Hodnocení článků - nevyužitá funkce?

28. dubna 2010 v 11:59 | Standa |  Úvahy
Dubnová anketa zjišťuje názor uživatelů na možnost hodnotit články hvězdičkami.


Hodnocení článků je funkce, která je na Blog.cz už pár měsíců, je tedy zajímavé vysledovat, jak uživatelé tuto funkci přijali a jakým způsobem s ní pracují. A to je právě otázka, kterou zjišťuje dubnová anketa.

S hodnocením článků jsou totiž spjaty dvě zvláštnosti:

1) žebříček nejlépe hodnocených článků a blogů

- nahlédne-li zájemce do obou žebříčků, může být mírně překvapen. Osobně bych například intuitivně očekával, že se budou v obou žebříčcích objevovat na prvních místech blogy autorů, kteří se zaměřují především na publikování vlastních autorských textů, ať to jsou autoři deníčků, komentářů, úvah, vlastní literární tvorby apod. Tento předpoklad je ale chybný.

Nejvyšší hodnocení totiž naopak vykazují ve výrazně zvýšené míře fanouškovské blogy věnované různým hudebníkům, celebritám a módním fenoménům. Lze se tedy domnívat, že se kolem těchto blogů sdružuje početná fanouškovská základna, která maximálním hodnocením článků (5 hvězdiček) nehodnotí kvalitu článku, ale vyjadřuje jím sympatii k obsahu, který je pro ně nějakým způsobem zajímavý. Každý takový blog je tak malým světem sám pro sebe, za kterým stojí autor mající pozitivní zpětnou vazbu od svých čtenářů ve formě vysokého hodnocení článků.

A stejně jako lze hodnocením článku vyjádřit sympatii k jeho obsahu, funguje tento princip zřejmě i opačně. Vycházím ze zkušenosti tohoto blogu - nedávný článek představující změny tohoto blogu si vysloužil relativně nízké hodnocení, pravděpodobně kvůli negativnímu ohlasu, který způsobil, než kvůli způsobu, jakým byl napsán.

Hodnocení článků zde tedy působí spíše jako indikátor popularity blogera, než objektivní hodnocení toho, jak je samotný článek napsán.

2) nízký počet hlasujících

- všichni uživatelé Blog.cz mají v administraci přehled o jedinečných návštěvnících, doplněný informacemi na titulní stránce o nejčtenějších článcích za předchozí den. Opět vycházím hlavně ze zkušenosti tohoto blogu - čísla o návštěvnosti jsou několikanásobně vyšší než počet hlasujících v hodnocení článku. O čem to svědčí?

Pro tento nesoulad mě napadají dvě vysvětlení, která se nevylučují, ale spíše doplňují:

  • čtenář je obecně líný - většina uživatelů Blog.cz zná frustraci z toho, když nenacházejí u svých článků tolik komentářů, kolik by si představovali (a mnozí začínající blogeři kvůli tomu s tvorbou blogu zcela přestanou, protože je nízká vazba od čtenářů rychle odradí); ze stejného důvodu, ze kterého většina čtenářů nenapíše nikdy komentář, ani nikdy neklikne na hodnocení článku
  • čísla o nejčtenějších článcích udávají pouze to, kolik uživatelů si příslušný článek otevřelo, ale už ne, kolik z nich si ho skutečně přečetlo - domnívám se proto, že velká řada čtenářů si v momentě, kdy se dozví o novém článku na svém oblíbeném blogu, článek pouze otevře, tzv. prolítne očima, a pokud je nezaujme, ani ho nečtou a nehodnotí. Nízký počet hodnotitelů článku by tak mohl ukazovat reálné číslo aktivních čtenářů, kteří si článek skutečně přečetli od začátku do konce a v závěru i ohodnotili (a to ještě pod vlivem zmíněným o kus výše, tedy dle sympatií k autorovi, než s ohledem ke skutečné kvalitě článku). Pokud je i tento předpoklad správný, pak by to znamenalo, že minimálně články na tomto blogu čte od začátku do konce velmi malé množství čtenářů, řádově desítky (v kontrastu s denní návštěvnosti cca. 1000 jedinečných návštěvníků)
S druhým bodem souvisí skutečnost, které si je málo uživatelů vědomo: číselná návštěvnost, kterou vám zobrazuje např. TOPlist, je ve skutečnosti mnohem nižší, než se zdá. K získaným číslům je totiž třeba přistupovat realisticky a uvědomit si, že v návštěvách jsou započítány i moje vlastní návštěvy mého blogu, opakované návštěvy stejných návštěvníků, a návštěvníci, kteří blog okamžitě po otevření opustí (tzv. bounce rate - jeho hodnotu pro svůj blog si můžete zjistit např. ve službě Google Analytics). Je-li hodnota bounce rate vysoká, pak je to pro autora stránky signál, že je např. jeho stránka špatně přehledná, apod.

Anketní otázka tedy zní: Jaký je váš postoj k hodnocení článků? Hlasujte v anketě, a využijte i prostor v komentářích pro sdělení vlastního názoru. Za všechny ohlasy předem děkuji.
 

163 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Taychi Taychi | Web | 28. dubna 2010 v 12:20

Tuto fungci moc nevyužívám.
Hodnotím málo článků..za měsíc možná tak jeden.
Takže je mi jedno jestli tyhle hvězdičky jsou nebo ne.

2 atyiya atyiya | Web | 28. dubna 2010 v 12:24

Podle mého názoru je to hlavně o lenosti čtenářů... já osobně se snažím hodnotit vždy, ale když člověka článek neosloví, tak se mu pak nechce ani dotyčný článek hodnotit.

3 my-bad-destiny my-bad-destiny | Web | 28. dubna 2010 v 12:37

snažím se hodnotit jen když se mi článek líbí...záporné hodnocení moc často nedávám...

4 Lilithen Lilithen | Web | 28. dubna 2010 v 12:38

Mně dosti vadí, že i pokud napíše bloger kvalitní článek, někteří mají za ohromně vtipné mu ho ohodnotit co nejmenším počtem hvězdiček.

5 Alue Alue | E-mail | Web | 28. dubna 2010 v 13:06

Podlě me je chyba v nevýraznosti hvězdiček. - Jsou maléa nevýrazné, příliš na sebe neupozorňují. - M

6 Pinky Claire Pinky Claire | Web | 28. dubna 2010 v 13:07

Hodnotím jen tehdy, když se mi článek opravdu líbí :)

7 Alue Alue | E-mail | Web | 28. dubna 2010 v 13:08

Mě tedy nevýraznost hvězdiček vyhovuje, protože je mi docela fuk, jaké je hodnocení, já se stejně dozvím názory z komentářů :)

8 Maruška Maruška | Web | 28. dubna 2010 v 14:24

Já hodnotim pouze autorské články,protože ohodnotit shoot nejaky star opravdu nema cenu.ME osobne lide moc nehodnoti,ale za to treba napisou nejaky komentář...Pisu autorské články,takze kazde hodnoceni mi udela radost :)

9 Neliss Neliss | E-mail | Web | 28. dubna 2010 v 14:34

Ja napr. hodnotiť zabúdam. Už skôr napíšem komentár.

10 Lucka Lucka | Web | 28. dubna 2010 v 14:39

Mě to hodnocení přijde trochu ode zdi ke zdi. Buď se mi článek líbí - dám plný počet, nebo nelíbí - většinou neudělám nic nebo dám nejmíň. Nic mezi vlastně nepoužívám. Takže by mi vlastně stačilo líbí/nelíbí s palcem nahoru nebo dolu. :-)

11 kukac kukac | Web | 28. dubna 2010 v 14:47

Tuhle funkci používám bez vyjímek pořád a dalo by se říct že i špatný článek godnotím 5ti hvezdičkami, protože ten bloger si to zaslouží. 8-)

12 ratuska ratuska | Web | 28. dubna 2010 v 15:08

Já články většinou moc nehodnotím (tedy funkcí hodnocení článku), protože když si nějaký přečtu, píšu komentář a na hvězdičky už si nevzpomenu. :-x

13 Matt (Sprosté povídky) Matt (Sprosté povídky) | E-mail | Web | 28. dubna 2010 v 15:39

No jo a taky nikdo nečte nic, co je příliš dlouhé... na to jsou dneska lidi dost líní.... a já jsem zase línej zkracovat.... já si nikdy s většinou rozumět nebudu .)

14 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 28. dubna 2010 v 15:42

Snažím se spíš hodnotit v komentářích.
Hvězdičky tu a tam švihnu jako třešničku na dortu, článku, který mi přijde nadprůměrný.
Nic jiného něž-li pět hvězdiček vlastně nepoužívám.

15 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 28. dubna 2010 v 15:43

[11]: jasně: Hvězdy hvězdám!

16 Hanča Hanča | Web | 28. dubna 2010 v 15:46

Hodnotím málokdy, ale ani to není tím že su líná, já radši píšu komentáře, ve kterých to zhodnotím.

17 Maharani Maharani | Web | 28. dubna 2010 v 15:46

Upřímně mi tato funkce připadá poněkud zbytečná.... Pokud se někomu článek opravdu líbí, může zanechat komentář.

18 Hanča Hanča | E-mail | Web | 28. dubna 2010 v 15:59

[17]: jo, přesně

19 Žirafka Žirafka | Web | 28. dubna 2010 v 16:01

V anktetě jsem nanašla možnost, že tuto funkci má 90% lidí vyplou - i já. Přijde mi to divné. Znám to z jiných stránek na založení blogu a ty nemám ráda. Hodnocení tedy ráda nemám taky. Proto ho nemíním podporovat.

PS: mám jen takovou prosbu. HODNĚ LIDÍ NEMÁ NASTAVENÉ SMAJÍKY V KOMENTÁŘÍCH, PROTOŽE NEMAJÍ ŽLUTÝ DESIGN A TAK JIM TAM TIHLE SMAJLÍCI VYZDÍ DESIGN. KDYŽ TEDY JDOU BAREVNÉ HVĚZDIČKY, OCENILA BYCH BAREVNÉ SMAJÍKY. ŽLUTÉ, MODRÉ, BÍLÉ, ČERVENÉ, ZELENÉ A ČERNÉ. IKDYŽ BY NĚKTERÉ VYPADALY ASI PODIVNĚ, PROČ NE. Díky moc

20 Divergent Girl Divergent Girl | Web | 28. dubna 2010 v 16:02

Přiznávám se, že články hodnotím opravdu jen výjimečně. A ani nesleduji hodnocení u svých článků, podle mě stejně není vůbec objektivní.

21 Fro.ogy Fro.ogy | Web | 28. dubna 2010 v 16:02

Já nehodnotim, protože tuhle funkci občas ani nezaregistruji a hodně blogerů (teda s tématem, které mě zajímá) tuto funkci nepoužívá.

22 Edianka Edianka | Web | 28. dubna 2010 v 16:04

Většinou mi nejde hodnotit, ale když to jde, tak hodnotím většinou plným počtem. (když se mi článek samozřejmě líbí) Když se mi nelíbí, napíšu svůj názor a nehodnotím.

23 Kojima Michiyo 小島 三千代 Kojima Michiyo 小島 三千代 | E-mail | Web | 28. dubna 2010 v 16:11

Nemám ráda to hodnocení na svém blogu. Vůbec ho tam nemám. Stačí anketa..

   Kojima...

24 blaidd blaidd | 28. dubna 2010 v 16:24

Dala jsem:
Hodnotím pouze někdy, pokud se mi chce, ale opět se snažím být spravedlivý/á.        

Ale kdyby šlo víc odpovědí dala bych i tohle:
Hodnotím jen tehdy, když se mi článek hodně líbí (pak klikám na maximální hodnocení), nebo když mě naopak hodně naštve (pak klikám na 0 hvězdiček).

Většinou hodnotím spravedlivě. To znamená někdy i pět pokud mě článek potěší. Chci totiž naopak potěšit autora tím, že mu pomohu dostat se na titulku. A naopak pokud je u tématu týdne něco zkopírovanýho z wikipedie tak dám třeba okamžitě 0. (Normálně mi to nevadí, beru to že chtějí rozšířit informace.) To samý pokud je v "článku" "Já věřííím...že zanecháte komentík." a obrázek.

25 blaidd blaidd | 28. dubna 2010 v 16:26

A taky mi přijde blbý z lenosti nečíst dlouhý články. Jen v dlouhém článku jde pořádně rozvěst myšlenka. (alespoň mně)

26 Ranya Ranya | Web | 28. dubna 2010 v 16:30

Tahle funkce mi přijde k ničemu...

27 Tatranka Kofeinová Tatranka Kofeinová | Web | 28. dubna 2010 v 16:30

Hmm.. já nehodnotím. Přijde mi to zbytečný. Myslím, že na blogu to mám, ale to jen tak. Moc se mi to nechce vypínat, je to fakt moc složitý, hehe.

28 Lind@ Lind@ | Web | 28. dubna 2010 v 16:50

Já je nepoužívám. Radši napíšu komentář. Za a) Hlasování je anonymní
za b) něvyjádříš tím skoro nic.

29 Infantility* Infantility* | Web | 28. dubna 2010 v 16:57

Já jsem egoisa, takže hodnotím jen svoje články. A to pěkně 5* ;-)

30 Monuš Monuš | 28. dubna 2010 v 17:01

Mohu vlastní odpověď? Nehodnotím, příjde mi to zbytečné.

31 Kikush Kikush | Web | 28. dubna 2010 v 17:10

J anehodnotím... to oni mne sem tam dajú hviezdičky xD ;-)

32 david-r92 david-r92 | Web | 28. dubna 2010 v 17:17

Skoro nikdy nehodnotím, ale nejsem líný! Jen mi přijde tato funkce celkem zbytečná.

33 Sense Sense | Web | 28. dubna 2010 v 17:18

Nejspíš už to bylo řečeno, ale nehodnotím. Když si přečtu zajímavý článek, napíšu komentář. Označením počtu hvězdiček toho moc neřeknu.

34 Monča Monča | Web | 28. dubna 2010 v 17:20

Já hodnotím,ale jen občas.

35 Charlie Charlie | Web | 28. dubna 2010 v 17:23

[20]: Asi tak. Já hodnotím jen výjimečně, spíše píšu komenty (ať už pozitivní nebo negativní).

36 Miley Miley | E-mail | 28. dubna 2010 v 17:36

Já hodnotím jen <a href="http://Blog.cz">Blog.cz</a>

37 Lištička Lištička | Web | 28. dubna 2010 v 17:44

Nehodnotím z důvodu, že raději napíšu svůj názor slovy. Nějaké hvězdičky nemohou úplně obsáhnout to, co si myslím. Podle mě je lepší vyjádřit se přímo, ne anonymně hvězdičkovat ;)

38 Mary-Ane Mary-Ane | Web | 28. dubna 2010 v 18:14

Snažím se hodnotit články co nejvíc, ale mám pocit marnosti, když něko přijde ke mě na blog a k mojí povídce, se kterou se pachtím několik hodin a myslím, že je celekem krátka, mi řekne, že je moc dlouhá a nikdo to nebude číst... tak od čeho pak autorské blogy jsou? aby se tam dávaly fotky svojí osoby?

39 Venom Venom | E-mail | Web | 28. dubna 2010 v 18:23

Tady si někdo opravdu myslel, že nejkvalitnější články budou dostávat největší počet hvězdiček?

40 Hesteth Azees Hesteth Azees | Web | 28. dubna 2010 v 18:27

Sama taky moc nehodnotím. Fakt, že autorské články nejsou honoceny tak kladně, jako články s fotkami celebrit atd., mi nepřijde nijak překvapivý, mimojiné taky proto, že blogy s neaoutorským obsahem převládají (a jejich autoři stěží vyhledávají autorské články). Kromě toho blogger se o hodnocení svého staršího článku ani nedozví, pokud po něm vyloženě nepátrá, komentáře jsou lepším způsobem, jak dát najevo svůj názor.

41 CA CA | 28. dubna 2010 v 18:56

Od té doby, co nemám blog, více hodnotím. Podle mě jsou autorské články méně hodnocené, protože než už hodnotit, napíšu raději komentář. Pokud ale článek vyjadřuje autorův postoj k nějaké věci, se kterým souhlasím a nemám co namítnout, dám 5 hvězdiček.

42 Luciii Luciii | Web | 28. dubna 2010 v 19:07

Hodnotím jen tehdy, pokud si článek skutečně přečtu. Pokud ho jen prolítnu očima, pak nehodnotím.

43 Amme Amme | Web | 28. dubna 2010 v 19:13

myslim že polovina si to ani nedává na blog a i kdyby bud vsichni davaji plny počet nebo schvalne zadny...hlasovala jsem pro to poslední protože myslim že nás to opravdu vystihuje :D

44 T€RK@ T€RK@ | Web | 28. dubna 2010 v 19:18

Já to na blogu sice nemám ale určitě články hodnotím na jiném blogu.Jinak mi to přijde úplně zbytečný.

45 Lennroe Lennroe | Web | 28. dubna 2010 v 20:27

Já tedy nevím, když mě článek osloví spíš napíšu komentář než bych ho hodnotila, ani u sebe na blogu nemám hodnocení článků zavedeno. Někdo to možná využívá, ale jde to mimo mne

46 elinkina elinkina | E-mail | Web | 28. dubna 2010 v 20:42

Mě tato funkce za začátku přišla dobrý nápad. Ale nikdo to moc nevyužívá zvlášť na méně navštěvovovaných blozích nikdo nehlasuje. Už je těch funkcí na čtenáře asi moc - komentáře, ankety a teď i hodnocení článků...

47 Antík Antík | Web | 28. dubna 2010 v 21:21

Mně vždycky ohodnotí tak jeden člověk nebo vůbec, já osobně hodnotím téměř vždy! ;-)

48 AjA AjA | Web | 28. dubna 2010 v 21:29

hm, v ankete neni kolonka - NEHODNOTIM (bez zadnych prikras), kdyz uz nejaka prikrasa, tak NENECHAVAM SE HODNOTIT...

duvod, ze je to jen o grafice a dlouhe clanky nikdo necte opet plati pro cast ctenarskeho spektra :) ... ono totiz lze peclive cist dlouhe clanky a zaroven nehodnotit, to radsi napisu komentar :)

49 Sarah Sarah | Web | 28. dubna 2010 v 21:36

raději také napíšu komentář, když si autor dá práci s článkem tak si zaslouží lepší odezvu než jen kliknutí na určitý počet hvězdiček

50 Janah Janah | Web | 28. dubna 2010 v 23:44

Když mě článek zaujme, tak hodnotím spíše komentářem. Myslím, že si to ten dotyčný zaslouží. ;-)

51 Janah Janah | Web | 28. dubna 2010 v 23:47

Mimochodem, stejně kvůli ohodnocení musím kliknout na komentáře. Možná by se ohodnocení odehrávalo častěji, kdyby bylo dostupné přímo pod článkem.

52 urtica urtica | Web | 29. dubna 2010 v 7:56

[38]:Já bych řekla - pro jedno kvítí slunce nesvítí. Pokud Ti někdo napíše, že je článek moc dlouhý, mrkni se na jeho blog a zjisti, jestli by Tě pro změnu oslovil jeho styl - většinou asi zjistíš, že moc ne...určitě se najde někdo, kdo si tvoje dílko rád přečte.

53 yas yas | Web | 29. dubna 2010 v 9:41

Já sama hvězdičky nevyužívám, protože jak správně říkáte, moc lidí stejně neklikne a navíc, pořád si nemůžu být jistá, jeslti to ten a ten "klikař" myslel upřímně. Radši dávám na komentáře, kde se můžou hezky vyjádřit. A jak to hezky říká komentář [43]: , většina bude vždycky klikat buď na plný počet nebo na nejmenší.

54 Sarah Sarah | Web | 29. dubna 2010 v 12:50

[51]: na tomhle něco taky bude 8-)

55 Alia Alia | Web | 29. dubna 2010 v 13:41

Buďme úpřimní, já jsem ji po chvilce, když jsem si všimla, že stejně nikdo tuhle funkci neuvyužíva, vypla a hotovo. Nějak necítím potřebu, aby mi články někdo´hvězdičkoval´ nebo ´známkoval´, pokud někdo chce říct svůj názor, napíše ho. Chápu, na takovém YT se to kliká hezky, jenže mi, tedy blogeři, jsme si až přehnaně přivikli na komentáře, nebo nic. Taková ta možnost mezi, aneb hodnocení, u většiny odpadá.

56 An!tta An!tta | Web | 29. dubna 2010 v 13:55

Já volím odpověď č. 3 :-)

57 Lavi Lavi | Web | 29. dubna 2010 v 14:12

Tie hviezdičky skoro nikdy nevyužívam a niektorí blogery väčšinou zo srandy dajú najmenej hviezdičiek...príde mi to ako blbosť.

58 ajalulu ajalulu | Web | 29. dubna 2010 v 14:34

Hodnocení článků je dobrá věc, nejen pro zpětnou vazbu. Možná, že by stálo za to systém zjednodušit na hodnocení tzv. karmou (jako na iDNES.cz), tj. pošlu karmu článku, který se mi opravdu líbí, a když ne, tak nic. Různým antiskupinám a fanouškům se nevyhnete nikde, ale zkušený čtenář tyto extrémy přeskočí.

59 Maruška Maruška | Web | 29. dubna 2010 v 14:59

[51]: Přesně,kdyby bylo hned na hlavní stránce,tak hlasuju pokaždý!

60 Lily of the valley Lily of the valley | Web | 29. dubna 2010 v 15:02

Na tuhle funkci jsem si nezvykla nikdy, většinou hvězdičky přehlídnu a hlasuju jenom občasně. Není to proto, že bych byla líná, to kliknutí mě VÁŽNĚ nezabije, ale já na to prostě zapomenu. A občas nekomentuju - z různých důvodů, a spoustu článků kvůli tomu ani neotevřu. A jsem si jistá, že hodně mých čtenářů ani nekomentuje, ani nehodnotí hlavně proto, že si prostě přečtou článek, u kterých (pokud to nejsou kapitoly) nemám perexy, ale je to prostě celý text na hlavní stránce. Předpokládám, že hodnocení zobrazované pod článkem na výpisu je asi nemožné.

61 didlinka-a didlinka-a | Web | 29. dubna 2010 v 16:06

Jak kdy ...někdy dám max. počet hvězdiček když je článek opravdu zajímavý a líbí se mi:-)

62 Zdeans Zdeans | Web | 29. dubna 2010 v 17:16

Já bych uvítal, kdyby měl bloger někde ve správě blogu přehled o hodnocení jednotlivých článků (např. v žebříčcích).

63 e-aquarius e-aquarius | E-mail | Web | 29. dubna 2010 v 17:29

my bychom místo hvězdiček zavedli líbí, nelíbí, je to lepší než hvězdičky

64 LilIane Evans LilIane Evans | Web | 29. dubna 2010 v 18:50

Mne sa hviezdičky páčia, aj keď na mojom blogu sa len zriedka objavia nejaké zafarbené no ja hviezdičkujem (priznám sa, že nie pravidelne) a baví ma to :-), keď niekto ohodnotí článok aj hviezdičkami / len hviezdičkami, tak je to pestrejšie a majteľa svojho blogu to poteší :-) ;-). Takže ja by som hviezdičky nechala aj do smrti :D!

65 LilIane Evans LilIane Evans | Web | 29. dubna 2010 v 18:52

[57]: s tým na druhú stranu súhlasím

66 Karoll Karoll | Web | 29. dubna 2010 v 21:28

Hodnotím víceméně náhodně. Většinu to je tak, že článek čtu a během četby už přemýšlím, co napíšu do komentáře. Všimnu si něčeho, co mě zaujme a chci napsat komentář, proto hned po dočtení článku sjedu až dolů, abych komentář napsala dříve, než to zapomenu.

Pokud se mi styl článku nelíbí a vidím hned v úvodu, že pisatel buď neumí česky, nebo je líný napsat pořádnou větu, článek si nečtu a tudíž ho neotvírám a už vůbec nehodnotím.

Když už hodnotím, tak například když jedu po stránce směrem dolů, ale nesoustředím se na to.

67 Hate Hate | Web | 29. dubna 2010 v 22:03

Sice to tu není zrovna ta největší novinka, ale já si na to pořád ještě úplně nezvykla... Takže když chci vyjádřit svůj názor na daný článek, automaticky jdu psát komentář a nějaký hvězdičky si kvůli svojí skleróze nepamatuju :-D

68 Kittanya Kittanya | Web | 30. dubna 2010 v 0:40

Já osobně hodnotím hvězdičkami každý článek, který si přečtu od shora dolů. Snažím se hodnotit tak, jak si myslím, že je článek napsaný, ikdyž s ním nesouhlasím. Bohužel také na svém blogu vidím, že tato funkce je velmi málo používaná a takřka o ničem nevypovídá.

69 Lowiska Lowiska | 30. dubna 2010 v 2:56

Mě se tato funkce líbí. Pokud článek přečtu a líbí se mi, tak ho podle toho ohodnotím. A napíšu komentář.
Pokud jen článek proletím, nijak a ničím mě nezaujal, tak většinou nehodnotím. A napíšu konentář s názorem.
A souhlasím s názorem ve Vašem článku, většina uživatelů blogu (blogerů a blogerek) je prostě jen líných na přečtení nějakého článku delšího než dva odstavce (někdy ani to ne), natož ho ohodnotit. Napsání komentáře s vlastním názorem, ocenit nebo zkritizovat vlastní tvorbu? Nadlidský výkon. Co si budeme nalhávat, je to prostě tak. Sáhněte si do svědomí, jestli to nejste právě Vy. Nic totiž nepotěší více, než komentář k tématu, vlastní názor, vytknuní určitých chyb, pochválení a ocenění snahy! Tohle by si měli už sakra ti z těch "bLogHísenQůů" (nejen z nich) uvědomit.

70 ethnea ethnea | Web | 30. dubna 2010 v 5:16

Hodnoceni je zajimava funkce, bohuzel ale o nicem nevypovida, takze je docela zbytecna.
Nehodnotim kazdy clanek, pokud se mi ale nektery zvlast libi, dam maximalni pocet hvezdicek.

71 hobitka1234 hobitka1234 | Web | 30. dubna 2010 v 8:56

ja to neviužívam načo keď chcem ohodnotiť článok tak napíšem do   komentárov.

72 Anna Anna | Web | 30. dubna 2010 v 11:24

Tenhle příspěvek to vystihuje úplně přesně. Na svém blogu hodnocení nevyužívám, protože, jak jsem si všimla u jiných blogů, na hvězdičky klikne jen zlomek návštěvníků. Já sama hodnotím jen články, které mě buď vysloveně nadchnou, nebo z mého pohledu stojí za houby (tak jsem i hlasovala).
Co se týče hodnocení mého blogu, jsem raději, když mi čtenáři napíšou komentář, který vystihne jejich hodnocení lépe než počet hvězdiček. Mám i pocit větší vzájemné vazby.

73 Jája Jája | E-mail | Web | 1. května 2010 v 12:42

Já tedy jak kdy. I když mi připadá, že i když mám pod článkem třeba šest komentářů, článek nehodnotí nikdo.

74 pseudoINTELEKTUÁLKA pseudoINTELEKTUÁLKA | Web | 1. května 2010 v 22:24

Tuhle zajímavou funkci jsem si ve svém blogu taky zapnula. A po pár dnech ji zase vypla, protože u takovéh množství čtenářů, které můj blog vykazuje absolutně nemá význam. Mít návštěvnost několik set lidí denně, asi bych si ji opět aktivovala.

75 neoriginálna neoriginálna | Web | 2. května 2010 v 13:37

hodnotím iba články, ktoré autor napísal sám a nie nejaké obrázky, alebo videá stiahnuté z netu :-)

76 Radka Radka | Web | 2. května 2010 v 13:47

ahojte, k tejto funkcii by som povedala asi len toľko že podla mna neoslovila blogerov,hoci mam niekde hodnotenie tímito peknými hviezdičkami,ale len veľmi málo,ked mam pravdu povedať ja články nehodnotím, a ked hodnotim tak to dám radšej do komentára, dá sa to vyjadriť v komenrari lepšie ako len stlačiť jednu hviezdičku, a myslim si že bloger si naozaj zasluzi ten komentar slovne za svoju namahu a na povzbudenie k písaniu ďalsich veci sa to zíde :-)

77 Nikol Nikol | Web | 2. května 2010 v 14:11

Já bych řekla, že to blogeři nevyužívají, protože jim to přijde zbytečné. Třeba z vlastní zkušenosti vím, že když napíšu článek, někomu se líbí, napíše do komentářů, že se mnou souhlasí, líbí se mu jak jsem to napsala nebo tak něco, ale neohodnotí. Potom mám třeba u článku 5 komentářů s názori čtenářů, ale ani jeden neohodnil hvězdičkami.

78 veverka1991 veverka1991 | Web | 2. května 2010 v 18:35

Hodnocení článků mi vůbec nevadí, naopak je to super nápad, ale sama hodnocení založené ani nemám... 8-O

79 Lúmenn Lúmenn | Web | 3. května 2010 v 20:35

Tak u mě je to úplně jinak:) Články skoro nikdy nehodnotím, místo toho radši píšu komentáře. A to skoro pod každý článek, co si přečtu, považuju to skoro za svou povinnost:)
Měla bych ale takový zlepšovák - hodnocení článku je hned pod ním, nešlo by dát něco podobného i k psaní komentáře, s tím že ve chvíli, kdy odešlu komentář tím zároveň odešlu i mnou navolené hodnocení článku, abychom to my, poctiví komentátoři měli jednodušší a mohli více hodnotit články, které se nám líbí?:)

80 Socks Monster(kedysi Ayela) Socks Monster(kedysi Ayela) | Web | 4. května 2010 v 7:24

Hodnotím iba ak som ten článok skutočne prečítala, alebo jednoducho napíšem komentár. Mne hviezdičky vlastne ani tak nevadia ale ani si ich moc nevšímam. Radšej sa vyjadrujem slovami než klikaním myši.
Priznám sa že hviezdičkami moc nehodnotím, často na nich zabúdam.. ale snažím sa. ;-)

81 Chodiaca kreativita Chodiaca kreativita | Web | 4. května 2010 v 9:23

Ja na možnosť hodnotenia jednoducho zabúdam, neviem prečo :D

82 Mami Mami | Web | 4. května 2010 v 13:53

Je pravda, že hvězdičky jsou z úvodní strany přístupné pouze tehdy, pokud klikneme na přidat komentář, což je zavádějící. Psát komentáře chce kolikrát odvahu, rozvahu a čas. Ale potěšit někoho tím, že ohodnotím kladně jeho článek je věc setinky vteřinky. S argumentací, že se mají používat perexy-lákavé ochutnávky na obsah článku, oddělěné vodorovnou čarou, moc nesouhlasím. Domnívám se, že většina článků zde na blogu jsou deníčky sestávající se z proudu myšlenek a pocitů, které takové dělění narušuje. Zkrátka, jsou to jiné literární formy než promyšlené denní zprávy.

83 Šárka Šárka | Web | 5. května 2010 v 14:41

Články hodnotím zřídka, jen pokud se mi opravdu líbí nebo pokud mě něčím zaujal a objektivně si myslím, že je dobrý. Pak dávám plných 5 hvězdiček.

84 e.b.p.m. e.b.p.m. | Web | 5. května 2010 v 15:33

to je pravda, mám dva blogy. Jeden o mé oblíbené skupině a jeden o mě( autorské texty). A samodřejmě je oblíbenější ten o té skupině i když články na měm sou dost podprůměrný, mám u hodně článků 5 hvězdiček.

85 Zmražená Opice Zmražená Opice | Web | 5. května 2010 v 19:13

Myslím, že tahle funkce je dobrá a užitečná, ale ani já moc neklikám na hvězdičky. Ale budu se snažit to napravit :) Sam abych byla ráda, kdyby čtenáři našeho blogu "ohvězdičkovávali" články.

86 zRzQa► zRzQa► | Web | 6. května 2010 v 16:24

Hodnotím jen tehdy, když se mi článek hodně líbí (pak klikám na maximální hodnocení), nebo když mě naopak

87 myšmamá myšmamá | E-mail | Web | 6. května 2010 v 22:35

...teď mě asi budete chtít upálit na hranici, já vlastně nikam nepatřím, jentak si píšu, nic mi nebliká, nemám fotky ani videa...ale kydž mi někdo napíše do komentáře cokoliv...opakuji cokoliv, jsem ráda, že se stavil a vyjádřil názor...hvězdičky mi připadají jako ty co jsem měla doma na lednici za dobrý úklid...taky na nic... ;-)

88 Artinka Artinka | Web | 11. května 2010 v 20:12

Svůj blog teprve rozjíždím(včera založen a poslední dobou se potýkám s velkými problémy s internetem takže články = 0!) ale už jsem dlouholetou uživatelkou blog.cz...když jsme měla první nebo druhý blog hodně mi záleželo na návštěvnosti apod. ale říkám si, že takové hodnocení článku určitě také není špatné, ale mělo by to být skutečně jen u autorských textů. Protože hodnocení zkopírovaných článků je blbost. Ale zase určitě kdyby tam byla kolonka - autorksý článek tak by skoro každý to tam zaškrtl - tudíž autor neznám :-) Vrátím se ale zpět k tématu. Pokud jde o hodnocení...ráda napíšu nějaký hezký komentář nebo si třeba byť jen v duchu řeknu: Tak to byl povedený článek. Ale jak už jsme řekla: hodnotit zkopírované texty nemá smysl. Takže spíše nehodnotím. Zato když si přečtu pěkný článek a vím, že je autorský ráda jej zhodnotím. A tak si myslím, že by to měli dělat všichni. Nejen ta hrstka co opravdu hodnotí ;-)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama