečtu, protože mě dokáže zaujmout - blogař(ka) mě dokáže zaujmout tím, co má v hlavě. A to je rozhodně víc než pár dobrých myšlenek.
Nemám ale ráda články, ve kterých je hrubka v každém slově a nesnáším puberťačky, které k*rví češtinu těmito slohovkami: "AcHoj, JaKsH sEi mÁŠh?" apodobnými žvásty. Když blogař nedokáže napsat ani jednu větu bez chyby, tak by neměl psát vůbec!! A nějaké trapné pipiny (tím teď nechci nikoho urazit) by se měli nad sebou zamyslet, co vlastně na ten blog píšou. Protože většinou to jsou jen žvásty o ničem.

118 Gaudencia Gaudencia | 23. září 2010 v 15:36

[117]: Souhlasím s tímto názorem a jsem ráda, že se najdou i lidé, kterým záleží (jako mně) na úrovni češtiny a inteligenci psaní. :-)

119 Katýsek13 Katýsek13 | 23. září 2010 v 18:14

[117]: taky souhlasím....mám ten samý názor!...

120 Karoll Karoll | Web | 24. září 2010 v 11:37

Obvykle si přeču začátek a potom zhruba prostředek a pokud mě ten článek opravdu zaujme, ráda si ho celý přečtu. Pokud ne, alespoň přečtu část z každého odstavce, abych alespoň tušila, "o co go" :)

121 Peťulka Bubbleová Peťulka Bubbleová | Web | 24. září 2010 v 15:37

Podle toho,o čem je :D

122 Amme Amme | Web | 24. září 2010 v 17:01

já to beru podle názvu clánku :D

123 Lily Way Black Lily Way Black | Web | 25. září 2010 v 10:10

sama píšu povídky, takže čtu ráda i velmi dlouhé články..:) a samozřejmě čím delší povídka, tím líp :)

124 Edina Tognerová Edina Tognerová | E-mail | Web | 25. září 2010 v 20:02

V krátkých i v dlouhých textech se skrývá občas netušená inspirace v podobě zážitků, slovních obratů a myšlenek, a proto čtu články bez ohledu na jejich délku. Vždyť knihu osobně mnoho z nás neposuzuje podle tloušťky, ale podle příběhu a autorova stylu psaní. :-)

125 tomprokupek tomprokupek | Web | 25. září 2010 v 21:10

sice se vam do toho nechce ale povědšinou sou dlouhé članky zajímavější než kradší :-)

126 Hadra Hadra | Web | 25. září 2010 v 21:21

U mých oblíbenců bych přečetla klidně i 5ti stránkový článek :).
Ale článek s malým obsahem toho může taky hodně říci.
Já se většinou řídím napřed autorem, co od něj mohu očekávat a na jaké téma má svůj blog. Není to ovšem rozhodující :)

127 Sharul Sharul | Web | 25. září 2010 v 23:42

Připadá mi stupidní hodnotit text na základě délky. Preferuju kritéria, jako jsou například autor, obsah a gramatika.

128 Monísek ♥ Monísek ♥ | Web | 26. září 2010 v 12:48

Přečtu si i dlouhé články - pokud mě zaujmou :-)

129 Iswida Iswida | Web | 26. září 2010 v 15:40

Něco jiného je délka a něco jiného zdlouhavost. Nudit mě umí i krátký článek. Pokud má dlouhý článek hlavu a patu a nejde o něco, co by se dalo napsat pár větami, délka pro mě nehraje roli.

130 yellow-dog yellow-dog | Web | 26. září 2010 v 19:15

poku mě první dva odstavce zaujmou, tak si přečtu celý článek, a pokud mě zaujme celí článek, tak jim prohrábnu celý blog.
Ale zatím čtu pravidelně články jenom na jednom blogu.

131 MMM MMM | Web | 27. září 2010 v 14:17

Když je to opravdu zajímaví začátek tak si přrčtu i dlouhý.
Nejlepší články jsou středně dlouhé. :-)

132 Janule Janule | E-mail | Web | 27. září 2010 v 19:36

Jdu nejspíš s křížkem po funuse, dívám se do "srdce" blogu vážně jen občas, ale tohle téma mě zaujalo. Už jsem párkrát přemýšlela, jestli nenapsat kolkovanou žádost :-D o zrušení limitu 20 000 znaků na článek, ale prozatím jsem se k tomu neodhodlala, protože předpokládám, že nikoho jinýho to nepálí.
Někteří autoři povídek jsou skutečně hodně psaví :-) a já bych ocenila, abych takovou povídku nemusela kvůli limitu dělit na dva články, bylo by to určitě elegantnější a praktičtější. Myslím, že ostatní blogeři by tenhle limit nezneužívali, tak dlouhé vykecávky nejspíš nikdo ani nepotřebuje. Jde mi čistě o povídky, které jsou dominantní součástí našeho blogu.
Myslím, že některým by to pomohlo, a ostatní by si zrušení limitu ani nevšimli. Asi to zkusím, za to nic nedám. :o) J.

133 Standa Standa | Web | 29. září 2010 v 10:13

[132]: Limit na jeden článek je 30 000 znaků (počítáno v html). Navýšení se neplánuje, do 30 tisíc znaků se vejde skutečně hodně dlouhý článek.

134 Janule Janule | E-mail | Web | 30. září 2010 v 11:46

[133]: Mně to hlásí vždycky 20 tisíc, ten růžovej proužek dost důvěrně znám, vidím ho často :-D, ale jak je to v html, to netuším, nejspíš to počítá za znak i mezeru, ale je fakt, že jsem to ručně nepočítala, pracuju s textovým zobrazením. :-D
Občas se mi ho podaří oblafnout, že mi to vezme i článek, kde mi třeba word ve statistice hlásí víc než 22 tisíc znaků, mám svoji fintu fň, ale většinou ne, proto mě to štve.
Škoda, že o tom neuvažujete, holt naše články se tam občas nevejdou, některý lidi jsou děsný grafomani :-)
Každopádně díky za odopvěď, Stando, nebudu muset psát. :-) Mějte se krásně, hezkej podzim. :-) J. :o)

135 Standa Standa | Web | 30. září 2010 v 13:48

[134]: Limit je skutečně 30 000 znaků, kdysi jsme ho tajně zvedli (proto je v nápovědě stále uvedeno 20 000 znaků, a stejně tak 20 tisíc znaků hlásí i ta chybová hláška při překročení limitu znaků na článek - ve skutečnosti se ale objeví až při překročení limitu 30 tisíc znaků :-D )

Žádná finta, jak to obejít, zde není. 30 tisíc znaků na článek znamená kompletní obsah článku v html. To znamená, že když například vložíš do editoru na blogu článek překopírovaný z Wordu, který ti hlásí určitý počet znaků, tak jich je ve skutečnosti víc, protože se do blogu přenese i formátování (html značky typu <b></b> apod., které se taky počítají jako znaky do limitu). Dobrým řešením v tomto případě je zbavit text před zkopírováním do blogu původního formátování (které může skutečně způsobit nabobtnání článku přes 30 000 znaků).

Uvedu ještě příklad pro lepší pochopení. Vložíš-li např. do článku nějaké video z Youtube, zdánlivě můžeš mít dojem, že se nejedná o žádné znaky. Ve skutečnosti ale takové video z Youtube zabere v článku kolem 200 znaků (dlouhý embed kód), které se počítají do limitu.

136 Janule Janule | E-mail | Web | 2. října 2010 v 19:59

[135]: No jo, ale formátování je u povídek dost důležitý, takže dávat to tam bez něj nemůžu. Kurzíva, tučně, to všechno se v nich používá kvůli ději, odstavce a mezery by mi zmizely a mohla bych to, co dělám ve wordu, dělat v článku znova, což je dost vopruz, to se mi nechce.
Kdybych ty články psala rovnou na blogu, tak je to něco jinýho, ale mně to lidi ve wordu posílaj, opravuju v tom gramatiku, upravuju, takže by to byla šílená práce, dělat to pak znova. Už tak toho mám plný kecky.
Občas mi to dělá i tak, že mám ve wordu krásnej článek s odstavci a ty mi pak v článku zmizej jak pára nad hrncem a dělám to znova růčo, ještě jsem pořád neodhalila, čím to může být.

Moje finta fň. :-) Nevím, na čem je přesně založená, možná i na těch html značkách, ale objevila jsem ji víceméně náhodou. Je to v editaci. Když článek zakládám, řve to na mě, že je tam moc znaků... tak trochu těch znaků uberu, dejme tomu pár odstavců, článek uložím, a při editaci tam ty odstavce vložím zpátky... většinou to funguje, článek je spolkne a je oblafnuto. :-D Netuším, čím to je, jen budu ráda, když mě to občas takhle pustí. Někdy to i tak nejde, samozřejmě. Možná je to něčím, co nikdy nepochopím, ale je to způsob, jak se s tím problémem vyrovnat a já z toho mám většinou radost, jak se mi to povedlo, tak doufám, že mě o ni nepřipravíte, když jsem to tak blbě práskla, velebnosti. :-)

Je mi jasný, že nikoho jinýho tenhle problém nepálí, i když holky, co posílaj povídky k nám na blog, si je dávaj na svoje osobní blogy, tak jedině ty, ale těch zase tolik není.

Ještě jeden dotaz, když už si tak hezky povídáme. Potěšily mě statistiky a zobrazování 3 nejčtenějších článků. Ok, já vím, že zase pro většinu ostatních, který většinou dávaj na svůj blog sotva ty 3 články denně, nic nedávaj pod perex, takže článek rozkliknou jen ti, co jdou komentovat, je to až dost, ale nešlo by jich aspoň 5? :-x :-D Dávám to na blog pro autory, aby měli přehled, kolik lidí čte jejich povídku, když už jsou lidi líný jak vši, aby komentovali. Na ankety, který jak otrok dělám, se dá klikat i z jedný IP kolikrát člověk chce, takže to taky není průkazný, tak jen se ptám, jestli by to byla tak moc náročná změna, kdyby se dejme tomu dva články přidaly.. asi jo, co. :-D Já vim, už mlčim. :-D Občasnej výpadek týhle služby naznačuje, že je to někdy problém i u těch tří, takže nevím, proč se vůbec ptám. Nejspíš proto, že jsem dost zvědaváv bába :-D
Ono by samozřejmě bylo ideální počítadlo návštěv u každýho článku, jako je to na webovkách, ale to už bych chtěla moc, takže to berte jen jako sci-fi návrh :-D Já jsem hodná, já nechci zlobit, vím, že se o nás hezky staráte, Stando, a díky za to a za odpovědi. :-) J. :o)

137 Standa Standa | Web | 3. října 2010 v 13:33

[136]: Nějaké změny chystáme, zatím ale nemohu nic prozradit. Takže jen poznámku k vašemu blogu: v době psaní tohoto komentáře obsahuje 11 496 článků. To je samo o sobě dost extrémní, čili je nutné počítat s tím, že práce s takovým blogem nebude občas jednoduchá. Nezaujatého člověka zvenčí může navíc napadnout, jak to někdo může stíhat všechno číst :-D Čili jestli někdo vám tam lidi nepíšou komentáře, tak se moc nedivím, protože to je způsobeno jednak tou nadprodukcí článků, jednak obecně známou leností čtenářů.

Mimochodem my máme k dispozici čísla o tom, kolik lidí si otevřelo ten který článek, ale obávám se, že uživatelé by to na svém blogu nechtěli, pokud bychom to nabídli jako funkci. Stačí si vzpomenout na nedávné kritické přijetí like buttonu :-/ A dělat něco pro pár uživatelů nemá smysl.

138 Janule Janule | E-mail | Web | 4. října 2010 v 18:57

[137]: Jak nadprodukcí? :-D Když to všechno stihnu přečíst já, ještě to opravit a udělat z toho článek, tak to musí stihnout každej. :-D Ty lidi, pro který je to určený, to hltaj, počítám, že by přivítali, kdybych jim tam šoupala denně článků dvakrát tolik, závisláci :-D Ale na to nemám kapacity, ani mozek. Zatím jsem pořád ještě jenom člověk, nemám možnost se nikde upgradnout. :-D

Ten blog, i když byl smazanej, má obsah článků od roku 2006, všechno nebo skoro všechno jsme to tam našoupaly znova, tak už se to holt muselo nashromáždit, to je jasný. :-) Chápu, že to občas může blbnout, bylo by divný, kdyby neblblo.

Já myslím, že by spousta uživatelů ocenila, kdyby věděli, kolik lidí denně článek četlo, zkuste se jich na to zeptat, třeba budete překvapený. ;-) Udělejte schválně anketu. :-) Může to sloužit pro informaci, co lidi zajímá, kterej článek rozklikli nejvíckrát, ovšem to by museli používat perexy, jinak jim tam lidi nepolezou, když si to můžou skouknout na titulce.

Likebutton je pro nás samozřejmě nemyslítelný s našim tématem, jsem ráda, že k nám denně neleze spousta čumilů, ještě to budu někde propagovat :-D FB je podle mě pěkně nebezpečná hračička, a až ty holky, co si teď píšou každou kravinu, půjdou jednou žádat o práci, budou se divit, co o nich jejich budoucí zaměstnavatel všechno najde.. ještě jim dávat možnost propagovat si tam články o twincestu, to by tak scházelo. Když nejsou rozumný ony, musím to zvládnout za ně, u nás to nikdy neuviděj. :-) Ale nechápu, když je to volitelná funkce, co na tom komu vadí, nejspíš jen móda to odsoudit, tak to vidím já. Jsou to šťouralové, hoďte na ně bobek. :-D
Díky za info, a pokud by to jen trochu šlo, budu za ty čísla u článků ráda, já si klidně počkám... :-) J. :o)

139 deamosh deamosh | Web | 9. října 2010 v 18:33

na délce článku mi nezáleží, de mi o to o čem ten článek je a jaký ten článek je :-)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama