Jak blogovat IV.: Články

22. srpna 2008 v 12:00 | Standa |  Blogeři radí
paiginblocek.blog.cz

V dnešním díle našeho seriálu se věnujeme například tomu, jakým způsobem volit názvy pro články na blog.

"Takže čím lepší bude mít název, tak tím se lidé rádi mrknou ."


"Dobré názvy článků, protože už podle názvu se může návštěvník rozhodnout, že si daný článek přečte."


"Když bude mít článek nudný a nezajímavý nadpis, nikdo vám na ten odkaz stejně neklikne."


"Pro mravence a včelky je tu jeden opravdu únavný úkol (vzhledem k tomu, že jsme všichni líní jak Američani). Psát, psát, psát a pro změnu taky psát. Poctivě přidávat příspěvky každý den je sice pracné, ale zato opravdu účinné. Za takový rok můžete mít slušnou návštěvnost."


"A když víš, že na dlouhou dobu nebudeš moct být na blogu, třeba kvůli dovolené, tak jednoduše pár článků předpřiprav."


"Když jsou články vážně originální, nemusíte jich psát ani nijak moc. Lidi, kteří vás budou znát, už přijdou sami ;)"


"Já rači preferuju článek aspon o něčem... fakt rači jeden za tejden než 15 denně."

Peťulka, lintua.blog.cz

"Každý článek rozhoduje o oblíbenosti blogu! Tak nedělejte žádné články nepečlivě! Dejte si záležet a pak, až uznáte, že je tento článek dost dobrý nebo ještě lépe "umělecké dílo", zveřejněte ho! Jedině pak můžete dosáhnout velké návštěvnosti !"



"Dávej si na blog hodně článků." Jak na to: Hodně lidí se kouká na blog.cz na aktuální články. Proto, když budete přidávat hodně článků, tak máš větší šanci, že se ti na tvůj blog někdo podívá"


"Pokud si zvyklý dávat více článků za den, ten nejzajímavější nedávej jako první, ale jako poslední zveřejněný, který bude vidět hned na titulní stránce, protože pak si ho už ne všichni budou moc všimnout a ty budeš třeba zklamaný, že sis s ním dal práci, a nikdo ti k němu nenapsal ani tečku xD."


"V každom jednom článku, by mal byt teoreticky niaky obrázok, k danej téme, aby tie clánky toho čitatela zaujali."


"Články spíše kratší a oddělované na odstavce. Moc dlouhé články nikoho nebaví a ani ho nedočte, zhrozí ho, když vidí jak je článek dlouhej."


"Aktualizace blogu. Hlavně nezůstante na mrtvém bodě, to vaše pravdielné návštěvníky nepotěší. Je jasné, že asi nemáte čas chodit na blog každý den, ale proto je tu možnost si nastavit, kdy to chcete zveřejnit a to se hodí ne?"


"Zde řeknu ještě jednu malou poznámku. Koukejte se i na zahraniční blogy, internet je přeci neomezený..."


"Také by se mělo dbát na pravopis a jistou úpravu."


"Články by měly být doplněně třeba nějakoupixelkou, smajlíke, nebo obrázkem (buď vámi vyfoceným, nebo staženým z googlu, flickru, deviantart, nebo z blogů), či animací. Článek je pak zajímavější, barevnější a upravenější. Návštěvníka by měly články ohromit, aby je dočetl do konce, ne že tam píšete blbosti, takže čtenáře hned začne nudit."


"Články byste neměli psát jednou za měsíc, ale aspoň 10 článků do měsíce by se na blogu objevit mělo (10 je opravdové MINIMUM)!"



  • Vaše další články na téma jak propagovat blog:

Příští téma: Styl psaní

 

12 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Marťas Marťas | Web | 22. srpna 2008 v 12:05

Já tedy nesouhlasím s názorem od Blackwish, naprostá hovadina, právě naopak, čím méně, tak tím lépe, pak návštěvník neví, co dříve má číst ! Jeden den = jeden či dva články a ne jich rovnou naflákat deset, které stejnak nikdo nepřečte najednou.

2 ♫♪ Squirrel Nut ♪♫ ♫♪ Squirrel Nut ♪♫ | E-mail | Web | 22. srpna 2008 v 12:06

No když chci, aby si to někdo přečetl. volím metafóry nebo různé originální slovní spojení. Hehe

3 ♫♪ Squirrel Nut ♪♫ ♫♪ Squirrel Nut ♪♫ | E-mail | Web | 22. srpna 2008 v 12:07

A taky nesouhlasím s BlackWish... není to pravda...

4 AneetQa AneetQa | E-mail | Web | 22. srpna 2008 v 12:11

no, já přidávám na blog obyčejně 2 články za den, jeden v 8:00 a druhý v 18:00. Když nemám čas, tak nic nepřidávám i tak mám nízkou návštěvnost :(

5 ŠáRiK :) ŠáRiK :) | Web | 22. srpna 2008 v 12:15

Já souhlasím s Peťulkou :). A všeobecně nesnáším celé skopírované blogy celebritami, scene atd... Ty blogy by se měli smazat. Nechci nikomu nic říkat, ale je lepší vlastní tvorba než 500x skopírované fotky, na kterých narazíte 5x za den :).

6 Variot Variot | Web | 22. srpna 2008 v 12:18

No, já si stejně myslím, že hlavní věc na článcích je úprava, odsazování odstavců, čárky, háčky, text, význam a především spisovná čeština. Ne ty zkomoleniny, co si v dnešní době každý vymýšlí - upé supr, MTR - a různé jiné zkratky a zkráceniny.

Nadpis je sice taky hlavní věc, nicméně by měl vypovídat o tom, o čem je článek.

Takže bude asi pěkná blbost, když někdo urči nadpis - Paris Hilton zemřela! - a ve skutečnosti se ve článku jedná o chov zvířat. :o) Jen o to aby jste měli větší návštěvnost?

7 Lady Rovena Lady Rovena | Web | 22. srpna 2008 v 12:18

Můj blog není ani tak o tom, abych měla vysokou návštěvnost (blogy s Tokio Hotel a pixelkama budou na tom podstatně líp), ale spíš je o tom, aby ti co potřebují, si ke mě cestu našli. Takže pokud to jde, tak alespoň jeden den v týdnu pár článků zveřejním :o) Nesouhlasím s některýma, že by se mělo psát co nejvíc článků a nejlépe každý den. Pak to nemá hlavu ani patu :o)

8 ŠáRiK :) ŠáRiK :) | Web | 22. srpna 2008 v 12:20

A ještě jsem chtěla říct, že by lidem nemělo jít o návštěvnost. Já mám nízkou návštěvnost (cca 30lidí za den) a bohatě mi to stačí. I kdybych měla jen 10lidí, ale těch deset lidí psalo komentáře, jsem naprosto spokojená :).

9 Lady Rovena Lady Rovena | Web | 22. srpna 2008 v 12:21

a souhlasím s Variot :o) ty zkomoleniny jsou šílené, ale to bude asi tím, jak je který blog zaměřen :o)

10 Variot Variot | Web | 22. srpna 2008 v 12:34

Řekla bych spíše, že záleží na charakteru toho človíčka, který to píše. :o) Jeden to vymyslí a už jsou tím ovlivnění ostatní, pixelky a ostatní brebentičky, které mě nijak neberou. :o)

11 Terka Terka | E-mail | 22. srpna 2008 v 12:40

Když dáte článek názvu který není přímo jasný spoustu lidí zajímá co tam je a příjdou si ho přečíst :D

12 Zuzík =) Zuzík =) | Web | 22. srpna 2008 v 12:45

WOOW,tentorkát to bylo dloooohý :-)

13 Zuzík =) Zuzík =) | Web | 22. srpna 2008 v 12:46

Já si mylsím,že tajemné názvy článků ty zaujmou nejvíc :-) Protože si podtím člověk neumí nic předstravit,tak se začte,nač tak tajmný název :-)

14 Lady Rovena Lady Rovena | Web | 22. srpna 2008 v 12:46

pro Terku: to je fakt, že když název článku není přímo jasný, tak se lidi kouknou, ale já pak odcházím s tím, že ten článek je úplná hovadina. Bohužel takovou mám zkušenost.

15 Kitty Kitty | Web | 22. srpna 2008 v 12:54

Chtěla bych psát hodně článků, ale vůbec netuším o čem. Pak třeba nějaký napíšu a nelíbí se mi...píšu jen blbosti jinak mi to nejde

16 kvalka kvalka | Web | 22. srpna 2008 v 12:56

já se snazim zase pridat nekolik clanku denne..nemam blog o sobe..ale mam fanweb..takze tady je myslim zase lepsi vic clanku..kdyz lidi budou chtit tak si snad na ty strance prectou vsechny..tam stejne zas tolik toho cteni neni..

17 Míša Míša | Web | 22. srpna 2008 v 13:46

zajímavý=)...a dokonce i úryvek z mého článku=)...jsem zvědavá na příští díl..

18 Láďa Láďa | Web | 22. srpna 2008 v 15:11

Vidim že tam jsou dvě pěkný protiřeči

Citace 1:

"Dávej si na blog hodně článků." Jak na to: Hodně lidí se kouká na blog.cz na aktuální články. Proto, když budete přidávat hodně článků, tak máš větší šanci, že se ti na tvůj blog někdo podívá"

Citace 2:

"Já rači preferuju článek aspon o něčem... fakt rači jeden za tejden než 15 denně."

_____

Podle mého názoru je duležitý minimálně 1 článek denně a maximálně 5-10, ale z toho alespon 50% přidaných článků musí mít nějakou kvalitu, za kterou se autor blogu nebude stydět a bude to pro návštěvníky zajímavé ;-)

19 GuGluGi GuGluGi | Web | 22. srpna 2008 v 15:23

Tohle jsou docela kvalitní názory :D ales tejně nejlepší rady pr oblog má yoe :)

20 kvalka kvalka | Web | 22. srpna 2008 v 15:32

jo a taky nesouhlasim s blackwish..ta dava ocividne clanky na blog jen kvuli navstevnosti..ja teda ne..mam jak uz sem psala fanweb..a chci aby se lidi neco o ty dany star neco dozvedeli..a ne jen mit blog kvuli navstevnosti..to mi pride jako hovadina..

21 Mori_$ Mori_$ | Web | 22. srpna 2008 v 16:14

kdy bude vyhlaseni 10 nápadů, na blog.cz ?

22 JuraFerrari JuraFerrari | Web | 22. srpna 2008 v 18:21

Není nejlepší psát hodně článků jen kvůli návštěvnosti. Jsou blogy, kde je v jedné rubrice i 20 stran článků, takže pochybuji, že je někdo pak projde všechny. Musí se články lépe roztřídit do rubrik, aby to bylo přehlednější.

P.S. Nezapomeňte se podívat na můj blog o autech.

23 Westley1995 Westley1995 | Web | 22. srpna 2008 v 19:21

ŠáRik:)-Děláš si srandu?Já mám tak 1 člověka za den až za 3 dny,někdy i míň!:D

24 T T | 22. srpna 2008 v 19:51

Přestože každý dobře doporučuje a radí, řekla bych, že se jedná o samozřejmosti, které ke zlepšení úrovně článků nepřispjejí. A nepomohla by určitě ani kontrola pravopisu v novém článku. Jde vůbec dobře poradit pokud jde o články?

25 Hopschoolka Hopschoolka | Web | 23. srpna 2008 v 0:06

Nejdůležitější je nadpis blogu. Pokud nemáte zajímavý nadpis, tak jste prostě v pr*eli :o)) Třeba příklad: pokud máte článek o tom, že Paris má doma moc svých čtyřnohých miláčků že je podezření, že se o ně nestará dobře, nadpis článku bych dala: Paris Hilton - Hrozí ji vězení ! Je to zkreslené, nicméně k tématu :o)) Toto ví i všichni novináři. Přece, časopis si taky koupíte proto, co uvidíte na titulní straně, ne ? :o))

26 HOTNEWZ HOTNEWZ | Web | 23. srpna 2008 v 0:35

Já mám denně cca 8/10 článků, protože to je u mě nutnost. Týká se to hudby, takže v mém případě je potřeba aktualizace co nejaktuálnější, ale příjde mi třeba blbost přidávat několik článků zasebou aby si toho někdo všiml v aktuálních článcích, prostě naprostá kravina. Beztak to sou dycky jenom naky přiblblý obrázky zkopírované z 'jiného blogííííísku'.

27 Denda♥ Denda♥ | E-mail | Web | 23. srpna 2008 v 8:08

a chci říct že máte úspěšnou službu ☺

28 Morty Morty | E-mail | Web | 23. srpna 2008 v 10:04

Základem všeho je titulek, který má být pro čtenáře atraktivní a měl by aspoň trochu odpovídat obsahu článku :-)... s délkou článků to nepřehánět, dobré je taky vhodně doplnit článek např.obrázkem

29 sTrAwBeRrQa sTrAwBeRrQa | Web | 23. srpna 2008 v 13:28

mohly byste dát znovu soutěž o nej design???děkuju

30 komarek komarek | E-mail | Web | 23. srpna 2008 v 13:40

Nevím jak vy, ale já si blog nezakládala, abych byla na listině nejnavštěvovanějších blogů. Chtěla jsem jen světu dát kousek ze mě, svůj názor, své postoje a nápady.  Mít velkou návštěvnost za každou cenu mi přijde zbytečné. I kdyby mi na blog nechodil nikdo, asi bych se na to nevybodla, jelikož si ráda čtu ve svých poznámkách a vzppomínám na staré čaasy ;)

31 ~Yo[!!]e**KinDleY ~Yo[!!]e**KinDleY | Web | 23. srpna 2008 v 18:37

Chacha, jsem borec! :D Je tam odkaz i na můj článek (nedřela jsem se zbytečně). Škoda jen, že jsem se přestěhovala na sblog a s návštěvností už mi to nepomůže :-/

32 Rose Rose | Web | 23. srpna 2008 v 19:29

Myslím, že základem je zvolení dobrého a výstižného nadpisu, který je vhodný k textu. Článek by měl být bez chyby v pravopisu a měla by k němu být i nějaká fotka.

33 klaun klaun | 23. srpna 2008 v 20:19

ah, přespříliš hloupé.

dle mého skromného názoru je člověk, který za den vydá více než 2 články, idiot.

to bezduché zaplnění blog.cz zkopírovanými obrázkami celebrit, blikajícími animovanými gify, smajlíky,

fuck..

revoluce!

eliminace!

34 X-site X-site | Web | 23. srpna 2008 v 21:25

Originalita blogu se nedá vyjádřit v návodu nebo v radách.Pokud si člověk založí blgo měl by vědět k čemu a co na něm chce mít.Je jen na něm jesltli denně přidá  nebo 20 článků.Pokud se někomu ten blgo nelíbí ať tam nechodí.A každý článek je něčím zajímavý..

35 Yixi Yixi | E-mail | Web | 24. srpna 2008 v 0:42

:-)

33: klaun: Píšu 10 článků denně cca. a nemyslím si že jsem až takovej idiot. Souhlasím s tím, že psaní článků typu "1 článek = fotka avril" je uplnej nesmysl.

36 Vjenceslav Vjenceslav | Web | 24. srpna 2008 v 14:08

Dle mého skromného názoru je nejlepší nazvat článek buď nějakou metaforou, nebo přepsat nějaké přísloví, nebo prostě něco, čím si čtenáře koupíte. Pokud je váš článek vypráví zážitky z dovolené a vy jej pojmenujete ,,Zážitky z dovolené", lidé si řeknou, hmmm, ten byl na dovolené a odejdou, možná si přečtou prvních pár vět, dozví se, že jste byli v chorvatsku a sbohem. Proto je lepší náš rozmilý příspěvek pojmenovat např.: Svatá Anna, chladna v noci, vložit citát nebo úryvek a obrázek a zestručnit. Sám, když vidím článek přes celou stranu, loučím se s blogem.

37 Slečna A. Slečna A. | Web | 24. srpna 2008 v 20:49

Myslím ,že je lepší jeden kvalitní článek ,než deset ve kterých sou akorát fotky jejihž autor je někdo úplně jinej ,nebo sou akorád okopčené.

Je fakt ,že často hledám v seznamu nových článků ,ale jenom občas si nějaký z nich fakt přečtu. Většinou mě odradí už název ,nebo design blogu.

38 KaT KaT | Web | 24. srpna 2008 v 22:38

Psát hlavně když se člověku chce psát, pak se to i ostatním dobře čte myslím:) Takže méně je někdy více:)

39 Morphy Morphy | Web | 27. srpna 2008 v 17:12

škoda že sa už nemôžu pridávať tipy.Ale ak by mal niekto záujem prečítať si DESATORO SPRÁVNEHO BLOGARA tak môžte tak spraviť na tejto adrese http://morphys.blog.cz/0808/blokarske-desatoro-alebo-10-pravidiel-spravneho-blogara

P.S.:Nerobím reklamu,je to skutočne téma do tejto rubriky :-).Ďakujem za návštevu a budem rád každému komentáru :-)

40 Kamiq Kamiq | Web | 27. srpna 2008 v 17:25

Určitě je jeden kvalitní článek s názorem nebo zamyšlením 100× lepší, než článek, ve kterém je jedna fotka Shakiry a to ještě bez odkazu...

41 Morphy Morphy | Web | 27. srpna 2008 v 17:50

presne, jeden obrázok bez ničoho  nie je vôbec článok ale len spôsob ako zapliť prázdne miesta na blogu..toť vše..

42 Miss Christine Miss Christine | Web | 1. září 2008 v 20:38

Zkusíím

43 .:.:KiZz:.:. .:.:KiZz:.:. | Web | 2. září 2008 v 16:29

http://our-opinions.blog.cz/0809/jak-blogovat-komentare

Jestli to moje zveřejníte,prosím uvěďte jako adresu http://main-web.blog.cz .já mám totiž všechno sežazený "jedna rubrika,jeden blog". :)

Díky...

44 Tess Tess | Web | 2. září 2008 v 19:49

Zajímavý věci, je fajn podívat se na to taky trochu jinýma očima... :) Díky! ;)

45 Zombííík Zombííík | Web | 2. září 2008 v 19:50

Tak s tim rozhodně nesouhlasim... Je mnohem lepší napsat jeden hooodně dobrej článek, i gdyž to dost trvá. Gdyž přijdu na blog, gde sem nebyla třeba jenom 24 hodin, a je tam 20 novejch článků, tak se na to s prominutim vys*** a radši du pryč. Jestli de někomu jenom vo náfštěvnost a proto se chce pořád cpát do nejaktuálnějších článků na titulní straně blog.cz, tak je to CHUDÁČEK... =D=D=D

Jj, nadpis článku je důležitej, je dobrý tam mít jenom perex s kecama na úvod a malym vobrázkem. A ten děsivě dlouhej text pak klidně může následovat ve zbytku článku - gdyž to doteď vypadalo zajímavě, něgdo to možná i dočte. To ale člověk musí psát vo něčem....

46 Šílená Lůca Šílená Lůca | Web | 2. října 2008 v 19:17

nesouhlasím s posledním výrokem, že deset je minimum. Já klidně za měsíc napíšu třeba jenom pět článků a nikdo mi za to hlavu neutrh. A hlavně nebloguju pro návštěvnost, ale pro svuj dobrej pocit. Záleží jenom na tom mym dobrym pocitu, jestli chci publikovat 30 článků o ničem nebo čtyři zajímavý. Jinak zajímavej nadpis je rozhodně důležitej, ale někdy se mi povede článek, ke kterýmu se nadpis prostě žádnej nehodí a co já s tim pak??

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama