Co říkáte na vegetariánství?

6. listopadu 2009 v 11:12 | Standa |  Ptáme se vás
6c7d48f137_54513615_o2.jpg

Tento měsíc si dáme výjimku, a místo vašich otázek se vás opět zeptáme na něco trochu jiného.


Ptát se budeme tentokrát na téma, které poměrně ostře rozděluje společnost na dva tábory: početně slabší vegetariány (a další odnože), a všechny ostatní.

Vegetariánství je způsob stravování, který zakazuje pojídání některých živočišných produktů. Dá se rozlišit mnoho typů vegetariánství, ale všechny mají společné to, že odmítají jíst cokoli, co vzniklo usmrcením nějakého zvířete.

Více informací o vegetariánství můžete najít třeba na Wikipedii nebo na tomto blogu na Blog.cz, který se tomuto tématu věnuje již přes tři roky.

Když jsem hledal, jak je to s rozšířením vegetariánství, našel jsem údaje, podle kterých se k němu v USA hlásí 2,5% dospělé populace a 4% dospělé populace v Kanadě. U nás to bude pravděpodobně ještě méně, přibližně kolem 1% dospělé populace.

I u nás v Jyxu máme vegetariána - Pavel Mezihorák maso nejí, i když on říká, že je jen vybíravý a v jeho výběru není maso. Krutomluv naopak vegetariánství prohlašuje za odporující přirozenosti a zlomyslně nazývá vegetariány pojídači žížal.

Jak jsou na tom uživatelé Blog.cz? Jste vegetariány nebo se případně chystáte v nejbližší době vyloučit ze svého jídelníčku maso? Nebo naopak jíte všechno a tyhle otázky neřešíte? Proč si myslíte, že toto téma tolik vzbuzuje emoce? Copak to není jedno, jak se kdo stravuje? Podělte se s námi o váš názor, a nezapomeňte hlasovat v anketě.
 

63 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (332)
Zobrazit starší komentáře

301 Kittanya Kittanya | Web | 15. listopadu 2009 v 20:10

Omlouvám se za pravopisné chyby v textu, kdo moc spěchá, moc správně nepíše, no...

302 Andy Andy | 16. listopadu 2009 v 16:21

[299]: somalcum bych nic nevycitala ty ji vsechno co najdou protoze sou tam takove podminky jae tam jsou ale ja mluvim o lidech ktery hlady netrpi ale proste jen tak z rozmaru si daj k obedu velrybu !!!!!!!! a nese* se do me ty chytrolinko vis o me kulovy a budes rikat ze jenom kecam a nic proti tomu nedelm !!!!!!!!!!!!

303 nikdenis nikdenis | E-mail | Web | 16. listopadu 2009 v 19:27

Krutomluv má pravdu. Už od začátku své existence člověk jí maso a tak to má být  8-)

304 Anet Anet | Web | 17. listopadu 2009 v 10:13

Já zeleninu nejím prakticky vůbec,nějakým způsobem se mi příčí,a když už ji jím,tak ve velmi malém množstvím. No je jasné,že se ten nedostatek na mém těle projevuje.
Vegetariánství chápu,neodsuzuji lidi ,kteří maso prostě nejedí,mají k tomu zcela určitý důvod. Na druhou stranu je maso a v něm látky pro tělo důležité,a tak si myslím,že i vegetariánům čas od času ryba či kousek kuřecího neuškodí.

305 MiSs_nIghtmarE MiSs_nIghtmarE | Web | 17. listopadu 2009 v 18:55

som vegetarianka... jednoducho maso sa mi hnusi. je  to vrazda... clovek zivot nedal tak ani nema pravo ho brat. a je to proti prirode? nie... proti prirode je skor to, ze zvierata su natlacene na seba vo velkochovoch,a denne su nacpavane antibiotikami... a nakoniec ich zabiju len preto, aby si niektori ludia pochutili... ake egoisticke. zabit iba pre vlastny dobry pocit...lenze kazdy ma pravo rozhodnut sa ako chce zit... keby sme aspon prestali hadat preto, ze mame ine nazory.. svet by bol aspon o trochu lepsi :)

306 ivi ivi | 17. listopadu 2009 v 19:48

Já proti vegetariánství nic nemám a chápu důvody lidí co vegetariány jsou.
A když někdy vidím ty otřesné záběry z velkochovů, rozhodně mi jídlo s masem tolik nechutná. A taky se mi nelíbí takovýto velko zabíjení a chování jen pro maso, nwm prostě je to hnus.
A má odpověď je taková - vegetariánem nejsem, jelikož jsem ještě mladší a rodiče by to asi nepochopili, ale přemýšílm o tom.

307 ivi ivi | 17. listopadu 2009 v 19:51

Jo dodatek:
Lidi, pokud maso nejíte, je to vaše volba
Pokud ano, je to taky jen vaše volba ale neplýtvejte s ním a zbytečně nevyhazujte maso zvířat, co pro váš žaludek zemřeli

308 Yuumi Yuumi | Web | 17. listopadu 2009 v 20:03

[304]: ale vitamíny nie su len mase

309 Yuumi Yuumi | Web | 17. listopadu 2009 v 20:04

[305]: konečne niaky múdri komentár xD

310 malkiel malkiel | Web | 19. listopadu 2009 v 0:57

Zelenina je moc dobrá a obsahuje všechno, co člověk potřebuje. Zvlášť, když je "pasírovaná" přes prase. :-D

311 Efrem Efrem | 19. listopadu 2009 v 12:30

Každý se mě ptá proč nejím maso.Nejím ho, protože mi příjde odporné jíst něco, co je mrtvé. Proč bych taky měla jíst nějaký mrtvolky zvířat, když vše potřebné ( vitamíny, bílkoviny,...) můžu nahradit. 2. důvod je ten,že například do kuřat,nebo i do mletýho masa z obchodů, cpou takovejch hormonů, že výsledkem není maso ale jakási odporná sra***. Ovšem chápu i ty kterým maso chutná...No, a reakci Krutomluva jsem si nemohla představovat jinak :-)

312 Ethnea Ethnea | Web | 20. listopadu 2009 v 21:42

To je docela zajimave, ze radikalni nazory maji zejmena "masozrouti". A pritom jich se tema vegetarianstvi prece vubec netyka, ze?  :-D
Jsem vegetarianka. Je to muj nazor, moje presvedceni. Pokud mi ho zacne nekdo vycitat, nejspis jednu schyta. Taky si nenechate, mili masozrouti, mluvit treba do toho, jakou hudbu mate radi, i kdyz se to vazne neda poslouchat.  :D

313 vera714 vera714 | Web | 25. listopadu 2009 v 11:25

chápem vegetariánov veď sama mám veľmi rada zviertá a tiež by som nechcela aby sa zabíjali ale na druhej strane si mylím že mäso je pre človeka jedna z prirodzených zložiek potrvy ktoru sa človek živil aj v minulosti a ludský organizmus je na takú stravu zvyknutý.....asi toľko môj názor  :-D

314 karolka121 karolka121 | Web | 29. listopadu 2009 v 23:14

já jím jenom kuře :-)

315 m-m-h-s-f m-m-h-s-f | 2. prosince 2009 v 6:56

Já taky :D

316 modra-ponozka modra-ponozka | Web | 2. prosince 2009 v 8:58

Dlouhých šest možná více let jsem byla úplný vegetarián, ale v okamžiku, kdy jsem otěhotněla, jsem maso kvůli správnému vývoji dítěte začala zase jíst. Možná za to můžou moje divné chutě, sním všechno, ale kuře do mě nikdo nedostane. Fuj:-D.

317 Ariel Ariel | Web | 2. prosince 2009 v 13:18

Ja som vegetariánka už vyše 6 rokov a vyhovuje mi to. Sú s tým síce spojené isté zdravotné problémy, keď si nedám pozor, ale dá sa to.
Vegetariánkou som sa stala, keď som mala 14 rokov, ale samozrejme nie naraz. Ale postupne. Najskôr som vylúčila bravčové mäso a potom som postupne uberala a uberala až som skončila na úplne bezmäsitom stravovaní.
Nedávno mi síce zistili anémiu (nedostatok červených krviniek), ale to ma absolútne netrápi. Začala som si dávať väčší pozor na obsah železa v potrave a už je to v pohode.
Jediné, čo ma trochu štve, ale už som si na to zvykla je, že keď niekomu poviem, že som vegetaránka, tak sa na mňa díva ako na mimozemšťana. A začne lamentovať, že som chorá, že som neviem čo. A hneď začnú aj s tým, že tak to potom nemôžem ani mlieko, syry, vajíčka... Ale to je omyl!!! Som VEGETARIÁNKA a nie VEGÁNKA. Je tam dosť podstatný rozdiel.
Vegetarián = nejedáva mäso
Vegán = nejedáva nič živočíšneho pôvodu.
A keď sa ma opýtajú, že prečo som sa tou vegetariánkou stala, tak im vždy poviem, že z trucu. Už ma proste nebavilo mať každý deň nejaké mäso na tanieri. Fotra to naštvalo a fest. A musím povedať, že ho štve doteraz, ale už s tým nič neurobí, pretože som dospelá...
Ale ako povedala
[316]: keď budem tehotná, tak sa vegetariánstva vzdám, ale len dočasne.
Takže asi toľko k tejto téme...

318 nobilis nobilis | E-mail | Web | 2. prosince 2009 v 13:43

Protože miluji život a jsem rád, že i ve vysokém věku mě funguje mozek, uvědomuji si, že za to mnohu děkovat omezenému  vegetrariánství a absolutnímu abstinování.
Škoda, že se už nečte Masaryk.( když Masaryk jako president navštívil Plzeň, nabídli mu nejen chléb se solí, ale i půllitr piva. Tvrdili mu, že ten půllitr vlastně nic neznamená."Když to nic neznamená, tak to vlastně ani nemusím pít" A bylo vymalováno. Přežil svůj infarkt v padesátce jen díky  důsledné střídmosti)
Na indickém kontinentě jsou celé mnohamilionové národy již celá staletí vegetariánské a nedegenerují, jaby to rádi viděli někteří obdivovatelé masa. Zdravotní sekce  UNESCO sleduje po celém světě sektu adventistů, částečných vegetariánů a absolutních abstinentů. Proč ? Zjišťují, že v populacích, v nichž žijí je jejich průměrná délka života o 5  až  10 lert delší, než je průměr místní populace. Nestojí mi těch desete let života za to, odřeknout si nezřízenou žravost ? Mě ano, ale všežravcům přeji "dobrou chuť.
Než spisovatel  Bernard Shaw v 92 letech zemřel, projevil přání, aby v jeho pohřebním průvodu pochodovala všechna ta zvířata, ,která za celý život nesežral.Ale abych příliš nekriticky sobě  nestranil, tak je třeba vědět, že nejslavnější vegetarián a náruživý abstinent se jmenoval Adolf Hitler.

319 Verča Verča | Web | 3. prosince 2009 v 17:22

Já neodsuzuju ani ty, kteří jí maso, ani lidi, kteří ho ejí a to z různých důvodů. Je to věc názorů a já jsem zastáncem toho ať si každej jí to, co mu chutná, ale ať svý názory nevnucuje ostatním. Sama bych se chtěla stát vegetariánem. Kdysi jsem maso jedla a moc , nebo spíš radši, jsem nepřemýšlela nad tím, čím si to zvíře muselo projít. Teď to ale už beru jinak a maso mi kvůli tomu přestalo chutnat. Sním ho, když mi jej někdo naservíruje, ale sama se snažím nejíst nic, co by pocházelo ze zabitých zvířat. Nechápu ty diskuze, kde by se lidi nejradši povraždili jen aby obhájili svůj názor. Vždyť by stačilo jen tak málo. Vždyť by si stačilo uvědomit si, že si každý zaslouží respekt, i když jsem třeba výhradnně proti jeho názorům. Nadruhou staranu si ale myslím, že by se toho masa nemuselo vyprodukovávat tolik. Pravda, těm snědeným zvířatům by to sice nepomohlo, ale alespoˇtrochu by to usnadnilo chov ostatním zvířatům. Menšímu množství zvířat se dá přecejen udělat o něco přijemnější život v zajetí, než tomu kvantu, které e mačká v ohradách. Hlavní problém je podle mě v tom, že většina lidí bere zvířata za bytostí nižší než jsme my a tudíž s téměř nulovým právem na život. Jak jsem už řekla, neodsuzuju pojídače masa, ale ty, kteří zvířata týrají a nejde jim při tom vůbec o obživu, ale naopak, mají z toho radost. To je odporné! Vždyť ani zvířata nezabíjejí pro potěšení, ale pouze kvůli obživě, nebo když se cítí v ohrožení.  Jestli jsou tedy podle některých zvířata nižší bytosti, proč se umí chovat daleko lépe?

320 Verča Verča | Web | 3. prosince 2009 v 17:34

A co se týče všeobecně rozšířeného názoru, že s sebou přináší vegetariánská strava zdravotní problémy, musím souhlasit s lidmi, kteří toto popírají. Podle mě jde čistě o to, že když přestane člověk jíst maso, musí živiny v něm obsažené nahradit. Když se někdo stane vegetariánem a bude jíst jenom brambory, těstoviny, či chleba, pak se není čemu divit, že si tímto podkope zdraví. Když ale někdo jí luštěniny, nebo například mořské řasy místo ryb, nejen, že nemusí mít zdravotní komplikace, může být dokonce zdravější než ti, co maso jedí. Takže obhajoba: jím maso, abych byl/a zdravý/á, je naprostá hloupost! Buď maso jím, protože na zvířata nehledím tak jako vegetariáni ( tím však nechci říct, že je nemám ráda), anebo ho nejím, protože se odmítám živit mrtvolami.

321 dandelion meadow dandelion meadow | Web | 4. prosince 2009 v 12:27

Vždycky se mi vařila krev v žilách, když mi někdo pověděl, že je maso pro život důležité, a že když ho nebudu jíst, budu nemocná a nebudu mít potřebné vitamíny. Když maso nahrazujeme potravinami, které obsahují minerály a vitamíny nezbytné pro život, nevidím v tom žádný problém. Nejsem ortodoxní vegetariánka, občas si maso vezmu, když není zbytí, nebo když babička připraví oběd s kusem masa. Většinou je to ryba nebo kuře, ale i tohle jsou zvířata a je mi to líto. Nelíbí se mi, že se zvířata zabíjejí pro naši konzumaci a pro naše potěšení z jídla. Jednu dobu jsem byla chudokrevná, možná proto, že nejím moc masa, hlavně ne hovězí, které má v sobě železa nejvíce. Když jsem se o nedostatku červených krvinek dozvěděla, nezačala jsem jíst maso, ale špenát, vejce a ostatní potraviny bohaté na železo. Pomohlo to. Tím bych chtěla říct, že minerály si můžeme doplňovat i jinak, když máme vyváženou stravu. Jako dítě jsem se stravovala jen vegetariánsky, protože oba moji rodiče vegetariáni byli. Když jsem začala žít jenom s mamkou, obě jsme trochu masa začaly jíst, taťka se stal naopak veganem, takže nejí nic živočišného původu. Neberu mu to, tak jak by "masaři" neměli brát názor na bezmasou stravu vegetariánům, ale taťka to už možná trochu přehání. Nekoupí si sójové mléko jenom proto, že se to jmenuje Zajíc. Ale zatím je v pořádku, přestože je mnohem hubenější než já. Četla jsem spoustu článků, kde se řeší, jestli je vegetariánství či veganství zdravější než stravování s masem. Dočetla jsem se, že z mnoha výzkumů vyplynulo, že lidé stravující se vegetariánsky se dožívají vyššího věku a bez nemocí, oproti "masařům". Takže asi takhle, vegetariánství nám určitě neuškodí a můžeme mít dobrý pocit z toho, že nejíme zvířátka, která si to nezaslouží.

322 de-v-on de-v-on | Web | 4. prosince 2009 v 15:30

Jsem vegetariánka už asi rok a půl,není to zas tak moc dlouho,ale už jsem si na to zvykla a v rodině po těch měsících domlouvání a vymlouvání  už moje rozhodnutí docela respekutí.........Jsem si samozdřejmě vědomá tím,že mi to v mým věku může i uškodit........Ale já na to abych znova začala jíst maso,opravdu nemám srdce a ani to nechci začít znova...Zvířata by se prostě neměly zabíjet ani týrat,protože je to prostě hnus............Tím nechci nikoho přinutit aby se dal na vegetariánství protože se mi to asi nepovede,tím jsem prostě jenom chtěla říct co si o tom myslím.......Smozdřejmě že by člověk měl maso něčím zdravím nahrazovat když ho nejí.................

Hlavně se mi ovšem dělá špatně z lidí,kteří vegetariány odsuzují,copak vám tím ubližujeme???Pokud někomu ano,tak možná akorát sobě,ale každý k tomu má svůj důvod a je to jen jeho rozhodnutí.....Táké nesnáším tu hloupou otázku kterou jsem slyšela snad tisíckrát,"a proč nejíš maso??". Vždyť odpověď je snad jasná ne???????...................

323 Lucia Lucia | Web | 5. prosince 2009 v 13:22

Som vegetarián už zhruba...tri roky? Áno, budú to tri roky. Hovädzinu som nikdy nemusela, netrhala som sa ani za šunkou a kuraťom na prírodno a McDonald som vždy preklínala. Po čase, ja neviem čo sa stalo...možno to bolo tým čo som videla z bitúnkov, možno že mám odjakživa tendenciu robiť všetko opačne ako ostatný, mi prestalo mäso chutiť. Nepociťovala som nič zžierajúce keď som jedla rezeň ...mäso sa mi proste zhnusilo. Tak ako niekto nemá rád špenát. Nechutilo mi. Najprv som sem chcela opísať tú nevoľnosť pri jedení mäsa, ale myslím že netreba. Aj vám čo jete mäso je to nepríjemné, rovnako ako keď ja vidím fašírku v mlynčeku. Prestala som jesť mäso, nevyhlasovala som niaké reči o utrápených zvieratách ani podobne. Jedla som si svoje. Samozrejme odozva prišla hrozne rýchlo, každý čo vedel že nejem mäso (počnúc mojím otcom) sa mi začal rehotať a ťukať si na čelo. Takisto im prišlo veľmi zábavné mi strkať rezne pod nos. Mnoho ľudí predo mnou viedlo dlhé poučné komentáre aká som debilná že nerobím to oni. Nevedela som im vysvetliť, že v tom nie je zámer obhajovať práva zvierat, že mi mäso proste nechutí a nemám potrebu ho jesť. Po čase už mi to ale začalo liezť na nervy. "Zvieratá sú chované aby sa zabíjali." "Človek musí jesť mäso." "Neboj sa, aj mňa v tvojom veku pochytilo vegetariánstvo, to ťa prejde." Bolo mi zle keď som videla ako sa kamarátky rozplývajú nad tým, že milujú zvieratá a potom ich mali na tanieri. Bolo mi zle keď mykli plecom nad tým, že sú zvieratá pred smrťou neľudsky týrané. Veď sú chované na to aby boli zabité. Odrazu sa mi viac ako mäso a viac ako zabíjanie zhnusili samotný ľudia. Nie preto že by jedli mäso. Ale pre to, čo vyhlasovali.
Mala som pocit, že moji blízky vidia kravu na lúke iba ako chodiaci a nemysliaci rezeň. Zvieratá sú vlastne na tejto planéte s nami len z toho dôvodu aby sme ich na chvíľku využili a potom zabili. Človek je zžitý s prírodou a preto je mäso. Odkedy? To čo vidím vonku sa mi nezdá, že by si niekto prírodu vážil. Videla som čo ľudia robia so sliepkami, s kravami...a aj s koňmi. V akých nehumánnych podmienkach ich trápia, bijú. Niekedy to vyzerá ako keby človek utýral zviera natoľko, že už ono samotné túži po smrti. Mäso je pre organizmus dôležité. A nie je hriech ho jesť. Ale aspoň si zvážte čo poviete, nekľučkujte v hlúpych výhovorkách. Povedzte že vám mäso chutí a máte ho radi.  A bodka.

324 Zvejkaczqa_~ Zvejkaczqa_~ | Web | 5. prosince 2009 v 16:43

Jíst nebo nejíst maso? Tak samozřejmě, že maso jím, ale to jenom kvůli tomu, že mi ho někdo připraví - třeba ve školní jídlně, nebo mamka doma. Ale jen, jak se řiká, to "libové maso", takže nejradši kuřecí či rybí - ostatní druhy nemusím. Ale stejnak když stojím před ledničkou, tak se ani nerozhoduji mezi tím, jestli si vemu salám x sýr, ale prostě automaticky šahám po sýru. Když si ve škole můžeme vybrat mezi dvěmi jídly - masové x těstoviny či sladké, tak automaticky dávám možnost dvě. Takže abych to tak shrnula, tak maso nemusím, ale když už ho mám, tak tím dobrým nepohrdnu :)

325 Vlaďka Vlaďka | Web | 5. prosince 2009 v 19:00

Jsem vegetariánka od roku 1997, obě moje děti jsou vegetariánky od narození a manžel je z větší části také, ikdyž v práci si asi občas někde něco z donucení dá, já to neřeším, je to jeho věc. Školka i škola nám vyšla ohledně dětí vstříc a vaří jim vegetariánskou stravu, jsou zdravé a vůbec nic jim nechybí. Občas, při podobných debatách, mám pocit, jako by maso byla nějaká superpotravina obsahující vše potřebné pro život. Je to pravý opak, ale zvyk je železná košile a vím o čem mluvím. Taky jsem si kdysi nedokázala představit život bez debrecínky a loveckého salámu. Jinak, než změnou myšlení a uspořádáním řebříčku hodnot se trvalého vegetariánství docílit nedá, jakmile za tím není něco víc, většinou je to otázka pár měsíců, vyjímečně let. A také je velmi špatná, ba co víc, nebezpečná představa, že lze přestat ze dne na den. Před tím všechny varuju! Chce to postupně, ale vytrvale. Vegetariánství je opředené spoustou mýtů, zbytečně. Není potřeba nic hlídat, pokud jíte mléčné potraviny a vejce (netvrdím, že jsou zdravé. Chce to jen myslet vlastní hlavou a nepodléhat potravinářské a jiné lobby a přestat si myslet, že zvířata jsou tu od toho, aby nám naplnila žaludek a my mohli se obléknout do jejich kůže.  ;-)

326 Geesy Geesy | Web | 6. prosince 2009 v 22:59

vegetariánství.. no co na to říct, já jím nejsem, ale asi se brzo stanu.. ono kdyby třeba zvířata nebyla usmrcována kolikrát opravdu hrůznými způsoby, třeba by těch vegetariánů bylo mín.. osobně maso nechci jíst, když, tak kuřecí.. ale ostatní ne, hnusí se mi to a nesouhlasím s tim, že sou zvířata od toho, aby jsme je jedli!! jsou to osobnosti jako my, a nevidim důvod, proč je vidět jako zdroj potravy.. taky mají právo žít, jako my všichni!

327 apostol apostol | E-mail | Web | 7. prosince 2009 v 13:17

Vegetarián nejsem a ani nehodlám být. Dnešní svět je totálně zvrácený: větší ochrana je věnována zvířatům než lidem (dětem) a vegetariánství z jakéhokoli důvodu ("životospráva", ochrana zvířat,.) nemá smysl. Původně byl člověk stvořen jako vegetarián, ale pokoušet se o to dnes a očekávat tehdejší efekt je absurdní, nesmyslné a zbytečné. Dnešní člověk POTŘEBUJE i živočišnou stravu a její odmítání je škodlivé, i když se to dlouho nemusí (zdánlivě) nijak projevit. :-P

328 rebeccca rebeccca | Web | 8. prosince 2009 v 15:58

[2]:  Přesně to je můj názor. Nadáváte medvědovi že jí maso? Dělá si vlk ze žaludku hřbitov když sní srnku? Ne! I my jsme od přírody všežravci. To ale neznamená že se mi dnešní způsob získávání masa líbí. Zvířata týdny nejí a nepijí a ta která přežijí jsou zabíjena před očima ostatních. A je také pravda že masa je nadbytek a pokud se pak kvůli nadbytku kazí proč tedy to zvíře zemřelo? Nechci nikoho urážet ale je dokázáno že vegetariánství škodí zdraví tak je dobré alespoň jednou týdně trochu masda sníst.

Jinak Geesy cituji:

vegetariánství.. no co na to říct, já jím nejsem, ale asi se brzo stanu.. ono kdyby třeba zvířata nebyla usmrcována kolikrát opravdu hrůznými způsoby, třeba by těch vegetariánů bylo mín.. osobně maso nechci jíst, když, tak kuřecí.. ale ostatní ne, hnusí se mi to a nesouhlasím s tim, že sou zvířata od toho, aby jsme je jedli!! jsou to osobnosti jako my, a nevidim důvod, proč je vidět jako zdroj potravy.. taky mají právo žít, jako my všichni!

A kuřata nejsou "osobnosti"?

329 rebeccca rebeccca | Web | 8. prosince 2009 v 16:03

[323]: Ano, souhlasím pokud někdo nejí maso z tohoto důvodu ale maso prostě jíst musíme. Jasně, problémy se neprojeví hned ale vegetariáni umírají dříve než ti ostatní.

330 jana jana | 9. prosince 2009 v 17:04

[328]: rebeccco to s nadbytkem masa je pravda ale s tím vegetariánstvím se musí každý rozhodnout sám mimochodem co myslíš že je jiného na kuřecím oproti hovězímu nebo veprovému kvůli čemu je lepší jíst to než ty ostatní druhy??možná myslíš že slepice zabijí rychle ale taky je týrají doufám ale že jsi tím nemyslela že slepice je něco míň něž prase nebo kráva!! ???  :-(

331 jana jana | 9. prosince 2009 v 17:14

[329]: a mimochodem lidem vegetarianství v životě neškodí(možná i naopak znám sportovce kterým vegetariánství pomohlo zlepšit výkony!!a pořád ještě žijí!!) možná je připraví o nějaké dva roky života ale já se jich ráda vzdám když budu vědět že sem se nepodílela na týrání zvířat!!

332 °°Graphic►♥◄Girl°° °°Graphic►♥◄Girl°° | Web | 18. prosince 2009 v 16:28

já jsem vegetarián, nechápu proč, ale nemohla bych sníst maso

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama